Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

No en halua, mutta jos sillä saa säästöä esim. 3e niin kyllä haluan, kun ostan kaiken arjessa luottokortilla. Eli haluan jos se on järkevää taloudellisesti. Optimoin pieniä puroja..
Eli haluat tehdä ylimääräisen lyhennyksen. Kannattaa tarkistaa miten se tehdään vai meneekö automaattisesti.
 
Hullut Päivät 4.–8.10.2023 Millainen auto lienee tuo Peugeotti, ja saiskohan tota jollain hullut päivät tarjouksella tolla plug in hybridillä? Vaiko vaan toi automaatti? Liekkö adaptiivinen vakkari?

Soita ja kysy myyjältä äläkä aikaile, niitä on 60 kpl.


Peugeot 308 SW Edition PureTech 130 EAT8-automaatti alkaen 29 990 € sisältäen toimituskulut 600 €. Tarjous voimassa 4.-8.10.2023 rajattuun 60 kpl erään autoja, ei voi yhdistää muihin etuihin. Autoja rajattu erä. CO2 128 g/km, keskikulutus 5,7 l/100km. Kuvien autot erikoisvarustein.

RAHOITUSESIMERKKI: Hinta 29 990 €, käsiraha 0 €, rahoitettava osuus 30 180 € (sis. perustamiskulun 190€), sopimusaika 72 kk, käsittelymaksu 9 €/erä, korko 2,0 %, kk-erä 318,88 €. Viimeinen suurempi erä 10 650 €. Todellinen vuosikorko 2,71 %. Luottokustannukset yht. 3 110,52 €, todellinen luottohinta 33 290,52 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen rahoitusturvalla. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Edition etusi 4 510 €.

Sinänsä tarjous ei näytä hyvältä. 2% korko + kulut... Ja itse auto Puretech 130 ja EAT8-automaatti, varustetaso "Edition" (vastaa mielestäni perusmalliston Activea ehkä parilla herkulla höystettynä) 29 990€. Peugeotin konfiguraattorilla sain vastaavan hinnaksi 33 899,75 €. Eli se 10% lähtee pois listahinnasta. Sitten päälle hieman markkinakorkoja edullisempi rahoitus, jonka todellinen vuosikorko on 2,71%...

Toki jos muutenkin on tuollaista katsellut ja rahoitusta tarvitsee, niin ehkä tuo voi olla edullinen, mutta ei mielestäni mitenkään erityisen edullinen. Jälleenmyyntiarvoakaan noissa ranskalaisissa ole tässä maassa...
 
Eli haluat tehdä ylimääräisen lyhennyksen. Kannattaa tarkistaa miten se tehdään vai meneekö automaattisesti.
En ylimääräistä, vaan tämän kuukauden normaalin lyhennyksen "heti". Ei kai se ylimääräinen ole, jos kerran kuussa lyhentää kuten normaalistikin? Ennenaikainen lyhennys ehkä.. Samoilla tiedoilla ja viitenumeroilla laittaisi vaan heti maksuun?
 
En ylimääräistä, vaan tämän kuukauden normaalin lyhennyksen "heti". Ei kai se ylimääräinen ole, jos kerran kuussa lyhentää kuten normaalistikin? Ennenaikainen lyhennys ehkä.. Samoilla tiedoilla ja viitenumeroilla laittaisi vaan heti maksuun?
Voit maksaa sen heti, jos sinulla on tiedot olemassa. Ei se korkoa muuta ellet tee ylimääräistä lyhennystä.
 
Voit maksaa sen heti, jos sinulla on tiedot olemassa. Ei se korkoa muuta ellet tee ylimääräistä lyhennystä.
Niin ei toki tässä laskussa, mutta entä seuraavassa, kun esim. lainaerä on 20pv aikaisemmin pienempi, mille korkoa maksetaan? Toki varmaan ihan taskurahoja
Kiitos tiedosta.
 
Niin ei toki tässä laskussa, mutta entä seuraavassa, kun esim. lainaerä on 20pv aikaisemmin pienempi, mille korkoa maksetaan? Toki varmaan ihan taskurahoja
Kiitos tiedosta.
Ehkä jotain menee ohi mitä en nyt tajua mutta en näe mitenkä tuo korko muuttuisi kun maksaa joka kk sen erän.
 
Ehkä jotain menee ohi mitä en nyt tajua mutta en näe mitenkä tuo korko muuttuisi kun maksaa joka kk sen erän.
Hän tarkoittaa, että ei maksaisi siitä yhdestä erästä korkoa siltä 20 päivältä. Eli pari euroa säästäisi 10% korolla. Näin tätä vaan ei taideta laskea, vaan pidetään normaalina laskun etukäteen maksamisena.
 
Ehkä jotain menee ohi mitä en nyt tajua mutta en näe mitenkä tuo korko muuttuisi kun maksaa joka kk sen erän.
Jos maksan tänään 20 päivää normaalia eräpäivää aiemmin, niin seuraavalla korkokaudella (joka lienee jo käydessä), niin on lainapääoma pienempi mille korkoa maksetaan ts. noin 20 normaalia päivää maksan pienemmälle summalle korkoa.

Ts. lainasumma vaikka 10 000e. Lyhennus normisti 22.10.. Maksankin jo tänään 20päivää aikaisemmin 300e erän, jolloin lainasumma on 9700e, jolle maksan sitten korkoa marraskuun erään. Vrt. lyhennän vasta 22.10, jolloin maksan toki samalle summalle (9700e) korkoa, mutta olen maksanut myös 20 päivää enemmän sille 10 000e summalle korkoa. En tiedä saako tästä ajatuksenjuoksusta kiinni. Enkä tosiaan tiedä toimiiko tuo autorahoitus noin, siksi kysynkin. Että miten korkoa lasketaan.


Soita ja kysy myyjältä äläkä aikaile, niitä on 60 kpl.




Sinänsä tarjous ei näytä hyvältä. 2% korko + kulut... Ja itse auto Puretech 130 ja EAT8-automaatti, varustetaso "Edition" (vastaa mielestäni perusmalliston Activea ehkä parilla herkulla höystettynä) 29 990€. Peugeotin konfiguraattorilla sain vastaavan hinnaksi 33 899,75 €. Eli se 10% lähtee pois listahinnasta. Sitten päälle hieman markkinakorkoja edullisempi rahoitus, jonka todellinen vuosikorko on 2,71%...

Toki jos muutenkin on tuollaista katsellut ja rahoitusta tarvitsee, niin ehkä tuo voi olla edullinen, mutta ei mielestäni mitenkään erityisen edullinen. Jälleenmyyntiarvoakaan noissa ranskalaisissa ole tässä maassa...


Niin, ja ei näy edes adaptiivista vakkaria olevan tuohon hintaan. Ihan hyvännäköinen auto muuten ulkonäöllisesti.
 
Jos maksan tänään 20 päivää normaalia eräpäivää aiemmin, niin seuraavalla korkokaudella (joka lienee jo käydessä), niin on lainapääoma pienempi mille korkoa maksetaan ts. noin 20 normaalia päivää maksan pienemmälle summalle korkoa.

Ts. lainasumma vaikka 10 000e. Lyhennus normisti 22.10.. Maksankin jo tänään 20päivää aikaisemmin 300e erän, jolloin lainasumma on 9700e, jolle maksan sitten korkoa marraskuun erään. Vrt. lyhennän vasta 22.10, jolloin maksan toki samalle summalle (9700e) korkoa, mutta olen maksanut myös 20 päivää enemmän sille 10 000e summalle korkoa. En tiedä saako tästä ajatuksenjuoksusta kiinni. Enkä tosiaan tiedä toimiiko tuo autorahoitus noin, siksi kysynkin. Että miten korkoa lasketaan.
Kannattaa kysyä sieltä missä on rahoitus tai tulossa rahoitus. Eiköhä ne kerro.

Hän tarkoittaa, että ei maksaisi siitä yhdestä erästä korkoa siltä 20 päivältä. Eli pari euroa säästäisi 10% korolla. Näin tätä vaan ei taideta laskea, vaan pidetään normaalina laskun etukäteen maksamisena.
Veikkaan itse näin kanssa.

En ole huomannut mitään eroa maksaako etukäteen sen laskun vai ei. Sama summa, ainut missä säästää on se, että tekee ylimääräisen lyhennyksen. Toki siis kiinteä korko kyseessä.
 
Niin ei toki tässä laskussa, mutta entä seuraavassa, kun esim. lainaerä on 20pv aikaisemmin pienempi, mille korkoa maksetaan? Toki varmaan ihan taskurahoja
Kiitos tiedosta.

Nuo aikataulusta poikkeavat maksut taitaa mennä "ylimääräisinä" maksuina tai ei ainakaan vaikutusta muihin kuluihin.
 
Jos sulla on lasku jossa eräpäivä niin voit maksaa sen milloin vaan ennen eräpäivää jos kerran lasku on muodostunut.
 
Jos maksan tänään 20 päivää normaalia eräpäivää aiemmin, niin seuraavalla korkokaudella (joka lienee jo käydessä), niin on lainapääoma pienempi mille korkoa maksetaan ts. noin 20 normaalia päivää maksan pienemmälle summalle korkoa.

Ts. lainasumma vaikka 10 000e. Lyhennus normisti 22.10.. Maksankin jo tänään 20päivää aikaisemmin 300e erän, jolloin lainasumma on 9700e, jolle maksan sitten korkoa marraskuun erään. Vrt. lyhennän vasta 22.10, jolloin maksan toki samalle summalle (9700e) korkoa, mutta olen maksanut myös 20 päivää enemmän sille 10 000e summalle korkoa. En tiedä saako tästä ajatuksenjuoksusta kiinni. Enkä tosiaan tiedä toimiiko tuo autorahoitus noin, siksi kysynkin. Että miten korkoa lasketaan.

Eiköhän se korko lasketa ~jokaisessa lainassa kuukausittain eikä joka päivälle, siis jos lyhennysvälikin on kuukausittain. Eli kyseisellä lyhennysvälillä jäljellä olevasta pääomasta lasketaan se korko eikä siihen vaikuta missä kohtaa (ennen eräpäivää) maksat . Ainoastaan tekemällä ylimääräisen lyhennyksen pääoma pienenee normaalia enemmän ennen seuraavaa lyhennysväliä (kuukautta).

Toki lainaehdoistahan se tarkemmin selviää.
 
Eiköhän se korko lasketa ~jokaisessa lainassa kuukausittain eikä joka päivälle, siis jos lyhennysvälikin on kuukausittain. Eli kyseisellä lyhennysvälillä jäljellä olevasta pääomasta lasketaan se korko eikä siihen vaikuta missä kohtaa (ennen eräpäivää) maksat . Ainoastaan tekemällä ylimääräisen lyhennyksen pääoma pienenee normaalia enemmän ennen seuraavaa lyhennysväliä (kuukautta).

Toki lainaehdoistahan se tarkemmin selviää.
Aika moni autolaina on kiinteällä korolla, jolloin etukäteen maksaminen ei vaikuta maksettavaan määrään. Jos autolaina olisi sidottu euriboriin niin ehtojen salliessa tilanne voisi olla mahdollinen, että etukäteen maksaen sääsätäisi korkokuluissa.
 
Aika moni autolaina on kiinteällä korolla, jolloin etukäteen maksaminen ei vaikuta maksettavaan määrään. Jos autolaina olisi sidottu euriboriin niin ehtojen salliessa tilanne voisi olla mahdollinen, että etukäteen maksaen sääsätäisi korkokuluissa.
Eihän sillä ole mitään merkitystä mihin korkoon luotto on sidottu.

En nyt jaksa tarkistaa, mutta kyllä kaiken järjen mukaan korko pitää laskea päivittäin avoinna olevalle saldolle.
 
Ainoat tavat säästää on joko maksaa pääomaa pois nopeammin, jolloin koron osuus pienenee, tai maksaa useamman kuukauden erä etukäteen, jolloin tulevilta kuukaisilta ei tule laskua, eikä myöskään laskutuskulua.
 
Eihän sillä ole mitään merkitystä mihin korkoon luotto on sidottu.

En nyt jaksa tarkistaa, mutta kyllä kaiken järjen mukaan korko pitää laskea päivittäin avoinna olevalle saldolle.
Soppareissa taitaa olla eroja, jotain rajoituksia asettaa kuluttajasuona säädökset.

Muistinvaraisesti mutuna, jos sidottu lyhyeeseen viitekorkoon, niin silloin on rajoituksia siinä miten rahoittaja voi periä korkoja jos maksaa laina / luoton etukäteen.
Jos on kiinteäkorkoinen, niin silloin ajatus että rahoittaja on hankkinut luottovastaavan rahoituksen kiinteällä korolle, joten sen tarve myös pystyä perimään se korko asiakkaalta, Muutenhan korkojen laskiessa asiakkaat maksaisi luotot pois ja ottasivat halvempaa tilalle.

Laskutuslisä, jos se on lähetetystä laskusta eikä sitä lähetetä, niin siitä ei kai laskuteta, jos lähetetään lasku, missä hyvitetty etukäteen maksettu, niin... Sitten on ne "tilin" kk maksut, perusmaksut.

Ainakin osalla autorahoittajista on sivuillaan käyty läpi eri tilanteita, osassa viitataan siihen mitä näkyy kirjautuneena omissa tiedoissa.

Eli ensin lukea kyseessä olevan sopparin ehdot ja hinnat, tarvittaessa varmistaa aspasta, jos epäilee että on suositusten tai jopa lainvastainen, niin tarkistaa julkisen kuluttajaneuvonna artikkeleista sen jälkeen tarvittaessa ihan neuvonansta.
 
Jos on kiinteäkorkoinen, niin silloin ajatus että rahoittaja on hankkinut luottovastaavan rahoituksen kiinteällä korolle, joten sen tarve myös pystyä perimään se korko asiakkaalta, Muutenhan korkojen laskiessa asiakkaat maksaisi luotot pois ja ottasivat halvempaa tilalle.

Ei pidä paikkansa! Lainan pystyy Suomessa AINA maksamaan pois ennenaikaisesti, jos sopimuksessa lukee jotain muuta se ei päde koska laki menee edelle…
 
Ei pidä paikkansa! Lainan pystyy Suomessa AINA maksamaan pois ennenaikaisesti, jos sopimuksessa lukee jotain muuta se ei päde koska laki menee edelle…
Lainan pystyy toki maksamaan pois ennenaikaisesti, mutta kyllä pankki saa periä korvauksia tästä ennenaikaista maksusta jos luoton korko ei ole sidottu viitekorkoon, tietyin reunaehdoin. Tämä lukee ihan siellä laissakin, tässä kyseinen pykälä kuluttajaluoton osalta, sama pykälä löytyy asuntolainoille vähän alempaa.
 
Teslan korkotarjous Model Y:lle jatkuu, nyt auto pitää olla toimitettuna 17.11 mennessä niin saa 2,99 koron
 
Pahoittelut, etten lukenut ketjua läpi, mutta onko kokemuksia rahoituksen kilpailutuksesta ja vaihdosta kesken sopimuksen? Dnb vastasi suoraan, että eivät uudelleenrahoita autoja, mutta onko jollain onnistuneita kokemuksia tästä?

Esimerkiksi lähitapiola taitaa tarjota ainakin liikkeille tällä hetkellä jotain 1% + 1kk euribor autorahoitusta.
 
Nyt sais ~0.48% todellisella vuosikorolla sitikkaa: (ë-C4 ja ë-C4X)

Citikka sanoi:
Citroën ë-C4 X Full Electric 136 Shine 50 kWh Automaatti: hinta 46 900 € (sis. tk. 600 €), käsiraha 5 000 €, luoton määrä yht. 42 090 €, sopimusaika 84 kk, viimeinen suurempi erä 14 070 €, kk-erä 347,28 € sis. koron 0 %, perustamismaksun 190 €, käsittelykulun 9 €/kk. Luottokustannukset yht. 946 €, todellinen luottohinta 47 839 € ja todellinen vuosikorko 0,48 %.
 
Kova tarjous, kun korko lukitaan seitsemäksi vuodeksi noin alas. Tosin ei kai sitä kukaan muuten edes harkitsisi, kun listahinta on tuo ja kun tehot ja kantama ei kuitenkaan niin ihmeellisiä ole. Ja vielä ranskalainen...
 
On kova tarjous. 350e/kk erä... Toki pitää noin 60e laskee kokoluokkaa tuosta käsirahasta. Silti 410e/kk... Ei oo paha, harmi ettei taida range riittää 200km kelissä kuin kelissä ja tilaakaan ei taida olla.

Teslalta vois ottaa vastaavan 7v tarjouksen samalla korolla!
 
Jos 7v tarjous kiinteällä 0,48% korolla, niin rahoitustarjous näyttää hyvältä, mutta sen hyvyyden ratkaisee auton hinta.

Esim jos hintalapussa on 5000€ käteistinkivaraa, niin jonkun prosenttiyksikön tekee lisää.
 
Tuo tarjous on kiinnostava, mutta hassusti vain tuon rahoituksen takia. Autossa ei ole sinänsä mitään vikaa, mutta hinnoittelu on täysin metsässä kuten stellantiksella tuntuu tällä hetkellä olevan ihan yleisesti sähköautojen kanssa ja erityisesti hintaan nähden range on liian pieni.
 
Totta, mutta tuossa testissä taisi olla jo se uusi 54Wh paketti kun tuon tarjouksen autot ovat käsittääkseni vielä vanhalla paketilla (50kWh)
 
Tuo tarjous on kiinnostava, mutta hassusti vain tuon rahoituksen takia. Autossa ei ole sinänsä mitään vikaa, mutta hinnoittelu on täysin metsässä kuten stellantiksella tuntuu tällä hetkellä olevan ihan yleisesti sähköautojen kanssa ja erityisesti hintaan nähden range on liian pieni.
Citroën ë-C4 X, 47 000€, mikä on hinta kilpailia, Tesla Model Y, Tesla ei markkinoi noin pitkää rahoitusta, noin pienellä korolla.

Mutta onko tuosta monellekkaan Teslan vaihtoehtoa. Tekeekö rahoitus kalliista citikasta edullista. Vai kilpaileeko enemminkin niiden alle neljänkympin autojen kanssa.
 
Todellinen vuosikorko 1,52%.
Hinta 51 900,00 €,
käsiraha 13 630,00 €

84kk

polestar.com/fi/offers/

*Polestar 2 Standard range Single motor alkaen 51 300, 00 €. Auton kokonaishinta 51 900,00 €, käsiraha 13 630,00 €, luottosuhteen perustamiskulu 190,00 €, sopimusaika 84 kk, käsittelymaksu 9,00 €/erä, korko 0,99%, rahoitettava osuus 38 460,00 €, kk-erä 338,26 €. Viimeinen suurempi maksuerä 12 975,00 €. Todellinen vuosikorko 1,52%. Rahoituksen tarjoaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Rahoitus edellyttää myönteisen luottopäätöksen sekä rahoitus- ja kaskovakuutuksen. Talvirengasetu koskee 30.11.2023 mennessä polestar.comin kautta tehtyjä toimitusvalmiiden Polestar 2 -mallien tilauksia. Etuun kuuluu 19-tuumaiset kitka- tai nastarenkaat tai 20-tuumaiset Performance-renkaat, mikäli autossa on Performance-varustepaketti (edun arvo alkaen 2300 €). Asiakkaan tulee lisätä renkaat tilaukseen itse. Talvirengasetu edellyttää auton rekisteröintiä ensimmäisenä ehdotettuna toimituskuukautena. Edun voi yhdistää 0,99% korkokampanjaan.

Polestar 2 | 2024
Standard range Single motor

Arvioitu toimitusaika
marraskuu
Toimintamatka WLTP
543 km

Teho
200 kW / 272 hv

0 - 100 km/h
6,4 sek

Varustepaketit
Ei mitään

Voimansiirto
Takapyöräveto

Vetokoukku
Ei vetokoukkuvalmiutta

ë-C4 X Citikka ainakin lähtee paljon pienemmällä rahalla.
 
Citikan osalta kannattaa varautua aika rajuun arvonlaskuun. Vuoden vanhoja c4:ää myydään alle 30k hinnalla, niin todennäköisesti tuokin tulee tiputtamaan hintaansa. Tuossa tilanteessa on ikävä harkita vaihtoa, jos auton arvo on runsaasti vähemmän kuin laina.
 
Käsirahalla? Koska eihän noiden hintaero ole kun "vain" 5000€ ja jos ottaa huomioon talvirenkaat niin ero supistuu 2700€. Eli samanhintaluokan autoja.
Citikan osalta ns todellinen luottohinta n47 800€, Polesterin 2 kohdalla reilu 8000e euroa enemmän, jos en pikaisesti väärin ynnännyt.

Mutta tuossa kommentoidessa tosiaan ajattelin käsirahaa, kuten arvelit.

Citikan käteishinta on sitten jotain ´, mitä myyjänkanssa saa väänettyä
 
Citikan osalta kannattaa varautua aika rajuun arvonlaskuun. Vuoden vanhoja c4:ää myydään alle 30k hinnalla, niin todennäköisesti tuokin tulee tiputtamaan hintaansa. Tuossa tilanteessa on ikävä harkita vaihtoa, jos auton arvo on runsaasti vähemmän kuin laina.

Tämä kannattaa tosiaan huomioida mahdollisissa sitikkakaupoissa, liikkeet peilaavat hyvityksiä juuri noihin vähän ajettuihin yksilöihin joita on suhteellisen paljon tarjolla (kaikki eivät näy edes nettiautossa tms.). Kesällä rekisteröidystä e-c4:stä olisi saanut 28ke ja hinta ei ole ainakaan ylöspäin.
 
Ostamassa Kia Optima PHEV:ä vm 20, mistä käytetylle edullisin rahoitus? Suosituksia? Autoraha.fi?
 
Viimeksi muokattu:
Jos ajot ei pitkälle suuntaa ja asuu kotilaturin omaavassa paikassa (tai työmaalla latausmahdollisuus) niin pätevä tuokin vielä.

Varauksin.
 
Jos ajot ei pitkälle suuntaa ja asuu kotilaturin omaavassa paikassa (tai työmaalla latausmahdollisuus) niin pätevä tuokin vielä.

Varauksin.
No onhan se, mutta arvo romahtaa Leafeissa todella karusti Chademon takia. Muutenkin hyvin legacy-tuote. Toki hyvin luotettava, mutta silti.
 
Leaf voi olla yksi parhaista valinnoista sellaiselle, joka aikoo ajaa auton paaliin asti ja käyttö on pääasiassa 100km sisällä omasta kodista ja kotilataus mahdollinen. Nuo taitaa toimivuudeltaan ja tekniikaltaan olla aika pomminvarmoja vehkeitä.
 
Leafissa paaliin asti on vielä se hyvä puoli että akkuun voi vaihdella niitä moduuleita aika pitkään ns. normi paaliin ajon jälkeenkin.
 
Mitenkä porukka saa autorahoituksia saksan- ja ruotsintuontiautoihin?

Saako paikallisista liikkeistä (ei?), vai pitääkö olla suomalaista pankkilainaa ja rahat tilillä tai käteistä? Tai jos vaikka hakisi auton, niin saako autoliikeen avulla pyöräytettyä autorahoitukseksi?

Tykkään näistä "bullet-lainoista" joita autoliikkeestä (Suomesta saa), eli että vika erä on isompi ja vaikkapa 0 käsirahallakin voi ostaa..
Miten tuo samainen temppu tehdään ulkomailla tai autoa tuodessa?

Äkkiä jos lainaa hakee, niin se on x määrä x maksuajalla ja vikaa erää ei saa isommaksi, vai saako? Ts. onnistaako saada vaikka 30 000e lainaa, josta maksaa ekat 72kk jotain summaa xxx ja sit vika erä on vaik 15 000e tms.. ?

Kiinnostaisi tuontiautot, mutta en tiedä onko rahoitusteknisesti sellaista mahdollista hankkia..
 
Auroraha.fi mainostaa ainakin tuontiautojen rahoitusta. Itsellä kokemusta sen verran, että Nouto.fi kautta tuli auto Saksasta ja siihen olisi onnistunut rahoitus tuota kautta, mutta päädyin lopulta rahoittamaan muuta kautta. Rahoituksen yhteydessä maksuun olisi sitten mennyt alv. Suomen alv-% mukaisesti, tuo kannattanee huomioida, kun laskee auton hintaa Suomeen tuotuna.
 
1699823857069.png
 
Mitenkä porukka saa autorahoituksia saksan- ja ruotsintuontiautoihin?

Saako paikallisista liikkeistä (ei?), vai pitääkö olla suomalaista pankkilainaa ja rahat tilillä tai käteistä? Tai jos vaikka hakisi auton, niin saako autoliikeen avulla pyöräytettyä autorahoitukseksi?

Tykkään näistä "bullet-lainoista" joita autoliikkeestä (Suomesta saa), eli että vika erä on isompi ja vaikkapa 0 käsirahallakin voi ostaa..
Miten tuo samainen temppu tehdään ulkomailla tai autoa tuodessa?

Äkkiä jos lainaa hakee, niin se on x määrä x maksuajalla ja vikaa erää ei saa isommaksi, vai saako? Ts. onnistaako saada vaikka 30 000e lainaa, josta maksaa ekat 72kk jotain summaa xxx ja sit vika erä on vaik 15 000e tms.. ?

Kiinnostaisi tuontiautot, mutta en tiedä onko rahoitusteknisesti sellaista mahdollista hankkia..

Riippuu tuojasta, toisilla on vastaava rahoitus tarjolla toisilla ei.

Tällä hetkellä Suomessa ei uudet autot tee kauppaansa, niin liikkeet tuovat paljon vaihtoautoja ruotsista, omanikin tulee muutaman viikon sisällä. Kyseisellä autolla loppus liisari viikko sitten ruottissa ja tulee vissiin viikon sisällä suomeen, sitten liike "puunaa" sen ja ensirekisteröidään minulle suoraan.

Itekään näistä mitään tiedä, vaikka tuontiauto nytkin alla, mut tämän oli ensirekisteröity muille Suomessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 561
Viestejä
4 508 759
Jäsenet
74 436
Uusin jäsen
Syrtsy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom