Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Mitenkä porukka saa autorahoituksia saksan- ja ruotsintuontiautoihin?
Kiinnostaisi tuontiautot, mutta en tiedä onko rahoitusteknisesti sellaista mahdollista hankkia..
hieman ohitse rahoituksen mutta ainakin sähköautopuolella (hyundai/kia) facessa on paljon ollut juttua siitä ettei hyundai/kia sähköinenhuoltokirja toimi (kaista.fi) jos tuontiauto koska no.. tuontiauto..
eli tuontiauton ostamisen jälkeen voi tulla ongelmia selvittää tehtyjä huoltoja kun merkintöjä ei ole ja jos/kun autonmukanakaan ei enään tule huoltokirjoja tms missä olisi leimattuna huollot niin ainoa keino todistaa huollot ovatkin auton mukana tulevat kuitit yms ja jos niitä ei tulekkaan mukana niin sitten onkin pissa väärässä päässä jos/kun pitää jotain asioita korjata maahantuojan takuuseen jne kun maahantuoja voi tietysti evätä kaikki takuuhuollot jos autoa ei ole huollettu ajallaan todistetusti.
esim 50 tonttua ajettu viimevuoden auto 15tkm huoltovälillä niin huollosta pitäisi olla kuitit 15,30,45tkm osalta ja jos näitä ei ole niin auto voidaan tulkita olevan huoltamaton ko ajalta ja siitä syntyy oma soppansa sitten :)
 
No eipä mulla ole suomestakaan ostetussa Hyundaissa toiminut toi sähköinen huoltokirja, huoltoja puuttuu vaikka tehty (samassa) valtuutetussa huollossa :( Ja maahantuojan takuuna korjaamat toimet puuttuvat oikein erityisesti (2 erillistä huoltokeikkaa)
 
Tuntuu että koko organisaatio on niin kuutamolla sen sähköisen huoltokirjan käytöstä että ensirekisteröintimaasta huolimatta säilyttäisin kyllä tositteet huolloista.
 
Juu, Kialta ite aikasemmin kyselin yhdestä jo suomessa olevasta, että mites tämän tehdastakuu onko voimassa, niin chätissä ei nähnyt koska koska auto ei ole vielä suomen kllvissä, joten vastaus oli että merkkiliikkeet tiskitlä kysymällä auton vin koodilla saa tiedon, jos sähköisen huoltokirjaan on huollot ruksattu tehdyksi, niin ok.
Minäpä sitten kävin kysymässä marmorilta (Delta) ja vastaus oli, ettei Kialla ole moista käytössä...
Siirryin seuraavaan autoon...

Tulevassa on sitten Kian merkkiliikkeen leimat paperisessa huoltokirjassa.
 
Vois rauhottaa tämän triidin (rahoitus)tarjouksiin ja huoltokokemusten jatkot jossain muualla.

Citikkaa nollakorolla, esim:

C5 X Plug-in Hybrid 225 Shine Pack Business 54 567 € (sis. tk. 600 €), kk-erä 472,29 €. Luoton määrä yht. 54 757 €, viim. suurempi erä 16 370 €, luottokust. yht. 946 €, tod. luottohinta 55 504 € ja tod. vuosikorko 0,38 %. Etusi vastaavan varustesisällön autoon verrattuna 2 433,72 €, kampanjamallin sisältämä varuste-etu 618,75 €, rahoitusetu 12 555,42 – etusi yhteensä 15 607,88€.

 
NF Fleetin Model Y leasing-kampanja
Yleiskatsaus
NF Fleet tarjoaa Model Y Long Rangen yksityisleasingillä alkaen 599 € kuukaudessa.

Yksityisleasinghinta esimerkki tasaerin 599 € / kk, 2000 € käsiraha, sopimuskausi 48 kk / 40.000 km, kokonaishinta sopimuskaudelta 28.752 €.
Tai ilman käsirahaa - Yksityisleasinghinta esimerkki tasaerin 640,66 € / kk, ilman käsirahaa, sopimuskausi 48 kk / 40.000 km, kokonaishinta sopimuskaudelta 30.751,68 €.

Edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä.

Tarjouksen hinta on esimerkki, myös muut sopimuspituudet ajan ja kilometrien puolesta, tai autoon haluttujen lisävarusteiden osalta ovat mahdollisia.
Tarjous voimassa 28.12.2023 asti ja koskee vain uusia asiakastilauksia.

Kohdeauto: Tesla Model Y Long Range – 53.590 € (rajoitettu erä). Lisävarusteet saattavat erota kuvan autosta.

Leasingpalvelun tuottaa NF Fleet. Leasingpalveluun sovelletaan NF Fleetin sopimusehtoja. NF Fleet Oy on Nordea Financen ja ALD Automotiven yhteisyritys.

Jätä yhteystietosi tarjousta varten.

Aikataulu
13. marraskuuta – 28. joulukuuta 2023

Liisaritarjousta Teslasta.
 
Ariyaan 0.48% Nissan ARIYA | Ostajan edut

Kertaluoton rahoitusesimerkki: Nissan Ariya 63 kWh Engage, hinta 48 000,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 5 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 429,00 €, luoton määrä yht. 43 190,00 € (sis. perustamismaksun 190,00 €), viimeinen suurempi erä 19 175,04 €. Kuukausierä sisältää koron 0,49 %, perustamismaksun 190,00 € ja käsittelykulun 9,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 495,04 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 44 495,04 €, todellinen luottohinta 49 495,04 € ja todellinen vuosikorko 0,96 %
 
Teslassa taitaa olla maksuaika pidentynyt. Muistaakseni ennen oli 72kk, nyt 84kk mahdollista valita. Ts. kuukausierää saa pienemmäksi. Muistaako joku muu samoin, että oli ennen 72kk ?

Hyvä suuntaus ja pidempikin saa olla! Saan Teslasta excelistä saman hintaisen (rahoituksen kanssa), kuin nykyisestä - mutta kun nykyistä ei viitsi myydä.
Jotenkin silti Y-refresh kiinnostaisi, kun kuitenkin ilmeisesti tulossa parempaa penkkiä ja ilmastointia penkkiin yms..
 
Huh. 84kk osari? Korko varmaan sama 3% tarjouksesta? Saa kyllä pitää autoa pitkään. Tuollahan ei millään maksa yhtä nopeasti mitä arvo laskee.

Edit. 84kk, 5k käsiraha ja jämäri 11-16k.
Miettikää ennen kuin tartutte. Korkoihin menee melkein 10k.
 
Huh. 84kk osari? Korko varmaan sama 3% tarjouksesta? Saa kyllä pitää autoa pitkään. Tuollahan ei millään maksa yhtä nopeasti mitä arvo laskee.

Edit. 84kk, 5k käsiraha ja jämäri 11-16k.
Miettikää ennen kuin tartutte. Korkoihin menee melkein 10k.
Eihän sillä ole väliä vaikka korkoihin menisi 100 000 euroa ja auton hinta olisi 10 000 euroa. Jos todellinen vuosikorko on 3% ja rahalle saa tuota paremman tuoton toisaalla rahoitusta kannattaa pitää vaikka maailman tappiin. Sitten jos elää kädestä suuhun niin tämä ei toimi.
 
Eihän sillä ole väliä vaikka korkoihin menisi 100 000 euroa ja auton hinta olisi 10 000 euroa. Jos todellinen vuosikorko on 3% ja rahalle saa tuota paremman tuoton toisaalla rahoitusta kannattaa pitää vaikka maailman tappiin. Sitten jos elää kädestä suuhun niin tämä ei toimi.
Moni toistaa tuota mantraa että toisaalta voi saada parempaa tuottoa. Vähän kuten ne rahat mitkä säästää pörssisähkössä on sitten talvelle varuiksi.

Ihmismieli on sen verran heikko että se raha mitä jää menee heti muualle.

Miettisin kyllä kolmekin tai neljä kertaa kun näitä pitkiä osareita ottaa. Eihän noista pääse irti kun autosta on enemmän velkaa kuin mitä siitä saa.
 
Miettisin kyllä kolmekin tai neljä kertaa kun näitä pitkiä osareita ottaa. Eihän noista pääse irti kun autosta on enemmän velkaa kuin mitä siitä saa.

Eihän tämä mikään ongelma ole, se erotus pitää vaan pystyä tarvittaessa maksamaan pois. Tuskin kovin monesta tonnista puhutaan, vaikka kuinka tippuisi arvo nopeammin kuin jäljellä oleva velkaosuus.
 
Eihän sillä ole väliä vaikka korkoihin menisi 100 000 euroa ja auton hinta olisi 10 000 euroa. Jos todellinen vuosikorko on 3% ja rahalle saa tuota paremman tuoton toisaalla rahoitusta kannattaa pitää vaikka maailman tappiin. Sitten jos elää kädestä suuhun niin tämä ei toimi.

Missä sä saat parempaa kuin 3% tuottoa toisaalla?
 
Eihän tämä mikään ongelma ole, se erotus pitää vaan pystyä tarvittaessa maksamaan pois. Tuskin kovin monesta tonnista puhutaan, vaikka kuinka tippuisi arvo nopeammin kuin jäljellä oleva velkaosuus.
Teslan osalla olen varpaillani kun valmistaja voi keksiä mitä vain.
 
No ei se tällä hintakehityksellä kovin paljon positiivinenkaan ole :D
Teslalla ajavalle kaverille oli joku rattiraivoaja huutanut että "Jos mä ajan tota sun velkavankkuria perään, niin sää et tuu ikinä selviään siitä loppuvelasta" :D
 
Onko täällä kokemusta rahoituksen käsittelykulun neuvottelemisesta? Olen etsimässä noin vm. 2019 100tkm ajettuja Nissan Leafeja ja korot näyttäisivät olevan noin 3-4% luokkaa. Käsittelykuluista löysin korkeimman, mitä koskaan nähnyt, 19€/kk. Onko joku onnistunut neuvottelemaan noita alaspäin vai neuvotellaanko aina auton hinnasta ja korosta? 15€ olen joskus maksanut ja se tuntui jo melko suurelta summalta.
 
Onko täällä kokemusta rahoituksen käsittelykulun neuvottelemisesta? Olen etsimässä noin vm. 2019 100tkm ajettuja Nissan Leafeja ja korot näyttäisivät olevan noin 3-4% luokkaa. Käsittelykuluista löysin korkeimman, mitä koskaan nähnyt, 19€/kk. Onko joku onnistunut neuvottelemaan noita alaspäin vai neuvotellaanko aina auton hinnasta ja korosta? 15€ olen joskus maksanut ja se tuntui jo melko suurelta summalta.

Voihan siitä kysyä, mutta koko homman pointtina on hillota rahoituskuluja käsittelymaksujen puolelle, jotta myynti-ilmoituksen isolla fontilla näytettävää korkoprosenttia saadaan alaspäin. Lainan todelliset rahoituskulut on sitten siellä pikkupräntillä myöhemmin, johon nuokin on pakko lukea mukaan. Jos on huokeampi auto ja pienehkö kuukausierä, niin tuollaisella isolla käsittelykululla saadaan aika hyvin nostettua kuluja prosentuaalisesti. Asuntolainassahan nuo on tavallisesti luokkaa 5€ ja sinänsä ihan teennäinen maksu koko juttu.
 
Onko täällä kokemusta rahoituksen käsittelykulun neuvottelemisesta? Olen etsimässä noin vm. 2019 100tkm ajettuja Nissan Leafeja ja korot näyttäisivät olevan noin 3-4% luokkaa. Käsittelykuluista löysin korkeimman, mitä koskaan nähnyt, 19€/kk. Onko joku onnistunut neuvottelemaan noita alaspäin vai neuvotellaanko aina auton hinnasta ja korosta? 15€ olen joskus maksanut ja se tuntui jo melko suurelta summalta.
29€/kk on suurin mitä itse olen nähnyt. Alkaa jo olemaan aikamoiset kulut.
 
Onko täällä kokemusta rahoituksen käsittelykulun neuvottelemisesta? Olen etsimässä noin vm. 2019 100tkm ajettuja Nissan Leafeja ja korot näyttäisivät olevan noin 3-4% luokkaa. Käsittelykuluista löysin korkeimman, mitä koskaan nähnyt, 19€/kk. Onko joku onnistunut neuvottelemaan noita alaspäin vai neuvotellaanko aina auton hinnasta ja korosta? 15€ olen joskus maksanut ja se tuntui jo melko suurelta summalta.

19€/kk vielä siedettävä, 15€ taitaa ns. normaali olla isommilla ketjuilla. Erikseen sitten Bayerncar ynnä muut jotka myy mukamas halvalla korolla ja sitten käsittelymaksut on 30€/kk. Ja uskallan väittää että tuo ei ole neuvoteltavissa, ja myyjät eivät saa tuohon koskea.
 
Onko täällä kokemusta rahoituksen käsittelykulun neuvottelemisesta? Olen etsimässä noin vm. 2019 100tkm ajettuja Nissan Leafeja ja korot näyttäisivät olevan noin 3-4% luokkaa. Käsittelykuluista löysin korkeimman, mitä koskaan nähnyt, 19€/kk. Onko joku onnistunut neuvottelemaan noita alaspäin vai neuvotellaanko aina auton hinnasta ja korosta? 15€ olen joskus maksanut ja se tuntui jo melko suurelta summalta.

kannattaa ostaa ennemmin uusi edullisella korolla ja täydellä takuulla
 
kannattaa ostaa ennemmin uusi edullisella korolla ja täydellä takuulla
Leafin ostaminen nyt uutena on kuin ampuisi itseään jalkaan. Chademo, pieni akku. Toki jos haluaa luotettavan arvoltaan syöksyvän auton pitkäksi ajaksi kyläpyöritteltyyn on Leaf vaihtoehto..
 
Leafin ostaminen nyt uutena on kuin ampuisi itseään jalkaan. Chademo, pieni akku. Toki jos haluaa luotettavan arvoltaan syöksyvän auton pitkäksi ajaksi kyläpyöritteltyyn on Leaf vaihtoehto..

Tietoa milloin Leafien arvo syöksyy? Voisin sitten pilkkahintaan ostaa sellaisen (+ ccs2-chademo adapteri kiinasta).
 
kannattaa ostaa ennemmin uusi edullisella korolla ja täydellä takuulla
Tarkoituksena pitää auto noin 2-3 vuotta, eli tommonen jossa on vielä nelisen vuotta akkutakuuta jäljellä on oikeen hyvä. Ei kyllä mitään järkeä maksaa 30k€, kun saan melkeen saman auton, mutta paremmilla varusteilla 17-18k ja takuulla myös. Ei paljoa 19€ käsittelymaksut paina, kun auto on 13k halvempi.
 
Tietoa milloin Leafien arvo syöksyy? Voisin sitten pilkkahintaan ostaa sellaisen (+ ccs2-chademo adapteri kiinasta).

Löytyykö tuollaistakin nykyään? Toimiiko oikeasti? Joskus 2019/2020 yritin löytää sellaista adapteria mutta ei onnistunut. Noissa logiikkakin on erilainen eli ei mene ihan pinnit yhdistämällä.
 
Löytyykö tuollaistakin nykyään? Toimiiko oikeasti? Joskus 2019/2020 yritin löytää sellaista adapteria mutta ei onnistunut. Noissa logiikkakin on erilainen eli ei mene ihan pinnit yhdistämällä.

Löytyy. Jos aihe kiinnostaa niin Dala's EV repair youtube-kanavalta löytyy tietoja..

Edit. Sori ot.
 
Viimeksi muokattu:
Polestar 2:iin uusiin tilauksiin ja varastossa oleviin autoihin Pilot-paketti veloituksetta(varastoautoissa Pilot-paketin suuruinen alennus)

Pilot-varustepakettikampanja

Pilot-varustepaketti veloituksetta polestar.comin kautta tehtyihin tilauksiin. Ennakoiva, mukautuva, havainnoiva. Pilot-varustepaketti parantaa Polestar 2 -mallin tukitoimintoja ja turvallisuusominaisuuksia entisestään. Se sisältää mm. Pilot Assistin, adaptiivisen vakionopeudensäätimen ja älykkäät Pixel LED -ajovalot. Edun arvo 2800 €. Etu koskee vain käteis- ja osamaksurahoituksella tehtäviä tilauksia.

Sinänsä ei erikoinen tarjous ja linjassa aiempien "talvirenkaat kaupan" päälle tarjouksiin nähden.

Se on toki sitten aivan eri kysymys, että tarjoaako P2 edes tuolla hinnalla rahalle vastinetta ja että miksi esim. adaptiivinen vakkari ei ole vakiovaruste.
 
Polestar 2:iin uusiin tilauksiin ja varastossa oleviin autoihin Pilot-paketti veloituksetta(varastoautoissa Pilot-paketin suuruinen alennus)



Sinänsä ei erikoinen tarjous ja linjassa aiempien "talvirenkaat kaupan" päälle tarjouksiin nähden.

Se on toki sitten aivan eri kysymys, että tarjoaako P2 edes tuolla hinnalla rahalle vastinetta ja että miksi esim. adaptiivinen vakkari ei ole vakiovaruste.

Böö-mies juuri avasi videollaan tällä viikolla kuinka paljon arvonalenema on nyt kun vaihtaa vuoden ikäisenä pois. Arvo pudonnut 13-14k€. Nää patteriautot pudottaa hintaa aika järkyttävästi tällä hetkellä. Tosin taitaa olla aina uusissa autoissa ne ekat vuodet kalleimpia. Paljonko putoaa arvo ekana vuotena jos otetaan verrokkina 50k€ maksava polttis?
 
Böö-mies juuri avasi videollaan tällä viikolla kuinka paljon arvonalenema on nyt kun vaihtaa vuoden ikäisenä pois. Arvo pudonnut 13-14k€. Nää patteriautot pudottaa hintaa aika järkyttävästi tällä hetkellä. Tosin taitaa olla aina uusissa autoissa ne ekat vuodet kalleimpia. Paljonko putoaa arvo ekana vuotena jos otetaan verrokkina 50k€ maksava polttis?

Minun mielestä ekan vuoden arvonalenema taitaa olla keskimäärin 15% luokkaa. Käytännössä kun uuden auton ajat Wetteriltä ulos niin 50k auto maksaa samana päivänä enää 42k.
 
Itse näkisin että nämä arvonalenemat ovat seurausta monesta asiasta, minkä kumuloituneena seurauksena jälleenmyyjät ovat ottaneet persnettoa, osaltaan oman toiminnan takia ja osaltaan muista syistä, ja siksi siellä ollaan erittäin varpaillaan hintatarjousten kanssa. Homma lähti komponenttipulasta, jolloin sähköautojen myyntihinnat olivat korkealla tasolla ja toimitukset jumissa, minkä johdosta käytettyjen markkina oli sekaisin hyvän aikaa (käytetyistä sai joskus jopa enemmän kuin niistä maksettiin). Sittemmin kun komponenttipula on hellittänyt, ovat autovalmistajat (varsinkin Tesla) tehneet tuntuvia alennuksia mallistoon, mikä edelleen on kussut jälleenmyyjien ja muiden diilaajien nilkoille. Persnettoa on tullut ja autot mitkä on ostettu varastoon (ml. Saksan tuonnit) eivät enää liikahda halutulla hinnalla eteenpäin. Tähän kun yhdistää vielä korkotason nousun ja autokaupan hyytymisen, niin koko kombinaatio aiheuttaa sen, että tarjotaan aivan tökeröä alihintaa autoista, millä kuitenkin on aivan relevantti käyttöarvo. Ei polttiksessa itsessään ole mitään ominaisuutta, mikä säilyttäisi jälleenmyyntiarvon sähköautoa paremmin. Polttisskenessä ei toki ole Teslaa tai kiinalaisia sekoittamassa hintapolitiikkaa, joten hinnat ovat siellä stabiilimpia, ainakin siihen saakka kunnes vastaavaa sähköautoa alkaa saamaan samaan hintaa. Siitäkään ei enää olla mahdottoman kaukana.

Tilanne on karu niille, joiden pitäisi saada auto juuri nyt myytyä eteenpäin, varsinkin jos se on hankittu "piikkihinnalla". Ja varsinkin jos oma talous on siinä kunnossa, että heitto jälleenmyyntiarvossa johtaa katastrofiin. Korkotason pitäisi ainakin helpottaa seuraavan 1-2v aikana, joka piristänee autokauppaa, ja latausinfran kehittyminen edelleen madaltaa kynnystä siirtyä sähköautoiluun. Se ei ehkä näitä tapauksia kuitenkaan helpota, mutta normalisoi ainakin arvonalenemaa yleisemmin.

Edit: lisätään nyt vielä se, että toki tietyissä automalleissa uuden auton pyyntihinta voi olla valmiiksi yläkanttiin siihen verrattuna, mitä sillä oikeasti saa, joka vaikuttaa negatiivisesti jälleenmyyntiarvoon myös
 
Viimeksi muokattu:
Prosentteja on aina helppo manipuloida "mieleiseksi" ja uusi auto nyt ei ikinä ole kannattava ostos poislukien poikkeustilanteet (esim. sähköautokupla). Uuden auton myynti vuoden vanhana on yksi ehkä niistä hölmöimmistä asioista tehdä. Luultavasti about samalla arvonpudotuksella ajaisi vielä toisenkin vuoden, jolloin vuosittainen pudotus on paljon pienempi.

Ja miten näitä pudotuksia nyt laskee ja mihin hintaan niitä vertaa niin voi päästä hyvin erilaisiin lopputuloksiin. Esimerkkinä oma puolitoista vuotta sitten tilattu Hyny oli silloin listahinnalta juuri karvan alle 50k€, josta sai vielä 3k€ alennusta ja 2k€ hankintatukea eli auton hinta karkeasti 45k€ ilman toisia renkaita ja mahdollisia lisävarusteita. Mukaan sai vielä 1%:n todellisen vuosikoron rahoitukseen. Nyt saman auton listahinta on 54k€ ja hankintatukea ei saa eli auto on karkeaasti 6k€ kalliimpi ilman, että mikään on muuttunut. Rahoituskin on varmaan nyt kalliimpi. Eli saisin aika erilaiset prosentit vertaanko pudotusta nykyiseen tilanteeseen ja listahintaan vaiko aiempaan toteutuneeseen tilanteeseen.
 
Käytetyn auton osto edessä. Ostohousut jo melkein jalassa. Lainanosuus ~18k€.
Lainan avausmaksu 339€, korko 4,99% + 15€/kk käsittelymaksuja. Näistä ei voi kuulemma tinkiä, kun ei ole autokaupan vaan rahoittajan normi hintoja. Vai pystyykö? :)
 
Omien kokemusten mukaan aika huonosti mutta korkoprosenttia saattaa pystyä neuvottelemaan alemmas johonkin tiettyyn rajaan asti (yleensä 1-2% pois jos on ns. normikorko lähtötilanteena).

Ei tuo kokonaiskorko pahalta vaikuta nykytilanteessa, yleensä noin pieneen luottoon tarjotaan huonompaa.
 
Käytetyn auton osto edessä. Ostohousut jo melkein jalassa. Lainanosuus ~18k€.
Lainan avausmaksu 339€, korko 4,99% + 15€/kk käsittelymaksuja. Näistä ei voi kuulemma tinkiä, kun ei ole autokaupan vaan rahoittajan normi hintoja. Vai pystyykö? :)

En kyllä tuota korkoo maksaisi mutta thats just me. Autokuume on vaarallista, työnnä kasa jääpaloja housuihin ja yritä pidätellä himoja jos ei ole ihan pakko ostaa.
 
Käytetyn auton osto edessä. Ostohousut jo melkein jalassa. Lainanosuus ~18k€.
Lainan avausmaksu 339€, korko 4,99% + 15€/kk käsittelymaksuja. Näistä ei voi kuulemma tinkiä, kun ei ole autokaupan vaan rahoittajan normi hintoja. Vai pystyykö? :)
En kyllä tuota korkoo maksaisi mutta thats just me. Autokuume on vaarallista, työnnä kasa jääpaloja housuihin ja yritä pidätellä himoja jos ei ole ihan pakko ostaa.

Itse annan eriävän mielipiteen, jos työtilanne näyttää vakaalta ja muutenkin tahtoo elää. Ostettiin talouteen rahoituksella hyvä auto (n.7% korolla) 0 käsirahalla, ja ollaan oltu erittäin tyytyväisiä hankintaan, vaikka korkoja ja kuukausierää maksetaankin. Joskus pitää elääkin ja mieluummin erän (velallakin) nuorena, kun säästän +50v asti, jolloin rahantarve on takuulla pienempi (maksetuista lainoista yms. johtuen).
Että anna mennä vaan. Siinä on sitä paitsi helppo "sijoituskohde" - ylimääräisen sijoittamiseen "normaalisti allokoidun" rahan voi mielekkäästi allokoida kalliin lainan maksuun, ja saa ns. "rahalle kelpo tuoton", ja vieläpä 100% varmasti - toisin kuin osakkeissa.
Jos kuukausierä on alle 400e, niin kyllä kait sen pystyy hoitamaan "kuka vaan", ja menee lisätöihin, jos ei pysy.
 
Käytetyn auton osto edessä. Ostohousut jo melkein jalassa. Lainanosuus ~18k€.
Lainan avausmaksu 339€, korko 4,99% + 15€/kk käsittelymaksuja. Näistä ei voi kuulemma tinkiä, kun ei ole autokaupan vaan rahoittajan normi hintoja. Vai pystyykö? :)

Avausmaksuista ja käsittelykuluista tuskin paperilla tingitään mutta voihan kauppahintaa yrittää neuvotella esim. avausmaksun verran alaspäin.

Käytettyjen kauppa usein on yksilöiden ostamista, jolloin rahoitustarjoukset on mitä on.
 
Ei ton halvempaa korkoa taida saada kun 12kk euriborikin on vielä melkein 4%. Huono aikaa ostaa auto nyt. Toisaalta jos korot laskee tulevaisuudessa niin kukaan ei kiellä kilpailuttamasta tuota lainaa uudestaan ts. maksamalla pois uudella lainalla missä paremmat ehdot.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 378
Viestejä
4 493 505
Jäsenet
74 122
Uusin jäsen
Elmeri Hannukainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom