- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 10 563
Maanantaina sain tarjoukset kun kysyin.Mistäs nuo nykäisit, Kiesillä 8,99% ja Saka 7,99%. Eikä ainakaan ensikysymällä tuosta jousta, kuten tuossa joku toinenkin ainakin Sakasta totesi. Noh, pisnes is pisnes.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Maanantaina sain tarjoukset kun kysyin.Mistäs nuo nykäisit, Kiesillä 8,99% ja Saka 7,99%. Eikä ainakaan ensikysymällä tuosta jousta, kuten tuossa joku toinenkin ainakin Sakasta totesi. Noh, pisnes is pisnes.
Mazdalla DNB Auto Financen kautta aika kovia korkotarjouksia. Esim CX-60 0,68% todellinen vuosikorko. Koko mazda-mallistoon rahoituskorko 1.99% | Mazda.fi
Missä mielessä?No mut 60k Mazdasta on kyllä aika hirmuinen summa
Mazdalla DNB Auto Financen kautta aika kovia korkotarjouksia. Esim CX-60 0,68% todellinen vuosikorko. Koko mazda-mallistoon rahoituskorko 1.99% | Mazda.fi
Millä autofoorumeilla? Aika vähän olen tuosta automallista löytänyt keskustelua miltään foorumilta.Aika tyytymättömiä cx60 käyttäjiä löytyy autofoorumeilta. Laatu ei vastaa hintaa imo.
Missä mielessä?
Jep, yleensä. Tossa juuri kuulin, että Leaseplan ei enää liisaa Tesloja kun ovat ottaneet niin paljon takkiin Muskin hintapelleilyn takia.
Tuolloin edettiin kyllä nollakoron aikaa ja EV hype oli päällä. Se kupla meni kun korot alkoivat nousta. Lisäksi valmistajan omat sekoilut ja tiettyjen tahojen massaspämmäys miten Tesla pitää hintaista kuin Apple saavat ihmiset tekemään asioita ja kuvittelemaan omia.Hinnat laski, koska hinnat olivat nousseet. Aika sokea saa olla jos luuli että tilanne missä käytetystä autosta saa vaihdossa jopa enemmän kuin mitä uusi maksaa, olisi kestävä tilanne. Olisin saanut silloin 2v vanhasta Model 3:sta käytännössä saman kuin mitä se uutena maksoi. Se ei todellakaan ole normaalia, poislukien jotkut Ferrari ja muut keräilymallit.
kuvittelemaan omia
Millä autofoorumeilla? Aika vähän olen tuosta automallista löytänyt keskustelua miltään foorumilta.
Tai mitä suuremman autolainan ottaminen voi tuodakin sitä suuremmat "voitot". Itse nostin juuri noin 50k€ autolainan 1%:n todellisella vuosikorolla. Jos olisin maksanut koko auton käteisellä ja olisin ottanut rahat esimerkiksi säästötililtä, jossa tällä hetkellä on yli 3%:n korko niin häviöllehän siinä olisi jäänyt joka kuukausi. Toisin sanoen se sama summa säästötilillä kasvaa yhdessä vuodessa melkein saman euromäärän kuin mitä autolainan kaikki korkokulut ovat koko 6 vuoden aikana. Eli autolainan koko ja järkevyys on aina riippuvainen tilanteesta ja lainan ehdoista jne.
Jos on niitä "vuokrasopapreita" joissa jäännösarvo riski on rahoittajan, niin näinä aikoina voi olla hyvinkin varteen otettava vaihtoehto.
Erittäin hyvä huomio.Asiasta mitään ymmärtämättömänä, liittyykö noihin sopimuksiin isoja riskejä? Siis jos jäännösarvot romahtavat ja ostajat alkavat palauttaa autojaan urakalla, jolloin myyjäliike voisi tehdä konkurssin. Konkurssipesä ei varmaan enää toteuta niitä takaisinostoja, mutta onko kuluttajalla edelleen velvollisuus maksaa auton lyhennyksiä konkurssipesälle tässä tapauksessa, että toinen sopijaosapuoli on kyvytön suorittamaan takaisinostoa ennalta sovittuun hintaan? Vai hakeeko konkurssipesä joka tapauksessa pois auton, jota kuluttaja ei vielä ole maksanut loppuun asti?
Onko varma, jos kommentoit aiempaa viestiä, niin siinä pohdittiin sopparia missä asiakas tehnyt rahoitusyhtiön kanssa sopparin, koko auton hinnasta, sovittu kk erät ja jäännösarvo ja autoliike on sitten luvannut lunastaa sen auton sillä jäännösarvolla. Miten tämä toimii kuluttajakaupassa (autoliikkeen konkurssitapauksessa), milloin jäännösarvon vastuu siirtyy rahoitusyhtiölle, milloin kuluttajalle. Mitä on huomioitava nimiälaittaessa. (*Eihän leasingissä ole asiakkaalla mitään riskiä, kun auto on kokoajan rahoitusyhtiön omistama. Jos autoliike menee konkkaan, auto jää leasingyhtiön ongelmaksi. Jos jotain tälläistä takaisinostoa on sovittu.
Ei se autoliike ole osapuoli siinä rahoitussopparissa vaan rahoitusyhtiö, jolloin autoliikkeen konkurssi ei vaikuta asiaan mitenkään.Onko varma, jos kommentoit aiempaa viestiä, niin siinä pohdittiin sopparia missä asiakas tehnyt rahoitusyhtiön kanssa sopparin, koko auton hinnasta, sovittu kk erät ja jäännösarvo ja autoliike on sitten luvannut lunastaa sen auton sillä jäännösarvolla. Miten tämä toimii kuluttajakaupassa (autoliikkeen konkurssitapauksessa), milloin jäännösarvon vastuu siirtyy rahoitusyhtiölle, milloin kuluttajalle. Mitä on huomioitava nimiälaittaessa. (*
No eikö se silloin nimenomaan vaikuta, jos se konkurssin tehnyt autoliike ei pystykkään sitä autoa lunastaan.Ei se autoliike ole osapuoli siinä rahoitussopparissa vaan rahoitusyhtiö, jolloin autoliikkeen konkurssi ei vaikuta asiaan mitenkään.
Onko varma, jos kommentoit aiempaa viestiä, niin siinä pohdittiin sopparia missä asiakas tehnyt rahoitusyhtiön kanssa sopparin, koko auton hinnasta, sovittu kk erät ja jäännösarvo ja autoliike on sitten luvannut lunastaa sen auton sillä jäännösarvolla. Miten tämä toimii kuluttajakaupassa (autoliikkeen konkurssitapauksessa), milloin jäännösarvon vastuu siirtyy rahoitusyhtiölle, milloin kuluttajalle. Mitä on huomioitava nimiälaittaessa. (*
Eli normi rahoitussoppari kuorutettu autolliikkeen lupauksella lunastaa.
vs toinen esimerkki se että se autoleasing/vuokrayhtiö tehnyt asiakkaan kanssa sopparin kk maksusta tietylle ajalle, jostain km rajasta ja ylittävästä osasta joku lisämaksu. Tämä kai selkeämpi, mutta kai silti kannattaa lukea ja yrittää ymmärtää koko teksti. Tyypillisin miina kai se luovuktuksen kuntotarkistus joka voi kiristyä jos arvot kyykkää.
(*
Jos autoliikkeen markkinointia, niin onko rahoitusyhtiö vastuussa, ja milloin, onko silloin jos kaikki yhdessä paperissa, entä silloin jos ensin rahoitusyhtiön paperi ja erikseen lunastuspaperi.
Ja mihin juttu perustuu, eletään riskiaikoja jossa markkinoilla on autoliikkeeita joilla ei ehkä kykyä kantaa vastuuta, ehkä motiivi tehdä tietoisesti soppareita joita ei edes tarkoitus kantaa.
Aiemmin pohdittiin erilaisia soppareita ja niiden riskejä. varsinkin niiden osalta joissa markkinoitu kk maksua ja lunastus lupausta.Miltä sellainen sopimus näyttää? Onko autoliikkeen kanssa tehty takaisinostosopimus erillinen, vai kuuluuko se leasingyhtiön tekemään sopimukseen?
Aiemmin pohdittiin erilaisia soppareita ja niiden riskejä. varsinkin niiden osalta joissa markkinoitu kk maksua ja lunastus lupausta.
Kyselin että mihin kannattaa kiinittää huomiota.
Spoilerissa kysyin mm sitä että onko rahoitusyhtiön vastuulla silloin jos autoliikkeen lupaus lunastaa on samalla lapulla, entä silloin jos autoliikkeen lupaus on erillisellä.
Mitä kannattaa katsoa jonka jälkeen pitää pyytää aikalisä ja luetettuu soppari muilla ?Jos lapussa on että koko homma menee rahoitusyhtiön kautta, silloin rahoitusyhtiö on vastuussa. Jos ne on selkeästi eriytetty, se on eri asia. Pitäisi olla konkreettinen sopimus mitä katsellä jotta saa kyseisestä tapauksesta selvää
Mitä kannattaa katsoa jonka jälkeen pitää pyytää aikalisä ja luetettuu soppari muilla ?
Ostokiimassa moni vetää nimet alle sen mukaan mitä myyjän kanssa suulisesti tarinoitu.Älä ikinä allekirjoita mitään mitä et ymmärrä tai mietityttää.
Erittäin hyvä huomio.
Muotuilen.
Vuokra/lesing soppareina markkinoidaan rahoituspaketteje jotka teknisesti ei välttämättä eroa normaalista luottorahoituksesta, ne kuorutettu lähinnä jollain lunastus hinta lupauksella -> joka pienentää sitä jäännösarvoriskiä.
Sitten soppareita missä rahoitusliike vastaa siitä jäännösarvosta, ja siihen ei liity jonkin toisen autoliikkeen lupausta.
Nyt taisit viitata siihen että lunastuksen luvannut autoliike tekee konkurssin, ei rahoitusliike. Eli kyse enemmän siitä että liike ei kykene lunastaan sovittuun hintaan. (jos lupaus on pitkä). auton omistaa rahoitusliike.
Jos taasen tuo jäljempi, eli se leasingfrima tekee konkan ja sovittu aidosti kk maksusta, niin mutuillen ei asiakkaalla jäännösarvo riskiä, mutta miten pahimmillaan se sopparin jatkumisen kanssa. ja siinä yhteydessä mahdollisen "käsirahan" riski, jos soppari katkeaa keskenkaiken.
Boomerit on kertoneet että joskus markkalamassa on autoliikkeet olleet helisemässä lunastuslupausten kanssa, mutta silloin ei ollut kuluttaja "vuokrausta" ja moni muukin päivittynyt sen jälkeen.
Jos jälkimmäinen, niin sitten tuo ei ole läheskään niin huolestuttavaa. Pahimmassa tapauksessa takaisinostosopimus raukeaa, jos autoliike tekee konkurssin, mutta sillä ei ole vaikutusta sentään itse rahoitukseen tai auton omistajuuskysymyksiin, vaan asiakkaan kannalta kaikki jatkunee täysin normaalisti sen Santanderin tms. kanssa.
Miina siinä että se jäännösarvon suoja rapisee, eli jos asiakas tehnyt sopparin juuri sillä motiivilla että jäännösarvon riski on ulkoistettu, niin tuolla mallilla käy enemminkin niin että jos arvot kyykkää, niin asiakas kantaa vastuun, jos arvot säilyy, niin autokauppa nappaa hyödyn.Jos jälkimmäinen, niin sitten tuo ei ole läheskään niin huolestuttavaa. Pahimmassa tapauksessa takaisinostosopimus raukeaa, jos autoliike tekee konkurssin, mutta sillä ei ole vaikutusta sentään itse rahoitukseen tai auton omistajuuskysymyksiin, vaan asiakkaan kannalta kaikki jatkunee täysin normaalisti sen Santanderin tms. kanssa.
Ylläolevaan oli vastaus hullujenpäivien pösöketjussa.Aihetta sivuten, niin miten se riski meni niissä hullujenpäivien sähkispösöissä.
Toivotaan että on maahantuoja pystyssä vielä vuoden päästä.
E: ja auto on kyllä DNB:n omaisuutta, ja takaisinostosopimus omassa tapauksessa oli myyjäliikkeen nimellä (Pörhö).
Yksi valintaperuste on se kumpi on edullisempi, jos vertailu ei ole suoraviivaista, niin myös huomioida kumpi sopii paremmin. Autoliikkeen rahoituksessa pitäisi olla se todellinen korkokin ynnätty.Auto levisi ja nyt akuutti tarve ostaa uusi. En ole yhtään perehtynyt autoliikkeiden tarjoamiin rahoituksiin vs. pankkilaina. Pankista saisin lainaa autoon (päälle 20k) vai rahoitus isolla viimeisellä maksuerällä. Korot yllättävän samanlaisia. Korot melkoisen korkealla, mutta minkäs teet ku auto pitää saada ja taskusta ei summaa löydy..
Auto levisi ja nyt akuutti tarve ostaa uusi. En ole yhtään perehtynyt autoliikkeiden tarjoamiin rahoituksiin vs. pankkilaina. Pankista saisin lainaa autoon (päälle 20k) vai rahoitus isolla viimeisellä maksuerällä. Korot yllättävän samanlaisia. Korot melkoisen korkealla, mutta minkäs teet ku auto pitää saada ja taskusta ei summaa löydy..
En nyt ihan varma mikä auto malli/merkki on "dino".
se volvo ilmeisesti 2020 luvulta, BMW yli 20v vanha, paali ikänen. viistonnia pyynti, jos "dinolla" viitattiin ikään.
Jos tuossa leikkisästi viitattiin foosilisia polttaviin, niin sähköauto hintakuplanpuhkeamisen luulisi nimenomaan syövän fosiilisien arvostusta.
Ehjä romutusikäinen auto voi olla epävarmoina aikoina konsti vältellä riskejä, antaa aikaa seurata kehitystä. Mutta tuota viestiä aiemmin oli puhetta jostain vajaa 30k€ muutaman vuoden vanhasta V60 kokonkurssipesävolvosta, niin fosiili on se mikä ensin ottaa pataan sähkisten alenevista hinnoista.
Toki se uusi Tesla Y maksaa parikymppiä enemmän ja käytetyistä pyynit niin kovia että niitä ei kannata katsella.
Jos tässä nyt vertaat foosilisten hintakehitykseen.
Uusien sähköautojen hintakehitys painaa käytettyjen arvoja-alas, miksi maksaa vanhasta paljon, jos uutta saa edullisesti. Sähkisten hintakupla on osittain puhjennut, mutta ennuste on että uusien verottomat hinnat jatkaa relista laskua, isoakkuiset ehkä enemmän, ja markkinoilla tarjonta levenee.
Jos uuden Volvo v60 hinnat ei meinaa pärjätä tänäpäivänä Tesla Model Y , niin v60 jäännösarvoa pelastaa lähinnä se että se on lataushybridi kohtuu kokoisella akulla.
Jos viesti oli se että käytetyt sähköautot on kalliita, niin totta , mutta eikö se kerro siitä että käytettysähköautosta ollaan valmiita maksamaan.
Siis juuri päin vastoin. Jos arvonalenema ollut esim bmw ix:ssä 40% muutaman vuoden aikana, niin silloinhan suhteessa uuden hankintahintaan käytetyt sähkärit ovat ny halpoja.
Oletteko katselleen Nettiautossa autoja selatessa tarjolla olevia rahoitustarjouksia eri palveluntarjoajien kautta? Auton myynti-ilmoituksen alareunassa on kohta "Näytä rahoitustarjoukset" ja ainakin tässä listassa lähes poikkeuksetta Osuuspankki ja "Autoraha" -niminen firma tarjoaa parhaan todellisen vuosikoron.
Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta miten noissa kiinteissä koroissa menetellään, jos myyt auton kesken rahoitusajan? Se korkohan on laskettu sille koko rahoitusajalle ja joka kuukauden maksuerässä sitä maksetaan saman verran. Maksatko auton kesken kauden myydessä silti koko rahoitusajalle lasketun koron, vai vain siihen asti mitä olet autoa lyhentänyt? Vai onko tämä ihan rahoitusyhtiökohtainen juttu? Varmaan joku sopimussakko ainakin noissa on kun on kiinteitä korkoja kuitenkin?
Eihän siitä luoton takaisinmaksusta saa juuri mitään korvauksia periä niin yleensä rahoitusyhtiöt ei mitään myöskään peri. Kuluttajansuojalaista tuo tulee.Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta miten noissa kiinteissä koroissa menetellään, jos myyt auton kesken rahoitusajan? Se korkohan on laskettu sille koko rahoitusajalle ja joka kuukauden maksuerässä sitä maksetaan saman verran. Maksatko auton kesken kauden myydessä silti koko rahoitusajalle lasketun koron, vai vain siihen asti mitä olet autoa lyhentänyt? Vai onko tämä ihan rahoitusyhtiökohtainen juttu? Varmaan joku sopimussakko ainakin noissa on kun on kiinteitä korkoja kuitenkin?
28 § (27.8.2010/746)
Luotonantajan oikeus saada korvaus ennenaikaisesta takaisinmaksusta
Luotonantajalla on oikeus saada korvaus kuluttajalta tämän maksaessa luoton tai sen osan ennenaikaisesti, jos luoton korkoa ei ole sidottu viitekorkoon (kiinteä korko).
Korvaus ei saa määrältään ylittää yhtä prosenttia takaisinmaksetun luoton määrästä tai, jos ennenaikaisen takaisinmaksun hetkellä luottosopimuksen päättymiseen on vähemmän kuin yksi vuosi, puolta prosenttia takaisinmaksetun luoton määrästä. Korvauksena saa kuitenkin enintään periä koron määrän ennenaikaisen takaisinmaksun ja luottosopimuksen päättymisen väliseltä ajanjaksolta.
Oikeutta saada korvausta ei kuitenkaan ole, jos:
1) luottoa on maksettu takaisin ennenaikaisesti viimeksi kuluneen vuoden aikana enintään 10 000 euroa;
2) takaisinmaksu suoritetaan lainaturvavakuutuksen nojalla; tai
3) takaisinmaksettava luotto perustuu käyttelytiliin liittyvään luottosopimukseen.
![]()
Nollakorkoista autolainaa saa taas
EKP nosti jälleen ohjauskorkoaan, mutta hitaasti käyvää autokauppaa pyritään vauhdittamaan jopa nollakorolla.www.iltalehti.fi
Lupaa hyvää mutta monet näistä taitaa olla ns. loppuneet jo paitsi Polle. Voinee odottaa jos korot pysyy ylhäällä uusia saa ns. halvalla korolla. Toivoisi toki, että korot laskee muutenkin.
Alennuksia ei oltu eritelty, mutta listattu eri valmistajien/maahantuojien korkotarjouksia. Mazdan nolla korosta aina Teslan kolmenprosentin korkoon. Välistä esimerkit mm Toytota, MB, Opet, Nissan, Hyndai.iltalehti.fi sanoi:Tätä taklatakseen useat autonmaahantuojat ovat alkaneet lätkiä tonnien alennuksia autoihin tai tarjota selvästi markkinahintoja matalampia rahoituksia.
️Hyundailta nyt erinomainen korkokampanja
️
1,12% / 1,99% / 2,99% korko nyt koko mallistoon!
(Riippuen rahoitettavasta osuudesta)
IONIQ 6 ultimate RWD ja AWD versioita saatavilla heti toimitukseen.
IONIQ 5 Premium AWD mallia runsaasti myös satamassa.
Erinomainen hetki vaihtaa nykyinen sähköauto tai hankkia se ensimmäinen sähköauto!
Tervetuloa Lohjan ja Salon pisteisiin tutustumaan tuotteisiin.
Eetu Rantanen
PP-auto
044 0405 205
eetu.rantanen@sok.fi
Ps. Myös uusi kona electric tulossa piakkoin
Eli haluat maksaa tämän kuun erän nyt tänään?Mites toi autorahoitus toimii asiakkaan kannalta? Esim. nyt 23.10 päivämäärällä rahoitusmaksu autosta. Jos maksankin sen jo ennakkoon tiedoilla, niin säästäänkö korkokuluissa ja jos kyllä, niin minkä verran. Kuukausierä luokkaa 350-380e... Ts. kannattaako maksaa heti, kun ei tilivaroja muuhunkaan tarvitse?
No en halua, mutta jos sillä saa säästöä esim. 3e niin kyllä haluan, kun ostan kaiken arjessa luottokortilla. Eli haluan jos se on järkevää taloudellisesti. Optimoin pieniä puroja..Eli haluat maksaa tämän kuun erän nyt tänään?