Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 303
Olisi mielenkiintoista tietää, että minkälainen kate sähköautoissa on tällä hetkellä. Valmistajat voivat nostaa hintoja runsaasti ja tuote viedään käsistä.
Teslalla muistaakseni kate on noin 25%. Muilla mitä tahansa negatiivisesta ”jopa” kymmeneen prosenttiin. Mitä olen ennustuksia katsonut niin 2025 markkinoilla on kaksi suurta: Tesla ja VW.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 807
Olisi mielenkiintoista tietää, että minkälainen kate sähköautoissa on tällä hetkellä. Valmistajat voivat nostaa hintoja runsaasti ja tuote viedään käsistä. Sitten pistät alennusmyyntiin siitä runsaan katteen hinnasta, niin tulee porukkaa tyylillä ota rahat. Sitten onkin puolentoista vuoden myynti tehty siinä ja ihan varmasti voittoa tuosta tuli, kun sitä vapaasti myytiin noin pitkälle.

Mielenkiintoiseksi tämän asian tekee valtioiden tuet ja sen aiheuttama vääristymä. Kuten tuossa Opelin tapauksessa sitä valtion tukea on oikeasti yli 6000 euroa, kun huomioidaan autoverottomuus. Kävin itse ajamassa tuota mokkaa ja ihan hyvä perusauto se oli. Pienihän se on kun viimeisimmät neljä autoa on vähintään c-kokoluokkaa ja pisimpään ajanut tila-autolla. En edes harkitsisi, jos tuo olisi tuon 36k ja en nyt ole ihan varma tuosta 30k hinnastakaan. Onneksi on kaasuauto, niin ei ole mikään hätä kustannusten noususta.

Yllättävä asia kuitenkin on, että viime vuonna täyssähköautot olivat uusien autojen markkinaosuudessa yli 10 prosenttia ja prosenttiosuus on 2,5 kertaistunut aina aikaisemmasta. Tänä vuonna ei varmaan päästä siihen 25 prosenttiin, mutta jos kasvua tulee vieläkin hyvällä tahdilla, niin onhan lähes 20 prosentin markkinaosuus jo todella suuri. Koska sitten markkinat ovat saturoituneet täyteen kapasiteettiin ja hinnat alkavat tippua?
miten kaasuautolla ei ole hätää kustannusten noususta? Mitä olen kaasuasemien ohi ajanut, niin minusta hinta on yli kaksinkertaistunut?
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
453
miten kaasuautolla ei ole hätää kustannusten noususta? Mitä olen kaasuasemien ohi ajanut, niin minusta hinta on yli kaksinkertaistunut?
Gasumin hinta on noussut runsaasti, mutta tätä ei ole tapahtunut muilla tuottajille. Maakaasua en ole ikinä tankannut, niin ei kiinnosta sen hinnan muutos. Biokaasu maksoi 1,4e 3 vuotta sitten, kun ostin tuon auton ja nyt se maksaa 1,65e paikallisella tuottajalla. Tässäkin on suurin muutos tullut tämän vuoden jakeluvelvoitteen mukana. Riskithän tietysti ovat, että myös biokaasu lähtee tästä vielä nousuun, mutta onhan myös sähkön hintakin noussut eli mikään käyttömuoto ei ole täysin turvassa tältä.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
453
Teslalla muistaakseni kate on noin 25%. Muilla mitä tahansa negatiivisesta ”jopa” kymmeneen prosenttiin. Mitä olen ennustuksia katsonut niin 2025 markkinoilla on kaksi suurta: Tesla ja VW.
Tuollaiset neljäsosa katetta hinnassa on aika todella suuria automaailmassa. Lueskelin, että keskimäärin se olisi n.5% autoista ja ymmärrettävää, että mitä pidempään autoa on tuotettu, niin sitä paremmin siitä saadaan katetta. Tämä selittää Teslan.

Jossain arviossa oli pari vuotta sitten laitettu, että sähköauton tekeminen maksaisi keskimäärin n. 6000 euroa enemmän. Otetaanpa sitten esimerkiksi tuo mokka, joka maksaa 32 000 euroa ennen valtion tukia eli 11500 euroa enemmän kuin halvin bensamalli, kun verrataan verottomia hintoja. Sitten toinen esimerkki on SEAT mii. Sitä myytiin alussa 20 000:lla eurolla ja valmistaja antoi vielä hyvät alennukset siihen päälle eli lopullinen hinta valmistajalle oli jotain 18 000 euroa. Nyt sitä myydään 25 000:lla eurolla eri valmistajan merkillä.

Akkujen hinnat ovat tippuneet kymmenessä vuodessa todella jyrkästi ja esim. Peugeotin sekä Opelin käyttämä sama pohjarakenne tiputtaa taas valmistushintoja. Kuitenkin listahinnat vaan nousee. Kyllähän sitä kannattaa pyytää enemmän kuin vähemmän ja varsinkin joku Saksa, jossa tuki on 9000e, niin olisihan se vähän hassua, jos joku julkistaisi sinne nyt jonkun SEAT miin ja kuluttaja saisi alle kymppitonnilla. Kannattaa mieluummin pyytää 25 tonnia ja kuluttaja ostaa sen 16:lla tonnilla ihan mielellään.

Tämä alkaa kyllä olemaan offtopiccia tähän ja jatkot varmaan tuonne sähköautokeskusteluun
 
Liittynyt
01.08.2021
Viestejä
7
Ei sitä haeta itse vaan autoliike tekee sen. Hoputtivat kyllä valtuutuksen teossa.
Hain itse, ei liene mitään väliä kumpi osapuolista hakee. Ainoastaan se hieman nihkeä, ettei tukea välttämättä saa heti silloin kun auton hakee, vaan vähän sen jälkeen. Laitoin hakemuksen sisään lauantaina.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Kaikki pösötarjoukseen tarttuneet, pitäkäähän huoli että hankintatukianomus lähtee sisään heti. Saattaa mennä tämän kampanjan hankintatukiin koko vuoden budjetti tai ainakin lähes...
Se olis Pösöstä kaupat tehty ja tosiaan siinä allekirjottelujen lomassa tehtiin tuo hankintatuki valtuutus hakemus. Melko simppelisti meni lopulta mutta onneksi oli apu/sihteeri lähellä :) Mukaan tuli tosiaan vakiona ne kangasmatot, laukku, talvirenkaat omilla vanteilla, asiointilataus kaapeli ja schuko laturi. Sitten vaan odotellaan mutta eipä tässä kiire ole. Pitäisi tulla 1-2/23 kun tilauksen tein maanantaina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Se olis Pösöstä kaupat tehty ja tosiaan siinä allekirjottelujen lomassa tehtiin tuo hankintatuki valtuutus hakemus. Melko simppelisti meni lopulta mutta onneksi oli apu/sihteeri lähellä :) Mukaan tuli tosiaan vakiona ne kangasmatot, laukku, talvirenkaat omilla vanteilla, asiointilataus kaapeli ja schuko laturi. Sitten vaan odotellaan mutta eipä tässä kiire ole. Pitäisi tulla 1-2/23 kun tilauksen tein maanantaina.
Ihan uteliaisuuttani mihin aikaan tilasit maanantaina? Oma joskus 14:00 ja toimitus meni 7/2023.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Ihan uteliaisuuttani mihin aikaan tilasit maanantaina? Oma joskus 14:00 ja toimitus meni 7/2023.
Soitin 12.32 jos tarkkoja ollaan ja tänään kävin allekirjoittamassa paperit mutta puhelimessa käytännössä ne kaupat jo tehtiin silloin maanantaina :) Aika pitkä toimitusaika sulla jos heinäkuulle menee mut hyvä jos ei ole kiire, itellä ei ole :thumbsup:
 
Liittynyt
19.10.2018
Viestejä
153
Ihan uteliaisuuttani mihin aikaan tilasit maanantaina? Oma joskus 14:00 ja toimitus meni 7/2023.
Siis puolentoista vuoden päähän lähes sait toimituksen? Odottavan aika on pitkä. Jos jokeri vapautuisi tuollaisella toimituksella niin jää ottamatta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 933
Mä en pysy jotenkin mukana tässä nykytouhussa auton hankkimisen suhteen. Mä en itse ikimaailmassa suostuisi odottelemaan 1,5v auton perään, ellei kyseessä olisi joku todella spesiaali kaara. Oliko noissa millaiset tilauksen peruutusmahdollisuudet olemassa, kun vuodessakin oletettavasti voi hinnoille ja tekniikalle tapahtua mitä vaan, ja tarjontakin kasvaa koko ajan eikö vain? Vai ajattelenko minä asiaa jotenkin old-school mallisesti, koska se on hyvin mahdollista.
 
Liittynyt
19.10.2018
Viestejä
153
Kävin tänään tuossa siis koeajamassa auton ja se oli sama karvalakkiversio mikä tässä tarjouksessakin, tosin peruutuskamera oli lisävarusteena (ja eri värinen). Ihan pätevä vehje noin yleisesti tuntui olevan ja kyllä se tuohon hintaan vuodeksi kelpaisi. Rangen kanssa varmaan jännittäisi talvella jos pitäisi työmatkalle lähteä mutta muutenhan tuo ei ole mikään ongelma. Olen aina miettinyt kun on puhuttu tuulen äänestä sivupeileissä, että miten sen oikein kuulee ja tietää. Motarilla ei ollut mitään epäilystä kyllä, vähän sen kuuloinen kuin ikkuna olisi raollaan mutta vaimeampana.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 303
Siis puolentoista vuoden päähän lähes sait toimituksen? Odottavan aika on pitkä. Jos jokeri vapautuisi tuollaisella toimituksella niin jää ottamatta.
Mä aloin kans miettimään tätä ja pitää varmaan loppuvuodesta jo alkaa katsomaan seuraavaa sähkistarjousta että saa auton ajoissa kun Pösövuosi on ohi! :rofl:

Noh inflaatio on odottavan ystävä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Mä en pysy jotenkin mukana tässä nykytouhussa auton hankkimisen suhteen. Mä en itse ikimaailmassa suostuisi odottelemaan 1,5v auton perään, ellei kyseessä olisi joku todella spesiaali kaara. Oliko noissa millaiset tilauksen peruutusmahdollisuudet olemassa, kun vuodessakin oletettavasti voi hinnoille ja tekniikalle tapahtua mitä vaan, ja tarjontakin kasvaa koko ajan eikö vain? Vai ajattelenko minä asiaa jotenkin old-school mallisesti, koska se on hyvin mahdollista.
Voi olla hyväkin ostos 27 990€, kun inflaatio nostaa hintoja 1.5 vuoden aikana? Ja kun pääsee kumminkin autosta eroon vuoden jälkeen ja maksettavaksi jää 249€/kk.

Mutta näissä ilmeisesti kannattaa olla nopea, kuten Seat Mii, vw id.3 ja Nissan Leaf N-Connecta tarjouksissakin. Ainakin noissa on hinta noussut aika huomattavasti. Mii:tä piti muutama kuukausi odottaa, mutta vw sai heti ja Nissan lähes heti.

Nyt ekana päivänä (viikko sitten) tilattu Peugeot e-2008 ja ainakin sanottiin jonoksi "vain" 6kk. Eli nopeasti hyppäsi vuoden eteenpäin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 212
Voi olla hyväkin ostos 27 990€, kun inflaatio nostaa hintoja 1.5 vuoden aikana? Ja kun pääsee kumminkin autosta eroon vuoden jälkeen ja maksettavaksi jää 249€/kk.

Mutta näissä ilmeisesti kannattaa olla nopea, kuten Seat Mii, vw id.3 ja Nissan Leaf N-Connecta tarjouksissakin. Ainakin noissa on hinta noussut aika huomattavasti. Mii:tä piti muutama kuukausi odottaa, mutta vw sai heti ja Nissan lähes heti.
Uteliaisuuttani kysyn, satutko muistamaan noita Seat Mii, vw id.3 ja Nissan Leaf N-Connecta tarjouksia. Tai siis millaisista hinnoista ja ehdoista noissa puhuttiin, jos vertaa tähjän E-2008 tarjoukseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Uteliaisuuttani kysyn, satutko muistamaan noita Seat Mii, vw id.3 ja Nissan Leaf N-Connecta tarjouksia. Tai siis millaisista hinnoista ja ehdoista noissa puhuttiin, jos vertaa tähjän E-2008 tarjoukseen.
Leaf taitaa olla mulla vain paperisena versiona.

Noista id.3 ja Leaf piti rekisteröidä joulukuun viimeisenä päivänä. Ei saanut siis siirtää seuraavalle vuodelle toimitusta (päästösakkojen pelko). Id.3 sai myös jatkotakuun ilmaiseksi, kun mulla oli vw ennestään. Lisäksi id.3 sai 2000€ vielä lisää romuautosta (ei mukana hinnassa).

16 250€ (sis 750€ varusteita).
33 250€ (sis 810€ varusteita).
24 990€


Ei sisällä talvirenkaita mikään noista. Id.3 sai myös 300€ latausedun vielä aika äskettäin.

27 990€ Peugeot e-2008, oli minusta ihan ok ostos. Mutta tarkentuu sitten, kun sillä on eka vuoden ajanut. Peugeotiin oli aika edulliset kitkat/nastat siellä Pösön hinnastossakin.
 
Liittynyt
19.10.2018
Viestejä
153
Kävin tänään tuossa siis koeajamassa auton ja se oli sama karvalakkiversio mikä tässä tarjouksessakin, tosin peruutuskamera oli lisävarusteena (ja eri värinen). Ihan pätevä vehje noin yleisesti tuntui olevan ja kyllä se tuohon hintaan vuodeksi kelpaisi. Rangen kanssa varmaan jännittäisi talvella jos pitäisi työmatkalle lähteä mutta muutenhan tuo ei ole mikään ongelma. Olen aina miettinyt kun on puhuttu tuulen äänestä sivupeileissä, että miten sen oikein kuulee ja tietää. Motarilla ei ollut mitään epäilystä kyllä, vähän sen kuuloinen kuin ikkuna olisi raollaan mutta vaimeampana.
Kannatti käydä koeajolla. Eilen vielä soiteltiin ja yksi oli epävarma kaupoista. No hetki sitten myyjä soitti, että veti puihin ja halusi tarjota kun olin paikan päälle vaivautunut kuitenkin menemään.
Arvioi edelleen tammi-maaliskuulle, huhtikuu maksimissaan. Kirjautin sinne klausuulin, että jossei toimitus tiedossa huhtikuu/23 mennessä, niin oikeus perua kaupat veloituksetta. Sinne nyt juuri malttaa odotella sentään.
E: Siis jos ei toimitus ole varmistunut tehtäväksi huhtikuussa viimeistään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Siis puolentoista vuoden päähän lähes sait toimituksen? Odottavan aika on pitkä. Jos jokeri vapautuisi tuollaisella toimituksella niin jää ottamatta.
Oishan toi paha jos olis autokuume päällä ja hakisi autoja. Nyt toi oli tollanen järkiostos täyssähkön kokeiluun... On mulla cybertruckin ollut varauksessa -19 asti :). Sitä nyt ei taida edes tänne eurooppaan saada, mutta eipä tuota nyt 100% varmaksi tiedä ennenkuin noita alkaa sadella tehtaalta pihalle.

Nykyinen auto on kaikilla mittareilla melkeestään parempi mitä toi pösö paitsi se on vaan plugari niin sillä kelpaa ajella sinne asti hyvin.
 
Liittynyt
19.10.2018
Viestejä
153
Määrärahaa hankintatukiin on Peugeot-kampanjan myötä kulunut rutkasti. Sähköautojen osalta viikko sitten lukema 25,7 %, tänään päivitetty lukema 52,2 %. Tuet vähäpäästöisen ajoneuvon hankintaan | Traficom Mikä lienee viive raportoinnissa ja hakemusten käsittelyssä?
Tampereen Metro-Auton myyjä sanoi, että on jo tullut helmikuussa varoituksia noista tukien riittävyydestä ja piti ihan realistisena uhkana että loppuvat käsiin. Loppuvuodesta jos ostelee siis sähköautoa niin tuo Suomen verrattain naurettavan pieni tuki on varmaan tältä vuodelta loppu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Meneekö nuo hakemukset järjestykseen siis jättöpäivän vai toimituspäivän mukaan?
Summa varataan hakemuksen jättöpäivän mukaan ja siihen laitetaan toimituspäivä. Siinä tais olla joku parin kk marginaali vielä ja mahdollisuus muokata myöhäisemmäksi jos toimitus viivästyy.


Eiköhän ne tuohon varattuja määrärahoja nosteta kun summa itsestään on aikas pieni verrattuna vaikka Saksan tukiin. Siellä toki tuki vaikuttaa suoraan kotimaiseen tuotantoon.
 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
343
Entä jos sähköauto on tilattu 2021 puolella ja auto tulee vasta loppu vuodesta 2022? 2022 hankintatukeen on tullut myös ehto että 1 tuki kalenteri vuodessa, niin jääkö hankintatuki saamatta tai joutuuko sen palauttamaan, jos esimerkkinä tuollaisen Pösöloisen onnistuu syksyksi saamaan?
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 303
Nyt en ymmärtänyt kysymystä. Onko sulle siis tulossa kaksi sähköautoa tänä vuonna?

Mielestäni ensirekisteröintipäivä ratkaisee. Voit hakea tukea yhteen autoon kalenterivuonna 2022. 1.1.2023 voit hakea seuraavan, tuki on voimassa näillä näkymin huhtikuun alkuun 2023.

Voihan sen toisen pistää vaikka puolison nimiin (jos on) tai sitten siirrät rekisteröinnin 2023 puolelle?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Entä jos sähköauto on tilattu 2021 puolella ja auto tulee vasta loppu vuodesta 2022? 2022 hankintatukeen on tullut myös ehto että 1 tuki kalenteri vuodessa, niin jääkö hankintatuki saamatta tai joutuuko sen palauttamaan, jos esimerkkinä tuollaisen Pösöloisen onnistuu syksyksi saamaan?
Eikös sulle se hankintatuki otettu jo silloin 2021 niin tänä vuonna voi hakea toiselle autolle jne :thumbsup:
 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
343
Nyt en ymmärtänyt kysymystä. Onko sulle siis tulossa kaksi sähköautoa tänä vuonna?

Mielestäni ensirekisteröintipäivä ratkaisee. Voit hakea tukea yhteen autoon kalenterivuonna 2022. 1.1.2023 voit hakea seuraavan, tuki on voimassa näillä näkymin huhtikuun alkuun 2023.

Voihan sen toisen pistää vaikka puolison nimiin (jos on) tai sitten siirrät rekisteröinnin 2023 puolelle?
Viime vuoden lokakuussa tilasin Ioniq5, joka tulee mahdollisesti kesän korvilla. Nyt on ajatuksena toinen sähkärikin hommata. Itse käsittänyt kanssa että tuolla ei ole merkitystä että viime vuonna tilattu auto tuleekin 2022, niin hankintatuki korvamerkitty 2021 vuodelle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 367
Peugeot e-208 GT laitettu tänään tilaukseen. Pieni mahdollisuus, että saa vielä toukokuussa, todennäköisemmin menee heinäkuulle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 367
Paljos tommosessa on range?
Phoca jo vastasikin, mutta Peugeotin sivuilta löytyy "yllättävän" rehellinen työkalu rangen arviointiin eri nopeuksilla ja lämpötiloissa:


Siitä selaa sivua jonkin verran alaspäin. Mitä olen erilaisia testejä netistä katsellut, niin aika lähelle menee tuon työkalun antamien lukujen kanssa. Range ei ole erityisen kummoinen, mutta latausnopeus kompensoi sitä kivasti.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Phoca jo vastasikin, mutta Peugeotin sivuilta löytyy "yllättävän" rehellinen työkalu rangen arviointiin eri nopeuksilla ja lämpötiloissa:


Siitä selaa sivua jonkin verran alaspäin. Mitä olen erilaisia testejä netistä katsellut, niin aika lähelle menee tuon työkalun antamien lukujen kanssa. Range ei ole erityisen kummoinen, mutta latausnopeus kompensoi sitä kivasti.
+35 asteeseen pääse laskurissa, mutta toiseen suuntaan vain -15 maks. Mikähän tuolla pösöllä on range -30 ja alle pakkasissa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 367
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 798
Tuosta osviittaa, ei ihan sentään -30 celsiusta.


Tuon testin jälkeen uusiin versioihin on tullut lämpöpumppu, mutta sillä tuskin on isoa merkitystä noin kovilla pakkasilla.
Aina e-208 on sisältänyt lämpöpumpun, sekoitit varmaan siihen että pumppuun tuli kosteussensori ja uus softa, jolla toimii paremmin. Jotain muutakin muutosta tuli samalla, range ei merkittävästi kasvanut (20 km tms.). Isolla pakkasella lämpöpumppu on laiha lohtu, sähköllä tekee lämmön pääasiassa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 367
Aina e-208 on sisältänyt lämpöpumpun, sekoitit varmaan siihen että pumppuun tuli kosteussensori ja uus softa, jolla toimii paremmin. Jotain muutakin muutosta tuli samalla, range ei merkittävästi kasvanut (20 km tms.). Isolla pakkasella lämpöpumppu on laiha lohtu, sähköllä tekee lämmön pääasiassa.
Selvä juttu, kiitos tiedosta! Lehtijutussa jonka luin ilmaistiin asia aika hämäävästi:

"Further gains have been made by fitting a new heat pump and allowing the car’s computers to better manage the air conditioning system."
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
Mitenkäs tuollainen leasingyhtiö tuottaa jos ostetaan 30ke sähköautoja ja liisataan ne 289e/kk tjsp? Kun tuotosta vähennetään liiketoiminnan ja henkilöstön kulut?
 

Miguel

genderfluid sapiosexual demisexual questioning
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Mitenkäs tuollainen leasingyhtiö tuottaa jos ostetaan 30ke sähköautoja ja liisataan ne 289e/kk tjsp? Kun tuotosta vähennetään liiketoiminnan ja henkilöstön kulut?
Luottamus siihen että arvonalenema leasing-kauden aikana on pienempi kuin leasing-maksujen kerryttämä potti, jolloin erotus on voittoa. Myöskään myyntihinta ei välttämättä ole 100% ovh, vaikka nykymarkkinoilla tuskin alennukset huikeita on, vaikka ostatkin 25 samanlaista omaan leasing-fleettiin.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
6

Kiaa saisi 2000e käsirahalla ja muuten täysin 0 kuluilla.

kuukausierä 199 €, luoton määrä yht. 18 526.62 € (sis. perustamismaksun 0 €), viimeinen suurempi erä 6 785,50 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 0 € ja käsittelykulun 0 €/kk. Luottokustannukset yht. 0 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 18 526.62 €, todellinen luottohinta 18 526.62 € ja todellinen vuosikorko 0 %.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 303
Hallitus leikkaa liikenteen määrärahoista (yllätys). Miettisin meneekö sähköauton hankintatuki noista vai jostain muista rahoista.

Nyt uusia sähköautoja vielä myydään hyvin Suomessa mutta kohta (kun hinnat nousevat myös raaka-aineiden takia) varmaan tuodaan enemmän vähän käytettyjä Saksasta. No ei siinäkään mitään huonoa ole.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Edustetut automerkit ovat Hyundai, Citroen, Peugeot, Renault, Suzuki, Dacia, Isuzu :facepalm: Ei jatkoon.
Nää toisten postaamia tarjouksia tai niiden kohteita mollaavat nollapostaukset vois mieluummin jättää tekemättä, kiitos paljon.

Vaikka itseä ei kiinnostaiskaan niin montaa muuta voi kiinnostaa. Ja 0% ilman kuluja on oikeasti hyvä tarjous jos tarjolla olevista merkeistä joku kiinnostaa.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 807
itse olen jostain syystä ihastunut tuohon Suzuki Swaceen, olen vain odotellut, että koska niitä kampanjoidaan kunnolla koska myynti ei näytä vetävän. 0% korko on hyvä mutta lisäksi pitäisi olla reilu hinnanalennus. Jälleenmyydessä tuo Swace voi hävitä Corollaa enemmän arvoa. Toinen harmi, ettei noiden perään saa kunnon peräkärryä, itsellä on jarruton koppakärry jonka omapaino 460kg ja Swacen perään saa enintään jarrutonta massaa 450kg...

Jaa siellä on vain tuo huonommin varusteltu malli ja ihan kuin hinnassa olisi pari tonnia ylimääräistä, olisiko leivottu rahoituskorko hintaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 019
Anteeks näin tyhmä kysymys mutta onko auton lisävarusteiden arvolla mitään arvoa enää jälleenmyydessä autoa? Otetaan vaikka esimerkki että jos autoliike kauppaa autoa hintaan 40000€ mutta siinä on oikeasti 4 tonnin edestä lisävarusteita jolloin sen hinta olisi ilman alennusta 44000€ niin ruvetaanko sitä arvonalenemaa laskea siitä ovh hinnasta vai tuosta alennetusta?
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 480
Lisävarusteet ei vaihtoautossa tuota käytännössä mitään arvoa, liikkeestä ostaessa absolut karvalakin ja fully loadedin välillä on pientä eroa merkistä ja mallista riippuen, olettamana verrokeissa suht saman ikäiset/kilometrit.

TL;DR
Kyllä niitä uuteen ostettaessa liimatukat kehuu, mutta ei niistä sitte vaihdossa paskaakaan hyvitetä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 798
Jos se auton "malli" muuttuu varustepaketin myötä, esim. pösöissä active - allure - gt line - gt, niin tuollainen ainakin oman kokemuksen mukaan näkyy hyvityshinnassakin jollain tasolla. Jos ostaa siihen vielä päälle jonkun penkinsuristimen sun muun, niin tuskin näkyy hyvityksessä. Yksityiselle myydessä saattaa saada hyötyä lähinnä siitä, että sun auto on kiinnostavampi parempien varusteiden myötä - mut ei nekään niistä valmiita ole maksamaan paljoa extraa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 452
Viestejä
4 199 924
Jäsenet
70 908
Uusin jäsen
Biurpo

Hinta.fi

Ylös Bottom