Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Eihän niitä tarvi tuolla 249e sopimuksellakaan laskea, jos siis ei meinaa palauttaa autoa 12kk päästä.

Täysin totta tämäkin.

Ottiko kuinka moni "liisarin" hankkinut paljonkin lisävarusteita? Niistähän ei saa mitään takaisin jos palauttaa 12kk päästä takaisin. Peugeot varmaan toivoo että mahdollisimman moni palauttaisi auton 12kk päästä, saavat ison kasan vähän ajettuja vaihdokkeja ja monet niistä ilmaisilla lisävarusteilla.
 
Täysin totta tämäkin.

Ottiko kuinka moni "liisarin" hankkinut paljonkin lisävarusteita? Niistähän ei saa mitään takaisin jos palauttaa 12kk päästä takaisin. Peugeot varmaan toivoo että mahdollisimman moni palauttaisi auton 12kk päästä, saavat ison kasan vähän ajettuja vaihdokkeja ja monet niistä ilmaisilla lisävarusteilla.
En ottanut mitään lisävarusteita. Tuota jatkotakuun lisäämistä olen miettinyt, muita en kyllä taida tarvita.
 
Täysin totta tämäkin.

Ottiko kuinka moni "liisarin" hankkinut paljonkin lisävarusteita? Niistähän ei saa mitään takaisin jos palauttaa 12kk päästä takaisin. Peugeot varmaan toivoo että mahdollisimman moni palauttaisi auton 12kk päästä, saavat ison kasan vähän ajettuja vaihdokkeja ja monet niistä ilmaisilla lisävarusteilla.
Mä ymmärsin että niihin ei saanut lisävarusteita?
 
Kattokaiteet ainoa lisävaruste fillarin takia. Sen 200€ joutuu maksaa auton noudon yhteydessä.
 
Otin peruutuskameran ja toisen värin. Saattaa jokunen oranssi olla liikenteessä jatkossa…

Todennäköisesti pidän autoa 2-3vuotta. Toki jos nyt on kuitenkin mahdollisuus 12kk kohdalla luopua.
 
Otin peruutuskameran ja toisen värin. Saattaa jokunen oranssi olla liikenteessä jatkossa…

Todennäköisesti pidän autoa 2-3vuotta. Toki jos nyt on kuitenkin mahdollisuus 12kk kohdalla luopua.
Miten sitten menee jos pitää autoa kauemmin kuin 12kk?
 
No sit vaan jatkaa tolla 249€/kk ja ottaa jälleenmyntiarvon riskin itselleen.
Ei noissa jälleenmyynnin kanssa pitäisi mitään riskiä olla.
Luulisi että voi maksaa suurempaakin erää.

Eikä sähköautossa kannata tuijottaa pelkkää pääomakulua, ajaminen itsessään kun ei maksa oikeastaan mitään verrattuna dinolla ajamiseen.
E: ylläpitokuluista puhumattakaan...
 
Ja toisaalta vaikka tuota sähköpösöä pitäisi kerralla esim. 2-3 vuotta ja myy sen jälkeen pois, ei tuossa vielä kovin suuria tappioita pääse kyllä syntymään. Jos kilsoja tulee edes se 15 tkm vuoteen, on käyttö ollut edullista ja toivon mukaan huoletontakin. Auton omistamisessa tehdään harvoin voittoa, ja jos tuon 12 kk jälkeen ei mitään vastaavanhintaista diiliä ole tarjolla, syö välivaihtokin rahaa jonkin verran. Ainakin OP:n autorahoituksessa on ollut mahdollista maksaa myös sovittua suurempaa erää ja tarvittaessa vaikka lyhentää lainaa niin, että lyhennys kohdistuu suurempaan viimeiseen erään. Pitäisi kaivella DB:n ehdot ja katsoa mitä siellä sanotaan.
 
Ei noissa jälleenmyynnin kanssa pitäisi mitään riskiä olla.
Luulisi että voi maksaa suurempaakin erää.

Eikä sähköautossa kannata tuijottaa pelkkää pääomakulua, ajaminen itsessään kun ei maksa oikeastaan mitään verrattuna dinolla ajamiseen.
E: ylläpitokuluista puhumattakaan...

Itse otin rahoituksen 10k käteen ja loput joku 400e/kk 4v, ei jämäriä, koska joka tapauksessa 15tkm tulee täyteen reilussa puolessa vuodessa. Pidän varmaan takuuajan autoa. Tossa kuuden vuoden kieppeillä ei varmaan kyllä enää auton arvo ole lähelläkään jäännöserää ...
 
Kuulin että 2000-3000 (tarkkaa lukua tietenkään kukaan kerro) pösöä tilattu maahantuojalta.
Tehtaalla siesta ohi kun tärähtää tilauslista järjestelmiin. :lol: Montakohan noita normaalisti suomeen toimitetaan...?

Vuoden 2021 alusta 2022 helmikuun loppuun yhteensä n. 150 kpl, mm. 2022/02 huimat 4 kpl. Pieni hyppäys tosiaan tilausmäärissä.
 
e-2008 kohdalla olin jo paljon aikaisemmin ajanut saman auton ja verrannut sitä Volvo XC40 autoon. Volvossa mm. suuremmat rengasäänet selvästi. Toki eri renkaatkin oli ja eri kokoisetkin. Omaan silmään e-2008 näyttää

Mielestäni jossain sähköautovertailussa Pösö oli testin hiljaisimpia autoja. Toisessa testissä oli vertailtu lataustehoa kylmänä ja siinä se oli viimeinen eli ensi hiihtolomalla on julkiset laturit täynnä Pösöjä! Jos joku nyt tuollaisella edes Lappiin uskaltaa lähteä…
 
Ei ole ainakaan thulella mahdollista muutakuin kaiteisiin kun soitin thulen myyjälle

Kaiteet ovat paremmat kuin ne pelkät kolot, nimimerkki kerran suksiboksi tippunut tielle. Muutamalta pienemmältä valmistajalta löysin:

 
Itse otin rahoituksen 10k käteen ja loput joku 400e/kk 4v, ei jämäriä, koska joka tapauksessa 15tkm tulee täyteen reilussa puolessa vuodessa. Pidän varmaan takuuajan autoa. Tossa kuuden vuoden kieppeillä ei varmaan kyllä enää auton arvo ole lähelläkään jäännöserää ...
Eikös tuossa ollut rahoitus lähes 0% korolla 6 vuodeksi? Ehkäpä olisi ollut kannattavampaa tarttua siihen ja maksella vain minimit + isompi loppuerä kun autosta luopuu... Meinaan koska selkeitä merkkejä ilmassa inflaation noususta.
 
Tuossa Metroauton sivuilta mainostarkoitukseen tarkoitettua materiaalia:)
Toimintamatka -11°C pakkasessa Peugeotilla 100-0% 185km. Eli käytännön range 150-160km tuossa noin -10°C pakkasessa.
Yli -20°C pakkasessa "päästäänkin jo alle 100km rangeen. Sitten kun tuota mennään lataamaa julkisissa latauspaikoissa kovilla pakkasilla tuollaisella 30-35kw kulutuksella, niin väittäisin että 80 luvun jenkkiletukalla tulee halvemmat kilometrit ajaa Lappiin:p
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Eikös tuossa ollut rahoitus lähes 0% korolla 6 vuodeksi? Ehkäpä olisi ollut kannattavampaa tarttua siihen ja maksella vain minimit + isompi loppuerä kun autosta luopuu... Meinaan koska selkeitä merkkejä ilmassa inflaation noususta.

Samalla(?) 1% korolla tuli, teknisesti joo olis varmaan kannattanut sijoittaa se käsiraha siksi aikaa johonkin tai jotain, mutta kuitenkin mun tuurilla olisi ennen pitkää hävinnyt kuin tuhka tuuleen :-)
 
Otin peruutuskameran ja toisen värin. Saattaa jokunen oranssi olla liikenteessä jatkossa…

Todennäköisesti pidän autoa 2-3vuotta. Toki jos nyt on kuitenkin mahdollisuus 12kk kohdalla luopua.
Paljonko tuon peruutuskameran ottaminen maksoi?
 
Köyhälle kallista, mutta kaikille saman hintaista
Ei vaan hyvä diili toi on siltikin.
Juu no ei siitä ollut kyse et mikä on kallista, kun ihan mielenkiinnosta kyselin. Halpahan toi auto on vaikka suoraan ostaisi. Hyvä diili aina kun auton ostohinnasta maksat 1%/kk. Itse maksan 600€/kk ja koen sen halvaksi:thumbsup: Veikkaa minkä sillä saa:lol:
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti sait ihan helvetin halvalla

Miksi ihmeessä siinä autossa pitäisi käydä istumassa ennenkuin sen ostaa? Varsinkin kun nykyään on netissä hyvin arvosteluja ja kokemuksia autosta kuin autosta niin 100% paremman kuvan autosta niissä saa kuin käymällä autoa paikan päällä katsomassa.

Ellei sitten ole esim. ruumiinrakenteeltaan sellainen (esim. aivan saatanan pitkä), että ei esim. mahdu kunnolla ajamaan kaikkia autoja.

Auto on työkalu ja siinä on tärkeää mm. tekniset ominaisuudet ja mahdollisuudet sekä rajoitteet ja tyhmät suunnitteluvirheet. Nuo selviävät parhaiten netin arvosteluista, koska itse jokaisen asian selvittäminen olisi koeajolla mahdotonta.
 
Ratinlämmitin puuttuu näemmä Mokastakin (outo kun sitä on monilla halpismerkeilläkin jo) mutta peruutuskamera on vakiona.
 
Mitenkäs Mokan sijaan Corsa-e? Ainakin nopealla silmäyksellä vaikuttaa hinnan ja ominaisuuksien puolesta houkuttelevalta.
Mokan ja pösön citymaasturimuotoilu on varmaan talviajossa mukavampi, mutta muuten en niistä välitä.

 
Ratinlämmitin puuttuu näemmä Mokastakin (outo kun sitä on monilla halpismerkeilläkin jo) mutta peruutuskamera on vakiona.
1648627142726.png


Lisävaruste kaikissa varustetasoissa.
 
Opel aloittaa kun Peugeot lopettaa:


Eihän nämä Opelit ole lainkaan sama asia kuin Pösö-kamppis. Käsiraha vaadittu, eikä taattua hyvityshintaa 12kk jälkeen. Moni varmaan haluaa nimenomaan päästä testaamaan pientä sähköautoa, ilman alkupanostusta tai sen myyntiriskiä. Itsellekin olisi kelvannut testiin diesel ja bensa-autojen rinnalle, mutta nukuin onneni ohi.
 
Mokassahan on vakiona yksivaihelaturi eli jos 3-vaihetta tarkoitus kotona käyttää, niin pitää taas ruksia lisävarusteita.

1648627382232.png


1648627347933.png
 
Mitenkäs Mokan sijaan Corsa-e? Ainakin nopealla silmäyksellä vaikuttaa hinnan ja ominaisuuksien puolesta houkuttelevalta.
Mokan ja pösön citymaasturimuotoilu on varmaan talviajossa mukavampi, mutta muuten en niistä välitä.

Corsa-e ja Peugeot e-208 on kooltaan melko selvästi pienempiä. Esim takapenkin jalkatilassa on aika suuri ero.
 
Corsa-e ja Peugeot e-208 on kooltaan melko selvästi pienempiä. Esim takapenkin jalkatilassa on aika suuri ero.

Omassa elämäntilanteessa tuolla takapenkin jalkatilalla ei ole väliä. Kunhan takaluukkuun mahtuu mäyräkoiran mentävä kuljetuslaatikko. Vertailukohtana on 15v vanha Volvo C30, joten tuskin ainakaan huonompaan suuntaan ollaan menossa. :D
 
Corsa-e ja Peugeot e-208 on kooltaan melko selvästi pienempiä. Esim takapenkin jalkatilassa on aika suuri ero.

Ei tuo Mokka e noihin verrattuna juurikaan isompi ole, akseliväli vain muutaman sentin pidempi ja pituus vain hiukan isompi. Pösön e-2008 onkin sitten jo selvästi isompi noilta mitoiltaan.
 
Ei tuo Mokka e noihin verrattuna juurikaan isompi ole, akseliväli vain muutaman sentin pidempi ja pituus vain hiukan isompi. Pösön e-2008 onkin sitten jo selvästi isompi noilta mitoiltaan.
Joo. Hyvä tarkennus. Täällä kun ei Opel liikettä ole, niin en ole päässyt näkemään Opelia.

e-2008 pitäisi siis olla hyvä ostos :)
Tuosta vertailustakin näkyy hyvin kokoero.
 
eikös VW ole tuomassa lähiaikoina sähköautoa 20k€ hintaluokkaan, tuntuu tuo vajaa 30k€ hurjalta hinnalta jostain Corsasta.
 
Kaikki pösötarjoukseen tarttuneet, pitäkäähän huoli että hankintatukianomus lähtee sisään heti. Saattaa mennä tämän kampanjan hankintatukiin koko vuoden budjetti tai ainakin lähes...

Ei sitä haeta itse vaan autoliike tekee sen. Hoputtivat kyllä valtuutuksen teossa.
 
Kaikki pösötarjoukseen tarttuneet, pitäkäähän huoli että hankintatukianomus lähtee sisään heti. Saattaa mennä tämän kampanjan hankintatukiin koko vuoden budjetti tai ainakin lähes...
Itse tein juuri liikkeelle valtuutuksen hankintatuesta. Tuli sähköpostiin ohjeet, että kuinka tulee toimia suomi.fi sivuilla.

Eli "Liikenteen tuen hakeminen"
Ei sitä haeta itse vaan autoliike tekee sen. Hoputtivat kyllä valtuutuksen teossa.
Jep. Juuri noin.
 
eikös VW ole tuomassa lähiaikoina sähköautoa 20k€ hintaluokkaan, tuntuu tuo vajaa 30k€ hurjalta hinnalta jostain Corsasta.
VW:llä oli aikomus tuoda 29 990€ hintainen id.3, mutta se on peruttu. Uusi hinnat alkaen hinta on ilmeisesti 41 100€.

Voi olla siis 19 990€ hinta liian alhainen. VW e-up maksaa nyt alkaen 24 990€, eli jotain +5000€ hintaa lisää?

Vanha uutinen:
 
Ei sitä haeta itse vaan autoliike tekee sen. Hoputtivat kyllä valtuutuksen teossa.

Valtuutus tehty tänään autoverkkokaupan ohjeilla suomi.fi:ssä ja äsken juuri tuli trafilta kuittaus että on sisällä. Vaatii vähän vahtimista että toimituspäivämäärä pitää.
 
Valtuutus tehty tänään autoverkkokaupan ohjeilla suomi.fi:ssä ja äsken juuri tuli trafilta kuittaus että on sisällä. Vaatii vähän vahtimista että toimituspäivämäärä pitää.

Sama kuittaus tuli äsken, skripti pyörähtänyt. Laitoin valtuutusajaksi 5 vuotta kun ei tässä tiedä kuinka kauan kestää että saa auton!
 
Olisi mielenkiintoista tietää, että minkälainen kate sähköautoissa on tällä hetkellä. Valmistajat voivat nostaa hintoja runsaasti ja tuote viedään käsistä. Sitten pistät alennusmyyntiin siitä runsaan katteen hinnasta, niin tulee porukkaa tyylillä ota rahat. Sitten onkin puolentoista vuoden myynti tehty siinä ja ihan varmasti voittoa tuosta tuli, kun sitä vapaasti myytiin noin pitkälle.

Mielenkiintoiseksi tämän asian tekee valtioiden tuet ja sen aiheuttama vääristymä. Kuten tuossa Opelin tapauksessa sitä valtion tukea on oikeasti yli 6000 euroa, kun huomioidaan autoverottomuus. Kävin itse ajamassa tuota mokkaa ja ihan hyvä perusauto se oli. Pienihän se on kun viimeisimmät neljä autoa on vähintään c-kokoluokkaa ja pisimpään ajanut tila-autolla. En edes harkitsisi, jos tuo olisi tuon 36k ja en nyt ole ihan varma tuosta 30k hinnastakaan. Onneksi on kaasuauto, niin ei ole mikään hätä kustannusten noususta.

Yllättävä asia kuitenkin on, että viime vuonna täyssähköautot olivat uusien autojen markkinaosuudessa yli 10 prosenttia ja prosenttiosuus on 2,5 kertaistunut aina aikaisemmasta. Tänä vuonna ei varmaan päästä siihen 25 prosenttiin, mutta jos kasvua tulee vieläkin hyvällä tahdilla, niin onhan lähes 20 prosentin markkinaosuus jo todella suuri. Koska sitten markkinat ovat saturoituneet täyteen kapasiteettiin ja hinnat alkavat tippua?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 399
Viestejä
4 489 786
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom