- Liittynyt
- 22.02.2017
- Viestejä
- 537
Joo toki firmasta ja sopparista kiinni se lopullinen hinta. Onko yksärin ja yritysliisarin välillä kuitenkin selkeitä hinnallisia eroja jommankumman eduksi? Voidaanko esim. aina sanoa, että liisaus työn kautta on kustannusten osalta edullisempaa liisaajalle? Nämä em. keinot olisivat ne ensi-sijaiset, ja sitten vikana vaihtoehtona se lainaraha rahoittajalta.
Sähköautoissa voi olla lähes aina firman kautta halvempi, koska valtio tulee verotusarvossa vastaan jonkun verran, oliko se 250e. Lisäksi voi olla firmakohtaisia alennuksia tuosta, meillä oli tuon lisäksi jotain muitakin bonuksia autoille ylipäätään. Meillä taisi n. 70ke sähköautolle jäädä nettovaikutus palkkaan n. 700e tasolle. Tämä summa sisälsi sähköä lukuunottamatta ihan kaiken vakuutuksia ja autopesuja myöten. Tämä oli hieman edullisempaa 3v aikajänteellä, kuin jos auton olisi ostanut itse.
Laskeskelin myös "yksityisleasingin" ja se olisi ollut kalliimpi. Voi toki olla, että auton arvo on 3v päästä suurempi kuin taattu takaisinostohinta ja siitä pääsee vähän "voitolle". Firman leasingissa tätä arvontaa ei toki ole kauden lopussa.
Aina ei välttämättä työauto ole kuitenkaan halvempi. Jos otat jonkun bensa-kinnerin, niin todennäköisesti et siitä hyödy yhtä paljon ja ostaminen voi olla parempi ratkaisu. Hybridin kanssakin voi olla siinä ja siinä.
Viimeksi muokattu: