Onko kohtuullinen diili? Autona uusi Toyota Yaris 1.5 Hybrid Premium 5d. Sopimus sisältää vakuutukset, huollot ja talvirenkaat, kesto 36 kk/25000km vuosi: 540 eur/kk?
Kalliilta kuulostaa. No saapa leasingyhtiö ainakin omansa pois.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kohtuullinen diili? Autona uusi Toyota Yaris 1.5 Hybrid Premium 5d. Sopimus sisältää vakuutukset, huollot ja talvirenkaat, kesto 36 kk/25000km vuosi: 540 eur/kk?
0,77€/km yariksesta, ei hemmetti. Kyllä nyt koijataan ja kunnollaOnko kohtuullinen diili? Autona uusi Toyota Yaris 1.5 Hybrid Premium 5d. Sopimus sisältää vakuutukset, huollot ja talvirenkaat, kesto 36 kk/25000km vuosi: 540 eur/kk?
0,77€/km yariksesta, ei hemmetti. Kyllä nyt koijataan ja kunnolla
Aah katsoppas, ei se ollutkaan 36 kk/25000km. No nyt alkaa olla vähän realistisempaa.0,26€/km taitaa olla kuitenkin
Kona taas saatavilla...Kona on myyty loppuun, tämä on vahvistettu tuolta autoverkkokauppa.comista. Hankintatuki loppuu 30.11.2021 niin nämä sähkikset myydään tällä erää loppuun ja uusia ei tule merkittävissä määrin ennen kuin uudet tuet tulee jakoon. Nuo muut mallit eivät kyllä erityisemmin kiinnosta sillä hinta on sama kuin Konalla, mutta ominaisuudet heikemmät.
Joo ollut itseasiassa jo toista viikkoa. Uudet tulee tosin ilman nahkaverhoilua ja penkkien ilmastointia.
Onko tuossa nyt erona se että Nordean diili on normi leasing jossa myös huollot kuuluu hintaan?Ei mikään erityinen diili tuo. Corollaa saanut jo kauan tuolla hinnalla mutta isommilla kilsoilla eikä tarvitse sitoutua kuin vuodeksi, esim:
Toyota Corolla TS 1.8. Hybrid vuodeksi alkaen 309 €/kk - Metroauto Oy
Reilut ajokilometrimäärät sekä mukana myös talvirenkaat.www.toyotaairport.fi
Onko tuossa nyt erona se että Nordean diili on normi leasing jossa myös huollot kuuluu hintaan?
Ioniq 5 -sähköautoa saa nyt 1% korolla, mainoksista päätellen. Ihan hyvä diili, kuukausikulu näytti kait olevan 400e/kk.
Ai tuota Ioniq 5:sta ? Ettet vaan sekoita perus Ioniq autoon. Ioniq 5 on tuo "kunnollinen auto" isolla akulla.Tosinpäin, sitä sai aiemmin 0 % korolla ja kuluilla, mutta nyt joutuu maksamaankin jotain lainasta :/
Ai tuota Ioniq 5:sta ? Ettet vaan sekoita perus Ioniq autoon. Ioniq 5 on tuo "kunnollinen auto" isolla akulla.
Olihan tuossa kesällä ID4 isolla akulla yksityisliisarina alkaen 395€/kk.En ainakaan aiemmin ole nähnyt "kunnon sähkiksestä" hyvää tarjousta, vaan ne ovat koskeneet näitä pikkuautoja kuten Konaa tai Ioniq perusmallia tms.
Heikot kilsat oli, joku 10k muistaakseni tai jtn. Oli se silti toki ok tarjous.Olihan tuossa kesällä ID4 isolla akulla yksityisliisarina alkaen 395€/kk.
Joskus tommosta yksityisliisaria katselin, kun ajattelin kokeilla vuoden verran, että miltäs uusi auto tuntus, kun en sellaista ole koskaan omistanut Niissä tuntui silloin ajomäärän nosto 15tkm -> 25tkm nostavan kk-hintaa merkittävästi, mutta nyt kun katselin, niin jos vaikka haluais kokeilla sähköautoa vuoden päivät, niin tuolta Autoverkkokaupasta saisi Hyundai Ionic Electricin 415e/kk 25tkm ajomäärällä, mikä on vain 50e/kk enemmän kuin 15tkm ajomäärällä. Jos olis joku sähkölatausmahdollisuus kotona, niin voishan tollasta vuoden kokeilla.Heikot kilsat oli, joku 10k muistaakseni tai jtn. Oli se silti toki ok tarjous.
30tkm vuosikilsoilla taisi olla satkun lisää kuussa eli 3 vuoden sopparilla saa melkein sen satkun puksuttaa mittariin. En mä itse parempia yksityisliisaritarjouksia ole tähän mennessä nähnyt ja omaksi ostamallakaan en olisi tuota saanut mitenkään paremmaksi diiliksi vaikka olisi ollut todellinen 0-korkotarjous. Eli kyllä niistä isoistakin autoista on tarjouksia ollut. Ei toki paljoa, mutta on kuitenkin.Heikot kilsat oli, joku 10k muistaakseni tai jtn. Oli se silti toki ok tarjous.
J. Rinta-Joupilta saa 6 kuukautta korotonta lyhennysvapaata. Itse juuri tällaisen kaupan tein.
Noilla tiedoilla ei kyllä voi sanoa mitään siitä onko hyvä vai huono rahoitus. Paitsi jos rahoituksen aika on myös 6kk.
Ai tuota Ioniq 5:sta ? Ettet vaan sekoita perus Ioniq autoon. Ioniq 5 on tuo "kunnollinen auto" isolla akulla.
Toyotalla ihan ok hintainen minileasing jos autoa kaipaa lyhyeksi aikaa: Toyota Kuukausitilaus
Paljos tohon kk-hintaan sisältyy kilometrejä?Kokeilin ja toimi. Auto oli lähes pakasta vedetty ja prosessi sujuva. Hinnasto toimii niin että ensimmäiset 3kk halvempi hinta, sitten normaalihinta. Auton saa palauttaa koska vain ennen kuin seuraava laskutettava kuukausi alkaa. Hinta sis aivan kaiken psl. bensat, jonka seurauksena paperitöyt oli helpompaa kuin lentokentän vuokraamossa. Suosittelen hintojen puolesta kaikille jotka suunnittelee suomessa yli 5pv vuokrausta, koska samalla hintaa saa yli 3vko päälle.
1500 kilometriä kuukaudessa (ylikilometrit 0,27€ per km).Paljos tohon kk-hintaan sisältyy kilometrejä?
Harmitti hieman kun tuo tarjous poistui, kun olin juuri aikeissa tilata ko. auton. Nyt kuitenkin elämäntilanne muuttui sen verran ettei olisi ollut tarvettakaan, joten loppu hyvin - kaikki hyvin.
Erittäin hyvä diili tuo kyllä, en saanut excelissä mitenkään omaksi ostamista/rahoituksella kannattavammaksi. Saitko jo auton vai meneekö toimitus 1-2kk päähän kuten sivulla luki?
Mä tein, mutta sain jo oman autoni, kun otin sellaisen mallin, joka löytyi suoraan varastosta. Itse halusin auton ajoon vasta heinäkuussa, vaikka olisin sen halutessani saanut jo aiemmin. Tämä tosin vaati itseltä aktiivista soittelua suoraan autoa luovuttavaan liikkeeseen eli mun kohdalla Vantaan Volkkarille.Itse tein sopimuksen ID4:sta tuon autoleasingin sivuilta 5. kesäkuuta. Hinta 439€/kk 36kk ja 15tkm/v. Mielestäni ihan kohtuullinen. Tilaus on mennyt järjestelmän 22.6., mutta tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään. Kysyin autoliikkeeltä asiasta ja sieltä viitattiin komponenttipulaan yms. ja että tehtaan olisi pitänyt vahvistaa tuotantoviikko 3.7.. Toisen automme myimme melko nopeasti sopimuksen teon jälkeen ja pikkuhiljaa olisi mukava saada toinen pulkka käyttöön, kun ilmat viilenee jne. Onko muita, jotka tekivät autoleasingin kanssa sopimuksen kesäkuussa? Jos niin onko tilanne sama.
Kyllä se liike siinä voittaa, mikä bisnes se olisi jos laittaisi vähän käytetyt autot eteenpäin halvemmalla kuin mitä asiakkaan liisarinpätkästä on jäänyt maksettavaa.Olisi mielenkiintoista nähdä näitä laskelmia, joissa leasing tulee halvemmaksi. Yksi skenaario tulee mieleen, että autoa pidetään 2 ekaa vuotta ja siitä otetaan maksimaaliset arvonalennukset. Leasing tulee varmaan halvemmaksi tällaisessa tapauksessa.
Olisi mielenkiintoista nähdä näitä laskelmia, joissa leasing tulee halvemmaksi. Yksi skenaario tulee mieleen, että autoa pidetään 2 ekaa vuotta ja siitä otetaan maksimaaliset arvonalennukset. Leasing tulee varmaan halvemmaksi tällaisessa tapauksessa.
No ei, mutta tarkasteluväli vaikuttanee paljon asiaan. Mitä kauemmin pitää omaa niin sitä halvemmaksi se tulee verrattuna leasing, kun auton euromääräinen arvonlasku hidastuu.Ei kai uuden auton liisaamista ja sen kustannuksia voi verrata muuhun kun vastaavan uuden auton ostamiseen ja pitämiseen vastaavan ajan.
Esimeekkiskenaario. 16kuukauden kuluttua tästä päivästä todetaan että VW ID4 on ihan hemmetin paska auto ja aivan järjetön pommi -> ID4 hinnat laskee markkinoilla -> jos ostit niin nami nami vituttaako 20ke arvon alenema päivässä. Jos liisasit niin nauraen pankkiin ja hakeen seuraavaa liisaria alle.
Tämö skenaario koskee isolla riskillä tällä hetkellä etenkin sähkö ja hybridi autoja.
Jos joku julkaisee huomenna täyssähköauton joka lataa itseään jopa suomen talvessa auringolla, niin paljon että ei ikinä tarvitse ladata töpseliselistä. Kiihtyy 0-100 3s ja on maksaa 10ke. Niin ei taida kukaan maksaa teslasta enää edea 5ke, edes uutena.
Riippuu sopimuksen laadusta. Jos se liisari on takaisinostosopparilla niin ei eroa normaalista rahoituksesta mitenkään muuten, paitsi että sulla on mustaa valkoisella ostotarjous autosta esim. 24kk päähän. Voit silti myydä eniten tarjoavalle. Win-win.
Villinä arvauksena mahtaisikohan massimiehet suosivat liisareita vähentämään omaa riskiä ja vähentämään vaivan näköä? Mahdollisesti myös saattavat suosia muita rahoitusmuotoja. Onhan noita massimiehiä tälläkin foorumilla paljonkin, josko joku heistä kertoisi.
Riippuu siitä mihin hintaan massimies saa lainaa. Aika usein on uusissa autoissa matalia korkoja lainoissa.Massimiehet osannee myös laskea VPO vs. OPO kustannuksia ja sen pohjalta miettiä kannattaako pennejä sitoa tuottamattomaan peltiin jos hyvällä liisaritarjouksella VPOn kustannus on minimaalinen.
No ei, mutta tarkasteluväli vaikuttanee paljon asiaan. Mitä kauemmin pitää omaa niin sitä halvemmaksi se tulee verrattuna leasing, kun auton euromääräinen arvonlasku hidastuu.
Liisaus voi tulla halvemmaksi silloinkin jos ei osaa tai halua yhtään kilpailuttaa huoltoja ja korjauksia ja aina tyytyy myyjän ensimmäiseen tarjoukseen autoa vaihtaessa.
Oon mäkin ostanut auton uutena ja myynyt sen melkein 10 vuoden oman käytön jälkeen usean tonnin voitolla eteenpäin. Ei sitä skenaariota voi kuitenkaan kaikkiin muihin autoihin suoraan verrata.Olisikohan liisaus tullut halvemmaksi kun ostin vm. 21 Skoda Scalan uutena ja 7kk käytön jälkeen myin 800€ voitolla? Jos on joku sellainen liisaus missä ne maksaa reilu 100€ kuukaudessa että pitää sitä liisariautoa. Täytyykin selvittää jos tuollainen olisi kun seuraavaa autoa hommaa!
Tästä olen kyllä vahvasti eri mieltä eikä asiaa voi näin yksinkertaistaa, että tilanne olisi aina näin. En tiedä toki mitä tarkalleen tarkoitat arvokkaalla autolla, mutta ehkä tuo hommaamani ID4 menee siihen kategoriaan (ovh ~47k€). Mä maksan siitä yksityisliisarina 395€/kk eli koko 36kk jakson aikana kaikki kulut ovat 14220€. Vakuutusta, veroja ja sähköjä en laske tähän mukaan, koska ne olisi molemmissa tapauksissa kuitenkin samat.Noissa arvokkaammissa autoissa et saa Leasingia mitenkään taloudellisesti järkeväksi vrt. rahoitus omalla riskillä.
Tästä olen kyllä vahvasti eri mieltä eikä asiaa voi näin yksinkertaistaa, että tilanne olisi aina näin. En tiedä toki mitä tarkalleen tarkoitat arvokkaalla autolla, mutta ehkä tuo hommaamani ID4 menee siihen kategoriaan (ovh ~47k€). Mä maksan siitä yksityisliisarina 395€/kk eli koko 36kk jakson aikana kaikki kulut ovat 14220€. Vakuutusta, veroja ja sähköjä en laske tähän mukaan, koska ne olisi molemmissa tapauksissa kuitenkin samat.
Jos olisin ostanut auton omaksi niin olisin autosta maksanut noin 43k€ alennuksien jälkeen plus päälle talvipyörät 1500€ eli yhteensä 44,5k€. Melko maltillisella 15%:n vuotuisella arvonpudotuksella kolmen vuoden päästä auton arvo on noin 29k€ eli pelkän arvonpudotuksen erotus on noin 15500€. Arvo saattaa toki olla huonompi tai parempi, mutta tuo 15%:a on aika optimistinen arvio etenkin jos liikkeeseen viet auton hyvitettäväksi vaihdossa. Nyt liisari on jo reilun tonnin halvempi eikä tässä ole vielä edes huomioitu omaksi ostamisen rahoituskuluja tai huoltoja.
Noissa tilanteissa leasingia ei valitakaan kustannusten halpuuden takia, vaan sen takia ettei autoa tarvitse laittaa massimiehen firman taseeseen vaan vuokrat voi kuitata täysimääräisenä kuluina kirjanpidossa.
Määräävä tekijä on siis se, että onko ostajalla firma johon auton kulut tunkea vai ei. Jos ei ole, niin todennäköisesti rahoituksella mennään. Koska ei mitään järkeä iskeä sata tonnia autoon yhdeltä istumalta nykykoroilla, vaikka tilillä olis miten paljon painetta.
Edit: niin ja sitten oikeasti kalliiden uusien autojen kanssa (puhutaan siis autoista, jotka maksaa 200 k€ ja autovero toiset 200 k€) ilmeisesti nykyään suositaan leasingia sen takia, että autovero tarvii maksaa vain leasing-ajalta mikäli näin halutaan toimia.
Onko minkälaisia korkoja ollut tarjolla käytettyihin autoihin? Nollakorkoa taitaa olla melko mahdotonta saada, mutta 1,99%+kulut (eli lähemmäs 3,5-4% todellinen) taitaa olla pieninpiä mitä itsellä tullut vastaan.
Onko minkälaisia korkoja ollut tarjolla käytettyihin autoihin? Nollakorkoa taitaa olla melko mahdotonta saada, mutta 1,99%+kulut (eli lähemmäs 3,5-4% todellinen) taitaa olla pieninpiä mitä itsellä tullut vastaan.