Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Tuon olen juu kuullut että vaihtoautoa kannattaa tarjota vasta vikana. Entäpä jos uusi auto tulee rahoituksella/leasingilla, kannattaako silloin yrittää saada varusteita mukaan veloituksetta? Meinaan jos kuukausierä ja korot yms saa kuntoon, niin silloin vielä on varaa saada renkaita tai jotain varusteita mukaan?
monasti juu kesärenkaat/talvirenkaat voi saada kaupanpäälle
lohkolämppäria/defaa (ja aina voi kysyä webastoakin?)
kumimattoja/velour kesämatot. tavaratilan mattoa kaupanpäälle ?
jos mahdollista niin navigaattori pakettia kaupanpäälle ?
paremmat valot ellei jo ole matrix ledit tms
roiskeläppää tietty myös
joskus jos ei ole vakiona niin konepellin ääneneristysmatto ?
joku muu vaimennusmattosarja oviin tms ?
vetokoukku asennettuna (ellei ole jo tms)
paremmat kaiuttimet oviin eli joku äänisarja ?
sport alustaa (ellei ole jo)
kannattaa katsoa ko automerkin lisävarustelistoja ja verrata sitä autoon jota on hankkimassa ja kaikki varusteet jotka eivät ole tulossa mukaan niin on toki mahdollisuus saada sitten "kaupan päälle"

rahoitukselle
pidempi maksuaika ?
nollakorko ? (tarkista todellinen vuosikorko että alle 1% vaikka auto myytäisiinkin "nolla"korolla. )
suurempi viimeinen erä ?

sitten autoliikkeestä riippumattomat lisärit
täyskasko vuodeksi tms
tankki täyteen
ruostesuojaus
keraaminen pinnoite

eli tottakai kaikkea kannattaa koittaa saada kaupanpäälle sillä kaikki säästö on kotiinpäin :)
kannattaa myös aina kilpailuttaa tarjouksia eli useasta liikkeestä kysyy tarjousta ja sitten vain valitsee parhaimman.
kannattaa tarjouksia kysellä myös +200-300km päästä sillä siinäkin voi tulla säästöä vaikka joutuisi tuon verran ajelemaankin (ehkä autoliikkeellä voi olla myös auton tuonti/vienti palvelu joten autoa ei tarvitse edes ajaa liikkeeseen saakka)
 
ja muistutuksena nyt tietenkin kaikille se itsestään selvyys että BLACK FRIDAY tarjouksia kannattaa tarkkailla erityisesti liikkeiden tarjouksia sillä voivat olla todella hyviäkin.. ja tarjoukset voivat olla jo nyt voimassa (ja kenties koko marraskuun ajan!)

itse laitoin taas uuden auton tilaukseen ja sain nollakorolla (salon pp-autosta, marko jämsä oli hyvä myyjä, hyundai i30n-line 1.5bensa. ohjehinta varusteineen ~36tonttua) . mutta koska tuotantovaikeudet ja korona niin auto saapuu vasta ensivuoden kesällä :D eli olkaa valmiita pitkiin toimitusaikoihin ellei ko autoa ole jo maahantuojan varastossa.
 
Itse katsellut nyt viimeaikoina noita diilejä missä on taattu hyvityshinta. Esim volvon, xc40 tai v60 voi saada suht halvalla kuukausierällä jos ei hirveästi lisäile varusteita kun volvo muutenkin on kattavasti varusteltu. Toki se taattu hyvityshinta voi olla aika alakanttiin laskettu mutta autonhan voi myydä muuallekin.
Jossain vaiheessa katselin myös fordeja kun niillä on yleensä 0 korko + kulut. Focuksesta vaan on juuri julkaistu facelift ja vanhaa ei tehtaalta enää saa, pitäisi päästä kokeilemaab tätä faceliftiä.
 
monasti juu kesärenkaat/talvirenkaat voi saada kaupanpäälle
lohkolämppäria/defaa (ja aina voi kysyä webastoakin?)
kumimattoja/velour kesämatot. tavaratilan mattoa kaupanpäälle ?
jos mahdollista niin navigaattori pakettia kaupanpäälle ?
paremmat valot ellei jo ole matrix ledit tms
roiskeläppää tietty myös
joskus jos ei ole vakiona niin konepellin ääneneristysmatto ?
joku muu vaimennusmattosarja oviin tms ?
vetokoukku asennettuna (ellei ole jo tms)
paremmat kaiuttimet oviin eli joku äänisarja ?
sport alustaa (ellei ole jo)
kannattaa katsoa ko automerkin lisävarustelistoja ja verrata sitä autoon jota on hankkimassa ja kaikki varusteet jotka eivät ole tulossa mukaan niin on toki mahdollisuus saada sitten "kaupan päälle"

rahoitukselle
pidempi maksuaika ?
nollakorko ? (tarkista todellinen vuosikorko että alle 1% vaikka auto myytäisiinkin "nolla"korolla. )
suurempi viimeinen erä ?

sitten autoliikkeestä riippumattomat lisärit
täyskasko vuodeksi tms
tankki täyteen
ruostesuojaus
keraaminen pinnoite

eli tottakai kaikkea kannattaa koittaa saada kaupanpäälle sillä kaikki säästö on kotiinpäin :)
kannattaa myös aina kilpailuttaa tarjouksia eli useasta liikkeestä kysyy tarjousta ja sitten vain valitsee parhaimman.
kannattaa tarjouksia kysellä myös +200-300km päästä sillä siinäkin voi tulla säästöä vaikka joutuisi tuon verran ajelemaankin (ehkä autoliikkeellä voi olla myös auton tuonti/vienti palvelu joten autoa ei tarvitse edes ajaa liikkeeseen saakka)

Mielenkiinnosta oletko tai onko joku muu saanut tehdastilaus varusteita tingittyä välirahan jälkeen kaupan päälle? Jälkiasenteisia varusteita voi jo maassa oleviinkin autoihin saada tingattua.
 
Mielenkiinnosta oletko tai onko joku muu saanut tehdastilaus varusteita tingittyä välirahan jälkeen kaupan päälle? Jälkiasenteisia varusteita voi jo maassa oleviinkin autoihin saada tingattua.
Helvettiäkö niillä lisävarusteilla tossa vaiheessa tekee? Kyllä mä ainakin ensin speksaan auton varusteineen ja sitten tinkaan hinnan kohdalleen.
 
Mielenkiinnosta oletko tai onko joku muu saanut tehdastilaus varusteita tingittyä välirahan jälkeen kaupan päälle? Jälkiasenteisia varusteita voi jo maassa oleviinkin autoihin saada tingattua.
silloin niitä varmastikkin saa kun auto on tilaustavaraa.. jos auto on jo olemassa maahantuojan varastossa x tehdasvarustein niin tuskin silloin saa muutakuin lisävarusteita tms :)
ellei sitten maahantuojan varastossa juurikin ole useampaa erilaista "tehdasvarusteltua" autoa jotta vaihto voisi onnistua..
mutta usein juurikin tehdään niinpäin että valitaan jo valmiiksi auto esim basic tai advanced tehdasvarustein ja sitten ynnätään päälle lisävarusteita. ei niin että ensin valitaan basic taso ja sitten "kaupanpäälle" halutaankin advanced tehdasvarusteet tms :D
mutta toki tapoja on monenlaisia ja kaikki saa toki tehdä kauppoja ihan omalla tavallaan miten haluaa :)
 
Viimeksi muokattu:
silloin niitä varmastikkin saa kun auto on tilaustavaraa.. jos auto on jo olemassa maahantuojan varastossa x tehdasvarustein niin tuskin silloin saa muutakuin lisävarusteita tms :)
ellei sitten maahantuojan varastossa juurikin ole useampaa erilaista "tehdasvarusteltua" autoa jotta vaihto voisi onnistua..
mutta usein juurikin tehdään niinpäin että valitaan jo valmiiksi auto esim basic tai advanced tehdasvarustein ja sitten ynnätään päälle lisävarusteita. ei niin että ensin valitaan basic taso ja sitten "kaupanpäälle" halutaankin advanced tehdasvarusteet tms :D
mutta toki tapoja on monenlaisia ja kaikki saa toki tehdä kauppoja ihan omalla tavallaan miten haluaa :)

Niin oliko onnistunutta kokemusta lisävarusteiden tinkauksesta välirahan hieronnan jälkeen? Jos on niin mitä varusteita saatu.
 
Niin oliko onnistunutta kokemusta lisävarusteiden tinkauksesta välirahan hieronnan jälkeen? Jos on niin mitä varusteita saatu.
juu.. ex autoon sain tankin täyteen , ekan 15tkm huollon ilmaiseksi, kuramattosarjat ja puoleen hintaan h4 umpiot ledeiksi... talvirenkaat ja defa paketti oli talvikautena tarjouksessa muutenkin 0e , korkotarjous oli muutenkin 0% ja käsiraha 0e...
juuri tilattuun autooni sain samat... mutta umpiot oli toki jo ledit niin sain navigaattori paketin.
ainiin ja nyt on uutuutena se että sai 2000e s-bonus ostokirjauksen eli bonukset ovat samantien tapissa...
 
Eikö se ole riski ottaa laina 0€ käsirahalla, kun voi käydä niin että auto lyhenee hitaammin mitä sen arvo laskee?
 
Eikö se ole riski ottaa laina 0€ käsirahalla, kun voi käydä niin että auto lyhenee hitaammin mitä sen arvo laskee?
periaatteessa kyllä.
auton arvo toki laskee useimmiten aina samaa tahtia suhteessa vaihto/hyvitys hintaan joten käytännössähän vaikka vaihtaisisit autoa vuodenvälein seuraavat 50vuotta niin käytännössä vain maksat kk maksuja mutta ei tarvitse koskaan maksaa autoa loppuun saakka ellet halua :)
 
Lähtökohtaisesti varmaan olisi järkevää ostaa sellainen auto, jonka lainan pystyy maksamaan pois vaikka auton arvo menisi nollaan. Eli en näkisi 0 € käsirahaa riskiksi, jos ei ole persaukinen tai osta liian kallista autoa itselleen.

e: Hyvin edukkaan koron aikana 0€ käsiraha on suorastaan etu, kun rahat voi pistää tuottavampaan kuin autoon.
 
Omalla sähkö-Miillä on ikää reilu puolitoista vuotta ja nyt kun katsoo nettiauton pyyntejä samanlaisesta mallista niin myytäessä voisi saada tonnin tai pari enemmän kuin ostaessa. Harvinainen tilanne kun markkinoilla on niin paljon enemmän kysyntää kuin tarjontaa.

Edit: tällä hetkellä näköjään ainoastaan yksi vastaava myynnissä Suomessa 5 tonnia suuremmalla pyynnillä. Uudempi auto toki.

Koska sähkö miitä myytiin se yksi erä POIKKEUKSELLISEN halvalla. Se oli hyvä diili, onnea siitä, mutta ei tuollaisia ole muita.
 
juu.. ex autoon sain tankin täyteen , ekan 15tkm huollon ilmaiseksi, kuramattosarjat ja puoleen hintaan h4 umpiot ledeiksi... talvirenkaat ja defa paketti oli talvikautena tarjouksessa muutenkin 0e , korkotarjous oli muutenkin 0% ja käsiraha 0e...
juuri tilattuun autooni sain samat... mutta umpiot oli toki jo ledit niin sain navigaattori paketin.
ainiin ja nyt on uutuutena se että sai 2000e s-bonus ostokirjauksen eli bonukset ovat samantien tapissa...

Eikö muka navi ole n-line i30 ihan vakiovaruste? Matot ja lämppärit tavan jälkivarustelua.
 
16 kappaletta niitä oli, kolmessa eri värissä, valkoista 8, ja kahta muuta väriä 3 ja 5, joita en muista mitä olivat. Ja tosiaan menivät hujauksessa. Nyt illalla mainostivat että lisäerä on saatavilla, mutta sivulta ei enää ilmeisesti sitäkään ole jäljellä
Silloin kun katsoin tuota niin oli vain 5 jäljellä.
 
Mielenkiinnosta oletko tai onko joku muu saanut tehdastilaus varusteita tingittyä välirahan jälkeen kaupan päälle? Jälkiasenteisia varusteita voi jo maassa oleviinkin autoihin saada tingattua.
Volvoon sain ainakin Pysäköintiavustimen ja ostoskassin pidikkeet kun olivat ainoat varusteet mitä oli valitsematta.
Yleensä muihin saanut kumimattoja jalkatiloihin ja ronkkiin.
 
Minusta oli ihan edullinen leasing 50 tonnin kärrystä, toihan vissiin sisälsi huollot?
Jos tarkoitat Polestaria, niin siinähän ostettaessakin kuuluu ostohintaan huollot 3v eli leasing-vertailuja tehdessä kannattaa huomioida sekin ....

1637129812601.png
 
Jos tarkoitat Polestaria, niin siinähän ostettaessakin kuuluu ostohintaan huollot 3v eli leasing-vertailuja tehdessä kannattaa huomioida sekin ....

1637129812601.png
Itsellä vastaava 3v liisari ja kuuluu:
-Huollot
-Huollon sijaisauto
-Renkaanvaihdot
-Pientarvikkeet (lähinnä kai tulee mieleen pyyhkijänsulat)

Kyllä noille joku arvo pitää laskea.
 
Itsellä vastaava 3v liisari ja kuuluu:
-Huollot
-Huollon sijaisauto
-Renkaanvaihdot
-Pientarvikkeet (lähinnä kai tulee mieleen pyyhkijänsulat)

Kyllä noille joku arvo pitää laskea.
En tiedä mitä kuuluu tuohon ostoksen sisältämään huoltoon eli tuleeko sijaisauto ja pientarvikkeet. Huollot on ostettaessa ja liisarissa molemmissa ilmaiset sen 3v eli tätä ei kannata lisäillä vertailuihin. Huoltovälikin taitaa olla 2v eli 3v liisarissa auto käy kerran huollossa peruskilometreillä.

Jokainen näkee esim tuon rengashotellin tarpeellisuuden itselle omalla tavallaan. Ostettaessa tais olla että ensimmäinen kausivaihto ja -säilytys kuului hintaan.
 
Luulen että markkinoilla on edelleen paljon liisareihin tottuneita jotka eivät yhtään arvaa, että moderneja sähköautoja huolletaan 2v välein, usein ilman kilometrirajaa ja tämä huolto ei juuri sisällä muuta kuin tarkastuksia ja tuon suodattimen vaihdon, ehkä myös softapäivityksiä. Toki liisareiden myyjille hyvä kun saavat rahastettua sillä, että moni arvottaa huoltojen kuulumisen ihan oikeasti merkittäväksi "säästöksi".
 
Luulen että markkinoilla on edelleen paljon liisareihin tottuneita jotka eivät yhtään arvaa, että moderneja sähköautoja huolletaan 2v välein, usein ilman kilometrirajaa ja tämä huolto ei juuri sisällä muuta kuin tarkastuksia ja tuon suodattimen vaihdon, ehkä myös softapäivityksiä. Toki liisareiden myyjille hyvä kun saavat rahastettua sillä, että moni arvottaa huoltojen kuulumisen ihan oikeasti merkittäväksi "säästöksi".
Vaan kysypä mitä toi valohoito maksaa? Veikkaan ainakin 200-300e.
 
.... mutta kun sen huollon kustannus on laskelmaan merkattu, niin uskottava se on :lol:

1637147489046.png
 
.... mutta kun sen huollon kustannus on laskelmaan merkattu, niin uskottava se on :lol:

1637147489046.png
Puhumattakaan siitä että about leasing-kauden verran myös ostetuille autoille kuuluu huollot hintaan,

Määräaikaishuolto

Jokaisen Polestar 2:n hintaan sisältyvät määräaikaishuollot ensimmäisten kolmen vuoden tai 50 000 km:n osalta sen mukaan, kumpi täyttyy ensin. Polestar 1:n omistaja voivat ostaa lisähuoltosopimuksen kolmea määräaikaishuoltoa varten.
 
  • Tykkää
Reactions: KUK
Korko on 0% jos todellista vuosikorkoa tai kuluja ei ole mainittu. Jos yrittävät niitä kuluja kaupantekovaiheen jälkeen periä, niin on hyvä olla ruutukaappaus tallessa. Sopimus kannattaa luonnollisesti allekirjoittaa ennen tätä ja varata pätevä juristi avustamaan asian hoitamisessa.
Joo, aivan kuin niitä kuluja ei kirjattaisi siihen sopimukseen johonka nimensä alle laittaa. :facepalm:
 
Lähes ilmaista, mutta kuluja ei mainita.
*!!! 0 KORKO 0 !!! Hullu Black Week varaslähtö!!! 0% korko koko rahoituskauden ajan, jopa 72kk! Nyt lähes ilmaista rahaa tarjolla! Vaihda kallis rahoituksesi kiireesti pois!
 
Toivottavasti ei haittaa, jos laitan kysymystä tähän ketjuun. Olisi kohta ajankohtaista autoa vaihdella ja pitäisi ryhtyä miettimään ostaako rahoituksella omaksi, ottaako yksityisleasingilla vai sitten jos työn kautta voisi liisarin saada. Itselle liisauskuvio on täysin uusi asia, ymmärrän toki konseptin ei siinä mitään. Onko yksityisleasingin ja työleasingin (käyttöetu) välillä yleensä millaisia eroja. Ilmeisesti työliisareissa on jotain rajoituksia mm. varusteiden osalta. Onko hinnat yleensä suhteessa kuinka erilaisia jos verrataan samaa autoa yksärin ja firman liisauksen välillä?
 
Eikö tuo bilarin korkotarjous ole nyt vähän sama kuin joku gigantti, power tai muu vastaava lyö black fridayna oikeen tarjousten tarjouksen tuotteisiin mutta vähän aikaa sitten korottanut hintoja pirusti?
 
Jostain syystä tuo Bilarin tapa markkinoida ja viestiä ei herätä luottamusta kauppaa kohtaan. Vältän näitä CÄPSLOKILLA KIRJOITETTUJA HUUTOMAINOKSIA!!!!!!!! ja ostan autoni muualta.

Minä en itsekään noihin oikein luota juuri tuon takia. Ostan ennemmin (kalliimmalla) merkkiliikkeestä, kun niissä esim. mahdollisten vikojen korjaukset ovat sujuneet ongelmitta myös kauppojen jälkeen. Volvolla ainakin, siis. Ihan hyviä autoja noissa varmasti välillä on. Esim. oma huippukuntoinen edellinen auto meni Volvon liikkeestä tuonne Bilarille myyntiin, kun ei luultavasti mahtunut lasitalon rivistöön.
 
Minä en itsekään noihin oikein luota juuri tuon takia. Ostan ennemmin (kalliimmalla) merkkiliikkeestä, kun niissä esim. mahdollisten vikojen korjaukset ovat sujuneet ongelmitta myös kauppojen jälkeen. Volvolla ainakin, siis. Ihan hyviä autoja noissa varmasti välillä on. Esim. oma huippukuntoinen edellinen auto meni Volvon liikkeestä tuonne Bilarille myyntiin, kun ei luultavasti mahtunut lasitalon rivistöön.
Meininki takuu/virhevastuun osalta korjauksissa kieltämättä on aika helvetin raju ero onko auto ostettu merkkiliikkeestä vai jobbarilta. Esim ostat käytetyn bemarin bemarikauppiaalta ni jos ongelmia tulee niin kaikki vaan sujuu vs sama homma jostain kamuxilta.
 
Olin myös itse tuonne yhteydessä kun auton vaihto olisi aiheellista. Ihmettelin 0% korosta huolimatta syntyviä kuluja, joten selvisi nuo avausmaksut ja käsittelykulut. En myöskään vakuuttunut nuoren myyjän asiakaspalvelutaidoista mitkä nyt tuntuukin yleensä olevan hukassa näissä paikoissa (Saka, Bilar...). Autot kyllä ovat tuon korkotarjouksen julkistamisen jälkeen vaihtaneet kovaa tahtia omistajia, joten kyllä porukka tuohon lankaan menee. Katsotaan rauhassa minkälaisia tarjouksia ensi viikolla tulee eri liikkeiltä.

Onko koskaan tarjouksia joissa todellinen vuosikorko olisi alle 1% tai alle 0,5%?
 
Olin myös itse tuonne yhteydessä kun auton vaihto olisi aiheellista. Ihmettelin 0% korosta huolimatta syntyviä kuluja, joten selvisi nuo avausmaksut ja käsittelykulut. En myöskään vakuuttunut nuoren myyjän asiakaspalvelutaidoista mitkä nyt tuntuukin yleensä olevan hukassa näissä paikoissa (Saka, Bilar...). Autot kyllä ovat tuon korkotarjouksen julkistamisen jälkeen vaihtaneet kovaa tahtia omistajia, joten kyllä porukka tuohon lankaan menee. Katsotaan rauhassa minkälaisia tarjouksia ensi viikolla tulee eri liikkeiltä.
Ihme kusetusta kyllä toi, varmaan siihen joku viranomainen puuttuu kohta suomi-soffa tyyliin.
Noin järjettömillä "toimistokuluilla" todellinen vuosikorko on itteasiassa aika korkea.
Ei ihan kamux korkoihin mene mutta korkeat kuitenkin.
 
Olin myös itse tuonne yhteydessä kun auton vaihto olisi aiheellista. Ihmettelin 0% korosta huolimatta syntyviä kuluja, joten selvisi nuo avausmaksut ja käsittelykulut. En myöskään vakuuttunut nuoren myyjän asiakaspalvelutaidoista mitkä nyt tuntuukin yleensä olevan hukassa näissä paikoissa (Saka, Bilar...). Autot kyllä ovat tuon korkotarjouksen julkistamisen jälkeen vaihtaneet kovaa tahtia omistajia, joten kyllä porukka tuohon lankaan menee. Katsotaan rauhassa minkälaisia tarjouksia ensi viikolla tulee eri liikkeiltä.

Onko koskaan tarjouksia joissa todellinen vuosikorko olisi alle 1% tai alle 0,5%?
Uusissa on näitä nähty - mutta ainakaan käytetyissä en ole nähnyt.. Ainakin Kia, Ford ja Hyndai on mielestäni laittanut alle 1% todellisia tarjouksia esille..
Kyllä itsekin mielenkiinnosta seuraan nyt nämä tarjoukset.. Kakkosauto farkku pienillä kuluilla ja hyvällä rahoituksella hakusessa..
 
Nykyisen auton ostin Levorannalta täysin 0% korolla ja 0% kuluilla.
Taisi olla joku ”Välipäivä” tarjous joulukuussa.
Muutenkin Levoranta on hoitanut asiat hyvin.
Seateissa oli 2019/2020 vuodenvaihteessa ainakin täysin kuluton ja koroton rahoitus tarjolla. Ja ilman käsirahaa. Silloin oli pitkä lista uusia autoja, joissa alennukset 10-15% listahinnasta.

Fordilla noita on tosiaan säännöllisesti myös ollut.
 
Toivottavasti ei haittaa, jos laitan kysymystä tähän ketjuun. Olisi kohta ajankohtaista autoa vaihdella ja pitäisi ryhtyä miettimään ostaako rahoituksella omaksi, ottaako yksityisleasingilla vai sitten jos työn kautta voisi liisarin saada. Itselle liisauskuvio on täysin uusi asia, ymmärrän toki konseptin ei siinä mitään. Onko yksityisleasingin ja työleasingin (käyttöetu) välillä yleensä millaisia eroja. Ilmeisesti työliisareissa on jotain rajoituksia mm. varusteiden osalta. Onko hinnat yleensä suhteessa kuinka erilaisia jos verrataan samaa autoa yksärin ja firman liisauksen välillä?

Riippunee firman politiikasta ja autosta. Valtio tukee hyvin sähköautoja eli jos uusi sähköauto on haussa, niin firman leasing-diilillä voi saada kilpailukykyiseen hintaan.
 
Riippunee firman politiikasta ja autosta. Valtio tukee hyvin sähköautoja eli jos uusi sähköauto on haussa, niin firman leasing-diilillä voi saada kilpailukykyiseen hintaan.
Toki myös plugareille on puhuttu 80e/kk verotusarvo-alea, mutta se ei taida olla vielä kirkossa kuulutettu.
 
Joo toki firmasta ja sopparista kiinni se lopullinen hinta. Onko yksärin ja yritysliisarin välillä kuitenkin selkeitä hinnallisia eroja jommankumman eduksi? Voidaanko esim. aina sanoa, että liisaus työn kautta on kustannusten osalta edullisempaa liisaajalle? Nämä em. keinot olisivat ne ensi-sijaiset, ja sitten vikana vaihtoehtona se lainaraha rahoittajalta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom