Kesärenkaat - yleisketju

Onko kellään antaa noista GoodYeareista mitään käytännön melukokemusta?

Tuskin (sitähän sä kysyit). Hiljaisemmasta päästä, ei mitkään pohjolakitkat mutta esim. pinnan vaihteluja ei juurikaan huomaa. Okei, suht hiljainen kärry ja eka kausi menossa. Ekat fiilikset kuitenkin oli että imartelevat kotimaisia teitä, ie. saavat ne tuntumaan paremmilta mitä ovat.

Jos hiljaisemmaksi haluaa niin sitten jotain vahvasti mukavuuspainotteista
 
Tulipas täälläkin laitettua nuo efficientgrip performance 2 :t hankintaan, parin viikon päästä saapuu paikalliseen liikkeeseen ja sitten saa alle. Nykyiset conti ecocontact 5:t 3,4mm pinnalla meluaa kiitettävästi ja ei enää vakuuta sateella.
 
No sieltä tulikin efficientgrip compact 2 eikä performance 2... Noh samapa tuo, otin silti. Tuskin paskemmat kun nuo vanhat contit...
 
Lienee compact 2 versiot pienemmissä koossa, performance 2 isommissa.
Tuskinpa eroaa muuten käytännössä.
 
Yllättäen oli autossa aurauskulmat pielessä ja söi renkaat siihen kuntoon ettei yhdessä pysynyt enää ilma kunnolla. Keväällä alle laittaessa renkaat näytti ihan hyvältä ja pintaakin vielä oli. Hätä ratkaisuna suuntaus ja tälläiset halpikset alle.
215/50R17 Powertrac Racing Pro PT91 95W XL
En löydä netistä minkäänlaisia käyttäjä kokemuksia. Tulikohan ostettua paskaa? Ei nuo nyt kovin äänekkäät ole edellisiin landsail qirineihin verrattuna.
 
No sieltä tulikin efficientgrip compact 2 eikä performance 2... Noh samapa tuo, otin silti. Tuskin paskemmat kun nuo vanhat contit...

Lienee compact 2 versiot pienemmissä koossa, performance 2 isommissa.
Tuskinpa eroaa muuten käytännössä.

Pintakuvioinnissa ainakin on isot erot. Käytännössä näkyy siinä, että märkäpidossa Performance 2 on A-luokan rengas, kun taas Compact 2 vaihtelee B ja C-luokan välillä rengaskoosta riippuen. Toivottavasti et maksanut niistä Performance 2:n hintaa, vaan tinkasit alennusta.


 
Vaihdoin autoa ja nyt on sitten golfin alla mukana tulleet tuliterät Best Drive Summer nakit. Aika vähän löytyy tietoa näistä. Hinta n.10% edukkaampi kuin esim. Contin kesärenkaat. Onko kellään mitään käryä minkä tason renkaat kyseessä? Muutaman kymmenen kilsan jälkeen oma tuntuma suht hyvä mutta pelkkää kaupunkipyörittelyä vain.
 
Onko näkynyt sellaista kesärengasvertailua, jossa olisi mitattu renkaan melutasoa auton ohjaamosta käsin? Mielellään tietty suht tuoretta vertailua. Saa laittaa linkkiä tai jos painetussa lehdessä niin eiköhän sellainenkin jostain käsiin löydy.
 
215/50R17 Powertrac Racing Pro PT91 95W XL
...
En löydä netistä minkäänlaisia käyttäjä kokemuksia. Tulikohan ostettua paskaa? Ei nuo nyt kovin äänekkäät ole edellisiin landsail qirineihin verrattuna.

Vaihdoin autoa ja nyt on sitten golfin alla mukana tulleet tuliterät Best Drive Summer nakit. Aika vähän löytyy tietoa näistä. Hinta n.10% edukkaampi kuin esim. Contin kesärenkaat. Onko kellään mitään käryä minkä tason renkaat kyseessä? Muutaman kymmenen kilsan jälkeen oma tuntuma suht hyvä mutta pelkkää kaupunkipyörittelyä vain.

Mulla tuli yhdessä autossa pari Powertrackiä, ei mitään kirkkaita muistikuvia onko esim. just noin nimetty, mutta tuomio on ollut että vaikka pintaa on (vähän epätasaisesti kuluneet toki), niin ei jatkoon, korvattiin ehtoopuolella olevilla käytetyillä Pirelleillä. Kohta lähtee kolmas vuosi tuolla varastorakennuksen takana, tollasten myyminen on kokemusperäisesti vähän kuin Aidsia myisi.

Kyllähän kiinasta tulee nykyään ihan käyttökelpoista rengasta. Peruspyörittely menee varmaan ihan jees, muttaainakaan itseä ei juurikaan kiinnosta miten samassa autossa tulleet taka-Sailunit toimivat ääritilanteessa, mutta harrastelaitteen ajot on olleet sen verran vähällä ettei ole vielä investoitu parempiin. Voimme päätellä että Sailun on pelannut Powertrackiä paremmin?

Olennaistahan näissä on se, mihin hintaan ne renkaat saa, konaistaloudellisuus. Lähtökohtaisesti halpikset kuluttaa enemmän polttoainetta ja kuluvat nopeammin. Sitten jos ne ostetaan kotimaisesta kivijalkaputiikista -10% hintaerolla markkinoiden kalliimpiin, jotka tuolla kivijalassa siis maksaa hunajaa, niin äkkiä ollaan ostettu vaatimattomat renkaat ja kokonaisuudesta tulee kallis kun tankataan enemmän ja vaihdetaan renkaita tiuhempaan. Joku Hankook, mitä pidän ehdottomasti laaturenkaana, maksaa ehkä jotain -20% tosta Michelin/Continental-tasosta. Halpikset kannattaa ostaa halvalla.
 
Mulla tuli yhdessä autossa pari Powertrackiä, ei mitään kirkkaita muistikuvia onko esim. just noin nimetty, mutta tuomio on ollut että vaikka pintaa on (vähän epätasaisesti kuluneet toki), niin ei jatkoon, korvattiin ehtoopuolella olevilla käytetyillä Pirelleillä. Kohta lähtee kolmas vuosi tuolla varastorakennuksen takana, tollasten myyminen on kokemusperäisesti vähän kuin Aidsia myisi.

Kyllähän kiinasta tulee nykyään ihan käyttökelpoista rengasta. Peruspyörittely menee varmaan ihan jees, muttaainakaan itseä ei juurikaan kiinnosta miten samassa autossa tulleet taka-Sailunit toimivat ääritilanteessa, mutta harrastelaitteen ajot on olleet sen verran vähällä ettei ole vielä investoitu parempiin. Voimme päätellä että Sailun on pelannut Powertrackiä paremmin?

Olennaistahan näissä on se, mihin hintaan ne renkaat saa, konaistaloudellisuus. Lähtökohtaisesti halpikset kuluttaa enemmän polttoainetta ja kuluvat nopeammin. Sitten jos ne ostetaan kotimaisesta kivijalkaputiikista -10% hintaerolla markkinoiden kalliimpiin, jotka tuolla kivijalassa siis maksaa hunajaa, niin äkkiä ollaan ostettu vaatimattomat renkaat ja kokonaisuudesta tulee kallis kun tankataan enemmän ja vaihdetaan renkaita tiuhempaan. Joku Hankook, mitä pidän ehdottomasti laaturenkaana, maksaa ehkä jotain -20% tosta Michelin/Continental-tasosta. Halpikset kannattaa ostaa halvalla.
Näinpä. Toi Best Drive on Contin valmistama jota saa näköjään vain Best Drive (entinen Rengasmaailma) myymälöistä joten on kyllä vaikea asettaa sitä sopivaan lokeroon. Varmaan aika vaikea myytävä jos hinta on tosiaan vain 10% kärkirenkaita halvempi. Paitsi jos siitä tulee positiivista testitulosta tms.
Kun auto vaihtui samalla niin hieman vaikea sanoa tarkkaan onko hyvä vrt edellisen auton misukat. Pitääpä vaan ajella ja muodostaa oma käsitys ajan kanssa.
 
Vaihdoin autoa ja nyt on sitten golfin alla mukana tulleet tuliterät Best Drive Summer nakit. Aika vähän löytyy tietoa näistä. Hinta n.10% edukkaampi kuin esim. Contin kesärenkaat. Onko kellään mitään käryä minkä tason renkaat kyseessä? Muutaman kymmenen kilsan jälkeen oma tuntuma suht hyvä mutta pelkkää kaupunkipyörittelyä vain.

Rouvan kauppakassissa on pari kesää pyörineet alla tuollaiset. Itse en ole autolla paljoa ajellut mutta ihan OK kesäkumit tuntuisi olevan, eikä tuo auton pääkäyttäjäkään ole renkaista valittanut.

Hinta ja juurikin tuo että merkkivalmistajan halpamalli ratkaisi tämän hankinnan aikanaan. Eihän tuolla autolla mahdottomia kilsoja tule ja nekin vähät pääsääntöisesti ihan taajamassa.
 
Onko kukaan tilannut renkaita viime aikoina Camskill:stä?

Siellä olisi Landsaileja ok hintaan koossa 215/40/17, mutta mikä mahtaa olla lähetyksen nopeus tai hitaus nykyään?

Ja tullit sitten päälle.
 
Goodride Premium Grip SA37 renkaat ajettu loppuun, niin voisi kevättä varten katella uudet valmiiksi, jos halvalla saa. Goodridet kesti sen kolme kesää ja noin 30tkm. Mitään valittamista ei oikeastaan ole ollut. Ihan ok renkaat 270€ hintaan sarjalle (215/55-17).

Nyt katsellut, että samat renkaat saisi 327,80€ +työt 49,95€ Vannetukusta eli onhan tuossa hinnat nousseet. Tässäkin ketjussa mainittua Maxxis Premitra HP5:tä saisi 400€ pintaan sarjalta mutta pitäisi jostain muualta kysellä rengastyöt. Taitaa olla luokkaa 15-20€/rengas, niin tulisi noin satasen kalliimmaksi kuin Goodride. Oliko kokemuksia noista Maxxis renkaista? Tai ehkä odottelen vaan kevättä ja kattelen uusiksi. Viimeksi ostin nuo Goodridet syksyllä, niin tuntui olevan hinta ihan kohdillaan.
 
Jos samasta renkaasta, tässä tapauksessa tuo Goodyear Efficientgrip Performance 2, on tarjolla kaksi kantavuusluokkaa 91 ja 94 ja joista 94 näkyy olevan vielä XL, niin onko väliä kummat ostaa? 91:n kantavuus riittää heittämällä, mutta sen vierintävastus on luokkaa C, 94 on B. On hyvä näin lokakuussa katsella kesärenkaita ensi kesäksi, pari uutta on talven aikana tilattava.
 
Jos samasta renkaasta, tässä tapauksessa tuo Goodyear Efficientgrip Performance 2, on tarjolla kaksi kantavuusluokkaa 91 ja 94 ja joista 94 näkyy olevan vielä XL, niin onko väliä kummat ostaa? 91:n kantavuus riittää heittämällä, mutta sen vierintävastus on luokkaa C, 94 on B. On hyvä näin lokakuussa katsella kesärenkaita ensi kesäksi, pari uutta on talven aikana tilattava.

Se isomman kantavuusluokan rengas on jäykempi, joten on vakaampi esim mutkissa. Mutta voi sitten tuntua kovalta montuissa ym, kun se ei jousta niin paljoa kevyemmän auton alla.

Edit. Ensisijaisesti kannattaa laittaa autolle sopivat renkaat alle.
 
Näin ajattelin asian olevankin. Minun ajoni on niin agressiivista, että taidan ostaa aivan suosiolla 91:t, ne ovat muutaman euron halvemmatkin.
 
Käviskö Landsail Qirin 990 Autodocilta sarja 313 € posteineen ?

https://m.autodoc.fi/landsail/20636198

Ean: 8859295839985
Tämä olisi varmaan voittaja mutta Autodocin kautta ei saa suoraan paikalliseen rengaspajaan kumeja. Tulee logistisia haasteita kuskata itse. Rengas365.fi kautta saisi suoraan liikkeeseen mutta maksaa posteineen Qirin 990 341€ ja se 50€ työt.

1001renkaat.fi olisi itse asiassa halvin tuolle Goodride SA37 renkaalle ja saisi liikkeeseen 311€ +työt 50€. Pitää pähkäillä tuon Qirin 990 välillä.

Auto käy Vianorissa huollossa ensi viikolla mutta siellä halvin oli RADAR DIMAX R8 425€ töineen eli ei jatkoon.
 
Landsail Qirin 990 225/50/17 tulivat tiensä päähän tänä syksynä, 4 kesää ja 46tkm kestivät.
Oliko hintansa väärtit? Minkälainen rengasmelu noissa on? Näitä on tullut harkittua nykyisten suht loppu olevien, nykyisellään jo aika meluisien Nokian Hakka Black 3:n tilalle.

Tosin n. 100 eur/sarja kalliimmalla saisi sitten jo vaikka Hankookkiakin.
 
Oliko hintansa väärtit? Minkälainen rengasmelu noissa on? Näitä on tullut harkittua nykyisten suht loppu olevien, nykyisellään jo aika meluisien Nokian Hakka Black 3:n tilalle.

Tosin n. 100 eur/sarja kalliimmalla saisi sitten jo vaikka Hankookkiakin.
Oli kyllä hintansa väärtit, kun ostin maksoivat 56€/kpl Rengas365. Nykyään näkyy olevan n.80€->/kpl. Rengasmelu on kyllä niin autokohtaista, mutta oli mielestäni suht hiljaiset(farmari Accord). Edelliset Continentaalit oli meluisammat. Itse ostan samanlaisen sarjan ensi kesäksi, hintalaatusuhde mielestäni erinomainen. Oli ensimmäinen Kiinalainen kesärengas kokeilu itsellä, en odottanut ihmeitä, mutta jo aikaisempia Landsail malleja moni kehunut hyviksi.
 
Oli kyllä hintansa väärtit, kun ostin maksoivat 56€/kpl Rengas365. Nykyään näkyy olevan n.80€->/kpl. Rengasmelu on kyllä niin autokohtaista, mutta oli mielestäni suht hiljaiset(farmari Accord). Edelliset Continentaalit oli meluisammat. Itse ostan samanlaisen sarjan ensi kesäksi, hintalaatusuhde mielestäni erinomainen. Oli ensimmäinen Kiinalainen kesärengas kokeilu itsellä, en odottanut ihmeitä, mutta jo aikaisempia Landsail malleja moni kehunut hyviksi.
Kiitos, menee kyllä itselläkin vakavaan harkintaan.
 
Huomioikaa noihin Landsailin tarjouksiin, et yleesän jos ei erikseen mainita, ni eivät ole testimenestys Qirin 99 mallit niissä.

Omat Landsailt Qirin 990:t kesti passatissa kolme kesää (~ 38 tkm), jälellä karkeesti 4mm, mut passatin tyyliin syönyt taas takarenkaat lähes kankaille sisäreunan kulmasta. Pitääkin katsoa onko noissa tuota "treadware" lukua.
Tekee sen noin 225/40-18 kumeille, 16" talvirenkaat kuluu normaalisti. Nelipyöräsuuntaus tarkistettu pariin otteeseen, eri paikoissa.

Ite päädyin nyt Ling Long Sport Master ~280€ korjaamoon, muttei myyjän yhteistyö moiseen, toimitettuna.
LingLong:ja on testimenestyjä ja mielipidemenestys, nekin ovat kaksi eri mallia (sport master testimenestys, Greenmax käyttäjien kehuma).

PS. Kantsii aina tsekat myös hobbyhallin tarjonta siel on monesti ihan älyttämön hintasia, nytkin tais olla Continentalei johonkin ~70€ kappelhintana, mut hitusen (profiili 55) väärää kokoa, eilen oli viel 5kpl nyt 1kpl jälel.


Nyt muutama tuhat ajettuna noilla Ling Long Sport Master (225/40-18) renkailla, niin suurin ero Landsail Qirin 990 on Ling Longin rungon pehmeys/löysyys, yli 80 nopeuksissa rauhattomat, hakee milloin minnekin. Ovat myös hiukan äänekkäämmät mitä Landsailit oli, mut ei suurta eroa.
Jos oisin tämän tiennyt, niin oisin varmasti tilannut Landsail Qirin 990 uudelleen.
Ja autonahan on 2012 vuoden kaasupassatti.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri kukaan ei ostaisi enää venäläisiä talvirenkaita. Melkein voisi tällä kertaa hyvä ennakoida ja olla ostamatta kiinalaisia renkaita ja ylipäätään yrittää välttää kiinalaisvalmisteista tavaraa.
 
Juuri kukaan ei ostaisi enää venäläisiä talvirenkaita. Melkein voisi tällä kertaa hyvä ennakoida ja olla ostamatta kiinalaisia renkaita ja ylipäätään yrittää välttää kiinalaisvalmisteista tavaraa.
Voi tulla elämästä vaikeata jos Kiinassa valmistetut tuotteet ei kelpaa. Jää sitten puhelimet, tietokoneet jne.. kauppoihin, kun kaikki varmasti sisältää jotain Kiinassa valmistettua komponenttia vaikka tuotteen kokoonpano ei siellä tapahtuisikaan.
 
Totta. Aivan kaikkea on täysin mahdoton välttää, eikä ole tarviskaan, mutta esim. renkaissa löytyy paljon valinnan varaa kiinalaisten ulkopuolelta. Kaikki saa tehdä omat valintansa. It's ok.
 
MICHELIN Pilot Sport 4 -kesärengas. Mielipiteitä/kokemuksia?
Oli käytettynä ostamassani autossa paikoillaan ja haen lähinnä vahvistusta omille tuntemuksille kun auto on niin erilainen ajettava vs. vanha.
 
MICHELIN Pilot Sport 4 -kesärengas. Mielipiteitä/kokemuksia?
Oli käytettynä ostamassani autossa paikoillaan ja haen lähinnä vahvistusta omille tuntemuksille kun auto on niin erilainen ajettava vs. vanha.

Pilot sportin eri versiot on ns. urheilullisemmasta päästä skaalaa ja siellä premium osastossa myös hinnan osalta.

En näe syytä vaihtaa ellei ole jotain outouksia huomattavissa ja jos on niin silloin etsisin vikaa pyörien suuntauksesta.

Eli jos on epävakautta niin nelipyöräsuuntaus voisi olla paikallaan.
 
Tai auton puslat/nivelet/iskunvaimentimet väljiä.
 
Ei kukaan tietäisi paljon Landsail Qirin 990:ssa on uutena urasyvyys?
Teslan alla yhden kesän ajoilla jäljellä edessä 6,5mm ja takana 5mm. Ens vuonna ympäri ja kesän vielä ajelee. Kokemuksia summattuna niin hyvä pito, hiljainen, erittäin pehmyt ja tuntuma lötkö.
 
Ei kukaan tietäisi paljon Landsail Qirin 990:ssa on uutena urasyvyys?
Teslan alla yhden kesän ajoilla jäljellä edessä 6,5mm ja takana 5mm. Ens vuonna ympäri ja kesän vielä ajelee. Kokemuksia summattuna niin hyvä pito, hiljainen, erittäin pehmyt ja tuntuma lötkö.

225/45R17 7,1 mm. Toisessa koossa voi olla toinen syvyys.

 
Anoppi näköjään ajanut oikean eturenkaan johonkin kanttareeseen kun kyljestä millin/parin suikale repeytynyt (korkeudelta pari senttiä ja leveydeltä ehkä kolme-neljä). Ko. palanen on kuitenkin toisesta päästä vielä kiinni ja pysynyt renkaassa kiinni (eikä ilmoja tms. ole tullut ulos). Voiko tuollaisen vain liimata jollain takaisin kiinni vai meneekö hasardiksi vai kuinka vahvoja noi ovat kyljestä (oisko Michelinit 205/55/16 kun uuden c3 sitikan mukana tulleet jokunen vuosi sitten). Kuviota on kuitenkin se 6,5mm jäljellä eikä renkaassa muuten ole mitään vikaa (kosmeettista tai muuten).
 
Jos ilmat pysyy niin ajaa vaan. Ja yrittää olla kolhimatta lisää. :comp:
 
Anoppi näköjään ajanut oikean eturenkaan johonkin kanttareeseen kun kyljestä millin/parin suikale repeytynyt (korkeudelta pari senttiä ja leveydeltä ehkä kolme-neljä). Ko. palanen on kuitenkin toisesta päästä vielä kiinni ja pysynyt renkaassa kiinni (eikä ilmoja tms. ole tullut ulos). Voiko tuollaisen vain liimata jollain takaisin kiinni vai meneekö hasardiksi vai kuinka vahvoja noi ovat kyljestä (oisko Michelinit 205/55/16 kun uuden c3 sitikan mukana tulleet jokunen vuosi sitten). Kuviota on kuitenkin se 6,5mm jäljellä eikä renkaassa muuten ole mitään vikaa (kosmeettista tai muuten).
Vulkanoit lipareen kiinni fillaripaikkasarjan liimalla (annat liiman kuivua 5 min ennenkuin painelet läpän kiinni).

Jos renkaassa ei ole pullistumaa vaurion kohdalla, niin kudokset ovat ehjät, jolloin haitta on käytännössä (tosin jos anoppi nirhaa täsmälleen saman kohdan toistamiseen...) kosmeettinen.
 
Voiko tuollaisen vain liimata jollain takaisin kiinni vai meneekö hasardiksi vai kuinka vahvoja noi ovat kyljestä (oisko Michelinit 205/55/16 kun uuden c3 sitikan mukana tulleet jokunen vuosi sitten). Kuviota on kuitenkin se 6,5mm jäljellä eikä renkaassa muuten ole mitään vikaa (kosmeettista tai muuten).
Kyljestä ne ovat todella ohuita. Mulla pysyi vastaavan palkeenkielen saanut rengas loppuun asti monta vuotta ehjänä, kun liimasin Motonetin/Bilteman kumiliimalla kiinni.
 
Jos se on renkaan vannesuoja niin sen repeytyminen on vain kosmeettinen haitta.
 
Vaihdoin viikonloppuna kitkat alle ja huomasin kesärenkaassa tällaisen vekin oikeassa takarenkaassa:
IMG_3431.jpg


Kyseessä siis Pirellin Cinturato P7 ja kilometrejä ei ole tullut kun 20k. Onkohan tuo nyt tullut kanttareista vai mistä lie?
 
Vaihdoin viikonloppuna kitkat alle ja huomasin kesärenkaassa tällaisen vekin oikeassa takarenkaassa:
IMG_3431.jpg


Kyseessä siis Pirellin Cinturato P7 ja kilometrejä ei ole tullut kun 20k. Onkohan tuo nyt tullut kanttareista vai mistä lie?
Johonkin osuttu. Ei siis renkaasts johtuvaa.
 
Huomasin, että auton vararengas on iskemätön täyskokoinen kesäpyörä. Ongelmana on, että rengas on 12-vuotias. Tuntuu kyllä sormiin ihan pehmeältä tuo seos vielä. Pohdin, että pitäisikö ostaa toinen uusi rengas ja lyödä ne samalle akselille ensi kesänä, vai onko tuo jokatapauksessa roskiskamaa? Rengasvalmistajat taitaa suositella 5 vuotta käyttöiäksi ja 10 vuotta poiston takarajana, mutta suositukset ei aina käytännön kanssa korreloi. Toisena ongelmana tietty se, että samaa mallia ei näytä renkaasta enää olevan, joten sekarengastus akselille tulisi.

Yksi pyörä olisi kulunut muita enemmän oletettavasti aurausongelman vuoksi, joten sen puoleen olisi kiva uusia se huonoksi mennyt ja laittaa kaveriksi tuo käyttämätön vararengas ja vararenkaaksi sitten se huonoin niistä kolmesta mikä jää jäljelle.
 
Kesärenkaat on aivan loppu ja ajattelin että hoitaisi uudet hyvissä ajoil talven aikana. Haluaisin Goodyear efficientgrip perf 2 renkaat koossa 225/50/R17. Edelliset Continentalin Premiumcontact 6 tuntui vähän täristävän joten vähän haaveilin Roadforce koneella tehdystä tasapainotuksesta jossa vanne ja rengas ns. täsmäytetään yhteen. Menin siis Teknorenkaaseen kysymään tarjousta renkaista ja roadforce tasapainotuksesta. Vertailuhintana 1001renkaat.com jossa renkaat maksavat 131,50€ kpl. Teknorenkaassa 135€ alv. 0%... Siihen päälle tasapainotus ilman alennusta.

Joo, nyt toki kyseessä vain yksi liike mistä kysyin, mutta jotenkin outoa että tuollainen bulkkikama mitä menee varmasti ihan helvetisti on merkittävästi halvempaa tilaa yksittäisellä kuljetuksella Saksasta. Jos vertaa siihen että vertailee jonkun random tavaran hintaa vaikka Verkkokauppa.com ja Saksan halvin niin yleensä eroa on, mutta ei välttämättä edes niin paljoa että jaksaisi alkaa säästää. Enkä siis Teknorengasta syytä mitenkään. Tottakai saavat hinnoitella renkaat miten haluavat, mutta olisi ollut vaan kätevää hoitaa kerralla homma kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Kesärenkaat on aivan loppu ja ajattelin että hoitaisi uudet hyvissä ajoil talven aikana. Haluaisin Goodyear efficientgrip perf 2 renkaat koossa 225/50/R17. Edelliset Continentalin Premiumcontact 6 tuntui vähän täristävän joten vähän haaveilin Roadforce koneella tehdystä tasapainotuksesta jossa vanne ja rengas ns. täsmäytetään yhteen. Menin siis Teknorenkaaseen kysymään tarjousta renkaista ja roadforce tasapainotuksesta. Vertailuhintana 1001renkaat.com jossa renkaat maksavat 131,50€ kpl. Teknorenkaassa 135€ alv. 0%... Siihen päälle tasapainotus ilman alennusta.

Joo, nyt toki kyseessä vain yksi liike mistä kysyin, mutta jotenkin outoa että tuollainen bulkkikama mitä menee varmasti ihan helvetisti on merkittävästi halvempaa tilaa yksittäisellä kuljetuksella Saksasta. Jos vertaa siihen että vertailee jonkun random tavaran hintaa vaikka Verkkokauppa.com ja Saksan halvin niin yleensä eroa on, mutta ei välttämättä edes niin paljoa että jaksaisi alkaa säästää. Enkä siis Teknorengasta syytä mitenkään. Tottakai saavat hinnoitella renkaat miten haluavat, mutta olisi ollut vaan kätevää hoitaa kerralla homma kuntoon.

Kesällä roadforcella tasapainotin omasta autosta Nummelan renkaassa heillä ainakin tasapainotustyö oli jonkun verran halvempi vs teknorengas, johon ei saanut aikaa halutulle päivälle.

Vähän huonosti puljut mainostavat missä Hunterin kone käytössä.
 
Kesärenkaat on aivan loppu ja ajattelin että hoitaisi uudet hyvissä ajoil talven aikana. Haluaisin Goodyear efficientgrip perf 2 renkaat koossa 225/50/R17. Edelliset Continentalin Premiumcontact 6 tuntui vähän täristävän joten vähän haaveilin Roadforce koneella tehdystä tasapainotuksesta jossa vanne ja rengas ns. täsmäytetään yhteen.

Jotta tosta prosessista olisi hyötyä, pitäisi vanteissa olla heittoa. Voi hyvin ollakkin jos kerran täristää. Tässä vaiheessa sitä heittoa pitää olla myös niissä uusissa renkaissa, jotta vanteiden heitto saadaan tuolla prosessilla kumottua. Eurooppalaisissa hyvin mahdollista, olkoonkin että Goodyearin Puolan tuotokset parhaasta päästä (#pienehkö otanta).

Menee työlääksi viimeistään siinä vaiheessa, jos huomataan ettei kaikki vanteet/renkaat ole soikeita, tai soikeus ei asu samassa rengas/vanne-yhdistelmässä. Vanteiden heitto tuppaa sitten vielä olemaan toispuoleista, eli heitto tulee lähtökohtaisesti sisäkehälle, renkaissa ei. Eli varmistaisin että tälläinen jumppa sisältyy tarjottuun hintaan.

Nyt kun ollaan kerrankin ajoissa liikenteessä (?), niin itse kävisin otettamassa ne vanhat kumit pois ja tarkistuttaisin vanteiden suoruuden. Jos on suurempia heittoja niin sitten etsimään uutta vannetta tai suoristukseen.
 
Katsellut hiljalleen uusia kesäkumeja alle kun vanhoista puhkesi syksyllä yksi rengas pahasti, ajattelin vaihtaa merkkiä ja laittaa alle: Goodyear EfficientGrip 2 SUV 235/55VR19 laittaa alle kun on aiempaa hyvää kokemusta. Halvin "kotimainen" näyttäisi olevan Skruvat mutta tuollakin 163€ kipale. Onko muilla kokemusta EU alueella toimivasta verkkokaupasta, joka toimittaisi halvemmalla? Saksassa kappalehinnat ovat ~ 25-30€ kipale halvempia mutten vielä löytänyt paikkaa, joka toimittaisi Suomeen.
 
No esmes Rehvid24.ee näyttäisi oleva 155.81 kpl. Ainakin minulla toiminut ks. paikka hyvin. Näkyy olevan tilaustavaraa heilläkin, mutta jos ei ole kiire.
 
Katsellut hiljalleen uusia kesäkumeja alle kun vanhoista puhkesi syksyllä yksi rengas pahasti, ajattelin vaihtaa merkkiä ja laittaa alle: Goodyear EfficientGrip 2 SUV 235/55VR19 laittaa alle kun on aiempaa hyvää kokemusta. Halvin "kotimainen" näyttäisi olevan Skruvat mutta tuollakin 163€ kipale. Onko muilla kokemusta EU alueella toimivasta verkkokaupasta, joka toimittaisi halvemmalla? Saksassa kappalehinnat ovat ~ 25-30€ kipale halvempia mutten vielä löytänyt paikkaa, joka toimittaisi Suomeen.

Oon sanonut tämän varmaan sata kertaa aikaisemminkin, mutta sanonpa nyt vielä uudestaan. Jos et kehtaa mennä paikalliseen rengasliikkeeseen kysymään päivän hintaa / tinkiminen ujostuttaa, niin mene netissä vaikka www.vianor.fi . Valitse sieltä lähin toimipiste, laita sähköpostia "Moi, netissä Goodyear EG-kakkoset 160 kipale, saisko teidän kautta tilattua vielä edullisemmin?" tms..

Odotat hetken niin ne todennäköisesti vastaa että ~740eur alle laitettuna kierrätysmaksuineen runkotakuulla, koska pääset tulemaan? Onhan se ehkä kympin tai pari kalliimpi, mutta ei tarvitse ainakaan alkaa irrottelemaan mahdollisesti runkovikaisia vanteilta ja palautella ties minne..

EDIT: Jokseenkin huvittaa että tori.fi yms kauppapaikoilla kyllä jaksetaan tinkiä, mutta sitten skipataan kaikki turunrengas.fi yms "halvimmat renkaat meiltä alle, kysy tarjous" koska ei ole hinnastoa näkyvillä.. no ei tietenkään ole hinnastoa kun ei tiedetä mitä tarvitset :)
 
Viimeksi muokattu:
Se on kyllä ikävää, jos joutuu pahimmassa tapauksessa omaan laskuun lähettelemään jotain runkovikaisia renkaita ympäri eurooppaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 394
Viestejä
4 511 226
Jäsenet
74 361
Uusin jäsen
liam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom