Mulla tuli yhdessä autossa pari Powertrackiä, ei mitään kirkkaita muistikuvia onko esim. just noin nimetty, mutta tuomio on ollut että vaikka pintaa on (vähän epätasaisesti kuluneet toki), niin ei jatkoon, korvattiin ehtoopuolella olevilla käytetyillä Pirelleillä. Kohta lähtee kolmas vuosi tuolla varastorakennuksen takana, tollasten myyminen on kokemusperäisesti vähän kuin Aidsia myisi.
Kyllähän kiinasta tulee nykyään ihan käyttökelpoista rengasta. Peruspyörittely menee varmaan ihan jees, muttaainakaan itseä ei juurikaan kiinnosta miten samassa autossa tulleet taka-Sailunit toimivat ääritilanteessa, mutta harrastelaitteen ajot on olleet sen verran vähällä ettei ole vielä investoitu parempiin. Voimme päätellä että Sailun on pelannut Powertrackiä paremmin?
Olennaistahan näissä on se, mihin hintaan ne renkaat saa, konaistaloudellisuus. Lähtökohtaisesti halpikset kuluttaa enemmän polttoainetta ja kuluvat nopeammin. Sitten jos ne ostetaan kotimaisesta kivijalkaputiikista -10% hintaerolla markkinoiden kalliimpiin, jotka tuolla kivijalassa siis maksaa hunajaa, niin äkkiä ollaan ostettu vaatimattomat renkaat ja kokonaisuudesta tulee kallis kun tankataan enemmän ja vaihdetaan renkaita tiuhempaan. Joku Hankook, mitä pidän ehdottomasti laaturenkaana, maksaa ehkä jotain -20% tosta Michelin/Continental-tasosta. Halpikset kannattaa ostaa halvalla.