Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Erinomaiset renkaat hintaluokassaan. Treadwear on omissani 500
Ajele niillä vaan, ite oon moisia käyttänyt vuosia kesärenkaina. Muutoin ihan passelit mutta huomioi että märkäpito on huono.Tuli uusi Volvo. Hieman kyllä aiheutti ihmetystä että miksi on keski-euroopan kitkat kesärenkaina. Eli Michelin Cross Climate 2. Tulee ihanan kallis paukku kun nuo on varmaan tänä kesänä ajettu loppuun. Ensi keväänä sitten taakse 255/40R19 ja eteen 235/45R19.
Renkaista sen verran että hiljaiselta nuo kuulostaa, eikä tuo autokaan mikään rata-ohjus ole. Pitokin on riittänyt ihan täyskaasulla. Epäilyttää vaan, että kun hellekausi alkaa niin nuo sulaa alle.
Tässä tuli hyvin esiin se miksi paremmat* renkaat kuuluu taakse. Ilmeisesti pelkän taka-akselin vesiliirto on niin nopea tilanne, ettei ajonvakautus ehdi mukaan ja silloin mennään.
Sanoisin tarkkuudeksi kiitettävän sijasta enintään välttävän. Eikä vesiliirto tietenkään tuo lisää sivuttaiskiihtyvyyttä, koska sehän pidon puutteen myötä vähentää sitä. Jos edessä sattuu olemaan mutka, niin auto tai sen perä ei käänny mutkaan vaan menee suoraan.Joku just laski tässä topicissa kiitettävällä tarkkuudella ettei tuo ole mahdollista, mutta totean siihen päälle sen verran vesiliirto itsessään tuo yhtään lisää sivuttaiskiihtyvyyttä, eli ajonvakautus pystyy toimimaan ok.
3.1bar kylmänäKuinka paljon on painetta?
Sanoisin tarkkuudeksi kiitettävän sijasta enintään välttävän. Eikä vesiliirto tietenkään tuo lisää sivuttaiskiihtyvyyttä, koska sehän pidon puutteen myötä vähentää sitä. Jos edessä sattuu olemaan mutka, niin auto tai sen perä ei käänny mutkaan vaan menee suoraan.
Mitkä ihmeen korjaukset, kun kyseessä oli paljon oletuksia sisältävä yksittäinen laskutoimitus, eikä koejärjestely? Muistutin vain, että tuo ei ole kaikenkattava analyysi tilanteesta.Voitko ystävällisesti tehdä ja esittää tarvittavat korjaukset jos kerran saamasi lopputulos on päinvastainen ja esität vielä krittiikkiä aiheesta? Toki kysymyshän oli siitä teoreettisesta tapauksesta että tilanne tapahtuu kesken mutkaa mikä sulta nyt näytti unohtuneen.
Vieläkin?Etsitään 16tuumasille 7leveille 205-225/55 hyvin rullaavia kumeja.
nyt on 17 alla vois magnesium 6kg vanteille ettii kummit säästäis polttoainetta ku lähtee pitkälle reissuu. ja heittää alle 16Vieläkin?
okSaa aika pitkä reissu olla, että kuoletat kulutuksen osalta renkaiden hinnan.
Itse herkistelisin jarrut, että rullaa hyvin. Ehkä hieman lisää rengaspainetta? Ja jatkaisin 17" pyörillä. Muuta perushuoltoa, esim tarkistaa, että ilmanpustari on aika puhdas.nyt on 17 alla vois magnesium 6kg vanteille ettii kummit säästäis polttoainetta ku lähtee pitkälle reissuu. ja heittää alle 16
Mielestäni erittäin hyvä video matalan vierintävastuksen "eco"renkaista.
Yhteenvetona tällaiset renkaat on todella luokattoman huonoja märällä, ovat kalliita, kuluvat nopeaa, eivätkä siten ole ekologisia tai tuo todellisia säästöjä.
Jos massiivinen 30% pienempi vierintävastus tuottaa 3.5% todellisen säästön polttoaineessa, esimerkkinä 15 tkm vuodessa 8 litran keskikulutuksella polttoaineen maksaessa 2€/l säästöä syntyisi:
15000/100*8*2-15000/100*8*2*0.965 = 84€
Säästöä kertyisi huimat 84€ vuodessa, mutta kalliimmat ja nopeammin kuluvat renkaat syövät tehokkaasti senkin säästön. Tämän tiedon valossa vierintävastus renkaassa on mielestäni täysin hyödytön mittari tai tieto ja matalan vierintävastuksen eco renkaat täysi kusetus, minkä todellinen käyttötarkoitus lienee ainoastaan hyvät kulutuslukemat autojen myyntispecseihin
Fiesta ST vm '17 kävi huollossa toukokuun alussa, edessä kesärenkaissa 4mm pintaa ja takana 5mm.
Nyt 1,5kk ja 3000 km myöhemmin vasen eturengas muistuttaa slicksejä, oikeassa eturenkaassa enemmän pintaa ja takapyörät edelleen 5mm. Vuosi sitten tehty nelipyöräsuuntauskin.
Tuliko ajettua liian aggressiivisesti vai kuinka etupyörä voi tuolla lailla kulua?
Laitoin tilaukseen sitten Eagle Asymmetric A6:t, en kyllä uskonut että tänä kesänä joutaisi vielä vaihtamaan pyöriä.
Onko rengas kulunut tasaiesti, ei vain toiselta laidalta tai kohdasta? Olen itse onnistunut ajamaan eturenkaat sileksi parissa kesässä, tarvii tietysti aika repivää ajoaFiesta ST vm '17 kävi huollossa toukokuun alussa, edessä kesärenkaissa 4mm pintaa ja takana 5mm.
Nyt 1,5kk ja 3000 km myöhemmin vasen eturengas muistuttaa slicksejä, oikeassa eturenkaassa enemmän pintaa ja takapyörät edelleen 5mm. Vuosi sitten tehty nelipyöräsuuntauskin.
Tuliko ajettua liian aggressiivisesti vai kuinka etupyörä voi tuolla lailla kulua?
Laitoin tilaukseen sitten Eagle Asymmetric A6:t, en kyllä uskonut että tänä kesänä joutaisi vielä vaihtamaan pyöriä.
Eikö se olisi huollossa huomattu vai onko just sattumalta nyt mennyt?No jotainhan siellä on pielessä, joku pusla antautunut...
Vaikea kysymys, laitoin liitteeksi kuvat etupyöristä. Frendi sano et ei mitään asiaa katsastukseen.Onko rengas kulunut tasaiesti, ei vain toiselta laidalta tai kohdasta? Olen itse onnistunut ajamaan eturenkaat sileksi parissa kesässä, tarvii tietysti aika repivää ajoa
Mulla on Xiaomin portable airpump jolla voi näppärästi kotipihallakin kattoo paineet. Eturenkaissa ollut oman omistuksen aikana aina se 2,5 bar, takana 1,8 bar kuten suositus.Rengaspaineissa eroa?
Jos on yli 1,6mm niin voi katsastaa, jos sellaiseen on hetikohta tarve.
Kaikeit vaihdat vain eturenkaiden kumit?
Tulevaisuudessa, paremmat renkaat aina vetävälle akselille...Mulla on Xiaomin portable airpump jolla voi näppärästi kotipihallakin kattoo paineet. Eturenkaissa ollut oman omistuksen aikana aina se 2,5 bar, takana 1,8 bar kuten suositus.
Ei noilla viitsi lähteä syksyn sateisiin nii tilasin 4kpl a6:a alta 500 toimituksineen.
tuskin on moitittavaaHankook ventus s1 evo3 testiin tälle kesälle. Hankookin talvirenkaista positiivisia kokemuksia, katsotaan miten kesärenkaat toimii.
Aika moni taho on tosta eri mieltä. Esim:Tulevaisuudessa, paremmat renkaat aina vetävälle akselille...
Ja taas lähtee sama keskustelu alusta käyntiin.Aika moni taho on tosta eri mieltä. Esim:
Miksi paremmat renkaat laitetaan aina taakse? / Nokian Renkaat
Paremmat renkaat – eteen vai taakse?
No juuri näinhän se yksinkertaistaen(vetäviä akseleita aina yksi, 4 samanlaista pyörää, normaali henkilöauto jne) kuuluu tehdä, mutta jotkut ovat lukeneet liikaa TM ja kuunnelleet Liikenneturvan tai vastaavan jokelluksia "paremmat taakse". Sillähän saa useimmissa autoissa ne paremmat taakse eli kulumiseron aikaan kun oikein tarkkaan alusta asti mittaa ja laittaa väärin päin.Tuo on sellainen asia, johon en 35v autoilukokemuksella, (johon sisältyy myös autotekniikan opintoja), kaipaa kenenkään neuvoja. Laitan paremmat kumit vetävälle akselille. Kärsin myös mahdolliset seuraukset ratkaisustani.
Tuo on sellainen asia, johon en 35v autoilukokemuksella, (johon sisältyy myös autotekniikan opintoja), kaipaa kenenkään neuvoja. Laitan paremmat kumit vetävälle akselille. Kärsin myös mahdolliset seuraukset ratkaisustani.
Ei kyllä tarvitse kovin dynaamista elämäntyyliä tai rälläämistä, mutta ainakin itsellä diesel takaveto on tähän mennessä syönyt joka kesä millin tai pari enemmän takaa. Sen takia sinne meneekin aina ne paremmat, niin kuluu edes vähän tasaisemmin.Sama, mutta paremmat renkaat AINA etuakselille, koska ne kuluu nopeammin myös takavedossa, ellei sitten harrasta "dynaamista" ajoa / sudittelua tai käsijarrulla auton pysäyttämistä.
Taasko renkaita hankkimassaSailun Atrezzo kokemuksia 245/40 r17 hakusessa
Rengas Sailun 245/40 ZR17 95Y XL, FSL | Atrezzo ZSR | 1001Renkaat.com noita saisi ne 2kpl mitä tarvii näitten hinnalla onko aivan sudet?
Rengas Pirelli 245/40 R17 95Y XL | Powergy | 1001Renkaat.com
Pirelli-rengas Powergy 245/40 R17 95Y XL varastossa ja edullisesti 1001Renkaat -sivuilta · Ilmainen lähetys · Tilaa helposti ja nopeasti.www.1001renkaat.com
eli varmasti ajelee sen mitä ajeleee.Taasko renkaita hankkimassa
Tyypillinen halpa kiinan rengas joka märällä liukas.![]()
Sailun Atrezzo ZSR
Will the Sailun Atrezzo ZSR suit your car? Find the best tyre for your car read 46 reviews for Sailun Atrezzo ZSR and compare to other Economy Performance tyreswww.tyrereviews.com
no prkl kiitosRengas Linglong 245/40 R17 95Y XL MFS | Sport Master | 1001Renkaat.com
Linglong-rengas Sport Master 245/40 R17 95Y XL MFS varastossa ja edullisesti 1001Renkaat -sivuilta · Ilmainen lähetys · Tilaa helposti ja nopeasti.www.1001renkaat.com
Pistä pari euroa lisää.
sellanen kokemus on lingloggeista että on aika paksu korkee runko vaikka vertaa toisii nexen tosi matala vaikka on 40rofiili että ku pitäs saada just lyhytrunko nii sailun varmaa aika lyhyt.Rengas Linglong 245/40 R17 95Y XL MFS | Sport Master | 1001Renkaat.com
Linglong-rengas Sport Master 245/40 R17 95Y XL MFS varastossa ja edullisesti 1001Renkaat -sivuilta · Ilmainen lähetys · Tilaa helposti ja nopeasti.www.1001renkaat.com
Pistä pari euroa lisää.
joo siis eroja on joku 40profiili on korkeempi tai matalempi linglong helvetin paksuMikä on lyhyt runko renkaan osalta? Korkeus?
joo siis eroja on joku 40profiili on korkeempi tai matalempi linglong helvetin paksu
Juuri näin. Nankang kapeampi kuin Linglong ja Landsail vaikka nimellisleveys sama.Olethan vertaillut yhtä leveitä renkaita? Renkaan leveyshän vaikuttaa korkeuteen vaikka profiili säilyisi samana.