Kesärenkaat - yleisketju

Omaan kinneriin oli liikkeessä vaihdettu alle Sunfullit. Yhden kesän kärsin ja myin vahingot eteenpäin hankkien omaani uudet.
 
Omaan kinneriin oli liikkeessä vaihdettu alle Sunfullit. Yhden kesän kärsin ja myin vahingot eteenpäin hankkien omaani uudet.
Ilmeisesti ”musta ja (lähes) pyöreä” liian monen valintakriteeri kun liikkeet noita ongelmajätteitä myyntiautoihin jaksaa asentaa. Vie kyllä itseltä kaikki ostohalut kun autossa on ”uudet renkaat” jotka paljastuu joksikin neverheard kiinankumiksi. Mielummin vaikka loppuunkuluneet sakkokumit, jotka on sitten helpompi hyväksyä vaihdettaviksi.

Talouden kakkoskipossa mittailin tänään renkaita ja about 3.5mm näytti ympäri olevan Misukan Energy Savereissa: Mittarissa reilu 80k ja ensiasennusrenkaat (toki talvirenkailla varmaan puolet tästä). Ei voi moittia kulutuskestoa, ja en ole itse huomannut mitään poikkeuksellista meluakaan edes kuluneena, vaikka siitä on täällä varoiteltu.
 
Viimeksi muokattu:
^Ja toi Energy Saver on sentäs Misukan huonoin rengas, mutta jopa nekin on hyviä.

Kyllähän minäkin Kamuxilta kyselin yhtä F30LCI BMW 330d:tä ja myyjä kehui puhelimessa, että on ihan uudet renkaat. Sekä kesä että talvikumit oli halppis kiinapaskat, en ollu ikinä kuullukaan moisista merkeistä ennen ku Googletin ne että onko semmosiakin mutta Saksassa niitä näkyi myytävän. Kyllä maailmaan rengasmerkkejä mahtuu. Sanoin jo heti puhelimessa, että ei kiitos sitten ja myyjä sanoi, että hänellä on itselläänkin vastaavia renkaita ollu Bemareissa ja on olleet hyviä.

Työkaverilla W124 200d löi märällä asfaltilla sutia Linglongeilla aina kunnolla kun lähti liikkeelle ja ite jäin kerran satella tasaisells märälle nurmikolle kiinni Toyoilla, mutta sitten onneksi yksi niistä räjähti 80 km/h vauhdissa (5000 km ajettuna ja ostettu samana vuonna samalla ku hain auton Saksasta). Sitten tarkasti muut, niin toisessakin paistoi sisäkyljestä kudokset vaikka täys kulutuspinta... Lopetin hengellä leikkimisen siihen.
 
Tulipa haettua tuossa viime perjantaina vanhasta tutusta rehviring.ee :stä pakuun uudet Continental ContiVanContact 100:set koossa 225/65/16", katsotaan millaiset nuo ovat ajossa ja kestävätkö ne mainosmiesten väittämää 100 000 kilometriä ( jos vain tuo paku on minulla niin pitkään ).
Pitäisi viikonloppuna pyöräyttää paikoilleen, nyt alla ovat vielä vanhat Continentalin Vanco4Seasonit, jotka kestivät ajaa päälle 80 000 kilometriä.
 
Olisi vissiin pitänyt tehdä kotiläksyt paremmin. Tuli yllätyksenä, että Michelin Primacy 4 ominaisuudet saattavat vaihdella melko paljon koon mukaan. Esimerkiksi omissa (195-65-15) vierintävastusluokka on C, vaikka useimmissa muissa kokovaihtoehdoissa se on A.

Yhden pykälän muutoksen ehkä ymmärtäisi, mutta 2 pykälää on aika paljon, kun kuitenkin renkaiden ominaisuuksia ja luonnetta mainostetaan periaatteessa koosta riippumatta. Itse luulin ostaneeni ekorenkaat, mutta tässä koossa näin ei ollutkaan.

Lisäksi omassa koossa on olemassa jokin harvinaisempi lisämerkinnällä S2 varustettu versio, missä vierintävastus on A, mutta meluluokitus 1 dB korkeampi. Sekavaa touhua.

Edit: No ei se näköjään koon mukaan mene. Kaikista koista on noita spesiaaliversioita. Keväällä Moottori-lehdessä oli ekorenkaiden vertailu, ja mukana oli Primacy 4. Olisi ollut mukava mainita, että vain nämä spesiaali-Primacyt ovat ekorenkaita ja normi hyllytavara ei.
 
Viimeksi muokattu:
Premitra 5:set tuli hommattua, positiivinen yllätys. Verrokkina tosin loppuunajetut LS588:t. Rengasäänet hiljeni huomattavasti tai ainakin siirtyi sellaisille taajuuksille ettei pistä korvaan. Muista ominaisuuksita nyt vaikea sanoa, mukavilta tuntuvat.
 
Tänään tuli Audi A6:een alle nuo Maxxiksen renkaat, 245/45/18 koossa.

Pakko kyllä kehua. Hämmästyttävän hyvät renkaat. Hiljaiset, tasaiset ja reagoivat mukavasti. Renkaisiin meni myös painoja todella vähän, eli nämä kiinarenkaat olivat siltä osin laadukkaat.
Kokemusta on renkaista LingLongeista Premium renkaisiin (Nokian ja Michelin) ja tällä skaalalla kyllä premium-renkaiden tasoa.

Hinta- / laatusuhde = 6/5.


Nyt näillä renkailla takana +5000km. Kokemukset edelleen erittäin positiiviset. Ovat suuntavakaat, hiljaiset ja pahassa sadekelissäkin ovat hyvin pitäneet. Vierinvastustakaan ei voi moittia, hyvin tuntuvat rullaavan. En oikeastaan mitään negatiivista näistä keksi, jos vain nyt ajoa kestävät samaan malliin kuin tähän asti. Kulumaa en ole renkaista mitannut, se täytyisi vielä tehdä.
 
Eilen tuli pyöräytettyä isäukon -17 Touranin alle ContiEcoContact 6:set vakiokoossa 205/60/16" vaikuttivat todella hyviltä ainakin loppuun ajettuihin ensiasennus Michelin Primacy 3:siin verrattuna.
Yllättävän pehmeä ja rungoltaan löysähän tuo kumi oli, pienellä vaivalla olisi saanut työnnettyä käsin vanteelle, mutta ei tuota löysyyttä ainakaan ajossa huomannut, kun ei tuolla tölkillä muutenkaan kehtaa ajaa kurviin kovin lujaa.

Melutasoltaan ja märkäpidoltaan kyllä ihan käypäisen oloinen rengas, tuli testattua eilen Helsingin päällä raivonneen ukkosmyrskyn aikana.

Tilasin kumit Delticomin kaupasta Tirendo.fi ja koko sarjalle jäi hintaa 450 € kotiovelle kannettuna, mitä en pidä kauhean pahana hintana.
 
Mikähän yleisesti olisi kaikista hiljaisin merkki vähän isommassa/urheilullisemmassa koossa.
Autona F430 2005
Rengasliikkeet tuntuu suosittelevan vähän mitä hyllystä sillä hetkellä löytyy ja toinen suosittelee toista ja toinen liike haukkuu edellisen liikkeen suosittelemat renkaat melko rankasti.
Tarkoitus olisi hankkia 2 sarjaa.
 
Mikähän yleisesti olisi kaikista hiljaisin merkki vähän isommassa/urheilullisemmassa koossa.
Autona F430 2005
Rengasliikkeet tuntuu suosittelevan vähän mitä hyllystä sillä hetkellä löytyy ja toinen suosittelee toista ja toinen liike haukkuu edellisen liikkeen suosittelemat renkaat melko rankasti.
Tarkoitus olisi hankkia 2 sarjaa.
Aika yleisesti on suositeltu joka paikassa michelin pilot sport 4S tehokkaisiin katuautoihin joilla ei kauheasti rataa kierretä. Tuskin continentalin sportcontact 6 ja goodyearin eagle f1 asymmetric 5 kauheasti eroavat misukoista, kaikki varmasti erittäin hyviä renkaita.
 
goodyearin eagle f1 asymmetric 5
Jos sattuu kokoja löytymään, niin Asym 3 voi olla kans vaihtoehto. Olen ymmärtänyt että hiljaisempi mutta ei ihan yhtä sporttinen kuin vitonen. Oli tarkoitus kokeilla noita Asym5'ia kolmen Asymmetric 3 -sarjan jälkeen, mutta jäi hintaero niin pieneksi että otin tilalle PS4S't.
 
Millaisia rengaspaineita olette pitäneet?

Oman auton suositukset ovat muistaakseni luokkaa 2,2 bar. Mutta nyt kun laitoin uudet kesärenkaat alle, niin auton seistessä renkaat ovat yllättävän paljon lytyssä ja ryhdittömät vielä 2,5 barin paineillakin. Ja aavistuksen pehmeät ajossa. Auto on noin 15 vuotta vanha farmari.

Nyt testissä 2,7 bar.
 
A6 C6 farkussa pitänyt edessä 2.6 ja takana 2.3. 245/45/18. Korkeaprofiilinen rengas näyttää varmaan kasaan painuneelta vaikka olisi mitkä paineet
 
Millaisia rengaspaineita olette pitäneet?

Oman auton suositukset ovat muistaakseni luokkaa 2,2 bar. Mutta nyt kun laitoin uudet kesärenkaat alle, niin auton seistessä renkaat ovat yllättävän paljon lytyssä ja ryhdittömät vielä 2,5 barin paineillakin. Ja aavistuksen pehmeät ajossa. Auto on noin 15 vuotta vanha farmari.

Nyt testissä 2,7 bar.
Oon pitänyt 2.8 bar edessä ja takana. Eli tuo 2.7 olisi aika lähelle sama. Ei ole minusta vielä liian epämukavat. Mun autoon tuo 2.8 on myös samalla takapään paine täyteen kuormattuna.
 
Skoda superb farkku, Hankook ventus s1 evo3 225/45/17 ja näytti rengasliikkeen jäljiltä olevan 3.0 kaikissa. Yleensä tosin pitänyt 2.8 molemmissa päissä.
 
Espacessa suositus on luokkaa 2.3. Olen pitänyt nyt kesän 2.6 paineita ympäri auton ja renkaina Pirelli Scorpion Verde 235/55 R19.
 
Millaisia rengaspaineita olette pitäneet?

175/65/14 - 2.4bar
225/55/16 - 2.6bar
225/40/18 - 2.8bar
255/35/19 - 3.0bar

Näillä itse täytellyt renkaita ja ainakaan liian vähän ei ole ollut, kun eivät ole keskeltä kuluneet enempää kuin muualta.
 
Millaisia rengaspaineita olette pitäneet?

Oman auton suositukset ovat muistaakseni luokkaa 2,2 bar. Mutta nyt kun laitoin uudet kesärenkaat alle, niin auton seistessä renkaat ovat yllättävän paljon lytyssä ja ryhdittömät vielä 2,5 barin paineillakin. Ja aavistuksen pehmeät ajossa. Auto on noin 15 vuotta vanha farmari.

Nyt testissä 2,7 bar.

Aikoinaan pidin 3-sarjan Bemmissä ja V70 Volvossa 2,7-3,0 barin paineita rengaskoon ollessa 225/40/18"
Korkeampiprofiilisissa kumeissa ( esimerkiksi perus 205/55/16" ) olen taas pitänyt 2,5 baria sellaisena hyvänä lähtökohtana.

Pakuissa on sitten ollut painetta yleensä suositusten mukaan joku 3,0-3,6 bar edessä ja 3,5-4,6 bar takana.
 
Mitä suosituksia renkaiksi kun ainakin taakse pitäisi vaihtaa loppukesellä renkaat. Kokona siis 245/45/17, maxxiksia (premitra hp5) ajattelin mutta niistä ei näytä löytyvän kokoja. Halvimmat kiinanpaskeet saa jäädä hyllyyn mutten ala niitä kalleimpia premiumejakaan harkitsemaan. Hankookin ventukset (evo2) nyt alla ja ihan ok pelittäneet että ehkä katselen niitä jos hyviä korvaavia löydy. Onko kellään kokemuksia Nexeneistä (N'FERA SU1), oliskohan noista mihinkään

edit: Näyttihän noita Maxxiksen Premitra 5 :ia löytyvänkin oikeassa koossa kun aikansa metsästi, näillä näkymin päädyn noihin kun ovat suht kivasti testeissäkin pärjäilleet
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuosta mallista mutta n8000 pyörinyt alla neljättä kesää ja vaikuttaa että seuraavatkin tulee olemaan Nexenit. Luultavasti n'fera su 4. Nexenit yllättäneet todella positiivisesti. Loistava hinta-laatusuhde jos haluaa pysyä poissa kiinalaisista. Tosin näistäkin osa valmistetaan PRC:ssa.
 
Nexen taisi jonkun mallin tehdä joka pärjäsi ihan hyvin vertailussa premium-merkkejä vastaan. Samaten Nankang ja Maxxis saivat jonkun mallin varsin korkealle näissä testeissä.

Harmillista, että Landsail Qirin ei ole ollut missään vertailussa tai testissä. Ensi kesänä mun täytyy varmaan hankkia uudet renkaat koossa 225/45/17, kun 4mm pinnalla nykyiset kesätassut.
 
Mulla aikaisemmin PirelliP7, Nokian zline ja nämä olleet mukavammat. Ei vetele, hiljaiset ja pitokin riittävä. En harrasta ratajuttuja. Kokona 225/50 17.
 
Ei nuo muuten taas paljoa tunnu katsovat liikkeessä kun asentavat renkaita: Katselin renkaiden pintoja niin ilmeisesti laittaneet rengashotellissa kuluneemman parin ristiin, kun vasen etypyörä ja oikea takapyörä on ~6 mm ja vastaavasti oikea etupyörä ja vasen takapyörä neljän pinnassa.

Korona-aikaan vaihdettu ja autolla ajettu aika vähän vaihdon jälkeen niin tuli vasta nyt kurkittua. En nyt ainakaan itse keksi mitään logiikkaa miksi kukaan järkevä asentaisi renkaat noin, vaikka siitä riidelläänkin etuvedossa asettaako paremmat vetävälle vai taka-akselille. Ei nyt oikein viitsisi mennä kahden kuukauden jälkeen kitisemäänkään, sen siitä saa kun ei tarkista.
 
Miten muuten noi renkaiden vannesuojat koossa 225/45/17? Onko ihan peruskauraa kaikissa renkaissa? Bridgestone Potenzat alla, ja niissä vannesuojat on. Uudet täytyy kohta ostaa, mutta ostaisin jonkun toisen merkkiset, vaikka noita ensiasennusrenkaina käytetäänkin.
 
Miten muuten noi renkaiden vannesuojat koossa 225/45/17? Onko ihan peruskauraa kaikissa renkaissa? Bridgestone Potenzat alla, ja niissä vannesuojat on. Uudet täytyy kohta ostaa, mutta ostaisin jonkun toisen merkkiset, vaikka noita ensiasennusrenkaina käytetäänkin.
Eipä niitä kaikissa ole.
Vannesuojattujen renkaiden myynti | Vannesuoja | 1001renkaat.com
Vannesuojattujen renkaiden kyljissä on jokin seuraavista merkinnöistä:

  • RFP (Rim Fringe Protector)
  • FP (Fringe Protector)
  • MFS (Maximum Flange Shield)
  • FR (Felgen Ripen)
  • FSL (Felgenschutzleiste)
  • ML (Mit Leiste)
--

Seuraavassa on luettelo kaikkein suosituimmista vannesuojatuista renkaista.
  • Michelin Pilot Sport 4
  • Michelin Pilot Super Sport
  • Pirelli Scorpion Verde
  • Pirelli Pzero
  • Goodyear EfficientGrip Performance
  • Goodyear UltraGrip 8 Performance
  • Continental PremiumContact 6
  • Continental SportContact 6
  • Dunlop Sport Maxx RT2
  • Dunlop SP Winter Sport 3D
  • Bridgestone Potenza RE050A Ecopia
  • Bridgestone Blizzak LM001
  • Sava Intensa UHP 2
  • Falken Azenis FK510
  • Hankook Ventus V12 EVO2 K120
  • Kleber Quadraxer 2
  • Kleber Krisalp HP3
 
Eipä niitä kaikissa ole.
Vannesuojattujen renkaiden myynti | Vannesuoja | 1001renkaat.com
Vannesuojattujen renkaiden kyljissä on jokin seuraavista merkinnöistä:

  • RFP (Rim Fringe Protector)
  • FP (Fringe Protector)
  • MFS (Maximum Flange Shield)
  • FR (Felgen Ripen)
  • FSL (Felgenschutzleiste)
  • ML (Mit Leiste)
--

Seuraavassa on luettelo kaikkein suosituimmista vannesuojatuista renkaista.
  • Michelin Pilot Sport 4
  • Michelin Pilot Super Sport
  • Pirelli Scorpion Verde
  • Pirelli Pzero
  • Goodyear EfficientGrip Performance
  • Goodyear UltraGrip 8 Performance
  • Continental PremiumContact 6
  • Continental SportContact 6
  • Dunlop Sport Maxx RT2
  • Dunlop SP Winter Sport 3D
  • Bridgestone Potenza RE050A Ecopia
  • Bridgestone Blizzak LM001
  • Sava Intensa UHP 2
  • Falken Azenis FK510
  • Hankook Ventus V12 EVO2 K120
  • Kleber Quadraxer 2
  • Kleber Krisalp HP3

Ok, kiitos tästä!
 
Olen ajellut tilapäisesti vanhoilla kitkoilla sopivan hintaisia kesärenkaita odotellessa. Eipä ole ollut mitään ongelmaa millään kelillä niin kai nämä menee kesärengaskauden loppuun.
 
Ei nuo muuten taas paljoa tunnu katsovat liikkeessä kun asentavat renkaita: Katselin renkaiden pintoja niin ilmeisesti laittaneet rengashotellissa kuluneemman parin ristiin, kun vasen etypyörä ja oikea takapyörä on ~6 mm ja vastaavasti oikea etupyörä ja vasen takapyörä neljän pinnassa.

Korona-aikaan vaihdettu ja autolla ajettu aika vähän vaihdon jälkeen niin tuli vasta nyt kurkittua. En nyt ainakaan itse keksi mitään logiikkaa miksi kukaan järkevä asentaisi renkaat noin, vaikka siitä riidelläänkin etuvedossa asettaako paremmat vetävälle vai taka-akselille. Ei nyt oikein viitsisi mennä kahden kuukauden jälkeen kitisemäänkään, sen siitä saa kun ei tarkista.
Joo, mullakin parin auton oston yhteydessä huomannut että rengashotellissa säilytetyissä (leasing-autoja olleet) renkaissa ei minkään valtakunnan merkintöjä missä sijainneet, kiva oli arpoa renkaiden paikkoja talvirenkaissa joihin ei ollut pyörimissuuntaa merkattu (olisko olleet contit) että mitäs mihinkin laittais. Lamelleista piti arvailla että mihin päin olivat pyörineet.
Toiset oli kesärenkaat joista parit kyllä löytyi helposti mutta niissäkään ei tainnut olla pyörimissuuntaa merkattu (ei nyt kesätöppösissä taida niin väliä ollakaan).
 
Nykyään on paljon laaturenkaita joissa ei ole eritelty ulko- ja sisäkylkeä, mutta pyörimissuunta useimmiten löytyy, erityisesti nastarenkaista.
 
Nykyään on paljon laaturenkaita joissa ei ole eritelty ulko- ja sisäkylkeä, mutta pyörimissuunta useimmiten löytyy, erityisesti nastarenkaista.
Ei, vaan nykyään suuntaus on nimenomaan (yllättävää kyllä) pois pyörimissuunnaltaan merkityistä renkaista. Ulko- ja sisäreuna on merkittynä aiempaa useammin.

Oliko joskus pari vuosikymmentä sitten edes renkaita, joissa olisi eroteltu ulko- ja sisäreuna?
 
Ei, vaan nykyään suuntaus on nimenomaan (yllättävää kyllä) pois pyörimissuunnaltaan merkityistä renkaista. Ulko- ja sisäreuna on merkittynä aiempaa useammin.

Oliko joskus pari vuosikymmentä sitten edes renkaita, joissa olisi eroteltu ulko- ja sisäreuna?

Kyllä.
 
jep, se ulkoreuna merkintä sentään löytyy että sentään oikein päin vanteelle menevät :)
Ei se ole sentään vaan sen sijaan. Enpä ole ikinä nähnyt peruskärryihin myytävän renkaita jossa molemmat olisi, tuohan tarkoittaisi että renkaista olisi eri malli vasemmalle ja oikealle puolelle myytäessä, jos sekä pyörimissuunta että ulko/sisäpuoli olisi määrätty. Symmetrisiä on missä ei ole kumpaankaan.

Mutta se puoleen tuossa omassa valituksessani ei ole kyse pyörimisuunnasta, vaan sitä ettei katsota mitä lyödään taka ja mitä etuakselille, vaan käytännössä toisella puolella taka ja eturengas on vaihtanut paikkaa (mikä on ihan ok, niin teen itse jotta kuluvat tasaisesti) ja toisella puolella ei (mikä sekin on jonkun koulunnan mukaan oikein etuvetoisessa, jos halutaan taakse paremmat, vaikka IMO huono ratkaisu). Mutta en nyt ikinä ainakaan itse laittaisi toista puolta toisella tavalla ja toista toisella.
 
mikä merkitys niillä sisä-ja ulkopuoli merkinnöilläkään on?
jos se rengas toimii molemmin päin pyörien niin sama kai se pyöriikö kaikki neljä samaan suuntaan tai toisen puolen renkaat eri suuntaan.
 
mikä merkitys niillä sisä-ja ulkopuoli merkinnöilläkään on?
jos se rengas toimii molemmin päin pyörien niin sama kai se pyöriikö kaikki neljä samaan suuntaan tai toisen puolen renkaat eri suuntaan.
no symmetrisillä ei mitään eroa olekaan, muuten väliä on että vesiurat toimii oikein. Jos ne asennetaan vanteelle väärinpäin niin eivät "johda" vettä pois renkaan alta.
 
Ja eipä se taida symmetrisilläkään (tai kitkoilla) taida olla suositeltavaa pyörimissuuntaa vaihtaa kun niillä on esim kesä jo ajeltu, kierrätys samalta puolelta takaa eteen.
 
Nexen taisi jonkun mallin tehdä joka pärjäsi ihan hyvin vertailussa premium-merkkejä vastaan. Samaten Nankang ja Maxxis saivat jonkun mallin varsin korkealle näissä testeissä.

Harmillista, että Landsail Qirin ei ole ollut missään vertailussa tai testissä. Ensi kesänä mun täytyy varmaan hankkia uudet renkaat koossa 225/45/17, kun 4mm pinnalla nykyiset kesätassut.
Itsekin odottelen vertailuja/testejä näistä kun samassa tilanteessa. Nuo saisi varsin edullisesti kun ottaa 205/50/17 nyt alla olevien primacy3 225/50/17 sijaan. Kommentteja muuttuuko keskikokoisessa perheautossa ajettavuus miten vaiko mitenkään tuon pelkän leveyden muutoksen vuoksi?
 
Itsekin odottelen vertailuja/testejä näistä kun samassa tilanteessa. Nuo saisi varsin edullisesti kun ottaa 205/50/17 nyt alla olevien primacy3 225/50/17 sijaan. Kommentteja muuttuuko keskikokoisessa perheautossa ajettavuus miten vaiko mitenkään tuon pelkän leveyden muutoksen vuoksi?
Laita mieluummin 205/55R17, jotta halkaisija ei muutu.
 
Olikos täällä joillakin kertynyt nyt kesältä jo pidempiaikaista kokemusta noista Landsailin Qirin 990 -renkaista? Itselläni menee varmasti viimeistään ensi vuodeksi kesärenkaat vaihtoon ja nuo vaikuttavat hinnan puolesta kyllä vähän turhan houkuttelevilta. Omat renkaani kokoa 235/40R18 (tai vaihtoehtoisesti 225/40R18).
 
Olikos täällä joillakin kertynyt nyt kesältä jo pidempiaikaista kokemusta noista Landsailin Qirin 990 -renkaista? Itselläni menee varmasti viimeistään ensi vuodeksi kesärenkaat vaihtoon ja nuo vaikuttavat hinnan puolesta kyllä vähän turhan houkuttelevilta. Omat renkaani kokoa 235/40R18 (tai vaihtoehtoisesti 225/40R18).
Ihan hyviltä vaikuttavat tälleen yhden kesän ajeluilla. Märälläkin tuntuu toimivan kun ajelin kaatosateessa 150km pätkän maantienopeuksissa ilman, että tarvitsi tiputella nopeutta. Aiemmilla 3-4mm kulutuspinnalla olevilla Pirelleillä joutui tuollaisessa sateessa tiputtamaan 5-10km/h nopeuksista pois. Kulutuspintaa en ole mitannut, että miten on kesän aikana millejä kulunut.
 
Ihan hyviltä vaikuttavat tälleen yhden kesän ajeluilla. Märälläkin tuntuu toimivan kun ajelin kaatosateessa 150km pätkän maantienopeuksissa ilman, että tarvitsi tiputella nopeutta. Aiemmilla 3-4mm kulutuspinnalla olevilla Pirelleillä joutui tuollaisessa sateessa tiputtamaan 5-10km/h nopeuksista pois. Kulutuspintaa en ole mitannut, että miten on kesän aikana millejä kulunut.

Jos pystyisit tuon kulutuspinnan mittaamaan, niin se antaisi kyllä vielä arvokasta lisätietoa. Muilta osin vaikuttavat kyllä todella lupaavilta, harmi kun noita ei ole testeissä näkynyt.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 452
Viestejä
4 512 673
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom