Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
19' paisto ja ihan just ennen myyntiä liikkeessä vaihdettu vanhojen tilalle, itse pesin asennusrasvatkin pois.Pintaakin sitten varmaan ihan uuden verran ja paistoleimakin max. 2017 vuodelta?
Ilmeisesti ”musta ja (lähes) pyöreä” liian monen valintakriteeri kun liikkeet noita ongelmajätteitä myyntiautoihin jaksaa asentaa. Vie kyllä itseltä kaikki ostohalut kun autossa on ”uudet renkaat” jotka paljastuu joksikin neverheard kiinankumiksi. Mielummin vaikka loppuunkuluneet sakkokumit, jotka on sitten helpompi hyväksyä vaihdettaviksi.Omaan kinneriin oli liikkeessä vaihdettu alle Sunfullit. Yhden kesän kärsin ja myin vahingot eteenpäin hankkien omaani uudet.
Tänään tuli Audi A6:een alle nuo Maxxiksen renkaat, 245/45/18 koossa.
Pakko kyllä kehua. Hämmästyttävän hyvät renkaat. Hiljaiset, tasaiset ja reagoivat mukavasti. Renkaisiin meni myös painoja todella vähän, eli nämä kiinarenkaat olivat siltä osin laadukkaat.
Kokemusta on renkaista LingLongeista Premium renkaisiin (Nokian ja Michelin) ja tällä skaalalla kyllä premium-renkaiden tasoa.
Hinta- / laatusuhde = 6/5.
Aika yleisesti on suositeltu joka paikassa michelin pilot sport 4S tehokkaisiin katuautoihin joilla ei kauheasti rataa kierretä. Tuskin continentalin sportcontact 6 ja goodyearin eagle f1 asymmetric 5 kauheasti eroavat misukoista, kaikki varmasti erittäin hyviä renkaita.Mikähän yleisesti olisi kaikista hiljaisin merkki vähän isommassa/urheilullisemmassa koossa.
Autona F430 2005
Rengasliikkeet tuntuu suosittelevan vähän mitä hyllystä sillä hetkellä löytyy ja toinen suosittelee toista ja toinen liike haukkuu edellisen liikkeen suosittelemat renkaat melko rankasti.
Tarkoitus olisi hankkia 2 sarjaa.
Jos sattuu kokoja löytymään, niin Asym 3 voi olla kans vaihtoehto. Olen ymmärtänyt että hiljaisempi mutta ei ihan yhtä sporttinen kuin vitonen. Oli tarkoitus kokeilla noita Asym5'ia kolmen Asymmetric 3 -sarjan jälkeen, mutta jäi hintaero niin pieneksi että otin tilalle PS4S't.goodyearin eagle f1 asymmetric 5
Oon pitänyt 2.8 bar edessä ja takana. Eli tuo 2.7 olisi aika lähelle sama. Ei ole minusta vielä liian epämukavat. Mun autoon tuo 2.8 on myös samalla takapään paine täyteen kuormattuna.Millaisia rengaspaineita olette pitäneet?
Oman auton suositukset ovat muistaakseni luokkaa 2,2 bar. Mutta nyt kun laitoin uudet kesärenkaat alle, niin auton seistessä renkaat ovat yllättävän paljon lytyssä ja ryhdittömät vielä 2,5 barin paineillakin. Ja aavistuksen pehmeät ajossa. Auto on noin 15 vuotta vanha farmari.
Nyt testissä 2,7 bar.
Millaisia rengaspaineita olette pitäneet?
Millaisia rengaspaineita olette pitäneet?
Oman auton suositukset ovat muistaakseni luokkaa 2,2 bar. Mutta nyt kun laitoin uudet kesärenkaat alle, niin auton seistessä renkaat ovat yllättävän paljon lytyssä ja ryhdittömät vielä 2,5 barin paineillakin. Ja aavistuksen pehmeät ajossa. Auto on noin 15 vuotta vanha farmari.
Nyt testissä 2,7 bar.
Eipä niitä kaikissa ole.Miten muuten noi renkaiden vannesuojat koossa 225/45/17? Onko ihan peruskauraa kaikissa renkaissa? Bridgestone Potenzat alla, ja niissä vannesuojat on. Uudet täytyy kohta ostaa, mutta ostaisin jonkun toisen merkkiset, vaikka noita ensiasennusrenkaina käytetäänkin.
Eipä niitä kaikissa ole.
Vannesuojattujen renkaiden myynti | Vannesuoja | 1001renkaat.com
Vannesuojattujen renkaiden kyljissä on jokin seuraavista merkinnöistä:
--
- RFP (Rim Fringe Protector)
- FP (Fringe Protector)
- MFS (Maximum Flange Shield)
- FR (Felgen Ripen)
- FSL (Felgenschutzleiste)
- ML (Mit Leiste)
Seuraavassa on luettelo kaikkein suosituimmista vannesuojatuista renkaista.
- Michelin Pilot Sport 4
- Michelin Pilot Super Sport
- Pirelli Scorpion Verde
- Pirelli Pzero
- Goodyear EfficientGrip Performance
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Continental PremiumContact 6
- Continental SportContact 6
- Dunlop Sport Maxx RT2
- Dunlop SP Winter Sport 3D
- Bridgestone Potenza RE050A Ecopia
- Bridgestone Blizzak LM001
- Sava Intensa UHP 2
- Falken Azenis FK510
- Hankook Ventus V12 EVO2 K120
- Kleber Quadraxer 2
- Kleber Krisalp HP3
Joo, mullakin parin auton oston yhteydessä huomannut että rengashotellissa säilytetyissä (leasing-autoja olleet) renkaissa ei minkään valtakunnan merkintöjä missä sijainneet, kiva oli arpoa renkaiden paikkoja talvirenkaissa joihin ei ollut pyörimissuuntaa merkattu (olisko olleet contit) että mitäs mihinkin laittais. Lamelleista piti arvailla että mihin päin olivat pyörineet.Ei nuo muuten taas paljoa tunnu katsovat liikkeessä kun asentavat renkaita: Katselin renkaiden pintoja niin ilmeisesti laittaneet rengashotellissa kuluneemman parin ristiin, kun vasen etypyörä ja oikea takapyörä on ~6 mm ja vastaavasti oikea etupyörä ja vasen takapyörä neljän pinnassa.
Korona-aikaan vaihdettu ja autolla ajettu aika vähän vaihdon jälkeen niin tuli vasta nyt kurkittua. En nyt ainakaan itse keksi mitään logiikkaa miksi kukaan järkevä asentaisi renkaat noin, vaikka siitä riidelläänkin etuvedossa asettaako paremmat vetävälle vai taka-akselille. Ei nyt oikein viitsisi mennä kahden kuukauden jälkeen kitisemäänkään, sen siitä saa kun ei tarkista.
Pitäähän niissä nyt pyörimissuunta olla kumissa, eihän se asentajakaan muuten tiedä miten päin laittaa vanteelle.talvirenkaissa joihin ei ollut pyörimissuuntaa merkattu
On sellaisiakin renkaita missä ei ole pyörimissuuntaa eikä edes sisä- tai ulkokylkeä merkattuPitäähän niissä nyt pyörimissuunta olla kumissa, eihän se asentajakaan muuten tiedä miten päin laittaa vanteelle.
On kyllä uskomatonta jos merkkirenkaista löytyy sellasia yksilöitä (talvirenkaista).On sellaisiakin renkaita missä ei ole pyörimissuuntaa eikä edes sisä- tai ulkokylkeä merkattu
Löytyy niitä. Contin nastat oman muistinikin mukaan.On kyllä uskomatonta jos merkkirenkaista löytyy sellasia yksilöitä (talvirenkaista).
Nykyään on paljon laaturenkaita joissa ei ole eritelty ulko- ja sisäkylkeä, mutta pyörimissuunta useimmiten löytyy, erityisesti nastarenkaista.
Ei, vaan nykyään suuntaus on nimenomaan (yllättävää kyllä) pois pyörimissuunnaltaan merkityistä renkaista. Ulko- ja sisäreuna on merkittynä aiempaa useammin.Nykyään on paljon laaturenkaita joissa ei ole eritelty ulko- ja sisäkylkeä, mutta pyörimissuunta useimmiten löytyy, erityisesti nastarenkaista.
Ei, vaan nykyään suuntaus on nimenomaan (yllättävää kyllä) pois pyörimissuunnaltaan merkityistä renkaista. Ulko- ja sisäreuna on merkittynä aiempaa useammin.
Oliko joskus pari vuosikymmentä sitten edes renkaita, joissa olisi eroteltu ulko- ja sisäreuna?
jep, se ulkoreuna merkintä sentään löytyy että sentään oikein päin vanteelle menevätContin nastarenkaista ei löydy pyörimissuntamerkintää.
Ei se ole sentään vaan sen sijaan. Enpä ole ikinä nähnyt peruskärryihin myytävän renkaita jossa molemmat olisi, tuohan tarkoittaisi että renkaista olisi eri malli vasemmalle ja oikealle puolelle myytäessä, jos sekä pyörimissuunta että ulko/sisäpuoli olisi määrätty. Symmetrisiä on missä ei ole kumpaankaan.jep, se ulkoreuna merkintä sentään löytyy että sentään oikein päin vanteelle menevät
no symmetrisillä ei mitään eroa olekaan, muuten väliä on että vesiurat toimii oikein. Jos ne asennetaan vanteelle väärinpäin niin eivät "johda" vettä pois renkaan alta.mikä merkitys niillä sisä-ja ulkopuoli merkinnöilläkään on?
jos se rengas toimii molemmin päin pyörien niin sama kai se pyöriikö kaikki neljä samaan suuntaan tai toisen puolen renkaat eri suuntaan.
Itsekin odottelen vertailuja/testejä näistä kun samassa tilanteessa. Nuo saisi varsin edullisesti kun ottaa 205/50/17 nyt alla olevien primacy3 225/50/17 sijaan. Kommentteja muuttuuko keskikokoisessa perheautossa ajettavuus miten vaiko mitenkään tuon pelkän leveyden muutoksen vuoksi?Nexen taisi jonkun mallin tehdä joka pärjäsi ihan hyvin vertailussa premium-merkkejä vastaan. Samaten Nankang ja Maxxis saivat jonkun mallin varsin korkealle näissä testeissä.
Harmillista, että Landsail Qirin ei ole ollut missään vertailussa tai testissä. Ensi kesänä mun täytyy varmaan hankkia uudet renkaat koossa 225/45/17, kun 4mm pinnalla nykyiset kesätassut.
Laita mieluummin 205/55R17, jotta halkaisija ei muutu.Itsekin odottelen vertailuja/testejä näistä kun samassa tilanteessa. Nuo saisi varsin edullisesti kun ottaa 205/50/17 nyt alla olevien primacy3 225/50/17 sijaan. Kommentteja muuttuuko keskikokoisessa perheautossa ajettavuus miten vaiko mitenkään tuon pelkän leveyden muutoksen vuoksi?
Ihan hyviltä vaikuttavat tälleen yhden kesän ajeluilla. Märälläkin tuntuu toimivan kun ajelin kaatosateessa 150km pätkän maantienopeuksissa ilman, että tarvitsi tiputella nopeutta. Aiemmilla 3-4mm kulutuspinnalla olevilla Pirelleillä joutui tuollaisessa sateessa tiputtamaan 5-10km/h nopeuksista pois. Kulutuspintaa en ole mitannut, että miten on kesän aikana millejä kulunut.Olikos täällä joillakin kertynyt nyt kesältä jo pidempiaikaista kokemusta noista Landsailin Qirin 990 -renkaista? Itselläni menee varmasti viimeistään ensi vuodeksi kesärenkaat vaihtoon ja nuo vaikuttavat hinnan puolesta kyllä vähän turhan houkuttelevilta. Omat renkaani kokoa 235/40R18 (tai vaihtoehtoisesti 225/40R18).
Ihan hyviltä vaikuttavat tälleen yhden kesän ajeluilla. Märälläkin tuntuu toimivan kun ajelin kaatosateessa 150km pätkän maantienopeuksissa ilman, että tarvitsi tiputella nopeutta. Aiemmilla 3-4mm kulutuspinnalla olevilla Pirelleillä joutui tuollaisessa sateessa tiputtamaan 5-10km/h nopeuksista pois. Kulutuspintaa en ole mitannut, että miten on kesän aikana millejä kulunut.