Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jaha 2 kesää kesti Nokian zlinet takarenkaissa. Vaihdoin talvikumit niin kankaat näky vähän jo sisäreunasta
Sellanen kysymys kun tuossa on ollu takana matalampi profiili kuin edessä, kai tuonne voisi samankokoisen ottaa taaksekin?
Edessä 40 takana 35 muistaakseni. Takana leveämmät. Silmämääräisesti pitäs olla ihan hyvinkin tilaa..
Jotain tollasta taisin lukea joskus.En tiedä mistä autosta on kyse mutta voi olla että vierintäkehä kasvaa sen verran että vaikuttaa johonkin auton turvalaitteeseen tjms. Itsellä oli joskus W208 Mersussa takana leveämmät renkaat samalla profiililla kun edessä niin ei toiminut vakionopeudensäädin enää satasen vauhdissa.
Kolmosbemareissa taitaa olla rengasvaihtoehtoja aika paljon mistä valita. Oletuksena saman kokoset joka nurkalla ja vaihtoehtona joku 225 edessä 255 takana -kombo. Leveemmässä sit vähän pienempi profiili.Auto on BMW 3 sarja.
Kolmosbemareissa taitaa olla rengasvaihtoehtoja aika paljon mistä valita. Oletuksena saman kokoset joka nurkalla ja vaihtoehtona joku 225 edessä 255 takana -kombo. Leveemmässä sit vähän pienempi profiili.
Kiitos tästä erittäin oleellisesta tiedosta. Tälläkin hetkellä tiet vain jäässä, mutta mikäs siinä.Kesärenkaat asennettu.
Sama Vantaalla, kun ulkona kävin niin jäätä oli vaikkei pakkasta ollutkaan.Lahden korkeudellahavaittu äsken illalla tiet aiiivaan peilijäässä ja liukasta oli.
Tänäänkin oikein hyvä kesäkeli vai onko auto jo ojassa?Oikein hyvä kesärengaskeli. Normaali tienpientä ja +1 astetta. Ensitunnelmat Continental PremiumContact 6 on että ihan kelpo rengas. Rengasääniä on, mutta ei häiritsevästi. Vaikuttaa ihan keskivertorenkaalta.
Mulla on cr-v landsailit enkä niistä mitään huonoa keksi. Aiemmat oli nokian suv eikä ne mielestäni sen erikoisimmilta alla tunnu. Saahan niitäkin xl versioina.Joku hiljainen kesärengas pitäisi keksiä. Oman Volvo on Landsaileille ehkä liian painava, kun vaimon 300kg kevyempi Jukekin hieman huojuu niillä.
Mulla on cr-v landsailit enkä niistä mitään huonoa keksi. Aiemmat oli nokian suv eikä ne mielestäni sen erikoisimmilta alla tunnu. Saahan niitäkin xl versioina.
Tuommoista se on, 225-60-r16 versus 205-55-r16, niin jälkimmäiset on puolet halvempia, joka tuli itse aikoinaan todettua. 1.7% olis eroa tuossa Joymäänin vaihdossa vierintäkehässä ja suositus on alle 3% joten homma ok.
Löytykö mistä ja mihin hintaan? Tarkoituksena pistää Bemuun kierros Asymki vitosia kunhan natsais jostakin kohtuu hintaanKatotaas kuinka paljon menee metsään. Tilasin siis Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Funtsisin että ajelen vuodessa kuitenkin sen 25 - 30 tkm niin tullaan pois sieltä linglong greenmax maailmasta
Joo näytti olevan 225/40R18 edessä ja 255/35R18 takana. Auto on takaveto.E90 on minulla juurikin tuollainen setti kesäksi, 225/45 R17 edessä ja 255/40 R17 takana style 194 m-sport vanteilla. Noihin on samaan tyyliin setit 18" ja 19" koossa myös olemassa, et ja vanteen leveys eroaa etu- ja takavanteissa näissä.
Jonkun X-prosentin verran saa olla eroa renkaan vierintäkehän mitassa edessä ja takana, sen jos ylittää niin abs ym. menee vikatilaan eikä vakionopparikaan mene päälle.
Esim. 18" 225/40 R18 edessä ja 255/35 R18 takana niin jos tuon takarenkaan profiilin nostaa samaan 40 kuin edessä kasvaa vierintäkehä teoriassa jo 3,6% suuremmaksi kuin eturenkaiden. X-drive mallissa ei kannata edes kokeilla noin isolla erolla olevia pyöriä.
Joo näytti olevan 225/40R18 edessä ja 255/35R18 takana. Auto on takaveto.
Pitää sitten tollaset samanmoiset laittaa jostain tilaukseen. Rengasonline näytti antavan ihan kohtalaisia hintoja.
Onko kokemuksia tuosta paikasta?
Okei kiitti. Vertailenpa sieltä.1001 Renkaat näyttäisi yleisesti ottaen halvemmalta paikalta kuin RengasOnline, ainakin mitä olen omaan autoon nyt renkaita metsästänyt...
Löytykö mistä ja mihin hintaan? Tarkoituksena pistää Bemuun kierros Asymki vitosia kunhan natsais jostakin kohtuu hintaan
Onkos kellään pääsyä TM:n 2020 kesärengastestin tuloksiin?
Toyo Proxessit irtoaisi rengaskontista varsin hyvällä hinnalla. Myös testit maailmalta viestivät hyvästä renkaasta. Halpiksen hinnalla premiumia nääs.
No itse olen varmaan niin amatööri analysoija, mutta itsellä CC Passatissa nykyiset kesäkumit 225/40/18 ja talvirenkaat 225/45/17 enkä kyllä niissä mitään eroa huomaa, enkä kyllä mitään vetelyäkään.Kuinka suuri ero on ajettavuudessa 17" vs 18"? Alkaa olemaan ajankohtaista hommata uudet kesägummit ja mietin josko vaihtelis tuuman isompiin, mutta vähän tuo ajettavuus aspekti mietityttää kun nykyisissä vanteissa on 225/50/17 edellisen omistajan jäljiltä vaikka 215/50 olisi suositus ja toisinaan alkoi vit..ttamaan vetely viime kesänä mutta tossa olis nyt tyrkyllä 225/40/18 setti melko namu vanteilla... Eipä itsellä minkäälaista aikaisempaa vertailukokemusta niin siksi kyselen.
On pääsy, tosin minulla on vain lehti. Mitä haluaisit tietää testistä?Onkos kellään pääsyä TM:n 2020 kesärengastestin tuloksiin?
On pääsy, tosin minulla on vain lehti. Mitä haluaisit tietää testistä?
19 vuotta vanhat ei kuulunu moottorin äänen yli.Jos sun ES:tä oli vähääkään vanhemmat ja kuluneet, niin pitäis olla heittämällä hiljaisemmat. ES:t on ihan jäätävät jyrät vanhemmiten.
No joo melu, kaikki sai melu arvosanan 9, kuluneetkin. Kaikki on TM:n mukaan hiljaisia renkaita. Rengas on hiljainen tai rengasmelusta ei ole häiriöksi on kommentit TM:lla. Eli ei mitään järkevää vastausta..Lähinnä melu kiinnostaisi. Yleensähän joku ystävällinen sielu on laittanut tänne arvostelutaulukot kaikkien nähtäviksi. Voisivat vielä alkaa testaa paljon menee painoja ja pystyheiton, jotka saattavat halpisrenkaissa ärsyttää enemmän kuin ajo-ominaisuudet.
1. Michelin Pilot Sport 4 9,5*. 2. Continental PremiumContact 6 9,2*. 3. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 8,8*. 4. Nokian Hakka Black 2 8,8*. 5. Maxxis Victra Sport 5 8,7*. 6. Bridgestone Turanza T005 8,6*. 7. Hankook Ventus S1 Evo 3 8,6*. 8. Kumho Ecsta PS71 8,5*. 9. Falken Azenis FK 510 8,4*. 10. Vredestein Ultrac Vorti 8,3*. 11. Toyo Proxes Sport A 8,1*. 12. LingLong Sport Master 8,0*. 13. Nexen N'Fera Sport SU2 7,8*. 14. Sava Intensa Uhp 2t 7,4*. 15. Rotalla Setula S Race RU01 7,1*. Toivottavasti tästä jollekkin hyötyä oli.Lähinnä melu kiinnostaisi. Yleensähän joku ystävällinen sielu on laittanut tänne arvostelutaulukot kaikkien nähtäviksi. Voisivat vielä alkaa testaa paljon menee painoja ja pystyheiton, jotka saattavat halpisrenkaissa ärsyttää enemmän kuin ajo-ominaisuudet.