Kyl mä olen koko urani pyrkinyt ajamaan tehokkailla ja hyvillä autoilla, mutta sulta itseltäs kyllä puuttuu elämänkokemusta jos väität, että vetävät pyörät ei kulu enempää kuin vapaasti rullaavat. Nykymitan mukaan armottoman laiskat paskat W123/W124 200d kuluttaa takarenkaansa nopeammin... Yllätys yllätys, takavetoisina autoina.
Sinä lyöt nahkoja vanteelle mitä asiakkaat ostaa ja kauppuri tiskin takana saa kehuttua ihmisiä ostamaan // mistä saa parhaimman katteen yritykselle, vaikuttaen suoraan yrityksen tulokseen ja omaan palkkaasi/työuran turvaan. Siinä on vielä iso ero, että itse omillaan ostaa ja ajaa niitä puhki vuosien varrella läpikotaisin saaden tuntuman, "millaiset oli ja kannattiko maksaa." Ei rengasmyyjä koskaan suosittele ensin halvinta, koska siinä on ohuin kate päällä...
Sama navi ollut neljässä edeltäneessä autossa, edelleen toimii.
Olkoot tämä offtopic tässä, mutta Suomessa maantieajo ei ole niin rajua, että täällä olisi pakko turvallisuuden nimissä kesäisin (rajoitusten mukaan) ajaa vain ja ainoastaan premium kesärenkailla. Halvemmillakin pärjää ja urasyvyys on sateella tärkein. Jos sitä on vähän, ajaa hiljempaa.
Sinä lyöt nahkoja vanteelle mitä asiakkaat ostaa ja kauppuri tiskin takana saa kehuttua ihmisiä ostamaan // mistä saa parhaimman katteen yritykselle, vaikuttaen suoraan yrityksen tulokseen ja omaan palkkaasi/työuran turvaan. Siinä on vielä iso ero, että itse omillaan ostaa ja ajaa niitä puhki vuosien varrella läpikotaisin saaden tuntuman, "millaiset oli ja kannattiko maksaa." Ei rengasmyyjä koskaan suosittele ensin halvinta, koska siinä on ohuin kate päällä...
Sama navi ollut neljässä edeltäneessä autossa, edelleen toimii.
Olkoot tämä offtopic tässä, mutta Suomessa maantieajo ei ole niin rajua, että täällä olisi pakko turvallisuuden nimissä kesäisin (rajoitusten mukaan) ajaa vain ja ainoastaan premium kesärenkailla. Halvemmillakin pärjää ja urasyvyys on sateella tärkein. Jos sitä on vähän, ajaa hiljempaa.
Autoliikkeet osti kiinankuraa ja kävivät sitte tasapainottelemassa niitä romujaan kunnes 100 sarjan kohalla niille meni viesti perille. Älkää ostako ni loppuu ongelmat. Ei tarvii olla contti,mich tai gy, riittää vaikka hankook. Kuhan jättää linlongit,landsailit ja muut roskat sinne saksalaiskauppaan. Katteet on kaikissa renkaissa kohtuu samat kilpailun johdosta, ei rengasala mikään kultakaivos ole. Töillä ne rahat pääasiassa tehdään. Paskaa ei kannata myydä koska takuuasiakkaat ne kalliiksi tulee.
Hintaero kiinalaisen ja merkkirenkaan välillä ei ole kummoinen. Ei niitä uusita jokavuosi ellei sudita renkaita ajotavallaan loppuun
Autoliikkeet osti kiinankuraa ja kävivät sitte tasapainottelemassa niitä romujaan kunnes 100 sarjan kohalla niille meni viesti perille. Älkää ostako ni loppuu ongelmat. Ei tarvii olla contti,mich tai gy, riittää vaikka hankook. Kuhan jättää linlongit,landsailit ja muut roskat sinne saksalaiskauppaan. Katteet on kaikissa renkaissa kohtuu samat kilpailun johdosta, ei rengasala mikään kultakaivos ole. Töillä ne rahat pääasiassa tehdään. Paskaa ei kannata myydä koska takuuasiakkaat ne kalliiksi tulee.
Hintaero kiinalaisen ja merkkirenkaan välillä ei ole kummoinen. Ei niitä uusita jokavuosi ellei sudita renkaita ajotavallaan loppuun
Tämä ei yksinkertaisesti voi pitää paikkaansa, koska käytännössä kaikki rengasliikkeet ja autohuollot myy kinuskeja siinä missä perinteisiä ja perinteisten kakkosmerkkejäkin.
(Kenties poikkeuksen tekee nämä pari ketjua, jotka on rengasmerkkien omistamia.)
Ite ostin tänä keväänä juuri omasta autohuollosta seuraavat talvirenkaat, nimenomaan Linglongit. Näitä on monilla tutuilla taksiyrittäjillä alla, musta se on melko hyvä suositus. Vaikka netti tai essonbaari eri mieltä olisikin.
Tämä palsta laittaa kyllä juuri miettimään kun jengi kertoo olevansa tai olleensa rengas-alalla töissä tai yrittäjinä, ettei oo ihme jos haukkuu niitä, jotka syö leipää. Oma kummisetä oli aikansa autokaupan omistaja, kehui aina mitä mielikuvituksellisemmalla tavalla omaa merkkiään ja löysi puutteita juuri pahimmista kilpailijoista. Joista hänellä ei kyllä ollut kokemusta, koska ajoi 40 vuotta vain oman merkin autoilla.
Ehkä sama tässä asiassa, ehkä ei, mutta kumminkin...
Sinä lyöt nahkoja vanteelle mitä asiakkaat ostaa ja kauppuri tiskin takana saa kehuttua ihmisiä ostamaan // mistä saa parhaimman katteen yritykselle, vaikuttaen suoraan yrityksen tulokseen ja omaan palkkaasi/työuran turvaan. Siinä on vielä iso ero, että itse omillaan ostaa ja ajaa niitä puhki vuosien varrella läpikotaisin saaden tuntuman, "millaiset oli ja kannattiko maksaa." Ei rengasmyyjä koskaan suosittele ensin halvinta, koska siinä on ohuin kate päällä...
Sama navi ollut neljässä edeltäneessä autossa, edelleen toimii.
Olkoot tämä offtopic tässä, mutta Suomessa maantieajo ei ole niin rajua, että täällä olisi pakko turvallisuuden nimissä kesäisin (rajoitusten mukaan) ajaa vain ja ainoastaan premium kesärenkailla. Halvemmillakin pärjää ja urasyvyys on sateella tärkein. Jos sitä on vähän, ajaa hiljempaa.
Lähes kaikilla mustilla ja pyöreillä pärjää kyllä kesärenkaana suomessa, mutta on niissä isojakin eroja hintahaitarin ääripäästä toiseen ääripäähän. Esimerkkinä edelliseen taksiin asennettiin Ingens Antares A1 - kesärenkaat (225/55R17, G30 BMW 520d xDrive) ja voi helevetti mitkä renkaat. Ohjaustuntuma oli sama kuin olisi ajanut märällä soratiellä, vaikka alla oli kuiva asvaltti. Mutkaan kun ajoi samaan tahtiin vs Nokian Nordman 7 (talvirengas!) kuivalla tiellä niin tuntuivat sortuvan alle/DSC pani hanttiin ja vikinää kuului. Ilmanpainetta kuitenkin oli 3.1bar. Luottoa oli vähemmän kuin talvirenkaaseen kesäkelillä. Kyllä ne kuitenkin sitten alla pyöri kun niihin tottui. Kuitenkaan tuohon mutavellifiilikseen en tottunut. Kyllähän ne vaimensi hienosti, eivät olleet kovaääniset ja olivat halvat, mutta ei saatana, älkää ostako jos ette halua kuminpolttorenkaita johonkin kuminpolttotapahtumaan (esim. Kalajoen Bimmerpartyihin kun youtuben mukaan tuottavat helvetisti savua!), maksoivat nimittäin 350€ setti muistaakseni...
Samaan autoon edellisenä kesänä ostettiin Viking Protech HP - renkaat, jotka ovat jokin Continentalin halpamerkki, maksoivat jotain 450€ ja olivat asiallisen tuntuiset renkaat, kestivät kesän taksiajoa ja pintaakin oli vielä muutama milli jäljellä. Eivät olleet äänekkäät ja vaimensivat hyvin + olivat kohtuullisen hiljaiset. Heti siis kun panostaa renkaisiin sen about 50/100/200€ (riippuu rengaskoosta) enemmän, saa huomattavasti asiallisemmat kumit alle, joilla voi turvallisin mielin ajella sekä ehkä jo nauttiakkin ajamisesta.
Nykyisessä BMW G20 320d xDrive Launch Editionissa on alla ensiasennusrenkaana Bridgestonen Turanza 005 225/50R17 ja onhan se suorastaan ajamisen iloa, ensimmäinen vähän hiljaisempi Turanza bemarin ensiasennusrenkaana. Yleensä ovat kovin kovaäänisiä olleet, mutta aina hyviä ajotuntumaltaan. Eikä ole runflat.
Taksikäytössä muuten sellaista outoa on havaittu, että eniten kuluu nimenomaan oikea takarengas. Aina kulunut meillä pikkasen enemmän kuin vasen takarengas. Johtuisiko siitä, että siellä oikealla takana istuu usein asiakas ja kun on takapainoitteinen neliveto autossa? Kellään muulla vastaavia kokemuksia?
Kautta aikain Mersutkin syöny oikeaa takasta, vanhat käävät veikkaili aikoinaan tien kallistuksia ym. Ehkä joku autoinssi tietää syy-seurauksen. Täällä sivummalla ei istuta takana, se on teidän isojen kylien juttu.
Kautta aikain Mersutkin syöny oikeaa takasta, vanhat käävät veikkaili aikoinaan tien kallistuksia ym. Ehkä joku autoinssi tietää syy-seurauksen. Täällä sivummalla ei istuta takana, se on teidän isojen kylien juttu.
TM testasi Continentaalin 205 ja 225 leveydellä vuoden 2016 kesärengas testissä. Kaikissa muissa testeissä renkaat olivat lähellä toisiaan paitsi vesiliirossa ja vierintävastuksessa. Vesiliirto ominaisuudet heikkenivät huonoinpie kiinan kumien tasolle. Todella huolestuttavaa jos turvallisuus yhtään kiinostaa. Vierintävastus oli tuplaten huonoimpaan 205 renkaaseen verrattuna (5% vs. 10%).
Niin, eikös se niin ole, että mitä leveämpi rengas, sitä parempi pito kuivalla, mutta myös sitä heikompi pito märällä. Renkaan leveyden kasvaessa kulutus kasvaa. Samoin painon kasvaessa kulutus kasvaa.
Niin, eikös se niin ole, että mitä leveämpi rengas, sitä parempi pito kuivalla, mutta myös sitä heikompi pito märällä. Renkaan leveyden kasvaessa kulutus kasvaa. Samoin painon kasvaessa kulutus kasvaa.
TM testasi Continentaalin 205 ja 225 leveydellä vuoden 2016 kesärengas testissä. Kaikissa muissa testeissä renkaat olivat lähellä toisiaan paitsi vesiliirossa ja vierintävastuksessa. Vesiliirto ominaisuudet heikkenivät huonoinpie kiinan kumien tasolle. Todella huolestuttavaa jos turvallisuus yhtään kiinostaa. Vierintävastus oli tuplaten huonoimpaan 205 renkaaseen verrattuna (5% vs. 10%).
Niin, tuossa on sama asia kyseessä kun jotkut tampiot raiskaavat etelän tieverkostoa 6kk joka vuosi nastarenkailla vaikka niitä oikeita "nastarengaskelejä" on vain muutama hassu päivä. Ei siinä mitään väärää ole jos valitsee rengastuksensa sen mukaan mikä on yleisin odotettavissa oleva keliolosuhde (kuiva asfaltti), niinä muutamana kaatosadepäivänä ajelee sitten hitaammin, aivan samalla tavalla kuin talvirengaspuolellakin.
Ei siinä mitään väärää ole jos valitsee rengastuksensa sen mukaan mikä on yleisin odotettavissa oleva keliolosuhde (kuiva asfaltti), niinä muutamana kaatosadepäivänä ajelee sitten hitaammin, aivan samalla tavalla kuin talvirengaspuolellakin.
Niin, tuossa on sama asia kyseessä kun jotkut tampiot raiskaavat etelän tieverkostoa 6kk joka vuosi nastarenkailla vaikka niitä oikeita "nastarengaskelejä" on vain muutama hassu päivä. Ei siinä mitään väärää ole jos valitsee rengastuksensa sen mukaan mikä on yleisin odotettavissa oleva keliolosuhde (kuiva asfaltti), niinä muutamana kaatosadepäivänä ajelee sitten hitaammin, aivan samalla tavalla kuin talvirengaspuolellakin.
jos siellä etelässä nastarengas kausi kestää vain 6kk,mutta täällä keskellä suomea se näyttää jatkuvan edelleen aika monella.tänäänkin pongasin useamman rapistelijan.
nastarenkailla itsekkin enimmäkseen talvet ajanu mutta en ikänä enään toukokuun lopulla..
jos siellä etelässä nastarengas kausi kestää vain 6kk,mutta täällä keskellä suomea se näyttää jatkuvan edelleen aika monella.tänäänkin pongasin useamman rapistelijan.
nastarenkailla itsekkin enimmäkseen talvet ajanu mutta en ikänä enään toukokuun lopulla..
On. Renkaiden vierintävastus luokitus löytyy jokaisesta renkaasta. Luokitus ja siihen vaadittava testi on kaikille renkaille sama.
Luokitus on jaettu seitsemään osaan (A-g
Alkuperäiset Bluet, sillon ku ne tuli myyntiin oli V70 alla niin siinä kulu hintaansa nähden turhan nopeasti. en väitä etteikö ominaisuuksiltaa hyvät renkaat mutta tuntui hinta/km jäävän lyhkäseksi.
On. Renkaiden vierintävastus luokitus löytyy jokaisesta renkaasta. Luokitus ja siihen vaadittava testi on kaikille renkaille sama.
Luokitus on jaettu seitsemään osaan (A-g
Ostitko kaksi rengasta? Tuohon hintaan koko sarjan myynti olisi kauppiaalta silkkaa tyhmyyttä...
Viipurissa kävin laitattamassa renkaat. Jos verot ja työn osuus nostaa lopputuotteen hinta eron lähes puoleen, niin... No ehkä köyhän pitäisi luopua autosta ja äänestää Modigia tai Kallion päivystäjä Karia ja toteuttaa Unelmaa.
Tästä liikkeestä tilasin etukäteen haluamani renkaat keskiviikkona, perjantai iltana renkaat oli liikkeessä ja tänään kävin siellä. Renkaat 8000 rub kpl ja työt 2000rub. Vaihdoin rahat Imatran Rajapatsaalla, kurssi oli 71 ruplaa yhdellä eurolla.
Edit.
Onpas vaikeata kommentin kirjoittaminen pienessä humalassa puhelimella.
Niin, tuossa on sama asia kyseessä kun jotkut tampiot raiskaavat etelän tieverkostoa 6kk joka vuosi nastarenkailla vaikka niitä oikeita "nastarengaskelejä" on vain muutama hassu päivä. Ei siinä mitään väärää ole jos valitsee rengastuksensa sen mukaan mikä on yleisin odotettavissa oleva keliolosuhde (kuiva asfaltti), niinä muutamana kaatosadepäivänä ajelee sitten hitaammin, aivan samalla tavalla kuin talvirengaspuolellakin.
Ei tuo vesiliirto ollut se syy mun kommentointiin, vaan lisääntynyt rengasmelu, kovempi rasitus auton alustalle ja isompi kulutus.
Sitten vielä muillekin tiedoksi, että pikkasen märällä asfaltilla ei ole vesiliirron vaaraa. Vettä täytyy olla reilusti enemmän. Osaava kuski ei myöskään ajele vettä täynnä olevissa urissa.
Vaihtoehtoina ainoastaan koot 205/60/16 ja 225/55/16.
225 koossa lähes kaikki ajamiseen, taloudellisuuteen jne liittyvät osatekijät varmaankin huononee, mutta huononeeko ne SELVÄSTI vai onko ero kohtuu pientä?
Haluaisin ulkonäön takia ostaa koon 225, mutta järkisyyt puhuu kapeamman renkaan puolesta.
Leveyden kasvaessa ohjaustuntuma muuttuu jämäkämmäksi, mutta tietenkin vastapainona urat saattavat tuntua herkemmin huonolla asfaltilla. Tuo 55 profiili ei myöskään tee vielä liian jäykäksi rengasta. Taloudellisesta näkökulmasta tuossa taitaa olla ainoa oikeasti pohtimisen arvoinen asia renkaan hankintahinta. Autosta toki paljolti kiinni ja tuo 205 alkaa olemaan uusissa autoissa minimi koko leveyden suhteen. Myös ihan normaalia, että talvirengas voi olla kapeampi 205 ja sitten kesärengas 225.
Valitan etten muista ulkoa tarkkoja lukuja, mutta omassani on talvirenkaina 205 korkealla profiililla ja kesärenkaina 225 hyvin matalalla profiililla. Sen lisäksi että kesärenkaat kuluttaa reilun litran enemmän satasella, niin auto tuntuu kulkevan kuin täi tervassa verrattuna talvirenkaisiin. Kun pellin alla on vain 105 hevosta sen huomaa mihin ylimääräinen kulutus katoaa, jäätäviin vanteisiin ja vierintävastukseen
Perus kauppakassissa pitää siis huomioida että leveämmällä renkaalla ja painavammilla vanteilla saattaa auto laiskistua ihan selvästi ohitustilanteissa ja ylämäissä.
Pohdiskelen tässä 95 ja 99 kuormitusluokkien välillä. 99 vielä lisäksi XL merkintä. Paljonkohan tuollainen oikeasti vaikuttaa, nykyiset talvinakit ovat 99XL ja kesäkumit 95... Auton puolesta 95 riittää. Rengas varmaan tulee olemaan Primacy 4 tai Goodyearin Efficient jne. 95 % kovavauhtista moottoritieajoa eli ohjaustuntuman täytyy olla ok ja melutakaan ei mieluusti saisi
Pohdiskelen tässä 95 ja 99 kuormitusluokkien välillä. 99 vielä lisäksi XL merkintä. Paljonkohan tuollainen oikeasti vaikuttaa, nykyiset talvinakit ovat 99XL ja kesäkumit 95... Auton puolesta 95 riittää. Rengas varmaan tulee olemaan Primacy 4 tai Goodyearin Efficient jne. 95 % kovavauhtista moottoritieajoa eli ohjaustuntuman täytyy olla ok ja melutakaan ei mieluusti saisi
Tuskin sitä juuri persetuntumalla huomaa. Ainoastaan Runflat-renkaan ja tavallisen renkaan eron huomaa selvästi. Muidenlaisten renkaiden eroja ei juuri ole kyllä samassa kokoluokassa tullut huomattua juuri ollenkaan ainakaan jousitusmukavuudessa.
Pistin 99:t tilaukseen, pieni kovuus on helpommin siedettävissä kuin veltto tuntuma. Joka tapauksessa uskoisin, että energy saver paskojen jälkeen tuntuma ja melutaso paranee kummasti. Primacyt otin. Paikallisesta sai suurin piirtein samaan hintaan mitä netistä olisi tullut + asennus
Laitoin Landsail LS588 UHP:t tilaukseen pösön alle 1001renkailta. (Ainoa) vakiokoko olisi 225/50 R17, mikä on mielestäni turhankin leveä, joten ostin talvirenkaita vastaavat 215/55 R17. Tuo on parin prosentin verran isompi halkaisijaltaan, pysyy mittarivirhe pienempänä ja ei siitä leveydestä Suomen urateillä tällaisen 100 kW tuhnun alla mitään hyötyä ole.
Katsotaan kohta minkälaiset kumit saa vajaalla 70€ kappalehinnalla .
Edelliseen autoon kerkesin tilata 225/50/17 landsail 588. Meni auto vaihtoon ja uudessa on Michelin primacy 3 melkein samassa koossa ja nämä on kyllä ihan hirveät tiejyrät LS verrattuna.
No toisessa autossa on Goodyear Eficient gripit, täks kesää ostetut 205/55/16 ja toisessa viime kesänä ostetut LS 388 205/60/16 koossa alla.
Molemmilla on voinut pitää vakkaria 125 kohdalla tämän kesän sateissa. Ukkoskuurot asia erikseen. 110 max. Ei liirtoja ei ongelmia. Vaikka urissa olis ajanut. Kai mä olen vaan paska kuski tai vanhat kotterot niin huonoja kippoja että moukan tuuri pitäny tiellä tms
Landsail LS388 tuli ostettua koossa 225/55/16 99W XL 1001renkaat.comista. Kuudessa arkipäivässä tuli perille hyvin pakattuina. 230 euroa oli hinta. Alunperin piti ostaa LS588, mutta tuossa kyseisessä koossa EU-merkinnät oli vähän maltillisemmat LS588-malliin verrattuna. Tuskinpa noilla kuitenkaan käytännössä juuri mitään eroa ole, hintakin melkein sama.
Nissan Maximaan tulee alle, tosin vasta ensi kesäksi.
Tuli laitettua keväällä Ling Longit, 19 225 45 sarjaa, 2014 Qashqain alle. No perstuntuma vertailu alkuperäisiin, merkkiä edes muista, loppuun ajettuihin oli että napakammat ja ja ehkä hiljaisemmat. Toki vertailu loppuun ajettuihin renkaisiin on huono.
No jouduin vaihtamaan autoa isäukon kanssa tässä hiljattain, kun sillä on vetokoukku ja mulla ei. Ukon auto on Qashqai 2016 vähän ajetuilla orkkisrenkailla. Perstuntuma vertailua piti tietty tehdä. Tuntuivat vähän pehmeämmiltä, mutta kuitenkin napakoilta ja vähän hiljaisemmilta. Illalla sitten vaihdettin autot takaisin ja ukko kysyi mitkä renkaat on alla, kun ne tuntuivat hiljaisemmilta ja napakemmilta.
Tuli asioitua liikkeessä nimeltä Lempäälän Rengasasennus. Omakotitalon edessä oleva nyrkkipaja.
Muuten asiallinen paikka ja satasen halvemmat hinnat omassa setissä (GY efficientgrip performance, 195/55/15, 360€), mutta hieman jäi harmittamaan kun eivät ole vaivautuneet hankkimaan suojattuja hylsyjä. Vanteiden pultinrei'issä nyt pientä naarmua, kotona vasta huomasin.
On se kumma ettei viitsitä sitä parin kympin suojattua hylsysettiä ostaa, saattaa aika kallis reklamaatio tulla joskus eteen kun naarmuttaa jotkut kalliimmat vanteet.
Ja tosiaan asiakkaat palvellaan saapumisjärjestyksessä ja liike menee kiinni kun kello on sulkemisajassa, loput jonottajat lähtee tyhjin käsin kotiin.
Tuli asioitua liikkeessä nimeltä Lempäälän Rengasasennus. Omakotitalon edessä oleva nyrkkipaja.
Muuten asiallinen paikka ja satasen halvemmat hinnat omassa setissä (GY efficientgrip performance, 195/55/15, 360€), mutta hieman jäi harmittamaan kun eivät ole vaivautuneet hankkimaan suojattuja hylsyjä. Vanteiden pultinrei'issä nyt pientä naarmua, kotona vasta huomasin.
On se kumma ettei viitsitä sitä parin kympin suojattua hylsysettiä ostaa, saattaa aika kallis reklamaatio tulla joskus eteen kun naarmuttaa jotkut kalliimmat vanteet.
Ja tosiaan asiakkaat palvellaan saapumisjärjestyksessä ja liike menee kiinni kun kello on sulkemisajassa, loput jonottajat lähtee tyhjin käsin kotiin.
Jos näin niin ehkä muissa liikkeissä sitten on olleet ohuemmat hylsyt käytössä. Ensimmäiset naarmut pultinrei'issä ja ajettu 175tkm, tosin suurelti olen kausivaihdot hoitanut itse mutta useamman kerran liikkeessäkin vaihdettu ja tähän mennessä ei ole saatu naarmuille muiden toimesta.
Ei noita suojattuja hylsyjä käytetä missään, kun ei ne kestä paineilmatyökaluja.
Eikä rengasliikkeet vastaa mitenkään asennuksessa tulevista naarmuista, johan niitä kehällekin syntyy rengaskoneessa. Se että sulla
on joku naarmu pultinreiässä niin nauravat varmaan ulos jos menet reklamoimaan sellaisesta.
Tuli asioitua liikkeessä nimeltä Lempäälän Rengasasennus. Omakotitalon edessä oleva nyrkkipaja.
Muuten asiallinen paikka ja satasen halvemmat hinnat omassa setissä (GY efficientgrip performance, 195/55/15, 360€), mutta hieman jäi harmittamaan kun eivät ole vaivautuneet hankkimaan suojattuja hylsyjä. Vanteiden pultinrei'issä nyt pientä naarmua, kotona vasta huomasin.
On se kumma ettei viitsitä sitä parin kympin suojattua hylsysettiä ostaa, saattaa aika kallis reklamaatio tulla joskus eteen kun naarmuttaa jotkut kalliimmat vanteet.
Ja tosiaan asiakkaat palvellaan saapumisjärjestyksessä ja liike menee kiinni kun kello on sulkemisajassa, loput jonottajat lähtee tyhjin käsin kotiin.
Edelliseen autoon kerkesin tilata 225/50/17 landsail 588. Meni auto vaihtoon ja uudessa on Michelin primacy 3 melkein samassa koossa ja nämä on kyllä ihan hirveät tiejyrät LS verrattuna.
Mulla on samat nakit 235/45/17 -koossa ja ei oikeastaan mitään kovin kummoista rengasmelua kuulu. Primacy3:t ovat kyllä muuten ihan laadukkaat ja keskiverron yläpuolella olevat renkaat, pitoa tuntuu ainakin riittävän, ei nyt tieliikenteen seassa ole vielä ainakaan tarvinnut pidon puolesta jännittää.
En tiedä onko enemmän auton ansiota vaiko renkaiden, mutta kovin uraherkiltä eivät ihme kyllä vaikuta.
Viikon verran ajellut nyt Goodride Premium Grip SA-37 renkailla(225/55R16). Mitä voi tähän asti sanoa niin hiljaisemmat ja pehmeämmät kuin alla olleet Bridgestone Turanza T002:t. Kulutuskaan ei ole muuttunut.
Ensimmäisiä vesisateita odottelen että näkiskö ekaa kertaa ESP:n merkkivaloja kun näillä ei kuulemma tiellä pysy.
Renkaille tuli hintaa 65€/kpl vanteille laitto ja tasapainotus 0€.
Tasan 2kk ja n. 8tkm on mk4 Mondeon alla pyörinyt GoodYear Efficientgrip Performancet koossa 225/45-17. Ei mitään yllätyksiä puoleen eikä toiseen niin kuivalla kuin märälläkään, toukokuisessa räntäsateessa tai kesäkuun helteissakään. Koko huomioiden ei suuremmin metelöi, eikä ampuile uristakaan. Perusvarma perusrengas. Kierros alle laitettuna 480EUR paikallisessa.
Viikon verran ajellut nyt Goodride Premium Grip SA-37 renkailla(225/55R16). Mitä voi tähän asti sanoa niin hiljaisemmat ja pehmeämmät kuin alla olleet Bridgestone Turanza T002:t. Kulutuskaan ei ole muuttunut.
Ensimmäisiä vesisateita odottelen että näkiskö ekaa kertaa ESP:n merkkivaloja kun näillä ei kuulemma tiellä pysy.
Renkaille tuli hintaa 65€/kpl vanteille laitto ja tasapainotus 0€.
Missä autossa sulla on tuo koko alla? (Itsellä on ollut Nissan Maximassa 215/55/16 ja 205/60/16. Olen jo hankkinut Landsail LS388 225/55/16, mutta ei ole asennettu vielä alle.)
Missä autossa sulla on tuo koko alla? (Itsellä on ollut Nissan Maximassa 215/55/16 ja 205/60/16. Olen jo hankkinut Landsail LS388 225/55/16, mutta ei ole asennettu vielä alle.)