Tjoo-o.
2011 vaihdoin silloisen S80 Volvon uudempaan, samanlaiseen D5 nelikkoon. Nelipyöräsuunnattiin, kuten autoni aina heti alkuun ettei tuu suotta rengastöitä. Alla ensiasennusrenkaina Continental Sport Contact 2:set, kokoa 245/45/18.
Eturenkaat meni kulumisvaroittimille KOLMEN barin paineilla ~13.000km matkalla. Noh, ajattelin olla
hyvin informoitu kuluttaja, enkä laita sekarengastusta, tilasin samat renkaat, kaksi kappaletta uusia tilalle. Continental ei ole mikään halpa merkki, en muista summia kuitenkaan enkä ala kirjanpitoa käymään läpi, ei kiinnosta sentään niin paljoa.
Toinen kattaus kesti jumalauta ~11.000 kilometriä.
Yk-si-tois-ta vit**n tuhatta kilometriä kesti ajaa state of the art, german teknik renkailla!
Ostin koko sarjan Linglongin Greenmaxia kun silloin oli "
tullut pinnalle" nää kinuskit, ajoin ~43.000km ennen eturenkaiden vaihtamista.
Joten... Mitäpä luulet, kuluttikohan dieseliä enemmän tolla lisääntyneellä kulutuskestävyydellään kuin olis saanu rengaskauppuria ruokkia?