Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Itse en ole koskaan olllut jouluihmisiä, ja lopulta tein muutama vuosi sitten päätöksen, että en sitä enää vietä. En osta kenellekkään lahjoja ja enkä tee mitään jouluvierailuja. Jääköön sukulaiset stressaamaan lahjoista ja muusta jouluhömpötyksestä. Minä nautin joulunvapaat omassa rauhassani.

Vituttaa, miten kauheita ihmisiä omalla alalla on. Erinäisissä ryhmissä kommentoivat todella ala-arvoisesti toisia ihmisiä, pilkataan, misogyniaa, seksismiä, mitä nyt vaan paskaa voi olla. Ja kaiken tämän tekevät omalla nimellään isoissa ryhmissä. Korkeakoulutettuja mukamas. Jyvät pitäisi saada akanoista pois kyllä tällä alalla. Varmasti löytyy joka paikasta samaa, mutta olen kyllä hieman enemmän aikuismaisuutta nähnyt toisilla aloilla. Ja etenkin kun ollaan tekemisissä ihmisten kanssa ja myös niiden kaikista heikoimmassa asemassa olevien kanssa. Täyttä empatiakyvyttömyyttä ja jumaluuskompleksia.

Mikä tämän estää? Oletko koskaan edes yrittänyt käydä heidän kanssaan keskustelua tästä asiasta?

Itse sain myytyä tämän idean todella helposti perheeni aikuisille koska uskallan avata suuni. Kaikki ovat lähinnä mielissään kun on nykyään annamme toisillemme "vähemmän stressiä" lahjaksi jouluna.
Oon koittanut, mutta ei oikein tunnu ottavan tuulta alleen.

Tänään vituttaa Lidl, taas kerran. Se helevetin etusovellus on muutenkin tönkkö käyttää, mutta ei tänään edes toiminut oikein. Nätisti piippasi ja digikuitti kyllä tuli, mutta alennuskupongit eivät toimineet vaikka oli kyllä aktivoitu. Tämänhän tietysti huomasin vasta kotona. Varmaan yli 10 euron edestä ois ollut alennuksia.

Mitenkäs nuo veikkauksen arvat? Siinä oliskin säätämistä jos sattuis, no mikä tahansa voitto osumaan. Loppuis se pakottaminen aika nopeaan.

Ed: onneksi ei tarvi kenellekään ostaa yhtään mitään, tai edes odottaa keneltäkään mitään. Tämä on vähän sovittu juttu asianomaisten kanssa. No villasukat olis kivat tosin...
Arpoja ei voi enää ostaa lahjaks kun ne on sidottu veikkauskorttiin jolla ne ostetaan.

Oon koittanut, mutta ei oikein tunnu ottavan tuulta alleen.
Eli jos ehdotat että mitä jos skipataan tämä turha lahjateatteri meidän aikuisten kesken välistä, niin jengi sanoo että ei käy? Mitä tämä tarkoittaa?
Eli he ostavat pyynnöstäsi huolimatta väkisin lahjoja sinulle joka niitä ei tarvitse ja sitten loukkaantuvat jos itse ei saa väkisin ostettua pakkolahjaa takaisin? Ja sä pelkäät että välit menee näihin ihmisiin tästä syystä? Aikamoista 😁

Eli jos ehdotat että mitä jos skipataan tämä turha lahjateatteri meidän aikuisten kesken välistä, niin jengi sanoo että ei käy? Mitä tämä tarkoittaa?
Eli he ostavat pyynnöstäsi huolimatta väkisin lahjoja sinulle joka niitä ei tarvitse ja sitten loukkaantuvat jos itse ei saa väkisin ostettua pakkolahjaa takaisin? Ja sä pelkäät että välit menee näihin ihmisiin tästä syystä? Aikamoista 😁
Tällaista se meno meillä on.

Se arpa vasta win, win lahja olisikin. Harmittelisit, jos eivät saisi voittoa ja jotain osuu, niin ainoastaan sinä pystyt lunastamaan rahat.
Nimenomaan, ei kannata ostaa arpoja lahjaksi. Jos se epätodennäköinen voitto sittenkin osuisi kohdilleen niin tulee kaikenlaista veroseuraamusta:

Verottajalta varoitus suomalaisten suosimasta joululahjasta – älä osta

"Muutoksen voimaantulon jälkeen raaputusarvan voitto on verottajan mukaan verovapaa vain arvan ostajalle."

Minäkään en enää ota stressiä lahjoista, naapureille aina glögiä+piparkakkua jo useamman vuosikymmenen ajan. Lähisukulaisten kanssa sopimus että "mitään ei tarvi ostaa mutta jos jotain pientä haluaa niin siitä vaan" ilman mitään velvotteita ja jokaisen taloustilanteen mukaan. Itse en jouluksi tarvi mitään muuta kun rauhaa, hiljaisuutta ja joskus uudet villasukat (äiti ostaa). Jos edellämainittu rauha ja hiljasuus ei toteudu niin sitten vituttaa hieman.

Nimenomaan, ei kannata ostaa arpoja lahjaksi. Jos se epätodennäköinen voitto sittenkin osuisi kohdilleen niin tulee kaikenlaista veroseuraamusta:

Verottajalta varoitus suomalaisten suosimasta joululahjasta – älä osta

"Muutoksen voimaantulon jälkeen raaputusarvan voitto on verottajan mukaan verovapaa vain arvan ostajalle."

Minäkään en enää ota stressiä lahjoista, naapureille aina glögiä+piparkakkua jo useamman vuosikymmenen ajan. Lähisukulaisten kanssa sopimus että "mitään ei tarvi ostaa mutta jos jotain pientä haluaa niin siitä vaan" ilman mitään velvotteita ja jokaisen taloustilanteen mukaan. Itse en jouluksi tarvi mitään muuta kun rauhaa, hiljaisuutta ja joskus uudet villasukat (äiti ostaa). Jos edellämainittu rauha ja hiljasuus ei toteudu niin sitten vituttaa hieman.

Niin, enkö minä tuossa postauksessa juuri niin antanut ymmärtää?

Se arpa vasta win, win lahja olisikin. Harmittelisit, jos eivät saisi voittoa ja jotain osuu, niin ainoastaan sinä pystyt lunastamaan rahat.

Olihan tämä huono idea minulta. Joulu tai pari tuollaista rumbaa varmaan pistäisi lahjapakotukset poikki, jos sopimus olisi että vain arpoja:btooth:

Olisi sitten tälle syksyä toinen kerta, kun autoa runnottiin parkkipaikalla. Kaikkiaan neljäs kerta kolmeen vuoteen. Olen jättänyt nykyään auton suorastaan huvittavan ahtaimmista ahtaimmista parkkiksista. Täällä periferiassa se on jopa helppoa. Tälläkin kertaa auto oli tilavassa tienvarsiparkissa. Niin vain joku oli sivaltanut koslan keulan kautta omalle paikalleen. Edellinen kolaroija jäi silminnäkijähavainnon ansiosta kiinni. Oli lämmin kehityskeskustelu tuolloin. Nyt näyttää menevän omasta lompakosta tämä keikka. Jos helvetti olisi olemassa, siellä saisi olla oma osastonsa paikalta pakeneville parkkipaikkakolaroijille, saatana.

Olisi sitten tälle syksyä toinen kerta, kun autoa runnottiin parkkipaikalla. Kaikkiaan neljäs kerta kolmeen vuoteen. Olen jättänyt nykyään auton suorastaan huvittavan ahtaimmista ahtaimmista parkkiksista. Täällä periferiassa se on jopa helppoa. Tälläkin kertaa auto oli tilavassa tienvarsiparkissa. Niin vain joku oli sivaltanut koslan keulan kautta omalle paikalleen. Edellinen kolaroija jäi silminnäkijähavainnon ansiosta kiinni. Oli lämmin kehityskeskustelu tuolloin. Nyt näyttää menevän omasta lompakosta tämä keikka. Jos helvetti olisi olemassa, siellä saisi olla oma osastonsa paikalta pakeneville parkkipaikkakolaroijille, saatana.
Näiden takia on hyvä olla vakuutuksessa pysäköinti turva...

Yks dorka musta kuski oikaisi lähellä kaupungin keskustaa 4 suunnan risteyksessä oikealle kääntyessä niin että otti suorimman tien, eli hipoi talon reunaa kääntyessä. No, siinä reunassa on kävelytie ja meinasin jäädä alle kun kuski tuli kirjaimellisesti nurkan takaa melkein päälle.

Statistiikka

Viestiketjuista
260 318
Jäsenet
74 587
Uusin jäsen
JLIproductions

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom