Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Itse en ole koskaan olllut jouluihmisiä, ja lopulta tein muutama vuosi sitten päätöksen, että en sitä enää vietä. En osta kenellekkään lahjoja ja enkä tee mitään jouluvierailuja. Jääköön sukulaiset stressaamaan lahjoista ja muusta jouluhömpötyksestä. Minä nautin joulunvapaat omassa rauhassani.

Vituttaa, miten kauheita ihmisiä omalla alalla on. Erinäisissä ryhmissä kommentoivat todella ala-arvoisesti toisia ihmisiä, pilkataan, misogyniaa, seksismiä, mitä nyt vaan paskaa voi olla. Ja kaiken tämän tekevät omalla nimellään isoissa ryhmissä. Korkeakoulutettuja mukamas. Jyvät pitäisi saada akanoista pois kyllä tällä alalla. Varmasti löytyy joka paikasta samaa, mutta olen kyllä hieman enemmän aikuismaisuutta nähnyt toisilla aloilla. Ja etenkin kun ollaan tekemisissä ihmisten kanssa ja myös niiden kaikista heikoimmassa asemassa olevien kanssa. Täyttä empatiakyvyttömyyttä ja jumaluuskompleksia.

Mikä tämän estää? Oletko koskaan edes yrittänyt käydä heidän kanssaan keskustelua tästä asiasta?

Itse sain myytyä tämän idean todella helposti perheeni aikuisille koska uskallan avata suuni. Kaikki ovat lähinnä mielissään kun on nykyään annamme toisillemme "vähemmän stressiä" lahjaksi jouluna.
Oon koittanut, mutta ei oikein tunnu ottavan tuulta alleen.

Tänään vituttaa Lidl, taas kerran. Se helevetin etusovellus on muutenkin tönkkö käyttää, mutta ei tänään edes toiminut oikein. Nätisti piippasi ja digikuitti kyllä tuli, mutta alennuskupongit eivät toimineet vaikka oli kyllä aktivoitu. Tämänhän tietysti huomasin vasta kotona. Varmaan yli 10 euron edestä ois ollut alennuksia.

Mitenkäs nuo veikkauksen arvat? Siinä oliskin säätämistä jos sattuis, no mikä tahansa voitto osumaan. Loppuis se pakottaminen aika nopeaan.

Ed: onneksi ei tarvi kenellekään ostaa yhtään mitään, tai edes odottaa keneltäkään mitään. Tämä on vähän sovittu juttu asianomaisten kanssa. No villasukat olis kivat tosin...
Arpoja ei voi enää ostaa lahjaks kun ne on sidottu veikkauskorttiin jolla ne ostetaan.

Oon koittanut, mutta ei oikein tunnu ottavan tuulta alleen.
Eli jos ehdotat että mitä jos skipataan tämä turha lahjateatteri meidän aikuisten kesken välistä, niin jengi sanoo että ei käy? Mitä tämä tarkoittaa?
Eli he ostavat pyynnöstäsi huolimatta väkisin lahjoja sinulle joka niitä ei tarvitse ja sitten loukkaantuvat jos itse ei saa väkisin ostettua pakkolahjaa takaisin? Ja sä pelkäät että välit menee näihin ihmisiin tästä syystä? Aikamoista 😁

Eli jos ehdotat että mitä jos skipataan tämä turha lahjateatteri meidän aikuisten kesken välistä, niin jengi sanoo että ei käy? Mitä tämä tarkoittaa?
Eli he ostavat pyynnöstäsi huolimatta väkisin lahjoja sinulle joka niitä ei tarvitse ja sitten loukkaantuvat jos itse ei saa väkisin ostettua pakkolahjaa takaisin? Ja sä pelkäät että välit menee näihin ihmisiin tästä syystä? Aikamoista 😁
Tällaista se meno meillä on.

Se arpa vasta win, win lahja olisikin. Harmittelisit, jos eivät saisi voittoa ja jotain osuu, niin ainoastaan sinä pystyt lunastamaan rahat.
Nimenomaan, ei kannata ostaa arpoja lahjaksi. Jos se epätodennäköinen voitto sittenkin osuisi kohdilleen niin tulee kaikenlaista veroseuraamusta:

Verottajalta varoitus suomalaisten suosimasta joululahjasta – älä osta

"Muutoksen voimaantulon jälkeen raaputusarvan voitto on verottajan mukaan verovapaa vain arvan ostajalle."

Minäkään en enää ota stressiä lahjoista, naapureille aina glögiä+piparkakkua jo useamman vuosikymmenen ajan. Lähisukulaisten kanssa sopimus että "mitään ei tarvi ostaa mutta jos jotain pientä haluaa niin siitä vaan" ilman mitään velvotteita ja jokaisen taloustilanteen mukaan. Itse en jouluksi tarvi mitään muuta kun rauhaa, hiljaisuutta ja joskus uudet villasukat (äiti ostaa). Jos edellämainittu rauha ja hiljasuus ei toteudu niin sitten vituttaa hieman.

Nimenomaan, ei kannata ostaa arpoja lahjaksi. Jos se epätodennäköinen voitto sittenkin osuisi kohdilleen niin tulee kaikenlaista veroseuraamusta:

Verottajalta varoitus suomalaisten suosimasta joululahjasta – älä osta

"Muutoksen voimaantulon jälkeen raaputusarvan voitto on verottajan mukaan verovapaa vain arvan ostajalle."

Minäkään en enää ota stressiä lahjoista, naapureille aina glögiä+piparkakkua jo useamman vuosikymmenen ajan. Lähisukulaisten kanssa sopimus että "mitään ei tarvi ostaa mutta jos jotain pientä haluaa niin siitä vaan" ilman mitään velvotteita ja jokaisen taloustilanteen mukaan. Itse en jouluksi tarvi mitään muuta kun rauhaa, hiljaisuutta ja joskus uudet villasukat (äiti ostaa). Jos edellämainittu rauha ja hiljasuus ei toteudu niin sitten vituttaa hieman.

Niin, enkö minä tuossa postauksessa juuri niin antanut ymmärtää?

Se arpa vasta win, win lahja olisikin. Harmittelisit, jos eivät saisi voittoa ja jotain osuu, niin ainoastaan sinä pystyt lunastamaan rahat.

Olihan tämä huono idea minulta. Joulu tai pari tuollaista rumbaa varmaan pistäisi lahjapakotukset poikki, jos sopimus olisi että vain arpoja:btooth:

Olisi sitten tälle syksyä toinen kerta, kun autoa runnottiin parkkipaikalla. Kaikkiaan neljäs kerta kolmeen vuoteen. Olen jättänyt nykyään auton suorastaan huvittavan ahtaimmista ahtaimmista parkkiksista. Täällä periferiassa se on jopa helppoa. Tälläkin kertaa auto oli tilavassa tienvarsiparkissa. Niin vain joku oli sivaltanut koslan keulan kautta omalle paikalleen. Edellinen kolaroija jäi silminnäkijähavainnon ansiosta kiinni. Oli lämmin kehityskeskustelu tuolloin. Nyt näyttää menevän omasta lompakosta tämä keikka. Jos helvetti olisi olemassa, siellä saisi olla oma osastonsa paikalta pakeneville parkkipaikkakolaroijille, saatana.

Olisi sitten tälle syksyä toinen kerta, kun autoa runnottiin parkkipaikalla. Kaikkiaan neljäs kerta kolmeen vuoteen. Olen jättänyt nykyään auton suorastaan huvittavan ahtaimmista ahtaimmista parkkiksista. Täällä periferiassa se on jopa helppoa. Tälläkin kertaa auto oli tilavassa tienvarsiparkissa. Niin vain joku oli sivaltanut koslan keulan kautta omalle paikalleen. Edellinen kolaroija jäi silminnäkijähavainnon ansiosta kiinni. Oli lämmin kehityskeskustelu tuolloin. Nyt näyttää menevän omasta lompakosta tämä keikka. Jos helvetti olisi olemassa, siellä saisi olla oma osastonsa paikalta pakeneville parkkipaikkakolaroijille, saatana.
Näiden takia on hyvä olla vakuutuksessa pysäköinti turva...

Yks dorka musta kuski oikaisi lähellä kaupungin keskustaa 4 suunnan risteyksessä oikealle kääntyessä niin että otti suorimman tien, eli hipoi talon reunaa kääntyessä. No, siinä reunassa on kävelytie ja meinasin jäädä alle kun kuski tuli kirjaimellisesti nurkan takaa melkein päälle.

Tilasin lauantaina 30.11 black friday tarjouksesta garmin fenix 7x pro solarin(599€). Tilaus saapui matkahuollon kuljettamana tiistaina 3.12 ja minä innosta soikeana hakemaan sitä. No paketissa oli garmin fenix 7 pro solar eli pykälää pienempi/100€ halvempi malli(lähetteessä/kuitissa oli kuitenkin oikea laite ja hinta 599). Hirveä vitutus ja soitto aspaan. No siellä ei pystytty heti tekee mitään ja 4.12 soittivat takasin. Saatiin sovittua et laitan sen palautukseen ja laittavat uuden tulemaan. Piti siis vielä tehdä uusi tilaus jonka hinnan he sitten korjasivat bf tarjouksen mukaiseksi. Vein eilen 4.12 väärän laitteen matkahuoltoon palautukseen. Tänään sit budbee toi uuden paketin, kun sain kinuttua tuon vähän nopeamman toimituksen heidän piikkiin et ehtis ennen pyhiä ja ehtihän se. Samantien innoissani revin laatikon auki, kun lähetti lähti. SAATANA!!!!! Taas fenix 7 pro solar ilman x:sää!!!! Soitin aspaan ja mut ohjattiin johonkin ja odotin yli tunnin enkä päässyt läpi. Nyt sit totesin ettei sinne taida päästä yhteyteen ennen maanantaita koska pyhät. Vituttaa niin paljon, että ei meinaa pysyä liitoksissaan.. Varmaan kun tässä on vähän muutakin huolta niin menee potenssiin 2. Päätin jo tyytyä tuohon pienempään malliin, jos joskus pääsisin aspan juttusille..

Youtuben kanavatilauslista täyttyy taas näistä 100% turhiata joulukalenterin luukku -videoista, joista "jokaisen" on jostain syystä pakko tehdä. Oikea contentti meinaa hukkua kohinaan.

Lenkillä pahimmat ansat huomattua siirryin asfaltille, missä olikin lumen alla joku jäätynyt lätäkkö ja kops alle sekunnissa olinkin selällään maassa, tietenkin iskien pään asfaltiin. Kelistä johtuen kaksikin huppua päällä vähän vaimentamassa pään sosumaan taas... seuraavaksi olikin icebugit jalassa. eiöhä tärsä mitm käynuti kön annekien kaatttuipöyt.

Nukkunu helvetin huonosti pari viikkoa ja vapaapäivä niin eiköhän sitä taas herää kuudelta ja väsyttää helvetisti. No, josko sitä vielä sais unta muutamaks tunniks parin tunnin päästä.

Eilen firman pikkujoulut. Muuten oli ihan ok ruoka yms. mutta jatkopaikkaan en päässyt sisään "liian humalan takia". En ollut kännissä mutta kuivat silmät niin näyttää että silmät verestää eikä ollut ensimmäinen kerta että näin kävi.

Lähdin kotiin ja kotiovella huomasin että avaimet oli maagisesti kadonneet taskusta, kurkku ihan tulessa ja vaikea niellä. Laitoin viestiä pojalle että avaa oven jotta en herätä kaikkia ovikellon pimputuksella. Hyvä juttu oli se että olin nukkumassa jo ennen puolta yötä. Ei krapulaa.

Olis vaan kannattanut jäädä kotiin niistäkin pippaloista.

Lenkillä pahimmat ansat huomattua siirryin asfaltille, missä olikin lumen alla joku jäätynyt lätäkkö ja kops alle sekunnissa olinkin selällään maassa, tietenkin iskien pään asfaltiin. Kelistä johtuen kaksikin huppua päällä vähän vaimentamassa pään sosumaan taas... seuraavaksi olikin icebugit jalassa. eiöhä tärsä mitm käynuti kön annekien kaatttuipöyt.
Toivottavasti viimeinen lause oli vaan huonoa huumoria...

Eilen firman pikkujoulut. Muuten oli ihan ok ruoka yms. mutta jatkopaikkaan en päässyt sisään "liian humalan takia". En ollut kännissä mutta kuivat silmät niin näyttää että silmät verestää eikä ollut ensimmäinen kerta että näin kävi.

Lähdin kotiin ja kotiovella huomasin että avaimet oli maagisesti kadonneet taskusta, kurkku ihan tulessa ja vaikea niellä. Laitoin viestiä pojalle että avaa oven jotta en herätä kaikkia ovikellon pimputuksella. Hyvä juttu oli se että olin nukkumassa jo ennen puolta yötä. Ei krapulaa.

Itse käytän usein piilolinssejä ja silmät on ilman verestystäkin huomiotaherättävät, niin etenkin nuorempana tottui tohon käännyttämiseen. Tuttujen pokejen kanssa oli ihan puhuttu selväksi että en ole kamoissa tai kännissäkään vaikka silmät näyttäisi siltä.

Nyt aikuisena käytän mieluummin silmälaseja baariin mennessä, ja silti saa välillä selitellä että ”tolla autolla ajoin tohon joo, ja ihan selvinpäin”.

En ole koskenutkaan naiseen kohta kahdeksaan vuoteen. En tiedä vituttaisiko enemmän vai vähemmän, jos ei koskaan olisi ollutkaan sitä vähää säätöä mitä tuolloin oli. Järki sekä tuo vähäinen kokemus sanoo että yliarvostettua hommaa eikä ole vaivan arvoista. Internetin avulla saa tietysti pahimmat tarpeet pois mutta silti sitä välillä kaipaa ihan oikeaa ihmistä vierelle, alle ja päälle. Tavallaan suuri ja tavallaan pieni murhe, kun on tässä elämässä muitakin ahdistuksen aiheita mitkä tehokkaasti estää edes yrittämästä. Suurimman osan ajasta onnistuu uskottelemaan itselleen ettei tällaisella asialla ole niin väliä ja säästyy sekin aika ja vaiva muihin juttuihin, mutta välillä luonto muistuttelee tarpeista ihan ajatusten ja fiiliksen tasollakin. Tulee sellainen tyhjä tunne rinnassa.

Viimeksi muokattu:
On se kumma,että pitää aikuiselle miehelle käydä sanomassa, että voisiko lapset laskea toiseen suuntaan mäkeä kuin koko ajan kohti omaa autoani. Suksen jäljet parinkymmenen sentin päässä lumessa jo puskurista. Eikö vähän voisi miettiä, että se auto on jonkun toisen omaisuutta. Ja osa lapsista todella pieniä eli ei varmaan ihan ole homma täysillä hallussa.

• Tykkää
Reactions: dns
Ulkomailla reissussa, ja onnistuin jonkun helkkarin vatsapöpön/ruokamyrkytyksen saamaan just hotellinvaihtopäivälle. Eli sen sijaan että voisi makoilla tän paskan pois (tai istua posliinilla vaikka koko ajan) täytyy odotella että pääsee kirjautumaan hotelliin. Ja yleensä oon aina kehuskellut kuinka itselle ei tule tällaisia vaivoja vaikka mitä suuhunsa ulkomailla pistäisi.

Ulkomailla reissussa, ja onnistuin jonkun helkkarin vatsapöpön/ruokamyrkytyksen saamaan just hotellinvaihtopäivälle. Eli sen sijaan että voisi makoilla tän paskan pois (tai istua posliinilla vaikka koko ajan) täytyy odotella että pääsee kirjautumaan hotelliin. Ja yleensä oon aina kehuskellut kuinka itselle ei tule tällaisia vaivoja vaikka mitä suuhunsa ulkomailla pistäisi.
Eikös Imodium kuulu reissujen vakiovarusteisiin?

...ja pisteenä iin päälle kurkku on nyt tulessa, kipee olo muutenkin.

En ole koskenutkaan naiseen kohta kahdeksaan vuoteen. En tiedä vituttaisiko enemmän vai vähemmän, jos ei koskaan olisi ollutkaan sitä vähää säätöä mitä tuolloin oli. Järki sekä tuo vähäinen kokemus sanoo että yliarvostettua hommaa eikä ole vaivan arvoista. Internetin avulla saa tietysti pahimmat tarpeet pois mutta silti sitä välillä kaipaa ihan oikeaa ihmistä vierelle, alle ja päälle. Tavallaan suuri ja tavallaan pieni murhe, kun on tässä elämässä muitakin ahdistuksen aiheita mitkä tehokkaasti estää edes yrittämästä. Suurimman osan ajasta onnistuu uskottelemaan itselleen ettei tällaisella asialla ole niin väliä ja säästyy sekin aika ja vaiva muihin juttuihin, mutta välillä luonto muistuttelee tarpeista ihan ajatusten ja fiiliksen tasollakin. Tulee sellainen tyhjä tunne rinnassa.

Aikalailla samoja fiiliksiä täälläkin. Itsellä tosin yli 10v aikaa edellisestä kerrasta (parisuhteesta on vielä vuosi kauemmin). No lapsiluku on täysi. Aiemmin olisin halunnut toisen, mutta tässä vuosien saatossa mieli muuttunut ja kun muksu täyttää ensi vuonna 18v, niin en lähde samaan uudelleen. Ja ilman sitä naista olisikin aika vaikeaa :D

Välillä kyllä käynyt mielessä, että pitäisikö sitä ladata tinder tai alkaa käymään baareissa tms. Mutta jäänyt aina ajatuksen tasolle.

Bileissä sairastuminen tai niihin vähän sairaana osallistuminen ja siitä sitten kunnolla kipeäksi tuleminen on kyllä ihmiselämän hienoimpia kokemuksia.
Niinpä. Illalla oli vielä ok olo mutta aamulla ei. Nopeesti se flunssa tulee kun on tullakseen.

Aikalailla samoja fiiliksiä täälläkin. Itsellä tosin yli 10v aikaa edellisestä kerrasta (parisuhteesta on vielä vuosi kauemmin). No lapsiluku on täysi. Aiemmin olisin halunnut toisen, mutta tässä vuosien saatossa mieli muuttunut ja kun muksu täyttää ensi vuonna 18v, niin en lähde samaan uudelleen. Ja ilman sitä naista olisikin aika vaikeaa :D

Välillä kyllä käynyt mielessä, että pitäisikö sitä ladata tinder tai alkaa käymään baareissa tms. Mutta jäänyt aina ajatuksen tasolle.

Itellä ikää lähempänä 40 kuin 30, eli miehen parhaat vuodet on tullut käytettyä johonkin ihan muuhun kuin naisten jahtaamiseen saatika edes itsestä huolehtimiseen. Eipä sitä tässä iässä enää kannata itseään mihinkään "markkinoille" tyrkyttää, etenkään tällä kokemuksella. Jokainen päivä on samanlainen, ja sellaiset ahdistus- ja pelkotilat jatkuvasti päällä ettei mistään tule mitään. Suorastaan ihme että olen säilynyt työkykyisenä. Kai sitä yrittää roikkua nykyisessä duunissa niin kauan kuin pystyy, jos hengissä pysyy. Kun ei osaa elääkään.

miehen parhaat vuodet on tullut käytettyä johonkin ihan muuhun kuin naisten jahtaamisee
Lähes viisikymppisenä sanoisin, että on kuitenkin aika mukavaa olla vähän elämänviisaampi ja pikku hiljaa muuntua harmaaksi pantteriksi. Ei se naisen löytäminen ole iästä kiinni.

Jooh itsellä aikalailla samaa, kuin olisi lukenut omaa kirjoittamaansa tekstiä. Vähäinen kokemus ja viime kerrasta varmaan sen kahdeksan vuotta myös ja ikääkin jo 42. Vaikka aikansa hukuttaa työhön ja reenaamiseen niin silti on se jatkuva vitun raastava kaipuu että olis tossa vieressä se yks joka muakin jaksais katella.

Eniten tässä nyt vituttaa kun menin juttelemaan eräälle naiselle johon ollut ihastusta pidemmän aikaa ja luulin että pientä kiinnostusta olisi ollut senkin suunnalta tai sitten taas kuvittelin omia ja nyt jälkikäteen miettinyt taas pään puhki että eipä se oikein innostuneelta vaikuttanut ja kuinka sitä teki ittestänsä taas täys pellen kun on tämmönen vitun sosiaalinen idiootti...

Lähes viisikymppisenä sanoisin, että on kuitenkin aika mukavaa olla vähän elämänviisaampi ja pikku hiljaa muuntua harmaaksi pantteriksi. Ei se naisen löytäminen ole iästä kiinni.
Ehkä nyt kolmekymppisellä lähtökohtaisesti on kuitenkin paremmat tsäänssit mieluisan naisen löytämiseen kuin viisikymppisellä. Noin niinku keskimäärin.

Ehkä nyt kolmekymppisellä lähtökohtaisesti on kuitenkin paremmat tsäänssit mieluisan naisen löytämiseen kuin viisikymppisellä. Noin niinku keskimäärin.
Miksi olisi? Toki jos silloin viisikymppisenäkin haluaa alle kolmekymppisen kumppanin, niin ehkä sitten.

Tässä kun itse vanhenee vääjäämättä (43 nyt mittarissa), niin hyvin huomaa että ihan turha haikailla jotain nuorisolaisia. Omat seurustelukumppanit on ollut 25 vuoden aikana -8 - +4 vuotta itseeni verrattuna, ja vääjäämättä se tarkoittaa sitä että entistä varmemmin ovat yli nelikymppisiä tulevaisuudessakin.

Euroopassa koko ajan heikennetään ihmisten elämänlaatua, pistetään jotain hemmetin surkeita, pahanmakuisia ja luultavasti myrkyllisiä pahvipillejä juomiin ja pullonkorkitkin on pilattu. Eipä paljoa muualla maailmassa kiinnosta. Pitää muiden mennä putsaamaan niidenkin joet.

Eipä sitä tässä iässä enää kannata itseään mihinkään "markkinoille" tyrkyttää, etenkään tällä kokemuksella. Jokainen päivä on samanlainen, ja sellaiset ahdistus- ja pelkotilat jatkuvasti päällä ettei mistään tule mitään. Suorastaan ihme että olen säilynyt työkykyisenä. Kai sitä yrittää roikkua nykyisessä duunissa niin kauan kuin pystyy, jos hengissä pysyy. Kun ei osaa elääkään.
Hieman samoja fiiliksiä täällä. Exä lähti 9 vuotta sitten (katkaisin tuolloin kaikki yhteydet k.o. naiseen), ja sen jälkeen en ole edes kovin paljon viitsinyt vaivautua hakemaan mitään uutta. Pari vuotta toki sitten yritin tinderissä josko tärppäisi, lähinnä katsoakseni josko itsellä olisi edes jonkinlaista markkina-arvoa tällaisena 56-vuotiaana, mutta mielenkiinto loppui ensimmäisiin mätseihin. Yllätyin että niitä edes tuli. Kun vielä taannoin seurasin lähietäisyydeltä läheisen aika sotkuista avioeroa, niin totesin että antaa olla, sitä suhteen loppumisen aikaansaamaa vitutusta en itse enää tarvi. Parempi olla vaan yksin. Työkyky ja muutenkin selviytyminen on säilynyt sillä en kertakaikkiaan enää välitä kovin paljon mistään ihan niin paljon.

Miten tuonkin nyt kukin ottaa. Itse elin. Seksittömässä parisuhteessa pari vuotta oikeastaan lasten takia.
Viimein kun se loppui, niin tinderiin meni pari kuukautta, niin löytyi nainen jota parempaa en voisi kaivata.
Nyt joku 1,5v oltu yhdessä ja hyvin menee. Lapsia on molemmilla, mutta niin on muillakin tämän ikäisillä.

Rohkeasti vaan hakemaan...

Joo, ei naiset kotoakaa tuu hakeen enää lapsuuden/teini-iän jälkeen. Tinder on aika karu peli, ei kannata sen perusteella tehdä johtopäätöksiä.

Vitun linnut. Patiolle ei voi jättää yhtään mitään kun nää paskiaiset nokkii kaiken pilalle ja sotkee. Viimeisimpänä ne on nyt onnistuneet hajottamaan yhden RuuviTagin. Saatana sentää. Ja kun viittis alkaa virittelee mitään pelotteitakaan tonne. Millähän ne paskiaiset sais pysyy poissa?

Vitun linnut. Patiolle ei voi jättää yhtään mitään kun nää paskiaiset nokkii kaiken pilalle ja sotkee. Viimeisimpänä ne on nyt onnistuneet hajottamaan yhden RuuviTagin. Saatana sentää. Ja kun viittis alkaa virittelee mitään pelotteitakaan tonne. Millähän ne paskiaiset sais pysyy poissa?
Haulikko?

Vapautin levytilaa läppäriltä. Siivoushomman päätteeksi asensin vielä Windows-päivityksen. Sehän haukkasi näemmä reilut 20 gigaa itselleen.

Vapautin levytilaa läppäriltä. Siivoushomman päätteeksi asensin vielä Windows-päivityksen. Sehän haukkasi näemmä reilut 20 gigaa itselleen.
Tuosta (ainakin suurimmaksi osaksi) saa todennäköisesti takaisin, kun poistaa asennuksen väliaikaistiedostot. Saattoi olla että ne poistuu viiveellä automaattisestikin.

Tuosta (ainakin suurimmaksi osaksi) saa todennäköisesti takaisin, kun poistaa asennuksen väliaikaistiedostot. Saattoi olla että ne poistuu viiveellä automaattisestikin.
Joo, kyllä niistä yleensä giga tai pari on lähtenyt muutaman buutin jälkeen. Nyt näyttää pysyvän.

Pitää kokeilla, josko saisi poistettua manuaalisesti. Tässä versiossa tunnetusti on ominaisuus, että tilaa "kaapataan" eikä sitä saa toistaiseksi takaisin. Mutta sen pitäisi olla alle puolet siitä, mitä nyt jouduin sietämään.

Joo, kyllä niistä yleensä giga tai pari on lähtenyt muutaman buutin jälkeen. Nyt näyttää pysyvän.

Pitää kokeilla, josko saisi poistettua manuaalisesti. Tässä versiossa tunnetusti on ominaisuus, että tilaa "kaapataan" eikä sitä saa toistaiseksi takaisin. Mutta sen pitäisi olla alle puolet siitä, mitä nyt jouduin sietämään.
Herää kyllä kysymys miksi ylipäätään levytila on noin "kortilla" läppärissä näin pilvipalveluiden aikakaudella? Ts. onko jotain erityistä syytä miksi (oletettavasti useampia satoja gigoja) tavaraa täytyy säilöä lokaalisti? Toki jos kyseessä on peliläppäri niin nykypelithän kyllä saattavat syödä tuhottomasti tilaa, mutta näissäkin voi toki kierrättää mitä milloinkin asennettuna.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 826
Jäsenet
75 282
Uusin jäsen
Tero T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom