Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tänään duunissa jo pari asiakasta tullut itkemään hinnoista kuinka nämä ja nuo on ennen maksanut vain 20 markkaa! (Nykyään 10€ eli sen ~60mk) Kaikkihan sen tietää että euron tulo aikanaan nosti suunnilleen kaiken hintaa ja euroja ollaan vasta se rapiat 15 vuotta käytetty.
Eipä liene syytä mennä huomenna röihin, kun pelkkä hengittely on täyttä tuskaa.Viikko sitten murtunut kylkiluu napsahti kivasti töissä tänään, hyvin menneen alkuviikon jälkeen. Nyt pelkkä hengittäminen sattuu.
Eipä liene syytä mennä huomenna röihin, kun pelkkä hengittely on täyttä tuskaa.
Kipulääkkeet loppui jo aiemmin, joten tempaisin tuossa eilen pikku kännit kipuun. Kipuahan se ei tietenkään lievittänyt, mutta vitutuksen määrään tehosi.Normisti ottaa sen pari, kolme viikkoa kun parantuu. Itsellä alkaa parantumaan, ja mistäkö murtui, yskimisestä sängyssä väärässä asennossa. Taas. Tuntuu kun olis sydänkohtaus päällä koko ajan, mutta nyt alkaa helpottaa, mutta joka yskäisyllä tietää kyllä..
Ja sitten vituttaa saamani tieto perin vittumoisesta asiasta, mutta mitäs menin kyselemään
Säästetäänkö tässä jotain että ihmiset joutuu odottelemaan jopa vuoden? Olen joskus ihmetellyt näitä..mitä siinä säästetään jos on noin pitkät jonot? Ihminen hyvällä tuurille toki ehtii kuolemaan eli osa hoidoista ei tarvi suorittaa mutta noin muuten, eikö se olisi sama (ja monesti halvempi) hoitaa nopeasti kuntoon.Kunnallisen sairaanhoidon hitaus. Olkapää hajosi keväällä -16, ja jo heti -17 marraskuussa pääsee magneettikuvaukseen.
Kai ne odottavat että ihmiset vittuuntuvat ja kärsivät tarpeeksi kunnes oman käden kautta lopettavat kärsimykset.Säästetäänkö tässä jotain että ihmiset joutuu odottelemaan jopa vuoden? Olen joskus ihmetellyt näitä..mitä siinä säästetään jos on noin pitkät jonot? Ihminen hyvällä tuurille toki ehtii kuolemaan eli osa hoidoista ei tarvi suorittaa mutta noin muuten, eikö se olisi sama (ja monesti halvempi) hoitaa nopeasti kuntoon.
Vähän samaa rataa täällä. Valittelin siis työterveyslääkärille vaivoista, mutta eipä sieltä mitään apua saanut kipuihin. Lääkäri ja työpaikka sitten keksivät ratkaisuksi että laittavat minut vuorotteluvapaalle 2014 kesällä ja vuodeksi. Toki siinä oli jo pohjalla sairastelua 6 kk.Kunnallisen sairaanhoidon hitaus. Olkapää hajosi keväällä -16, ja jo heti -17 marraskuussa pääsee magneettikuvaukseen.
Toki välissä nilkan murtuminen "hiukan" epäonnisine korjauksineen + sydäri pallolaajennuksineen.
Ko. asiat ja muut pienet vastoinkäymiset johtaneet 24/7 vitutukseen jonka lekurit väänsivät vakavaksi masennukseksi...
No ehkä saavat työkunnon määriteltyä että voi hakeutua uudelleen koulutukseen ennen eläkeikää [emoji848]
Jo on sua vaivoilla paiskattu. Jaksamisia vaan.Vähän samaa rataa täällä. Valittelin siis työterveyslääkärille vaivoista, mutta eipä sieltä mitään apua saanut kipuihin. Lääkäri ja työpaikka sitten keksivät ratkaisuksi että laittavat minut vuorotteluvapaalle 2014 kesällä ja vuodeksi. Toki siinä oli jo pohjalla sairastelua 6 kk.
2015 olivat sitten siirtäneet minut eri työtehtäviin minulta mitään kysymättä. Taas valittelin että en saa hangitettyä ja muuta vastaavaa lääkärin käynnillä, ennen töihin paluuta. Työterveys lääkäri siihen sitten vain huokaili, että koita jaksaa ja että pääsen uudelleen työkykyarvioon, mutta en kumminkaan vielä pääse. Voi helvetti
No sitten jo aloin kuulla psykoottisia oireita ja samana päivänä pääsin sinne työkykyarvioon psykiatriselle osastolle ja määräsivät heti samalla reilun kuukauden saikkua, joka oli helpotus
Reilu 2 vuotta olen ollut saikulla ja eläkkeellä, jota tosin määrätään vain 6 kk jaksoissa. Toisella vanhemmalla todettiin juuri ms-tauti ja itse olen nyt miettinyt neurologia ja jos myös sattuisin pääsemään pään magmeettikuvaukseen. Yritän nyt päästä ensin kunnalliselle lääkärille pyytämään lähetettä neurologille. Itsellä vähän negatiivinen asenne, että en kumminkaan pääse tutkimuksiin?
Psykiatrin mukaan mulla siis vain päässä vikaa ja ei ms:sää voisi olla. Mutta mistäs sitä voisi tietää? Jalat on ainakin kipeät sekä ehkä kädet ja uupumusta on. Toki oli vain puhetta näköhäiriöstä, mutta se mulla johtuu vain migreenin aurasta. Kolmella sukulaisella on ollut myös aivoinfartia, mutta en itse ole huomannut sellaista. Yhdellä infarkti huomattiin vasta magneettikuvauksen jälkeen. Infarktille ei ole ollut mitään fyysistä selitystä, eli terveys on ollut hyvä.
Mulla on siis tuo vakava masennus ja sillä verukkeella pääsee onneksi eläkeelle. Eläkeikä on tosiaan aika kaukana vielä 34 vuotiaalla.
Ei täällä onneksi juuri mitään hätää ole Mutta esim tuo ms-diagnoosi voisi olla helpotus, niin tulisi selitys, että miksi jalat ja muut paikat ovat kipeät. Lisäksi voisivat suunnitella jotain lääkehoitoa, että ei ainakaan pahenisi kivut. Ihan pystyn käymään nykyisin lenkillä koiran kanssa.Jo on sua vaivoilla paiskattu. Jaksamisia vaan.
Mul turpos vasen puoli kropasta varpaast päähän asti. En tiiä mikä helvetti oli. Varmaan ylitsepääsemätön laiskuus ja paskan siirtäminen pois päästä.Ei täällä onneksi juuri mitään hätää ole Mutta esim tuo ms-diagnoosi voisi olla helpotus, niin tulisi selitys, että miksi jalat ja muut paikat ovat kipeät. Lisäksi voisivat suunnitella jotain lääkehoitoa, että ei ainakaan pahenisi kivut. Ihan pystyn käymään nykyisin lenkillä koiran kanssa.
Tässä joskus tuli mieleen myös home myrkytys, mutta en nyt sellaiseenkaan oikein usko. Exällä ei ollut silläkään mitään oireita täällä asuessa. Mulla ne hengitys vaikeudet tuli paniikkihäiriöstä, eli heräsin keskellä yötä ja oli vähän vaikea hengittää. Lisäksi tuota paniikkia tuli kahdessa eri paikassa asuessakin.
Muistaakseni joskus luin, että ms-tauti voisi aiheuttaa joillekin myös masennusta, ahdistusta tai paniikkihäiriötä ja usein myös uupumusta. Toivottavasti siis lääkäri ja myöhemmin neurologi uskoisivat selityksiäni.
Exä tosiaan lähti alkuvuodesta 2016. Siinä jopa lastakin yritettiin, mutta hyvä kun siitä ei sitten mitään tullut. Ilmeisesti siinä oli mulla ja meillä ideana, että nyt kun se masennus löytyi kerran, niin paranisin. Mutta syyhän voisi olla joku muukin, ei pelkkä masennus. Joskus cymbalta masennuslääke toi laukeamis ongelman, eli ne lääkkeet on vähän perseestä joskus. Itse syön vähän Escitalopramia 10, mirtazapinia 7.5, ketipinoria 50 ja risperidonia 0.75. Pitäisi syödä kai enemmänkin, mutta en ole viitsinyt. Vanhemmallekin olen muutamia kertoja sanonut, että voiko sulla olla masennus, mutta kovasti kielsi, että ei ainakaan sitä ole. Nyt sitten varmistui ms-tauti joka oli oikeastaan kiva juttu.Mul turpos vasen puoli kropasta varpaast päähän asti. En tiiä mikä helvetti oli. Varmaan ylitsepääsemätön laiskuus ja paskan siirtäminen pois päästä.
Reumafaktori löydettiin. Pää oli menny jo ajat sitten tosin.
Vainoharhasuus on kans lisääntyny, ku on ollu n. vuoden kotona oman pään sisällä.
Tekee myös mieli panna jatkuvasti kaikkia.
Omaa vikaa kyl kaikki. Ei käy muita syyttäminen. Monta kertaa meinasin et pääsen suljetulle. Tuli ihan boner, et nytkö sit viimenää pääsee johonkin. No vituthan sitä minneen.
Kuntoiltu on paljon, mut helvetin selkä aina antaa periks. On väännetty rauhallisestikin, mutta poks kuuluu aina.
Jospa se nyt tästä lähtis, ku on päästy reumapolille ja on fysioterapeutillekin aikoja.
Persaukisekshan täs on joutan, ku rahat on menny kännäämisee typeryyden vuoksi.
Dumppasin eka exän, sit meni duunipaikka, rakastuin/ihastuin mieheen, pää levis ja nyt toi reumapaska yms.
Onhan tos kaikkea, mut on kyl silti itsestää kiinni ja niin oon pyrkin ajattelee. Pikkuhiljaa eteenpäin.
Pitää osaa ottaa vaa paskaa niskaa ja jatkaa.
Pää levis jo ihan kersasta, mut jaksoin aiemmin vääntää vaa. Nyt on ihan luovuttan. Ei sais luovuttaa vaa pitäis vääntää vaa.
Ei tuu kyl ihan äkkiä lähettyä mihinkää suhteesee.
On tässä menny kyl aika eläimen tasolle.
Nyt toisaalta ku on eläimen tasolla nii ei monest haluais enää takas ihmiseks.
Itelläkin ollu jossain vaiheessa kaikennäköstä luulotautia.
En kyl toisaalt ihmettele, ku exän jätti nii elämä oli töitä ja kotia.
Vituttaa muuten oma kuumotus. Vittu muna pystyssä aina kun mummot tiirailee ja sit vitullinen hiki päällä kun on kassajonossa ja siinä on miehiä. Vitun vitun vittujen vitun vittu saatana.
Perkele ku piti syntyä perverssiks.
Oon miettin et seuraavan kerran, jos mun lekuri tunkee jalkansa mun jalkoja vasten nii otan reidestä kiinni ja sit pannaa. (Vitut sit mitää tuu tehtyä kuiteskaa.)
Sit tuli viel oltua sen yhen läskin huoran kanssa, joka kusetti et on raskaana etc. ja sen vitun kaverit ja uus mies vittuilusoittel laivalta.
Silloinkin kun luulin et se on raskaana nii ilosena lauleskelin, et elämäni pilasin, pilasin mun elämän.
Syökööt koko maailma paskaa.
Oho. Pitäs joskus osaa vissii purkaa vähä aggressioitaa tai päästä pukille.
Pakko hommaa säkki kotii jota voi mätkiä.
Nyt tuli kunnon tykitystä!!
Terapiaa ois pitän hakea, mut ei oo pää kestän vielä. Lopetin myös lääkkeet, koska alko tuntuu ettei toimi muna ollenkaan. Cymbaltaa vedin, mut huomas et jossain vaiheessa olin vaa yksin koneella ja kirjottelin pistettä. Sit ollu toi Venlafaxin nii tuntu ettei verme toimi enää. Oon tullu siihe tuloksee, et mitä vittua sitten vaikka olis hullu. On tullu avauduttua ihmisille kaikesta enemmän. En kyl sit tiiä onks siit vitunkaa hyötyä.Exä tosiaan lähti alkuvuodesta 2016. Siinä jopa lastakin yritettiin, mutta hyvä kun siitä ei sitten mitään tullut. Ilmeisesti siinä oli mulla ja meillä ideana, että nyt kun se masennus löytyi kerran, niin paranisin. Mutta syyhän voisi olla joku muukin, ei pelkkä masennus. Joskus cymbalta masennuslääke toi laukeamis ongelman, eli ne lääkkeet on vähän perseestä joskus. Itse syön vähän Escitalopramia 10, mirtazapinia 7.5, ketipinoria 50 ja risperidonia 0.75. Pitäisi syödä kai enemmänkin, mutta en ole viitsinyt. Vanhemmallekin olen muutamia kertoja sanonut, että voiko sulla olla masennus, mutta kovasti kielsi, että ei ainakaan sitä ole. Nyt sitten varmistui ms-tauti joka oli oikeastaan kiva juttu.
Työpaikan kautta olin kerran kuntoutuksessa ja siellä yksi lääkäri epäili mulla reumaa. En ole kumminkaan päässyt testeihin vaikka olen sanonut työterveyslääkärille ja psykiatrille. Psykiatrin kautta olen ollut kumminkin jossain verikokeissa, joissa ilmeni että B12 vitamiinin arvo on alle sen sopivan rajan. Olen siis syönyt vähän huonosti, mutta ei olo ole siitä parantunut vaikka nyt arvo on ihan kohdallaan. B12 tabletteja olen siis syönyt. Ilmeisesti yleensä B12 on huono vasta vanhuksilla jotka syö huonosti.
Sattui hyvä tuuri että tapasin uuden naisen. Mutta ehkä samalla on varmistunut, että jotain häikää jossain on, koska kipeä kumminkin olen. Vaikka ei ne masennus jutut pitäisi enää oikeastaan haitata, ei ainakaan omasta mielestä.
Vanhemmalta ilmeisesti turposi jalat ja se varmistui kyhmyruusuksi. Ei toki selvinnyt että mistä tuo sitten johtui. Tällä kertaa yritettiin tutkia asia kunnolla.
Itsellä tuo pään leviäminen on tosi tuttua, kun lääkäri ei yhtään kuuntele, eikä jaksa töissäkään kunnolla. Ihan helposti sitä hulluksi tulee Onneksi psykiatrisen puolelta lääkäri jäi eläkkeelle ja sain psykiatrin tilalle, joka sitten laittoi mun eläkkeelle.
Itse sain psykoosilääkkeen (risperidonin) joskus tammikuussa ja psykiatrin, hoitajan ja minun mielestä lääke auttoi. Toki myrkkyähän nuo lääkkeet ilmeisesti on, mutta ei mahda mitään.
Mitä oon lukenut, niin kaksisuuntainen mielialahäiriö voisi tehdä "liikaa virtaa". Tai sitten toisaalta sitä masennusta. Itsellä ei pitäisi silti kaksisuuntaista olla.
Niin itse muistan että pelkkä masennuslääke ei oikein tehoa pään leviämiseen. Kerran myös kiivastuin hoitajan käynnillä ja hoitaja sitten ehdotti että menisinkö vaikka osastolle ekaa kertaa käymään. Mutta ei se oikein olisi onnistunut, kun ei koiralle ole mitään hoitopaikkaa. Suutuin hoitajalle, koska yrittivät "pakottaa" takaisin töihin. Sitten uusi psykiatri kirjoittikin kunnon paperit joilla sain kuntoutustukea. Ilmeisesti pitäisi myös irtisanoutua töistä, mutta ei ole pahemmin kiinnostanut se asia
Sulla ehkä hyvä asia, että reuma asia etenee. Mulla se tosi kevyt kävely on auttanut ainakin vähän. Lisäksi yritän "kävellä oikein", niin ei ole ollut oikeastaan jalkakipua. Mutta en pystyisi toki töissä kävelemään, aivan liian raskasta. Lisäksi painavat työkengät rasittaisi jalkoja luulatavasti aivan liikaa, eikä jalkaterän luut pääsisi taipumaan normaalisti työkengissä?
Niin ja jotkuthan saa apua terapiasta. Itse en ole missään terapiassa kumminkaan ollut.
Itse en huomannut, että vastasinkin kahdelle eri henkilölle.Terapiaa ois pitän hakea, mut ei oo pää kestän vielä. Lopetin myös lääkkeet, koska alko tuntuu ettei toimi muna ollenkaan. Cymbaltaa vedin, mut huomas et jossain vaiheessa olin vaa yksin koneella ja kirjottelin pistettä. Sit ollu toi Venlafaxin nii tuntu ettei verme toimi enää. Oon tullu siihe tuloksee, et mitä vittua sitten vaikka olis hullu. On tullu avauduttua ihmisille kaikesta enemmän. En kyl sit tiiä onks siit vitunkaa hyötyä.
Mul on ollu joo noita ylijäämänaisia, joista oon halun eroo, koska ei pitäs aina panna vaa sitä helpointa. Sil yhel oli kyl helvetin hyvä römpylä.
Mut aina ku tapaa jonkun jonka kanssa on helvetin hienoa ja aattelee et pyytää kahville tai jotain nii ei vittu tuu tehtyä mitään.
Taitaa suurin ongelma olla vittu munien puute.
Mut ei viittis alkaa kyselee mitää kahvittelujakaa ku vittu tietää et tulee massiivinen jömppis. Ole siinä sit Kelassa, Apteekissa ym. muna pystyssä.
Pahin oli ku näki exän yhen kaverin ja tuli helvetti keskel katua juteltua ja vitusti porukkaa.
Viimeks toisaalt ku olin bussis ja mun vieree istu joku venäläinen nainen nii aattelin et vittu seisokoot. Perkele tuli melkein lauettua housuihin. Sit sen joku Aasialaiskaveri oli siin vieres et ygh. Vitun vittu minkäs teet ku on yliaktiivinen.
On mulle jotain diagnoosia tehty kakssuuntasest, mut musta tuntuu et paskaa kaikki tollaset diagnoosit. Sehän se on pahinta, kun elää illuusios monta vuotta ja kaikki lävähtääkin naamalle.
Lääkkeisiin en kyl enää koske. Mul saa olla aggressioita ja mul saa olla panetusta. Vittu se tekee musta ihmisen.
Huvittavinta oli se, kun olin jossain ahdingonsietoryhmässä jossa kaikki muut oli naisia.
Kun multa kysyttiin et onko mitään vinkkejä antaa. Sanoin et on helvetin vapauttavaa huutaa täysiä ja paiskoa tavaroita. Ne katto mua vaa pitkää.
Eiks sit jumalauta sais olla mitään pahoja tunteita??
Musta tuntu siel ahistusryhmäs et se yks punatukkanen nainen halus panna mua. Must on kyl tuntun noin aika monta kertaa aika monest ihmisest, jos alkaa tarkemmin miettiä.Itse en huomannut, että vastasinkin kahdelle eri henkilölle.
Mulla Cymbalta aiheutti ihan samat haittavaikutukset ja 75 mg Venlafaxin oli taas huomaamaton lääke.
Kyllä niitä tunteita tosiaan kuuluu olla. Usein helpottaa sitten oloa.
Mua myös oltiin laittamassa ahdistus ryhmään, mutta ryhmä tuli täyteen ja mä en päässyt. Toisaalta en olisi varmaan halunnutkaan
Eiks tähän väliin kuulu ilmottaa että missä ihmeenghetossa pitää asua että joutuu käyttämään turvalukkoa ovessaTalossa tehty vesijohto remppaa ja itelle ei ole tullut mitään ilmoitusta että tartteeko tulla asuntoon jne. No olen varmuuden vuoksi laittanut turvalukon kiinni poisollessa. Ja nyt kotiin tullessa lappu ovessa että turvalukko auki arkisin . Haistakoot paskan jos ei osata kunnolla ilmoittaa.
Oletan että remonttitiedote on tullut ja siinä kerrottu vesijohtoremontin aikataulu, ehkä jopa että asunnoissa joudutaan vierailemaan. Varsinkin laajojen remonttien yhteydessä on hankalaa antaa asukkaalle minuttiaikataulu asuntoon menemisestä. voi olla että putki/kaapeli jää vaikka jumiin x asunnon kohdalle siinä voi siten lopettaa hommat päivältä tai käydä "tökkäämässä" putki eteenpäin.Joo kyllä noista kuuluu ilmoittaa reilusti että koska tullaan asuntoon. Ei ole mitenkään haastavaa toimia noin.
Hmm ikävä jos noin käy.sikiökone, huora. löytää äijän, nai sitä, tekee pennut, lapset lastenkotiin, sitten naidaan toisen siskon äijä ja taas sama juttu.
Iskänsä elättää täpöllä, huoraamisella ei näemmä tienaa tarpeeksi
Eikä liikaa ole siittiöissä ollut älykkyysosamäärää kasvattavia syöpägeenejä.
"Iskä, voitko tulla hakee mut ja äpärän Oulusta, vaikka Asutkin Turussa? mut pitäisi viedä sun autolla kotiin Tampereelle. Anna samalla pari sataa että saan äpärälle vaippoja ja ruokaa koska sen isä on narkkari ja työtön pultzari" WTF??
Ei se ole hankalaa. Olen ollut itsekin noissa mukana. Ekaksi tehdään katselmoinnit joista ilmoitetaan, sitten tehdään valmistelevia töitä (tukkimisia tai muuta) joista ilmotetaan ja sitten se itse remontti tehdään päivässä per kämppä ja siitäkin ilmoitetaan.
Melko ihmeellistä amatööriperseilyä jos ei tohon pysty.
Se voi myös olla mallia, että soittavat ovikelloa tai tulevat avaimella suoraan sisälle. En tosiaan käsitä sitä ravaamisen määrää ja aina silloin kun on nukkumassa, munasillaan tai paskalla.Joo kyllä noista kuuluu ilmoittaa reilusti että koska tullaan asuntoon. Ei ole mitenkään haastavaa toimia noin.
Nyt minä oon sitten vastuussa noista asioista palkankorotuksen kanssa.