Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Poistin AEG pesukoneesta kuljetustuet. Vetäessäni sitä ylintä muovikikkaretta ulos, se katkesi keskeltä ja puolet putosi koneen sisälle.

Nyt mietin haittaako se että se seikkailee siellä koneen pohjalla jossain, vai pitääkö ihan kutsua korjaaja avaamaan koko paska ennen kuin uskallan käyttää. :angry::angry::angry::angry::angry:

Tuollainen kuin tuossa kuvassa on ylimpänä, siitä siis puolet.

Minäpä nohevana tökkäsin koneen päälle kuljetustuet päällä. Ajattelin että se tarkoittaa sitä että ne pultit on vaan nostoa varten ja liekkö niistä mitään haittaa jos ne ruuvaa loppuun saakka ni on siinä valmiina seuraavaa kertaa varten.
Pomppi meinaa kone aika mukavasti :D
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
128
Poistin AEG pesukoneesta kuljetustuet. Vetäessäni sitä ylintä muovikikkaretta ulos, se katkesi keskeltä ja puolet putosi koneen sisälle.

Nyt mietin haittaako se että se seikkailee siellä koneen pohjalla jossain, vai pitääkö ihan kutsua korjaaja avaamaan koko paska ennen kuin uskallan käyttää. :angry::angry::angry::angry::angry:

Tuollainen kuin tuossa kuvassa on ylimpänä, siitä siis puolet.

Kyllä siinä rummussa pitäisi olla avausmekanismi jolla pääset käsiksi koneen sisälle, juurikin sen takia jos sinne jotain pääsee tippumaan. Itselläkin tippui sinne kerran joku kikkare, ohjekirjassa oli avausohje.
 
Liittynyt
17.08.2017
Viestejä
208
Kyllä siinä rummussa pitäisi olla avausmekanismi jolla pääset käsiksi koneen sisälle, juurikin sen takia jos sinne jotain pääsee tippumaan. Itselläkin tippui sinne kerran joku kikkare, ohjekirjassa oli avausohje.


Aaaa..... en tullut tuota ajatelleeksi. Tutkin asiaa ja katson pääsenkö sisään. :)
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Vituttaa ku työ maistuu puulta, ulkona ois kesä ja vois tehdä jotain mukavampaa.
Vielä enemmän kyrpii ku on miljoonan edestä vermeitä ja koneita mutta omaa aikaa nolla. Velvollisuudet ku saatu hoidettua niin jaksa ku mennä nuku ja aamusta sama oravanpyörä uudestaa.
Hanki vittu perhe elämä, täytä kohta 40v , elämä harmaata paskaa jossa viikot sekottuu toisiin ja aikaa mihinkää ei jää. Vitun vittu.
Tismalleen sama tilanne, mutta ikä lähestyy "vasta" 30 vuotta. Aikaa ei jää töiden ja pakollisten menojen jälkeen käytännössä mihinkään, väsyttää vaan ja treeneissä tulee käytyä särkylääkkeiden ja kofeiinin voimalla. Illalla ei saa rentouduttua, kun projektit deadlineineen pyörii mielessä, ja pitää valmistella palaverien agenda seuraavalle aamulle ..jne
Vuositulot lähestyy sataatonnia vähitellen mutta mitä sillä rahalla tekee, kun ei kerta kaikkiaan ole aikaa tai jaksamista mihinkään.
 

KiD83

Persu
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
1 027
Vituttaa ku työ maistuu puulta, ulkona ois kesä ja vois tehdä jotain mukavampaa.
Vielä enemmän kyrpii ku on miljoonan edestä vermeitä ja koneita mutta omaa aikaa nolla. Velvollisuudet ku saatu hoidettua niin jaksa ku mennä nuku ja aamusta sama oravanpyörä uudestaa.
Hanki vittu perhe elämä, täytä kohta 40v , elämä harmaata paskaa jossa viikot sekottuu toisiin ja aikaa mihinkää ei jää. Vitun vittu.
Muuten oli sama reilu vuosi sitten, paitsi vermeitä ei ollut miljoonan edestä. Harrastus tarvikkeet omiin tarpeisiin kyllä.

Kohta 40 ja 6 lasta.

Harmaa paska vaihtui jonkinmoiseen väriloiskeeseen eron tultua ja työsuhteen päätyttyä.
Nyt on vuoroviikoissa aikaa itselle ja lapsille paremmin. En sano että tämä todellakaan on muille pelastus, mutta itse koin olevani tämän tarpeessa.


Voisin jatkaa vielä tätä, nyt en vaan luurilla jaksa näpytellä enempää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
516
Muuten oli sama reilu vuosi sitten, paitsi vermeitä ei ollut miljoonan edestä. Harrastus tarvikkeet omiin tarpeisiin kyllä.

Kohta 40 ja 6 lasta, aika on todella kortilla. Välillä tuntuu että toinen lapsi saa enempi huomiota kuin toinen, ja tästä sitten karmea ressi ja huoli.

Harmaa paska vaihtui jonkinmoiseen väriloiskeeseen eron tultua ja työsuhteen päätyttyä.
Nyt on vuoroviikoissa aikaa itselle ja lapsille paremmin. En sano että tämä todellakaan on muille pelastus, mutta itse koin olevani tämän tarpeessa.

Nyt hetken hengähdettyä on tullut uutta intoa etsiä sopivan haasteellista ja vaativaa työtä itselle, ettei tunnu siltä että mahdolliset lahjat/kyvyt menee hukkaan.

Voisin jatkaa vielä tätä, nyt en vaan luurilla jaksa näpytellä enempää.
Täällä on ollu useempi vuosi myös aika harmaata. Tänään allekirjoitettiin 2004 solmitun liiton eropaperit. Lasten puolesta ja tutun, samat arvot omaavan ihmisen katoaminen arjesta surettaa. Paljon asioita, mitä ei jää kaipaamaan ja tätä em. väriloistoa toivon. Yhteisymmärryksessä tehty päätös ja välit hyvät ainakin toistaiseksi, mutta vituttaahan tämä, kun ei osattu paremmin ja uudessa arjessa paljon kysymysmerkkejä.
 

KiD83

Persu
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
1 027
Täällä on ollu useempi vuosi myös aika harmaata. Tänään allekirjoitettiin 2004 solmitun liiton eropaperit. Lasten puolesta ja tutun, samat arvot omaavan ihmisen katoaminen arjesta surettaa. Paljon asioita, mitä ei jää kaipaamaan ja tätä em. väriloistoa toivon. Yhteisymmärryksessä tehty päätös ja välit hyvät ainakin toistaiseksi, mutta vituttaahan tämä, kun ei osattu paremmin ja uudessa arjessa paljon kysymysmerkkejä.
Tuo on totta, ero kun tulee niin siinä ei lähde pelkästään puoliso, lapset tai koti, vaan kaikki nämä kolme kerralla mahdollisesti. Siinä on aika vaikea keräillä itseään uudessa asunnossa joka ammottaa tyhjyyttään.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Avoero noin 5 vuotta sitten ja parin vuoden taistelu takana lasten tapaamisoikeudesta, joka meinasi lamauttaa koko elämänhalun.

Nyt kun niistä on päässyt, elämänlaatu noussut ja lasten kanssa aivan mahtava suhde ja he haluaisivat olla täällä enemmän kuin puolet ajasta.

Katsotaan mahdollista puolisoa sitten kun kun lapset ovat vanhempia ja ei niin riippuvaisia vanhemmista. Siihen asti ainakin sinkkuna omasta tahdosta.

Mutsi oli semmoinen, että uutta ukkoa heti perään kun edellinen suhde päättyi ja sitä rataa meni hautaan saakka. Piti aina olla joku kainalossa.

Mutta näille on myös oma ketju: Parisuhteen kiemurat
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 011
Vituttaa ku työ maistuu puulta, ulkona ois kesä ja vois tehdä jotain mukavampaa.
Vielä enemmän kyrpii ku on miljoonan edestä vermeitä ja koneita mutta omaa aikaa nolla. Velvollisuudet ku saatu hoidettua niin jaksa ku mennä nuku ja aamusta sama oravanpyörä uudestaa.
Hanki vittu perhe elämä, täytä kohta 40v , elämä harmaata paskaa jossa viikot sekottuu toisiin ja aikaa mihinkää ei jää. Vitun vittu.
Uskon että kohtalon johdattelemana minulle kävi töissä taannoin tapahtumasarja, jonka jälkeen tajusin, että en halua elää työlle, vaan haluan tehdä vain työtä elääkseni. Tämän asian ymmärtämisen jälkeen aloin toteuttamaan sitä ja päätös on ollut elämäni parhaita. Taloudellisesti tuossa tulee takkiin paljon, mutta se vapaus ja se hyvä fiilis, sitä ei raha korvaa mitenkään . Ei ole mitään hinkua enään siiheen stressaavaan oravanpyörään, jota tuossa Haukkakin kuvailee.

"Huvittavinta" tuossa oli se, että en edes tajunnut että elin tuossa oravanpyörässä. Kaikki oli hyvin, mukava työ, ja oli kivaa. Tai ainakin luulin niin, tai olin aivopessyt itseni uskomaan niin. Sitten kun muutos tuli, tajusin että tuo oli täyttä paskaa. Oli hämmentävää tajuta kuinka huonosti itse asiassa asiat olivatkaan olleet tai kuinka hyvin asiat voisivat olla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
67
Munuaiskivi ( 6mm ), 6 vietettyä päivää lasaretissa, 2 operaatiota ja stenttiputki munuaisesta rakkoon, joka mahdollisesti poistetaan myöhemmin kiven kanssa.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
927
Perkeleen naapurinakka kun herättää tolla hiton seksinharrastamisellaan kesken unien.... "hiiiiihhhh uuuhhhh huuuhhhh iiiihhhhhhh!!!"

Nuku tässä sitten.....
 
Liittynyt
22.08.2018
Viestejä
134
huomenna pitäs lähteä mökkeileen 250km päähän. moottoripyörästä uus laturi sökö, autosta alko takajarru jumittaan herkistely ei auttanut mitään satulat on ehkä 2 vuotta vanhat. no eipä siinä korjataan kun jaksetaan. italian ori alfa lainaan saatesanoilla "ei kai siinä mitään vikaa pitäs olla" jäänee nähtäväksi.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 011
huomenna pitäs lähteä mökkeileen 250km päähän. moottoripyörästä uus laturi sökö, autosta alko takajarru jumittaan herkistely ei auttanut mitään satulat on ehkä 2 vuotta vanhat. no eipä siinä korjataan kun jaksetaan. italian ori alfa lainaan saatesanoilla "ei kai siinä mitään vikaa pitäs olla" jäänee nähtäväksi.
Käännä suosiolla posti mökille. Italian orit tapaa jäädä kesäksi mökkilaitumille.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 012
kyseisen alfa yksilön tietäen pikku matkastakin saa kyllä seikkailun aikaan mutta pitäähän sitä elämässä olla jännitystä.
Kehittää samalla sitä luontaista ongelmanratkaisukykyä kun auto leviää 100km päässä lähimmästä sivistyksestä/taksi/bussi/juna-asemasta :D ;)

Edit: Perjantai ei niin paha jos kaljat on ostettu. Sunnuntai paluumatka klo21 sitten jo vituttaakin.
 
Liittynyt
22.08.2018
Viestejä
134
huomenna pitäs lähteä mökkeileen 250km päähän. moottoripyörästä uus laturi sökö, autosta alko takajarru jumittaan herkistely ei auttanut mitään satulat on ehkä 2 vuotta vanhat. no eipä siinä korjataan kun jaksetaan. italian ori alfa lainaan saatesanoilla "ei kai siinä mitään vikaa pitäs olla" jäänee nähtäväksi.
Tässähän todellakin kävi niin että alfalla pääsi 40km ja nilkuttaen takasi kotiin. no onneksi on kylmää lonkeroa minnekään mökille ois halunnutkaan, Jalat vielä toimii varmaan kohta on nilkkanurin :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
"Huvittavinta" tuossa oli se, että en edes tajunnut että elin tuossa oravanpyörässä. Kaikki oli hyvin, mukava työ, ja oli kivaa. Tai ainakin luulin niin, tai olin aivopessyt itseni uskomaan niin. Sitten kun muutos tuli, tajusin että tuo oli täyttä paskaa. Oli hämmentävää tajuta kuinka huonosti itse asiassa asiat olivatkaan olleet tai kuinka hyvin asiat voisivat olla.
Niin näissä on se että suurin osa ihmisistä tekee töitä jotka ei oikeasti kiinnosta paskaakaan. Välillä voi ihan sujuvasti uskotella itselleen ja muille että tekee jotain merkityksellistä tai mukavaa, mutta se perus corporate IT/talous/prosessit/bisnes- diibadaaba on oikeastaan täysin päinvastaista kuin se millä ihminen luonnostaan voi hyvin. Ja sitten on ne jotka tekee sitä mistä oikeasti tykkäävät, näillä on enimmäkseen ollut koronakurimus päällä toista vuotta.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
501
Vituttaa kun aina toimin ennen kuin kerkeän ajatella asioita loogisesti. Usein asiat menevät upeasti mutta sitten välillä saa ajatella mitä vittua siellä omassa päässä on liikkunut.
Esim. tänään meillä kävi palokunta kun oli grillihiilet loppussa ja heitin grilliin täytteeksi leppäsavua.
Toki ymmärrän jälkikäteen että tämä oli täysin idioottimainen idea, mutta hetkessä ajattelin vain että molempia käytetään grillailuun joten miksi ei?
Olen kyllä yrittänyt päästä impulsiivisuudesta vähän eroon mutta luonnetta on aika vaikea muuttaa.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
542
Mitenkähän tämän muotoilisi ymmärrettävään muotoon. Viime kesänä kilpailutettiin kivijalan hionta/paikkaus/maalaus. Samalla oli tarkoitus tehdä sadevesiviemärit ja salaojat, mutta koska sitä urakkaa ei kilpailutettu, niin vaimo totesi, että tehdään se ensi keväänä(tänä keväänä siis). Minä sitten siihen, että selvä; kilpailuta sinä urakoitsijat ja hoidetaan se keväällä. Kevät tuli ja meni. Aloin siinä sitten ihmettelee, että remontin pitäs olla jo tehty ja vaimo totesi, että ei hän ole jaksanut urakoitsijaa kilpailuttaa. Sen sijaan tehdäänkin niin, että vedetään rännistä maan alla putki kivikaivoon, yhteensä 7kpl. Siinä sitten ihmettelin, että kuka piru kaivaa ne putket tuonne saviseen ja juurakkoiseen maahan? Toki voinhan minä yrittää lapiolla, mutta mitä tehdään jos se onnistu? Siihen vaimo sitten totesi, että otetaan kaivuri sieltä mistä saadaan. Minä olin hölmö ja menin kysymään, että eikö sitä kuuluisi kilpailuttaa? Ei kuulemma tarvitse, koska kyseessä on vain pieni työ. Eipä tässä osaa oikeen muuta ku huokaista syvään. Koetinhan minä tottakai perustella, että tässähän maksetaan 2x sadevesiviemärit, koska tämä ratkaisu on vain väliaikainen. Eli minkä takia ei voi teettää jollain koko sadevesiviemäröintiä salaojineen? Se ei kuulema käy, koska kukaan ei jaksa katsella sitä maan kaivuuta ja siirtelyä. Voisiko joku perustella mulle tämän logiikan vaikka alkuunsa rautalangasta? Kysyn sitten tarkemmin jos en tajua.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mitenkähän tämän muotoilisi ymmärrettävään muotoon. Viime kesänä kilpailutettiin kivijalan hionta/paikkaus/maalaus. Samalla oli tarkoitus tehdä sadevesiviemärit ja salaojat, mutta koska sitä urakkaa ei kilpailutettu, niin vaimo totesi, että tehdään se ensi keväänä(tänä keväänä siis). Minä sitten siihen, että selvä; kilpailuta sinä urakoitsijat ja hoidetaan se keväällä. Kevät tuli ja meni. Aloin siinä sitten ihmettelee, että remontin pitäs olla jo tehty ja vaimo totesi, että ei hän ole jaksanut urakoitsijaa kilpailuttaa. Sen sijaan tehdäänkin niin, että vedetään rännistä maan alla putki kivikaivoon, yhteensä 7kpl. Siinä sitten ihmettelin, että kuka piru kaivaa ne putket tuonne saviseen ja juurakkoiseen maahan? Toki voinhan minä yrittää lapiolla, mutta mitä tehdään jos se onnistu? Siihen vaimo sitten totesi, että otetaan kaivuri sieltä mistä saadaan. Minä olin hölmö ja menin kysymään, että eikö sitä kuuluisi kilpailuttaa? Ei kuulemma tarvitse, koska kyseessä on vain pieni työ. Eipä tässä osaa oikeen muuta ku huokaista syvään. Koetinhan minä tottakai perustella, että tässähän maksetaan 2x sadevesiviemärit, koska tämä ratkaisu on vain väliaikainen. Eli minkä takia ei voi teettää jollain koko sadevesiviemäröintiä salaojineen? Se ei kuulema käy, koska kukaan ei jaksa katsella sitä maan kaivuuta ja siirtelyä. Voisiko joku perustella mulle tämän logiikan vaikka alkuunsa rautalangasta? Kysyn sitten tarkemmin jos en tajua.
Mitenkähän tämän muotoilisi ymmärrettävään muotoon.

Viime kesänä kilpailutettiin kivijalan hionta/paikkaus/maalaus.

Samalla oli tarkoitus tehdä sadevesiviemärit ja salaojat, mutta koska sitä urakkaa ei kilpailutettu, niin vaimo totesi, että tehdään se ensi keväänä(tänä keväänä siis).

Minä sitten siihen, että selvä; kilpailuta sinä urakoitsijat ja hoidetaan se keväällä. Kevät tuli ja meni.

Aloin siinä sitten ihmettelee, että remontin pitäs olla jo tehty ja vaimo totesi, että ei hän ole jaksanut urakoitsijaa kilpailuttaa.

Sen sijaan tehdäänkin niin, että vedetään rännistä maan alla putki kivikaivoon, yhteensä 7kpl. Siinä sitten ihmettelin, että kuka piru kaivaa ne putket tuonne saviseen ja juurakkoiseen maahan?

Toki voinhan minä yrittää lapiolla, mutta mitä tehdään jos se onnistu? Siihen vaimo sitten totesi, että otetaan kaivuri sieltä mistä saadaan. Minä olin hölmö ja menin kysymään, että eikö sitä kuuluisi kilpailuttaa?

- Ei kuulemma tarvitse, koska kyseessä on vain pieni työ.

Eipä tässä osaa oikeen muuta ku huokaista syvään. Koetinhan minä tottakai perustella, että tässähän maksetaan 2x sadevesiviemärit, koska tämä ratkaisu on vain väliaikainen.

Eli minkä takia ei voi teettää jollain koko sadevesiviemäröintiä salaojineen?

- Se ei kuulema käy, koska kukaan ei jaksa katsella sitä maan kaivuuta ja siirtelyä.

Voisiko joku perustella mulle tämän logiikan vaikka alkuunsa rautalangasta? Kysyn sitten tarkemmin jos en tajua.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
542
Mitenkähän tämän muotoilisi ymmärrettävään muotoon.

Viime kesänä kilpailutettiin kivijalan hionta/paikkaus/maalaus.

Samalla oli tarkoitus tehdä sadevesiviemärit ja salaojat, mutta koska sitä urakkaa ei kilpailutettu, niin vaimo totesi, että tehdään se ensi keväänä(tänä keväänä siis).

Minä sitten siihen, että selvä; kilpailuta sinä urakoitsijat ja hoidetaan se keväällä. Kevät tuli ja meni.

Aloin siinä sitten ihmettelee, että remontin pitäs olla jo tehty ja vaimo totesi, että ei hän ole jaksanut urakoitsijaa kilpailuttaa.

Sen sijaan tehdäänkin niin, että vedetään rännistä maan alla putki kivikaivoon, yhteensä 7kpl. Siinä sitten ihmettelin, että kuka piru kaivaa ne putket tuonne saviseen ja juurakkoiseen maahan?

Toki voinhan minä yrittää lapiolla, mutta mitä tehdään jos se onnistu? Siihen vaimo sitten totesi, että otetaan kaivuri sieltä mistä saadaan. Minä olin hölmö ja menin kysymään, että eikö sitä kuuluisi kilpailuttaa?

Ei kuulemma tarvitse, koska kyseessä on vain pieni työ.

Eipä tässä osaa oikeen muuta ku huokaista syvään. Koetinhan minä tottakai perustella, että tässähän maksetaan 2x sadevesiviemärit, koska tämä ratkaisu on vain väliaikainen.

Eli minkä takia ei voi teettää jollain koko sadevesiviemäröintiä salaojineen?

Se ei kuulema käy, koska kukaan ei jaksa katsella sitä maan kaivuuta ja siirtelyä.

Voisiko joku perustella mulle tämän logiikan vaikka alkuunsa rautalangasta? Kysyn sitten tarkemmin jos en tajua.
Hmm teinkö jotain väärin?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mielestäni laitoin kyllä lauseiden loppuun pisteet ja merkit ihan oikein. Lisäksi laitoin aina ison alkukirjaimen. No, ehkä kappaleenjako on tuntematon käsite.
Ihan ookoo. Lisäsin vaan rivinvaihdot kappalejakoon, että on helpompi lukea :)
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
515
Kyllä se vaan on helpompi lukea tuota ”muotoiltua” versiota.

Mitä itse vituksen aiheeseen tulee, niin kysymys.
Asutteko eri osoitteissa?
Aika jännä jos asutte samassa talossa ettette keskustelleet asiasta koko talven aikana…

Vituttaa varmaan ku akka ei oo hoitanu mitä lupas, mutta en ainakaan itse maksaisi latiaka ylimääräistä vaan ottaisin puhelimen kouraan ja soittaisin pariin firmaan, että mitä tuollainen työ kustantaa.

Sitten sulla on mustaa valkoisella että kannattaako itse tehdä vai joku jolla on koneet ja laitteet.
Mutta kannattaa hetki odottaa kun eikös tuon kotitalousvähennyksen pitänyt kohta nousta?
Vai oliko se vaan lämmitysmuodon vaihtamiseen?
 
Viimeksi muokattu:

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
R.I.P Villakoira 15,6,2021 . Pitiviiä piikille, kasvain luultavasti vaivasi senverta ettei muuta tehnykuin nukkui vain enää
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Mielestäni laitoin kyllä lauseiden loppuun pisteet ja merkit ihan oikein. Lisäksi laitoin aina ison alkukirjaimen. No, ehkä kappaleenjako on tuntematon käsite.
Ihan hyvin se oli kirjoitettu. Ei tuollaisia living deathing tyhjiä rivejä kuulu laittaa mihinkään muuhun kuin oikeiden kappaleiden väliin.
 
  • Tykkää
Reactions: mti
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Kyllä se vaan on helpompi lukea tuota ”muotoiltua” versiota.
Ei se ole mitään "muotuilua" että laittaa joka vitun lauseen perään kappalejaon.

Toki joissakin someissa nykyään käytetään tällaista, jotta saadaan mahdollisimman paljon huomiota.

Mitään laadukasta tai selkeää tämä ei ole.

Pitemmän päälle erittäin rasittavaa.

Ei tarvitse miettiä mitään loogisia rakenteita kun voi vaan tehdä kaikesta oman kappaleen.

Tässähän tuntee itsensä ihan influenceriksi kun kirjoittaa näin.

Muistakaa jakaa ja subscribaa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
515
No voi sun...
Juu ei tietenkään joka lauseen perään.
Nyt kun katson tietokoneen ruudulta niin APn kirjoitus edelleen hirveätä lukea kun ei ole kappalejakoa.
Taasen Living_death on varmaan piruuttaan laittanut joka lauseen perään kappalejaon korostaakseen APn virhettä.

Selasin puhelimella ja näytti kappalejako oklta, sori.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
542
No voi sun...
Juu ei tietenkään joka lauseen perään.
Nyt kun katson tietokoneen ruudulta niin APn kirjoitus edelleen hirveätä lukea kun ei ole kappalejakoa.
Taasen Living_death on varmaan piruuttaan laittanut joka lauseen perään kappalejaon korostaakseen APn virhettä.

Selasin puhelimella ja näytti kappalejako oklta, sori.
Kerrotko mullekkin minkä virheen tein, että osaan sitten jatkossa paremmin. Mielestäni yhteen lyhyeen asiaan riittää yksi kappale. Omasta mielestäni tiedän milloin kappalejako tulee tehdä, mutta ilmeisesti olen väärässä?
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
542
Kyllä se vaan on helpompi lukea tuota ”muotoiltua” versiota.

Mitä itse vituksen aiheeseen tulee, niin kysymys.
Asutteko eri osoitteissa?
Aika jännä jos asutte samassa talossa ettette keskustelleet asiasta koko talven aikana…

Vituttaa varmaan ku akka ei oo hoitanu mitä lupas, mutta en ainakaan itse maksaisi latiaka ylimääräistä vaan ottaisin puhelimen kouraan ja soittaisin pariin firmaan, että mitä tuollainen työ kustantaa.

Sitten sulla on mustaa valkoisella että kannattaako itse tehdä vai joku jolla on koneet ja laitteet.
Mutta kannattaa hetki odottaa kun eikös tuon kotitalousvähennyksen pitänyt kohta nousta?
Vai oliko se vaan lämmitysmuodon vaihtamiseen?
Tähän pitää sanoa sen verran, että helmikuusta lähtien ollut ns. eri teillä. Ei se silti ole se syy, miksei sitä voinut tehdä syksyllä. Mulla oli jo katseltuna urakoitsija, joka kävi katsomassakin urakkaa. Se ei vain kelvannut, koska vaimon mielestä kaikki pitää kilpailuttaa jos säästäisi euronkin. Tämä urakoitsija tehnyt isompia töitä meillä aikaisemminkin. Nyt sitten kun ehdotin tätä urakoitsijaa, niin se ei kelpaa koska lähempänä on muitakin. Tämä on jotenkin niin... Hankalaa käsittää. Olen koettanut päässäni tätä pyöritellä, mutta mihinkään järkevään lopputulokseen en ole päässyt. Sanoinkin tässä vasta, että minä en sitten ole se, joka maksaa sadevesiviemäröinnin ja salaojituksen urakan silloin kun se pitää tehdä ns. uudestaan.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 699
Kerrotko mullekkin minkä virheen tein, että osaan sitten jatkossa paremmin. Mielestäni yhteen lyhyeen asiaan riittää yksi kappale. Omasta mielestäni tiedän milloin kappalejako tulee tehdä, mutta ilmeisesti olen väärässä?
OT, mutta olisin itse ehkä kolmeen kappaleeseen tuon jakanut. Mielipideasioita osittain, ja riippuu millä laitteeella lukee. Esimerkkinä Hesarista avasin pari satunnaista artikkelia ja käytännössä 90% kappaleista koostui yhdestä virkkeestä. Mobiililaitteilla luettaessa varmaan ihan hyvä ratkaisu, paperille painettuna ei toimisi yhtään.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
260
Onnistuin näppäilemään tilin lukkoon. Noh, eikun pankkiin asioimaan. Paikan päällä naapurikunnassa tajusin, että eihän se konttori edes ole auki, kiitos uusien aukioloaikojen. Soitin konttorille, josta selvisi, että eihän siihen lukituksenpoistoon riitä ajokortti, vaan pitäisi olla passi tai kuvallinen henkilökortti (henkilökorttia ei ole ja passista voima loppu). Tässä vaiheessa ajattelin, että onneksi löytyy mobiilivarmenne sekä Pivo, pystyy kirjautua mobiilivarmenteella katselemaan laskuja ja kierrättää Pivolla rahat tyttöystävän tilille josta sitten maksetaan laskut. Ei onnistanut siinäkään, mobiilivarmenne pitäisi ottaa käyttöön (verkkopankkitunnuksilla tietenkin) ja Pivokin kysyy uutta varmennusta. Passijonot ovat tietenkin mahdollisimman pitkät, varhaisin aika löytyi kahden viikon päähän sadan kilometrin päässä olevalle asemalle.

Lisämausteena on paljon rästissä olevia laskuja, joista ehtii kertyä monen kympin edestä maksuvaatimuksia sekä muistutusmaksuja. Lisäksi autossa on vielä vuoden eräisyys ajoneuvoverossa (tällä viikolla viimeiset hetket vaihdella eräisyys tiheämmäksi, saa nähdä onnistuuko puhelimessa), ja siis diesel kyseessä.

Toki aivan ns. kusessa ei vielä olla, Mobilepay toimii toistaiseksi (sieltä ei tosin tilin saldo näy), ja tilin saldon voi kurkata automaatilta. Silti vituttaa, paremmin nämä olisi hoituneet verkkopankissa.

Ps: (parempaa) kappalejakoa ei oo eikä tuu
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
273
Pienen pieni vitutus, mutta yksi vanha tuttu kysyi pari päivää sitten että lähdettäisiinkö "bisselle". Mietin että mikä ei, ja mielessä siinti jokin kiva oluthuone tai baari kaupungilla.

No, nyt kaveri sitten ilmoitti että mennäänkin johonkin syrjäiselle rannalle uimaan ja pussikaljoittelemaan. Eipä kyllä vittuakaan kiinnosta moinen.

Olenko vaan meemikonservatiivi, kun ymmärrän kutsun "bisselle" tarkoittavan lähtökohtaisesti baaria tms.?
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Entä jos sanot sille että ei kiinnosta lähteä pussikaljottelemaan ja tarjoudut vaikka tarjoamaan ensimmäiset kaksi tuoppia jossain itse valitsemassasi paikassa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Tulee ihmiselle sopimattoman kuumaa. Tälläistä ei pitäisi sallia, olkoot vaan afrikassa kuuma mutta miksi se pitää tänne tuoda.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 012
Tulee ihmiselle sopimattoman kuumaa. Tälläistä ei pitäisi sallia, olkoot vaan afrikassa kuuma mutta miksi se pitää tänne tuoda.
Pari vuotta sitten kyselin taloyhtiöltä lupaa ILP:lle. Siitä ei mitään kuulunut, ja sitten elämä/työt vei sopivasti ettei ko. masiinalle ollut tarvetta. Arvaa kun nyt taas helteet alkoi, niin tuli tarkistettua kaikki spostit ja taloyhtiön paperit. No eihän perkeleet olleet sitä saaneet eteenpäin (korona yms. selityksiä). Nyt sitten taas laitoin lupapyyntöjä sisään. Olkoot vaikka STANA/KELE joulukuu kun luvan saan, niin nyt mä sen ILP:in asennutan. UGH.

Edit: Tällä viikolla ollut kohtuu viileää öisin. Nytkin vielä kämpässä mukava <24C. Huomenna taas vissiin alkaa helteet ja kestää ties kuinka kauan.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
542
Eikä se kuumuus pelkästään, vaan pitääkö iltaisin olla niin stanan kirkasta ettei telkkarista meinaa mökillä pimennysverhosta huolimatta saada mitään selvää.
Kyllä nyt vtuttaa tämäkin. Potkupalloakin tulisi..
Edit. niin se prkeleen aurinko heijastuu vttumaisesti tuosta viereisestä järvestä, joka on tossa ihan prkeleen lähellä viiden metrin päässä, melkein kuin purjeveneen kannella yrittäisi kattella...on tämä kyllä...
 
Liittynyt
22.08.2018
Viestejä
134
moottoripyörästä uus laturi sökö
tämä tympii vieläkin kaiken muun lisäksi. uuden löysin hollannista aika suolaseen hintaan, tarviketta ei uskalla enään koittaa. syksyllä osina käytetty pyörä ettei tarvis nyt rapata kun tuommosta -85 goldwingin konetta ei viitti huvikseen irrotella.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 546
Pienen pieni vitutus, mutta yksi vanha tuttu kysyi pari päivää sitten että lähdettäisiinkö "bisselle". Mietin että mikä ei, ja mielessä siinti jokin kiva oluthuone tai baari kaupungilla.

No, nyt kaveri sitten ilmoitti että mennäänkin johonkin syrjäiselle rannalle uimaan ja pussikaljoittelemaan. Eipä kyllä vittuakaan kiinnosta moinen.

Olenko vaan meemikonservatiivi, kun ymmärrän kutsun "bisselle" tarkoittavan lähtökohtaisesti baaria tms.?
Ihan ymmärrettävä reaktio mielestäni sinulta varsinkin jos harrastat hieman parempia oluita. Itselleni kutsu hei lähdetäänkö bisselle tarkoittaa jotain parempaa olutravintolaa jossa juoda se pari olutta ja jauhaa paskaa, ei todellakaan uimaan, pussikaljalle ja halvinta bulkkilageria. Itse toteaisin tuossa että annetaampa olla koko homman sitten jos lähtökohdat ovat nuo.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 017
Pari vuotta sitten kyselin taloyhtiöltä lupaa ILP:lle. Siitä ei mitään kuulunut, ja sitten elämä/työt vei sopivasti ettei ko. masiinalle ollut tarvetta. Arvaa kun nyt taas helteet alkoi, niin tuli tarkistettua kaikki spostit ja taloyhtiön paperit. No eihän perkeleet olleet sitä saaneet eteenpäin (korona yms. selityksiä). Nyt sitten taas laitoin lupapyyntöjä sisään. Olkoot vaikka STANA/KELE joulukuu kun luvan saan, niin nyt mä sen ILP:in asennutan. UGH.

Edit: Tällä viikolla ollut kohtuu viileää öisin. Nytkin vielä kämpässä mukava <24C. Huomenna taas vissiin alkaa helteet ja kestää ties kuinka kauan.
Muuta kun asennutat vaan. Eikö se ennakkopäätös just tullut, että parvekkeen ja kämpän väliseen seinään saa asunnon omistaja reikiä tehdä.
Ei ole paljon enään taloyhtiöllä mahdollisuutta pumppua kieltää.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ihan ymmärrettävä reaktio mielestäni sinulta varsinkin jos harrastat hieman parempia oluita. Itselleni kutsu hei lähdetäänkö bisselle tarkoittaa jotain parempaa olutravintolaa jossa juoda se pari olutta ja jauhaa paskaa, ei todellakaan uimaan, pussikaljalle ja halvinta bulkkilageria. Itse toteaisin tuossa että annetaampa olla koko homman sitten jos lähtökohdat ovat nuo.
Kai sinne saa itse oluet mukaan valkata? Kyllä mulle kesällä ulkona nautittu olut maistuu näin vakavaraisena ja keski-ikää lähestyvänäkin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 017
Kai sinne saa itse oluet mukaan valkata? Kyllä mulle kesällä ulkona nautittu olut maistuu näin vakavaraisena ja keski-ikää lähestyvänäkin.
Paljon mieluummin itsekin lähden parin hyvän kaverin kanssa jonnekin rantaan/mökille nuotion ääreen juomaan vaikka jotain hyvää saksalaista tms. Olutta, kuin jonnenkkin täyteen ammuttuun trendikuppilaan vetämään jotain naaman sisäänpäin kurtistavaa ipaa pikkurilli pystyssä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 479
Viestejä
4 200 888
Jäsenet
70 911
Uusin jäsen
laskostaja

Hinta.fi

Ylös Bottom