Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 040
Tämä vaatisi yhtä aikaa itsetietoisuutta, ympäristönsä hahmottamista ja kykyä ajatella yli 5 sekuntia pidemmälle tulevaisuuteen.

Empiirisen kokemukseni mukaan 95% ihmisistä ei kykene tähän mitenkään.
Pitäisikö ne lapset jättää keskelle parkkipaikkaa siksi aikaa kun itse ajat auton ruutuun? Tai jättää kolme vuotias auton viereen ja alkaa sitten peruuttamaan ruudusta? Tuo se vasta olisikin hyvää hahmottamista.
Ymmärrän kyllä pointtisi mutta aina tuo ei ole mahdollista.
Ps. Itse kiellän muksuja avaamasta ovea ennen kuin olen itse "varmistamassa" ettei ovi lipeä naapurin autoon.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Pitäisikö ne lapset jättää keskelle parkkipaikkaa siksi aikaa kun itse ajat auton ruutuun? Tai jättää kolme vuotias auton viereen ja alkaa sitten peruuttamaan ruudusta? Tuo se vasta olisikin hyvää hahmottamista.
Ymmärrän kyllä pointtisi mutta aina tuo ei ole mahdollista.
Ps. Itse kiellän muksuja avaamasta ovea ennen kuin olen itse "varmistamassa" ettei ovi lipeä naapurin autoon.
Itsehän siis osoitat mainitsemiani ominaisuuksia. Minulle on aivan sama, miten niitä soveltaa.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Kyllä se on. Virallisesti on kolme eri tapaa tehdä tämä:

- Ei ilmaisjakelua - Ei mainoksia (kumpaakaan ei jaeta)
- Ei ilmaisjakelua (tällöin mainokset jaetaan)
- Ei mainoksia (tällöin ilmaisjakelu jaetaan)
Mulle opetettiin yhdessä pienessä aluelehdessä, joka hoiti jakelun itse, että jos ovessa lukee "ei ilmaisjakeluita", niin silloin sinne ei saa jakaa mitään muuta kuin osoitteellista postia. Jos lukee "ei mainoksia", niin se koskee luonnollisesti pelkästään mainoksia, ei muita ja ilmaisjakeluita saa jakaa.

Itellä lukee ovessa tuo "Ei ilmaisjakeluita", niin se on riittänyt torjumaan mainokset, sekä tietenkin ne ilmaisjakelut.

Varmin tapahan se tietysti on kun laittaa molemmat (jos mahtuu), niin loppuu se roskapostin syöttö luukkuun. Mutta tosiaan omien kokemusten perusteella "Ei ilmaisjakeluita" koskee myös mainoksia.

[edit] Joskus voi laatikkoon tippua kokemattomien jakelijoiden toimesta ylimääräisiä ilmaisjakeluita/mainoksia, mutta nytten about vuoteen, ei ole niitä virheitäkään tapahtunut. En tiä onko tän kerrostalon asukkaat herkkiä ilmoittamaan, jos joku jakelija alkaa perselemään, jonka vuoksi jakelijat on nykyisin paremmin opastettuja asiasta, miten noita pitää tulkita.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 603
Winukka otti ja sekos. Kokeillu lähinnä kaikki mitä netti tarjos ratkasuks ongelmiin. Ei vaan lähe pelittään. Game pass pelit ei lähde lataamaan, jämähtää erroriin heti alussa. Ohjelmat ei välttämättä aukea ekalla yrityksellä. Täytyy varmaan asennella koko paska uusiks tässä viikonlopun aikana. Nyt toisaalta jos sitten laittaisi kaiken muun toiselle levylle ja pelkän winukan c asemalle, niin saisi vähän järkevöitettyä hommaa. Eikä aina tarvis steamia yms muita latailla uusiks jos winukan joutuu asentelemaan uudelleen.

Tämähän on siis sittenkin ehkä mahdollisuus, eikä vitutuksen aihe. :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Winukka otti ja sekos. Kokeillu lähinnä kaikki mitä netti tarjos ratkasuks ongelmiin. Ei vaan lähe pelittään. Game pass pelit ei lähde lataamaan, jämähtää erroriin heti alussa. Ohjelmat ei välttämättä aukea ekalla yrityksellä. Täytyy varmaan asennella koko paska uusiks tässä viikonlopun aikana. Nyt toisaalta jos sitten laittaisi kaiken muun toiselle levylle ja pelkän winukan c asemalle, niin saisi vähän järkevöitettyä hommaa. Eikä aina tarvis steamia yms muita latailla uusiks jos winukan joutuu asentelemaan uudelleen.

Tämähän on siis sittenkin ehkä mahdollisuus, eikä vitutuksen aihe. :hmm:
Oletko asentanu updaten päivitystä viime aikoina? Mulla teki joku windowsin päivitys pari päivää sitten vastaavaa. Kokeileppa poistaa päivitys palauttamalla palautuspiste. Tosin oma palautuspiste ei suostunu toimimaan winun sisällä vaan piti mennä winun boottivalikkoon (CTRL+Sammuta) ja sieltä valita palautuspiste niin palas kaikki normaaliks. Nyt pelottaa enää päivittää konetta..
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 603
Oletko asentanu updaten päivitystä viime aikoina? Mulla teki joku windowsin päivitys pari päivää sitten vastaavaa. Kokeileppa poistaa päivitys palauttamalla palautuspiste. Tosin oma palautuspiste ei suostunu toimimaan winun sisällä vaan piti mennä winun boottivalikkoon (CTRL+Sammuta) ja sieltä valita palautuspiste niin palas kaikki normaaliks. Nyt pelottaa enää päivittää konetta..
Juu, toissa päivänä tuli se tuorein päivitys asennettua, mutta toi pikku kiukkuaminen alko jo varmaan kk sitten. Nyt pekkasella, niin on aikaa laitella uusiks. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Saatana soikoon. Puolitoista kuukautta sitten sain vihdoin varattua hammastarkastuksen niin että se on ihan aamusta niin pääsee sieltä sitten töihin suoraan. Ei tarvittis ajaa puolta tuntia suuntaansa keskellä päivää.

No eikä mitä, puoli tuntia ennenkuin mun aika olis ni soittaavat että lääkäri ei ole tänään töissä. Kiitti vitusti. Seuraava aika joka on heti aamusta tai iltapäivästä on 2 heinäkuuta. Ei vittu sentää. No kuulemma yks aika on ylihuomenna: kello 11.15. Vittu ihan keskellä päivää niin että ei kannata mennä töihin aamusta eikä enää ton jälkeenkään.
Pidetään sitten saatana liukumavapaita koko vitun päivä yhen helvetin hammaslääkärin takia.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 606
Saatana soikoon. Puolitoista kuukautta sitten sain vihdoin varattua hammastarkastuksen niin että se on ihan aamusta niin pääsee sieltä sitten töihin suoraan. Ei tarvittis ajaa puolta tuntia suuntaansa keskellä päivää.

No eikä mitä, puoli tuntia ennenkuin mun aika olis ni soittaavat että lääkäri ei ole tänään töissä. Kiitti vitusti. Seuraava aika joka on heti aamusta tai iltapäivästä on 2 heinäkuuta. Ei vittu sentää. No kuulemma yks aika on ylihuomenna: kello 11.15. Vittu ihan keskellä päivää niin että ei kannata mennä töihin aamusta eikä enää ton jälkeenkään.
Pidetään sitten saatana liukumavapaita koko vitun päivä yhen helvetin hammaslääkärin takia.
Meil muuten samat mutta monesti hammaslääkäripäivinä olen _toivonut_ että soittaisivat ja peruisivat ajan :)
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 390
Vituttaa ku ihmiset menny sekasin ku apinalauma joidenkin saatanan pääministerin aamiaistarpeiden takia. Käytetään vittu tunteja jossain Twitterissä elämästään väittelemällä politiikasta. Unohdetaan samalla sen oman suosikkipuolueen perseilyt ja naama vakavana väitetään että nyt on kyse jostain päättäjien esimerkin näyttämisestä. Sillon kun Stubb veti näkyvästi haistakaa-vittu-ja-köyhät-kyykkyyn -suhmurointia ja yritti säästää rikkaille miljoonia veronkierrolla ni hymyiltiin että kyllä kokoomus tekee niin hienoa politiikkaa ettei tiedä miten päin olisi kun Suomi pelastuu.

"Joo kyllä Pertti sinä nyt teet suuria muutoksia vastustamalla sosiaalidemokraatteja kirjoittelemalla Twitterissä. Ai mitä? Ei kiinnosta esim. kehittää ammattiosaamista ja tienata näin enemmän ja sitä kautta tehdä muutosta? Aivan. Ymmärrän kyllä että selkään sattuu jos on 45kg ylipainoa. Joo totta, kyllä ne demarit on sunkin elämästä tehnyt yhtä helvettiä..."

Sit todellisuudessa nää saatanan kaljamahaiset Pertit ja Maunot sit jossain Kontulan yksiössä vetää bisseä sossumasseilla ja huutelee parvekkeelta mamuille jotka on menossa aamulla töihin.

Minäkin saatanan tuhlaan täällä aikaa lukemassa ihan turhanpäiväisiä keskusteluja ja valittamassa. Onneks oon päässy eroon jo sosiaalisesta mediasta lähes kokonaan, seuraavaks pitäis lopettaa iltapäivälehtien lukeminen ja foorumeille kirjoittelu.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 716
Vituttaa ku ihmiset menny sekasin ku apinalauma joidenkin saatanan pääministerin aamiaistarpeiden takia. Käytetään vittu tunteja jossain Twitterissä elämästään väittelemällä politiikasta. Unohdetaan samalla sen oman suosikkipuolueen perseilyt ja naama vakavana väitetään että nyt on kyse jostain päättäjien esimerkin näyttämisestä. Sillon kun Stubb veti näkyvästi haistakaa-vittu-ja-köyhät-kyykkyyn -suhmurointia ja yritti säästää rikkaille miljoonia veronkierrolla ni hymyiltiin että kyllä kokoomus tekee niin hienoa politiikkaa ettei tiedä miten päin olisi kun Suomi pelastuu.

"Joo kyllä Pertti sinä nyt teet suuria muutoksia vastustamalla sosiaalidemokraatteja kirjoittelemalla Twitterissä. Ai mitä? Ei kiinnosta esim. kehittää ammattiosaamista ja tienata näin enemmän ja sitä kautta tehdä muutosta? Aivan. Ymmärrän kyllä että selkään sattuu jos on 45kg ylipainoa. Joo totta, kyllä ne demarit on sunkin elämästä tehnyt yhtä helvettiä..."

Sit todellisuudessa nää saatanan kaljamahaiset Pertit ja Maunot sit jossain Kontulan yksiössä vetää bisseä sossumasseilla ja huutelee parvekkeelta mamuille jotka on menossa aamulla töihin.

Minäkin saatanan tuhlaan täällä aikaa lukemassa ihan turhanpäiväisiä keskusteluja ja valittamassa. Onneks oon päässy eroon jo sosiaalisesta mediasta lähes kokonaan, seuraavaks pitäis lopettaa iltapäivälehtien lukeminen ja foorumeille kirjoittelu.
Poista IL/is laitteilta ja tilaa esimerkiksi HS. Ei tee maailmasta täydellistä mutta kääk juoruja paljon vähemmän.
 
Liittynyt
30.09.2020
Viestejä
230
Vituttaa ku ihmiset menny sekasin ku apinalauma joidenkin saatanan pääministerin aamiaistarpeiden takia. Käytetään vittu tunteja jossain Twitterissä elämästään väittelemällä politiikasta. Unohdetaan samalla sen oman suosikkipuolueen perseilyt ja naama vakavana väitetään että nyt on kyse jostain päättäjien esimerkin näyttämisestä. Sillon kun Stubb veti näkyvästi haistakaa-vittu-ja-köyhät-kyykkyyn -suhmurointia ja yritti säästää rikkaille miljoonia veronkierrolla ni hymyiltiin että kyllä kokoomus tekee niin hienoa politiikkaa ettei tiedä miten päin olisi kun Suomi pelastuu.

"Joo kyllä Pertti sinä nyt teet suuria muutoksia vastustamalla sosiaalidemokraatteja kirjoittelemalla Twitterissä. Ai mitä? Ei kiinnosta esim. kehittää ammattiosaamista ja tienata näin enemmän ja sitä kautta tehdä muutosta? Aivan. Ymmärrän kyllä että selkään sattuu jos on 45kg ylipainoa. Joo totta, kyllä ne demarit on sunkin elämästä tehnyt yhtä helvettiä..."

Sit todellisuudessa nää saatanan kaljamahaiset Pertit ja Maunot sit jossain Kontulan yksiössä vetää bisseä sossumasseilla ja huutelee parvekkeelta mamuille jotka on menossa aamulla töihin.

Minäkin saatanan tuhlaan täällä aikaa lukemassa ihan turhanpäiväisiä keskusteluja ja valittamassa. Onneks oon päässy eroon jo sosiaalisesta mediasta lähes kokonaan, seuraavaks pitäis lopettaa iltapäivälehtien lukeminen ja foorumeille kirjoittelu.
No tämä. Tässä nyt taas hetken lueskellut foorumia ja mitä ihmeellisimpiä vääntöjä ja mietin tuossa miksi tuntuu hieman ärsyttävän tässä hetkessä, kun jäärät vääntää "kyä jämpti on näin piste minä tiedän". Toisaalta kohta kun käy aamulenkillä ja jos tuollainen vänkäys siellä putkahtaa päähän niin lähinnä siinä nousee hymynkaari :D Sitten muutenkin arkielämässä erilaisia ihmisiä tavatessa huomaan että kuinka pienessä osassa tälläinen nykyisenkaltainen vänkäyskulttuuri oikeastaan on, vaikka nettiä selaamalla maalautuu sellainen kuva, että 90% ihmisistä olisi tälläisiä.

Siinä mielessä hyvä, että netti toimii ihmisille outlettina niin kai se karsii sitä mitä muualla suolletaan ulos. Toki ihmisten omat piirit vaikuttaa, mutta ainakin omalla kohdalla kontrasti on aika suuri sen välillä mitä täällä ja muualla saa lukea ja miten ihmiset oikeasti asioista puhuu. Onneksi.

Pitäisi keskittyä ehkä enemmän netin ainoaan oikeaan käyttötarkoitukseen eli kissavideoihin ja jättää tekstipohjaiset jutut vähemmälle :giggle:
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 348
Vituttaa ku ihmiset menny sekasin ku apinalauma joidenkin saatanan pääministerin aamiaistarpeiden takia. Käytetään vittu tunteja jossain Twitterissä elämästään väittelemällä politiikasta. Unohdetaan samalla sen oman suosikkipuolueen perseilyt ja naama vakavana väitetään että nyt on kyse jostain päättäjien esimerkin näyttämisestä. Sillon kun Stubb veti näkyvästi haistakaa-vittu-ja-köyhät-kyykkyyn -suhmurointia ja yritti säästää rikkaille miljoonia veronkierrolla ni hymyiltiin että kyllä kokoomus tekee niin hienoa politiikkaa ettei tiedä miten päin olisi kun Suomi pelastuu.

"Joo kyllä Pertti sinä nyt teet suuria muutoksia vastustamalla sosiaalidemokraatteja kirjoittelemalla Twitterissä. Ai mitä? Ei kiinnosta esim. kehittää ammattiosaamista ja tienata näin enemmän ja sitä kautta tehdä muutosta? Aivan. Ymmärrän kyllä että selkään sattuu jos on 45kg ylipainoa. Joo totta, kyllä ne demarit on sunkin elämästä tehnyt yhtä helvettiä..."

Sit todellisuudessa nää saatanan kaljamahaiset Pertit ja Maunot sit jossain Kontulan yksiössä vetää bisseä sossumasseilla ja huutelee parvekkeelta mamuille jotka on menossa aamulla töihin.

Minäkin saatanan tuhlaan täällä aikaa lukemassa ihan turhanpäiväisiä keskusteluja ja valittamassa. Onneks oon päässy eroon jo sosiaalisesta mediasta lähes kokonaan, seuraavaks pitäis lopettaa iltapäivälehtien lukeminen ja foorumeille kirjoittelu.
Tästä tulee mieleen keskustelu erään jo varttuneempaan ikään ehtineen tuttavani kanssa. Vapaasti lainaten.

- Et sinä ole tavallisissa töissä, sinä olet ”herra”.
- Kuinka niin?
- Käyt töissä sellaisessa hienossa toimistorakennuksessa.
- Valtaosa meidän työntekijöistä on kyllä ihan tavallisia toimistotyöntekijöitä.
- Ei tavalliset työntekijät tee toimistotöitä. Ei se ole oikeaa työtä.
- ???

:D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 348
UV-säteilyn voimakkuus kesällä ylittää suojaustarpeen noin klo 10-17 välisenä aikana suosituksen mukaan. Yleensä tulee pelattua varman päälle voiteen kanssa, mutta eilen ei jaksanut läträtä rasvoilla kun notkuin pihalla klo 17-18.30.

Eiköhän silti sääret palaneet, vaikka illan puolella oltiin. Ja pennulla rintakehä. Prkeleen suositukset. Eikä olla edes Etelä-Suomessa, mihin nuo suositusajat on laskettu.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Kyllähän nyt nyrkkisääntönä etenkin lasten kanssa voi pitää että aina suorassa auringonpaisteessa yhtään pidempään ollessa rasvaa kehiin vuorokaudenajasta riippumatta. Välillä kyllä yllättää tuo kevätaurinko kun ei ole edes niin kuuma mutta säteilyhän ei siitä heikkene vaikka on vähän viileämpää...
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
415
Tai melanooma. Yleensä onnekkaasti vain kesivä iho joka tippuu laattoina viikossa.
Joskus aikanaan tuli oltua juniorina kuukausi etelässä perheeni ja ystäväperheen kanssa, tälläisessä pienessä huvilakylässä, josta meillä oli vuokralla huvila. Perhetutun yksi lapsista meni ensimmäisenä päivänä rannalle ja paloi niin pahasti, että tuli useita ihan muutaman sentin halkaisijaltaan olevia vesikelloja hartioihin sekä selkään. Hän sitten nukkui koko loppureissun käytännössä pyyhkeen päällä kun ne poksahtelivat öisin. En haluaisi itse kokea kyllä samaa. :D

E:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 584
Taloyhtiökokous ja vastarannankiiskit, jotka vastustavat periaatteesta kaikkea. :rage:

Yhtiökokouksessa on ehdotuksena, että hankittaisiin taloyhtiö-netti ja samalla laitettaisiin vanha paukulanka-puhelinverkko kokonaan uusiksi jotta olisi mahdollisuus suurempiin yhteysnopeuksiin. Tietenkin kokouksessa löytyi ne muutama joille kelpaa mobiilinetti, "kun se on niin kätevä" ja itse pärjäävät sillä mainiosti. Koko roska, sisäverkon uusimisineen, olisi ollut edullisempi kuin tällä hetkellä vastaavan nopeuksinen netti ja lisäksi olisi kaapeli-tv:n osuus jäänyt kokonaan pois, mutta ei, ei vain kelvannut kun piti periaatteesta olla vastaa. KERPELE SOIKOON....

No, asiaa puidaan uudelleen jälleen ensi vuonna yhtiökokouksessa, mutta epäilen, että ei yhtä hyvällä tarjouksella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Taloyhtiökokous ja vastarannankiiskit, jotka vastustavat periaatteesta kaikkea. :rage:

Yhtiökokouksessa on ehdotuksena, että hankittaisiin taloyhtiö-netti ja samalla laitettaisiin vanha paukulanka-puhelinverkko kokonaan uusiksi jotta olisi mahdollisuus suurempiin yhteysnopeuksiin. Tietenkin kokouksessa löytyi ne muutama joille kelpaa mobiilinetti, "kun se on niin kätevä" ja itse pärjäävät sillä mainiosti. Koko roska, sisäverkon uusimisineen, olisi ollut edullisempi kuin tällä hetkellä vastaavan nopeuksinen netti ja lisäksi olisi kaapeli-tv:n osuus jäänyt kokonaan pois, mutta ei, ei vain kelvannut kun piti periaatteesta olla vastaa. KERPELE SOIKOON....

No, asiaa puidaan uudelleen jälleen ensi vuonna yhtiökokouksessa, mutta epäilen, että ei yhtä hyvällä tarjouksella.
Ei se ole niin helppoa omakotitalossakaan.. meidän seudulle tuli kyselyä että kuinka moni haluais kuidun ja jos tarpeeks kiinnostuneita niin ne vetää tonnilla taloon sisältäen kaiken tarvittavan. Kuidun veto ei tarkoita että se pitää ottaa käyttöön.
Hermo meinas mennä ku ei ole tarpeeks jengiä kadulla mukana koska "mobiilinetti riittää meille ja se toimii hyvin". Saatana kylällä on yks ainoo torni ja siinä kaikkien operaattorien lähettimet ja iltaisin saattaa olla niin tukossa verkot että ei meinaa edes netti aueta, puhumattakaan nettipelaamisesta tai Netflixistä.
No ONNEKS sentään tuli pari lisää ketkä oli järjissään ja saatiin tarpeeks jengiä että ne rupee kohta kaivamaan sitä ja saadaan kuitu taloon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 584
No ONNEKS sentään tuli pari lisää ketkä oli järjissään ja saatiin tarpeeks jengiä että ne rupee kohta kaivamaan sitä ja saadaan kuitu taloon.
Parasta tässä tilanteessa on, että taloon on tullut valokuitu jo vuosia, mutta tuo paukkulanka-sisäverkko estää kaikkia hyödyntämästä suurempia nopeuksia. Tiedä sitten millaisiin nopeuksiin tuolla paukkulangalla oikeasti päästään, ainakin 50M toimii luvattuna.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
608
Tänään piti tulla PostNordin kotiin kuljetuksella paketti kello 8-16 välillä. No ei ole näkynyt, kokopäivän tässä sitä pakettia odottanut ja olisi ollut muutakin parempaa tekemistä. Nooh alkaa pakata kamoja kasaan ja poistua paikalta, jos postipate soittaa että olisi pakettia tuomassa niin voivoi. Itse en ole paikalla ensiviikolla, joten lähettäkööt paketin vaikka takaisin, enpä noita uusia farkkuja olisi kaivannutkaan näillä helteillä.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 012
Miksi, oi miksi!!!! Microsoftin Share antaa "säännöllisesti" virhettä kun lataa isompaa määrää tiedostoja (jotka se kuitenkin pakkaa ensin). Esim. tänään 8 kansiota, ~1460 tiedostoa ja ~6GB dataa.

Moneen eri selaimeen en ala laittamaan tunnareita jne. kun on kuitenkin "Business"-tili
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Saatana soikoon. Nyt sitten alko helteet ja toi vitun lämpöpumppujen kanssa pelleily töissä. Aamulla on vähän viileetä töissä ku halli ei ole vielä auringosta pätsinä niin pannaan ne LÄMMITTÄMÄÄN. Ja sitten kohta aurinko on lämmittäny hallin pumppujen kanssa saunaks ja sitten ei voi laittaa enää pumppuja puhaltamaan viileää koska vetää jotakunta.
Joka vitun kesä sama juttu. Jos tätä vitun hallia pidettäs tasaisisella lämmöllä niin ei ole tarvis puhaltaa sitä vitun kylmää iltapäivästä ku aurinko lämmittäny hallin.

Vittu sentää ku ihmiset osaa olla idiootteja.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 545
Jokakesäinen helvetti nimeltä helteet alkoivat nyt. Tänäänkin luvattu 25 ja viikolla samaa paskaa. Onneksi kohta vaihtuu kämppä ja mahdollista asentaa ilmalämpöpumppu, ei kun hei hetkinen tästähän pitää nauttia koska nyt on kesä. Tullut kyllä tässä vuosienvarrella selväksi että en todellakaan ole kesäihminen. En todellakaan valita sitten kun syksy ja talvi saapuvat. Kylmät pimeät syysyöt parasta aikaa mitä voi olla.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
En todellakaan valita sitten kun syksy ja talvi saapuvat. Kylmät pimeät syysyöt parasta aikaa mitä voi olla.
Syksyn viileyttä odotellessa joo.

Tänään vituttaa mummit ja vaarit joiden pitää heti seitsemältä olla labran jonossa vaikka hyvin voisivat käydä keskellä päivää ja säästää työtä tekevältä hermoja. Tulin jonotuslappukoneelle 07:03, sain numeron 21, odotin tunnin. Ja ei, ajan varaus ei ollut meikäläiselle mahdollista koska TYKSin asettama aikataulu ja paastolabrat. Puuh.
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
328
Saatana soikoon. Nyt sitten alko helteet ja toi vitun lämpöpumppujen kanssa pelleily töissä. Aamulla on vähän viileetä töissä ku halli ei ole vielä auringosta pätsinä niin pannaan ne LÄMMITTÄMÄÄN. Ja sitten kohta aurinko on lämmittäny hallin pumppujen kanssa saunaks ja sitten ei voi laittaa enää pumppuja puhaltamaan viileää koska vetää jotakunta.
Joka vitun kesä sama juttu. Jos tätä vitun hallia pidettäs tasaisisella lämmöllä niin ei ole tarvis puhaltaa sitä vitun kylmää iltapäivästä ku aurinko lämmittäny hallin.

Vittu sentää ku ihmiset osaa olla idiootteja.
Otan osaa. Hallien lämmöt osaa nousta tukalan kuumiksi. Vaikka meillä töissä jotkut asiat ja menetelmät mättää niin viilennyksen kanssa ollaan kuitenkin samaa mieltä. Aamulla kaikki hallin nosto-ovet auki niin saadaan läpivedolla kierrätettyä aamuista viileää ilmaa korvaamaan hallin hiostava kuumuus. Sitten kun aurinko alkaa paistaa etupihalle, vedetään nosto-ovet kiinni ja laitetaan lämpöpumput puhaltamaan kylmää. Eli pidetään se viileä ilma sisässä eikä päästetä ulkoa lämpöistä sisään. Tuollain ollaan saatu pidettyä halli jotenkin mukavissa työskentely lämmöissä. Toki halli alkaa taas iltapäivästä kuumenemaan liikaa kun aurinko porottaa hallin peltirakenteita, mutta siinä vaiheessa päivän työt alkaakin olla valmiita.

Tässä saman halli toisessa päässä on toinen yritys joka tekee hommat vähän eri tavalla. Aamuisin siellä pidetään ovet kiinni eikä tuuleteta hallia, vaikka varmasti sisällä on tukalan kuuma. Sitten auringon noustessa ja lämmittäessä etupihaa, siellä avataankin kaksi pientä kulkuovea ja annetaan niiden olla auki koko sen päivän mitä yritys on auki. Taitaa olla suihkupäivä jokapäivä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Otan osaa. Hallien lämmöt osaa nousta tukalan kuumiksi. Vaikka meillä töissä jotkut asiat ja menetelmät mättää niin viilennyksen kanssa ollaan kuitenkin samaa mieltä. Aamulla kaikki hallin nosto-ovet auki niin saadaan läpivedolla kierrätettyä aamuista viileää ilmaa korvaamaan hallin hiostava kuumuus. Sitten kun aurinko alkaa paistaa etupihalle, vedetään nosto-ovet kiinni ja laitetaan lämpöpumput puhaltamaan kylmää. Eli pidetään se viileä ilma sisässä eikä päästetä ulkoa lämpöistä sisään. Tuollain ollaan saatu pidettyä halli jotenkin mukavissa työskentely lämmöissä. Toki halli alkaa taas iltapäivästä kuumenemaan liikaa kun aurinko porottaa hallin peltirakenteita, mutta siinä vaiheessa päivän työt alkaakin olla valmiita.

Tässä saman halli toisessa päässä on toinen yritys joka tekee hommat vähän eri tavalla. Aamuisin siellä pidetään ovet kiinni eikä tuuleteta hallia, vaikka varmasti sisällä on tukalan kuuma. Sitten auringon noustessa ja lämmittäessä etupihaa, siellä avataankin kaksi pientä kulkuovea ja annetaan niiden olla auki koko sen päivän mitä yritys on auki. Taitaa olla suihkupäivä jokapäivä.
Täälläkin oli mukavan viileä aamulla ja tökkäsin heti molemmat pumput puhaltamaan 20c hiljaisella mahdollisimman hankalaan kulmaan niin että ei osu kehenkään. No eikä mitä sitten kun tuli seuraavia töihin niin valitetaan että viileä ja sitten laitetaan toinen pumppu puhaltamaan 23 asteista ja toinen 22 asteista. Ja nyt hallin lämpö kohoaa nopeammin ja parin tunnin päästä onkin sitten vitun kuuma ja viileämpää puhallusta ei voi käyttää koska alkaa taas vetämään.
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
649
Täälläkin oli mukavan viileä aamulla ja tökkäsin heti molemmat pumput puhaltamaan 20c hiljaisella mahdollisimman hankalaan kulmaan niin että ei osu kehenkään. No eikä mitä sitten kun tuli seuraavia töihin niin valitetaan että viileä ja sitten laitetaan toinen pumppu puhaltamaan 23 asteista ja toinen 22 asteista. Ja nyt hallin lämpö kohoaa nopeammin ja parin tunnin päästä onkin sitten vitun kuuma ja viileämpää puhallusta ei voi käyttää koska alkaa taas vetämään.
Ja anna mä arvaan, varmaan nämä valittajat vetää siellä shortsit ja t-paita päällä vielä? Laittaisivat vaatetta päälle jos "vetää"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Ja anna mä arvaan, varmaan nämä valittajat vetää siellä shortsit ja t-paita päällä vielä? Laittaisivat vaatetta päälle jos "vetää"
Noku niillä on jo pitkähihaiset ja pitkät housut. Mulla on t-paita ja shotsit ja mulla on hiki.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Vituttaa kun hyttyset pörrää karkottimen ympärillä eivätkä lennä sinne tapettaviksi. Taitaa olla nimensä mukaisesti karkotin.

Edit. Taidan ostaa hyttysverkkoa perkele!.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 596
Auto lepää taloyhtiön parkkipaikalla, ison pihlajan vieressä. Tänä kesänä kirvat tai vastaavat ovat tehneet mesikasteen lehtiin ja tippuu /lentää tuulen mukana nämä pisarat autoon. En taida tietää mitään tahmeampaa ainetta. Olin muutaman päivän ajamatta niin tuulilasin pyyhkijä ei jaksanut pyyhkästä kun oli niin tahmea. Tuota on koko auto ympäriinsä ja avaat autonkin kahvasta niin kätesi on tahmea.. ja saanut pari kertaa jo pestä viikon aikana. Nyt ajan auton kauas tuosta puusta ja saa odottaa kun lehdet putoavat. Kiva tuosta autopaikasta maksaa kun ei pysty käyttämään tuon puun takia. Mielestäni eka kesä kun tuota erittynyt noin paljon. Täytyy varmaan kysyä kaupungilta lupa kaato hommiin,mutta epäilen kun noita vieri vieressä kymmeniä.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
82
Kanada, vieläkin. Ja tieysti ukkoskuuro kun olet aitaa maalaamassa vesiohenteisella maalilla.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 209
Kanada, vieläkin. Ja tieysti ukkoskuuro kun olet aitaa maalaamassa vesiohenteisella maalilla.
Mua vituttaa pelin tuomarit, joiden olisi pitänyt viheltää kanukeille jäähy jatkoerässä.

Muutoin Suomi oli sen verran paska että ansaitsi tappionsa, mutta kyllä jäi paha maku suuhun kun ensin kanukit tasoittaa ylivoimalla ja sitten ei kanukit itse saa jäähyä vaikka pitäisi.

Kokonaisuutena silti hopeamitali oli melkeinpä ylisuorittamista leijonilta... Ihme tapahtui että edes Saksa kaatui.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 173
Vituttaa ku työ maistuu puulta, ulkona ois kesä ja vois tehdä jotain mukavampaa.
Vielä enemmän kyrpii ku on miljoonan edestä vermeitä ja koneita mutta omaa aikaa nolla. Velvollisuudet ku saatu hoidettua niin jaksa ku mennä nuku ja aamusta sama oravanpyörä uudestaa.
Hanki vittu perhe elämä, täytä kohta 40v , elämä harmaata paskaa jossa viikot sekottuu toisiin ja aikaa mihinkää ei jää. Vitun vittu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Vituttaa ku työ maistuu puulta, ulkona ois kesä ja vois tehdä jotain mukavampaa.
Vielä enemmän kyrpii ku on miljoonan edestä vermeitä ja koneita mutta omaa aikaa nolla. Velvollisuudet ku saatu hoidettua niin jaksa ku mennä nuku ja aamusta sama oravanpyörä uudestaa.
Hanki vittu perhe elämä, täytä kohta 40v , elämä harmaata paskaa jossa viikot sekottuu toisiin ja aikaa mihinkää ei jää. Vitun vittu.
Vaihda työpaikkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Työhän tuossa määrittää vapaa-aikaa, joten @Mikkos kanssa samaa mieltä, että tuo on ainoa ratkaisu.
Plus terveydellinen riski tuossa tilanteessa alkaa olla aika korkea. Burn-out, masennus, fyysiset ongelmat jatkuvan stressitilan aiheuttamana. Kannattaa reagoida! Joko se työpaikan vaihdos tai nykyisen työnkuvan muokkaus vähemmän kuormittavaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Työhän tuossa määrittää vapaa-aikaa, joten @Mikkos kanssa samaa mieltä, että tuo on ainoa ratkaisu.
Jep ja seuraava askel onki se että onko valmis uhraamaan elintasossa niin paljon että tulee toimeen pienemmällä palkalla. Muuten vitutus kohde vain muuttuu siihen että mihinkään ei ole varaa ja aina rahat loppu.
Ellei tietysti saa samaa liksaa helpommasta duunista.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Hanki vittu perhe elämä, täytä kohta 40v , elämä harmaata paskaa jossa viikot sekottuu toisiin ja aikaa mihinkää ei jää. Vitun vittu.
Komppaan edellisiä, kannattaa reagoida ennen kuin on liian myöhäistä. Silloin kun "vituttaa kaikki" niin ollaan jo aika syvällä ja sieltä kannattaa pyrkiä ylös mahdollisimman nopeasti.

Saanut itse seurailla yhtä tapausta missä annettiin kaikki ja vähän päälle työlle oman mielenterveyden kustannuksella. Lopputuloksena burnout, masennus, ero, jo toista vuotta jatkuva työkyvyttömyys ja yleinen näköalattomuus omaa tulevaisuutta kohtaan...
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 414
Paineensa purkaminen töihin saattaa olla myös sitä että väistelee omaa masennustaan ja paskaa kumppaniaan. Se burn out on sitten se kun se työkään ei auta enää masennukseen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 173
Komppaan edellisiä, kannattaa reagoida ennen kuin on liian myöhäistä. Silloin kun "vituttaa kaikki" niin ollaan jo aika syvällä ja sieltä kannattaa pyrkiä ylös mahdollisimman nopeasti.

Saanut itse seurailla yhtä tapausta missä annettiin kaikki ja vähän päälle työlle oman mielenterveyden kustannuksella. Lopputuloksena burnout, masennus, ero, jo toista vuotta jatkuva työkyvyttömyys ja yleinen näköalattomuus omaa tulevaisuutta kohtaan...
Tässä on jo burnout tullu pari vuotta sitten. Nyt vain havahtunut että elämä on taas mennyt samaan oravanpyörään kuin itsekseen.
Välillä ajattelen että tällaista sen kuuluu olla tässä iässä ku lapsia on ja talot yms hankittu. Mutta nytkin ollu 8/10 päivästä pelkkää selvitymistä.

Nykynen duuni on ehkä liian tylsää minulle, jatkuva haluttomien potkiminen duuniin ei napostele tai ole palkitsevaa. Meinasin jo heitä veke keväällä mutta puhuivat ympäri ja pienen korotuksen palkkaan. Ajattelin sit typeränä et kaipa sitä viel puolivuotta voi projektissa jatkaa..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Tässä on jo burnout tullu pari vuotta sitten. Nyt vain havahtunut että elämä on taas mennyt samaan oravanpyörään kuin itsekseen.
Välillä ajattelen että tällaista sen kuuluu olla tässä iässä ku lapsia on ja talot yms hankittu. Mutta nytkin ollu 8/10 päivästä pelkkää selvitymistä.

Nykynen duuni on ehkä liian tylsää minulle, jatkuva haluttomien potkiminen duuniin ei napostele tai ole palkitsevaa. Meinasin jo heitä veke keväällä mutta puhuivat ympäri ja pienen korotuksen palkkaan. Ajattelin sit typeränä et kaipa sitä viel puolivuotta voi projektissa jatkaa..
Nyt olet vielä hyvässä tilanteessa, sinulla on työpaikka ja työkyky. Jos jatkat nykyisellaan, saatat menettää ensin työkyvyn ja sen jälkeen menee työpaikkakin. Sitten tilanne hakea (tai siis saada) uusia töitä on aika paljon vaikeampi kuin nyt olisi. Ja jollei toimenkuvan muutos nykyisessä työpaikassa ole näköpiirissä, niin vaikea nähdä, että miten tilanne lähtisi purkautumaan positiiviseen suuntaan. Eli verkot vesille ja uutta työpaikkaa katsomaan. Mahdollista alan vaihtoa? Jos taloudellinen tilanne sallii, niin opiskelua? Moni meistä on kokenut samaa, eli et ole yksin ongelmiesi kanssa. Tällä foorumilla on ainakin yksi pidempi ketjukin just noista aiheista. Paljon hyvää pohdintaa, fiiliksiä ja neuvoja. En vaan muista kejun otsikkoa tai edes aluetta, en löydä just nyt.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 173
Nyt olet vielä hyvässä tilanteessa, sinulla on työpaikka ja työkyky. Jos jatkat nykyisellaan, saatat menettää ensin työkyvyn ja sen jälkeen menee työpaikkakin. Sitten tilanne hakea (tai siis saada) uusia töitä on aika paljon vaikeampi kuin nyt olisi. Ja jollei toimenkuvan muutos nykyisessä työpaikassa ole näköpiirissä, niin vaikea nähdä, että miten tilanne lähtisi purkautumaan positiiviseen suuntaan. Eli verkot vesille ja uutta työpaikkaa katsomaan. Mahdollista alan vaihtoa? Jos taloudellinen tilanne sallii, niin opiskelua? Moni meistä on kokenut samaa, eli et ole yksin ongelmiesi kanssa. Tällä foorumilla on ainakin yksi pidempi ketjukin just noista aiheista. Paljon hyvää pohdintaa, fiiliksiä ja neuvoja. En vaan muista kejun otsikkoa tai edes aluetta, en löydä just nyt.
Juu, tuon ketjun muistankin. Kyllä tässä toinen työpaikka oli jo tiedossa mutta menin silti suostuu tähän nykyseen jatkaa ku luvattiin et hommat muuttuu ja uusia mielenkiintoisia työtehtäviä... ei ihan toteutunu ainkaan vielä..lol
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Juu, tuon ketjun muistankin. Kyllä tässä toinen työpaikka oli jo tiedossa mutta menin silti suostuu tähän nykyseen jatkaa ku luvattiin et hommat muuttuu ja uusia mielenkiintoisia työtehtäviä... ei ihan toteutunu ainkaan vielä..lol
Tuo lihavoitu on niin tuttua:facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Tässä on jo burnout tullu pari vuotta sitten. Nyt vain havahtunut että elämä on taas mennyt samaan oravanpyörään kuin itsekseen.
Välillä ajattelen että tällaista sen kuuluu olla tässä iässä ku lapsia on ja talot yms hankittu. Mutta nytkin ollu 8/10 päivästä pelkkää selvitymistä.

Nykynen duuni on ehkä liian tylsää minulle, jatkuva haluttomien potkiminen duuniin ei napostele tai ole palkitsevaa. Meinasin jo heitä veke keväällä mutta puhuivat ympäri ja pienen korotuksen palkkaan. Ajattelin sit typeränä et kaipa sitä viel puolivuotta voi projektissa jatkaa..
Asiat vois olla pahemminkin.
Voisit olla joku jonka pomo kokoajan potkii perseelle ja käskeen töihin ja valittaa isolla palkalla kuinka elämä on paskaa ja 8/10 päivästä on ihan perseestä. Palkkaa jos menee pyytämään lisää niin nauretaan pois toimistosta ja sanotaan että jos ei nappaa niin oven takana on kyllä tulijoita, et ole korvaamaton. Siinä sitten pienellä palkalla olet isopalkkaisen valittavan pomon potkittavana ku ei hommat napostele eikä siitä saa edes oikein rahaakaan :asif:
 
Liittynyt
17.08.2017
Viestejä
208
Poistin AEG pesukoneesta kuljetustuet. Vetäessäni sitä ylintä muovikikkaretta ulos, se katkesi keskeltä ja puolet putosi koneen sisälle.

Nyt mietin haittaako se että se seikkailee siellä koneen pohjalla jossain, vai pitääkö ihan kutsua korjaaja avaamaan koko paska ennen kuin uskallan käyttää. :angry::angry::angry::angry::angry:

Tuollainen kuin tuossa kuvassa on ylimpänä, siitä siis puolet.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 138
Poistin AEG pesukoneesta kuljetustuet. Vetäessäni sitä ylintä muovikikkaretta ulos, se katkesi keskeltä ja puolet putosi koneen sisälle.

Nyt mietin haittaako se että se seikkailee siellä koneen pohjalla jossain, vai pitääkö ihan kutsua korjaaja avaamaan koko paska ennen kuin uskallan käyttää. :angry::angry::angry::angry::angry:

Tuollainen kuin tuossa kuvassa on ylimpänä, siitä siis puolet.

Tuskin siitä on haittaa itse käytössä mutta saattaa päristellä ikävästi lingotessa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 416
Viestejä
4 198 535
Jäsenet
70 905
Uusin jäsen
Jiicotton

Hinta.fi

Ylös Bottom