Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Ploro

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
485
Itselläni olikin edellisessä puhelimessa "hieno" automaatio että työpuhelin oli äänettömällä ellei se nähnyt joko koti-wifiä tai firman wifiä tai jos puhelin oli liikkeellä 7-17 välillä. Noilla säännöillä firman puhelin siis soi vain jos olin kotikonttorilla tai firmalla tai autolla liikenteessä noin työaikaan, eli esim ruokatunnilla kun kerkisi lounasravintolaan niin meni äänettömälle automaattisesti kunnes taas lähti lounaalta firmalle päin. Tosin, uudempi työpuhelin ei tukenut enää sitä automaatiosoftaa millä tuon olin aikanaan tehnyt niin en ole jaksanut välittää, paiskaan useimpiin tapauksiin lounasaikaan kylmästi punaista luuria.
No nyt on niin hieno systeemi, että kiinnostaa enemmänkin. Oisko vinkata sitä softaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 699
No nyt on niin hieno systeemi, että kiinnostaa enemmänkin. Oisko vinkata sitä softaa?
Ihan varmaksi en muista mutta olikohan joku Llama tms, mutta tuki loppui johonkin Android 9/10 kieppeille muistaakseni eikä suostunut asentumaan uudempaan androidiin. Toki vastaavia (AutomateIT, Tasker, Automate, MacroDroid, Action Blocks, ...) olisi uudemmillekin androideille mutta ei vaan jaksanut viritellä kun olisi alusta asti pitänyt rakennella koko homma.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 075
Ihan varmaksi en muista mutta olikohan joku Llama tms, mutta tuki loppui johonkin Android 9/10 kieppeille muistaakseni eikä suostunut asentumaan uudempaan androidiin. Toki vastaavia (AutomateIT, Tasker, Automate, MacroDroid, Action Blocks, ...) olisi uudemmillekin androideille mutta ei vaan jaksanut viritellä kun olisi alusta asti pitänyt rakennella koko homma.
Juuri tommonen "automaatio" lähinnä hankaloittaa asioita. Saa aika pirusti tulla puhelua, jos ei perustoiminnot eli vastaa, ignore, luuri_korvaan ei riitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 557
Ihan varmaksi en muista mutta olikohan joku Llama tms, mutta tuki loppui johonkin Android 9/10 kieppeille muistaakseni eikä suostunut asentumaan uudempaan androidiin. Toki vastaavia (AutomateIT, Tasker, Automate, MacroDroid, Action Blocks, ...) olisi uudemmillekin androideille mutta ei vaan jaksanut viritellä kun olisi alusta asti pitänyt rakennella koko homma.
Llama oli muuten itsellänikin ja aivan loistava softa! Osas vaihtaa profiilit wifin ja lokaation mukaan ja profiilien ajastus oli helppoa. Samoin sain tietyt numerot hälyttämään vain tiettyihin aikoihin ja itsekkin olin laittanut niin että työpuhelut eivät tulleet vapaa-ajalla läpi. Ja öisin vain tietyt numerot pääsivät läpi.
Lopetti tosiaan toimimisen jonkun Androidin yhteydessä kun profiilit muuttuivat androideissa ihmeellisiksi. Ikävä on tuollaista softaa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 157
Andoidissa tosiaan Tilat ja rutiinit, joilla saa viriteltyä vaikka mitä. Vaikka sen että vaimo ei pysty soittamaan jos itse istuu tietyssä kantis pubissa perjantaina klo 20 jälkeen :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 557
Andoidissa tosiaan Tilat ja rutiinit, joilla saa viriteltyä vaikka mitä. Vaikka sen että vaimo ei pysty soittamaan jos itse istuu tietyssä kantis pubissa perjantaina klo 20 jälkeen :)
Missäs tuollainen on vai onko joku ladattava? Ainakaan omassa ei ole asetuksissa tuollasta.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 157
Missäs tuollainen on vai onko joku ladattava? Ainakaan omassa ei ole asetuksissa tuollasta.
Kyllä se siellä vakiona pitäis olla. Ite en ole ainakaan ladannut mitään erillistä appia. Hae puhelimen sovelluksita sanalla rutiinit tai routines...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 408
Missäs tuollainen on vai onko joku ladattava? Ainakaan omassa ei ole asetuksissa tuollasta.
Taitaa olla Samsungin kikkare nimen perusteella.
Googlessa on Homen alla rutiinit, mutta en ole käyttänyt niin en tiedä onko siellä vain assistantin sään huuteluja vai jotain hyödyllistäkin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 557
Kyllä se siellä vakiona pitäis olla. Ite en ole ainakaan ladannut mitään erillistä appia. Hae puhelimen sovelluksita sanalla rutiinit tai routines...
Ei löydä mitään tilat, rutiinit tai samaa englanniks. Ja tuorein antero alla.
Liekkö toi joku valmistajan anteroon puukottama lisäkilke?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 157
Nyt kun katsoin tämän tietoja, se onkin Samsungiing tekemä appi. Samsuggiin luuri kun kyseessä, niin vakiona siellä...


Edit ei se tuo ole .
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
630
Vituttaa Tampereen yliopisto ja diplomityöhön arvotun ohjaavan opettajan saamattomuus. Heinäkuussa laitoin hänelle diplomityön viimeisiä kommentteja/lisäyksiä varten sähköpostitse, eikä tätä ole vielä tähän päivään mennessä kuulunut takaisin. Ainoa mitä on sieltä suunnalta kuulunut, on pahoittelut että ei ole vielä kerennyt asiaan paneutumaan. Viimeisinpään sähköpostiin, jossa asiaa hoputtelin eteenpäin ei edes vastattu.
Ajattelinkin, että kunhan ruoka tuossa lämpenee ja olen syönyt, niin soitan suoraan dekaanille, jos hän saisi asiaan potkittua vauhtia ja joskus jopa valmistuisikin.

Suurin syy tähän suureen vitutukseen on se, että en saa enää mitään opintotukia, koska viimeiset tukikuukaudet on käytetty jo viime keväänä, johtuen siitä että olen käynyt AMK tähän pohjalle. Ainoa tuki jota saan on asumistuki ~220€, mutta eihän tämä kata kuin puolet vuokrasta, vedestä, sähköstä ja muista kuluista puhumattakaan. Tämän johdosta lähti jo autokin pari kuukautta sitten uusille omistajille ja kohta on nämäkin rahat käytetty.
Saisi paperit koulusta pihalle, niin hyötyisi siitä, että olen maksanut ennen opiskeluja useamman vuoden ja kesätöistä liittoon rahoja, eikä tarvitsisi miettiä, että saako ensikuun vuokria maksettua.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 949
Vituttaa Tampereen yliopisto ja diplomityöhön arvotun ohjaavan opettajan saamattomuus. Heinäkuussa laitoin hänelle diplomityön viimeisiä kommentteja/lisäyksiä varten sähköpostitse, eikä tätä ole vielä tähän päivään mennessä kuulunut takaisin. Ainoa mitä on sieltä suunnalta kuulunut, on pahoittelut että ei ole vielä kerennyt asiaan paneutumaan. Viimeisinpään sähköpostiin, jossa asiaa hoputtelin eteenpäin ei edes vastattu.
Ajattelinkin, että kunhan ruoka tuossa lämpenee ja olen syönyt, niin soitan suoraan dekaanille, jos hän saisi asiaan potkittua vauhtia ja joskus jopa valmistuisikin.

Suurin syy tähän suureen vitutukseen on se, että en saa enää mitään opintotukia, koska viimeiset tukikuukaudet on käytetty jo viime keväänä, johtuen siitä että olen käynyt AMK tähän pohjalle. Ainoa tuki jota saan on asumistuki ~220€, mutta eihän tämä kata kuin puolet vuokrasta, vedestä, sähköstä ja muista kuluista puhumattakaan. Tämän johdosta lähti jo autokin pari kuukautta sitten uusille omistajille ja kohta on nämäkin rahat käytetty.
Saisi paperit koulusta pihalle, niin hyötyisi siitä, että olen maksanut ennen opiskeluja useamman vuoden ja kesätöistä liittoon rahoja, eikä tarvitsisi miettiä, että saako ensikuun vuokria maksettua.
Tuo on kyllä perseestä. Voisin melkein sanoa, että aikanaan itseltä jäi gradu tekemättä sen takia, että naapurilaitoksen proffaa tai oman laitoksen ohjaajaa ei kiinnostanut oikeasti ohjata tekemistä mitenkään vaikka olisin tarvinnut vähän saattelua. Oma moka tietysti osin, kun olin silloin turhan arka ihmettelemään asioita kovaan ääneen.

No, vaihdoin sittemmin alaa ja asiat on mennyt sen jälkeen oikein mukavasti.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 143
Vituttaa Tampereen yliopisto ja diplomityöhön arvotun ohjaavan opettajan saamattomuus. Heinäkuussa laitoin hänelle diplomityön viimeisiä kommentteja/lisäyksiä varten sähköpostitse, eikä tätä ole vielä tähän päivään mennessä kuulunut takaisin. Ainoa mitä on sieltä suunnalta kuulunut, on pahoittelut että ei ole vielä kerennyt asiaan paneutumaan. Viimeisinpään sähköpostiin, jossa asiaa hoputtelin eteenpäin ei edes vastattu.
Ajattelinkin, että kunhan ruoka tuossa lämpenee ja olen syönyt, niin soitan suoraan dekaanille, jos hän saisi asiaan potkittua vauhtia ja joskus jopa valmistuisikin.

Suurin syy tähän suureen vitutukseen on se, että en saa enää mitään opintotukia, koska viimeiset tukikuukaudet on käytetty jo viime keväänä, johtuen siitä että olen käynyt AMK tähän pohjalle. Ainoa tuki jota saan on asumistuki ~220€, mutta eihän tämä kata kuin puolet vuokrasta, vedestä, sähköstä ja muista kuluista puhumattakaan. Tämän johdosta lähti jo autokin pari kuukautta sitten uusille omistajille ja kohta on nämäkin rahat käytetty.
Saisi paperit koulusta pihalle, niin hyötyisi siitä, että olen maksanut ennen opiskeluja useamman vuoden ja kesätöistä liittoon rahoja, eikä tarvitsisi miettiä, että saako ensikuun vuokria maksettua.
Melkeen kuukauden pommitin omaa proffaa, että nyt pitäs viimesiä kommentteja saada. Ei mitään vastausta. Puhelimella viimein sai kiinni, pahoitteli tilannetta ja sanoi, että hällä on satoja lukemattomia maileja opiskelijoilta. Ei vaan kerkeä. On siinä meillä huippu yliopisto:cautious:

Dipassa oli melko radikaalejakin johtopäätöksiä, niistä olisi ollut hyödyllistä käydä tarkempia keskusteluita. Dipan kunnollinen tarkastus olisi ollut kuitenkin poikkeuksellisen työläs, joten veikkaan että antoin laiskuuttaan vitosen etten valita, ja ettei hänen täydy käyttää useampaa työpäivää tarkistamiseen. Näin meillä Aallossa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 158
Uuden omistajan jatkuvat YT neuvottelut tuntuvat olevan tapa. Ensiviikolla mennään tilanteeseen jossa toimistossa on enemmän henkilökuntaa kuin tuotannossa.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
310
Tähän sopii jatkoksi myös Youtubea ja videoita äänet päällä katsovat ihmiset julkisissa paikoissa, varsin ruokapaikat ja junat jne.
Ja tietenkin ihmiset jotka lounasaikaan kälättävät puhelimessa ravintelin sisällä. Varsinkin työasioista.
No kunhan ei täysillä kailota niin ei mua haittaa jos joku hiljaa pöydän ääressä katselee jotain videoita samalla kun syö. Mutta usein joo ei huomioida ympärillä olevia ollenkaan vaan äänet on täpöllä ja vielä huutistellaan jollekkin jutuille kovaan ääneen.

Lounasraflassa mua ei niinkään puhelimeen puhuminen haittaa, kunhan ei ole mikään maajussi mikä kailottaa nokialaiseen tuhannen desibelin voimalla ja jaarittelee tuntitolkulla, tai sitten näitä pellejä mitkä kaiutin päällä puhuu.

Mutta jumankauta kassajonossa sitä luuria ei tarvitse kaivaa jos se soi, eikä varsinkaan vastata siihen ja alkaa niitä näitä puhumaan siinä. Maksu, ostosten pakkaaminen, häivy ja sitten voit puhua vaikka neljä tuntia pakasteiden sulaessa keskellä kauppakeskusta. Mutta siinä maksutapahtuman yhteydessä ei luulis kenelläkään olevan niin tärkeää puhelua että pitää alkaa siinä ajattelemaan ihan muuta kuin sitä mitä on tekemässä.
 

Cassu

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
20
Elän naisen kanssa parisuhteessa nyt kolmatta vuotta kohta. Olemme olleet vuoden kihloissa. Ongelmana on puolisoni exä. Mainitaan, että tämä exä on päälle 40v. Ollaan kihlatun kanssa nuorempia. Heillä on 2 yhteistä lasta 6 ja 11v pojat. Heillä on vuoroviikko järjestelmä käytössä poikien suhteen. Tämä mies kuitenkin pitää jatkuvasti yhteyttä kihlattuuni millon milläkin verukkeella. Valittaa, kontrolloi, manipuloi. Tämä sama tapahtuu myös lapsille.
Touhu muuttuu vielä hurjemmaksi, kun pojat menevät isälleen. Millon ottavat isä ja vanhin poika yhteen ja millon mitäkin. Jatkuva valittaminen kihlatulleni joka asiasta ottaa aivoon ja käy hermoille. Olen tästä myös sanonut kihlatulleni, että tähän touhuun pitäisi saada nyt joku roti. Tämä mies on tehnyt lasun ja tuntuu, että tämäkään ei vieläkään herättänyt kihlattuani, että tämä homma ei voi jatkua näin. Eilen tulin töistä kotiin ja tämä mies oli samaan aikaan pihassa. Kysyin kihlatultani, että mitä täällä tapahtuu? Sanoi, että tuli hakemaan lasten vaatteita, että kuulemma joku soittaa myöhemmin, että näin on määrätty. Menin pihalle kysymään lasten isältä, että mikä homma. Tämä ihmisjäte päättää aloittaa toisen lauseen jälkeen uhkailun ja lopuksi tappaa.

Kysyn nyt, että mitä vittua? Jääkö nyt minulle kertomatta jotain? Miten tässä pitäisi toimia? Kaiken kruunaa, että meillä on alle 2kk vauva. Ilman häntä lähtisin lätkimään saman tien. Oon ihan kypsynyt tähän tilanteeseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 185
5 Vuotias saksassa valmistettu omalla mittapuulla hintava bosch pesukone piti paukauksen rätinää sekä kunnon sähköpilven koneen takaa ja vakuutusyhtiön vastauksen odottelu on kuin katsoisi maalin kuivuvan.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
401
5 Vuotias saksassa valmistettu omalla mittapuulla hintava bosch pesukone piti paukauksen rätinää sekä kunnon sähköpilven koneen takaa ja vakuutusyhtiön vastauksen odottelu on kuin katsoisi maalin kuivuvan.
Mitä ihmettä? Eikös nuo koneet pitäisi kestää. Oliko monenko kilon määrä koneessa tai kovinkaan täynnä, miten linkouksen nopeus?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 185
Mitä ihmettä? Eikös nuo koneet pitäisi kestää. Oliko monenko kilon määrä koneessa tai kovinkaan täynnä, miten linkouksen nopeus?
Niin itsekkin luulin että kestäisi kun edellinen kone kesti 11 vuotta ja sisälsi kahden lapsen vauva ajat, eli rullasi joka päivä. Puoli koneellista oli pesussa tai vähän vajaa ja ei ollut ehtinyt vielä edes linkoamaan. Aivan yllättäen tuli. Tätä konetta käytetty ehkä 3x viikossa.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 075
Elän naisen kanssa parisuhteessa nyt kolmatta vuotta kohta. Olemme olleet vuoden kihloissa. Ongelmana on puolisoni exä. Mainitaan, että tämä exä on päälle 40v. Ollaan kihlatun kanssa nuorempia. Heillä on 2 yhteistä lasta 6 ja 11v pojat. Heillä on vuoroviikko järjestelmä käytössä poikien suhteen. Tämä mies kuitenkin pitää jatkuvasti yhteyttä kihlattuuni millon milläkin verukkeella. Valittaa, kontrolloi, manipuloi. Tämä sama tapahtuu myös lapsille.
Touhu muuttuu vielä hurjemmaksi, kun pojat menevät isälleen. Millon ottavat isä ja vanhin poika yhteen ja millon mitäkin. Jatkuva valittaminen kihlatulleni joka asiasta ottaa aivoon ja käy hermoille. Olen tästä myös sanonut kihlatulleni, että tähän touhuun pitäisi saada nyt joku roti. Tämä mies on tehnyt lasun ja tuntuu, että tämäkään ei vieläkään herättänyt kihlattuani, että tämä homma ei voi jatkua näin. Eilen tulin töistä kotiin ja tämä mies oli samaan aikaan pihassa. Kysyin kihlatultani, että mitä täällä tapahtuu? Sanoi, että tuli hakemaan lasten vaatteita, että kuulemma joku soittaa myöhemmin, että näin on määrätty. Menin pihalle kysymään lasten isältä, että mikä homma. Tämä ihmisjäte päättää aloittaa toisen lauseen jälkeen uhkailun ja lopuksi tappaa.

Kysyn nyt, että mitä vittua? Jääkö nyt minulle kertomatta jotain? Miten tässä pitäisi toimia? Kaiken kruunaa, että meillä on alle 2kk vauva. Ilman häntä lähtisin lätkimään saman tien. Oon ihan kypsynyt tähän tilanteeseen.
Näitä erityisen hankalia exiä, jotka eivät ole päässeet eteenpäin omassa elämässään, vaan jäävät vellomaan vanhaan ja pyrkivät purkamaan pahaa oloaan exäänsä ja omiin lapsiinsa, valitettavasti vaan on. Itse tiedän vastaavan tapauksen omasta lähipiiristäni, joskin tässä se hankala ex on naispuoleinen. Nämä ovat ikäviä tapauksia, kun ne lapset ovat lopulta ne, jotka eniten kärsivät. Mutta tietysti jos aletaan väkivallalla tai tappamisella uhkailemaan, se on vakava paikka, ja rikosilmoituksen tekeminen ei lienee liioiteltua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 557
Elän naisen kanssa parisuhteessa nyt kolmatta vuotta kohta. Olemme olleet vuoden kihloissa. Ongelmana on puolisoni exä. Mainitaan, että tämä exä on päälle 40v. Ollaan kihlatun kanssa nuorempia. Heillä on 2 yhteistä lasta 6 ja 11v pojat. Heillä on vuoroviikko järjestelmä käytössä poikien suhteen. Tämä mies kuitenkin pitää jatkuvasti yhteyttä kihlattuuni millon milläkin verukkeella. Valittaa, kontrolloi, manipuloi. Tämä sama tapahtuu myös lapsille.
Touhu muuttuu vielä hurjemmaksi, kun pojat menevät isälleen. Millon ottavat isä ja vanhin poika yhteen ja millon mitäkin. Jatkuva valittaminen kihlatulleni joka asiasta ottaa aivoon ja käy hermoille. Olen tästä myös sanonut kihlatulleni, että tähän touhuun pitäisi saada nyt joku roti. Tämä mies on tehnyt lasun ja tuntuu, että tämäkään ei vieläkään herättänyt kihlattuani, että tämä homma ei voi jatkua näin. Eilen tulin töistä kotiin ja tämä mies oli samaan aikaan pihassa. Kysyin kihlatultani, että mitä täällä tapahtuu? Sanoi, että tuli hakemaan lasten vaatteita, että kuulemma joku soittaa myöhemmin, että näin on määrätty. Menin pihalle kysymään lasten isältä, että mikä homma. Tämä ihmisjäte päättää aloittaa toisen lauseen jälkeen uhkailun ja lopuksi tappaa.

Kysyn nyt, että mitä vittua? Jääkö nyt minulle kertomatta jotain? Miten tässä pitäisi toimia? Kaiken kruunaa, että meillä on alle 2kk vauva. Ilman häntä lähtisin lätkimään saman tien. Oon ihan kypsynyt tähän tilanteeseen.
Täältä vois löytyä vertaistukea:
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
507
Kannattaisi varmaan itse luoda suhde lastensuojeluun. Painotatte että tärkeintä on lasten hyvinvointi ja konfliktien välttäminen. Kerrotte rehellisesti tilanteesta ja nykyisen tilanteen kuormittavuudesta, huolistanne jne.
Pyydätte neuvoja ja resursseja tilanteen tasaamiseksi. Jos lasten vaihdoissa on ongelmia niin lastensuojelu voi ottaa siitä koppia. Jos eksä on jo tehnyt lasuja ja teillä on kaikki kotona kunnossa niin kyse on todennäköisesti kyse vain manipuloinnista tai kiusanteosta.
Tilannetta tuntematta sanoisin vielä että ota vähän rennommin rantein sen kihlattusi passiviisuus tilannetta kohtaan. Jos tuo mies käyttäytyy noin muiden läsnä ollessa niin et tiedä miten hän on käyttäytynyt neljän seinän sisällä.
En tiedä kuinka kauan kihlattusi ja tämän eksä olivat yhdessä, mutta anna hänelle armoa. Ehkä yritä varovasti jutella heidän suhteestaan jotta ymmärrät miksi hän käyttäytyy kuten käyttäytyy.

Ymmärrän että tilanne on vittumainen mutta tekstistäsi sain vähän käsityksen että naisystäväsi on vähän lamaantunut eikä tiedä miten toimia.
 
Viimeksi muokattu:

Cassu

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
20
Tästä kun sain viestin tänne kirjoitettua emännälle soitettiin laatensuojelusta. Tästä tulee nyt uusi ilmoitus ja kehotettiin olemaan yhteydessä poliisiin.

Taustasta sen verran, että ei kihlatulla helppoa ole ollut ja ymmärrän, miksi antaa lähes kaiken periksi mitä isä vaatii, mutta eilinen oli henkilökohtaisella tasolla jo liikaa.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
250
Tähän sopii jatkoksi myös Youtubea ja videoita äänet päällä katsovat ihmiset julkisissa paikoissa, varsin ruokapaikat ja junat jne.
Ja tietenkin ihmiset jotka lounasaikaan kälättävät puhelimessa ravintelin sisällä. Varsinkin työasioista.
Junalla paljon matkustavana nää videoita äänet päällä katsovat ihmistet on kyllä erittäin raskaita. Osin tästä syystä pyrin matkustamaan extra-luokassa, joka on (ainakin nykyään) hiljaista aluetta. Tai pitäisi olla. Se vasta ärsyttääkin, kun aina välillä sielläkin on kaikenmaailman kälättäjiä. Ei kukaan sentään ole vielä videoita äänet päällä alkanut katselemaan...
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
507
ISO NUMERO-tyrkyttäjät.
Eivätkö nämä tarvitse mitään lupaa ahdistella ihmisiä kaupan edessä vai ovatko saaneet kauppiaalta luvan touhuunsa? Ihan sen vuoksi kysyn että jos kauppias on luvan antanut niin voin siirtää ostokseni muualle.
Granissa on noita jo kummallakin puolella kauppakeskusta ja auton ikkunoihin tultu koputtelemaan ja tänään derbyssä ISO NUMERO-tyyppi yritti blokata pääsyäni kauppaan lehtensä kanssa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 980
ISO NUMERO-tyrkyttäjät.
Eivätkö nämä tarvitse mitään lupaa ahdistella ihmisiä kaupan edessä vai ovatko saaneet kauppiaalta luvan touhuunsa? Ihan sen vuoksi kysyn että jos kauppias on luvan antanut niin voin siirtää ostokseni muualle.
Granissa on noita jo kummallakin puolella kauppakeskusta ja auton ikkunoihin tultu koputtelemaan ja tänään derbyssä ISO NUMERO-tyyppi yritti blokata pääsyäni kauppaan lehtensä kanssa.
Kerran meinasi väkisin viedä käsistä tölkkikassin ja ruinasi erikseen rahaa, vaikka sanoin etten ole kiinnostunut ostamaan lehteä.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 099
Joku ääliö taas melkein ajoi päälle suojatietä ylittäessä. Piti ottaa juoksuaskelta että ehtii alta pois. Ei aikomustakaan hidastaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 314
Joku ääliö taas melkein ajoi päälle suojatietä ylittäessä. Piti ottaa juoksuaskelta että ehtii alta pois. Ei aikomustakaan hidastaa.
Tapahtuiko tämä vielä valoisaan aikaan..?
Pimeällä näin syys- ja tulevaan talviaikaan kävelijöitä on vaikea havaita tien reunassa koska tummat vaatteet. Heijastinnauhat ja heijastimet on tietty turhia.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 844
Tapahtuiko tämä vielä valoisaan aikaan..?
Pimeällä näin syys- ja tulevaan talviaikaan kävelijöitä on vaikea havaita tien reunassa koska tummat vaatteet. Heijastinnauhat ja heijastimet on tietty turhia.
Asiahan on niin että todella suuri osa autoilijoista ajaa samaa (yli)nopeutta olipa miten huono näkyvyys tahansa, ja olipa miten paljon suojateitä tahansa. Siitä se johtuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 557
Asiahan on niin että todella suuri osa autoilijoista ajaa samaa (yli)nopeutta olipa miten huono näkyvyys tahansa, ja olipa miten paljon suojateitä tahansa. Siitä se johtuu.
Ei pidä paikkaansa. Nämä mustiin pukeutuneet citypeurat hyökkää kulman takaa pimeässä suojateille katsomatta minnekkään koska heillä on oikeus.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 844
Ei pidä paikkaansa. Nämä mustiin pukeutuneet citypeurat hyökkää kulman takaa pimeässä suojateille katsomatta minnekkään koska heillä on oikeus.
Kyllä minusta tilannenopeudet ovat liian isot kaupungissa. Aina saa empiä melkein että hidastaako joku auto jos sattuu samaan aikaan kohdalle. Etenkin hämärän/pimeän aikaan.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 099
Tapahtuiko tämä vielä valoisaan aikaan..?
Pimeällä näin syys- ja tulevaan talviaikaan kävelijöitä on vaikea havaita tien reunassa koska tummat vaatteet. Heijastinnauhat ja heijastimet on tietty turhia.
Pimeää mutta auto oli kyllä kaukana ja paikalla hyvä näkyvyys. Ja autossa todella kirkkaat valot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 557
Kyllä minusta tilannenopeudet ovat liian isot kaupungissa. Aina saa empiä melkein että hidastaako joku auto jos sattuu samaan aikaan kohdalle. Etenkin hämärän/pimeän aikaan.
Pimeällä jalankulkija/pyöräilijä näkee aina auton, mut autoilija ei aina näen jalankulkijaa/pyöräilijää. Varsinkaan jos edellä mainitut singahtavat nurkan takaa mustissa vaatteissa kun euroopan omistajat ja että pakkohan ton on mut nähdä kun sillä on valot autossa.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 844
Pimeällä jalankulkija/pyöräilijä näkee aina auton, mut autoilija ei aina näen jalankulkijaa/pyöräilijää. Varsinkaan jos edellä mainitut singahtavat nurkan takaa mustissa vaatteissa kun euroopan omistajat ja että pakkohan ton on mut nähdä kun sillä on valot autossa.
Minusta ne kunkut on niitä xenon ym. superkirkas valo autoja jotka paahtavat menemään kaupunkialueella. Näin itseasiassa viime vuonna kun sellainen keilasi ihmisen suojatiellä ja jatkoi matkaansa. Valot näkyi kilometrin päähän, mutta tilannetajua nolla.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 099
Pimeällä jalankulkija/pyöräilijä näkee aina auton, mut autoilija ei aina näen jalankulkijaa/pyöräilijää. Varsinkaan jos edellä mainitut singahtavat nurkan takaa mustissa vaatteissa kun euroopan omistajat ja että pakkohan ton on mut nähdä kun sillä on valot autossa.
Paikalla oli myös katuvalot ja näkyvyyttä pitkästi. Ja tätä tuntuu kyllä sattuvan olosuhteista riippumatta.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
486
Kyllähän noissa tilanteissa on usein vikaa joko jommassa kummassa osapuolessa tai molemmissa. Näin syyspimeillä autosta on tosi vaikea nähdä ajoissa tummiin pukeutunutta suojatien ylittäjää - jos et nää tuleeko ketään niin ettet pysty ajoissa hidastamaan niin ajat liian kovaa, ansaitset sakot. Myös jalankulkijana pitää käyttää järkeä päässä - käytä heijastinta ja vastaavia apuvälineitä ja OLETA ettei kuljettaja sua näe
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 099
Kyllä minusta tilannenopeudet ovat liian isot kaupungissa. Aina saa empiä melkein että hidastaako joku auto jos sattuu samaan aikaan kohdalle. Etenkin hämärän/pimeän aikaan.
Tai sitten välillä jos odottaa tien reunassa niin jarrutetaan vasta juuri ennen suojatietä ja huidotaan vihaisesti että menehän siitä. Voisiko vaikka hidastaa hyvissä ajoin merkiksi, niin uskaltaa lähteä yli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 731
Ei pidä paikkaansa. Nämä mustiin pukeutuneet citypeurat hyökkää kulman takaa pimeässä suojateille katsomatta minnekkään koska heillä on oikeus.
Näinhän se on. Ongelma ei kosketa minua, mutta kun moottoriajoneuvon kuljettajina on myös niitä keskivertoja ja vielä paskempia. En todella lähde hyppimään oletetun vammaisen eteen huolimattomasti saati tahallaan mustiin pukeutuneena sopivan kulman takaa.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Paikalla oli myös katuvalot ja näkyvyyttä pitkästi. Ja tätä tuntuu kyllä sattuvan olosuhteista riippumatta.
Heijastinliivi vaikka päälle. Maksaa 5€ ja voi pelastaa hengen. Ihan oikeesti autoilijat eivät välttämättä näe tummiin pukeutunutta kulkijaa syyspimeydessä.

Pahimmat on fillarsitit jotka vetää tummalla pyörällä, tummilla vaatteilla tuhatta ja sataa ilman heijastimia tai valoja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 799
Viestejä
4 298 891
Jäsenet
71 702
Uusin jäsen
suppas

Hinta.fi

Ylös Bottom