- Liittynyt
- 18.08.2021
- Viestejä
- 2 959
No kun ei se sekään tunnu auttavan. Kunnioitusta saa kun tulee liukuman puitteissa 0700 ja lähtee 1500. Jos joku tulee 1000 ja lähtee 1800 niin aamulla monta tuntia mutistaan että se ei ole vieläkään tullut työpaikalle ja kun kympiltä tulee ja vaihtelee vaatteita niin saa kyllä katseita osakseen. Sitten alkaa keskustelu että se ei ole työpaikalla samaan aikaa kuin muut. Jostain syystä tarkoitetaan tuota 0700-1000 aikaa, eikä ketään kiinnosta että tämä tyyppi on sitten 1500-1800 paikalla. Painotus on siis aamun tunneissa. Tai sitten keksitään joku aamupalaveri joka aamulle 0900 joka estää liukuman täysimääräisen hyödyntämisen aamulla.
Tää on kyllä niin totta. Yhteen edelliseen työpaikkaan tuli ajettua aina Lahden motaria ja Kehä I:stä, jotka on molemmat enemmän tai vähemmän perseestä ja tukossa aamuisin ja iltapäivisin tiettyyn aikaan. Totesin, että ei ole ole mitään järkeä lähteä kaahaamaan kukonpierun aikaan konttorille, koska silloin työmatkaan saattaa pahimmillaan tuplasti tai jopa triplasti kauemmin kuin ilman ruuhkaa/tukoksia. Otin sitten tavaksi ajella konttorille 09:30-10:00 välillä ja himaan 17:30-18:00 välillä, sillä seurauksella että työmatkaan meni aina molempiin suuntiin ennustettavasti sama lyhyt aika. Tämä passasi itselleni enemmän kuin hyvin, koska olen muutenkin erittäin voimakkaasti ilta/yöihminen.
Silti aina sai kuulla työkavereilta vittuilua malliin "säkin sit vaivauduit vihdoin valumaan paikalle" yms. Eikä puhuta nyt edes mistään raksatyöstä, vaan vaativista asiantuntijahommista missä ei sinänsä ole mitään väliä koska siellä konttorilla oli kunhan hommat tuli tehtyä.