Noh, määrittele käyttöauto... Bensakone luonnollisesti ei väännä yhtä paljoa kuin diesel, joten noihin vääntöihin ei pääse. Sen sijaan tehoa on kyllä otettu. Lisäksi tuota 400-500tkm voit ehkä uskotella itsellesi tuolla mondeolla, mutta todellisuudessa kukaan ei tiedä kestääkö se sinne asti. Diesel myös kuluttaa vähemmän.
Jos nyt heitetään pari: VAG 2.0 TFSI 211hp/350Nm yhdistetty kulutus 6,1l, VAG 3.0 v6 TFSI 333hp/440Nm yhdistetty kulutus 8l, Löytyy A4/A6 keulalta muun muassa.
Tässä kun selasin tuota mondeota niin taitaa olla omasi lastutettu?
Vuonna 2010, Ford ja PSA uudistivat moottoria uudelle turboahtimella ja tämän jälkeen moottori tuotti 147 kW (200 hv) sekä 420 Nm. Yliahtotoiminnolla moottori tuottaa 450 Nm ja se täyttää Euro 5 päästömääräykset. T. Wikipedia.
Yhdistetty kulutus fordilla 5,8l
Otetaan vielä kiihtyvyys(0-100): A4: 6.0s , Mondeo 8.3s ja A6 5.8s
Luvut otettu Autotalli.com-sivustolta.
EDIT: Toki tuo 3.0 v6 on isompi, mutta otin sen vaan vertailun vuoksi tähän. Onhan tuo 2.2 myös isompi kuin 2.0. Lisähuomiona vielä, S3 audia saa "samalla" 2.0TFSI:llä 301hp/380Nm, kiihtyvyys 4,9s ja kulutus 6,9l