Käytettyyn autoon ruostesuojausta. Kannattaako?

Onko kokemusta teettää vanhaan autoosi ruostesuojaus ammattilaisella? Vähän sellaista jaakobin painia tuskailen sitä, että kantsisko 10v vanhaan autoon tehdä sellaista käsittelyä. Tietysti samalla voisivat vähän parantaa noita lokarisuojien ääneneristystä.
Käsittely maksaisi pohjan kunnosta riippuen 1500-2000eur. Itse tykkään tästä meidän autosta ja pikkuvikoja on ollut matkan varrella muttei mitään kovin vakavampaa vikaa ole vielä ollut tarvetta. Myös sellainen fiilis olisi, että joskus 5v päästä sen voisi antaa meidän tytölle omaan käyttöönsä.

Riippuu autosta. Jos kyseessä on siistinä ulkoa ja sisältä säilynyt, vähän ajettu, luotettava merkki (joku japanilainen, mielellään Toyota) niin mikä ettei. Käsittelyllä saa varmasti venytettyä auton elinikää. Jos itse tuon teettäisin, asennoituisin niin että auto pysyy perheessä vähintään seuraavat 15 vuotta. Kymmenen vuoden horisontilla en tekisi kun sen auto kestänee tehtaan suojauksillakin.

Riippuu autosta. Jos kyseessä on siistinä ulkoa ja sisältä säilynyt, vähän ajettu, luotettava merkki (joku japanilainen, mielellään Toyota) niin mikä ettei. Käsittelyllä saa varmasti venytettyä auton elinikää. Jos itse tuon teettäisin, asennoituisin niin että auto pysyy perheessä vähintään seuraavat 15 vuotta. Kymmenen vuoden horisontilla en tekisi kun sen auto kestänee tehtaan suojauksillakin.
10v vanha toyota vaatii jo hiekkapuhallusta ja epoksia alustaan, jos oikeasti haluaa jotain hyötyä siitä massauksesta.

Ei kannatta ellei joku papan helmi, lämpimässä säilytetty kasarin ässämersu tmv.

Onko kokemusta teettää vanhaan autoosi ruostesuojaus ammattilaisella? Vähän sellaista jaakobin painia tuskailen sitä, että kantsisko 10v vanhaan autoon tehdä sellaista käsittelyä. Tietysti samalla voisivat vähän parantaa noita lokarisuojien ääneneristystä.
Käsittely maksaisi pohjan kunnosta riippuen 1500-2000eur. Itse tykkään tästä meidän autosta ja pikkuvikoja on ollut matkan varrella muttei mitään kovin vakavampaa vikaa ole vielä ollut tarvetta. Myös sellainen fiilis olisi, että joskus 5v päästä sen voisi antaa meidän tytölle omaan käyttöönsä.

Ei kannata. Jos onnistuu niin tee itse Bilt Hamberin tuotteilla 5v välein. Kustannus 100-300€

Suurin osa puhkiruostumisista tulee kuitenkin sisältä päin. Eli massattu pohja ei luo kuin hetkellisen vision siitä että kaikki on hyvin.

Kaikki kotelorakenteet pitäisi saada puhallettua puhtaaksi hiekasta/mössöstä ja putsattua vois irtomateriaalista, koteloihin porata tarvittaessa valumareikiä, sitten kotelosuojaa sisälle ja massaa pohjaan. Luulisi kyllä että 2k hintaan tämä olisi tehty. Muutenhan tuollainen massojen ruiskettulu on yhden (kesä)illan homma ulkona.

Jo pelkästään ottamalla etulokarit irti ja putsaamalla pidentää elinikää aika roimasti. Tässä tapauksessa tavaraa tuli miltei muovikassillinen yhteensä.

IMG_5545.jpeg

On kokemusta, olen massauttanut käytetyn Preluden, Camryn, Maximan, Sorenton ja LS430:n. Käyttämääni pajaa ei ole enää olemassa, eli saa nähdä, kuinka käy jatkossa. Haluaisin kyllä suojata ja suosittelen kaikille. Toisaalta tarve korin suojaukseen vähenee tuoreemmissa autoissa, kun ei taida tekniikkakaan kestäää 500tkm:ä tai 20 vuotta.

Statistiikka

Viestiketjuista
300 950
Jäsenet
81 882
Uusin jäsen
crtcollector

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom