Käytettyyn autoon ruostesuojausta. Kannattaako?

Onko kokemusta teettää vanhaan autoosi ruostesuojaus ammattilaisella? Vähän sellaista jaakobin painia tuskailen sitä, että kantsisko 10v vanhaan autoon tehdä sellaista käsittelyä. Tietysti samalla voisivat vähän parantaa noita lokarisuojien ääneneristystä.
Käsittely maksaisi pohjan kunnosta riippuen 1500-2000eur. Itse tykkään tästä meidän autosta ja pikkuvikoja on ollut matkan varrella muttei mitään kovin vakavampaa vikaa ole vielä ollut tarvetta. Myös sellainen fiilis olisi, että joskus 5v päästä sen voisi antaa meidän tytölle omaan käyttöönsä.

Riippuu autosta. Jos kyseessä on siistinä ulkoa ja sisältä säilynyt, vähän ajettu, luotettava merkki (joku japanilainen, mielellään Toyota) niin mikä ettei. Käsittelyllä saa varmasti venytettyä auton elinikää. Jos itse tuon teettäisin, asennoituisin niin että auto pysyy perheessä vähintään seuraavat 15 vuotta. Kymmenen vuoden horisontilla en tekisi kun sen auto kestänee tehtaan suojauksillakin.

Riippuu autosta. Jos kyseessä on siistinä ulkoa ja sisältä säilynyt, vähän ajettu, luotettava merkki (joku japanilainen, mielellään Toyota) niin mikä ettei. Käsittelyllä saa varmasti venytettyä auton elinikää. Jos itse tuon teettäisin, asennoituisin niin että auto pysyy perheessä vähintään seuraavat 15 vuotta. Kymmenen vuoden horisontilla en tekisi kun sen auto kestänee tehtaan suojauksillakin.
10v vanha toyota vaatii jo hiekkapuhallusta ja epoksia alustaan, jos oikeasti haluaa jotain hyötyä siitä massauksesta.

Ei kannatta ellei joku papan helmi, lämpimässä säilytetty kasarin ässämersu tmv.

Onko kokemusta teettää vanhaan autoosi ruostesuojaus ammattilaisella? Vähän sellaista jaakobin painia tuskailen sitä, että kantsisko 10v vanhaan autoon tehdä sellaista käsittelyä. Tietysti samalla voisivat vähän parantaa noita lokarisuojien ääneneristystä.
Käsittely maksaisi pohjan kunnosta riippuen 1500-2000eur. Itse tykkään tästä meidän autosta ja pikkuvikoja on ollut matkan varrella muttei mitään kovin vakavampaa vikaa ole vielä ollut tarvetta. Myös sellainen fiilis olisi, että joskus 5v päästä sen voisi antaa meidän tytölle omaan käyttöönsä.

Ei kannata. Jos onnistuu niin tee itse Bilt Hamberin tuotteilla 5v välein. Kustannus 100-300€

Suurin osa puhkiruostumisista tulee kuitenkin sisältä päin. Eli massattu pohja ei luo kuin hetkellisen vision siitä että kaikki on hyvin.

Kaikki kotelorakenteet pitäisi saada puhallettua puhtaaksi hiekasta/mössöstä ja putsattua vois irtomateriaalista, koteloihin porata tarvittaessa valumareikiä, sitten kotelosuojaa sisälle ja massaa pohjaan. Luulisi kyllä että 2k hintaan tämä olisi tehty. Muutenhan tuollainen massojen ruiskettulu on yhden (kesä)illan homma ulkona.

Jo pelkästään ottamalla etulokarit irti ja putsaamalla pidentää elinikää aika roimasti. Tässä tapauksessa tavaraa tuli miltei muovikassillinen yhteensä.

IMG_5545.jpeg

On kokemusta, olen massauttanut käytetyn Preluden, Camryn, Maximan, Sorenton ja LS430:n. Käyttämääni pajaa ei ole enää olemassa, eli saa nähdä, kuinka käy jatkossa. Haluaisin kyllä suojata ja suosittelen kaikille. Toisaalta tarve korin suojaukseen vähenee tuoreemmissa autoissa, kun ei taida tekniikkakaan kestäää 500tkm:ä tai 20 vuotta.

Oma näkökulma on se, että tuossa vaiheessa auto on jo 20 vuoden ikäinen ja jälleenmyyntiarvo todennäköisesti pienempi kuin ruostesuojauksen hinta. Eli kannattaa pitää taloudessa ns. loppuun asti ja ruostesuojaus varmasti pidentää elinikää, kuten sanoitkin. Loppupeleissä ruostesuojauksen vuosittainen hinta nyt ei hirveää määrä muutu tuon 10 vuoden jälkeen, mutta onhan kaikki siitä eteenpäin plussaa.

Jos auto alkaa ruostumaan pohjasta niin niitä saa olla korjailemassa joka vuosi ja se on aina useamman satasen hinta jos pajalla teettää.

10v vanha toyota vaatii jo hiekkapuhallusta ja epoksia alustaan, jos oikeasti haluaa jotain hyötyä siitä massauksesta.

Ruostesuojauksessa hiekkapuhalletaan pintaruosteet pois joka tapauksessa. Uskoisin että sisältyy yllämainittuun alle 2000e hintaan.

Suurin osa puhkiruostumisista tulee kuitenkin sisältä päin. Eli massattu pohja ei luo kuin hetkellisen vision siitä että kaikki on hyvin.

Kaikki kotelorakenteet pitäisi saada puhallettua puhtaaksi hiekasta/mössöstä ja putsattua vois irtomateriaalista, koteloihin porata tarvittaessa valumareikiä, sitten kotelosuojaa sisälle ja massaa pohjaan. Luulisi kyllä että 2k hintaan tämä olisi tehty. Muutenhan tuollainen massojen ruiskettulu on yhden (kesä)illan homma ulkona.

Jo pelkästään ottamalla etulokarit irti ja putsaamalla pidentää elinikää aika roimasti. Tässä tapauksessa tavaraa tuli miltei muovikassillinen yhteensä.

IMG_5545.jpeg

Totta, tämä on murheenkryyni etenkin saksalaisissa autoissa ;) japskiautot tuntuvat pärjäävän paremmin, jos sisälokasuojat pysyvät ehjinä.

Täällä nyt useampi suositellut ruostesuojausta ja liityn siihen joukkoon, jos autoa on tarkoitus pitää taloudessa vielä se 10 vuotta tai jos koitetaan myydä hyvään hintaan eteenpäin parin vuoden jälkeen. 2000e se ei tule auton arvoa nostamaan kuitenkaan.
Ruostesuojauksessa he kertovat auton nykyisen kunnon ja puhdistavat pintaruosteet pois.

Olen miettinyt kanssa samaa n 10 vuotta vanhaan toyotaani mutta ketjun vastauksien perusteella taidan jättää välistä

Statistiikka

Viestiketjuista
301 162
Jäsenet
81 905
Uusin jäsen
stevenson

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom