Tärkeä Kauppiaspalaute: ohjeet ja käytäntö

Liittynyt
29.01.2018
Viestejä
67
Ensinnäkin tuotteen kunto huononi keskustelun edetessä. Paketti oli revitty ja jesarilla jotenkin säädetty? Sketchy, mutta ok.
Sitten jos postissa hajoaa SUN pakkaama paketti niin se onkin sitten mun vika ja palautat vaan osan rahoista?
Siitä huolimatta hyväksyin ehdot ja maksoin tuotteen sovitun mukaisesti jonka jälkeen peruit kaupat. Olin jo ehtinyt tilaamaan varaosat kuulokkeiden kunnostukseen, oma moka kyllä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 296
No eipä tossa muuta, ku et keppijeesus vittuuntu toisen käytökseen ja peru kaupat. Palaute ei nyt ihan kuvaa mitä tapahtu, mut negatiivinen on ansaittu.
 
Liittynyt
29.01.2018
Viestejä
67
No eipä tossa muuta, ku et keppijeesus vittuuntu toisen käytökseen ja peru kaupat. Palaute ei nyt ihan kuvaa mitä tapahtu, mut negatiivinen on ansaittu.
Muokkaan palautetta. Oli alunperin neutraali, mutta kyllä se negatiivisena pysyy
Edit: ei voikkaan muokata enää(?), mielestäni kuvaa kyllä siinä mielessä että sotua lukuunottamatta toisella on ~kaikki henkilötiedot mikä huolestuttaa kyllä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 123
Tägään vaan ylläpidon puolelta käyttäjän @Rantakemisti. Nyt näyttäisi olevan koko juttu keskustelussa, siitä voinee tehdä johtopäätökset.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
361
Ensinnäkin tuotteen kunto huononi keskustelun edetessä. Paketti oli revitty ja jesarilla jotenkin säädetty? Sketchy, mutta ok.
Sitten jos postissa hajoaa SUN pakkaama paketti niin se onkin sitten mun vika ja palautat vaan osan rahoista?
Siitä huolimatta hyväksyin ehdot ja maksoin tuotteen sovitun mukaisesti jonka jälkeen peruit kaupat. Olin jo ehtinyt tilaamaan varaosat kuulokkeiden kunnostukseen, oma moka kyllä.
Tän takia en haluaisi käydä näitä keskusteluja, kun joku kärjistää turhasti.

Selitin kyllä, että tuotteessa näkyikin enemmän jälkiä (mitä laitoin kuvia ja sanoin sinulle). Laatikko oli gigantin vanha joka löyty, ja jesari kyllä pitää noissa laatikoissa. Noi sun kommentit "3/4 osaa kannesta irki" tuntu jotenkin hölmöiltä, kun mikään laatikko ei ole umpinainen ja tietynlaiset isommat vain yhdestä reunasta irki.

Kommenttis "joulukuun lotto" kuulosti omaan korvaan turhan napakalta, joten siks tarjouduin osan hyvittää hyvyyttäni, koska ei kiinnostanu ottaa tappiota ja itelle oli tossa vaiheessa sama lahjottaa se, kun löytykin naarmu ja keltaumaa. Varaosistas ei voinu tietää ja jostain syystä epäilen, että parissa tunnissa olisit käynyt hakemassa jostain itsenäisyyspäivänä, mutta sillä ei nyt merkitystä.

Mielestäni olin avoin ja tarjouduin hakemaan toista laatikkoa, mutta toi sun " kyllä hämärimmät kaupat mitä oon koskaan tehnyt tällä palstalla " kuulosti vaan niin tarpeettomalta kommentilta ja lisättynä aikasempaan saa sellasen fiiliksen, että joka tapauksessa sulta tulee turhaa sontaa saatuas paketin, niin aattelin helpoimmaks molempien kantilta että ei tee niille mitään. Valitettavasti vaan maksoit samaan aikaan, kun laitoit ton kommentin.

Mutta en missään tapauksessa perunu vasta kun sai tiedot ja palaute suht kärjistävä. Ei mua niinkään olis kiinnostanu, jos neutraali ja kaupat peruuntuivat, mutta värikynällä väsätty palaute on musta ainaki turhaa ja antaa väärää kuvaa.

Muokkaan palautetta. Oli alunperin neutraali, mutta kyllä se negatiivisena pysyy
Edit: ei voikkaan muokata enää(?), mielestäni kuvaa kyllä siinä mielessä että sotua lukuunottamatta toisella on ~kaikki henkilötiedot mikä huolestuttaa kyllä
Enkä ymmärrä täysin tätäkään? Perustelen mielestäni ihan hyvin sulle minkä takia tuli peruttua ja laitoit muutenki tietos mulle jo ennen kuin sait varmistuksen, että löydän edes sopivan laatikon.. Koitiks tässä vaiheessa jo jotenki baittaa tai jotain? Sitä kun yhdistelee usempia asioita, alkaa tulemaan epäluuloisemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
309
Haluaisin muuttaa tai poistaa fr0zen antamani positiivisen palautteen muuttuneen tilanteen vuoksi. (vaihtuu negatiiviseksi)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 296
Miten pitäisi toimia huusin hintapyynnön ja myyjä ignoraa
Vissii käyttäjä tarkoittanut vaihtoa, mut ei oo ymmärtänyt tai osannut laittaa etuliitettä oikein? Ainaki otsikosta päätellen. Maalaisjärjellähän tästä selviäis eikä tarvis ruveta kiusaan. Mut jos ihan tahdot sääntöjen mukaan mennä, nii joo toki sulle pitäis myydä. En vain usko, että näin on tarkoitettu.

Tästä siis vissiin kyse:

e: no uudetaan ku katoin, niin olihan se myyjä antanut ymmärtää, että myytävissä olisi ja tosiaan vaihto-alue on iha oma juttu. Anna vielä aikaa, jos ohi myy/vaihtaa, nii sit palautetta ja leuka rintaan.
 
Viimeksi muokattu:

Legend_Jon

Tukijäsen
Liittynyt
14.01.2022
Viestejä
90
Mikä nykyään on käytäntö noissa kauppiaspalautteissa, kun ostaja ei pysty antamaan mulle palautetta vaikka hänen 14pvä karenssi on mennyt?
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
487
Mikä nykyään on käytäntö noissa kauppiaspalautteissa, kun ostaja ei pysty antamaan mulle palautetta vaikka hänen 14pvä karenssi on mennyt?
Ei se karenssi ole 14 päivää vaan 30. Jossain lukee tosiaan virheellisesti 14, mutta noin se menee. Joudutte pari viikkoa vielä odottamaan.
 
Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
98
Kauppiaspalautetta ei jostain syystä pysty antamaan. Valittaa palvelinvirhettä.
 
Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
98
Jotain merkkejä siinä palautteessa on jotka antavat virheen, kokeile ilman mitään erikoismerkkejä.
Kokeiltu nyt useammalla koneella ja selaimella. Kirjainten lisäksi palautetekstissä pilkkuja, pisteitä, numeroita ja väliviiva, ei muita merkkejä:

"Myynti-ilmoitus laitettu 5.2. Tarjosin hintapyynnön noudolla 6.2. Viesteihin vastailu oli hitaanpuoleista ja kun vastasi, niin kertoi myyneensä tuotteen jo toisaalla. Ei mennyt ihan putkeen tällä kertaa."
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
622
Kokeiltu nyt useammalla koneella ja selaimella. Kirjainten lisäksi palautetekstissä pilkkuja, pisteitä, numeroita ja väliviiva, ei muita merkkejä:

"Myynti-ilmoitus laitettu 5.2. Tarjosin hintapyynnön noudolla 6.2. Viesteihin vastailu oli hitaanpuoleista ja kun vastasi, niin kertoi myyneensä tuotteen jo toisaalla. Ei mennyt ihan putkeen tällä kertaa."
Olikos tuossa joku merkkiraja? Taitaa olla liian pitkä palautteeksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 296
Eipä toi varmaan selviä ellei ylläpito tutki lisäosan/palvelimen lokeja tai joku keksi miten toi toistetaan. Joku bitti kenollaan käyttäjällä, oikeuksissa ongelmia, käyttäjän kohde bannattu tai jotain muuta erikoista jne.. saahan näitä arvailla, ku ei tiedetä kuin käyttäjä joka antaa palautetta ja "palvelinvirhe".
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 714
Kokeiltu nyt useammalla koneella ja selaimella. Kirjainten lisäksi palautetekstissä pilkkuja, pisteitä, numeroita ja väliviiva, ei muita merkkejä:

"Myynti-ilmoitus laitettu 5.2. Tarjosin hintapyynnön noudolla 6.2. Viesteihin vastailu oli hitaanpuoleista ja kun vastasi, niin kertoi myyneensä tuotteen jo toisaalla. Ei mennyt ihan putkeen tällä kertaa."
Lyhennät vain tuota, esim. "Huijari. Myi myöhäisemmälle, en saanut tuotetta".
Koska tämän paikan sääntöjen mukaan kyseessä on huijaus (et saanut mitä olit valmis maksamaan otaksuen että olit ensimmäinen joka tarjouksen teki). Tietysti et nyt kerro mitä siinä ilmoituksessa luki (esim. "myynnissä myös muualla, ensisijaisesti noudolla, näyttämällä rinnat ostotapahtumassa automaattisesti jonon ohitse" ja muita parhaita)

Tietysti voi olla että hän oikeasti myi tuotteen nopeammin kuin sinä ehdit tehdä ostoilmoituksen, mutta siitä tietysti olisi hyvä heti kirjoittaa myynti-ilmoituksessa "myyty" eikä jättää ilmoitusta roikkumaan.
 
Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
98
Lyhennät vain tuota, esim. "Huijari. Myi myöhäisemmälle, en saanut tuotetta".
Koska tämän paikan sääntöjen mukaan kyseessä on huijaus (et saanut mitä olit valmis maksamaan otaksuen että olit ensimmäinen joka tarjouksen teki). Tietysti et nyt kerro mitä siinä ilmoituksessa luki (esim. "myynnissä myös muualla, ensisijaisesti noudolla, näyttämällä rinnat ostotapahtumassa automaattisesti jonon ohitse" ja muita parhaita)

Tietysti voi olla että hän oikeasti myi tuotteen nopeammin kuin sinä ehdit tehdä ostoilmoituksen, mutta siitä tietysti olisi hyvä heti kirjoittaa myynti-ilmoituksessa "myyty" eikä jättää ilmoitusta roikkumaan.
Todistetusti olin ihan ensimmäinen joka tarjosi hintapyynnön noudolla. Oli kuulemma unohtanut viestini ja myynyt tämän jälkeen tuotteen jollekin toiselle toisessa kauppapaikassa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 714
Todistetusti olin ihan ensimmäinen joka tarjosi hintapyynnön noudolla. Oli kuulemma unohtanut viestini ja myynyt tämän jälkeen tuotteen jollekin toiselle toisessa kauppapaikassa.
On tuo tietysti vähintään neutraali kauppakokemus sitten. Negatiivinen olisi varmaan ollut jos olisi vienyt rahat ja vasta sitten todennut että ehti myydä toisaalle ja muutaman viikon päästä palauttanut ne (eli selkeä pikavippi tms). Hyvä että kuitenkin heti myönsi virheensä mistä pisteet. Virheitä voi sattua kenelle tahansa.
 
Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
98
On tuo tietysti vähintään neutraali kauppakokemus sitten. Negatiivinen olisi varmaan ollut jos olisi vienyt rahat ja vasta sitten todennut että ehti myydä toisaalle ja muutaman viikon päästä palauttanut ne (eli selkeä pikavippi tms). Hyvä että kuitenkin heti myönsi virheensä mistä pisteet. Virheitä voi sattua kenelle tahansa.
Tosin tässä välissä oli viestien vaihtoa noutoajankohdasta jne, kunnes yhteydenpito loppui. Sitten ilmoitti myyneensä muualle.

Lyhensin selitettä ja nyt onnistui tuo kauppiaspalautteen lähetys. Kyllä se negatiivisen puolelle meni.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 714
Tosin tässä välissä oli viestien vaihtoa noutoajankohdasta jne, kunnes yhteydenpito loppui. Sitten ilmoitti myyneensä muualle.
Sitten jos ollaan jo sopimassa noudosta ja muutenkin asiasta puhuttu on negatiivinen ihan paikallaan juu. Tuskin "rehellinen erehdys" eli ei olisi huomannut viestiä tai ehtinyt siihen reagoida tai "unohtanut" että kaupat oli jo sovittu mutta ajankohta vielä auki vaan valitsi vaan isomman tarjouksen.

Kun täällä kuitenkaan ei saa kuin yksityishenkilönä tehdä kauppaa omista käyttötavaroistaan mikä tarkoittaa kutakuinkin muutamaa kauppaa vuodessa (näin itse tulkitsisin) ilman mitään voiton tavoittelua ei tuollainen "unohdus" menisi ainakaan itselleni lävitse.
 

BTA

Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
662
Heippa. Näpyttelin puhelimella asiakaspalautteen, luin että merkkejä saa olla 200, palautetta kirjoittessa oletin että herjaa jos liian pitkä. No sehän oli liian pitkä kun sen lähetettyäni näkyy vain osa. Tosin se on 191 merkkiä sis. välilyönnit mikä näkyy? En puhelimella tai tietokoneella (mozilla firefox) ainakaan pääse sitä muokkaamaan.
Kyseisen palautteen voisi poistaa kun katkeaa koko palaute kesken ja antaa osittain väärän kuvan. Palaute annettu minulta henkilölle @nicolasbane

Voitteko lisätä siihen todellisen 200 merkin rajan, mitä enemmän emme voi kirjoittaa siihen ettei palautteet mene vahingossa katki olipa hyvä tai huono?
- Kiitos :kahvi:
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Heippa. Näpyttelin puhelimella asiakaspalautteen, luin että merkkejä saa olla 200, palautetta kirjoittessa oletin että herjaa jos liian pitkä. No sehän oli liian pitkä kun sen lähetettyäni näkyy vain osa. Tosin se on 191 merkkiä sis. välilyönnit mikä näkyy? En puhelimella tai tietokoneella (mozilla firefox) ainakaan pääse sitä muokkaamaan.
Kyseisen palautteen voisi poistaa kun katkeaa koko palaute kesken ja antaa osittain väärän kuvan. Palaute annettu minulta henkilölle @nicolasbane

Voitteko lisätä siihen todellisen 200 merkin rajan, mitä enemmän emme voi kirjoittaa siihen ettei palautteet mene vahingossa katki olipa hyvä tai huono?
- Kiitos :kahvi:
Kävin poistamassa palautteen, joten voit käydä jättämässä lyhyemmän.

@Juha Kokkonen osaa varmaan paremmni sanoa, että onnistuuko palautekentän merkkirajoittaminen. Teoriassa maxlength attribuutin lisääminen ei ole iso homma, mutta tuo taitaa olla XenForon plugin jonka puukottaminen ei ehkä ole niin helppoa tai kannattavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: BTA

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 409
Kävin poistamassa palautteen, joten voit käydä jättämässä lyhyemmän.

@Juha Kokkonen osaa varmaan paremmni sanoa, että onnistuuko palautekentän merkkirajoittaminen. Teoriassa maxlength attribuutin lisääminen ei ole iso homma, mutta tuo taitaa olla XenForon plugin jonka puukottaminen ei ehkä ole niin helppoa tai kannattavaa.
@Sampsa näiden teknisiä toteutuksia on hoitanut, joten osannee vastata tarkemmin. Valmis plugari tosiaan kyseessä, itse muistelen että tästä olisi joskus ollut puhetta, eikä pystyisi helpolla muokkaamaan.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 213
Onko mahdollista soveltaa ei toteutuneiuden kauppojen osalta sääntöä, mikäli esim. kaupakäynnissä toinen osapuoli on osoittanut erityisen hyvää kaupanhieromis tapaa? Koska kyllähän tämäkin vaikuttaa siihen kauppakumppanin luotettavuuteen ja tasoon?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 628
Viestejä
4 206 844
Jäsenet
70 927
Uusin jäsen
enigtastic

Hinta.fi

Ylös Bottom