Tärkeä Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

Jokainen tekee miten haluaa, mutta että sääntöihin ja ohjeisiin pitäisi tämä kirjata... Ei tarvitse. Jos tuotteella vain nouto ja sijaintina Helsinki, ei ongelmaa missä päin siellä on.
Sitä jos on oikeasti ostamassa jotakin, joka tulee vain noutona tarjolle, eikä vastaavaa tuotetta löydy muualta ja hinta on halpa, sitä lähtee noutamaan ja ostamaan tuotteen vaikka Mikkelistä. Kuten tuli tehtyä ja ainoasta saamastani palautteesta voi asian lukea. Ei löytynyt QNED töllöä muualta, joten sitä oli haettava Helsingistä. Itse tein vain virheen noudossa kun en tajunnut katsoa sitä, mihin aikaan sitä siellä on. Ruuhka-aikaan sitä tuli keskustassa oltua, mutta elämä on.
Mutta ei siitä tarkemmasta sijainnista ainakaan mitään haittaa ole.

Periaatteessa se on henkilötietoja, eli en välttämättä halua näin tarkasti kertoa asumispaikkaani julkisesti.
Ei. Se ei ole henkilötieto periaatteessa, käytännössä eikä edes fantasiassa. Mutta itse asun 50170 postinumeron alueella, se ei yksilöi minua millään tavalla. Toki sitä voi olettaa tosta, että olen työtön alkoholisti ja asun kaupungin halvassa kerrostaloläävässä. Eli noin voit postinumeron perusteella päätellä, kun katsoo postinumeron perusteella tulotietoja sekä kaikkea muutakin.

Eli ei missään maailmassa ole henkilötieto.

Mutta edelleen, ei todellakaan sääntöihin saati ohjeisiin mitään kaupunginalueita, postinumeroita tai muuta vastaavaa. Se kaupunki riittää. Yksityisesti saa kyllä osoitteen tai voi sopia mihin tahansa kaupat.
Esim. ostin juuri osia Lahdesta, mutta myyjä toimitti ne paikkakunnalleni, ei tosin em. postinumeroon. Eikä kaupungin kerrostalon vuokraläävään.

Isomman kaupungin postinumero? Joku roti nyt sentäs :D
Antaahan ne tarkan osoitteen kun noutaakin.

Se on asia erikseen ilmoittaa nimi, puhelinnumero, sähköposti ja osoite kun odottaa sitä pakettia toiselta mutta en menisi noita silti laittamaan myynti-ilmoitukseen.
Yleensä itsekin laitan vain "Pirkanmaa" mikä on "kohtuullisen" laaja-alue. Jos joku oikeati on halukas noutamaan kerron tarkempaa tietoa.

Isomman kaupungin postinumero? Joku roti nyt sentäs :D
Antaahan ne tarkan osoitteen kun noutaakin.
Mihin pistetään raja, että postinumero alkaa olla liian yksilöivä? Joskus noi voi olla hyvinki pieniä alueita. Kyllä ne kaupat saa aikaiseksi ilman, että tarvii enempää yksilöidä. Iha vaa vaikka tarjouksessa, että jos oot lähellä sitä ja sitä.. jos se on tarjouksen ehtona kerta. e: no toki isommissa kaupungeissa hyvä olisi olla jotai suuntaa, Helsingissä/pk-alueella voi olla isostaki matkasta kyse ja vieläpä riippuen millä kulkee. Mut en tota säännöksi laittais, että pitää postinumero ilmoittaa. Eiköhä se oo myyjän ongelma kui helpoksi haluaa myyntinsä tehdä.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
298 078
Jäsenet
81 442
Uusin jäsen
kehistysjesse

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom