En näe mitään järkeä tuossa säännössä. Samoin kaikki "järkevään hintaan"- jutut. Ihan kuin tavaran hinta rajoittuisi siihen, mitä on itse maksanut. Eihän siinä ole mitään logiikkaa. Tavara pitäisi saada myydä missä vaan ja niin kalliilla, kuin ostaja löytyy. Sen ei pitäisi kuulua minulle tai muille pätkän vertaa jos joku myy minulta ostetun tuotteen tupla- tai triplahinnalla eteenpäin. Ei mitään ideaa tuossa, että kyttäillään jotain saaterin emolevyjä Torissa, että nyt on myyty heti pois. Ikään kuin sitä pitäisi pitää omistuksessa aika x, jotta on soveliasta myydä eteenpäin ja hinnaksi vielä korkeintaan itse maksettu hinta, eikä ns markkinahintaa.
Sitä en oikein tajua, että jos joku laittaa vaikkapa tonnin arvoisen tuotteen 100€:lla myyntiin, niin miten se 900€:n hyöty on omaan käyttöön otettuna ihan ok, mutta jos sen myy, niin siinä kulkee raja. Ihan yhtä suuri hyöty siitä molemmissa tapauksisss on, mutta toinen on kauhea mekkalan aihe ja toisessa sitten mietitään, että kauanko sitä on suotavaa pitää omistuksessa ja vaikka arvo on kolmen vuoden päästäkin 800€, niin pitäisikö se kuitenkin myydä ihan tollona satasella ku kerta itsekin maksoi sen verran.
Kunhan tässä jaksan ajaa testit niin laitan myyntiin kovoja, jotka olisin muuten laittanu tarpeettomina Se-jätteeseen, mutta hintojen nousun myötä tuli mieleen, että pienemmistäkin HDD-kovoista voisi saada muutaman kympin. Kunhan tuosta kuonasta eroon pääsee, niin en ymmärrä, miten jotaki voisi harmittaa, mikäli joku myy ne heti täällä tai muualla tuplahintaan.
Summat voi korjata jos menee väärin, mutta verottajan mukaan taisi olla niin, että yli 5 000€ voitot täytyy ilmottaa ja esim Torissa yli 20 000€ liikevaihto katsotaan ammattimaiseksi. Täällä sitten kytätään jos joku perkeleen komponentti on kalliimmalla myynnissä jossain ku eihän tätä voiton tekemiseen ole tarkoitettu!
Toki nyt esiin nostettu tapaus oli melko tökerö ku ensin tuli valitus, että ei ole siinä kunnossa ku mainostettiin. Se oli perusteltu kritiikki, mutta sitten paketti oli laitettu "kuin uusi"- statuksella itse myyntiin, mikä ei kyllä sen koneen kuntoa vastannut.
Ja siis eipä siinä, näillä säännöillä mennään, mutta ihan typeräähän tuollainen rajoittaminen on ainakin minun mielestä. Eri asia jos aletaan oikeasti ammattimaisesti myymään ja ilmotuksessa on joku tyyliin 10 kpl uusia tietokoneita tarjolla yms, mutta yli 99% esiin nostetutuista tapauksista on silkkoja kärpäsen paskoja valtameressä.