- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 584
Liikkeellä on ensisijaisesti oikeus korjata tuote, joten siitä lähdetään. Jos korjaus ei onnistu, voidaan tuote vaihtaa toiseen vastaavaan ja jos tämäkään ei onnistu, tulee kaupan purku kyseeseen.Hei, osaisiko joku auttaa kenellä olisi kokemusta vastaavista tilanteista.
Vanhempani olivat ostaneet paikallisesta TV-liikkeestä Luxorin TV:n 2.9.2019. Nyt TV alkanut tökkimään ja vihreä valo vilkkuu alakulmassa satunnaisesti. Ilmeisesti myös sammuilee itsestään. Television takuuaika 24kk, jolloin takuuaikaa olisi vajaa puoli vuotta jäljellä. Kyseinen liike ei enää myy Luxorin televisioita, vaan ilmeisesti huoltavat näitä ainoastaan isäni mukaan. Mikäli uutta vastaavaa ei ole saatavilla, ovatko vanhempani oikeutettuja täyteen rahan palautukseen? Vai mitä vanhempani pystyvät vaatimaan vielä takuu-ajan puitteissa?Riittääkö vastaavissa tilanteissa joskus vain huolto vai voiko vaatia ehdottomasti rahan palautusta? Heille oli tarjottu ”jotain Sonyn saman kokoista televisiota”, mutta eivät olleet sitä hyväksyneet.
Kiitos vastauksista jo kaikille etukäteen.
Riittääkö takuu-ajan puitteissa huolto on kummallinen asenne, koska siitähän aina lähdetään. Se on oletus.