OK. Eipä ole myyjän sivuilla/toimitusehdoissa mitään mainittu, joten tuo kohta kuluttujansuojalaista on siis pätevä. Ensisijaisesti varmaan siis myyjä rikkoo lakia, mutta osaltaan myös Collector, joka ei suostu pysäyttämään asiakkaan laskutusta, vaikka tietää tilanteen. Etukäteen asiakkaalle ei myöskään anneta sitä tietoa, että lasku erääntyy joka tapauksessa oli tuotetta toimitettu tai ei.
Täällä sama keissi ilmeisemmin edessä tietokonekauppa.fi ja Jousto-laskun kanssa. Lasku tuli heti tilauksen tehdessä, vaikka jousto mainostaakin tuota "tuote ensin, lasku perässä". Onkha tuota eräpäivää 3 kertaa tullut nyt siirrettyä ja viimeisintä siirtoa pyytäessä vastasivat:
"Jousto voi vielä siirtää laskun eräpäivää 31.5 asti. Mikäli tuotetta ei pystytä toimittamaan ennen eräpäivää, niin meidän pitää valitettavasti tehdä tästä peruutus maksunvälittäjälle. Voitte silloin tehdä uuden tilauksen kun tuotetta on tullut saataville.".
Onko sulla keissi edennyt mihinkään suuntaan?
Tämä threadi varmaan sopivampi aiheeseen. Täällä tosiaan sama keissi tietokonekauppa.fi ja Jousto-laskun kanssa.
Tietokonekauppa yrittää edelleen pessä kätensä ja perua tilauksen, vedoten siihen etteivät pysty vaikuttamaan maksunvälittäjän tapoihin toimia eikä tilauksen maksutapaa pysty kuulemma mitenkään muuttamaan, spoilerissa heidän viimeisin epämääräinen vastaus.
Otin myös tuonne Jouston päähän yhteyttä ja kyseenalaistin heidän kovasti mainostamaa slogania "Kun ostat Joustolla, saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa ne"
Ilmeni että kaupan päässä on tapahtunut "ei-oletettu tapa toimia", kuulemma pitäisi kaupan hyväksyä Jouston lasku vasta kun tuotteet on lähetetty, kts spoileri
Eli liekkö ihan tarkoituksella tekevät tuollain "väärin" ja hyväksyvät laskun heti, voivat sitten vedota maksunvälittäjän ongelmaan ja yrittää pessä kätensä tilauksesta.
Jimmsihän tämänkin hoiti esimerkillisesti ja ilmoitti täällä foorumilla etteivät peru yhtäkään tilausta joissa maksunvälittäjän laskua ei voida enää siirtää
Ongelma ei ole maksupalvelun päässä vaan tavarantoimittajan päässä kun tuotetta ei ole saatu toimitettua. Tilaukseen ei pystytä muuttamaan maksutapaa. Emme ole yksipuolisesti perumassa tilausta. Kerroimme teille vain sen mitä maksunvälittäjä on meille ilmoittanut. Jos kyseisen laskun eräpäivää ei pystytä enää jatkossa siirtämään eteenpäin, niin silloin kyseinen lasku pitäisi maksaa laskun lähettäjälle. Mikäli ette aio kyseistä laskua maksaa, teidän on reklamoitava siitä laskun lähettäjälle.
Minä:
Herättää suuresti ihmetystä jos näin on, koska mainostatte verkkosivuillanne seuraavanlaisesti:
” Jousto lasku tarjoaa helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi verkkokaupassa. Kun ostat Joustolla, saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa ne.”
Jousto:
Mainitsemamme kommentti sivustollamme on hieman harhaan johtava, sillä olettamuksena on, että kauppias hyväksyy laskun, vasta tuotteen lähdettyä asiakkaalle. Pahoittelut lausekkeen aiheuttamaa sekaannusta.
Herättää suuresti ihmetystä jos näin on, koska mainostatte verkkosivuillanne seuraavanlaisesti:
” Jousto lasku tarjoaa helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi verkkokaupassa. Kun ostat Joustolla, saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa ne.”
Jousto:
Mainitsemamme kommentti sivustollamme on hieman harhaan johtava, sillä olettamuksena on, että kauppias hyväksyy laskun, vasta tuotteen lähdettyä asiakkaalle. Pahoittelut lausekkeen aiheuttamaa sekaannusta.