- Liittynyt
- 18.04.2024
- Viestejä
- 2 012
Jos myyjä myy takuullisena autoa vaikka tietää että takuu ei ole voimassa niin sehän on puhdas huijaus. Mutta jos ei tietäisikään, vaikka ehkä olisi pitänyt, niin myyjä jokatapauksessa vastuussa virheistä.
Autossa siis kaksi virhettä. Hajonneet laakerit ja tiedonantovirhe takuun voimassa olosta (3v piti vielä jäljellä olla). Kumpikin virhe oli autossa sitä ostettaessa. Autoa en ilman takuun voimassa oloa olisi ostanut missään tapauksessa. Joten siksi kaupan purkua aloin vaatimaan silloin kun alkoi vaikuttaa ettei takuukorjauksena autoa kuntoon saada. Paha näin mennä mitään sanomaan mitä olisin pitänyt oikeana vastaantulona. 3000€ ainakin auton pyyntihintaa kaupan purun jälkeen laskivat ennenkuin myynti-ilmoitus katosi lopulta. Joten siitä voinee päätellä että ainakin osa siitä hinnan laskusta johtuu että auto ilman takuuta ja huollettu takuun ulkopuolella.
Mielestäni kaupan purku ei ole varsinainen vastaantulo. Romun myivät ja vielä väärillä tiedoilla. Niin kyllä aika lähelle nollaa pitäisi kulujen minulle olla tässä tapauksessa että edes jollain tapaa tyytyväinen olisin voinut olla. N. 100€ lisävarusteista takkiin tuli lopulta kun 10kk myöhemmin viimeiset menivät kaupaksi. Ehdotin siis kaupalle että olisivat nämä ottaneet korvauksena käyttöhyödystä, mutta eivät siihen tarttuneet.
Aika paljon parempi kokemus olisi ollut jos nopeasti, säännöllisesti ja avoimesti olisi asiaa hoidettu. Asiat tietenkin aina kestää, mutta ihan kohteliasta olisi sitten kertoa että missä mennään. Ihan siis asiakaspalvelun perusjutut kuntoon niin kokemus olisi voinut olla edes kohtuullinen. Jokainen voi omat johtopäätöksensä tästä tehdä. Itse en uudestaan tässä autoliikkeessä tule enää asioimaan, vaikka pienin menetyksin lopulta selvisinkin.
Sä voit vaikka kuinka jossitella asian suhteen tiesikö he takuun voimassa olosta vai eivät, mutta mikään laki ei pakota myyjää kompensoimaan tässä tapauksessa yhtään sen enempää kuin liike kompensoi, eli purkivat kaupat.
Liikehän on toiminut kaikkien sääntöjen mukaan, sinä reklamoit virheestä, he purkivat kaupat, korjasivat ilmeisesti vian, myivät auton halvemmalla ja ilman tehdastakuuta pois. Ei liikkeen kuulu maksaa sulle mitään hyvitystä jos itse ostelet lisävarusteita tai vaihdat kuluvia osia kuten esim. pyyhkimien sulkia.
Edelleen se paskin kortti tässä tapauksessa olisi ollut se, että he olisivat vain korjanneet vian ja auto olisi jäänyt sulle, vaikka siinä ei olisi ollut edes tehdastakuuta enää, on nimittäin erittäin harvinaista, että liike suostuu kaupan purkuun ja tähän perustan oman mielipiteeni siitä, että ole tyytyväinen kun pääsit autosta eroon noin helpolla.
Katsoppa vaikka tämän kaverin kokemuksia autokaupoista, siellä seisoo lähes uusi auto seisonnassa kun liike oikeasti alkaa perseilemään
Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=pbw_4QIwSGI

ja jääkaapin kyljessä lommo. Tein heti reklamaation verkkokaupan sivuilla ensin kortista ja sitten hetkeä myöhemmin jääkaapista. Jääkaappi reklamaatio hoitui jo viikonloppuna kuntoon mutta muistikortti asiasta ei ole kuulunut pihaustakaan. Väkisin tulee mieleen että koitetaanko minusta leipoa huijaria tässä ja vedetään radio hiljaisuutta? Maksoin kyllä luottokortilla että varmaan sitä kautta saa rahat jos ei muuten? vituttaa aivan helvetisti.