Kyllä mielestäni aika huonoa palvelua sain melko kaikinpuolin. Päällimmäisenä tietenkin että auto myytiin "TEHDASTAKUULLA" joka ei sitten ollutkaan voimassa. Kai autoliikkeen pitäisi tietää jos ko. automallin kallein yksittäinen huoltokohde tehdään 14kk myöhässä niin takuu ei voimassa enää ole. Tietenkin mahdollista että osaamattomuutta/tietämättömyyttä, mutta mistäpä sen tietäisi, kun en tiedä mitä kauppa tiesi tai ei tiennyt. Käsittääkseni lain mukaankin myyjä vastaa myös tiedonanto virheestä josta ei tiennyt. Mitään vastaan tuloa ei tästä virheestä minulle ehdotettu.Mun mielestä tuossahan ei ollut mitään huonoa palvelua? Ehdottivat monta tapaa ratkaista ongelma ja ainoa mihin sinä suostuit oli kaupan purku ja se kävi heille, vaikka on harvinaista näissä.
Purkivat kaupat ja ottivat tappiollisen auton itselleen, en usko että tiesivät sen ongelmista ja toki ovat takaisin maksussa oikeutettuja käyttöhyödyn vähennykseen ihan lain puitteissa.
Myyjä liikkeellä on velvollisuuksia totta kai kuluttajakaupassa, mutta on niillä myös oikeutensa ja he käyttivät kaikki oikeutensa ja silti tekivät kuten halusit.
Olisitko itse tyytyväinen pelkkään takuun ulkopuolella tehtyyn laakereiden vaihtoon jos tehdastakuullisena myydyssä autossa tälläinen moottori vika ilmenisi?
Reklamaatioon vastailu oli myös hyvin hidasta ja kaikkiin kysymyksiin ei vastattu ollenkaan. Meni pisimmillään tosiaan kuukausi Kia:n lisä kyselyn jälkeen ja silloinkin vastasivat vain että takuu on heidän mielestään voimassa ilman mitään lisätietoja.