Tuotteet oli kuitenkin kaikki maksettu?
kyllä, samointein maksoin silloin kortilla kaikki.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuotteet oli kuitenkin kaikki maksettu?
Jep. Sitä tässä ihmettelenkin, miksi tuollainen summa tuli maksettavaksi..
Verkkokauppa ilmoitti, että voi jakaa tuon tilauksen kun tuolla isommalla pannulla toimitusaika voi olla vasta kuukauden päästä. Eli pitäisi postimaksut maksaa vuan.
Jaoin tilauksen, ja nyt tulikin maksettavaa tuo parikymppiä??
Samalle se vieläkin näyttää. Sitä tässä ihmettelen justiisa, miksi tuollaselta näyttää. Pitää soitella heti kun 9 aikoo aukiaa aspa..Sä olit siis maksanut joniille jo tuon 57,78 euroa sinne, eli alkuperäisen tilauksen koko summan?
Jos näin, niin ainoa lisäkulu olis pitänyt olla se 5,99 lisää postikuluja...
Miltäs se toinen tilaus tällä hetkellä näyttää? Sieltähän olis pitäny lähteä pois sitten tuon ison pannu hinta 23,90 niin mä ihmettelen mikä tossa jälkimmäisessä tilauksessa näkyvä -8,90 oikein on, onko se nyt olevinaan sen hyvitys vai mistä tuo on tonne raapaistu?
Tuplat.
Näyttävästi kun olin maksanut aamulla tuon, niin nyt päivällä sitten tuli ilmoitus, että se tuote löytyykin samointein ja lähettivät sitten kahtena eri pakettina.. vaikka näytti että tulisi varastoon 18.10 - 10.11...
Juu, itsellekin tuli tänään kyllä sähköpostia heti aamusta että osa tavaroista olisi heti lähetettävissä ja voidaan toimittaa osissa jos haluan. Ei ole niin erityinen kiire saada noita (vaikka tilauksen aikana väittikin että olisi ollut varastossa sekä henkilövaakaa että laminointitaskua)
Tuo on epämääräisten myyjien ikivanha kikka, että yritetään venkoilla ja lupailla asioiden korjaamista kunnes dispute ei ole enää mahdollista. Eli dispute tulille kuin olis jo.Seuraavanlainen case ollut menossa:
Rakennan OKT:ta ja siihen liittyen tilasin saksalaiselta myyjältä maaleja ja niihin liittyviä tarvikkeita. Tilasin tuotteet elokuun alkupuolella. Elokuun loppupuolella tilaus oli lähtenyt matkaan useampana pakettina ja melko pian tulikin asiakaspalvelusta viestiä, että DHL on ilmoittanut yhden paketin vaurioituneen ja pyysivät olemaan yhteyksissä, kun saan paketit, että mitkä tuotteet vaurioituivat, niin osaavat lähettää korvaavat tilalle.
Syyskuun alussa saan paketit yhtä lukuun ottamatta. Tämä yksittäinen paketti on DHL:n seurannan mukaan jäänyt Saksaan ja DHL seurantatiedoissa ilmoittaa, että on asiasta myyjään yhteyksissä. Laitan myyjän asiakaspalveluun sähköpostia niistä tuotteista, jotka minulta jäivät saamatta.
Aikaa kuluu ja myyjästä ei kuulu mitään. Laitan ensiksi yhden viestin ja kyselen tuotteiden perään. Ei kuulu mitään. Laitan toisen viestin. Ei edelleenkään mitään. Olisiko mennyt n. kolme viikkoa ja laitan viimeisen viestin, jossa tuon ilmi, että mikäli eivät ole minuun päin yhteyksissä ja kerro tuotteideni tilanteesta ja/tai toimittamisesta, joudun eskaloimaan asian Paypalin disputeksi. Eipä kuulunut mitään. Käytin myös myyjän vaihtoehtoisia yhteydenottokanavia tavoittaakseni heidät mutta laihoin tuloksin.
Syyskuun loppupuolella laadin Paypalissa disputen kaikista niistä tuotteista, jotka minulta jäivät saamatta. Tässä vaiheessa myyjä vastaa vuorokauden sisällä ja väittää, etten ole ollut heihin päin ollenkaan yhteyksissä (ei pidä paikkansa, tästä minulla oli myös kaikki lähetetyt viestit ja yhteydenottolomakkeet liitettynä disputen kylkeen). Alkuun eivät meinanneet millään ymmärtää sitä, että minulta jäi osa tuotteista kokonaan saamatta, eikä minulle toimitettu lainkaan sitä vaurioitunutta pakettia. Muutaman viestinvaihdon jälkeen lupaavat toimittaa puuttuvat tuotteet ASAP.
Noin viikkoa myöhemmin tulee viestiä, että ovat tilanneet uudet tuotteet valmistajalta. Nyt tuostakin on jo aikaa ja minulla on tämän viikon perjantaihin asti aikaa, kunnes se Paypalin dispute -lomake erääntyy ja sulkeutuu itsekseen, jos en eskaloi asiaa Paypalille tai sulje sitä itse. Tästä myös laitoin myyjälle viestiä, että mikäli perjantaihin mennessä minulla ei ole puuttuvia tuotteita, on minun pakko tuo eskalaatio tehdä, koska Paypalin ehtojen mukaan en voi disputen sulkeuduttua enää samasta asiasta nostaa uutta disputea.
Eli miten olette tällaisessa tilanteessa toimineet? Myyjä väittää edistävänsä asiaa, mutta tässä kohtaa minulla ei ole vielä edes seurantatunnusta, että onko sieltä jotain tulossa vai ei. En voi myöskään ottaa riskiä, että tuo dispute sulkeutuu ja sen jälkeen olen täysin myyjän varassa, että välittävätkö mitään toimittaa vai eivät. Mikä mahtaa olla Paypalin kanta asiaan, jos tällaisessa tilanteessa myyjä ikään kuin on yrittänyt ainakin sanomistensa puolesta ratkoa tilannetta, mutta käytännössä homma vaan venyy ja venyy? Eli vienkö perjantaina homman Paypalille ja myyjä saa ratkoa asiaa suoraan heidän kanssaan?
Kaikkien mieluiten tässä kohtaa siis ottaisin ne puuttuvat tuoteet, kun lähtisin enää näin pitkän ajan jälkeen etsimään niitä muualta ja odottelemaan taas toimitusta. En myöskään mielelläni päädy tilanteeseen, jossa tämä alkuperäinen myyjä sitten jollain käsittämättömällä vasteajalla ne toimittaa ja olen jo ehtinyt samat tuotteet tilata muualta. Tulee kalliit maalit siinä kohtaa.
Tuo on epämääräisten myyjien ikivanha kikka, että yritetään venkoilla ja lupailla asioiden korjaamista kunnes dispute ei ole enää mahdollista. Eli dispute tulille kuin olis jo.
. Ei se nyt maata kaatava ero ole, mutta ei kai näitä hintoja kesken päivän tulisi muuttaa?
Onkohan ollut jokin rajallinen kampanja erä ja erä myyty loppuun.Tjoo-o, lähdin verkkikseltä tätä laitetta hakemaan kun huomasin että oli tarjouksessa vähän päälle viiteenkymppiin: Asus RT-AX53U (AX1800) Dual-band -WiFi-reititin 76,99 Hatusta muistaisin hinnaksi 53€, kaveri totesi vai olisiko ollut 56€, tarkastin lähtiessä nettisivuilta ja paikanpäällä hyllystä. Kuittiin kuitenkin printtaantui 76,99€ ja hinta verkkosivuillekin päivitetty. Ensimmäinen kerta kun tällaista tapahtuu. Kerkesin asiasta jo arvostelun antaa tuotteeseen kun asiakaspalvelu ei ollut enää paikalla. Ei se nyt maata kaatava ero ole, mutta ei kai näitä hintoja kesken päivän tulisi muuttaa?
Hintaoppaan mukaan ollut 54,99 hinnalla alkaen 12.9. ja waybackmachinestä löytyi tarjouksen kesto ja erä alunperin. Veikaan että ovat jatkaneet tota kampanjaa tosta vielä eteenpäin 2 viikkoa jolloin 13.10 olis ollu viimeinen tarjouspäivä.Tjoo-o, lähdin verkkikseltä tätä laitetta hakemaan kun huomasin että oli tarjouksessa vähän päälle viiteenkymppiin: Asus RT-AX53U (AX1800) Dual-band -WiFi-reititin 76,99 Hatusta muistaisin hinnaksi 53€, kaveri totesi vai olisiko ollut 56€, tarkastin lähtiessä nettisivuilta ja paikanpäällä hyllystä. Kuittiin kuitenkin printtaantui 76,99€ ja hinta verkkosivuillekin päivitetty. Ensimmäinen kerta kun tällaista tapahtuu. Kerkesin asiasta jo arvostelun antaa tuotteeseen kun asiakaspalvelu ei ollut enää paikalla. Ei se nyt maata kaatava ero ole, mutta ei kai näitä hintoja kesken päivän tulisi muuttaa?
Kyllä se häätyy meikäläisenkin asiasta valittaa. Ei se hinta vaan periaate, ei se hinta saa hyllyn ja kassan välillä vaihtua.Itse valittaisin, jos menisin esim. ostamaan 530€ maksavaa näytönohjainta ja huomaisin kotona että velottivat 769,9€ ei se ihan reilulta tuntuisi.. Vaikka miten verkkosivuilla hinta olisi päivitetty. Eli peruisin kaupat jos ei muuten homma selviäisi. Täysin sama prosentuaalinen ero kuin sinulle tapahtuneessa jutussa.
Miten tuota yli 20 euron hintapompsausta ei muka kassalla huomannut. Tai tarkistanut kuittia heti kassalla.Kyllä se häätyy meikäläisenkin asiasta valittaa. Ei se hinta vaan periaate, ei se hinta saa hyllyn ja kassan välillä vaihtua.
Ei se hinta nyt kuitenkaan hyllyn ja kassan välillä saa vaihtua, verkkiksellä on digitaaliset hintalaput. Tässä tapauksessa hinta varmistettiin myös hyllystä. Kyllähän siitä nyt vähintään kassalla pitäisi huomauttaa, hei tästä päättyi nyt tarjous tms. Jäi kassalla huomioimatta kun ostin muutakin kilkettä, vähän loppusumma särähti korvaan mutta kuitin tarkastin vasta kotona.Hintaoppaan mukaan ollut 54,99 hinnalla alkaen 12.9. ja waybackmachinestä löytyi tarjouksen kesto ja erä alunperin. Veikaan että ovat jatkaneet tota kampanjaa tosta vielä eteenpäin 2 viikkoa jolloin 13.10 olis ollu viimeinen tarjouspäivä.
Seuraavanlainen case ollut menossa:
Rakennan OKT:ta ja siihen liittyen tilasin saksalaiselta myyjältä maaleja ja niihin liittyviä tarvikkeita. Tilasin tuotteet elokuun alkupuolella. Elokuun loppupuolella tilaus oli lähtenyt matkaan useampana pakettina ja melko pian tulikin asiakaspalvelusta viestiä, että DHL on ilmoittanut yhden paketin vaurioituneen ja pyysivät olemaan yhteyksissä, kun saan paketit, että mitkä tuotteet vaurioituivat, niin osaavat lähettää korvaavat tilalle.
Syyskuun alussa saan paketit yhtä lukuun ottamatta. Tämä yksittäinen paketti on DHL:n seurannan mukaan jäänyt Saksaan ja DHL seurantatiedoissa ilmoittaa, että on asiasta myyjään yhteyksissä. Laitan myyjän asiakaspalveluun sähköpostia niistä tuotteista, jotka minulta jäivät saamatta.
Aikaa kuluu ja myyjästä ei kuulu mitään. Laitan ensiksi yhden viestin ja kyselen tuotteiden perään. Ei kuulu mitään. Laitan toisen viestin. Ei edelleenkään mitään. Olisiko mennyt n. kolme viikkoa ja laitan viimeisen viestin, jossa tuon ilmi, että mikäli eivät ole minuun päin yhteyksissä ja kerro tuotteideni tilanteesta ja/tai toimittamisesta, joudun eskaloimaan asian Paypalin disputeksi. Eipä kuulunut mitään. Käytin myös myyjän vaihtoehtoisia yhteydenottokanavia tavoittaakseni heidät mutta laihoin tuloksin.
Syyskuun loppupuolella laadin Paypalissa disputen kaikista niistä tuotteista, jotka minulta jäivät saamatta. Tässä vaiheessa myyjä vastaa vuorokauden sisällä ja väittää, etten ole ollut heihin päin ollenkaan yhteyksissä (ei pidä paikkansa, tästä minulla oli myös kaikki lähetetyt viestit ja yhteydenottolomakkeet liitettynä disputen kylkeen). Alkuun eivät meinanneet millään ymmärtää sitä, että minulta jäi osa tuotteista kokonaan saamatta, eikä minulle toimitettu lainkaan sitä vaurioitunutta pakettia. Muutaman viestinvaihdon jälkeen lupaavat toimittaa puuttuvat tuotteet ASAP.
Noin viikkoa myöhemmin tulee viestiä, että ovat tilanneet uudet tuotteet valmistajalta. Nyt tuostakin on jo aikaa ja minulla on tämän viikon perjantaihin asti aikaa, kunnes se Paypalin dispute -lomake erääntyy ja sulkeutuu itsekseen, jos en eskaloi asiaa Paypalille tai sulje sitä itse. Tästä myös laitoin myyjälle viestiä, että mikäli perjantaihin mennessä minulla ei ole puuttuvia tuotteita, on minun pakko tuo eskalaatio tehdä, koska Paypalin ehtojen mukaan en voi disputen sulkeuduttua enää samasta asiasta nostaa uutta disputea.
Eli miten olette tällaisessa tilanteessa toimineet? Myyjä väittää edistävänsä asiaa, mutta tässä kohtaa minulla ei ole vielä edes seurantatunnusta, että onko sieltä jotain tulossa vai ei. En voi myöskään ottaa riskiä, että tuo dispute sulkeutuu ja sen jälkeen olen täysin myyjän varassa, että välittävätkö mitään toimittaa vai eivät. Mikä mahtaa olla Paypalin kanta asiaan, jos tällaisessa tilanteessa myyjä ikään kuin on yrittänyt ainakin sanomistensa puolesta ratkoa tilannetta, mutta käytännössä homma vaan venyy ja venyy? Eli vienkö perjantaina homman Paypalille ja myyjä saa ratkoa asiaa suoraan heidän kanssaan?
Kaikkien mieluiten tässä kohtaa siis ottaisin ne puuttuvat tuoteet, kun lähtisin enää näin pitkän ajan jälkeen etsimään niitä muualta ja odottelemaan taas toimitusta. En myöskään mielelläni päädy tilanteeseen, jossa tämä alkuperäinen myyjä sitten jollain käsittämättömällä vasteajalla ne toimittaa ja olen jo ehtinyt samat tuotteet tilata muualta. Tulee kalliit maalit siinä kohtaa.
Ei se hinta nyt kuitenkaan hyllyn ja kassan välillä saa vaihtua, verkkiksellä on digitaaliset hintalaput.
No on tuo muiden ihmisten toiminnan ja puheiden arviointi aika merkittävässä roolissa miettiessä sitä, että olisiko kuluttajan pitänyt olla tietoinen hintavirheestä. Etenkin kun moni tilaajista selkeästikin löysi tarjouksen tuon ketjun kautta.Ymmärsinkö oikein, että jos jollain random-keskustelupalstalla spekuloidaan mahdollisesta hintavirheestä, niin sen perusteella kaikkien asiakkaiden olisi pitänyt se tajuta..?
Esimerkiksi:Kuluttajariitalautakunta sanoi:Myyjän tulee toimittaa tuote, ellei kuluttajan ole pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhe.
eräs ketjun käyttäjä sanoi:Naurahdin samaa, että miten ihmeessä tuo on mikään perustelu Random -asiakkaan olisi pitänyt käydä lukemassa foorumia x ja etsiä ketju aiheesta.
sama käyttäjä aiemmin sanoi:Perjantailotto vetämään
Mietin, että olisiko sitä yhteydessä suoraan Haltiin?
Onkohan noita nauhoja ja pohjallisia edes kirjattu mihinkään ylös, eli löytyyköhän tilaukselta kirjausta tästä reklamaatiosta? Vai onkohan myyjä vaan hoitanut asian ilman sen kummempia paperitöitä? Itse olisin suoraan vaatinut kyllä uudet kengät tai rahat takaisin, kun eivät nuo kuvailujesi ja kauppiaan sanomisen mukaan tule kestämään pitkään. Mutta joka tapauksessa, kyllä sinun pitää toimivat kengät saada vaikka oletkin laastarina nauhat ja pohjalliset jo saanut.Haltin "ulkoilukengät" ostettu elokuun puolivälissä. Lokakuun alussa (n. 1.5kk oston jälkeen) lähetin sähköpostilla kaupan sivulla mainittuun konsernin sähköpostiin kyselyä (kauppaan matkaa 50km, niin ei viitsi "käväistä kyselemässä" ensimmäisenä toimena) kun nauhat poikki, sisäpohja(llinen) irti ja ulkopohjat kuluneet aivan tolkuttomasti. Normikäyttöä siis, koirien kanssa lenkkeilyä, fillarointia. Vastaus: "kuulostaa selkeältä reklamaatiolta, vie liikkeeseen".
Liikkeessä ei suostuttu palautukseen/vaihtoon. "Halti on todella nihkeä reklamaatioiden kanssa, eikä ole varmaa saataisiinko rahat takaisin". Tarjosivat nauhat ja uudet pohjalliset. Ulkopohjan kulumiseen ei muuta kuin "todella yleistä Haltin kengissä kulutuskestävyysongelmat. Meillä on oma kansio Haltin reklamaatioille ja toinen kaikille muille merkeille".
Otin nuo tarjotut nauhat ja pohjalliset ja sovittiin homma sillä, että jos tulee muuta vikaa, niin palataan asiaan. Jäin kuitenkin hieman katumaan, että olisi pitänyt olla tiukempi. Tätä menoa keväällä ei ole ulkopohjaa ollenkaan jäljellä... Mitenkäs sitä etenisi, vai menetinkö mahdollisuuteni tehdä mitään, kun hyväksyin "osahyvityksen"?
Mietin, että olisiko sitä yhteydessä suoraan Haltiin?
Paperit tehtiin kyllä ja kengistä tehtiin palautus ja sitten "myivät" koko "bundlen" samaan alkuperäiseen hintaan takaisin. Taidan kysäistä Haltilta suoraan, vaikka sielläkin on kyllä FAQ:ssa neuvottu olemaan yhteydessä ensisijaisesti myyjäliikkeeseen.Onkohan noita nauhoja ja pohjallisia edes kirjattu mihinkään ylös, eli löytyyköhän tilaukselta kirjausta tästä reklamaatiosta? Vai onkohan myyjä vaan hoitanut asian ilman sen kummempia paperitöitä?