Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos laitat sinne viestiä, niin toimittavat sen sinulle.Nyt joutuu sitten lähtemään jonnekkin upsin pick-up pisteelle hakemaan
Ei tullut moista..Ainakin minun upsin tilauksissa Amazonin kautta tulee tekstiviesti ja jos tähän ei vastaa menee paketti noutopisteeseen.
Jos laitat sinne viestiä, niin toimittavat sen sinulle.
Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.
Mikähän tolla DHL:llä kestää. Tulossa kahdesta eri paikasta paketti. Molemmat paketit olleet tiistaista lähtien tilassa "Lähetys on lähtenyt lähtömaasta". Meneekö tosiaan 3pv Saksan ja Suomen välillä? Helposti ei ne tuu lentokonella tänne. Rekkalla tulee jolla on varmasti mone muun paikaan...bbs.io-tech.fi
Näinhän minun viestini juurikin kertoi. Kuljettaja ei ole ehtinyt reitillänsä tuomaan pakettia ja vienyt sen tämän takia noutopisteelle. UPS:n asiakaspalvelu on ohjeistanut, että tässä tilanteessa heihin voi ottaa yhteyttä, jolloin paketille tilataan uusi toimitus.
Milloinkahan kuluttajariitalautakunta puuttuu näiden Matsmartin ja Fiksuruoka.fi:n tekaistuihin alennuksiin. Vähittäismyyntihinnat molemmissa kauppapaikoissa täysin hatusta vedettyjä. En usko, että yksikään ketju Suomessa on myynyt näitä karkkipusseja n. 4,99€ hintaan.
Onko Kuluttaja-asiamiehen toimisto tuota käsitellyt ?Eipä ole kuluttaja-asiamies puuttunut esim. Tooloutlet.fi toimintaan. Esimerkiksi DeWALT-COMEBACK -kamppanjasta ensimmäinen tuote: DeWalt DCS356P2 akkumonitoimikone 18V XR 2x5.0Ah Erikoistarjous -44% 369,90 €, Suositushinta: 661,82 €. Hinta.fi hintahaitari: 422 € - 478 €. Hintaseuranta.fi hintahaitari: 365,37 € - 493 €. Aika kaukana on suositushinta todellisuudesta.
Onko Kuluttaja-asiamiehen toimisto tuota käsitellyt ?
Onko tuo -44% alennus todellinen vai ei. ainakin sieltä puuttuu kuukauden alinhinta.
Jos alennus ei ole todellinen, niin boikottiin moiset firmat, ja kannusta innokkaita tekemään valitusta, jos on tallessa näyttö aiemmasta hinnasta.
"Tuote tilapäisesti loppu" sanoo korissa eli ei anna tilata.Näyttäväste tuontitukulla joitain virheitä tuolla outlet puolella.. Eipä varmana tuohon hintaa lähetä.
Joko on laitettu varmuuden vuoksi KKV:lle viestiä ja vaadittu toimitusta?
Noita aleja on saanut suoraan sillä verukkeella, että tuotteella on palautusoikeus. Sinulla on mahdollisuus palauttaa tuote, saada rahat takaisin ja ostaa halvemmalla. Tässä ongelmaksi saattaa muodostua se, että kyseisellä tuotteella ei ole palautusoikeutta. Voithan toki kysellä hyvitystä.Mites kun ostin bt napit verkkiksestä viime ke ja nyt on 25% ale kyseisellä tuotteella. Itse ostin normihinnalla. Miten muistelen että joku olisi saanut hyvitystä, en kyllä tiedä millä verukkeella
Rajoitettu palautusoikeus
Osalla tuotteista on rajoitettu palautusoikeus, mikä tarkoittaa ettei niitä voi palauttaa takaisin myyntiin pakkauksen avaamisen jälkeen. Tällaisia tuotteita ovat mm. pelit, elokuvat, ohjelmistot, hygienia- ja intiimituotteet, elintarvikkeet ja räätälöidyt tuotteet.
(...)
Kaikki rajoitetun palautusoikeuden tuotteet
- Nappikuulokkeet
- ....
Niin tuo rajoitus koskee avattuja paketteja. su- ei sanonut ostiko hän liikkeestä, onko hän entinyt ne saamaan ja onko hän ehtinyt niitä vielä avaamaan.
2.16 euroa kun pelkät pantit on 1.8 euroa. Eli 36 senttiä eli 3 senttiä/tölkki. Tässä ei ole kyse mistään näytönohjaimesta jota on joskus myyty tuolla hintaa vaan hinnasta jolla ei taida olla koskaan Suomessa myyty mitään nestettä tölkissä.
Noilla faktoilla ei ole merkitystä. Minun mielestä tuota pitää vaatia hyvitykseen ihan jo periaatteen vuoksi. Mainostetaan pimeitä hintoja ja kerrankin sattuu poikkeuksellinen tarjous, joten kuluttajan ei tarvitse alkaa pohtimaan, että onko tuotetta tai vastaavaa myyty ikinä Suomessa niin halvalla.
Kyseessä on Black Fridayn aika ja kerrankin kyseessä on mainostettu pimeä hinta, joten tällä hintaa ne kuuluisi saada. Eihän se kuluttajalle kuulu, että minkä takia kauppa myy jotain poikkeuksellisen halvalla. Jos tämä olisi ollut tarkoituksella noin halvalla myynnissä niin asiassa ei olisi mitään keskusteltavaa. Verkkis olisi halunnut päästä niistä lähes ilmaiseksi eroon ja that's it.
Eli kun elinkeinonharjoittajalla on yleisesti kampanja tai alennusmyynti käynnissä niin myyjää tällaisissa hintavirhetilanteissa suojaavilla sopimusoikeudellisilla periaatteilla ei ole mitään merkitystä? Jos litkun hinta ilman panttia on alle 2% ”normaalihinnasta”, niin kuinka paljon sen täytyy vielä laskea että voidaan katsoa ostajan pitäneen tietää virheestä? Mutta hyvä ele Verkkikseltä antaa lahjakortit vaikka pelkkä ilmoitus olisi tässä tapauksessa riittänyt.Noilla faktoilla ei ole merkitystä. Minun mielestä tuota pitää vaatia hyvitykseen ihan jo periaatteen vuoksi. Mainostetaan pimeitä hintoja ja kerrankin sattuu poikkeuksellinen tarjous, joten kuluttajan ei tarvitse alkaa pohtimaan, että onko tuotetta tai vastaavaa myyty ikinä Suomessa niin halvalla.
Kyseessä on Black Fridayn aika ja kerrankin kyseessä on mainostettu pimeä hinta, joten tällä hintaa ne kuuluisi saada. Eihän se kuluttajalle kuulu, että minkä takia kauppa myy jotain poikkeuksellisen halvalla. Jos tämä olisi ollut tarkoituksella noin halvalla myynnissä niin asiassa ei olisi mitään keskusteltavaa. Verkkis olisi halunnut päästä niistä lähes ilmaiseksi eroon ja that's it.
Eli kun elinkeinonharjoittajalla on yleisesti kampanja tai alennusmyynti käynnissä niin myyjää tällaisissa hintavirhetilanteissa suojaavilla sopimusoikeudellisilla periaatteilla ei ole mitään merkitystä? Jos litkun hinta ilman panttia on alle 2% ”normaalihinnasta”, niin kuinka paljon sen täytyy vielä laskea että voidaan katsoa ostajan pitäneen tietää virheestä? Mutta hyvä ele Verkkikseltä antaa lahjakortit vaikka pelkkä ilmoitus olisi tässä tapauksessa riittänyt.
Aiemminkin on tullut selväksi, että vuoden kovimman tarjouspäivän aikana pätee eri säännöt, koska kuluttajat voivat odottaakin erittäin kovia tarjouksia sinne peruspaskan joukkoon. Hintahan voi laskea vaikka tällaisissa yhteen senttiin tai pelkkiin pantteihin. Miksi kuluttajan pitäisi alkaa epäilemään virhettä jos kauppa ilmoittaa tuollaisesta erikoistarkouksesta?
Joku oli muistaakseni kysynyt asiakaspalvelusta ja sieltäkin ilmoitettiin, että tarjous on ihan todellinen.
Tämä on kyllä totta. On ollut myynnissä esim. maitoa sentin litra. Muistan miten on ollut joulun välipäivinä alle euron kilo valmiiksi paistettua luutonta kinkkurullaa jne.
Mista kuluttaja voi tietää että esim. joku lähdevesi hinnaltaan 2 senttiä litra olisi sellainen tarjous että se ei kuulu joukkoon? Koska eipä järkevästi jostain vaikka Saksasta tuotu lähdevesi pitäisi olla halvempaa kuin Suomalainen lähdevesi mitä tuodaan.. ..no Suomesta? Noin esimerkin vuoksi.
Joku tekee B2B kaupassa järjestelmä virheen jonka kaikkia tajuaa ja joka maksaa kymmeniä miljoonia, no sitovatarjous mitäs mokasit.Eli kun elinkeinonharjoittajalla on yleisesti kampanja tai alennusmyynti käynnissä niin myyjää tällaisissa hintavirhetilanteissa suojaavilla sopimusoikeudellisilla periaatteilla ei ole mitään merkitystä? Jos litkun hinta ilman panttia on alle 2% ”normaalihinnasta”, niin kuinka paljon sen täytyy vielä laskea että voidaan katsoa ostajan pitäneen tietää virheestä? Mutta hyvä ele Verkkikseltä antaa lahjakortit vaikka pelkkä ilmoitus olisi tässä tapauksessa riittänyt.
HH on virolaisten käsissä (en ikinä tilaisi mitään kyseisestä maasta) ja Samsungilla on jo aika tukeva maine kuluttajavihamielisenä yhtiönä. Apple nyt on kokonaan oma lukunsa, siihen en koske ihan puhtaasti periaatteesta. Ihmettelen eikö maine ole jo kiirinyt, vai miksi noiden firmojen kanssa pitää olla tekemisissä? Jotkut eivät koskaan opi.KKV:han ei ole mikään tuomioistuin vaan lähinnä suosittelee/sovittelee.
Hobbyhall käsittääkseni ainakin pyyhkii noilla persettä, olikohan Samsung vai Apple toinen noista isoista.
HH on virolaisten käsissä (en ikinä tilaisi mitään kyseisestä maasta) ja Samsungilla on jo aika tukeva maine kuluttajavihamielisenä yhtiönä. Apple nyt on kokonaan oma lukunsa, siihen en koske ihan puhtaasti periaatteesta. Ihmettelen eikö maine ole jo kiirinyt, vai miksi noiden firmojen kanssa pitää olla tekemisissä? Jotkut eivät koskaan opi.
Verkkis myi Monsterin Watermelon 0.5l lavoja (12 kpl/lava) black fridayna 2,16€ hintaan.Mistä ihmeen juomasta tms nyt oikein on kyse?
Mistä ihmeen juomasta tms nyt oikein on kyse?
12kpl lava, no ehkä sellaisen määrä olisivat voineet toimittaa mainostettuun hintaan.Verkkis myi Monsterin Watermelon 0.5l lavoja (12 kpl/lava) black fridayna 2,16€ hintaan.
Laitoin verkkikselle reklamaatiota ja vaadin toimittamaan juomat. Tässä verkkokaupan vastaus:
![]()
Samaa mieltä.Hyvä vaan ettei verkkis taivu. Ei ahneille ihmisille tarvitse kaikkea ilmaiseksi antaa. Ja saivathan he jo 5€ lahjakortin "kärsimyksistään".
Eikö tässä keskusteltu juuri näistä energiajuomista? Eikö ole aika selvä virhe, jos juomat viemäriin kaatamalla ja tölkit kauppaan viemällä tekee 15 euroa voittoa?Vähän huvittavalta tuntuu kun koitetaan heivata koko vastuu kuluttajan niskaan. Toki joku hintahaukka joka selaa nettiä voi olla hyvinkin tietoinen tuotteiden hintatasosta ja siitä että mikä on "liian hyvä" tarjous. Toisaalta joku Pertti 65 vee joka ostaa lapsenlapsille tavaraa Black Fridaystä, niin tuleeko sen tietää niistä tuhansista tuotteista se että onko siinä joku hintavirhe? Ei näitä voi vaan tarkistella niin että kyllä Iotechiläiset ymmärtää että on hintavirhe, kun kuitenkin kuluttajista 90% ei hengaile päivittäin netissä.
Siis tuossahan oli 10 "lavaa" eli 10x12 tölkkiä, joille tuli hintaa 21.60€ ja siinä panttien osuus oli 18€, niin mistä tuo 15€ "voittoa" tulee?Eikö tässä keskusteltu juuri näistä energiajuomista? Eikö ole aika selvä virhe, jos juomat viemäriin kaatamalla ja tölkit kauppaan viemällä tekee 15 euroa voittoa?
Päättikö kukaan alkaa vääntämään verkkiksen kanssa tuosta? Itsellä oli tilauksessa 10 lavaa. Jos olisi ollut lava tai kaksi, niin en varmaan jaksaisi.
Verkkis mainostaa sivuillaan pimeitä hintoja ja kun meneillään oli paljon hehkutettu black friday, niin kyllä tuosta mielestäni voi kuluttajalle tulla käsitys että kyseessä on vain hyvä tarjous.
Kyllähän tuon hinnan perusteella ymmärtää että reilusti alle katteen menee, mutta mistä kuluttaja voi tietää onko tarkoituksena poistaa myynnistä poistuvia tuotteita halvalla tai että onko tuo ikään kuin joku sisäänheittotarjous.
Lisäksi tuote oli listattu myyntiin samana päivänä.Siinä sivulla muuten luki aika isolla "Uutuus". Sitä näkee harvemmin sellaisen tavaran kohdalla josta koitetaan tyhjentää varastoja.
Melkosta nykyajan Karenismia. Älä ole Karen.
Ei nää nyt ihan niin mustavalkoisia caseja ole. Just ostin (Citymarketin verkkokaupparuokatilaukset kotiin) viime viikolla 3 kg naudan ulkofileetä minkä normihinta oli 43,90e/kg ja nyt sai 9,90e/kg. Eli 30e vs. 132e. Ja 3kg toimitettiin ihan nätisti. Eli kauppias tarjosi ja asiakas tarttui tarjoukseen.
Ei nää nyt ihan niin mustavalkoisia caseja ole. Just ostin (Citymarketin verkkokaupparuokatilaukset kotiin) viime viikolla 3 kg naudan ulkofileetä minkä normihinta oli 43,90e/kg ja nyt sai 9,90e/kg. Eli 30e vs. 132e. Ja 3kg toimitettiin ihan nätisti. Eli kauppias tarjosi ja asiakas tarttui tarjoukseen.
Mitä tiedät josko osa tilasi täysin siinä uskossa, että kyseessä on tavallista kovempi tarjous? Heidän ahneeksi syyttäminen on mielestäni epäasiallista.