• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Eipä tässäkään kauaa mennyt, kun seuraava iskee.

Minulla on tällä hetkellä tietokoneen kasausprojekti menossa kaverilleni ja etsiskelen edullisia kohtuullisia osia. Löysin Hinta.fi sivulta sopivan Gigabyten P850GM virtalähteen hintaan 65 € tietotekniikkatavaratalolta suoraan varastosta. Tein tilauksen maanantaina ja tänä aamuna kyselin perään, kun mitään ei ole kuulunut. Samalla kävin katsomassa niin hinta oli noussut sinne 120-130 hujakoille ja liikkeen oma varastosaldo näytti 10+. Sain perinteisen vastauksen "Saldovirhe", "Tukkurilla vaikeuksia" ja "Ei tiedetä todellista toimitusaikaa". Ehdottivat rahojen palautusta. :)

Noh, multitronicilla näitä on ainakin suoraan varastossa 3. Laitan case Gigantista oppineena heti tilausta sisään ja ehdotan kateostoa alkuperäiselle myyjälle. Katsotaan mitä käy.

Olivat heti tuotteen poistaneet sivuilta : https://tietotekniikkatavaratalo.fi/2003749-pc-virtalahteet-gp-p850gm.html

Tuon virtalahteen ollessa kyseessä, kannattaa tarkistaa ennen käyttöä onko mallia pommi vai ei


GIGABYTE GP-P850GM & GP-P750GM POWER SUPPLY STATEMENT | News - GIGABYTE Global (sarjanumerot)
 
Juu, tätä tapausta muistelin myös. Toki tuo 850W on ylimitoitettu suunnitellulle kokoonpanolle, mutta oli halvempi kuin yksikään 750W modulaarinen tilaushetkellä.

Oli muuten useammassa nettikaupassakin tuo 65e hinta.
Suurimmalle osalle nettikaupoista hinnat päivittyvät automaattisesti tukkurilta eli jos sinne joku väärä hinta laitetaan tukkurilla niin se näkyy kaikilla kenellä kyseinen ominaisuus on käytössä.
 
Liekö turhaa avautua näin jälkikäteen, mutta mikä on myyjän vastuu, jos ilmoitettua tavaraa ei olekaan jäljellä tarjousaikana?

Kävin Multitronic myymälän avajaisissa lauantai aamuna ja ajatus oli ostaa pari muistitikkua. Kysyin myyjältä tikuista ja hän sanoi niiden loppuneen tunnissa jo perjantaina. Avajaiset olivat kaksipäiväiset pe-la ja paikallisiin lehtiin oli painettu koko sivun ilmoituksia.

Kysyin sitten korvaavaa tuotetta, mutta myyjä ei luvannut, koska tarjous oli vain pieni erä. En viitsinyt sen enempää vaivata, kun en ollut varma puhuttiinko ilmoituksessa erästä. Silloinhan tarjous loppuu, kun viimeinen tuote on myyty. Tarkistin kotona ilmoituksen ja siinä ei tosiaan puhuttu erästä.

Onko vastaavista tarjoustuotteiden loppumisesta kokemuksia? Esim. Tokmanni on reilu, kun antaa lapun, jolla tuotteen voi hakea myöhemmin tarjoushinnalla, jos se on loppunut voimassaoloaikana.

IMG-0084m-Copy.jpg
 
Liekö turhaa avautua näin jälkikäteen, mutta mikä on myyjän vastuu, jos ilmoitettua tavaraa ei olekaan jäljellä tarjousaikana?

Kävin Multitronic myymälän avajaisissa lauantai aamuna ja ajatus oli ostaa pari muistitikkua. Kysyin myyjältä tikuista ja hän sanoi niiden loppuneen tunnissa jo perjantaina. Avajaiset olivat kaksipäiväiset pe-la ja paikallisiin lehtiin oli painettu koko sivun ilmoituksia.

Kysyin sitten korvaavaa tuotetta, mutta myyjä ei luvannut, koska tarjous oli vain pieni erä. En viitsinyt sen enempää vaivata, kun en ollut varma puhuttiinko ilmoituksessa erästä. Silloinhan tarjous loppuu, kun viimeinen tuote on myyty. Tarkistin kotona ilmoituksen ja siinä ei tosiaan puhuttu erästä.

Onko vastaavista tarjoustuotteiden loppumisesta kokemuksia? Esim. Tokmanni on reilu, kun antaa lapun, jolla tuotteen voi hakea myöhemmin tarjoushinnalla, jos se on loppunut voimassaoloaikana.

IMG-0084m-Copy.jpg
 
Kysyin myyjältä tikuista ja hän sanoi niiden loppuneen tunnissa jo perjantaina. Avajaiset olivat kaksipäiväiset pe-la ja paikallisiin lehtiin oli painettu koko sivun ilmoituksia.

Kysyin sitten korvaavaa tuotetta, mutta myyjä ei luvannut, koska tarjous oli vain pieni erä. En viitsinyt sen enempää vaivata, kun en ollut varma puhuttiinko ilmoituksessa erästä. Silloinhan tarjous loppuu, kun viimeinen tuote on myyty. Tarkistin kotona ilmoituksen ja siinä ei tosiaan puhuttu erästä.
Olet oikeassa, kuvassa ei puhuttu mitään rajoituksista, ja ilmeisesti liikkeessäkään ei siitä puhuttu ennen kyselyä. ja jos vastaus oli kertomasi, niin ihan tietoisesti joku pikkuerä jolla tarkoitus juoksuttaa asiakas myymällään ei ooo perässä.

Nimimerkin nikop linkistä lainaus
kkv sanoi:
Tarjoustuotteen loppuminen
Kun mainos on julkaistu, sinulla on oikeus odottaa, että tarjoustuotetta on saatavilla. Mainostajan on etukäteen varmistettava, että tuotteita riittää koko tarjousajan.

Jos tarjoustuote loppuu kesken eikä markkinoinnissa ole kerrottu tarjouksen koskevan vain tiettyä kappalemäärää

  • voit esittää mahdollisuutta saada tuote myöhemmin tarjoushintaan tai annettava vastaava tuote tilalle
  • sinulle on korvattava matkakulut turhasta käynnistä, ellei myyjä osoita toimineensa asianmukaisesti.
Jos markkinoinnissa on kerrottu, että tuotetta on saatavilla vain tietty kappalemäärä, myyjällä ei ole erän loputtua velvollisuutta antaa sinulle mahdollisuutta ostaa tuotetta myöhemmin tarjoushintaan tai velvollisuutta myydä vastaavaa tuotetta tilalle.
 
Hyvin kyseenalainen tapa mainostaa tarjoustuotteita, jotka ovat todellisuudessa pieniä eriä. Ikävä kyllä tapa on nykyään normaalia lähes joka kaupassa, jopa ruokakaupoissa tuota harrastetaan. Luotetaan siihen, että kuluttajat eivät jaksa valittaa muutaman euron tuotteista.
Ja selviääkö myyjä lopulta voittajana, kun KKV:n pykälät ovat epämääräisiä, ns. hyvästä tahdosta voi korvata muttei ole pakko.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa tässä mieleen yksi tilaus, jonka olin tehnyt heinäkuussa CompuSatilta. Ei ollut niin hirveän tärkeä/kiireellinen juttu ja maksutapanakin lasku, niin pääsi jo unohtumaan kokonaan. Mutta olennaista tässä se, että ovat peruuttaneet tilauksen noin puoleen hintaan olleesta tuotteesta (jota ei ollut tilaushetkellä varastossa) ilmoittamatta asiasta mitään. Varmaan jo silloin heinäkuussa, mutta ei tosiaan koskaan tullut mailia tai mitään. Jokseenkin huonoa käytöstä ko. firmalta.
 
Esim. Tokmanni on reilu, kun antaa lapun, jolla tuotteen voi hakea myöhemmin tarjoushinnalla, jos se on loppunut voimassaoloaikana.

Tokmanni tosiaan toimii näin. Jos menet tarjousaikana hakemaan tuotetta ja se on päässyt loppumaan niin voit pyytää tarjoustakuu lappua, joka on kuukauden voimassa ja sitä voi sitten käyttää kun varastoon tulee lisää tavaraa. AInakin kun kyseessä on vakiovalikoiman tuote, jota yleensä löytyy eikä ole vain yksittäisen pienen erän sesonkituote. Olen itse käyttänyt.
 
Multitronic nyt aina on perseilemässä. Kuinka voi olla niin vaikeeta ammattilaisten pistää pieni teksti mainokseen, että kyseessä erä? Amatöörit taas vauhdissa.
 
En tiedä onko missään muualla samaa käytäntöä mut Tammiston Cittarissa on elintarvikkeissa hintatakuu käytössä. Jos hyllyssä on siis väärä hinta, saat tuotteen ilmaiseksi. Eli toisinsanoen jos hyllyssä lukee että maitopurkki maksaa tasan euron, mutta kassalla huomaat että se maksaakin vaikka 1.09e niin infopisteellä tuotteen saa ilmaiseksi eli sulle palautetaan tuo 1.09e takaisin. Koskee tosin vain yhtä kappaletta ettei voi koko hyllyä käydä tyhjentämässä ja tienata rahaa.
 
En tiedä onko missään muualla samaa käytäntöä mut Tammiston Cittarissa on elintarvikkeissa hintatakuu käytössä. Jos hyllyssä on siis väärä hinta, saat tuotteen ilmaiseksi. Eli toisinsanoen jos hyllyssä lukee että maitopurkki maksaa tasan euron, mutta kassalla huomaat että se maksaakin vaikka 1.09e niin infopisteellä tuotteen saa ilmaiseksi eli sulle palautetaan tuo 1.09e takaisin. Koskee tosin vain yhtä kappaletta ettei voi koko hyllyä käydä tyhjentämässä ja tienata rahaa.
Tuollainen on kyllä hyvä! Siwa/valintatalo oli aikanaan samanlainen tuoreustakuu, eli jos hyllystä löytyi vanhaksi mennyt tuote, sai uuden samanlaisen ilmaiseksi. Nykyään ei taida juuri tällaisia olla

Edit. On muuten ensimmäinem kerta kun kuulen toimivasta hintatakuusta. Usein toki ostaessa elektroniikkaa gigantti/power liikkeestä, myy ne samaan hintaan kun muualtakin saisi, vaikkei aina. Tuo kampanja onkin tosin ollut aikanaan hintakilpailu -nimellä Gigantilla
 
Olisi pätevä tapa karsia vääriä hintatietoja lisätä lainsäädäntöön pykälä, jonka mukaan virheellisesti hinnoiteltu tuote pitää antaa asiakkaalle veloituksetta. Eiköhän mielenkiinto pitää hinnat ts. kirjallinen sopimus sellaisena, kuin pitääkin olisi nykyistä suurempi.
Niin koska tietoteknisissä järjestelmissä ei ole koskaan bugeja eikä inhimillisiä virheitä ikinä tapahdu, niin on oikein ajaa yrittäjät ahtaalle virheen sattuessa. Toki jos halutaan vain kasvattaa duopolin valtaa ja päästää markkinoille vain isoja toimijoita niin rajoitetaan toki kaikki pienet tulokkaat tiukalla lainsäädännöllä pois.
 
Niin koska tietoteknisissä järjestelmissä ei ole koskaan bugeja eikä inhimillisiä virheitä ikinä tapahdu, niin on oikein ajaa yrittäjät ahtaalle virheen sattuessa. Toki jos halutaan vain kasvattaa duopolin valtaa ja päästää markkinoille vain isoja toimijoita niin rajoitetaan toki kaikki pienet tulokkaat tiukalla lainsäädännöllä pois.
Jos autoliikkeessä joku mokannut/tai jopa vaihtanut hintalaput, niin joo varmaan kivaa löytää virhe ja viedä Skoda kotiiin.

En siis kannata jenkki meininkiä jossa korvaukset on rangaistuksia jossa "sakot" menee kärsineen asianajajan tilille.

Lisäksi rangaistus ei olisi virheen mukaan, vaan sen mukaan minkä tuotteen hinnoittelussa virhe sattunut.

Jossain elintarvekaupassa mainos jos virhe hinnassa, niin saat tuotteen veloituksetta, on lähinnä harhaanjohtavaa markkinointia.

Nämä liikeet jotka tahallaan tai järjestelmällistä huolimattomuuttaa jatkuvasti tekevät hinta "virheitä" , oli sitten k-kauppis tai verkkokauppa, sietävät toki joutua maksamaan (enkä tarkoita saat ilman jos löydät virheen juttuja), vaan sellaista että tuntuu niin paljon että lopettavat hintavirheilyn.
 
On toki sellaisia (esim. huonekalu)liikkeitä jotka ovat vuosikausia, jopa kymmeniä "sulkemassa" ja siksi on loppuumyynti -60% tms. Nämä ovat saaneet varoituksiakin mutta mikään ei muutu.

Tässä asiasta jopa uutisartikkelia:
 
On toki sellaisia (esim. huonekalu)liikkeitä jotka ovat vuosikausia, jopa kymmeniä "sulkemassa" ja siksi on loppuumyynti -60% tms. Nämä ovat saaneet varoituksiakin mutta mikään ei muutu.

Tässä asiasta jopa uutisartikkelia:
Mutta sitten kun tuollaisen yrityksen liiketila on viimein tyhjänä
ilon-ja-onnen-p%C3%A4iv%C3%A4.jpg
 
Tokmannin alennukset kans pitäisi kieltää. Isoja lappuja on ja asiakkaita houkutellaan ostamaan useita samoja tuotteita kerralla jotta säästää muovikassin hinnan verran rahaa.
 
Eiköhän suuretkin massat hiljalleen opi maksamaan euroilla eikä prosenteilla niin ongelma hälvenee.
 
Eiköhän suuretkin massat hiljalleen opi maksamaan euroilla eikä prosenteilla niin ongelma hälvenee.
En usko. Monille tuntuu jo pelkkä talouden hallinta olevan niin vaikeaa, että tuskin he näin ”vaikeaa” asiaa pystyvät ikinä sisäistämään. Aina riittää höynäytettäviä ja siitä syystä homma saa jatkua.
 
Nvidia Rtx 3090 strix lähti takuuhuoltoon temppuilevan tuulettimen takia, ollut kohta sielä kolme kuukautta. Olenkohan oikeutettu jo jonkin näköisiin korvauksiin vai onko ihan normaalia että näissä menee näin kauan ?
 
Nvidia Rtx 3090 strix lähti takuuhuoltoon temppuilevan tuulettimen takia, ollut kohta sielä kolme kuukautta. Olenkohan oikeutettu jo jonkin näköisiin korvauksiin vai onko ihan normaalia että näissä menee näin kauan ?

>Takuukorjauksen on valmistuttava kohtuullisessa ajassa. Kohtuullinen aika vaihtelee tapauskohtaisesti. Vaikkapa lapsiperheen pesukoneen kohtuullinen korjausaika voi olla vain päiviä, sohvapöydän korjausaika taas voi olla selvästi pitempi. Yleisesti voi sanoa, että korjaus ei saisi kestää 2-3 viikkoa kauempaa. Jos korjaus kestää kohtuuttoman kauan, ostajalla on oikeus vaatia tilalle uusi ja ehjä laite tai jopa purkaa kauppa.

 
Nvidia Rtx 3090 strix lähti takuuhuoltoon temppuilevan tuulettimen takia, ollut kohta sielä kolme kuukautta. Olenkohan oikeutettu jo jonkin näköisiin korvauksiin vai onko ihan normaalia että näissä menee näin kauan ?

Aikoinaan (ja pienemmissä putiikeissa) sai pyytämällä jotain korvaavaa tuotetta siksi aikaa lainaan kun päätuote oli korjattavana. Isommista tuota täytyy vaatia ja oikeasti isot firmat eivät siihen suostu. Ajan pitäisi olla kutakuinkin 2 viikkoa, mutta tuohonkaan ei monesti päästä. Fiksu firma toimii siten että jos heillä on korvaavaa tuotetta heti (vastaavaa) hyllyssä he antavat sen kun ovat todenneet alkuperäisen tuotteen vialliseksi ja lähettävät sen viallisen takuuseen + ottavat sen uuden tuotteen itselleen myyntiin. Näin asiakas on tyytyväinen kun saa heti uuden tuotteen itselleen ja tulee myöhemminkin em. paikkaan sekä kertoo kaikille muillekin tästä paikasta.
 
Eiköhän suuretkin massat hiljalleen opi maksamaan euroilla eikä prosenteilla niin ongelma hälvenee.
En usko. Monille tuntuu jo pelkkä talouden hallinta olevan niin vaikeaa, että tuskin he näin ”vaikeaa” asiaa pystyvät ikinä sisäistämään. Aina riittää höynäytettäviä ja siitä syystä homma saa jatkua.
Juu en kanssa usko että oppivat.

Tunnen henkilön joka oli "kateellinen" kun kuuli että minulla on suurempi kaskon alennus% kuin hänellä vaikka selvisi että hän maksoi vakuutuksesta vähemmän kuin minä.
 
Juu en kanssa usko että oppivat.

Tunnen henkilön joka oli "kateellinen" kun kuuli että minulla on suurempi kaskon alennus% kuin hänellä vaikka selvisi että hän maksoi vakuutuksesta vähemmän kuin minä.

OT: meillä töissä tosiaan myyntimiehenä ihan tradenomi ym. jolta kysyin et paljo se sit maksaa auton vakuutuksesta niin vastaus oli et ihan sama ku hänellä on niin kovat bonukset liikenteessä ja kaskossa. Sehän on tosiaan ihan sama, jos lähtöhinta vaikka 3000 vs. 10000 kuhan on poonusta (minkä saa maksimit kaskoon kaikki kuitenkin). Ja pomo (insinööri) tankkaa aina abc:llä koska kun saa poonusta, vaikka vieressä TB ja Neste on aina pirusti halvempi (Nesteeltä sais plussaa ;)). Ja tilas Gigantista Cyber Mondayn kuulokkeet firmalle mulle ja nouto jostain hevonkuusen K-Marketista kun perille firmaan asti postipaketilla ois ollu 3 € kalliimpi. Halpaa ajaa insinöörin työaikana kiireessä hakeen kuulokkeet K-Market :D Menee tunti ja kilsat hakea, mun tuntiliksa sivukuluineen on 54,40 € + mitä se on pois tuottavasta työstä. Mutkun halvalla...

Edit: Toimari ajeli itte hakemaan mun kuulokkeet.
 
Viimeksi muokattu:
Gigantissa nyt 100e lahjakortti isojen kodinkoneiden ostoista jokaista 500e kohden, koskee myymälöissä tehtyjä kauppoja.

Itse ostin 700e jääkaapin sieltä juuri ensimmäinen päivä, onkohan mitään tsäänsiä saada kinuttua tuota lahjakorttia?
Kampanja voimassa 5-7.12.
 
Gigantissa nyt 100e lahjakortti isojen kodinkoneiden ostoista jokaista 500e kohden, koskee myymälöissä tehtyjä kauppoja.

Itse ostin 700e jääkaapin sieltä juuri ensimmäinen päivä, onkohan mitään tsäänsiä saada kinuttua tuota lahjakorttia?
Kampanja voimassa 5-7.12.
Mene paikan päälle ja kysy tai laita mailia.
 
Tilaus tehty 27.11.2020.
Muutaman viikon odottelun jälkeen Verkkokauppa ilmoitti nyt, että eivät saa toimitettua tilattua poweria EVGA Supernova G5 1000 W Gold ja ehdottivat tilalle EVGA SuperNOVA 1000 G6.
Miten tämä kyseisen firman kanssa toimii?
Pitääkö mun maksaa se erotus tuohon korvaavaan tuotteeseen vai osaako ne muuttaa hinnan jos vain laitan tuon G6:n tilaukseen?
 
Tilaus tehty 27.11.2020.
Muutaman viikon odottelun jälkeen Verkkokauppa ilmoitti nyt, että eivät saa toimitettua tilattua poweria EVGA Supernova G5 1000 W Gold ja ehdottivat tilalle EVGA SuperNOVA 1000 G6.
Miten tämä kyseisen firman kanssa toimii?
Pitääkö mun maksaa se erotus tuohon korvaavaan tuotteeseen vai osaako ne muuttaa hinnan jos vain laitan tuon G6:n tilaukseen?
Et maksa erotusta etkä tilaa uutta laitetta, he muuttavat tuon G6 nykyiselle tilaukselle.
 
Tilaus tehty 27.11.2020.
Muutaman viikon odottelun jälkeen Verkkokauppa ilmoitti nyt, että eivät saa toimitettua tilattua poweria EVGA Supernova G5 1000 W Gold ja ehdottivat tilalle EVGA SuperNOVA 1000 G6.
Miten tämä kyseisen firman kanssa toimii?
Pitääkö mun maksaa se erotus tuohon korvaavaan tuotteeseen vai osaako ne muuttaa hinnan jos vain laitan tuon G6:n tilaukseen?

Vastaat vaan niille siihen viestiin missä tarjosivat tuotteen vaihtoa että hyväksyt tarjotun korvaavan tuotteen, niin myyjä hoitaa loput.
 
Et maksa erotusta etkä tilaa uutta laitetta, he muuttavat tuon G6 nykyiselle tilaukselle.
Vastaat vaan niille siihen viestiin missä tarjosivat tuotteen vaihtoa että hyväksyt tarjotun korvaavan tuotteen, niin myyjä hoitaa loput.
Se meni juuri niinkuin ajattelin.
Vanha tuote tilausvahvistuksessa EVGA Supernova G5 1000 W Gold -ATX-virtalähde 183,90 €
"
Philip, 8. jouluk. 2022 Hlo 16.13 UTC+2:
Hei.

Lisäsin korvaavan tuotteen tilaukseen."
Uusi lasku EVGA SuperNOVA 1000 G6 -ATX-virtalähde, 1000W 245.99€.
 
Se meni juuri niinkuin ajattelin.
Vanha tuote tilausvahvistuksessa EVGA Supernova G5 1000 W Gold -ATX-virtalähde 183,90 €
"
Philip, 8. jouluk. 2022 Hlo 16.13 UTC+2:
Hei.

Lisäsin korvaavan tuotteen tilaukseen."
Uusi lasku EVGA SuperNOVA 1000 G6 -ATX-virtalähde, 1000W 245.99€.

Jos ne on siis laittaneet sulle jo laskun jossa on väärä summa, niin vastapallona takaisin saatesanoilla ”korjaatteko vielä laskun vastaamaan alkuperäisen tuotteen ostohintaa”.

Jos homma on vielä ns. vaiheessa niin sulle ei välttämättä näy (vielä) kaikki mitä siellä tehdään ja lopulta lasku voi tulla ihan oikealla summalla.
 
Jos ne on siis laittaneet sulle jo laskun jossa on väärä summa, niin vastapallona takaisin saatesanoilla ”korjaatteko vielä laskun vastaamaan alkuperäisen tuotteen ostohintaa”.

Jos homma on vielä ns. vaiheessa niin sulle ei välttämättä näy (vielä) kaikki mitä siellä tehdään ja lopulta lasku voi tulla ihan oikealla summalla.
Viimeksi vuosi sitten kyselin korvaavaa tuotetta ja sama hintasekoilu alkoi silloinkin joka päättyi siihen, että alkuperäinen tuote palasi tilaukseen.
Mutta pyysin taas korjaamaan summan.
 
Joo nää on nää kaupankäynnin perusteet aina välillä hakusessa yllättävän monilla firmoilla…
 
Ei ole ainakaan vielä tullut mitään vastausta asiaan.
Vaikuttaa, että Verkkokauppa.com tykkää vaan kiusata asiakkaitaan.
Laskullekkin annettiin maksuaikaa reilusti. " Jos maksutapahtumaa ei suoriteta loppuun, peruuntuu tilaus automaattisesti lauantaina 10.12.2022. "
 
Taidan riitauttaa tämän tapauksen ihan periaatteen vuoksi, vaikka tilauksessa olevalla SSD levyllä en tee mitään ja tuo powerinki tilalle olen tilannut jo aikoja sitten toisen.
 
Taidan riitauttaa tämän tapauksen ihan periaatteen vuoksi, vaikka tilauksessa olevalla SSD levyllä en tee mitään ja tuo powerinki tilalle olen tilannut jo aikoja sitten toisen.

Eiköhän riitauttaminen ole vain ajan ja KKV:n resurssien tuhlausta.

> Kuluttajansuojalaki 8 § 5 luku (5.1.1994/16) Oikeus vaatia sopimuksen täyttämistä

>Tavaran luovutuksen viivästyessä ostajalla on oikeus vaatia myyjältä sopimuksen täyttämistä. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sille on olemassa este, jota myyjä ei voi voittaa, tai jos sopimuksen täyttäminen edellyttäisi uhrauksia, jotka ovat kohtuuttomia verrattuna sopimuksen täyttämisen merkitykseen ostajalle.

>Jos este tai epäsuhde lakkaa kohtuullisessa ajassa, ostaja saa kuitenkin vaatia, että myyjä täyttää sopimuksen.

>Ostaja menettää oikeutensa vaatia sopimuksen täyttämistä, jos hän viivyttelee kohtuuttoman kauan vaatimuksen esittämisessä.


Jos tuotetta ei myyjä mistään saa on myyjällä voittamaton este. Kalliimman tuotteen antaminen korvaavana taas aiheuttaa kohtuuttoman uhrauksen verrattuna ostoksen merkitykseen sinulle joka olet jo toisen virtalähteen ostanut. Vielä kun olet odottanut 2 vuotta niin viivyttelit kohtuuttoman kauan ja olet menettänyt oikeutesi vaatia sopimuksen täyttämistä.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän riitauttaminen ole vain ajan ja KKV:n resurssien tuhlausta.

> Kuluttajansuojalaki 8 § 5 luku (5.1.1994/16) Oikeus vaatia sopimuksen täyttämistä

>Tavaran luovutuksen viivästyessä ostajalla on oikeus vaatia myyjältä sopimuksen täyttämistä. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sille on olemassa este, jota myyjä ei voi voittaa, tai jos sopimuksen täyttäminen edellyttäisi uhrauksia, jotka ovat kohtuuttomia verrattuna sopimuksen täyttämisen merkitykseen ostajalle.

>Jos este tai epäsuhde lakkaa kohtuullisessa ajassa, ostaja saa kuitenkin vaatia, että myyjä täyttää sopimuksen.

>Ostaja menettää oikeutensa vaatia sopimuksen täyttämistä, jos hän viivyttelee kohtuuttoman kauan vaatimuksen esittämisessä.


Jos tuotetta ei myyjä mistään saa on myyjällä voittamaton este. Kalliimman tuotteen antaminen korvaavana taas aiheuttaa kohtuuttoman uhrauksen verrattuna ostoksen merkitykseen sinulle joka olet jo toisen virtalähteen ostanut. Vielä kun olet odottanut 2 vuotta niin viivyttelit kohtuuttoman kauan ja olet menettänyt oikeutesi vaatia sopimuksen täyttämistä.
Nyt on kyllä teksitiä tulkittu melko väärin, varsinkin sovellettaessa tähän kyseiseen tapaukseen.

Ostaja ei käytännössä missään vaiheessa menetä oikeutta vaatia sopimuksen täyttämistä, vaan lähinnä korvauksien tai muiden tapauksesta aiheutuneiden haittojen vaatimista, jos ei niitä esitetä ajoissa.

Virtalähteet eivät ole mitenkään harvinaisia laitteita, että kyllä niitä korvaavia tuotteita ihan löytyy, jopa VK:sta. Googlen mukaan VK:n liikevaihot 554 miljoonaa vuonna 2020, voi myös olla vähän hankala perustaella ylitsepääsemättömäksi esteeksi hintaan vedoten.
 
Ostaja ei käytännössä missään vaiheessa menetä oikeutta vaatia sopimuksen täyttämistä, vaan lähinnä korvauksien tai muiden tapauksesta aiheutuneiden haittojen vaatimista, jos ei niitä esitetä ajoissa.

Jos olet lakimies tai tuomari joka käsittelee näitä asioita oikeudessa niin uskon. Jos olet vain toinen maallikko joka esittelee omia tulkintojaan niin uskon lain kirjaimeen joka sanoo hyvin selvästi että oikeuden vaatia sopimuksen täyttämistä menettää jos viivyttelee kohtuuttoman kauan.

>Ostaja menettää oikeutensa vaatia sopimuksen täyttämistä, jos hän viivyttelee kohtuuttoman kauan vaatimuksen esittämisessä.
 
Jos olet lakimies tai tuomari joka käsittelee näitä asioita oikeudessa niin uskon. Jos olet vain toinen maallikko joka esittelee omia tulkintojaan niin uskon lain kirjaimeen joka sanoo hyvin selvästi että oikeuden vaatia sopimuksen täyttämistä menettää jos viivyttelee kohtuuttoman kauan.

>Ostaja menettää oikeutensa vaatia sopimuksen täyttämistä, jos hän viivyttelee kohtuuttoman kauan vaatimuksen esittämisessä.
Mistä olet kyseisen lainauksen ottanut? Onko kyseessä kauppalaki vai kuluttasuojalaki? Niissä on melkoisia eroja.

Edit. Nyt löytyi osiosta "Digitaalista sisältöä ja digitaalisia palveluja koskevat sopimukset". Tavarakaupassa eri menettely.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä olet kyseisen lainauksen ottanut? Onko kyseessä kauppalaki vai kuluttasuojalaki? Niissä on melkoisia eroja.

Edit. Nyt löytyi osiosta "Digitaalista sisältöä ja digitaalisia palveluja koskevat sopimukset". Tavarakaupassa eri menettely.

Kuluttajansuojalaki luku 5 Yleiset säännökset tavarankaupasta 8 §

 
Viimeksi muokattu:
Jos olet lakimies tai tuomari joka käsittelee näitä asioita oikeudessa niin uskon. Jos olet vain toinen maallikko joka esittelee omia tulkintojaan niin uskon lain kirjaimeen joka sanoo hyvin selvästi että oikeuden vaatia sopimuksen täyttämistä menettää jos viivyttelee kohtuuttoman kauan.

>Ostaja menettää oikeutensa vaatia sopimuksen täyttämistä, jos hän viivyttelee kohtuuttoman kauan vaatimuksen esittämisessä.
Mikä on kohtuuttoman kauan?
7.12 klo: 9:54 sain ilmoituksen, että tilattua tuotetta ei saada ja tarjottu korvaavaa tuotetta.
7.12 klo: 22:15 vastattu, että korvaava tuote hyväksytty.
8.12 klo: 16:13 korvaava tuote muutettu tilaukseen.
8.12 klo: 16:42 lähetetty lasku väärällä summalla jossa maksuaikaa lauantaihin 10.12 asti.
8.12 klo: 17:51 pyydetty summan korjaamista.
Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään.
 
Kuluttajansuojalaki luku 5 Yleiset säännökset tavarankaupasta 8 §

Kyllä se sieltä tavarakaupastakin näköjään löytyy. Digitaalisessa palvelussa tavaran saa melkein poikeuksetta heti käyttöönsä, mutta tavarakaupassa on hyvin tulkinnanvarainen kohta. Verkkokaupoissa usein myydään tuotteita ilman mitään arviota toimitusajasta, joten olisi aika kohtuutonta olettaa kuluttajan arvioivan mitään kohtuullista toimitusajankohtaa, jos ei sitä tiedä edes myyjä.

WR-HW95 on sanojensa mukaan ollut myös yhteydessä myyjään ja VK ei näillä tiedoilla ole osoittanut mitään halua, tai oma aloitteisuutta tilanteen ratkaisemiseksi. Yrityksen oma aktiivisuus ja passiivisuus vaikuttaa myös paljon ratkaisua tehdessä. VK:n ehdottama, markkinahinnalla uuden tuotteen tilaaminen "korvaavana tuotteena" ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Lähtökohtaisesti yritys on vastuussa tilanteen ratkaisemisessa kuluttajaa kohtaan ja kauppaa on lähes mahdoton purkaa, ilman vakavaa laiminlyöntiä kuluttajalta.
 
Mikä on kohtuuttoman kauan?
7.12 klo: 9:54 sain ilmoituksen, että tilattua tuotetta ei saada ja tarjottu korvaavaa tuotetta.
7.12 klo: 22:15 vastattu, että korvaava tuote hyväksytty.
8.12 klo: 16:13 korvaava tuote muutettu tilaukseen.
8.12 klo: 16:42 lähetetty lasku väärällä summalla jossa maksuaikaa lauantaihin 10.12 asti.
8.12 klo: 17:51 pyydetty summan korjaamista.
Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään.

Oliko tämä jostain toisesta tilauksesta?

>Tilaus tehty 27.11.2020.

Aikaisemman viestisi perusteella ymmärsin että tuo oli kaksi vuotta vanha tilaus. Jos tilaus oli tehty vähemmän aikaa sitten niin silloin kohtuuttoman kauan ei ole mitenkään selvä.

Jos teit tilauksen 27.11.2020 ja seuraavan kerran asiaan palattiin 7.12.2022 niin tuo on mielestäni selvästi kohtuuttoman pitkä aika vaatia tuotteen toimittamista.

Kaupan kanssa voi toki vängätä mutta en tuhlaisi kkv:n aikaa.
 
Oliko tämä jostain toisesta tilauksesta?

>Tilaus tehty 27.11.2020.

Aikaisemman viestisi perusteella ymmärsin että tuo oli kaksi vuotta vanha tilaus. Jos tilaus oli tehty vähemmän aikaa sitten niin silloin kohtuuttoman kauan ei ole mitenkään selvä.

Jos teit tilauksen 27.11.2020 ja seuraavan kerran asiaan palattiin 7.12.2022 niin tuo on mielestäni selvästi kohtuuttoman pitkä aika vaatia tuotteen toimittamista.
Kyllä pitää paikkaansa, mutta asiasta on ollut viimeksi keskustelua ennen 7.12.2022.
30.7.2021 kysyin sopiiko kateosto toisesta liikkeestä, kun niitä oli saatavana 2pv toimitus ajalla.
Vastaus oli, että se poweri voidaan poistaa tilauksesta.
30.7.2021 kysyin korvaavaksi tuotteeksi Corsair HX1000 poweria.
Vastaus 2.8.2021 " voin kysyä onko mahdollista vaihtaa tuohon, mutta ennen sitä varmistaisin vielä että huomioithan että tuotteen saatavuus on n. 6-11 vk, "
Hyväksyin vaihdon.
18.8.2021 "VK: vaihdoin tuotteen tilaukseen, mutta tarkkaa toimitusaikaa ei ole tiedossa Corsairille. "
18.8.2021 vastasin, että tuotteen hinta oli väärä.
19.8.2021 "VK: vaihdoin tuotteen tilaukseen ja korjasin sille nyt hinnan oikeaksi. "
Eli vaihtoivat tilaukseen takaisin alkuperäisen tuotteen.
20.8.2021 "VK: Odotamme vielä näitä tuotteita: EVGA Supernova G5 1000W..."
 
Oliko tämä jostain toisesta tilauksesta?

>Tilaus tehty 27.11.2020.

Aikaisemman viestisi perusteella ymmärsin että tuo oli kaksi vuotta vanha tilaus. Jos tilaus oli tehty vähemmän aikaa sitten niin silloin kohtuuttoman kauan ei ole mitenkään selvä.

Jos teit tilauksen 27.11.2020 ja seuraavan kerran asiaan palattiin 7.12.2022 niin tuo on mielestäni selvästi kohtuuttoman pitkä aika vaatia tuotteen toimittamista.

Kaupan kanssa voi toki vängätä mutta en tuhlaisi kkv:n aikaa.
Kaupan kanssa ei missään tapauksessa kannata vängätä, vaan tuo tyytymättömyytensä selvästi esille ja tekee reklamaation. KKV on juurikin epäselvissä tilanteissa kuluttajaa varten ja harvoin ne tapaukset ovat ajan tuhlaamista. Niistä saadaan tärkeitä päätöksiä tulevaisuutta ajatellen vähentämään tulkinnanvaraisuutta, mikä taas helpotta ja nopeuttaa koko prosessia, mikäli edes lautakuntaan asti päätyvät eikä sovintoa aikaisemmin synny.
 
mie olen ollu tyytyväinen silloin jos kauppa on antanut minulle 20% arvoisen lahjakortin tuotteesta jos asiat meni huonosti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 289
Viestejä
4 486 425
Jäsenet
74 133
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom