Kyselin uudemman kerran tämän hetken tilannetta, kun vastausta ei kuulunut ja seuraavanlaista vastausta tuli:
"Hi!
Sorry for the late reply. We are currently investigating this issue. Komplett.fi is defunct and no longer operating. We are looking into if and how we will resolve this issue. I will get back to yo as soon as we have a solution"
Hyvä juttu, kun ei "vaatimukset" lentäneet suoralta kädeltä roskiin vaan asiaa mietitään sielläkin päässä.
Musta lista tai kuluttajariitalautakunnan suositus ei ainakaan tässä tapauksessa kovinkaan suurena pelotteena tai pakottavana tekijänä toimi, kun Suomessa ei heillä ole kuin pankkitoimintaa. Oikeustapauksissa käsittääkseni vastuut lankeaa Komplett Services Sweden AB:n / Komplett Groupin niskoille, kun tilaushetkellä toimintaa on ollut Suomessa ja silloin mennään Suomen kuluttajalainsäädännön mukaan. Uskon, että tässä ratkaisevana tekijänä on se millaisen määrän soundbareja Komplett joutuisi tämän myötä toimittamaan. Jos kyse on suuresta määrästä, niin sitten varmaan ovat noudattamatta suositusta ja käräjöivät muutaman hullun (allekirjoittanut
) kanssa. Jos kyse on muutamista soundbareista niin varmaan menevät sitten suosituksen mukaan, kun ei suurta persnettoa tule eikä siten kannata riitelemään lähteä.