• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

E: Uusi tuote, joten takuu alkaa alusta
edit.Laitetaan nyt tänne siltä varalta että poistavat myyntiketjusta.

Ot, mutta ostajille tiedoksi: takuuaika alkaa alkuperäisestä ostopäivästä eikä vaihtolaitteen saantiajankohdasta, ellei myyjä nyt erikseen jotain poikkeusta ole tehnyt
 
edit.Laitetaan nyt tänne siltä varalta että poistavat myyntiketjusta.

Ot, mutta ostajille tiedoksi: takuuaika alkaa alkuperäisestä ostopäivästä eikä vaihtolaitteen saantiajankohdasta, ellei myyjä nyt erikseen jotain poikkeusta ole tehnyt
Aspakeskustelun perusteella Jimms päivittänee kuittikäytäntönsä takuuvaihdettujen tuotteiden suhteen jossain vaiheessa
 
Mitenhän asiat todellisuudessa menevät tälläisessä keississä:

Ostin aikanaan EK:n D5 pumppu+säiliö kombon (jimms) koska aiempi kiinan paska D5 hajosi ja piti saada uusi tilalle. Aluksi yritin ostaa pelkän D5 pumpun mutta saatavuus oli heikko ja jimmsin aspasta sanoivat että pumppu+res comboja saa nopeammin niin tuli sellainen hankittua. Tarvetta ei tosiaan ollut kuin pumpulle joten myin säiliön pois. Nyt Tämä EK:n pumppukin surraa tyhjää ja tiedustelin takuuta jimmsiltä, vastasivat että pitää olla koko kitti tallessa takuuta varten. Jotenkin vain kuulostaa hieman oudolta koska pumppu on ainoa rikkoontunut osa / ainoa osa joka tuosta kitistä voi nyt hajotakkin ja tuntuisi muutenkin kaikkien kannalta helpoimmalta vaihtaa pumppu uuteen vaikka säiliö olisikin tallessa.

Onko siis tosiaan niin että takuu evätään pumpunkin osalta jos säiliötä ei ole tallessa? Kuulostaa mielestäni aika typerältä koska tuolla tavoinhan voisi evätä takuun koko paskalta jos yksikin ruuvi on hävinnyt takuu-aikana koska silloin kitti ei ole täydellinen.
 
Mitenhän asiat todellisuudessa menevät tälläisessä keississä:

Ostin aikanaan EK:n D5 pumppu+säiliö kombon (jimms) koska aiempi kiinan paska D5 hajosi ja piti saada uusi tilalle. Aluksi yritin ostaa pelkän D5 pumpun mutta saatavuus oli heikko ja jimmsin aspasta sanoivat että pumppu+res comboja saa nopeammin niin tuli sellainen hankittua. Tarvetta ei tosiaan ollut kuin pumpulle joten myin säiliön pois. Nyt Tämä EK:n pumppukin surraa tyhjää ja tiedustelin takuuta jimmsiltä, vastasivat että pitää olla koko kitti tallessa takuuta varten. Jotenkin vain kuulostaa hieman oudolta koska pumppu on ainoa rikkoontunut osa / ainoa osa joka tuosta kitistä voi nyt hajotakkin ja tuntuisi muutenkin kaikkien kannalta helpoimmalta vaihtaa pumppu uuteen vaikka säiliö olisikin tallessa.

Onko siis tosiaan niin että takuu evätään pumpunkin osalta jos säiliötä ei ole tallessa? Kuulostaa mielestäni aika typerältä koska tuolla tavoinhan voisi evätä takuun koko paskalta jos yksikin ruuvi on hävinnyt takuu-aikana koska silloin kitti ei ole täydellinen.
Laita suoraan viestiä EK:lle.
 
Laita suoraan viestiä EK:lle.

Laittelin jo. Sieltä päästä ongelmaa varmaan tuottaa se että 2v takuu on rauennut muutama viikko sitten. Yleensä ei suomalaisten tahojen kanssa ole tämä ollut ongelma eikä jimmskään siitä nurissut vaan ainoastaan puuttuvasta säiliöstä. En tiedä kuinka tarkka EK on tuon takuuajan kanssa?
 
Laittelin jo. Sieltä päästä ongelmaa varmaan tuottaa se että 2v takuu on rauennut muutama viikko sitten. Yleensä ei suomalaisten tahojen kanssa ole tämä ollut ongelma eikä jimmskään siitä nurissut vaan ainoastaan puuttuvasta säiliöstä. En tiedä kuinka tarkka EK on tuon takuuajan kanssa?
Seuraava vaihtoehto lienee sit vedota myyjän virhevastuuseen ja riitauttaa homma jimmssin kanssa. Vaikea sanoa suorilteen että mitä tuossa tulee käymään, kun tuotetta ei täysmääräisenä ole enää hallussasi. Tyhmäähän tuo vehtaaminen on jimmssin suunnalta.
 
No se on kyllä ihan oikea ongelma, että monet firmat antaa kolmannen osapuolen suoraan sorkkia omia hintojaan, eikä sitten ota ilmoittamistaan hinnoista vastuuta ollenkaan vaan osoittavat syyttävällä sormella sitä tukkuria tms.

Mutta ei siitä sen enempää. Hintavirheitähän nuo selvästi on, kuluttajaneuvonnan kautta sitten tarinoimaan kuinka "ei voinut tunnistaa virheeksi". Jatkot asiasta toivottavasti oikeaan ketjuun eikä tänne.

Otetaas tämä esimerkiksi:

1631176966980-png.682664


Siinä on mielestäsi hintavirhe. Ok, se on yllättävän halpa, mutta siinä on ISO PUNAINEN "Säästä 51%". Normaalihinta on oikea. Miten tästä minä näen, että kyseessä on hintavirhe? Mielestäni tässä on hyvä tarjous ja alennusprosentti on oikein, on hyvä alennus ja minä sen tuohon hintaan ostin*. Kyllä nyt katson olevani oikeutettu saamaan tilaamani tuotteet.

*) En ostanut tätä, mutta ostamissani oli tuo sama "Säästä x %"-merkintä.
 
En varmasti ole ainoa. Tammikuusta roikuttanut 3060ti ventus 3x oc tilausta. Nyt niitä on LHRnä 10kpl tilattavissa. Ainakin TUF 3080 kanssa samanlailla, eikä verkkokauppa ole suostunut korvaamaan LHR tuotteella alkuperäistä.
 
Otetaas tämä esimerkiksi:

1631176966980-png.682664


Siinä on mielestäsi hintavirhe. Ok, se on yllättävän halpa, mutta siinä on ISO PUNAINEN "Säästä 51%". Normaalihinta on oikea. Miten tästä minä näen, että kyseessä on hintavirhe? Mielestäni tässä on hyvä tarjous ja alennusprosentti on oikein, on hyvä alennus ja minä sen tuohon hintaan ostin*. Kyllä nyt katson olevani oikeutettu saamaan tilaamani tuotteet.

*) En ostanut tätä, mutta ostamissani oli tuo sama "Säästä x %"-merkintä.

Niin, sehän se olisikin kätevää että kaupan sivulla näkyisi suoraan varoitus siitä että se on hintavirhe. :D

Itse siis kannustan kaikkia ehdottomasti tilaamaan kaikkia noita, ja viemään asian kuluttajaneuvonnan kautta kuluttajariitalautakuntaan saakka. Tämä siksi että kaupat joskus saataisiin lopettamaan tuo perseily, missä kolmas osapuoli saa vapaasti sorkkia kaupan hintoja ja aiheuttaa kuluttajalle harmia, mistä kauppa ei itse sitten kuitenkaan suostu ottamaan vastuuta.
 
Otetaas tämä esimerkiksi:

1631176966980-png.682664


Siinä on mielestäsi hintavirhe. Ok, se on yllättävän halpa, mutta siinä on ISO PUNAINEN "Säästä 51%". Normaalihinta on oikea. Miten tästä minä näen, että kyseessä on hintavirhe? Mielestäni tässä on hyvä tarjous ja alennusprosentti on oikein, on hyvä alennus ja minä sen tuohon hintaan ostin*. Kyllä nyt katson olevani oikeutettu saamaan tilaamani tuotteet.

*) En ostanut tätä, mutta ostamissani oli tuo sama "Säästä x %"-merkintä.

Ei ole mitään ongelmaa saada kuluttajariitalautakuntaa puoltamaan tällaista kevyttä -50% alennusta, jota näkee jatkuvasti siellä täällä. Ihan sama mikä hintavirhe olisi kyseessä. -90% voi olla lähempänä sellaista, että menee jopa hintavirheeksi ja sekin tietysti tilanteesta riippuen. Eri asia sitten noudattaako tietty kauppa noita päätöksiä/suosituksia.
 
Niin, sehän se olisikin kätevää että kaupan sivulla näkyisi suoraan varoitus siitä että se on hintavirhe. :D

Itse siis kannustan kaikkia ehdottomasti tilaamaan kaikkia noita, ja viemään asian kuluttajaneuvonnan kautta kuluttajariitalautakuntaan saakka. Tämä siksi että kaupat joskus saataisiin lopettamaan tuo perseily, missä kolmas osapuoli saa vapaasti sorkkia kaupan hintoja ja aiheuttaa kuluttajalle harmia, mistä kauppa ei itse sitten kuitenkaan suostu ottamaan vastuuta.

Ei tuo ole hintavirhe näillä tiedoilla. Se on automaattisen järjestelmän vahingossa luoma alennuskampanja.

Hintavirhe olisi , jos tuo olisi myyty 67.90€, alennus 0%.
Tuossa se oli -51% tarjouksessa. Siinä on lappu, jossa lukee, että tarjoushinta. Normaalihinta on oikein. Tarjoushinta on oikein laskettu.

Ainoa kyseenalainen asia tässä on, että järjestelmä on antanut noita alennuksia automaattisesti ja ne oli helvetin hyviä. Ostamissani emolevyissä 74%. Ostin kaksi, että sain ilmaiset postikulut..

Vähän sama asia, kuin Gigantin sivuilla olisi "Tämä tuote nyt -50%" ja sitten sitä ei saisikaan sillä hinnalla.
 
Ei tuo ole hintavirhe näillä tiedoilla. Se on automaattisen järjestelmän vahingossa luoma alennuskampanja.

Hintavirhe olisi , jos tuo olisi myyty 67.90€, alennus 0%.
Tuossa se oli -51% tarjouksessa. Siinä on lappu, jossa lukee, että tarjoushinta. Normaalihinta on oikein. Tarjoushinta on oikein laskettu.

Ainoa kyseenalainen asia tässä on, että järjestelmä on antanut noita alennuksia automaattisesti ja ne oli helvetin hyviä. Ostamissani emolevyissä 74%. Ostin kaksi, että sain ilmaiset postikulut..

Vähän sama asia, kuin Gigantin sivuilla olisi "Tämä tuote nyt -50%" ja sitten sitä ei saisikaan sillä hinnalla.

Niin. Ei meidän tästä ehkä tarvitse sen enempää vääntää, onhan "vahingossa luotu alennuskampanja" selvästi eri asia kuin hintavirhe. En munkaan koodissa koskaan ole bugeja, vaan ne on yllätysfeatureja.

Mutta pääasia että nuo hintavirh... anteeksi, vahingossa luodut alennuskampanjat viedään päätyyn saakka, niin ehkä nuo niistä joskus päästäisiin eroon, tai ainakin kauppojen vastuunpakoilu niiden suhteen vähenisi.
 
Niin. Ei meidän tästä ehkä tarvitse sen enempää vääntää, onhan "vahingossa luotu alennuskampanja" selvästi eri asia kuin hintavirhe. En munkaan koodissa koskaan ole bugeja, vaan ne on yllätysfeatureja.

Mutta pääasia että nuo hintavirh... anteeksi, vahingossa luodut alennuskampanjat viedään päätyyn saakka, niin ehkä nuo niistä joskus päästäisiin eroon, tai ainakin kauppojen vastuunpakoilu niiden suhteen vähenisi.


Myyjä ei yleensä voi perua kauppaa, vaikka se on ilmoittanut hinnan liian pieneksi. Myyjän tulee toimittaa tuote, ellei kuluttajan ole pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhe.

Nyt tässä on se, että 19€ emolevyn normaalihintana ilman alennuksia voi melkein miettiä olevan virhe myyjän hinnoittelussa.

Sen sijaan, -74% tarjous normaalihintaisesta tuotteesta on vain hyvä tarjous. Miten kauppa voi perustella, että kuluttaja ymmärsi heidän tarjouksensa olevan liian suuri? Varsinkin, kun juuri oli alet päällä isossa bannerissa etusivulla.

Ilman tuota tarjoustarraa voi kauppa perustella, että "olisihan se pitänyt ymmärtää, että ei noi voi olla noin halpoja." Tarjoustarran kanssa on vaikeampaa - koeta siinä selittää: "olisihan se pitänyt ymmärtää, ettei meidän tarjouskampanjat ihan noin hyviä ole, vaikka hinnat oli oikein tuotesivuilla".
 



Nyt tässä on se, että 19€ emolevyn normaalihintana ilman alennuksia voi melkein miettiä olevan virhe myyjän hinnoittelussa.

Sen sijaan, -74% tarjous normaalihintaisesta tuotteesta on vain hyvä tarjous. Miten kauppa voi perustella, että kuluttaja ymmärsi heidän tarjouksensa olevan liian suuri? Varsinkin, kun juuri oli alet päällä isossa bannerissa etusivulla.

Ilman tuota tarjoustarraa voi kauppa perustella, että "olisihan se pitänyt ymmärtää, että ei noi voi olla noin halpoja." Tarjoustarran kanssa on vaikeampaa - koeta siinä selittää: "olisihan se pitänyt ymmärtää, ettei meidän tarjouskampanjat ihan noin hyviä ole, vaikka hinnat oli oikein tuotesivuilla".
Tuossahan se otsikossakin heti sanotaan tärkein, eli hintavirhe sitoo myyjää (lähtökohtaisesti).

Hintavirhe on hintavirhe. Kyse on siitä, ymmärsikö tai olisiko kuluttajan pitänyt ymmärtää sen olleen hintavirhe. Se että kuluttaja ei ymmärtänyt tai "ei ymmärtänyt" sen olleen hintavirhe, ei mitenkään muuta sitä hintavirhettä miksikään muuksi. Vain se vaihtelee, että sitooko ilmoitettu virheellinen hinta myyjää vai ei.

Kyse siis esim. KRIL:ssa ei ole siitä, että oliko tuotteessa hintavirhe vai ei, vaan siitä olisiko kuluttajan pitänyt tunnistaa se sellaiseksi. Ei sitä tarvitse kutsua miksikään hemmetin "yllätysalennukseksi", "vahingossa luoduksi kampanjaksi", tms. vaan hintavirheestä voi puhua hintavirheenä.

Ja jos ihan oikeasti tilaa tavaraa jossa ei oleta olevan hintavirhettä, niin ei yleensä kutsu kyseisiä tilauksia "arpalapuiksi".
 
Tuossahan se otsikossakin heti sanotaan tärkein, eli hintavirhe sitoo myyjää (lähtökohtaisesti).

Hintavirhe on hintavirhe. Kyse on siitä, ymmärsikö tai olisiko kuluttajan pitänyt ymmärtää sen olleen hintavirhe. Se että kuluttaja ei ymmärtänyt tai "ei ymmärtänyt" sen olleen hintavirhe, ei mitenkään muuta sitä hintavirhettä miksikään muuksi. Vain se vaihtelee, että sitooko ilmoitettu virheellinen hinta myyjää vai ei.

Kyse siis esim. KRIL:ssa ei ole siitä, että oliko tuotteessa hintavirhe vai ei, vaan siitä olisiko kuluttajan pitänyt tunnistaa se sellaiseksi. Ei sitä tarvitse kutsua miksikään hemmetin "yllätysalennukseksi", "vahingossa luoduksi kampanjaksi", tms. vaan hintavirheestä voi puhua hintavirheenä.

Ja jos ihan oikeasti tilaa tavaraa jossa ei oleta olevan hintavirhettä, niin ei yleensä kutsu kyseisiä tilauksia "arpalapuiksi".

Joo-o, no nyt on aikaa ja sen verran energiaa, että voin tätä lähteä ajamaan eteenpäin. Tilaukseni on jo "Keskeytetty". Palaan asiaan, kun tuo tuosta edistyy.

Loppupeleissä tuossa säästää kuitenkin vain sen verran, että ei välttämättä rahallisesti kannata. Jos olisi Intel-tuotteita, luopuisin leikistä jo nyt, mutta eiköhän AM4-kanta ole vielä jossain käytössä, kun ratkaisu noilta tulee. Vuoden vanhassa tietotekniikassa ei vaan ole enää samaa "fiilistä" kuin tuoreessa ja toinen emolevy oli tarkoitus mennä isän uuteen koneeseen osittaisen wifi-tukensa ansiosta.. Ei voi oikein antaa joululahjaksi, jos ei tule ennen joulua..

En muuten missään vaiheessa käyttänyt termiä "arpalappu" mistään.
 
En muuten missään vaiheessa käyttänyt termiä "arpalappu" mistään.

Näköjään kävit editoimassa tarjouskeskusteluista pois.

Mutta edelleen, ihan sama miksi sitä hintavirhettä kukin haluaa kutsua. Kunhan menee sinne KRIL:aan saakka.
 
Näköjään kävit editoimassa tarjouskeskusteluista pois.

Mutta edelleen, ihan sama miksi sitä hintavirhettä kukin haluaa kutsua. Kunhan menee sinne KRIL:aan saakka.

Sen saa ylläpito takaisin, mutta tuota termiä en käyttänyt :)
Siistin kyllä viestiäni ja poistin sieltä jo menneen Mikromafian hintavirheen (siinä ei lukenut tarjous).
Jotain bumerangeista lukee kyllä vielä ensimmäisessä viestissäni aiheesta.

--

Itse valmistaudun (toivottavasti) hyvässä mielessä käytäviin keskusteluihin, jotka toivottavasti eivät mene sinne KRIL:an saakka. Seuraava steppihän on kuluttajaneuvoja, joka neuvottelee puolestani. Tässä ei hirveän suuresta tilauksesta ole kyse kuitenkaan. Nyt odotellaan MT:n viestiä tilaukseni perumisesta.
 
Mikromafialta tuli sitten sähköposti, että tilaamaani X570 -emolevyä "ei sitten enää ollut maahantuojalla varastossa, eli viimeiset poistohintaiset olivat ehtineet mennä. Rahojen palautusta varten tarvitsemme vielä tilinumerosi.

Pahoittelut että emme ehtineet saada tilatta emolevyä."


Ei kai kauppa voi myydä verkkokaupassaan tuotetta tilana "saatavissa", jos sitä ei sitten maahantuojalla mukamas olekaan?
 
Mikromafialta tuli sitten sähköposti, että tilaamaani X570 -emolevyä "ei sitten enää ollut maahantuojalla varastossa, eli viimeiset poistohintaiset olivat ehtineet mennä. Rahojen palautusta varten tarvitsemme vielä tilinumerosi.

Pahoittelut että emme ehtineet saada tilatta emolevyä."


Ei kai kauppa voi myydä verkkokaupassaan tuotetta tilana "saatavissa", jos sitä ei sitten maahantuojalla mukamas olekaan?

Voi jos ei ole reaaliaikainen varasto. Vastaa siihen sähköpostiin että voit ottaa tilalle jonkun toisen emolevyn vastaavilla ominaisuuksilla.
 
Ei tuo ole hintavirhe näillä tiedoilla. Se on automaattisen järjestelmän vahingossa luoma alennuskampanja.

Hintavirhe olisi , jos tuo olisi myyty 67.90€, alennus 0%.
Tuossa se oli -51% tarjouksessa. Siinä on lappu, jossa lukee, että tarjoushinta. Normaalihinta on oikein. Tarjoushinta on oikein laskettu.

Ainoa kyseenalainen asia tässä on, että järjestelmä on antanut noita alennuksia automaattisesti ja ne oli helvetin hyviä. Ostamissani emolevyissä 74%. Ostin kaksi, että sain ilmaiset postikulut..

Vähän sama asia, kuin Gigantin sivuilla olisi "Tämä tuote nyt -50%" ja sitten sitä ei saisikaan sillä hinnalla.
Olit kyllä ovela. Itse en "tajunnut" ostaa useampaa, jotta olisi saanut ilmaiset postit. Tosin vain 1 emolevylle on tarvettakaan ja tosiaan kyseessä oli hurja gamin day tarjous (-67% tms), jonka vuoksi itse ostin. Omaa tilaustani ei ole peruttu, vaan se on edelleen käsittelyssä: katsotaan.

Tässä vielä oikein banneri, jos joku lähtee vääntämään. 19 euron emoilla saattaa olla kyllä hieman hiljaista toimituksen suhteen, kun niissä ei ollut alennusprosenttiakaan
1631196845051.png
 
Voi jos ei ole reaaliaikainen varasto. Vastaa siihen sähköpostiin että voit ottaa tilalle jonkun toisen emolevyn vastaavilla ominaisuuksilla.
Vastasin juuri noin ja sain vastapalloon viestin, että emolevy oli tukkurin poistoissa muutama kappale alennuksessa eivätkä ehtineet sieltä tilata ainuttakaan. Eivät myöskään voi tarjota samaan hintaan vastaavaa tilalle.

Kannattaakohan tästä nyt vääntää enempää vai ottaa rahat nöyrästi takaisin?
 
Vastasin juuri noin ja sain vastapalloon viestin, että emolevy oli tukkurin poistoissa muutama kappale alennuksessa eivätkä ehtineet sieltä tilata ainuttakaan. Eivät myöskään voi tarjota samaan hintaan vastaavaa tilalle.

Kannattaakohan tästä nyt vääntää enempää vai ottaa rahat nöyrästi takaisin?
Vaadi kateostoa eli oikeutta ostaa sama tai vastaava kortti muualta ja yritys, josta ostit kortin alun perin maksaa hintojen erotuksen, jos hinta on kalliimpi.
 
Vastasin juuri noin ja sain vastapalloon viestin, että emolevy oli tukkurin poistoissa muutama kappale alennuksessa eivätkä ehtineet sieltä tilata ainuttakaan. Eivät myöskään voi tarjota samaan hintaan vastaavaa tilalle.

Kannattaakohan tästä nyt vääntää enempää vai ottaa rahat nöyrästi takaisin?

Jos siinä tuotesivulla ei puhuttu mitään rajoitetusta erästä niin sulla on kyllä ihan täysi oikeus saada vastaava tuote.
 
Perhana kun en muista enää mitä tuotesivulla luki, mutta mielestäni ei kyllä mainittu mistään rajoitetusta erästä. Pystyyköhän tuota sivua kaivelemaan enää mistään välimuistista tms? Nythän ko. emolevyä ei valikoimissa enää näy ollenkaan.
 
Perhana kun en muista enää mitä tuotesivulla luki, mutta mielestäni ei kyllä mainittu mistään rajoitetusta erästä. Pystyyköhän tuota sivua kaivelemaan enää mistään välimuistista tms? Nythän ko. emolevyä ei valikoimissa enää näy ollenkaan.

Katso Googlen välimuistista, saattaa tuurilla löytyä. Ja myyjän vastuullahan se on todistaa että sivulla oli mainittu rajattu erä.
 
Olit kyllä ovela. Itse en "tajunnut" ostaa useampaa, jotta olisi saanut ilmaiset postit. Tosin vain 1 emolevylle on tarvettakaan ja tosiaan kyseessä oli hurja gamin day tarjous (-67% tms), jonka vuoksi itse ostin. Omaa tilaustani ei ole peruttu, vaan se on edelleen käsittelyssä: katsotaan.

Tässä vielä oikein banneri, jos joku lähtee vääntämään. 19 euron emoilla saattaa olla kyllä hieman hiljaista toimituksen suhteen, kun niissä ei ollut alennusprosenttiakaan
1631196845051.png

En ostanut niitä 19€ emolevyjä, kun jos ostan 10kpl emolevyjä, niin trokaamistahan se olisi. Nyt ostin sen verran, että menee ihan omaan/lähisukulaisten käyttöön ja jos saan kaksi emolevyä, niin asia on sillä selvä.

Siellä oli myös noita Asrockin X570 Velocita -emolevyjä yli sadan euron alennuksessa ja semmoinen oli ostoskorissa myös, mutta en kuitenkaan niitä ostanut. Tässä kuva, jos joku osti..

velocita.JPG


Puoliksi offtopiccina: minulle sopivimpia olisi mATX- ja mITX -emolevyt. Totaalisesti missasin sen X570M-tarjouksen (en olisi propellia ottanutkaan, sanoo hsalonen katkerana) ja noiden 19€ emolevyn laatu ei ollut itselleni riittävä. Etsin sieltä väliltä sitten noita hyviä tarjouksia ja juuri kun olin niitä linkkaamassa, niin tuotteet katosi linjoilta.. Katsoin myös Intel-puolen, mutta siellä ei ollut mitään.
 
Näyttäisi siltä, että sieltä on postitse tulossa emolevyjä. Turhaan maalailin ennenaikaisesti piruja seinille.

Voi kuitenkin käydä niin, että en saa kaikkia tilaamiani tuotteita, mutta se on minulle ok. En minä näillä näkymin valita tästä eteenpäin mihinkään.
 
Mikromafia ei ole halukas lähettämään vastaavaa tuotetta tilaamani ASRock X570M Pro4 -emon tilalle. Myöskään kateostovaihtoehto ei sopinut. Vetoavat siihen, että heillä ei ollut ennakkotietoa alennuskampanjasta ja että se koski vain pientä poistoerää. Eivät myöskään olleet mainostaneet tarjousta missään eikä voi näin ollen vedota tavaran riittävyyteenkään. Jotain selittivät myös siitä, että asiakkaan oletetaan tietävän, että kyseessä oli selkeästi normaalia halvemmalla myytävä tarjous (en tosin ymmärrä miten tämä liittyy tähän tapaukseen). Ja tosiaan verkkokaupassa tuotesivulla ei ollut mitään tekstiä siitä, että olisi vain pieni poistoerä tms, tai että tuotetta ei suoraan ole jälleenmyyjän varastossa.

Soitin kuluttajaneuvontaan ja heilläkin oli se näkemys, että virhe on myyjän ja ehdottamani vaihtoehdot olisi oikea tie eteenpäin. Täytyy varmaan jättää asia kuluttaja-asiamiehen hoidettavaksi. Se tosin varmaan on sitten pitkän tien päässä, että miten asia lopulta ratkeaa.
 
Saa nähdä tuleeko tuo karvalakkimallin Asrock A520M-HDV. Porukoiden Haswell pohjaisen koneen voisi päivittää hieman tuoreempaan malliin, jos emolevy saapuu.
 
Saa nähdä tuleeko tuo karvalakkimallin Asrock A520M-HDV. Porukoiden Haswell pohjaisen koneen voisi päivittää hieman tuoreempaan malliin, jos emolevy saapuu.

Iskälle ajattelin joululahjaksi antaa toisen emolevyn, mutta eipä ainakaan uutena noihin ole prosessoreita samassa hintaluokassa. Halvin 3200G on satasen tuolla samassa kaupassa.. Ne ja 3100X:t on loppu kaikkialta nopeasti lounastauolla katsottuna.

Toivottavasti saat emolevysi. Nuo 19€ emolevyt oli paljon pidemmän aikaa myynnissä, kuin muut, niin niitä ehkä ehdittiin tilaamaan enemmän.
 
Iskälle ajattelin joululahjaksi antaa toisen emolevyn, mutta eipä ainakaan uutena noihin ole prosessoreita samassa hintaluokassa. Halvin 3200G on satasen tuolla samassa kaupassa.. Ne ja 3100X:t on loppu kaikkialta nopeasti lounastauolla katsottuna.

Toivottavasti saat emolevysi. Nuo 19€ emolevyt oli paljon pidemmän aikaa myynnissä, kuin muut, niin niitä ehkä ehdittiin tilaamaan enemmän.
A520-piirisarja ei tue 3000-sarjan apuja. Pitäisi olla 4000- tai 5000-sarjan Apu.
 
Mun mielestä multitronic on yleensä myynyt nuo hintavirheet saldon mukaisesti aiemminkin (huiman yhden aiemman kokemuksen perusteella), jos ollut nopea niin saa ja jos tukkurin saldo loppunut niin peruuntunut joko selityksillä tai ilman.
 
Mun mielestä multitronic on yleensä myynyt nuo hintavirheet saldon mukaisesti aiemminkin (huiman yhden aiemman kokemuksen perusteella), jos ollut nopea niin saa ja jos tukkurin saldo loppunut niin peruuntunut joko selityksillä tai ilman.

Tammikuussa 2019 en saanut "MSI X370 Gaming Pro Carbon, ATX -emolevy". Muut täällä foorumilla saivat. Tällä kertaa päätin saada emolevyn, juuri tuosta tuohtuneena.

Nyt nähtävästi emolevytilaus on postissa ja ei minulla mitään tästä casesta ole pahaa sanottavaa. Nähtävästi piti vaan olla nopea ja jos jäi miettimään, niin hävisi.

--

Tästä opin myös sen, että:

X570: 2000-sarja, 3000-sarja, jne..
B550: 3000-sarja, 4000-sarja, jne..
A520: 3000-sarja ilman APUja, 4000-sarja, jne.

Niin ne tuon X570M:n saaneet sai parhaimman yhteensopivuuden.
 
Tammikuussa 2019 en saanut "MSI X370 Gaming Pro Carbon, ATX -emolevy". Muut täällä foorumilla saivat. Tällä kertaa päätin saada emolevyn, juuri tuosta tuohtuneena.

Nyt nähtävästi emolevytilaus on postissa ja ei minulla mitään tästä casesta ole pahaa sanottavaa. Nähtävästi piti vaan olla nopea ja jos jäi miettimään, niin hävisi.

--

Tästä opin myös sen, että:

X570: 2000-sarja, 3000-sarja, jne..
B550: 3000-sarja, 4000-sarja, jne..
A520: 3000-sarja ilman APUja, 4000-sarja, jne.

Niin ne tuon X570M:n saaneet sai parhaimman yhteensopivuuden.

No juuripa tuo x370 munkin aiempi kokemus oli. Arvelin että joku toinen olisi tälläkin kertaa ollut nopeampi, mutta ei näyttävästi. Jälkikäteen huomasin myös b550m steel legendin olevan "alennuksessa" mutta sen kanssa oli liian myöhästä.
 
Katsoin noita Multronicin myyntiehtoja ja ne ovat osin ristiriidassa kuluttajasuoralainsäädännön kanssa vaikka yritys erikseen väittää ehdoissa noudattabansa niitä.

Ehdoissa väitetään esimerkiksi, että "Kauppa on virallinen kun tuotteet on pakattu asiakkaalle toimitusta varten, tai kun asiakas noutaa tilauksen Multitronicin liikkeestä." Mikäli sillä tarkoitetaan myynti/ostosopimuksen syntyneen vasta tuolloin, se ei todellisuuderssa pidä paikkaansa.
- - - - - - - - -
Lainauksia KKV:n sivuilta (Huolestuttava ilmiö verkkokaupoissa: myyjät yrittävät vetäytyä tilauksista lainvastaisin perustein ):

Verkkokaupassa tilausvahvistus on vahvistus sopimuksen syntymisestä. Tilaus sitoo kaupan molempia osapuolia eikä myyjä voi perua kauppaa yksipuolisesti.

Kuluttajien on voitava luottaa tilauksensa paikkansapitävyyteen, eikä verkkokauppa saa vetäytyä sopimuksesta esimerkiksi varaston riittämättömyyteen tai toimitusvaikeuksiin vedoten. Yleensä näissä tilanteissa ei ole kyse sellaisesta ylivoimaisesta esteestä, joka oikeuttaisi myyjän vetäytymään sopimuksesta.

Verkkokaupan huolellinen toiminta edellyttää, että se markkinoi vain tuotteita, joita se voi myös toimittaa.

Kuluttaja-asiamies muistuttaa, että yritys on vastuussa siitä, että sen ilmoittamat tiedot esimerkiksi varaston riittävyydestä pitävät paikkansa. Myyjän tehtävänä on huolehtia siitä, että jos tuote on loppu, sitä ei ole enää mahdollista ostaa. Verkkokaupan on myös noudatettava ilmoittamaansa toimitusaikaa.

- - - - - - -

Ketkä ovatkaan ongelmissa Multitronicin kanssa, pyytäkää kuluttajaviranomaisia korjauttamaan sopimusehdot lain mukaisiksi. Moni on aiemmin tässä langassa kannustanut pitämään puoliaan lakia rikkovia yrityksiä vastaan ja olemaan yhteydessä kuluttajaviranomaisiin. Olen samaa mieltä, eivät ne muuten muuta piiruakaan toimintatapojaan.
 
Katsoin noita Multronicin myyntiehtoja ja ne ovat osin ristiriidassa kuluttajasuoralainsäädännön kanssa vaikka yritys erikseen väittää ehdoissa noudattabansa niitä.

Ehdoissa väitetään esimerkiksi, että "Kauppa on virallinen kun tuotteet on pakattu asiakkaalle toimitusta varten, tai kun asiakas noutaa tilauksen Multitronicin liikkeestä." Mikäli sillä tarkoitetaan myynti/ostosopimuksen syntyneen vasta tuolloin, se ei todellisuuderssa pidä paikkaansa.
- - - - - - - - -
Lainauksia KKV:n sivuilta (Huolestuttava ilmiö verkkokaupoissa: myyjät yrittävät vetäytyä tilauksista lainvastaisin perustein ):

Verkkokaupassa tilausvahvistus on vahvistus sopimuksen syntymisestä. Tilaus sitoo kaupan molempia osapuolia eikä myyjä voi perua kauppaa yksipuolisesti.

Kuluttajien on voitava luottaa tilauksensa paikkansapitävyyteen, eikä verkkokauppa saa vetäytyä sopimuksesta esimerkiksi varaston riittämättömyyteen tai toimitusvaikeuksiin vedoten. Yleensä näissä tilanteissa ei ole kyse sellaisesta ylivoimaisesta esteestä, joka oikeuttaisi myyjän vetäytymään sopimuksesta.

Verkkokaupan huolellinen toiminta edellyttää, että se markkinoi vain tuotteita, joita se voi myös toimittaa.

Kuluttaja-asiamies muistuttaa, että yritys on vastuussa siitä, että sen ilmoittamat tiedot esimerkiksi varaston riittävyydestä pitävät paikkansa. Myyjän tehtävänä on huolehtia siitä, että jos tuote on loppu, sitä ei ole enää mahdollista ostaa. Verkkokaupan on myös noudatettava ilmoittamaansa toimitusaikaa.

- - - - - - -

Ketkä ovatkaan ongelmissa Multitronicin kanssa, pyytäkää kuluttajaviranomaisia korjauttamaan sopimusehdot lain mukaisiksi. Moni on aiemmin tässä langassa kannustanut pitämään puoliaan lakia rikkovia yrityksiä vastaan ja olemaan yhteydessä kuluttajaviranomaisiin. Olen samaa mieltä, eivät ne muuten muuta piiruakaan toimintatapojaan.
Kannattaa soitella kkv, törmäsin vastaavanlaisiin ehtoihin toisessa suuremmassa puljussa ja riita ratkesi kkv soiton jälkeen omaksi eduksi.

Edit.yrittivät siis perua tilauksen vaikka tavaraa oli, ei onnistunut.
 
kyllä amazon.de ainakin sisäänrakennetuilla akuilla olevia tavaroita mulle on shipannut, onko tuo irrotettavuus tässä nyt sitten sellainen kriteeri, etteivät lähetä? esim. pelkkiä vaihtoakkuja en oo saanu tilattua

edit. piti vielä kokeilla, että ainaki tuo ylläoleva ois lähössä postiin "place order and pay" napin jälkeen, eli saa tilattua?

Ainakin itse olen aina törmännyt kone+akku seteissä jo tuotesivulla, että this item does not ship to finland tms.

Saattaa toki vaikuttaa akun energiasisältökin noihin. Työkaluakussa kun saattaa helposti olla lähemmäs 100Wh
 
Tuommonen tuli tilattua, mutta ruutu on paskana. Power tarjoaa korvikkeeksi: SAMSUNG 75" 4K QLED TV QE75Q65AAUXXC - Power.fi tai rahat takaisin. Voinko mitenkään vaatia oikeasti ominaisuuksiltaan vastaaava tuotetta tai tehdä jotain muuta kuin hyväksyä paskemman telkkarin tai ottaa rahani takaisin?
Jos power ei noita maahantuojalta enää saa, niin ne voi pyyhkiä kätensä ja tarjota kaupan purkamista vaihtoehdoksi. Power myös halutessaan saa tarjota jotain korvaavaa samantasoista tuotetta, mutta mitään vaatimusta ei ole joka heidät niin pakottaisi toimimaan.
 
Vituttaa tuolla Ikeassa että aina kun haluaisin sieltä jotain tilata, esim akkuparistoja niin aina sama juttu että postipaketti ei onnistu, ainoat vaihtoehdot kotiinkuljetus tai nouto. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa kun muillakin firmoilla toimii. Tämä siis Vantaalla, Tikkurilan lähialueella.
 
Omistajavaihdoksen jälkeen kuului palautetta hämärästä toiminnasta, mutta viime aikoina en ole kuullut mitään. Onko joku muu kuullut? Vähän väliähän tuoltakin tarjouksia linkataan ja varmaan ihmiset sieltä ostanutkin.

Virolaisella mentaliteetilla hoitavat asioita edelleen. Katso vaikka Facebookista. Itse en suosittele tuolta tilaamaan mitään.

katso liitettä 687059
Itse olen tässä vuoden sisällä tilannut 2 kertaa kyseisestä puljusta kun on ollut hyvä tarjous. Mulla on homma toiminut ihan OK. Ei nyt mikään nopein toimitaja, mutta ei sentään mitään viikkojen venymisiäkään. Tosin muiden kokemusten myötä en ole kummallakaan kerralla uskaltanut etukäteen mitään maksaa vaan olen laskulla tilannut, ettei ole tarvinnut pelätä jos homma kusee, että koska sieltä saa rahansa takaisin. Että oman kokemukseni mukaan jos sieltä löytää halvimmalla niin uskon edelleen sieltä tilaavani, mutta ei nyt varmaan ole se ensimmäinen kauppa josta tilaan.
 
Vähänkään epäilyttävistä puljuista ja miksei muistakin kannattaa aina tilata joko laskulla tai luottokortin credit-puolella. Helppo vakuutus monelta harmilta. Opin tämän katkeran läksyn Anttilan konkurssissa.
 
Saako tämän jotenkin hyödynnettyä?

Tuotesivu ei siis aukea vaan heittää näytönohjainten tuotehakuun
 

Liitteet

  • gigantti.jpg
    gigantti.jpg
    42,6 KB · Luettu: 195
Saako tämän jotenkin hyödynnettyä?

Tuotesivu ei siis aukea vaan heittää näytönohjainten tuotehakuun
Näissä oli jossain vaiheessa se, että tulivat näkyviin, kun vanhoille jonottajille tuli erää. Tuolloin oli vielä sellainen käpy Gigantin kaupassa, että nuo tuli myös myyntiin, vaikka mitään uutta myytävää ei ollut, jos joku ei niitä kärppänä blokannut kaupasta. Ehkä ovat korjanneet sen myyntiintulon osuuden ja nyt on vain näkyvissä erän tullessa. Tai sitten muuten vaan kummittelee, mistä noista tietää :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 318
Viestejä
4 509 355
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom