• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Jos myyjä toimittaa tilauksen, on se mielestäni selvä merkki, että myyjä on hyväksynyt tilauksen sellaisena, kuin se tilaisvahvistuksessa lukee.

Millä perusteella? Kaikki toimii automaatiolla eikä kukaan siellä varastolla/lähettämöllä mitään hintojen oikeellisuuksia tarkista. Tuskin edes saavat hintatietoja, kun eivät ne tee niillä mitään. Älä esitä omaa mielipidettä faktatietona. Aiemmissa viesteissä annat muiden ymmärtää ihan niinkuin kyseessä olisi jokin viranomaisen linjaus.
 
Asiaton käytös - toistuva tarpeeton asiaton kielenkäyttö, saarnaaminen
Millä perusteella? Kaikki toimii automaatiolla eikä kukaan siellä varastolla/lähettämöllä mitään hintojen oikeellisuuksia tarkista. Tuskin edes saavat hintatietoja, kun eivät ne tee niillä mitään. Älä esitä omaa mielipidettä faktatietona. Aiemmissa viesteissä annat muiden ymmärtää ihan niinkuin kyseessä olisi jokin viranomaisen linjaus.
Tässä on juurikin se pointti. Automaatio ja luottamus. On myyjän moka jos antaa 100% automaatin hoitaa asioita eikä ole mitään kontrolleja taik hälytyksiä virheistä. DNA erityisesti on maailman paskin firma joka suhteessa. Ne on keskittynyt nimenomaan kusettamiseen ja sekoiluun eikä kanna koskaan mitään vastuutaan. Olisin todella onnellinen jos kaatuisi koko vitun paska johonkin niiden kusetteluun. Oma koira ei pelkästään purisi vaan veisi koko vitun paskakioskin.

Mutta, on tää sen verran överi vedätys että kyllä nää 10kpl (jo varmaan tori.fi:ssä myytyjä) tulee palauttaa ja saa pitää ehkä yhden. Valitettavasti. Mutta, laita kynsin hampain vastaan. Soita läpi kuluttajavirastot ja kilpailuvirastot ja kaikki mahdolliset instanssit ja kirjoittele jokaiselle fooruminen DNA:sta totuus, eli sysipaska persetalo joka ei vastaa mistään mitä lupaa itse ja yrittää kusettaa asiakasta minkä kerkiää. DNA on alhaisista firmoista kaikkein alhaisin.

Tiesittehän että muuten DNA:n työtekijöistä suurin osa kuuluu erääseen isoon pohjois-pohjanmaalla vallitsevaan uskonnolliseen lahkoon!! Se ei tietenkään ole ongelma mutta se kertoo paljon firman luonteesta ja asenteesta.

Laita kaikin käytettävissäolevin keinoin vastaan ja yritä vääntää voitolle diili. DNA on pahinta yritysjätettä mitä voi olla.
 
Millä perusteella? Kaikki toimii automaatiolla eikä kukaan siellä varastolla/lähettämöllä mitään hintojen oikeellisuuksia tarkista. Tuskin edes saavat hintatietoja, kun eivät ne tee niillä mitään.
Onko tämä kuluttajan vika? Ei ole.

Suora lainaus:
"Verkkokaupassa ilmoitettu hinta on sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt verkkokaupassa olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin, kun kuluttaja on tilannut tuotteen verkkosivujen tilauslomakkeella"

Lähde:

Tosin hintavirhe ei joissan tapauksissa sido myyjää.

Tämä tapaus on ehkä jossain määrin yhteneväinen seuraavan lainauksen kanssa

"Tilaamatta toimitetusta tuotteesta tai näytteestä ei voi vaatia kuluttajalta maksua, tuotteen palauttamista, säilyttämistä tms."


Lisäksi kun DNA haluaa periä noista maksun, ei se ole itsestään selvää että DNA:lla olisi siihen oikeus, ja ostaja voi riitauttaa sen laskun ja jos DNA haluaa jatkaa laskun perimistä, täytyy heidän ennen perintään laittamista nostaa laskusta velkomuskanne käräjäoikeudessa laajalla haastehakemuksella.

Vastaavia tapauksia, joissa tuote on toimitettu alennushinnalla ja jälkikäteen vaadittu lisämaksua, ei lienee montaa, enkä löytänyt kuin yhden tapauksen, ja sekään ei sovellu yksi yhteen nykyisen tapauksen kanssa.

Eli minusta ostajan kannattaa kysyä kuluttajaneuvonnasta mielipidettä tähän asiaan, jotta myöskin me saadaan lisätietoa kuluttajan oikeuksista ja velvollisuuksista.

Älä esitä omaa mielipidettä faktatietona. Aiemmissa viesteissä annat muiden ymmärtää ihan niinkuin kyseessä olisi jokin viranomaise
Viitattaatko tällä viestiin, jota lainasit, vai johonkin toiseen viestiini. Tuossa lainaamassasi viestissähän kerroin vain mielipiteeni, ja se on lukijan vika jos sen viestin lukee faktana. Viestissä sanoin: "on se mielestäni selvä merkki" eli kyseessä oli mielipide. En tiennyt että pitää vääntää rautalangasta mikä on faktaa ja mikä on mielipide.
 
Onko tämä kuluttajan vika? Ei ole.

Edelleen kuluttajalla on myös omat velvollisuutensa, oikeuksien mukana tulee aina velvollisuuksia. Ei kuluttajallakaan ole oikeutta hyödyntää tietoisesti ja räikeästi ilmiselvää järjestelmävirhettä. Siinä hyödynnetään toisen erehdystä oman taloudellisen edun tavoitteluun. Tuo lähentelee jo erään rikoksen määritelmää.

Suora lainaus:
"Verkkokaupassa ilmoitettu hinta on sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt verkkokaupassa olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin, kun kuluttaja on tilannut tuotteen verkkosivujen tilauslomakkeella"

Lähde:

Suora lainaus tismalleen samalta sivulta: "Virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna."

Voitko kertoa meille missä tilanteessa tuo virheellisen hinnan määritelmä sitten täyttyy, jos edes rajaton määrä ilmaisia tuotteita (=100% alennus) ostoskorissa ei mielestäsi täytä sitä?

Tämä tapaus on ehkä jossain määrin yhteneväinen seuraavan lainauksen kanssa

"Tilaamatta toimitetusta tuotteesta tai näytteestä ei voi vaatia kuluttajalta maksua, tuotteen palauttamista, säilyttämistä tms."


Eihän tämä tapaus ole missään määrin yhtenevä tuon lainauksen kanssa. Miten kuluttajan itse järjestelmävirheen avulla tilaamat ilmaiset tuotteet ovat verrannollisia joihinkin tilaamatta toimitettuihin tuotteisiin? Kyllähän kuluttaja on tässä tehnyt itse sen tilauksen ja ollut tietoinen virheestä.

Viitattaatko tällä viestiin, jota lainasit, vai johonkin toiseen viestiini. Tuossa lainaamassasi viestissähän kerroin vain mielipiteeni, ja se on lukijan vika jos sen viestin lukee faktana. Viestissä sanoin: "on se mielestäni selvä merkki" eli kyseessä oli mielipide. En tiennyt että pitää vääntää rautalangasta mikä on faktaa ja mikä on mielipide.

Eikö tuo nyt ole aika selvää, että viittaan lainaamaani viestiä edeltäviin viesteihin kun sanon "aiemmissa viesteissä annat muiden ymmärtää". Vai kuulostaako alla oleva hyvin ehdoton aiempi väitteesi mielestäsi mielipiteeltä?

Ja kun kerran se tilauksesi toimitettiin, niin DNA ei enään voi mitään.
 
Voitko kertoa meille missä tilanteessa tuo virheellisen hinnan määritelmä sitten täyttyy, jos edes rajaton määrä ilmaisia tuotteita ostoskorissa ei mielestäsi täytä sitä?
Mielestäni tässä tuo voisi muuten täyttyä, mutta kun DNA lähetti jo tuotteet, niin mielestäni se muuttaa tilannetta, siten että myyjä myöntää tilausvahvistuksen oikeellisuuden.
Eihän tämä tapaus ole missään määrin yhtenevä tuon lainauksen kanssa. Miten kuluttajan itse järjestelmävirheen avulla tilaamat ilmaiset tuotteet ovat verrannollisia joihinkin tilaamatta toimitettuihin tuotteisiin? Kyllähän kuluttaja on tässä tehnyt itse sen tilauksen ja ollut tietoinen virheestä.
Ajatus oli tässä se että molemmissa tapauksissa on saatu ilmaisia tuotteita. Ja tässä tapauksessa jos tilausvahvistuksessa lukee että ne olivat ilmaisia ja myyjä lähetti ne, niin silloin ne ovat asiakkaan omaisuutta.
Eikö tuo nyt ole aika selvää, että viittaan lainaamaani viestiä edeltäviin viesteihin kun sanon "aiemmissa viesteissä annat muiden ymmärtää". Vai kuulostaako alla oleva hyvin ehdoton väite mielestäsi mielipiteeltä
Mä siinä viestissä sannoin että tietääkseni (tarkoittaa minun tietojeni mukaan, eli asia ei ole varma), lisäksi
kehoitin tarkistammaan asian kuluttajaneuvonnasta(sillä he ovat varmasti asiasta paremmin kartalla kuin minä).


Edit.

Eikun joo. Nyt katsoin tilanteen tarkemmin paremmalla ajalla ja on tuo kyllä selvä hintavirhe täyttyy kun kerran sai 10 ilmaista tuotetta yhdellä 60 € kameralla. Epäselvää vielä on mikä on sen vaikutus asiaan kun myyjä kerran postitti. Entä jos ne olisi haettu myymälästä ja saatu mukaan? Mielestäni vastaavat asiat. Eikä tämä ole tämän takia välttämättä ollenkaan itsestäänselvä asia, ja tähän olisi hyvä saada kuluttajaneuvonnasta lausunto.
 
Mielestäni tässä tuo voisi muuten täyttyä, mutta kun DNA lähetti jo tuotteet, niin mielestäni se muuttaa tilannetta, siten että myyjä myöntää tilausvahvistuksen oikeellisuuden.

Ajatus oli tässä se että molemmissa tapauksissa on saatu ilmaisia tuotteita. Ja tässä tapauksessa jos tilausvahvistuksessa lukee että ne olivat ilmaisia ja myyjä lähetti ne, niin silloin ne ovat asiakkaan omaisuutta.

Mä siinä viestissä sannoin että tietääkseni (tarkoittaa minun tietojeni mukaan, eli asia ei ole varma), lisäksi
kehoitin tarkistammaan asian kuluttajaneuvonnasta(sillä he ovat varmasti asiasta paremmin kartalla kuin minä).


Edit.

Eikun joo. Nyt katsoin tilanteen tarkemmin paremmalla ajalla ja on tuo kyllä selvä hintavirhe täyttyy kun kerran sai 10 ilmaista tuotetta yhdellä 60 € kameralla. Epäselvää vielä on mikä on sen vaikutus asiaan kun myyjä kerran postitti. Entä jos ne olisi haettu myymälästä ja saatu mukaan? Mielestäni vastaavat asiat. Eikä tämä ole tämän takia välttämättä ollenkaan itsestäänselvä asia, ja tähän olisi hyvä saada kuluttajaneuvonnasta lausunto.

Siis tuohan olisi toki voinut olla asiakkaalta myös tilausvirhe. Tuli vahingossa 10 kun piti laittaa 1. Tehty vilpittömässä mielessä joka toki pitää ottaa asiassa huomioon.

Lisäksi jos kerran toimittaja on jo lähettänyt kaman niin silloin toimittaja on tehnyt kaksikertaisen virheen, ensin hyväksynyt tilauksen (tilausvahvistus) sekä vielä toimittanut tilauksen joka kyllä voidaan jo tulkita että on hyväksynyt tilauksen kun kahdesta kontrollista mennyt läpi. Ihme ettei varastomies kiinnittänyt huomiota outoon määrän latureita. Kummassakin vaiheessa olisi voinut herätä epäilys ja olisi voinut holdata tilauksen ja kysyä vaikka myynnistä tms.

Se on selvä että DNA maksaa kaikki palautuskulut (postikulut, matkat, kilometrit, puhelinkulut, ...). Lisäksi on hyvä tinkiä vielä muuta kaupanpäälle. Tai sitten ilmoittaa että pitää kaikki ja DNA saa sitten edetä parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos lähtevät juridisesti asiaa hoitamaan (tuo lasku perintään) niin heille tulee lisää kuluja. Kyseessä ei ole selvä tapaus joten riita-asiana menee eteenpäin.

Intrumille pitää sanoa että asia on riitainen ja asiakas kiistää kaikki perusteet joten he eivät voi tehdä mitään koska riitainen. Ja se pitää tehdä joka kerta koska jos laskun ja karhun kiistäminen myöhästyy voidaan siitä alkaa vihkumaan jotain. Ei se muuta kokonaisuutta mutta pieni miinus.
 
Viimeksi muokattu:
Siis tuohan olisi toki voinut olla asiakkaalta myös tilausvirhe. Tuli vahingossa 10 kun piti laittaa 1. Tehty vilpittömässä mielessä joka toki pitää ottaa asiassa huomioon.

Tilanne oli että tilattiin ps5 kamera(hinta 60€) ja 5 kpl mediasäätimiä ja toiset 5 kpl lataus alustoja, joilla molemmilla oli normaali kappalehinta 30 €, ja nyt ne saatiin ilmaiseksi ps5 kameran kaupanpäällisenä, kyllä pitäisin tätä aika selvänä hintavirheenä, ellei myyjä olisi postittanut niitä.

Lisäksi jos kerran toimittaja on jo lähettänyt kaman niin silloin toimittaja on tehnyt kaksikertaisen virheen, ensin hyväksynyt tilauksen (tilausvahvistus) sekä vielä toimittanut tilauksen joka kyllä voidaan jo tulkita että on hyväksynyt tilauksen kun kahdesta kontrollista mennyt läpi. Ihme ettei varastomies kiinnittänyt huomiota outoon määrän latureita. Kummassakin vaiheessa olisi voinut herätä epäilys ja olisi voinut holdata tilauksen ja kysyä vaikka myynnistä tms.

Se on selvä että DNA maksaa kaikki palautuskulut (postikulut, matkat, kilometrit, puhelinkulut, ...). Lisäksi on hyvä tinkiä vielä muuta kaupanpäälle. Tai sitten ilmoittaa että pitää kaikki ja DNA saa sitten edetä parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos lähtevät juridisesti asiaa hoitamaan (tuo lasku perintään) niin heille tulee lisää kuluja. Kyseessä ei ole selvä tapaus joten riita-asiana menee eteenpäin. Intrumille pitää sanoa että asia on riitainen ja asiakas kiistää kaikki perusteet joten he eivät voi tehdä mitään koska riitainen.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Ei tulisi olemaan mikään helppo tie DNA:lle ja voitto oikeudessa ei ole itsestäänselvyys, ja pahimmassa tapauksessa ostaja lähtee hakemaan korkeimmasta oikeudesta ennakkopäätöstä.
 
Tilanne oli että tilattiin ps5 kamera(hinta 60€) ja 5 kpl mediasäätimiä ja toiset 5 kpl lataus alustoja, joilla molemmilla oli normaali kappalehinta 30 €, ja nyt ne saatiin ilmaiseksi ps5 kameran kaupanpäällisenä, kyllä pitäisin tätä aika selvänä hintavirheenä, ellei myyjä olisi postittanut niitä.

Toisaalta, tuollaiselle tuotteelle voidaan lätkäistä ihan mikä tahansa hinta vaikka 100000e ja myydään sitten 99,99% alennuksella. Se mikä on tuollaisen muovipalikan markkina-arvo on oikeastaan se juttu. DNA:n pyyntihinnat kun on "ei se ole tyhmä joka pyytää vaan maksaa" ja "ihanan kallista" niin mikä on sitten se hinta millä asiakas voi olettaa tuotteita myytävän kun kyseessä kuitenkin oli tarjoustuote tai lähinnä kylkiäinen.

Ja toisaalta, voihan asiakas "olla tyhmä" ja olettaa että tuollaisista turhakkeista (laturi) DNA vain yrittää päästä eroon kun on itse saanut niitä ison kaupan yhteydessä suuren erän ilmaiseksi. Sitäkin tapahtuu.

En lähtisi siis itse palauttamaan vaan riitelisin loppuun asti. DNA haluaa riidellä se on jo koettu monta kertaa ja he pyyhkivät asiakkaalla persettään. Heillä on juristi (jota en nyt tässä mainitse ... vink* PHP) joka haluaa riidellä kun saa siitä leipänsä joten edessä on pitkä tie.

Muutama vinkki DNA:n kanssa riitelyyn (asiakassuhteet itsellä, firmoissa ja asiakkailla on olleet sanoisinko ... vivahteikkaita DNA:n kanssa):

Sääntö 1)
Älä puhu puhelimessa mitään. Jos soittavat, älä vastaa. Jos puhut, ihan ehdottomasti äänitä puhelu ja mielellään niin että olet kaiuttimen kautta ja joku muu myös kuulee puhelunne. Ensinnäkin saat hauskaa siitä kun puhuvat ihan uskomatonta paskaa ja lisäksi todisteaineistona kun menet asiassa oikeuteen. Lisäksi muista että he AINA tallentavat KAIKKI puhelut vaikka eivät siitä mainitse (koska lain mukaan ei tarvitse mainita jos itse osallistuu) sekä muokkaavat tarvittaessa niistä mieleisensä. Hassua että samasta puhelusta on useita versioita. Toinen pidempi ja toinen lyhyempi !!

Sääntö 2)
Tallenna KAIKKI sähköpostit, laita vastaanotto- ja lukukuittauksella sekä kopio itsellesi. Muuten väittävät etteivät ole viestiä saaneetkaan. Lisäyksenä vielä, hyödylliseksi on osoittautunut laittaa kolmannelle osapuolelle sama viesti vielä piilokopiona (jos sattuu olemaan "lähipiirissä" asianajotoimistoa tms. lakimiesyhteyksiä).

Sääntö 3)
Älä hyväksy salattua sähköpostia koska siitä et saa itsellesi kopiota mistä on puhuttu. Normaali sposti niin siitä jää jälki ja kopio itsellesi.

Sääntö 4)
Älä riitele asiakaspalvelun kanssa koska niillä ei ole valtuus sanoa mitään muuta kun liturgia "pahoittelemme tapahtunutta ja pyrimme palvelemaan jatkossakin..." eli sitä normaalia DNA:n diipadaapa-paskaa.

Sääntö 5)
Mainitse jokaisessa viestissä sekä vastaanottajan tiedot että omat tiedot. He muuten väittävät ettei asia koske heitä!!

Sääntö 6)
Älä koskaan IKINÄ osoita että olet ymmärtänyt viestin sisällön kirjoittamalla "OK" mihinkään kohtaan viestiä. Vaikka perustelet mitenkä että kiistät niin saat vastauksena viestin josta on otettu kaikki muu pois viestin sisältö pois paitsi tuo "OK" jonka jälkeen sanotaan että olet hyväksynyt tuon heidän ehtotuksen koska kirjoitit OK viestiisi. Uskomatonta mutta totta. Tuokin on tullut koettua! Ei ole juridisesti pätevä jos riitelemään aletaan, mutta heiltä luonnistuu myös lainrikkominen tarvittaessa. Ei ole ongelma.

Sääntö 7)
Älä käytä viestittelyyn DNA:n sähköpostia tai heidän liittymää. Heillä on välineet viestiliikenteen muokkaukseen. Vaikka se on laitonta, ei ole heille vierasta. Et pysty todistamaan onko viestit kulkeneet siten kun väität jos liikenne kulkee heidän kautta.

Sääntö 8)
Heille asiakas jos ei toimi heidän maailmankatsomuksen mukaan on "vääräuskoinen" ja he tekee kaikkensa ettei asiakas saa oikeudenmukaista ratkaisua.

DNA on vitun paska firma ja umpikieroja mulkkuja koko talo täynnä. Paskin talo ikinä asioida missään mielessä tai millään muotoa. Jos edellinen kuulostaa foliohatulta niin muistakaa että nuo perustuu empiiriseen kokemukseen ko. firmasta. Ei siis mitään turhia pelkoja tai salaliittoja tms. muuta sekopäistä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se mikään oikeus ole jos kyseessä on täysin selvä hintavirhe mikä tuossa tapauksessa ei ole yhtään epäselvää järkevälle ihmiselle. Täällä lähinnä nämä ammattivalittajat(samat käyttäjät) aina vaan itkemässä, kun eivät saakaan sitä ja tätä vaikka asiassa ei ole mitään epäselvyyttä.

Kumma kun näitä "hintavirheitä" sattuu yleensä aina samoille kaupoille vuosi toisensa jälkeen. Juu, juu, väärin on käyttää niitä hyväksi, mutta joskus on ihan hyvä vähän napauttaa jos firmat perseilee jatkuvasti. Ei se voi olla mikään isojen firmojen etuoikeus perseillä ja asiakkaat vaan kiltisti nielee kaiken. Toki ollaanhan me Suomessa.
 
Toisaalta, tuollaiselle tuotteelle voidaan lätkäistä ihan mikä tahansa hinta vaikka 100000e ja myydään sitten 99,99% alennuksella. Se mikä on tuollaisen muovipalikan markkina-arvo on oikeastaan se juttu.
Juuri julkaistuun uuteen konsoliin tuo 30 € on ns. markkinahinta. Sama juttu kun puhelinlaturit, erilaiset kaapelit, adapterit, yms pienhärpäke maksaa suomessa älyttömästi nähden ulkomaan hintoihin, etenkin ali ja ebay hintoihin nähden.
DNA:n pyyntihinnat kun on "ei se ole tyhmä joka pyytää vaan maksaa" ja "ihanan kallista" niin mikä on sitten se hinta millä asiakas voi olettaa tuotteita myytävän kun kyseessä kuitenkin oli tarjoustuote tai lähinnä kylkiäinen.

Ei DNA hinnat ole super korkeita, vaan tyypillistä operaattorihinnoittelua, joka on jonkin verran muita liikkeitä kalliimpaa, ja olihan heillä tovi sitten s20 600 € ja reilu ½ vuota sitten ankerin 20 000 mAh varavirtalähde suht edullisesti, ja sain siitä vielä 5 € pois alelupongilla noudettaessa.

Ja toisaalta, voihan asiakas "olla tyhmä" ja olettaa että tuollaisista turhakkeista (laturi) DNA vain yrittää päästä eroon kun on itse saanut niitä ison kaupan yhteydessä suuren erän ilmaiseksi. Sitäkin tapahtuu.

En lähtisi siis itse palauttamaan vaan riitelisin loppuun asti. DNA haluaa riidellä se on jo koettu monta kertaa ja he pyyhkivät asiakkaalla persettään. Heillä on juristi (jota en nyt tässä mainitse ... vink* PHP) joka haluaa riidellä kun saa siitä leipänsä joten edessä on pitkä tie.
Itse varmaistaisin selustani kuluttajaneuvonnasta, ja kysyisin varmuuden vuoksi parista lakifirmasta mielipidettä, vaikka olenkin sitä mieltä että ei ole minun tehtävä maksaa DNA:n mokia.
Jos sen oikeudenkäynnin häviää, tulee siitä aika paljon hintaa muutamalle latausalustalle ja mediasäätimelle.
Sääntö 1)
Älä puhu puhelimessa mitään. Jos soittavat, älä vastaa. Jos puhut, ihan ehdottomasti äänitä puhelu ja mielellään niin että olet kaiuttimen kautta ja joku muu myös kuulee puhelunne. Ensinnäkin saat hauskaa siitä kun puhuvat ihan uskomatonta paskaa ja lisäksi todisteaineistona kun menet asiassa oikeuteen. Lisäksi muista että he AINA tallentavat KAIKKI puhelut vaikka eivät siitä mainitse (koska lain mukaan ei tarvitse mainita jos itse osallistuu) sekä muokkaavat tarvittaessa niistä mieleisensä. Hassua että samasta puhelusta on useita versioita. Toinen pidempi ja toinen lyhyempi !!

Sääntö 2)
Tallenna KAIKKI sähköpostit, laita vastaanotto- ja lukukuittauksella sekä kopio itsellesi. Muuten väittävät etteivät ole viestiä saaneetkaan. Lisäyksenä vielä, hyödylliseksi on osoittautunut laittaa kolmannelle osapuolelle sama viesti vielä piilokopiona (jos sattuu olemaan "lähipiirissä" asianajotoimistoa tms. lakimiesyhteyksiä).

Sääntö 3)
Älä hyväksy salattua sähköpostia koska siitä et saa itsellesi kopiota mistä on puhuttu. Normaali sposti niin siitä jää jälki ja kopio itsellesi.

Sääntö 4)
Älä riitele asiakaspalvelun kanssa koska niillä ei ole valtuus sanoa mitään muuta kun liturgia "pahoittelemme tapahtunutta ja pyrimme palvelemaan jatkossakin..." eli sitä normaalia DNA:n diipadaapa-paskaa.

Sääntö 5)
Mainitse jokaisessa viestissä sekä vastaanottajan tiedot että omat tiedot. He muuten väittävät ettei asia koske heitä!!

Sääntö 6)
Älä koskaan IKINÄ osoita että olet ymmärtänyt viestin sisällön kirjoittamalla "OK" mihinkään kohtaan viestiä. Vaikka perustelet mitenkä että kiistät niin saat vastauksena viestin josta on otettu kaikki muu pois viestin sisältö pois paitsi tuo "OK" jonka jälkeen sanotaan että olet hyväksynyt tuon heidän ehtotuksen koska kirjoitit OK viestiisi. Uskomatonta mutta totta. Tuokin on tullut koettua! Ei ole juridisesti pätevä jos riitelemään aletaan, mutta heiltä luonnistuu myös lainrikkominen tarvittaessa. Ei ole ongelma.

Sääntö 7)
Älä käytä viestittelyyn DNA:n sähköpostia tai heidän liittymää. Heillä on välineet viestiliikenteen muokkaukseen. Vaikka se on laitonta, ei ole heille vierasta. Et pysty todistamaan onko viestit kulkeneet siten kun väität jos liikenne kulkee heidän kautta.

Sääntö 8)
Heille asiakas jos ei toimi heidän maailmankatsomuksen mukaan on "vääräuskoinen" ja he tekee kaikkensa ettei asiakas saa oikeudenmukaista ratkaisua.

Nämä ovat ihan hyvät ohjeet yritysten kanssa tappelemiseen.
DNA on vitun paska firma ja umpikieroja mulkkuja koko talo täynnä. Paskin talo ikinä asioida missään mielessä tai millään muotoa. Jos edellinen kuulostaa foliohatulta niin muistakaa että nuo perustuu empiiriseen kokemukseen ko. firmasta. Ei siis mitään turhia pelkoja tai salaliittoja tms. muuta sekopäistä.
Mulla ei ole ollut DNA:n kanssa ongelmia. Kahdesti olen tässä vuoden sisällä ottanut heiltä laitteita testiin, eikä ne vastanneet ihan lupauksia ja omia toiveita, joten palautin ne, eikä siinä mitään erimielisyyksiä olut. Tällä hetkellä puhelin liittymä ollut heillä vissiin jo 2,5 vuotta tarjoushinnalla. Tosin se tarjous hinta on vaatinut että liittymänsiirto toiselle operaattorille on vetämässä.
 
Itse varmaistaisin selustani kuluttajaneuvonnasta, ja kysyisin varmuuden vuoksi parista lakifirmasta mielipidettä, vaikka olenkin sitä mieltä että ei ole minun tehtävä maksaa DNA:n mokia.
Jos sen oikeudenkäynnin häviää, tulee siitä aika paljon hintaa muutamalle latausalustalle ja mediasäätimelle.
Tässä se on se DNA:n ongelma. Jos eivät saa omaa tahtoansa läpi niin heille on aivan sama mitä se maksaa kunhan saavat oman tahtonsa läpi.

Oletetaan että tuote josta riidellään on maksanut vaikka 100e. He ovat valmiit käyttämään vähintään kymmeniä tunteja erilaisten asiakaspalvelijoiden, esimiesten, päällikköiden, johtajien, .... työaikaa asiakkaan kanssa riitelemiseen. Ei ole ongelma. He ovat valmiit käyttämään lakimiesten palkallista apua "määrämättömästi" riitelyyn. Ei ole ongelma. Ongelma on vain ettei asiakas saa olla oikeassa. Se on mahdottomuus. Eli, he ovat valmiit käyttämään 100e riidan takia kymmenillä tuhansilla työaikaa että saavat asiakkaalle perusteltua miksi hän ei voi olla oikeassa. Se on täysin sekopäistä toimintaa.

Normaalissa organisaatiossa lasketaan sekunneissa että jos on 100e riita niin siihen ei edes laskennallisesti kannata käyttää orkesterin työaikaa tuntia enempää koska silloin riitely maksaa enemmän kun saatava hyöty asiakkaan tyytyväisyydestä puhumattakaan. Normaali orkesteri haluaa tyytyväisen asiakkaan ja katsoo asiaa sekä asiakkaan näkökulmasta että talouslaskennan näkökulmasta. Mutta DNA ei ole normaali yritys.

DNA:lla asiakas tulee aina viimeiseksi. Mutta, DNA on vanhoja kaapelimonopoleja joissa organisaatiokulttuuri, edelleen, on että asiakas on pakollinen haitta ja asiakas on organisaatiota varten eikä päinvastoin. He olisivat tyytyväisimpiä jos asiakasta ei tarvittaisi ollenkaan vaan orkesteri pystyisi kannattavasti työllistämään itse itsensä.

Onneksi, yleensä oikeuslaitos on lähtökohtaisesti pienasiakkaan puolella jos kyseessä on tuollainen konklomeraatti. Ja jos he lähtee oikeuteen viemään pienasiakkaan 100e tähden niin siitä ehdottomasti kannattaa tehdä julkinen tapahtuma lopputuloksesta riippumatta. Istuntoon kannattaa kutsua kaikki mahdolliset tubettajat ja iltapäivälehtien edustajat. Eikö se osoittaisi käsittämätöntä röyhkeyttä ja näköalattomuutta lähteä tuollaisen yhtiön oikeuteen selkeässä riita-asiassa pienasiakasta vastaan. Päätöksiä tehneiden johtajien nimet julki istunnossa niin julkisuus tekee tehtävänsä.
 
Tännekin tuli lasku mailina, kuukauden DNA odotteli asian kanssa. Pahoittelevat asiasta aiheutuvaa vaivaa. Vaihtoehtoina maksa tai palauta tuote.

Spoilerissa alkuperäinen tarjousviesti kyseisestä ketjusta:
Ja tänne eivät oo laittanu puhelimen osamaksu laskua tältä kuulta ollenkaan. :smoke:
 
Jaa-a cruzbroker palautti rahat (25€ 4x4gb 3000mhz kit). Ihme eivät tiedottaneet mitään, palauttivat vain rahat. Ei se mitää, tiedustellaan asiaa kuluttajaneuvonnasta.
 
Tämä bisnesmies olisi halunnut Raspberry Pie 3 B:n, mutta CDON palautti juuri rahat kortille. Hinta oli tarjouksessa 23.99€ + posti 3€ ja myyjänä joku Inf Company AB Ruotsista. Nyt hinta pompannyt 59€ kohdalle, joka taas on aivan liian paljon. Puuh, taitavat jäädä oman tunkkinsa haltijoiksi.
 
Tilasin Veikon Koneesta black friday tarjouksesta SIEMENS SN457S06TS astianpesukoneen ja sieltä tuli tilausvahvistus sähköpostiin, kuluu tunti ja tulee toinen sähköposti:

"Hei,
Valitettavasti tilaamanne tuote on loppuunmyyty eikä sitä voida toimittaa.
Joudumme perumaan tilauksenne ja laittamaan maksun palautumaan takaisin."

Mitä kautta kannattaa lähteä viemään asiaa eteenpäin? Laitanko ensin sähköpostia suoraan Veikon Koneelle jossa vaadin tilattu tuotetta vai suoraan kuluttajaneuvonnan kautta?

Sain loppupeleissä tämän tilalle, aluksi oli vaikea saada asiaa eteenpäin sillä asiakaspalvelun mielestä asia oli loppuun hoidettu kun antoivat 50€ lahjakortin. Lopulta aspa eskaloi tikettini jollekkin ja homma lähti selviämään.
 
Tuote: Etna divaanivuodesohva
Hinta: 1€
Kauppa: Finnlandia kaluste
Voimassa: ?
Linkki: Etna divaanivuodesohva

Jos joku haluaa heittää arvan menemään, en usko kyllä että tulee sohvaa saamaan

Nyt tuli Finnlandialta meili, pahoittelivat hintavirhettä ja tarjoavat sohvaa hintaan 895€ + ilmainen kotiinkuljetus (joka on heillä nyt muutenkin yli 600€ ostoksille). Sohvakin löytyy jälleen nettisivuilta: Etna divaanivuodesohva

Ihan hyvä vastaantulo, mutta kun ei ole tarvetta divaanille eikä lisävuoteelle niin tuohon hintaan ostaisin jonkun toisen sohvan.
 
Moro kaikki!

Ostin viime vuoden syyskuussa pienestä liikkeestä X 2080ti:n, joka maksoi noin 1300€. Tietokone toimi kokonaisuudessaan ihan ok ensimmäiset n. puoli vuotta, kunnes alkoi ongelmat. Kone alkoi artifaktaamaan, käynnistyksessä tuli error code 43:sta ja muuta visuaalista bugia. Noh, eipä siinä mitään, laittelin viestiä myyjäliikkeeseen KATTAVIEN todisteiden kanssa.. Homma tuntui etenevän ihan sutjakasti, tuli seurantakoodit jne. ja laitoin paketin menemään. Fast forward n. viikko -> pamahtaa sähköpostiin viesti että näytönohjain täysin toimiva, ei ongelmia, laitetaan takas. (Ps. ärsytti kun lähetättää alkuperäispakkauksessa niin se häviää matkalle).

Kotona näyttis takaisin koneeseen, ehkä se nyt toimii kun ei siitä mitään löytynyt? No eipä tainnu löytyä juu, kotona aloin pelaamaan ja ehkä sen 30min max. ehdin pelailla ennen kuin ensimmäiset artifaktit pamahti näytölle ja sama rumba alkoi uudestaan. Eipä muuta kuin viestiä taas liikkeeseen ja sieltä kerrotaan miten testattu ja heidän mielestään ei mitään ongelmia.

Kesällä ei niin paljoa pelaamista kerennyt olemaan, että olisin joka päivä päässyt testaamaan, mutta tietenkin samat ongelmat jatkui. Kuvasin aina vaan lisää todistusaineistoa, ja laittelin viestiä. Kokeilin KAIKEN mahdollisen, mutta en tietenkään päässyt testaamaan muussa koneessa töiden/virtavaatimusten takia. Lokakuussa jatkettiin taas, lähetin nyt koko koneen ( maksoin yli 40€ lähetysmaksuja) jotta saan koko koneen testaukseen. Ei taaskaan mitään, kone vaan takaisin ja homma varmaan pelaa taas. No eipä pelannut, artifaktailu, kaatuilu ja virhekoodit jatkuivat taas.

Marraskuussa pääsin testaamaan kaverin näytönohjainta omassa koneessa, yllätys yllätys, toimi kuin unelma kaikessa missä mulla on ollut suuria ongelmia. Laitoin tästä viestiä, kysyttiin vielä saanko testattua näyttistä toisessa koneessa, kerroin vaikeudet ja kokeiltiin jokaisen kaverin koneet läpi, mutta lopulta FB:n kautta löydettiin mahdollisuus päästä testaamaan näyttistä puhtaassa koneessa, jossa täysin uudet osat ja Windows. Ja samantien kun aloitettiin testaus, alkoi samat ongelmat mitä mulla oli esiintynyt. Sain kaiken videolle.

Laitettuani videot liikkeeseen, sanottiin että voin lähettää näyttiksen liikkeeseen. Ja nyt kun näyttis pääsi sinne, olikin siinä vikaa ja takuukäsittely alkoi. Kuitenkaan samaa näyttistä ei enää voinut saada, joten tarjottiin 3080-näytönohjainta sen sijasta, joka olis mulle ihan ok ja olen sitä tässä jo aika kauan odotellutkin että niitä tulis.. Mutta kun saatavuus on mitä on, ja mulla ei ole puoleen vuoteen ollut kunnollista tietokonetta, niin olen vakavasti miettinyt onko kaupan purku mahdollinen. (Ottaisinhan tietenkin varmasti takkiinkin kun 1300€ näytönohjain vaihdetaan halvempaan, sen enempää ottamatta kantaa hintoihin.) Tuleeko tälläiseen jonkinlaista "hintavähennystä" koska ohjaimella on kuitenkin jo ikää vuoden? Kuitenkin tästä ajasta mitä näytönohjain on ollut mulla, on se ollut hajalla yli puoli vuotta.

Olisi mukava saada foorumin kokemuksia kaupan puruista ja muista takuuongelmista. OIlut aika sietämätöntä aikaa kun laittanut sairaan paljon kesätöillä saatuja rahoja johonkin josta pitää taistella.
 
onko kaupan purku mahdollinen

Kaupan purkuhan on täysin mahdollista siinä vaiheessa kun myyjä ei voi korjata vikaa kohtuullisessa ajassa. Kohtuullinen aika riippuu yleensä tavarasta, mutta voidaan puhua parista-neljästä viikosta. Myyjällä on myös oikeus vähentää hinnasta ostajan saama käyttöhyöty, joka katsotaan tapauskohtaisesti.

Ensimmäisenä laitat firmaan sähköpostia ja sanot että haluat purkaa kaupan ja katsot mitä tapahtuu. Jos urputtavat vastaan (ja todennäköisesti urputtavat), ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan.

Muista myös se, että sulla ei ole mitään velvollisuutta ottaa vastaan korvaavaa tuotetta, jos se on oleellisesti huonompi. Eli esim paskempi jäähy, hitaampi näyttis jne.
 
Moro kaikki!

Ostin viime vuoden syyskuussa pienestä liikkeestä X 2080ti:n, joka maksoi noin 1300€. Tietokone toimi kokonaisuudessaan ihan ok ensimmäiset n. puoli vuotta, kunnes alkoi ongelmat. Kone alkoi artifaktaamaan, käynnistyksessä tuli error code 43:sta ja muuta visuaalista bugia. Noh, eipä siinä mitään, laittelin viestiä myyjäliikkeeseen KATTAVIEN todisteiden kanssa.. Homma tuntui etenevän ihan sutjakasti, tuli seurantakoodit jne. ja laitoin paketin menemään. Fast forward n. viikko -> pamahtaa sähköpostiin viesti että näytönohjain täysin toimiva, ei ongelmia, laitetaan takas. (Ps. ärsytti kun lähetättää alkuperäispakkauksessa niin se häviää matkalle).

Kotona näyttis takaisin koneeseen, ehkä se nyt toimii kun ei siitä mitään löytynyt? No eipä tainnu löytyä juu, kotona aloin pelaamaan ja ehkä sen 30min max. ehdin pelailla ennen kuin ensimmäiset artifaktit pamahti näytölle ja sama rumba alkoi uudestaan. Eipä muuta kuin viestiä taas liikkeeseen ja sieltä kerrotaan miten testattu ja heidän mielestään ei mitään ongelmia.

Kesällä ei niin paljoa pelaamista kerennyt olemaan, että olisin joka päivä päässyt testaamaan, mutta tietenkin samat ongelmat jatkui. Kuvasin aina vaan lisää todistusaineistoa, ja laittelin viestiä. Kokeilin KAIKEN mahdollisen, mutta en tietenkään päässyt testaamaan muussa koneessa töiden/virtavaatimusten takia. Lokakuussa jatkettiin taas, lähetin nyt koko koneen ( maksoin yli 40€ lähetysmaksuja) jotta saan koko koneen testaukseen. Ei taaskaan mitään, kone vaan takaisin ja homma varmaan pelaa taas. No eipä pelannut, artifaktailu, kaatuilu ja virhekoodit jatkuivat taas.

Marraskuussa pääsin testaamaan kaverin näytönohjainta omassa koneessa, yllätys yllätys, toimi kuin unelma kaikessa missä mulla on ollut suuria ongelmia. Laitoin tästä viestiä, kysyttiin vielä saanko testattua näyttistä toisessa koneessa, kerroin vaikeudet ja kokeiltiin jokaisen kaverin koneet läpi, mutta lopulta FB:n kautta löydettiin mahdollisuus päästä testaamaan näyttistä puhtaassa koneessa, jossa täysin uudet osat ja Windows. Ja samantien kun aloitettiin testaus, alkoi samat ongelmat mitä mulla oli esiintynyt. Sain kaiken videolle.

Laitettuani videot liikkeeseen, sanottiin että voin lähettää näyttiksen liikkeeseen. Ja nyt kun näyttis pääsi sinne, olikin siinä vikaa ja takuukäsittely alkoi. Kuitenkaan samaa näyttistä ei enää voinut saada, joten tarjottiin 3080-näytönohjainta sen sijasta, joka olis mulle ihan ok ja olen sitä tässä jo aika kauan odotellutkin että niitä tulis.. Mutta kun saatavuus on mitä on, ja mulla ei ole puoleen vuoteen ollut kunnollista tietokonetta, niin olen vakavasti miettinyt onko kaupan purku mahdollinen. (Ottaisinhan tietenkin varmasti takkiinkin kun 1300€ näytönohjain vaihdetaan halvempaan, sen enempää ottamatta kantaa hintoihin.) Tuleeko tälläiseen jonkinlaista "hintavähennystä" koska ohjaimella on kuitenkin jo ikää vuoden? Kuitenkin tästä ajasta mitä näytönohjain on ollut mulla, on se ollut hajalla yli puoli vuotta.

Olisi mukava saada foorumin kokemuksia kaupan puruista ja muista takuuongelmista. OIlut aika sietämätöntä aikaa kun laittanut sairaan paljon kesätöillä saatuja rahoja johonkin josta pitää taistella.


Tuolta kohta 7.3

Kaupan purkautuessa ostaja palauttaa tavaran myyjälle ja myyjä palauttaa vastaavasti kauppahinnan ostajalle. Myyjä voi kuitenkin vähentää palautettavasta kauppahinnasta ostajan tavarasta saaman käyttöhyödyn kauppalain 65 §:n mukaisesti. Käyttöhyödyn vähentäminen edellyttää, että ostaja on voinut käyttää tavaraa pitkähkön ajan normaaliin tapaan. Ostajan saamaa käyttöhyötyä vähentävät esimerkiksi yritykset virheellisen tavaran korjaamiseksi. Hyötykorvausta ei voida yleensä määrätä kaavamaisin perustein, esimerkiksi prosenttiosuutena kauppahinnasta, vaan mahdollisen korvauksen suuruus on harkittava tapauskohtaisesti. Lisäksi huomioon on otettava, että myyjän on maksettava palautettavalle kauppahinnalle ns. tuottokorkoa korkolain 3 §:n 2 momentin mukaisesti.

6kk ei kyllä ole missään nimessä pitkähkö aika. Muista myös vaatia korvausta omista kuluistasi mitä selvitykseen mennyt, selvimpänä toi 40€ postikulu koko koneen lähetyksestä.
 
Kaupan purkuhan on täysin mahdollista siinä vaiheessa kun myyjä ei voi korjata vikaa kohtuullisessa ajassa. Kohtuullinen aika riippuu yleensä tavarasta, mutta voidaan puhua parista-neljästä viikosta. Myyjällä on myös oikeus vähentää hinnasta ostajan saama käyttöhyöty, joka katsotaan tapauskohtaisesti.

Ensimmäisenä laitat firmaan sähköpostia ja sanot että haluat purkaa kaupan ja katsot mitä tapahtuu. Jos urputtavat vastaan (ja todennäköisesti urputtavat), ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan.

Muista myös se, että sulla ei ole mitään velvollisuutta ottaa vastaan korvaavaa tuotetta, jos se on oleellisesti huonompi. Eli esim paskempi jäähy, hitaampi näyttis jne.

Tuolta kohta 7.3



6kk ei kyllä ole missään nimessä pitkähkö aika. Muista myös vaatia korvausta omista kuluistasi mitä selvitykseen mennyt, selvimpänä toi 40€ postikulu koko koneen lähetyksestä.

Homma ok jo, kaupan purku hoidossa
 
Sano vaan suoraan sen kaupan nimi, niin osaa olla ostamatta sieltä.

No eihän tuo nyt ihan nappiin mennyt vian todentamisessa, mutta hyvähän se vain on että ovat ensin tarjonneet uutta korttia ja sitten purkavat kaupan. Ei tosiaan vaikuta niin hirveän vaikealta kaupalta, kun eivät edes laskuttaneet alkuun "vian etsinnästä". :think:
 
No eihän tuo nyt ihan nappiin mennyt vian todentamisessa, mutta hyvähän se vain on että ovat ensin tarjonneet uutta korttia ja sitten purkavat kaupan. Ei tosiaan vaikuta niin hirveän vaikealta kaupalta, kun eivät edes laskuttaneet alkuun "vian etsinnästä". :think:
Joo ja tarjoutuivat asentamaan myös lisätuulettimia osien hinnalla, otin vastaan. Eipä tää tilanne niillekkään helppo ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: Nom
Kopioin tännekin ja yleistä ihmettelyä aiheesta:



Varoituksen sana tuosta Gigantin outlet-näytöstä mikä sijaitsee itäkeskuksessa. Kävin tuon yksilön poimimassa Espoosta asti kun minulle kovasti vakuuteltiin että ainut vika on jalassa oleva naarmu. Naarmu oli mutta niin myös iso fläkki näytössä. Sellainen reilun peukalon kokoinen läikkä, todella ruma. Kävin sen itäkeskuksen gigantissa näyttämässä missä huoltotiski pisti virrat ja itsekin totesi homman olevan täysin selvä. Paskana se on.

Todella todella kyseenalaista Gigantilta laittaa tuo sama yksilö takaisin myyntiin. Tuon em. episodin kävin 29.12. eli ei varmana ole missään huollossa käynyt tässä välissä




Mulla toi episodi päätyi siihen että rikkinäinen näyttö jäi sinne ja uusi tilalle. Maksoin sen välirahan uudesta 45e ja seuraavana päivänä soitin Gigantin aspaan mistä lupasivat palauttaa tililleni ton välirahan + 15e etukoodi sähköpostiin. Etukoodia piti itse kysyä kun hoksasin että sain olla aspan jonossa 12 euron puhelinlaskun verran.
 
Verkkokauppa.comin huolto ei taas ihan loista. Samsung ja minä itse laitoimme molemmat viestiä ennen joulua heille, että samsung hakee telkkarin takuuseen pois tänään ja verkkokaupan pitäisi toimittaa uusi vastaava. Noh, heiltä tulikin sillon heti viestiä, että asia selvitetään ja hoidetaan, että saan uuden samantien. Tänään se päivä tuli kun telkkari lähti Samsung ukon matkaan ja kuten arvata saattaa, verkkokaupassa ei ole tehty elettekään asian eteen. Nyt arvon tässä hakisko kaupasta vaan telkkarin ja sitten vääntää asiasta verkkokaupan kanssa, vaiko odottaa täysin tuntemattomaton ajan, saavatko he mitään aikaan. Sen verran vielä lisäyksenä, että samsung kuulemma sillon jo heti toimittanut kaikki laskutus tms. tiedot mitä ikinä verkkokauppa asiaan tarvitsee.
 
Verkkokauppa.comin huolto ei taas ihan loista. Samsung ja minä itse laitoimme molemmat viestiä ennen joulua heille, että samsung hakee telkkarin takuuseen pois tänään ja verkkokaupan pitäisi toimittaa uusi vastaava.
Kumman kanssa asioit, Samsungin vai Verkkokauppa.commin ?

Tekstistä sai käsityksen että Samsungin kanssa asioit ja Samsung on Verkkokaupa.comin kanssa sopinut että sieltä tuodaan sinulle uusi telkka.

Tänään se päivä tuli kun telkkari lähti Samsung ukon matkaan ja kuten arvata saattaa, verkkokaupassa ei ole tehty elettekään asian eteen. Nyt arvon tässä hakisko kaupasta vaan telkkarin ja sitten vääntää asiasta verkkokaupan kanssa,
Mitä Verkkokauppa sanoo, vai ovatko kokonaan kommentoimatta ? (jokin yhteys sinulla jos kerrottu jossain vaiheessa ettei vielä ole tehty mitään)

Samsungille tuosta kai pitäisi reklamoida ja kysyä mitä tehdään. Jos telkka tärkeä , niin heti tai ainakin nopeasti sen tarvit, joten sinulle ei kai väliä mistä se tulee, kunhan tulee nopeasti. Onko jossain paikallisessa liikkeessä tarjolla.

Vanha ilmeisesti oli jotenkin käytettävä, eli tuo vanhapoisantaminen enne uutta varmaan harmittaa.

Tuosta tulee mieleen että vaikka sanotaan että tiedot toimitettu, niin jotain miinoja voi olla vielä Samsungin puoleltakin, tosin luulis silloin toimittajan kertovan että eivät ole vielä voineet toimittaa.
 
Kumman kanssa asioit, Samsungin vai Verkkokauppa.commin ?

Tekstistä sai käsityksen että Samsungin kanssa asioit ja Samsung on Verkkokaupa.comin kanssa sopinut että sieltä tuodaan sinulle uusi telkka.


Mitä Verkkokauppa sanoo, vai ovatko kokonaan kommentoimatta ? (jokin yhteys sinulla jos kerrottu jossain vaiheessa ettei vielä ole tehty mitään)

Samsungille tuosta kai pitäisi reklamoida ja kysyä mitä tehdään. Jos telkka tärkeä , niin heti tai ainakin nopeasti sen tarvit, joten sinulle ei kai väliä mistä se tulee, kunhan tulee nopeasti. Onko jossain paikallisessa liikkeessä tarjolla.

Vanha ilmeisesti oli jotenkin käytettävä, eli tuo vanhapoisantaminen enne uutta varmaan harmittaa.

Tuosta tulee mieleen että vaikka sanotaan että tiedot toimitettu, niin jotain miinoja voi olla vielä Samsungin puoleltakin, tosin luulis silloin toimittajan kertovan että eivät ole vielä voineet toimittaa.
Samsungin kanssa on tosiaan takuu asiaa pelattu ja he ovat verkkikseen ilmoittaneet kuulemma tarpeelliset kuviot. Minulle sanoivat Samsungilta, että ole verkkokauppaan yhteydessä ja sovitte keskenänne, minkä toimittavat tilalle ja miten. Tosiaan silloin ennen joulua jo lähestyin verkkokauppaa, ja lupailivat selvittävänsä ja hoitavan. Tänään kun telkkari lähti, soitin heidän aspaan huoltolinjalle ja kysyin, että missä mennään. Sain vastaukseksi asian olevan jonossa "korkeimmalla prioriteetillä", odota. Eli käytännössä eivät kertoneet yhtään mitään mistään, eikä mitään aikataulua luvattu.

@juhaa kyseessä Q9FN. Vikana sellainen ettei TV kanavat aina näy, vaikka vaihtoivat joka osan kaiuttimia lukuunottamatta. Halusivat telkan pajalle lisäanalyysiin, joten takuu vaihtoon meni.
 
Oliko ostettu Verkkiksestä ?
Villi veikkaus että pääliköitä lomilla ja prosessi ei pelaa, vaikka oletetaan ettei ensimmäinen Samsungin "tilaus".
@juhaa kyseessä Q9FN. Vikana sellainen ettei TV kanavat aina näy, vaikka vaihtoivat joka osan kaiuttimia lukuunottamatta. Halusivat telkan pajalle lisäanalyysiin, joten takuu vaihtoon meni.
Tuo varmasti harmittaa jos viallinen laite kuitekin jotenkin käytetävä, jos olisi tiennyt että kestää, niin varmaan olisit toppuutellut noutua.
 
Oliko ostettu Verkkiksestä ?
Villi veikkaus että pääliköitä lomilla ja prosessi ei pelaa, vaikka oletetaan ettei ensimmäinen Samsungin "tilaus".

Tuo varmasti harmittaa jos viallinen laite kuitekin jotenkin käytetävä, jos olisi tiennyt että kestää, niin varmaan olisit toppuutellut noutua.
On ostettu verkkokaupasta. Asiakkaana itseäni ei kyllä kiinnosta oli kuka vaan lomilla, vaan homman täytyy pelata, sinänsä harmi kun näin näköjään ei ole. En kyllä voi mitenkään uskoa, että olisi verkkokaupan ainoa vastaava keissi. Varmaan tämäkin vaan odottaa jonkun klikkaavan järjestelmään ok ruksin. Lähinnä itseäni ärsyttää älyttämästi viestintä, kun verkkokaupasta ei kerrota meneekö vielä tuon kahden viikon lisäksi montakin odottaessa, jos olisi deadline niin sitä ehkä jaksaisi odottaa.

Tuosta noutoajasta ei kuulemma enää voinut Samsung joustaa, kun sille joulun takia annettiin armoa jo kaksi viikkoa. Verkkokaupalla on siis ollut aikaa hoitaa asiaa, mikäli siellä päässä ketään kiinnostaisi.
 
Tuosta noutoajasta ei kuulemma enää voinut Samsung joustaa, kun sille joulun takia annettiin armoa jo kaksi viikkoa. Verkkokaupalla on siis ollut aikaa hoitaa asiaa, mikäli siellä päässä ketään kiinnostaisi.
Jos Samsung on sen uuden näytön tilannut, niin pallo kyllä heillä . Mutta kun se Verkkis oli myös sen alkuperäisen myyjän, niin luulis sielläkin olevan motivaatiota omalta osaltaa auttaa.
 
Keissi:
* 2 viikkoa sitten tilattu netin valaisin-/sisustuskaupasta 400 euron valaisin 90% alennuksella. Maksutapana lasku. Ei mainintaa rajallisesta erästä tms.
* Sähköpostiin tulee tilausvahvistus yms. Valaisin on tilattavissa vielä seuraavanakin päivänä, mutta hinta palannut normaaliksi.
* Kahden päivän päästä tilauksesta tulee ilmoitus: ”Tilaamasi tuote on valitettavasti myyty loppuun, eikä ole enää saatavilla”. Nettisivulta tarkastus ja ei tosiaan ole enää tilattavissa.
* Ajattelin antaa asian olla, mutta tarkastinpa eilen tilanteen ja valaisin on taas saatavilla.

Vieläköhän tässä on jotain saumaa alkaa vaatimaan valaisinta tuolla alennushinnalla? Valitettavasti en tajunnut ottaa tuosta alkuperäisestä alennussivusta screenshottia.

Oletko saanut putiikista mitään vastauksia. Itse ajattelin ensin olevan hintavirhe, mutta sivusto oli täynnä alennuksia 60-90% Tiedä sitten. Eivät vaivaudu vastaamaan palautteisiin/sähköposteihin ainakaan.
 
Oletko saanut putiikista mitään vastauksia. Itse ajattelin ensin olevan hintavirhe, mutta sivusto oli täynnä alennuksia 60-90% Tiedä sitten. Eivät vaivaudu vastaamaan palautteisiin/sähköposteihin ainakaan.

Eipä muuten ole kuulunut mitään. Täytynee laittaa uudelleen viestiä.
 
Päivityksenä, laitoin tosiaan aiemmin viikolla verkkikseen viestiä, että tänään tulee uusi telkkari, olevat he mukana hommassa tai ei. Niin tuli aamulla viestiä, että rahat palautettu asiakastilille, josta ne voi siirtää myös omalle.

Aiemmin jo kaksi Samsungia porsinut ja mennyt takuuseen, eikä tämän vuoden mallit vakuuttaneet, niin nyt alla LG OLED65CX. Katotaan miten tämän LG:n kanssa menee sitten. Ainakin hyvänä tässä verrattuna Samsungiin ettei videoiden kelaus sisäisellä toistimella ole vuosisadan kestävää tuskaa.
 
Päivityksenä, laitoin tosiaan aiemmin viikolla verkkikseen viestiä, että tänään tulee uusi telkkari, olevat he mukana hommassa tai ei. Niin tuli aamulla viestiä, että rahat palautettu asiakastilille, josta ne voi siirtää myös omalle.



Aiemmin jo kaksi Samsungia porsinut ja mennyt takuuseen, eikä tämän vuoden mallit vakuuttaneet, niin nyt alla LG OLED65CX. Katotaan miten tämän LG:n kanssa menee sitten. Ainakin hyvänä tässä verrattuna Samsungiin ettei videoiden kelaus sisäisellä toistimella ole vuosisadan kestävää tuskaa.

Kommenttisi liittyy tähän tapaukseen?

Verkkokauppa.comin huolto ei taas ihan loista. Samsung ja minä itse laitoimme molemmat viestiä ennen joulua heille, että samsung hakee telkkarin takuuseen pois tänään ja verkkokaupan pitäisi toimittaa uusi vastaava. Noh, heiltä tulikin sillon heti viestiä, että asia selvitetään ja hoidetaan, että saan uuden samantien. Tänään se päivä tuli kun telkkari lähti Samsung ukon matkaan ja kuten arvata saattaa, verkkokaupassa ei ole tehty elettekään asian eteen. Nyt arvon tässä hakisko kaupasta vaan telkkarin ja sitten vääntää asiasta verkkokaupan kanssa, vaiko odottaa täysin tuntemattomaton ajan, saavatko he mitään aikaan. Sen verran vielä lisäyksenä, että samsung kuulemma sillon jo heti toimittanut kaikki laskutus tms. tiedot mitä ikinä verkkokauppa asiaan tarvitsee.
"Tänään tulee uusi telkkari" tekstillä tarkoitat että itse käyt jostain hommaamassa itsellesi uuden telkkarin. (ei sitä että Samsung lähettää toisen kanavan kautta uuden)


Eli Samsung hyvitti telkan Verkkokauppa.comille, joka sitten hyvitti sen sinulle, jännä kuvio, jos Samsung olisi ollut vamis hyvittää uuden telkan, niin olisi luullut Verkkokauppa.com riemuin sellaisen sinulle "Myyvän". Tulee mieleen että Samsung ei ollutkaan ihan niin vapaasti sinulle uutta telkkaa ostamassa, mutta olivat valmiita hyvittämään alkuperäisen kauppahinnan. Jos olit aikaan ostanut kovasta tarjouksesta, niin ehkä eivät olleet valmiita maksamaan kalliimpaa.

Tosin en yllättyisi jos se valmistajan uudenkin lupaus olisi ollut liikkeelle hyvinkin epäedullinen.
 
Kommenttisi liittyy tähän tapaukseen?


"Tänään tulee uusi telkkari" tekstillä tarkoitat että itse käyt jostain hommaamassa itsellesi uuden telkkarin. (ei sitä että Samsung lähettää toisen kanavan kautta uuden)


Eli Samsung hyvitti telkan Verkkokauppa.comille, joka sitten hyvitti sen sinulle, jännä kuvio, jos Samsung olisi ollut vamis hyvittää uuden telkan, niin olisi luullut Verkkokauppa.com riemuin sellaisen sinulle "Myyvän". Tulee mieleen että Samsung ei ollutkaan ihan niin vapaasti sinulle uutta telkkaa ostamassa, mutta olivat valmiita hyvittämään alkuperäisen kauppahinnan. Jos olit aikaan ostanut kovasta tarjouksesta, niin ehkä eivät olleet valmiita maksamaan kalliimpaa.

Tosin en yllättyisi jos se valmistajan uudenkin lupaus olisi ollut liikkeelle hyvinkin epäedullinen.
Aikalailla näin kuvio meni ilmeisesti. Itsehän en voi varmaksi sanoa mitä Samsungin ja verkkokaupan sopimuksessa on, voi vain olettaa.

Katselin noita tämän vuoden telkkareita tuossa ja jos Q9F lähtee korvaamaan niin mielestäni se olisi tarkoittanut Q950TS telkkaria, jossa on myös 10-bit paneeli, samat useampi sata dimming zonea sekä one connect boxi, ainoa ero noilla on resoluutio. Nykyisessä Q95T on enää 8-bittinen paneeli, joka näkyy merkittävästi heikentyneenä väriavaruutena sekä vain n. sata local dimming zonea. On tultu 4K Lippulaivassa melkoisesti alaspäin vuosien aikana.
 
Laitoin asus crosshair vi hero emolevyni jimssin takuuseen kun ylempi pcie x16 slot lopetti toiminnan. Nyt jimms on todennut saman, että emolevy on viallinen.
Antoivat mahdollisuuden päivittää kalliimpaan emolevyyn välirahan kanssa, josta minun pitäisi maksaa päälle myös postiennakko.
Tai ottaa lahjakorttina hyvitys joka olisi 139€ jonka emolevystä maksoin kun oli jimssin foorumitarjouksessa.
Eikö heidän pitäisi antaa vastaava tuote tai korvaava vastaavilla ominaisuuksilla oleva emolevy ?
 
Eikö heidän pitäisi antaa vastaava tuote tai korvaava vastaavilla ominaisuuksilla oleva emolevy ?

Kyllä. Sulla on oikeus vaatia tavaran korjaamista tai vaihtamista virheettömään ennen rahojen palautusta. Veikkaan että tuota ei pysty korjaamaan, eli Jimmsin on jostain löydettävä sulle vastaava emo samoilla ominaisuuksilla.
 
Eiköhän sieltä joku X370 emolevy samankaltaisilla ominaisuuksilla löydy, epäilen ettei noita enää paljoa uutena valmisteta joten siksi ei suoraan CH VI korvaajaksi löydy.
 
Laitoin asus crosshair vi hero emolevyni jimssin takuuseen kun ylempi pcie x16 slot lopetti toiminnan. Nyt jimms on todennut saman, että emolevy on viallinen.
Antoivat mahdollisuuden päivittää kalliimpaan emolevyyn välirahan kanssa, josta minun pitäisi maksaa päälle myös postiennakko.
Tai ottaa lahjakorttina hyvitys joka olisi 139€ jonka emolevystä maksoin kun oli jimssin foorumitarjouksessa.
Eikö heidän pitäisi antaa vastaava tuote tai korvaava vastaavilla ominaisuuksilla oleva emolevy ?

Jos tilanne menee lopulta sellaiseksi, että on pakko purkaa kauppa ja ottaa hyvitys, niin pyydä se vähintään palautuksena tilille lahjakortin sijaan. Lahjakorttia ei ole pakko hyväksyä hyvityksenä tällaisessa tilanteessa. Lahjakortti
 
Kiitos vinkeistä, onko kenelläkään vastaavia kokemuksia, että yrittävätkö vain päästä halvalla jos olisin tarttunut tuohon kalliimpaan emolevyn vaihtoon välirahan kanssa ?
Olihan tuo 139€ todella hyvä tarjous lippulaiva X370 emolevystä vuonna 2018 , mutta eihän se muuta takuuehtoja jos tuotteen ostanut tarjouksesta.
 
Kiitos vinkeistä, onko kenelläkään vastaavia kokemuksia, että yrittävätkö vain päästä halvalla jos olisin tarttunut tuohon kalliimpaan emolevyn vaihtoon välirahan kanssa ?
Olihan tuo 139€ todella hyvä tarjous lippulaiva X370 emolevystä vuonna 2018 , mutta eihän se muuta takuuehtoja jos tuotteen ostanut tarjouksesta.

Itselläni hajosi aikanaan Jimmssiltä tarjouksesta ostettu G900 hiiri ja laitoin sen heille takuuhuoltoon. Tällöin tuo G900 oli jo poistunut myynnistä ja korvattu uudella hyvin samanlaisella G903 mallilla. Vastaus oli minulle käytännössä sama, välirahalla uusi tai kauppojen purku. Tuohon vastaavaan G903 olisi pitänyt laittaa mielestäni kohtuuton väliraha, kun oman G900 hiiren ostin tarjouksesta 79e ja uusi G903 olisi maksanut melkein tuplat eikä Jimms tullut hinnassa yhtään vastaan. Hetken väänsin sähköpostitse asiasta heidän kanssaan ja sitten kirjoitin asiallista palautetta tilanteesta tuonne heidän ketjuunsa. Sen jälkeen jostain löytyikin uusi G900 korvaamaan tuo hajonnut mallini.

Nämä takuuhommat tuppaavat tekniikan kanssa olemaan ikäviä, kun tuotteet korvaantuvat niin tiuhaan tahtiin uusilla hieman paremmilla ja kalliimmilla malleilla eivätkä jälleenmyyjätkään halua kustantaa sitä vaihtoa. Tyypillinen takuuväännön aihe tuolla Jimmssin ketjussa on ollut näytönohjaimet, joissa ostajalla ja myyjällä on erilaiset näkemykset vastaavasta tuotteesta. Jonkun kalleimman 2080Ti Strix mallin tilalle on saatettu tarjota esimerkiksi halvempaa 2080Ti Gigabyten mallia ja edellisen sukupolven näytönohjaimia on saatettu korvata pykälää alemmalla uuden sukupolven näyttiksellä (esim. 970 4GB ->1060 3GB) ja sitten on pohdittu onko se kuitenkaan vastaava kun tehot on samat mutta muistia vähemmän. Joku valmistajahan saattaisi herkemmin antaa siitä samasta tuotteesta sen uudemman vastaavan version.
 
Kiitos vinkeistä, onko kenelläkään vastaavia kokemuksia, että yrittävätkö vain päästä halvalla jos olisin tarttunut tuohon kalliimpaan emolevyn vaihtoon välirahan kanssa ?
Olihan tuo 139€ todella hyvä tarjous lippulaiva X370 emolevystä vuonna 2018 , mutta eihän se muuta takuuehtoja jos tuotteen ostanut tarjouksesta.
Hoida takuu suoraan valmistajan kanssa jos nuo tarjotut ei kelpaa.
 
Mitenkähän tarkasti nuo takuuhuolloissa syynää/varmentaa esim. tuulettimen laakereiden viat? Oma RX570 tuuletin surisee satunnaisesti lähinnä korkeammilla kierroksilla. Selvästi ääni tulee laakereista eikä tuulettimen lapoihin osu piuhat tms, ja muut tuulettimet olen sammuttanut ja varmistanut että on varmasti GPU:n tuuletin.

Jos takuuhuolto ei testatessa surinaa saa aikaan, niin onko riski saada vianselvitys lasku itselleen? Tietokonekauppa. fi kyseessä. GPU:ni takuu menossa 7.2 eli vajaan kk päästä umpeen, ja haluan tämän kyllä takuuseen ennen kuin takuuaika umpeutuu ja vika todennäköisesti pahenee. Yksi veljen ikivanha Ati Radeon surisi kans ikääntyessä, ja surina paheni kunnes koko tuuletin leikkasi kiinni.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 582
Viestejä
4 558 817
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom