Tilanne oli että tilattiin ps5 kamera(hinta 60€) ja 5 kpl mediasäätimiä ja toiset 5 kpl lataus alustoja, joilla molemmilla oli normaali kappalehinta 30 €, ja nyt ne saatiin ilmaiseksi ps5 kameran kaupanpäällisenä, kyllä pitäisin tätä aika selvänä hintavirheenä, ellei myyjä olisi postittanut niitä.
Toisaalta, tuollaiselle tuotteelle voidaan lätkäistä ihan mikä tahansa hinta vaikka 100000e ja myydään sitten 99,99% alennuksella. Se mikä on tuollaisen muovipalikan markkina-arvo on oikeastaan se juttu. DNA:n pyyntihinnat kun on "ei se ole tyhmä joka pyytää vaan maksaa" ja "ihanan kallista" niin mikä on sitten se hinta millä asiakas voi olettaa tuotteita myytävän kun kyseessä kuitenkin oli tarjoustuote tai lähinnä kylkiäinen.
Ja toisaalta, voihan asiakas "olla tyhmä" ja olettaa että tuollaisista turhakkeista (laturi) DNA vain yrittää päästä eroon kun on itse saanut niitä ison kaupan yhteydessä suuren erän ilmaiseksi. Sitäkin tapahtuu.
En lähtisi siis itse palauttamaan vaan riitelisin loppuun asti. DNA haluaa riidellä se on jo koettu monta kertaa ja he pyyhkivät asiakkaalla persettään. Heillä on juristi (jota en nyt tässä mainitse ... vink* PHP) joka haluaa riidellä kun saa siitä leipänsä joten edessä on pitkä tie.
Muutama vinkki
DNA:n kanssa riitelyyn (asiakassuhteet itsellä, firmoissa ja asiakkailla on olleet sanoisinko ... vivahteikkaita DNA:n kanssa):
Sääntö 1)
Älä puhu puhelimessa mitään. Jos soittavat, älä vastaa. Jos puhut, ihan ehdottomasti äänitä puhelu ja mielellään niin että olet kaiuttimen kautta ja joku muu myös kuulee puhelunne. Ensinnäkin saat hauskaa siitä kun puhuvat ihan uskomatonta paskaa ja lisäksi todisteaineistona kun menet asiassa oikeuteen. Lisäksi muista että he AINA tallentavat KAIKKI puhelut vaikka eivät siitä mainitse (koska lain mukaan ei tarvitse mainita jos itse osallistuu) sekä muokkaavat tarvittaessa niistä mieleisensä. Hassua että samasta puhelusta on useita versioita. Toinen pidempi ja toinen lyhyempi !!
Sääntö 2)
Tallenna KAIKKI sähköpostit, laita vastaanotto- ja lukukuittauksella sekä kopio itsellesi. Muuten väittävät etteivät ole viestiä saaneetkaan. Lisäyksenä vielä, hyödylliseksi on osoittautunut laittaa kolmannelle osapuolelle sama viesti vielä piilokopiona (jos sattuu olemaan "lähipiirissä" asianajotoimistoa tms. lakimiesyhteyksiä).
Sääntö 3)
Älä hyväksy salattua sähköpostia koska siitä et saa itsellesi kopiota mistä on puhuttu. Normaali sposti niin siitä jää jälki ja kopio itsellesi.
Sääntö 4)
Älä riitele asiakaspalvelun kanssa koska niillä ei ole valtuus sanoa mitään muuta kun liturgia "pahoittelemme tapahtunutta ja pyrimme palvelemaan jatkossakin..." eli sitä normaalia DNA:n diipadaapa-paskaa.
Sääntö 5)
Mainitse jokaisessa viestissä sekä vastaanottajan tiedot että omat tiedot. He muuten väittävät ettei asia koske heitä!!
Sääntö 6)
Älä koskaan IKINÄ osoita että olet ymmärtänyt viestin sisällön kirjoittamalla "OK" mihinkään kohtaan viestiä. Vaikka perustelet mitenkä että kiistät niin saat vastauksena viestin josta on otettu kaikki muu pois viestin sisältö pois paitsi tuo "OK" jonka jälkeen sanotaan että olet hyväksynyt tuon heidän ehtotuksen koska kirjoitit OK viestiisi. Uskomatonta mutta totta. Tuokin on tullut koettua! Ei ole juridisesti pätevä jos riitelemään aletaan, mutta heiltä luonnistuu myös lainrikkominen tarvittaessa. Ei ole ongelma.
Sääntö 7)
Älä käytä viestittelyyn DNA:n sähköpostia tai heidän liittymää. Heillä on välineet viestiliikenteen muokkaukseen. Vaikka se on laitonta, ei ole heille vierasta. Et pysty todistamaan onko viestit kulkeneet siten kun väität jos liikenne kulkee heidän kautta.
Sääntö 8)
Heille asiakas jos ei toimi heidän maailmankatsomuksen mukaan on "vääräuskoinen" ja he tekee kaikkensa ettei asiakas saa oikeudenmukaista ratkaisua.
DNA on vitun paska firma ja umpikieroja mulkkuja koko talo täynnä. Paskin talo ikinä asioida missään mielessä tai millään muotoa. Jos edellinen kuulostaa foliohatulta niin muistakaa että nuo perustuu empiiriseen kokemukseen ko. firmasta. Ei siis mitään turhia pelkoja tai salaliittoja tms. muuta sekopäistä.