Ei ole. Jos ostajan pitäisi ymmärtää että kyse on hintavirheestä, niin silloin se tuomitaan myyjän eduksi.
Tuossa artikkelissakin on tästä maininta:
Tuossa fillaritapauksessa oli mainittu ilmoituksessa että pyörä on ollut testikäytössä ja että se myydään "hyvään hintaan", joista ilmeisesti muodostui kuluttajariitalautakunnan päätelmä siitä, ettei asiakas voinut tietää kyseessä olleen hintavirhe.
Tuossa toi mainittu iittalan ratkaisu. Alennukset oli olleet 93% ja 97%. Lisäksi tehty useita pienempiä tilauksia. Tiedä sitten mikä olisi ollut ratkaisu jos olisi tilattu esim vain 1kpl maljakoita.
Tuossa pyöräkseississä on tollainen kohta ratkaisussa: "Lautakunta toteaa, että asiassa ei ole esitetty selvitystä siitä, että B verkkokauppasivustolla olisi kyseessä olevaa tuotetta myytäessä ilmoitettu pyörän suositushintaa. Myyjäliikkeen ilmoittamalle niin sanotulle normaalimyyntihinnalle ei näin ollen voida asettaa merkitystä arvioitaessa sitä, olisiko kuluttajan tullut ymmärtää hinnoitteluvirhe. B ei ole muullakaan tavalla osoittanut, että VP olisi ollut tietoinen pyörän alkuperäisestä tai aiotusta hinnasta."
Eli ovh ei kai ole ollut edes näkyvillä missään.
Mutta joo, aika räikeä hintavirhe saa olla tai selkeästi näytettävä ostajan tietoisuus että noi ratkaisut kaupan puolelle kääntyy. Täälläkin ollut useita keissejä ilmoilla kuten cdonin näyttö ja teltta sekä komplettin(?) soundbar. Kaikki taisivat tuotteensa saada jotka jaksoivat loppuun asti katsoa.