• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Ei ole. Jos ostajan pitäisi ymmärtää että kyse on hintavirheestä, niin silloin se tuomitaan myyjän eduksi.

Tuossa artikkelissakin on tästä maininta:


Tuossa fillaritapauksessa oli mainittu ilmoituksessa että pyörä on ollut testikäytössä ja että se myydään "hyvään hintaan", joista ilmeisesti muodostui kuluttajariitalautakunnan päätelmä siitä, ettei asiakas voinut tietää kyseessä olleen hintavirhe.


Tuossa toi mainittu iittalan ratkaisu. Alennukset oli olleet 93% ja 97%. Lisäksi tehty useita pienempiä tilauksia. Tiedä sitten mikä olisi ollut ratkaisu jos olisi tilattu esim vain 1kpl maljakoita.


Tuossa pyöräkseississä on tollainen kohta ratkaisussa: "Lautakunta toteaa, että asiassa ei ole esitetty selvitystä siitä, että B verkkokauppasivustolla olisi kyseessä olevaa tuotetta myytäessä ilmoitettu pyörän suositushintaa. Myyjäliikkeen ilmoittamalle niin sanotulle normaalimyyntihinnalle ei näin ollen voida asettaa merkitystä arvioitaessa sitä, olisiko kuluttajan tullut ymmärtää hinnoitteluvirhe. B ei ole muullakaan tavalla osoittanut, että VP olisi ollut tietoinen pyörän alkuperäisestä tai aiotusta hinnasta."

Eli ovh ei kai ole ollut edes näkyvillä missään.

Mutta joo, aika räikeä hintavirhe saa olla tai selkeästi näytettävä ostajan tietoisuus että noi ratkaisut kaupan puolelle kääntyy. Täälläkin ollut useita keissejä ilmoilla kuten cdonin näyttö ja teltta sekä komplettin(?) soundbar. Kaikki taisivat tuotteensa saada jotka jaksoivat loppuun asti katsoa.
 

Tuossa toi mainittu iittalan ratkaisu. Alennukset oli olleet 93% ja 97%. Lisäksi tehty useita pienempiä tilauksia. Tiedä sitten mikä olisi ollut ratkaisu jos olisi tilattu esim vain 1kpl maljakoita.


Tuossa pyöräkseississä on tollainen kohta ratkaisussa: "Lautakunta toteaa, että asiassa ei ole esitetty selvitystä siitä, että B verkkokauppasivustolla olisi kyseessä olevaa tuotetta myytäessä ilmoitettu pyörän suositushintaa. Myyjäliikkeen ilmoittamalle niin sanotulle normaalimyyntihinnalle ei näin ollen voida asettaa merkitystä arvioitaessa sitä, olisiko kuluttajan tullut ymmärtää hinnoitteluvirhe. B ei ole muullakaan tavalla osoittanut, että VP olisi ollut tietoinen pyörän alkuperäisestä tai aiotusta hinnasta."

Eli ovh ei kai ole ollut edes näkyvillä missään.

Mutta joo, aika räikeä hintavirhe saa olla tai selkeästi näytettävä ostajan tietoisuus että noi ratkaisut kaupan puolelle kääntyy. Täälläkin ollut useita keissejä ilmoilla kuten cdonin näyttö ja teltta sekä komplettin(?) soundbar. Kaikki taisivat tuotteensa saada jotka jaksoivat loppuun asti katsoa.
Kuluttaja on noissa tosiaan niskan päällä, jos vaan jaksaa odotella sen kuluttajariitalautakunnan käsittelyprosessin läpi.

Siitä huolimattakin esim. tuossa fillaritapauksessa on mielestäni huvittavaa, kun siinä käytännössä pelkästään yksittäinen iskunvaimennin maksaa tuon alennushinnan verran. Eihän sitä kaikki tiedä selvittämättä, mutta pidän nykypäivänä täysin epäuskottavana, etteikö joku osaisi tarkistaa tuotteen yleistä hintatasoa ennen 500e ostosta.
 
Kuluttaja on noissa tosiaan niskan päällä, jos vaan jaksaa odotella sen kuluttajariitalautakunnan käsittelyprosessin läpi.

Siitä huolimattakin esim. tuossa fillaritapauksessa on mielestäni huvittavaa, kun siinä käytännössä pelkästään yksittäinen iskunvaimennin maksaa tuon alennushinnan verran. Eihän sitä kaikki tiedä selvittämättä, mutta pidän nykypäivänä täysin epäuskottavana, etteikö joku osaisi tarkistaa tuotteen yleistä hintatasoa ennen 500e ostosta.
Niin no miten sen ottaa. Jos nyt olisin ostamassa polkupyörää ja budjettini olisi 500€ niin en minä niin hirveästi tutkimustyötä jaksaisi tehdä. Menisin kauppaan(tai verkkokauppaan) ja kattelisin ympärille, jos nyt sattuisi joku "mallikappale" tarjoushintaan eteen niin saattaisin siihen tarttua. Koska en ole polkupyöristä kiinnostunut ja minulle pyörä on vain mahdollinen kulkuväline paikasta A paikkaan B. Niin en siihen jaksaisi aikaani kuluttaa.

Tosin en ikipäivänä maksaisi polkupyörästä 500€, joten en tuota edes ostaisi vaikka normaalihinta olisi 100000€.
 
Mistä lähtien kuluttajan tehtäväksi on jäänyt selvittää onko tuotteessa hintavirhe? Myyjän ja ostajan välille syntyy sopimussuhde kun tuote on tilattu ja jos omalla huolimattomuudellaan myyjä on aiheuttanut itselleen vahinkoa on ihan oikeutettu ne kärsimään.

Itse en ymmärrä polkupyöristä mitään ja jos näen 2990e maksavan pyörän myynnissä 500 eurolla niin en näe asiassa mitään väärää tai syytä tarkistaa ylipäätään mitään hintatasoa jos tuote ja hinta ovat minulle mieleiset.
Tuo on sama kuin sanoisi, että "en ymmärrä autoista mitään ja jos näen 30000€ maksavan auton myynnissä 5000 eurolla niin en näe asiassa mitään väärää tai syytä tarkistaa ylipäätään mitään hintatasoa jos tuote ja hinta ovat minulle mieleiset".

Se nyt vaan ei mene niin, että kuluttaja on aina oikeassa. Mutta koska maalaisjärjelle ei anneta sijaa, niin siksi noita joudutaan ratkomaan ajoittain kuluttajariitalautakunnassa. Olosuhteista ja tapauksesta riippuen päätös voi kallistua kumman osapuolen hyväksi tahansa. Tuossa fillaritapauksessa KRL oli kuluttajan puolella, mutta ei se aina niin mene, kuten todettiin ylempänäkin.
 
Tuo on sama kuin sanoisi, että "en ymmärrä autoista mitään ja jos näen 30000€ maksavan auton myynnissä 5000 eurolla niin en näe asiassa mitään väärää tai syytä tarkistaa ylipäätään mitään hintatasoa jos tuote ja hinta ovat minulle mieleiset".

Se nyt vaan ei mene niin, että kuluttaja on aina oikeassa. Mutta koska maalaisjärjelle ei anneta sijaa, niin siksi noita joudutaan ratkomaan ajoittain kuluttajariitalautakunnassa. Olosuhteista ja tapauksesta riippuen päätös voi kallistua kumman osapuolen hyväksi tahansa. Tuossa fillaritapauksessa KRL oli kuluttajan puolella, mutta ei se aina niin mene, kuten todettiin ylempänäkin.

Hankala sille on mitään määritelmiä tehdä että kenen pitäisi hintavirhe ymmärtää ja kenen ei, kun lähtökohtaisesti kaikkia pitäisi kohdella samanvertaisesti. Maalaisjärkikään ei ole mikään vakio joka olisi kaikilla samanlainen.


Tollaisesta autokeissistä on juttu vireillä jossa 52 000€ auto myyty 37 000€. Oma veikkaus tähän että menee ostajan kannalle tuo.
 
Tuo on sama kuin sanoisi, että "en ymmärrä autoista mitään ja jos näen 30000€ maksavan auton myynnissä 5000 eurolla niin en näe asiassa mitään väärää tai syytä tarkistaa ylipäätään mitään hintatasoa jos tuote ja hinta ovat minulle mieleiset".

Ei se nyt ihan noin mene. Uusien autojen kauppahinta on varmaan halvimmillaankin siellä 20000€ nurkilla. Kun taas polkupyörissä se varmaan on alle 500 euroa. Joten jos uusi auto vaikka olisi näyttely kappale maksaisi 5000€ niin se ei ole sama asia kun 500€ polkupyörästä vaikka suhde on sama.
 
Hankala sille on mitään määritelmiä tehdä että kenen pitäisi hintavirhe ymmärtää ja kenen ei, kun lähtökohtaisesti kaikkia pitäisi kohdella samanvertaisesti. Maalaisjärkikään ei ole mikään vakio joka olisi kaikilla samanlainen.


Tollaisesta autokeissistä on juttu vireillä jossa 52 000€ auto myyty 37 000€. Oma veikkaus tähän että menee ostajan kannalle tuo.
Joo, mutta tuossa ei ole kyse edes 50% alennuksesta. Siinä fillaritapauksessa puhuttiin noin 85% alennuksesta, kuten tuossa minun hihasta malliksi heitetyssä autoesimerkissäkin.

Tuossa linkittämässäsi uutisessa on muuten huomioitava tämä Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) johtavan asiantuntijan Jukka Kaakkolan lausahdus (boldattu osa):
Mainostajalla on huolellisuusvelvoite, ja lähtökohtaisesti ilmoitetut hinnat ovat sitovia elinkeinonharjoittajalle.

Kaakkola huomauttaa, että täysin peruuttamaton ei kauppatapahtuma tällaisissa tapauksissa aina silti ole. Poikkeus kaupan sitovuuteen voi tulla, jos hinnassa on jokin sellainen selvä virhe, joka kuluttajan olisi pitänyt havaita.

Tuo on se pointti mitä minä tarkoitan. Monet kuvittelevat, että jos myyjä kämmää oikein kunnolla, niin se on asiakkaalle pelkkää voittoa, mutta ei se niin mene. Välistä voi toki onnistaa, mutta se on tapauskohtaista.
 
Ei se nyt ihan noin mene. Uusien autojen kauppahinta on varmaan halvimmillaankin siellä 20000€ nurkilla. Kun taas polkupyörissä se varmaan on alle 500 euroa. Joten jos uusi auto vaikka olisi näyttely kappale maksaisi 5000€ niin se ei ole sama asia kun 500€ polkupyörästä vaikka suhde on sama.
Asiakkaallakin on vastuuta, eikä tyhmyyteen/tietämättömyyteen vetoaminen ole mikään jokerikortti kaikissa tapauksissa. Tuossa ylläolevassa se on kiteytetty kuluttajaviraston puolesta ihan hyvin.

Ja kuka puhui mitään uudesta autosta. Voit siihen esimerkkiin kuvitella vaikka vähän kalliimman käytetyn.
 
1607689240862.png


Siinä vielä kuva pojille. Pitäkää hauskaa.
 
Ennemmin luulisi tuota 319,90 hintaa virheeksi, koska onhan tuo 3% alennus ihan naurettava

Juuri näin. Huvittaa kyllä nämä, jotka ovat aina varmoja, että kukaan ei tule saamaan tuotetta. Joutuvat monesti hiljentymään siinä vaiheessa kun tuotteita alkaa saapua tilaajille.

"Erityishintainen kampanjatuote
Käytä tilaisuus hyödyksi ja hanki tämä tuote tarjoushintaan!
Kampanjahinta 31,90 on voimassa 13.12.2020 klo 23.59 asti. Kampanjan eräkoko: 300 kpl"

Tässä on selvät ainekset siihen, että tuotteen saattaa saadakin kuluttajasuojan kautta. Mainostetaan erityishintaista kampanjatuotetta ja sitä on saatavilla rajoitettu. Kuten Gerald jo tuumasi niin minustakin tuossa -3% erityishinnassa vaikuttaisi olevan hintavirhe. Ihan jo tuon takia toivon, että kaikki tilanneet laittaa asian eteenpäin. Ihan oikein Verkkokaupalle, että sinne tulikin oikea erityishinta eikä mitään pilipalitarjousta.

Edit: Lisätään nyt vielä, että tällaiselle Switchiin perehtymättömälle tuossa kuvassa ei ole mitään ihmeellistä. En olisi todennäköisesti tilannut edes tarjoushinnalla.

Edit2: Nyt vasta näin tuon fillaritapauksen. Vähän vastaava juttu vastaavalla alennuksella. Asiantuntijoiden on helppo sanoa, että pelkkä pyörän jousi maksaa jo yli tarjoushinnan tai Switch ei ole ikinä ollu noin halpa. Ei tuollaisilla asioilla ole mitään merkitystä lopullisen päätöksen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri näin. Huvittaa kyllä nämä, jotka ovat aina varmoja, että kukaan ei tule saamaan tuotetta. Joutuvat monesti hiljentymään siinä vaiheessa kun tuotteita alkaa saapua tilaajille.

"Erityishintainen kampanjatuote
Käytä tilaisuus hyödyksi ja hanki tämä tuote tarjoushintaan!
Kampanjahinta 31,90 on voimassa 13.12.2020 klo 23.59 asti. Kampanjan eräkoko: 300 kpl"

Tässä on selvät ainekset siihen, että tuotteen saattaa saadakin kuluttajasuojan kautta. Mainostetaan erityishintaista kampanjatuotetta ja sitä on saatavilla rajoitettu.
Kuten jo alkuperäisessä ketjussa totesin, tuossa voi olla tosiaan ihan hyvät perustelut saada tuote tai hyvitys sitten joskus kun kuluttajavirasto on ensin sinne lähetetyn valituksen käsitellyt. Olkoonkin, että "poikkeus kaupan sitovuuteen voi tulla, jos hinnassa on jokin sellainen selvä virhe, joka kuluttajan olisi pitänyt havaita." Tuo oli Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) johtavan asiantuntijan Jukka Kaakkolan lainaus tuosta muutamaa viestiä ylempää.

Kuten Gerald jo tuumasi niin minustakin tuossa -3% erityishinnassa vaikuttaisi olevan hintavirhe. Ihan jo tuon takia toivon, että kaikki tilanneet laittaa asian eteenpäin. Ihan oikein Verkkokaupalle, että sinne tulikin oikea erityishinta eikä mitään pilipalitarjousta.
Nuo muutaman prosentin tarjoukset ovat verkkokaupoissa ihan normaaleja. Ne lasketaan tietokannassa olevasta ovh:sta ja lisätään sivulle automaattisesti.

Edit: Lisätään nyt vielä, että tällaiselle Switchiin perehtymättömälle tuossa kuvassa ei ole mitään ihmeellistä. En olisi todennäköisesti tilannut edes tarjoushinnalla.
Eikö "säästä 90%" 329€ arvoisesta tuotteesta kilistä kelloja mitenkään?

En tiedä minäkään entuudestaan tiedä mitä Switch maksaa, mutta sen tiedän siitä huolimatta että tuo hinta on 100% virheellinen. Se on sitten eri asia aikooko verkkokauppa.com siitä huolimatta kärsiä mokansa pr-mielessä omasta pussistaan. Epäilen että ei, mutta se riippuu varmaan siitäkin kuinka nopeasti ehtivät reagoimaan.
 
Vaikka kuluttajalautakunta nyt käsittelisikin asian ja suosittaisi Verkkokauppaa myymään tuotteen tuohon hintaan, ei niin tule tapahtumaan. Verkkokauppa on ennenkin jättänyt noudattamatta kyseisiä suosituksia.
 
Vaikka kuluttajalautakunta nyt käsittelisikin asian ja suosittaisi Verkkokauppaa myymään tuotteen tuohon hintaan, ei niin tule tapahtumaan. Verkkokauppa on ennenkin jättänyt noudattamatta kyseisiä suosituksia.

Vähän epäilen, että edes kuluttajalautakunta ei tässä tapauksessa tule suosittamaan Verkkokauppa.comia myymään tuotetta tuohon hintaan. Tuo 90% alennusprosentti alkaa olemaan jo sellainen, että se on todennäköisesti heidänkin mielestään selkeä hintavirhe. Mikäli tämä moka olisi tapahtunut jossain Black Fridayn pommitarjouksissa niin sitten ehkä mutta ei tällä tavoin normaalina viikonlopputarjouksena. Ja tosiaan kuten sanoit, niin Verkkokauppa.com ei varmasti toimita noita vaikka sitä suositettaisiin. Sinänsä kuitenkin ihan hyvä näpäytys Verkkikselle, tuollaiset kympin "tarjoukset" yli 300€ tuotteesta ovat melko typerää kikkailua.
 
Nuo muutaman prosentin tarjoukset ovat verkkokaupoissa ihan normaaleja. Ne lasketaan tietokannassa olevasta ovh:sta ja lisätään sivulle automaattisesti.

Eikö "säästä 90%" 329€ arvoisesta tuotteesta kilistä kelloja mitenkään?

Vaikka lasketaan mistä tahansa niin onhan tuo naurettavaa touhua.

Kilisyttää se hieman kelloja, mutta kerta sitä noin houkutellen mainostetaan niin en minä sitä virheeksi äkkiseltään tunnistaisi. Paitsi tietenkin jos/kun itse tarkistais hintahistoriaa hinta.fi:stä niinku jokaisella ostokerralla. Sitä ei voi kuitenkaan kaikilta vaatia eikä sekään kerro 100% varmuudella, että erityistarjous on virhe. Tässä kohtaa on kuluttajan etu, että sinne viljellään näitä "erityistarjouksia" ja "rajattuja eriä". Melko hauskalta perustelulta se varmasti kuulostaa aikanaan kuluttajariitalautakunnassa, kun yritetään selittää, että se erityistarjous piti olla 10e yli 300e tuotteesta.

Näillä eväin uskon vahvasti, että kuluttajat voittaa tälläkin kertaa. :thumbsup:
 
Ei näkynyt olevan mustalla listalla, mutta:

1607690829057.png

Veikkaisin, että kaikkien tuota konsolia haluavien pitää olla mukana tuossa KRL:n valituksessa.
Eli esimerkkinä:
Datsyuk13 ja Special Once tilaavat konsolin, kumpikaan ei saa sitä.
Datsyuk13 valittaa kuluttajaneuvojan kautta kuluttajariitalautakuntaan. Special Once valittaa täällä.
Puolen vuoden päästä KRL tekee päätöksen: Datsyuk13 saa konsolin tuolla hinnalla. Verkkokauppa kunnioittaa päätöstä. Datsuyk13 saa konsolin.
Special Once kyselee perään, saisinko hänkin konsolin, kun sama tapaus on kyseessä. Verkkokauppa näyttää keskisormea ja käskee kauniisti menemään nyt pois.

Näin se kuitenkin menee :)
 
Itsekin olin käytännössä varma, että tuota ei toimitettaisi vaan korkeintaan joku pieni lahjakortti on realistinen haave. Nyt jos kuitenkin tilauksiaan kivijalasta noutavat sen tällä hetkellä saavat, niin kyllähän tämä menee vähän jännemmäksi postitsekin tilanneiden kannalta.
 
"Hei,

kiitos tilauksestasi.

Meillä kävi Nintendo Switchin (tuote: 77171) hinnoittelussa näppäilyvirhe. Tuotetta ei ollut tarkoitus myydä 90% alennuksella (hintaan 31,90 euroa). Tällä kertaa myymme hyvän joulumielen nimissä kaikille tuolla hinnalla tilanneille yhden kappaleen konsolia. Ylimääräiset konsolit poistamme tilauksista, koska kyseessä oli selvä virhe.

Mukavaa joulun odotusta!

Verkkokauppa.com / Asiakaspalvelu"

:tup: :tup: :tup: :tup:
 
"Hei,

kiitos tilauksestasi.

Meillä kävi Nintendo Switchin (tuote: 77171) hinnoittelussa näppäilyvirhe. Tuotetta ei ollut tarkoitus myydä 90% alennuksella (hintaan 31,90 euroa). Tällä kertaa myymme hyvän joulumielen nimissä kaikille tuolla hinnalla tilanneille yhden kappaleen konsolia. Ylimääräiset konsolit poistamme tilauksista, koska kyseessä oli selvä virhe.

Mukavaa joulun odotusta!

Verkkokauppa.com / Asiakaspalvelu"

:tup: :tup: :tup: :tup:

Siinä on taas varsin asiallinen kuitti niille, jotka niin itsevarmasti aina mainostavat näissä, että kukaan ei saa tuotetta! Hienoa toimintaa. Sama olisi tapahtunut kuluttajasuojan kautta viiveellä :)
 
"Hei,

kiitos tilauksestasi.

Meillä kävi Nintendo Switchin (tuote: 77171) hinnoittelussa näppäilyvirhe. Tuotetta ei ollut tarkoitus myydä 90% alennuksella (hintaan 31,90 euroa). Tällä kertaa myymme hyvän joulumielen nimissä kaikille tuolla hinnalla tilanneille yhden kappaleen konsolia. Ylimääräiset konsolit poistamme tilauksista, koska kyseessä oli selvä virhe.

Mukavaa joulun odotusta!

Verkkokauppa.com / Asiakaspalvelu"

:tup: :tup: :tup: :tup:

Mitä hittoa, laittaako ne oikeasti tulemaan konsolit kolmella kympillä tilanneille :btooth:
 
V**uttaa ihan vähän :btooth: se ainoa päivä kun en ainakaan kerran vilkaise tarjoukset ketjua... noh, jatketaan litella pelaamista. :cool:
 
Siinä on taas varsin asiallinen kuitti niille, jotka niin itsevarmasti aina mainostavat näissä, että kukaan ei saa tuotetta! Hienoa toimintaa. Sama olisi tapahtunut kuluttajasuojan kautta viiveellä :)
Mikä ihmeen "asiallinen kuitti"?

Väitätkö vastaan, ettei suurin osa hintavirhetilaajista jäisi normaalisti nuolemaan näppejään? Kuluttajavirastoon ei monikaan lähde lomakkeita täyttelemään. Toisekseen johan siitä oli tuossa aiemminkin puhetta, että voi olla että taipuvat kohtaloonsa ja antavat tuotteet jo nyt.

Ja mistäs sitä tietää, vaikka tuo olisi ollut suunniteltu pr-kampanja (tosin pikaisesti laskettuna noin 60 000€ arvoinen sellainen, jos niitä konsoleita oikeasti myytiin 300kpl). Jos se oli sissimarkkinointia, niin foliohattu päässä sanoisin että niitä oli oikeasti saatavilla vain murto-osa ilmoitetusta.

Veikkaisin, että kaikkien tuota konsolia haluavien pitää olla mukana tuossa KRL:n valituksessa.
Eli esimerkkinä:
Datsyuk13 ja Special Once tilaavat konsolin, kumpikaan ei saa sitä.
Datsyuk13 valittaa kuluttajaneuvojan kautta kuluttajariitalautakuntaan. Special Once valittaa täällä.
Puolen vuoden päästä KRL tekee päätöksen: Datsyuk13 saa konsolin tuolla hinnalla. Verkkokauppa kunnioittaa päätöstä. Datsuyk13 saa konsolin.
Special Once kyselee perään, saisinko hänkin konsolin, kun sama tapaus on kyseessä. Verkkokauppa näyttää keskisormea ja käskee kauniisti menemään nyt pois.

Näin se kuitenkin menee :)
Niinpä. Ei se auta jos kitisee että "kun kaverikin oli saaanut valituksensa jälkeen teiltä tonnin tuotteen kympillä". Jokaisen ostajan pitää tehdä oma valituksensa (ja saada siihen se suositus kuluttajariitalautakunnalta), tai olla ainakin virallisesti mukana sellaisessa. Enkä nyt tarkoita tätä konsolikeissiä, joka ratkesi verkkokaupan goodwillinä, vaan yleisesti.
 
Ja mistäs sitä tietää, vaikka tuo olisi ollut suunniteltu pr-kampanja (tosin pikaisesti laskettuna noin 60 000€ arvoinen sellainen, jos niitä konsoleita oikeasti myytiin 300kpl). Jos se oli sissimarkkinointia, niin foliohattu päässä sanoisin että niitä oli oikeasti saatavilla vain murto-osa ilmoitetusta.

Ei niitä toki toimiteta 300:aa juuri niiden ansiosta, jotka yrittivät tilata monta. Enkä tosiaankaan usko tämän touhun tahallisuuteen, koska olisi Verkkis jättänyt vähemmän tilaa satunnaisvaihtelulle esim rajaamalla nuo jo lähtökohtaisesti yhteen per asiakas ja pienentämällä erän sitten just sen kokoiseksi kuin budjetoivat.

Nyt sattui paha moka, johon sitten improvisoitiin nopeasti asiakkaita miellyttävä PR-positiivinen ratkaisu.
 
Mikä ihmeen "asiallinen kuitti"?

Ihan vaan niille, jotka tulevat innoissaan sanomaan, että "kukaan ei tule saamaan tuota, ihan selvä hintavirhe" ja laittavat joutavat perustelut perään.

Olen ollut itsekin pari kertaa tilaajana isoissa hintavirhetapauksissa. Molemmissa tapauksissa useat käyttäjät kertoivat miten tuotteita ei voi saada tuollaisella alennuksella. Milloin oli hintaseurannan mukaan liian halpaa ja milloin jää saamatta minkäkin tulkinnan mukaan.

Molemmissa tapauksissa valittaneet saivat tuotteet. Toinen oli Sonyn soundbar Komplettista ja toista en enää muista.

Näillä mennään ja onnittelut tilanneille tässäkin tapauksessa! Varmasti mieluisa jouluyllätys :)
 
Ihan vaan niille, jotka tulevat innoissaan sanomaan, että "kukaan ei tule saamaan tuota, ihan selvä hintavirhe" ja laittavat joutavat perustelut perään.
Johtuu siitä, että yleensä niin käy. Poikkeus vahvistaa säännön, vai miten se meni.

Olen ollut itsekin pari kertaa tilaajana isoissa hintavirhetapauksissa. Molemmissa tapauksissa useat käyttäjät kertoivat miten tuotteita ei voi saada tuollaisella alennuksella. Milloin oli hintaseurannan mukaan liian halpaa ja milloin jää saamatta minkäkin tulkinnan mukaan.

Molemmissa tapauksissa valittaneet saivat tuotteet. Toinen oli Sonyn soundbar Komplettista ja toista en enää muista.

Näillä mennään ja onnittelut tilanneille tässäkin tapauksessa! Varmasti mieluisa jouluyllätys :)
Joskus arpa voittaa, eikä se ole meiltä muilta pois. Onnittelut täältäkin kaikille kolmen kympin konsolin ostajille. Jos olisin moista vaille, niin ostaisin heittämällä 200 eurolla jos jollakin osui kohdalle tarpeeton jokerivoitto.
 
Ihan vaan niille, jotka tulevat innoissaan sanomaan, että "kukaan ei tule saamaan tuota, ihan selvä hintavirhe" ja laittavat joutavat perustelut perään.

Olen ollut itsekin pari kertaa tilaajana isoissa hintavirhetapauksissa. Molemmissa tapauksissa useat käyttäjät kertoivat miten tuotteita ei voi saada tuollaisella alennuksella. Milloin oli hintaseurannan mukaan liian halpaa ja milloin jää saamatta minkäkin tulkinnan mukaan.

Molemmissa tapauksissa valittaneet saivat tuotteet. Toinen oli Sonyn soundbar Komplettista ja toista en enää muista.

Näillä mennään ja onnittelut tilanneille tässäkin tapauksessa! Varmasti mieluisa jouluyllätys :)

Itsekkin olen joitain kertoja tilannut hintavirheellisen tuotteen ja en ole kertaakaan saanut tilaamaani. Jotenkin ei ole noissa ollut onnea. :D Clash Ohlsonilta en viime vuonna tilannut mitään, kun en keksinyt mitään sopivaa. Jälkikäteen jäi sitten harmittamaan.
Kesän korvilla tilasin kuulokkeet, joiden en edes tiennyt olevan hintavirhe, kun vasta silloin kuin tuli peruuntumisesta viestiä sähköpostiin. Ei ollut edes mitenkään erikoinen "tarjous", mutta myyjäliikkeen mielestä hintavirhe. Enpä jaksanut siitä tai muustakaan tapella :)
 
Ihan vaan niille, jotka tulevat innoissaan sanomaan, että "kukaan ei tule saamaan tuota, ihan selvä hintavirhe" ja laittavat joutavat perustelut perään.

Olen ollut itsekin pari kertaa tilaajana isoissa hintavirhetapauksissa. Molemmissa tapauksissa useat käyttäjät kertoivat miten tuotteita ei voi saada tuollaisella alennuksella. Milloin oli hintaseurannan mukaan liian halpaa ja milloin jää saamatta minkäkin tulkinnan mukaan.

Molemmissa tapauksissa valittaneet saivat tuotteet. Toinen oli Sonyn soundbar Komplettista ja toista en enää muista.

Näillä mennään ja onnittelut tilanneille tässäkin tapauksessa! Varmasti mieluisa jouluyllätys :)

Olen itse kaikissa aiemmissa tapauksissa pitänyt todennäköisenä, että kuluttajalautakunta ottaa kuluttajan puolen. Tämä on ensimmäinen tapaus missä olen pitänyt sitä epätodennäköisenä. Onhan tämä nyt ehkä se kaikista selkein hintavirhe, mitä täällä on tullut vastaan. Esimerkiksi tuo Komplettin soundbar oli vielä aika kevyttä tähän verrattuna ja vaikkapa CDONin näyttötapauksessa tapahtuma-aikana ollut Black Friday ja sen räikeä mainostud auttoi huomattavasti kuluttajaa. Tietysti nyt ei päästy näkemään kuluttajalautakunnan kantaa mutta tilaajat ovat siitä varmasti tyytyväisiä.
 
Jos haluaa kokeilla onneensa hintavirhe arpajaisissa ihan kivijalassa niin tänään lähti seppälän prismasta 8 päkki 4,6% karhua yhden tölkin hinnalla :sbeer:
jos olisin huomannut jo kassalla tai autossa niin olisin varmasti hakenut lisää.
 
Jos haluaa kokeilla onneensa hintavirhe arpajaisissa ihan kivijalassa niin tänään lähti seppälän prismasta 8 päkki 4,6% karhua yhden tölkin hinnalla :sbeer:
jos olisin huomannut jo kassalla tai autossa niin olisin varmasti hakenut lisää.
Kai se halvalla lähti, kun kassa mokasi ja luki koodin tölkistä eikä itse pakkauksesta.
 
Jos haluaa kokeilla onneensa hintavirhe arpajaisissa ihan kivijalassa niin tänään lähti seppälän prismasta 8 päkki 4,6% karhua yhden tölkin hinnalla :sbeer:
jos olisin huomannut jo kassalla tai autossa niin olisin varmasti hakenut lisää.

Todennäköisesti skannasi vahingossa viivakoodin tölkistä eikä kääreestä, paitsi jos kuitissa lukee 8-pack.
 
Todennäköisesti skannasi vahingossa viivakoodin tölkistä eikä kääreestä, paitsi jos kuitissa lukee 8-pack.
tölkkien viivakoodit ei näy sen mustan muovin läpi,eikä näy paketin avonaisessa päädyssäkään tuossa paketissa.kuitissa lukee "karhu 0,33L tlk ei tilk",mitä lie toi "ei tilk" tarkoittaakaan.
 
tölkkien viivakoodit ei näy sen mustan muovin läpi,eikä näy paketin avonaisessa päädyssäkään tuossa paketissa.kuitissa lukee "karhu 0,33L tlk ei tilk",mitä lie toi "ei tilk" tarkoittaakaan.
Jos kuitissa ei lue pantteja 8*0,15 niin on väärä enari luettu myyjän toimesta, tai jollain magialla kaupan systeemissä kustu huolella tuon 8-packin enari, mitä epäilen.
 
tölkkien viivakoodit ei näy sen mustan muovin läpi,eikä näy paketin avonaisessa päädyssäkään tuossa paketissa.kuitissa lukee "karhu 0,33L tlk ei tilk",mitä lie toi "ei tilk" tarkoittaakaan.

Sillon se on joka tapauksessa yksittäisen tölkin koodi, eli jostain se sen nappasi eikä sen 8-päkin viivakoodista.

Googletus kertoo että "Ei tilk" tarkoittaa "ei tilavuuskoodia, eli ko. tuotteen taustatietoihin ei ole merkitty, minkä kokoinen pakkaus on kyseessä" ja tavallinen teksti juomatölkkien kanssa.
 
Sillon se on joka tapauksessa yksittäisen tölkin koodi, eli jostain se sen nappasi eikä sen 8-päkin viivakoodista.

Googletus kertoo että "Ei tilk" tarkoittaa "ei tilavuuskoodia, eli ko. tuotteen taustatietoihin ei ole merkitty, minkä kokoinen pakkaus on kyseessä" ja tavallinen teksti juomatölkkien kanssa.
Entisenä kaljakuskina mulle on kerrottu että se on Ei tilauskoodi, eli normaalisti kun kaupan henkilökunta skannaa tilauspäätteellä hyllyn reunasta enarit, Ei tilk-lapun kohdalla sitä koodia ei käytetä tuotteen tilaukseen, koska se on esim yksittäisen tölkin hinta&koodi, kun taas tilaukset menee vaikkapa 8-packin koodilla.
 
jos huomaat virheen mitä teet, VÄÄRIN, sanot siitä kauppiaalle etkä hyödynnä epäkohtaa, teet toiselle niinu itelle haluaisit tehtävän, maailamn kurjuus johtuu ihan ihmisestä, jos naapuri tekee älä matki vammasena
Itse aina toisella kertaa sanon jos huomaan hintavirheen. Kun ei siitä mitään alennusta saa vaikka epäkohtia ilmoittaa ja jos niistä minun grillimakkaroista sillä kertaa pitäisiki maksaa enemmän, niin jätän ostamatta jollei se halua antaa niitä siihen hintaan mitä heidän kassaan on ohjelmoitu väärin.

/kerranki ostin takin joka ei ollut missään alennuksessa, mutta kassalla oli 50% hinnasta pois. En sanonut mitään kun kuitenkin oli nahkatakki. Seuraavalla kerralla kävin sanomassa asiasta että siellä on hinnoittelussa virhe.
 
Itse aina toisella kertaa sanon jos huomaan hintavirheen. Kun ei siitä mitään alennusta saa vaikka epäkohtia ilmoittaa ja jos niistä minun grillimakkaroista sillä kertaa pitäisiki maksaa enemmän, niin jätän ostamatta jollei se halua antaa niitä siihen hintaan mitä heidän kassaan on ohjelmoitu väärin.

/kerranki ostin takin joka ei ollut missään alennuksessa, mutta kassalla oli 50% hinnasta pois. En sanonut mitään kun kuitenkin oli nahkatakki. Seuraavalla kerralla kävin sanomassa asiasta että siellä on hinnoittelussa virhe.
Yrititkö siis käydä ostamassa samaa takkia toistamiseen ja päätit silloin huomauttaa virheestä? Vai onko tuo jossakin kaupassa niin yleistä, että tulee vastaan useamminkin? :D
 
"Seuraavalla kerralla kävin sanomassa asiasta että siellä on hinnoittelussa virhe."

/Mutu
Lievitti omantunnontuskiaan varkaudestaan ilmoittamalla liikkeelle että heillä on hintavirhe tuotteessa.
 
"Seuraavalla kerralla kävin sanomassa asiasta että siellä on hinnoittelussa virhe."

/Mutu
Lievitti omantunnontuskiaan varkaudestaan ilmoittamalla liikkeelle että heillä on hintavirhe tuotteessa.

Mallikkainta olis tietty jo ekalla kerralla huomauttaa ja jättää hyötymäti hintavirheestä, mutta ei tuota nyt oikein varkaudeksikaan voi kutsua. Tossa kuitenkin oli molemmat osapuolet lopulta hyötyvänä osapuolena, ostajalle halpa takki ja kauppa kuitenkin sai tietää hintavirheestä ja mahdolliset menetykset jatkossa vältettiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Jimmsille näytönohjain lähdössä takuupalautuksena erinöisten ongelmien vuoksi. Kortista asennusvaiheessa irronnut osittain Sarjanumerotarra, olisiko viisi viimeistä merkkiä näkyvillä. Alkuperäinen pakkaus löytyy jossa tunnistetiedot on. Mitenköhän palautuksen laita, kun ohjeissa on että täytyy maksaa 30e, mikäli sarjanumero on edes osittain irronnut? Nihkeätä ollut muutoinkin.

Kokemuksia, mitenhän tässä käy?
 
Viimeksi muokattu:
Jimmsille näytönohjain lähdössä takuupalautuksena erinöisten ongelmien vuoksi. Kortista asennusvaiheessa irronnut osittain Sarjanumerotarra, olisiko viisi viimeistä merkkiä näkyvillä. Alkuperäinen pakkaus löytyy jossa tunnistetiedot on. Mitenköhän palautuksen laita, kun ohjeissa on että täytyy maksaa 30e, mikäli sarjanumero on edes osittain irronnut? Nihkeätä ollut muutoinkin.

Kokemuksia, mitenhän tässä käy?

Pakko kysyä miten se on voinut käytössä irrota?
 
Jimmsille näytönohjain lähdössä takuupalautuksena erinöisten ongelmien vuoksi. Kortista asennusvaiheessa irronnut osittain Sarjanumerotarra, olisiko viisi viimeistä merkkiä näkyvillä. Alkuperäinen pakkaus löytyy jossa tunnistetiedot on. Mitenköhän palautuksen laita, kun ohjeissa on että täytyy maksaa 30e, mikäli sarjanumero on edes osittain irronnut? Nihkeätä ollut muutoinkin.

Kokemuksia, mitenhän tässä käy?

Väittäisin ettei tuolla sarjanumerotarralla ole tuon taivaallista väliä ellei sitä takuuehdoissa ole tuolla tavoin ole määritelty ja sinulle kaupantekotilanteessa toimitettu. Suhtautuisin aika skeptisesti tuollaiseen takuuehtoon siinäkin tapauksessa. Sarjanumeron irtoaminen ei kuitenkaan riko laitetta, joka on se olennainen asia tässä.

Yleisesti ottaen riittää, että on joku tosite kaupasta. Jos ei mene takuuseen niin menee todennäköisesti kuitenkin virhevastuuseen, joten noista takuuehdoista turha vääntää. Jimmsillä vähän pärisee yli nyt. Valmistajan ja Jimssin väliset ongelmat ei kuulu sinulle. Älä luovuta.

Edit. typoja
 
Viimeksi muokattu:
Jimmsille näytönohjain lähdössä takuupalautuksena erinöisten ongelmien vuoksi. Kortista asennusvaiheessa irronnut osittain Sarjanumerotarra, olisiko viisi viimeistä merkkiä näkyvillä. Alkuperäinen pakkaus löytyy jossa tunnistetiedot on. Mitenköhän palautuksen laita, kun ohjeissa on että täytyy maksaa 30e, mikäli sarjanumero on edes osittain irronnut? Nihkeätä ollut muutoinkin.

Kokemuksia, mitenhän tässä käy?

Tämähän on normaali reklamaatiotapaus, jolloin tuollaisia tietoja ei voi asiakkaalta edes vaatia. Itse asiassa sinun ei tarvitsisi heille toimittaa edes alkuperäistä pakkausta eikä kuittia, ja joutuisivat silti korvaamaan/korjaamaan tuotteen.

Takuuhan on vain "laajennettu virhevastuu", eli tuo asiakkaalle jotain lisäturvaa, jota ei lain puitteissa tule. Se on aivan sama, mitä he sieltä höpöttelevät. Useimmiten, kun asiakas osoittautuu omat oikeutensa tuntevaksi, niin kaupat antavat helpolla periksi. Taitaa olla enemmänkin myyjien tietämättömyyttä, että näissä ollaan hankalia alkuun - varsinkin, kun valmistaja korvaa kaupalle asiakkaan reklamoiman tuotteen.

Täältä ammuksia: Tavaran kauppa: Virhevastuu ja takuu | Kuluttajaliitto

Source: olen kaupan alalla töissä.
 
DNA lähti karhuamaan rahoja takaisin, kun olivat BF:n alla antaneet tilata PS5:n ohjaimen kylkiäisenä ilmaiseksi myös latausaseman. Hienoa toimintaa DNA:lta...
 
DNA lähti karhuamaan rahoja takaisin, kun olivat BF:n alla antaneet tilata PS5:n ohjaimen kylkiäisenä ilmaiseksi myös latausaseman. Hienoa toimintaa DNA:lta...

Mikäs tässä on alunperin ollut kaupanpäällinen ohjaimen kanssa?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 648
Viestejä
4 480 269
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom