• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

DNA lähti karhuamaan rahoja takaisin, kun olivat BF:n alla antaneet tilata PS5:n ohjaimen kylkiäisenä ilmaiseksi myös latausaseman. Hienoa toimintaa DNA:lta...
No onpa aika erikoista toimintaa, että jälkikäteen lähtevät tilausta muuttamaan.
 
PS5 ohjaimen latausasema.

He lähtivät karhuamaan maksamiaan rahojaan takaisin, koska olivat antaneet myös latausaseman kaupanpäälle ohjaintilaukseen, jossa latausaseman piti tulla kaupan päälle?

Edelleen haluaisin vähän tarkennusta, kun en tapausta tiedä. Oliko tämä siis tarjous, joka mainostettiin "ohjain + latausasema" ja nyt laskuttavat latausaseman erikseen vai mitähän ihmettä?
 
He lähtivät karhuamaan maksamiaan rahojaan takaisin, koska olivat antaneet myös latausaseman kaupanpäälle ohjaintilaukseen, jossa latausaseman piti tulla kaupan päälle?

Edelleen haluaisin vähän tarkennusta, kun en tapausta tiedä. Oliko tämä siis tarjous, joka mainostettiin "ohjain + latausasema" ja nyt laskuttavat latausaseman erikseen vai mitähän ihmettä?

Ilmeisesti bugin takia hinta oli 0€ (eikä voinut tilata yksinään), mutta lisäämällä tilaukseen jotain meni tilaus läpi. Ei virallinen tarjous vaan bugia hyödyntämälllä tehty oma tarjous.

Edit: DNA moka että toimittivat, jolloin tuo hinta sitonee heitä.
 
He lähtivät karhuamaan maksamiaan rahojaan takaisin, koska olivat antaneet myös latausaseman kaupanpäälle ohjaintilaukseen, jossa latausaseman piti tulla kaupan päälle?

Edelleen haluaisin vähän tarkennusta, kun en tapausta tiedä. Oliko tämä siis tarjous, joka mainostettiin "ohjain + latausasema" ja nyt laskuttavat latausaseman erikseen vai mitähän ihmettä?
Heiltä kun BF:n aikaan tilasi PS5:n ohjaimen ja samaan tilaukseen laittoi myös latausaseman niin latausaseman hinnaksi muodostui 0 euroa ostoskoriin sekä tilausvahvistukseen. Ja he siis lähettivät molemmat tuotteet asiakkaalle. Nyt vetoavat virheeseen ja lähettivät tästä laskun, että maksa tai lähetä tuotteet takaisin.
 
DNA lähti karhuamaan rahoja takaisin, kun olivat BF:n alla antaneet tilata PS5:n ohjaimen kylkiäisenä ilmaiseksi myös latausaseman. Hienoa toimintaa DNA:lta...
Oho! Laskunko laittoivat vai miten alkoivat karhuamaan? On kyllä posketonta meininkiä 29euron latausaseman takia vrt verkkokauppa.com
 
Heiltä kun BF:n aikaan tilasi PS5:n ohjaimen ja samaan tilaukseen laittoi myös latausaseman niin latausaseman hinnaksi muodostui 0 euroa ostoskoriin sekä tilausvahvistukseen. Ja he siis lähettivät molemmat tuotteet asiakkaalle. Nyt vetoavat virheeseen ja lähettivät tästä laskun, että maksa tai lähetä tuotteet takaisin.
Tännekin tuli lasku mailina, kuukauden DNA odotteli asian kanssa. Pahoittelevat asiasta aiheutuvaa vaivaa. Vaihtoehtoina maksa tai palauta tuote.

Spoilerissa alkuperäinen tarjousviesti kyseisestä ketjusta:
Tuote: PS5 DualSense -latausalusta (ilmaiseksi DualSense-ohjainta tilatessa?)
Hinta: 0€ (ohjaimen kanssa ostettuna)
Kauppa: DNA
Voimassa: ?
Linkki: PlayStation 5 DualSense -latausalusta | DNA

Näyttökuva 2020-11-21 kello 14.36.57.png


Tilailin tässä äsken ohjainta ja latausalustaa DNA:lta, ilokseni kassalla huomasin että latausalusta tulee ilmaiseksi? Mitään mainintaa en löytänyt kyseisestä tarjouksesta, ilmeisesti ohjainta ostaessa saa kaupan päälle. Kassalta pääsin läpi, en tiedä tuleeko myöhemmin noottia perään.
 
Oho! Laskunko laittoivat vai miten alkoivat karhuamaan? On kyllä posketonta meininkiä 29euron latausaseman takia vrt verkkokauppa.com
Joo, lasku tuli samassa uhkailuviestissä. Laskussa oleva myytävä nimike oli "Lyhytaikaiset saadut ennakot" ja kappalemäärä oli 1 eli mitähän hittoa tuokin muka tarkoittaa. En oikein edes tiedä onko DNA:lla tässä minkäänlaista oikeaa valtuutta lähteä lähettämään tekaistuja laskuja, koska mitään perustetta heillä ei tälle ole. Vähän sama kuin yrittäisi lähettää kauppiaalle laskun otsikolla "Käyttämättä jäänyt taloudellinen hyöty" kun missaa jonkun hyvän tarjouksen.

Varsinkin tuo vielä oli BF:n aikaan niin erittäin hankala vedota, etteikö tuollainen "osta ohjain ja saat lataustelakan kaupanpäälle" voisi olla ihan realistinen tarjous, vaikka sitä ei erikseen mainostettukaan.

Voi kyllä miettiä, mikä mainosarvo tälläkin on DNA:lle. Itse en ainakaan tule nyt enkä ikinä jatkossa tilaamaan tuolta yhtään mitään. Onneksi noita operaattoreita on sen verran paljon, että on varaa mistä valita.
 
Onhan tuo nyt ihan perseestä kiristää asiakkaalta lisää rahaa tai vaatia tuotteen palautusta monta viikkoa myöhemmin ja vielä noin pikkusumman takia. Itse kyllä valittaisin DNA:lle, ja jos ei taivu niin kuluttajaneuvontaan.
 
En oikein edes tiedä onko DNA:lla tässä minkäänlaista oikeaa valtuutta lähteä lähettämään tekaistuja laskuja, koska mitään perustetta heillä ei tälle ole.

Eikös perusteena ole tavallaan se, että järjestelmävirheen takia tuo tuote on jäänyt aiemmin laskuttamatta. En nyt siis oikein tiedä voiko laskua täysin tekaistuksikaan väittää. DNA antoi kuitenkin vaihtoehdon myös palauttaa se tuote.

Varsinkin tuo vielä oli BF:n aikaan niin erittäin hankala vedota, etteikö tuollainen "osta ohjain ja saat lataustelakan kaupanpäälle" voisi olla ihan realistinen tarjous, vaikka sitä ei erikseen mainostettukaan.

Kyllähän siitä olisi jotain ilmoitettu, jos se olisi ollut oikea tarjous. Vaikka tuollainen voisi olla realistinen tarjous niin tässä tapauksessa se oli kuitenkin melko selvä järjestelmävirhe.

Voi kyllä miettiä, mikä mainosarvo tälläkin on DNA:lle. Itse en ainakaan tule nyt enkä ikinä jatkossa tilaamaan tuolta yhtään mitään.

Aika typeräähän tuo on lähteä noin pienen summan takia lähes kuukausi jälkikäteen perimään rahoja tai tuotetta takaisin. Jotenkin epäilisin, että ei noita nyt ihan hirveästi varastossa kuitenkaan voinut olla. Kaikkihan sieltä toki meni heti kun tuota ilmaista telakkaa alettiin mainostamaan tarjousketjussa. Tuskin tuossa nyt kuitenkaan hirveän suurta tappiota tulisi vaikka antaisi mennä ilmaisiksi ja se olisi järkevin ratkaisu huomioiden miten myöhään ovat liikenteessä oman virheensä korjaamisen kanssa. Kyllähän ainakin tuosta asian käsittelyn hitaudesta kannattaa reklamoida. Toisaalta en ihan täysin ymmärrä sitäkään, että hyödynnetään järjestelmävirhettä ja laitetaan firma boikottiin kun siitä tuleekin sanomista. Tuon telakanhan pystyi saamaan yksinäänkin ilmaiseksi, kun poisti ohjaimen tilaukselta.
 
Viimeksi muokattu:
Aika hiljaista on DNA:n saada tällä ränkkäämisellä yhtään mitään. Ei muutakun riitauttamaan aiheeton lasku, ja mikäli DNA haluaa asiaa tuosta vielä lähteä viemään eteenpäin, niin asiakkaalla on todistuksena tilausvahvistus 0 euron hintaisesta tuotteesta.

Voi muutenkin miettiä että mitä ihmeen virkaa käytetyllä 29 euron arvoisella tuotteella olisi DNA:lle.
 

"Kuluttajalla ei ole velvollisuutta maksaa lisäkuluja, joista yritys ei ole antanut tietoa ennen tilauksen tekemistä ja joihin kuluttaja ei ole antanut selkeästi suostumustaan. "
 
Eikös perusteena ole tavallaan se, että järjestelmävirheen takia tuo tuote on jäänyt aiemmin laskuttamatta. En nyt siis oikein tiedä voiko laskua täysin tekaistuksikaan väittää. DNA antoi kuitenkin vaihtoehdon myös palauttaa se tuote.
Kauppa on kauppa, kun maksu on suoritettu ja tilausvahvistus on saatu. Tässä tapauksessa myyjällä on ollut vielä aikaa varmistaa kauppahinta ennen tuotteen lähettämistä ja eikö se ole myyjältä aika selkeä kaupan hyväksyminen kun tuote lähetetään asiakkaalle. Miten se tuote palautetaan takaisin, jos se on erimerkiksi otettu jo käyttöön tai annettu lahjaksi jollekin? Kyllä DNA on todella heikoilla lähteä penäämään rahoja takaisin kuukausi sen jälkeen kun tuote on lähetetty. Eihän heillä ole minkäänlaista sopimusta johon edes vedota.
 
Pistin viime hetkellä Xbox Elite V2-pädistä huoltopyynnön(takuu loppuu 22.12), yrittänyt jo monta kertaa firefoxilla mutta sillä ei ms:n sivu toimi, aina hävisi homma lopussa avaruuteen. Nyt chromella onnistui, mutta vastaus--emailissa olikin etteivät voineet lähettää sitä tarraa tms jossa osoitteet pakettiin yms. Eli mistäs tuo nyt sitten, hatusta vaan jonnekin? ja siitähän ei pitäisi joutua kuitenkaan maksamaan.
 
Onko kokemuksia tilata CDON:n kautta Delivast -nimiseltä toimittajalta tavaraa? Tilasin muutaman puhelintarvikkeen 19.11 (kirjepostia) ja tuotteet on myös sivujen/sähköpostin mukaan toimitettu. Ei ole kuitenkaan tullut, eivätkä vastaa CDON:n sivujen kautta laitettuihin viesteihin mitään.

Samalla tilauksella tuli parilta muultakin toimittajalta tavaraa ja ne tuli nopeasti postilaatikkoon.

Mietin onko tuo jossain kaukana oleva toimija vai mikä kestää, toimitusajaksi luvattiin 2-4pv.
 
Keissi:
* 2 viikkoa sitten tilattu netin valaisin-/sisustuskaupasta 400 euron valaisin 90% alennuksella. Maksutapana lasku. Ei mainintaa rajallisesta erästä tms.
* Sähköpostiin tulee tilausvahvistus yms. Valaisin on tilattavissa vielä seuraavanakin päivänä, mutta hinta palannut normaaliksi.
* Kahden päivän päästä tilauksesta tulee ilmoitus: ”Tilaamasi tuote on valitettavasti myyty loppuun, eikä ole enää saatavilla”. Nettisivulta tarkastus ja ei tosiaan ole enää tilattavissa.
* Ajattelin antaa asian olla, mutta tarkastinpa eilen tilanteen ja valaisin on taas saatavilla.

Vieläköhän tässä on jotain saumaa alkaa vaatimaan valaisinta tuolla alennushinnalla? Valitettavasti en tajunnut ottaa tuosta alkuperäisestä alennussivusta screenshottia.
 
Keissi:
* 2 viikkoa sitten tilattu netin valaisin-/sisustuskaupasta 400 euron valaisin 90% alennuksella. Maksutapana lasku. Ei mainintaa rajallisesta erästä tms.
* Sähköpostiin tulee tilausvahvistus yms. Valaisin on tilattavissa vielä seuraavanakin päivänä, mutta hinta palannut normaaliksi.
* Kahden päivän päästä tilauksesta tulee ilmoitus: ”Tilaamasi tuote on valitettavasti myyty loppuun, eikä ole enää saatavilla”. Nettisivulta tarkastus ja ei tosiaan ole enää tilattavissa.
* Ajattelin antaa asian olla, mutta tarkastinpa eilen tilanteen ja valaisin on taas saatavilla.

Vieläköhän tässä on jotain saumaa alkaa vaatimaan valaisinta tuolla alennushinnalla? Valitettavasti en tajunnut ottaa tuosta alkuperäisestä alennussivusta screenshottia.
Siis oletko maksanut sen valaisimen?
Mitä tilausvahvistuksessa lukee hinnasta?
Jos tilausvahvistuksessa lukee että se hinta on se ale hinta, niin olet oikeutettu saamaan valaisimen sillä -90%, ellei "hinta ollut niin halpa että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olleen hintavirhe". Lisäksi netissä on svustoja, jotka arjistoivat nettisivuja, joista saatat saada sen alehinnan näkyviin.
 
En ole maksanut valaisinta, koska en koskaan laskuakaan saanut. Tilausvahvistuksessa ja peruutusviestissä on tuo alennettu hinta, joten sen suhteen ei pitäisi olla ongelmaa.
 
Miksi firma ei sitten vetoa hintavirheeseen? Varsin todennäköistä, että se sellainen oli, mutta ei myyjäpuolen selkeä valehtelukaan tunnu kovin asialliselta.
Minun mielestäni olet oikeutettu saamaan tuotteen siihen hintaan, joka lukee tilausvahvistuksessa, ellei myyjä vetoa hintairheeseen, ja tällöin jää kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi oliko hintavirhe niin suuri että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olleen hintavirhe.

Eli itse ottaisin myyjään yhteyttä ja vaatisin toimittamaan sen valaisimen tilausvahvistuksen mukaisesti, ja samalla maksutietoja tilauksen maksamista varten. Jos ei tuota tulosta, niin ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
 
Minun mielestäni olet oikeutettu saamaan tuotteen siihen hintaan, joka lukee tilausvahvistuksessa, ellei myyjä vetoa hintairheeseen, ja tällöin jää kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi oliko hintavirhe niin suuri että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olleen hintavirhe.

Eli itse ottaisin myyjään yhteyttä ja vaatisin toimittamaan sen valaisimen tilausvahvistuksen mukaisesti, ja samalla maksutietoja tilauksen maksamista varten. Jos ei tuota tulosta, niin ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
Mua vähän hymyilyttää tämmöinen asenne. Mutta onneksi varmaan teistä kukaan ei ole yrittäjä, tai ei varmasti ole, kun ei ole mitään ymmärrystä tuollaista virhettä kohtaan. Vähän tulee mieleen ne Nordean veronkiertojutut, kun porukka vauhkosi niistä. Kuitenkin moni näistä valittajista haki viinansa virosta, eli kiersivät ihan samalla tavalla veroja.
 
Mua vähän hymyilyttää tämmöinen asenne. Mutta onneksi varmaan teistä kukaan ei ole yrittäjä, tai ei varmasti ole, kun ei ole mitään ymmärrystä tuollaista virhettä kohtaan. Vähän tulee mieleen ne Nordean veronkiertojutut, kun porukka vauhkosi niistä. Kuitenkin moni näistä valittajista haki viinansa virosta, eli kiersivät ihan samalla tavalla veroja.
Jos myyjä puhuisi rehellisesti että nyt sattui hintavirhe, niin asenne olisi varmaan aivan toinen. Tuo saatavuudesta valittaminen, joka osoittautuu parissa päivässä valheeksi, on se joka ainakin itseä näissä tapauksissa ärsyttää.
 
Mua vähän hymyilyttää tämmöinen asenne. Mutta onneksi varmaan teistä kukaan ei ole yrittäjä, tai ei varmasti ole, kun ei ole mitään ymmärrystä tuollaista virhettä kohtaan.

Ymmärryksen määrää niitä virheitä kohtaan ei varmaan ainakaan kasvata se, että valehdellaan asian suhteen. Ehkä kysyjä olisi antanut asian olla, jos kauppa olisi vedonnut suoraselkäisesti hintavirheeseen eikä epämääräiseen saldojen loppumiseen.
 
Mua vähän hymyilyttää tämmöinen asenne. Mutta onneksi varmaan teistä kukaan ei ole yrittäjä, tai ei varmasti ole, kun ei ole mitään ymmärrystä tuollaista virhettä kohtaan. Vähän tulee mieleen ne Nordean veronkiertojutut, kun porukka vauhkosi niistä. Kuitenkin moni näistä valittajista haki viinansa virosta, eli kiersivät ihan samalla tavalla veroja.
Kyllä minä pienmpien firmojen kohdalla saatan joustaa oikeuksistani, esimerkiksi olin ostanut tehoraudasta emolevyn ja tulin toisiin aatoksiin ja päädyin toiseen emolevyyn toisesta kaupasta. Olisin halutessani voinut palauttaa emoleyn heille ja saada rahat takaisin, mutta kun kyseessä oli pieni firma, ja ala, jossa katteet ei ole suuria, niin myin sen täällä eteenpäin eräälle toiselle saaden emolevystä n. 20 € vähemmän kuin itse maksoin, joten ei voi sanoa että en ymärtäisi yrittäjää.

Isompien yritysten kohdalla pidän oikeuksistani tiukasti kiinni, sillä sillä kuluttajan oikeudet ovat kuluttajan suojaksi, sillä kuluttaja on lähtökohtaisesti se heikompi osapuoli

Jos kuluttajan oikeudet ovat mielestäsi liianvahvoja, niin paras tapa asiaan vaikuttaa on eduskuntavaalit. Ei että arvostelee keskustelufoorumilla sitä, kun toinen haluaa pitää lain suomista oikeuksistaan kiinni.
 
Kyllä minä pienmpien firmojen kohdalla saatan joustaa oikeuksistani, esimerkiksi olin ostanut tehoraudasta emolevyn ja tulin toisiin aatoksiin ja päädyin toiseen emolevyyn toisesta kaupasta. Olisin halutessani voinut palauttaa emoleyn heille ja saada rahat takaisin, mutta kun kyseessä oli pieni firma, ja ala, jossa katteet ei ole suuria, niin myin sen täällä eteenpäin eräälle toiselle saaden emolevystä n. 20 € vähemmän kuin itse maksoin, joten ei voi sanoa että en ymärtäisi yrittäjää.

Isompien yritysten kohdalla pidän oikeuksistani tiukasti kiinni, sillä sillä kuluttajan oikeudet ovat kuluttajan suojaksi, sillä kuluttaja on lähtökohtaisesti se heikompi osapuoli

Jos kuluttajan oikeudet ovat mielestäsi liianvahvoja, niin paras tapa asiaan vaikuttaa on eduskuntavaalit. Ei että arvostelee keskustelufoorumilla sitä, kun toinen haluaa pitää lain suomista oikeuksistaan kiinni.
Ei se mikään oikeus ole jos kyseessä on täysin selvä hintavirhe mikä tuossa tapauksessa ei ole yhtään epäselvää järkevälle ihmiselle. Täällä lähinnä nämä ammattivalittajat(samat käyttäjät) aina vaan itkemässä, kun eivät saakaan sitä ja tätä vaikka asiassa ei ole mitään epäselvyyttä.
 
Ei se mikään oikeus ole jos kyseessä on täysin selvä hintavirhe mikä tuossa tapauksessa ei ole yhtään epäselvää järkevälle ihmiselle. Täällä lähinnä nämä ammattivalittajat(samat käyttäjät) aina vaan itkemässä, kun eivät saakaan sitä ja tätä vaikka asiassa ei ole mitään epäselvyyttä.
Sen mikä on täysin selvä hintavirhe, ja mikä ei määrittää vimekädessä kuluttajariitalautakunta, ja on lain kuuttajalle suoma oikeus valittaa kuluttajariitalautakuntaan kuluttajan ja yrityksen välisessä kaupanteossa ilmenneisiin erimielisyyksiin.
 
Sen mikä on täysin selvä hintavirhe, ja mikä ei määrittää vimekädessä kuluttajariitalautakunta, ja on lain kuuttajalle suoma oikeus valittaa kuluttajariitalautakuntaan kuluttajan ja yrityksen välisessä kaupanteossa ilmenneisiin erimielisyyksiin.
Valittaa voi toki aina jos siltä tuntuu. Mitään lainvaltaa noiden päätöksillä ei vain ole eikä niitä ole pakko noudattaa. Kaiken valittamiseen tuhlatun ajan, kun käyttäisitte järkevästi niin voisitte elämässänne jotain saavuttaakin.
 
Ei se mikään oikeus ole jos kyseessä on täysin selvä hintavirhe mikä tuossa tapauksessa ei ole yhtään epäselvää järkevälle ihmiselle. Täällä lähinnä nämä ammattivalittajat(samat käyttäjät) aina vaan itkemässä, kun eivät saakaan sitä ja tätä vaikka asiassa ei ole mitään epäselvyyttä.
Jos se kerran on niin selvää että kyseessä on hintavirhe, niin miksi ihmeessä myyjä ei sitä tiedä kertoa? Kuluttajille valehtelu on ihan vihoviimeistä paskaa.
 
Valittaa voi toki aina jos siltä tuntuu. Mitään lainvaltaa noiden päätöksillä ei vain ole eikä niitä ole pakko noudattaa. Kaiken valittamiseen tuhlatun ajan, kun käyttäisitte järkevästi niin voisitte elämässänne jotain saavuttaakin.
Jos ei kukaan koskaan valita niin aina viedään kun pässiä narussa. Lampaita teuraalle ja rahat pois tyhmiltä.

Valittaminen tarkoittaa pitämistä omista oikeuksistaan kiinni! Valittajan mielestä häntä ei ole kohdeltu oikeudenmukaisesti! Onko väärin pitää omista oikeuksistaan kiinni? Ei ole.

On erinomaista että jotkut valveutuneet pitää tätä genreä aktiivisesti yllä koska se on kaikkien etu. Se pitää kauppiaan hieman varpaillaan ettei satuile ihan mitä tahansa sivustoilleen eli hieman ainakin yrittää pitää ryhtiä toiminnassa, ja se myös kertoo kauppialle, jos isoja virheitä tulee paljon joita ei heti itse huomaa, että hinnoitteluun täytyy keskittyä enemmän tai vaihtaa hinnoittelijaa. Aiheesta valittaminen on kauppiaan etu! Hyvä asiakas valittaa jos kauppias tekee virheitä, ja hyvä kauppias palkitsee siitä että virheet huomataan ajoissa eikä niistä kerkiä tulemaan suurta sotkua (esim. että 10000 asiakasta tilaa saman väärin/alihinnoitellun tuotteen ja peruminen onkin sitten jo työaikaa vievä projekti).

Tottakai asiakas pyrkii samaan tuotteensa luvattuun hintaan jos se ei ole siis täysin överi. Toki ymmärrän jos pienyrittäjä tekee ison mokan niin se saattaa olla liiketoiminnalle jopa kohtalokas. Se tilanne pitää sitten selittää asiakkalle ja uskon että tuollaisessa tilanteessa jokainen rehellinen asiakas ymmärtää tilanteen ja toimii "oikein". Kusettajat on sitten erikseen, mutta niitä löytyy aina tiskin molemmilta puolilta. Samoin kuin ultra-ahneita.

Kyllä ne tiskitakaa löytyy lähes poikkeuksetta ne ahneet ja ne jotka pitää puolensa loppuun asti.

Kuluttajaviraston päätöksillä ei ole lainvaltaa, mutta julkinen valta (oikeusasteet) on lähes poikkeuksetta asettunut asiakkaan puolelle jos kuluttajavirasto on antanut asiakasta puolustavan lausunnon. Ei ne virastossa kuitenkaan ihan mitään tuuliviirejä ole ja tee hihavakiolla mitään sekopäisiä lausuntoja. Ne päätökset perustuu kuluttajan oikeuksiin ja velvollisuuksiin jotka on kirjattu lakiin.
 
Mites tämmönen case pitäisi hoitaa kun Dna:n verkkokaupasta sai hetkellisesti tuotetta x ja y ilmaiseksi ja niitä muutaman itsekin tilasin, kun olin muutenkin sitä hankkimassa.

Tuotteet yllätyksekseni saapuivat kyllä minulle, paitsi että tuotetta x olikin yksi vähemmän kuin piti, eli pakkausvirhe. Ilmoitin kummastakin asiasta asiakaspalveluun, että heillä oli hintavirhe verkkokaupassa ja että tuotetta x puuttui paketista.

Nyt sitten dna vastasi laskulla, jossa selittelevät järjestelmävirhettä verkkokaupassa ja pyytävät joko maksamaan kaikki tilatut tuotteet täydellä hinnalla tai palauttamaan ne.

Vastasin heille jo että en voi palauttaa mitä en koskaan saanutkaan ja että miten toimitaan. Eikös postin tiedoissa ole pakettien painot, joita voisi verrata tuotteiden määrään ja saisin heidät vakuuttuneeksi, että yksi tuote x oikeasti puuttui. Otin kyllä paketissa kuvan heti kun virheen huomasin mutta ilmeisesti se ei vakuuttanut heitä.

Onko paketin mukana tulleessa tilausvahvistuksessa / kuitissa tms. mainittu tuo puuttuva tuote? Jos ei ole, ei sun tarvi reagoida enempää. Jos on, voi olla vähän vaikeampi todistaa ettet ole tuotetta saanut.
 
Mites tämmönen case pitäisi hoitaa kun Dna:n verkkokaupasta sai hetkellisesti tuotetta x ja y ilmaiseksi ja niitä muutaman itsekin tilasin, kun olin muutenkin sitä hankkimassa.

Tuotteet yllätyksekseni saapuivat kyllä minulle, paitsi että tuotetta x olikin yksi vähemmän kuin piti, eli pakkausvirhe. Ilmoitin kummastakin asiasta asiakaspalveluun, että heillä oli hintavirhe verkkokaupassa ja että tuotetta x puuttui paketista.

Nyt sitten dna vastasi laskulla, jossa selittelevät järjestelmävirhettä verkkokaupassa ja pyytävät joko maksamaan kaikki tilatut tuotteet täydellä hinnalla tai palauttamaan ne.

Vastasin heille jo että en voi palauttaa mitä en koskaan saanutkaan ja että miten toimitaan. Eikös postin tiedoissa ole pakettien painot, joita voisi verrata tuotteiden määrään ja saisin heidät vakuuttuneeksi, että yksi tuote x oikeasti puuttui. Otin kyllä paketissa kuvan heti kun virheen huomasin mutta ilmeisesti se ei vakuuttanut heitä.
Ei sun tarvitse maksaa yhtään mitään. Jos tuotteita ei tullut tilausvahvistuksessa mainittuja määriä, niin lähtökohtaisesti DNA:n pitäisi toimittaa puuttuvat tuotteet.
DNA:n ei tarvitse lähettää yhtään mitään jos hintavirhe on sellainen että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olleen hintavirhe, ja tähän sä voit halutessasi pyytää ratkaisua kuluttajariitalautakunnasta, jos kuluttajaneuvonta ei ole pystynyt ratkaisemaan asiaa.
 
DNA:lta typerää muutenkin pyytää parin kympin käytettyä tuotetta takaisin :D

Jos itse olisin tuossa sopassa niin varmaan vittuillakseni lähettelisin sen takaisin ilman tuoteboxia yms...
 
Ei sun tarvitse maksaa yhtään mitään. Jos tuotteita ei tullut tilausvahvistuksessa mainittuja määriä, niin lähtökohtaisesti DNA:n pitäisi toimittaa puuttuvat tuotteet.
DNA:n ei tarvitse lähettää yhtään mitään jos hintavirhe on sellainen että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olleen hintavirhe, ja tähän sä voit halutessasi pyytää ratkaisua kuluttajariitalautakunnasta, jos kuluttajaneuvonta ei ole pystynyt ratkaisemaan asiaa.
Tässä kai selkeää että hintavirhe, jos tuotteita sai ilman, eli 100% alennusta, eli ainakin täytyy monet prosenti rajat.

Kuluttaja ilmoitti myyjälle hintavirheestä, eli ostaja oli sen virheen myös huomannut.

Vähän sekevaa mitä toimitettu, mutta eri viestin perusteella hän siis tilaisi ilmaisia tuotteita useamman ja osan niistä sai.

Jos silleen hyvällä hengellä, niin myyjä tarjoutuisi hyvittään asiallisesti asiakkaan kulut ja vaiavn. (tai tekisi kunnon tarjouksen jos asiakas pitäisi tuotteet)

Se jäi vähän epäselväksi miten se palautus oli ajatelut, tuleeko joku kuriiri hakeen etätöitätekevältä tuotteet, vai oliko ajatus että asiakas kiikuttaa niitä johonkin ärrälle ja vielä paketoi. Onhan tuosta vaivaa, jos vielä kettuilevat, niin tulkoon hakeen kotoa jos haluavat.

Iso talo myyjänä, niin ei tarvi miettiä että joku omilla rahoilla toimiva yrittäjä siellä puurtaa, vaan taustalla konserni joka pistää rahaa markkinointiin ja verkkokauppaan, jotta tavaraa menisi hyvällä hinnaööa, ja sitten kikailussa mokataan.


sai hetkellisesti tuotetta x ja y ilmaiseksi ja niitä muutaman itsekin tilasin, kun olin muutenkin sitä hankkimassa.

Ilmoitin kummastakin asiasta asiakaspalveluun, että heillä oli hintavirhe verkkokaupassa ja että tuotetta x puuttui paketista.
lähes 400 grammaa,


kylkiäisinä tulleet tuotteet takaisin,

Edellä siis oletus että aidosti ilmaisesti virheen takia saatu tilattua.

DNA:lta typerää muutenkin pyytää parin kympin käytettyä tuotetta takaisin

Edit: Oletus että samaa asiaa kommentoi.

Jos tuo parikymppiä on käypä hinta tuotteista, niin nyt menee vähän kettuiluksi, jos siis lähettävä kuriirin hakemaan kotoa, niin alkaa se käsitteöy ylittää noiden arvon, ja jos pistää asiakkaan kiikuttaan ärrälle, niin jotain siitäkin hyvittää, + ne rahdit ja käsittelyt. Jos jo yksikin tuote painaa 400g.

Jossain viestissä mainittiin kylkiäisiä, oliko ilmaisten tuotteisiin tarjottu jotain kylkiäisiäkin. Mitä ihmettä oikein on ostettu ?
 
Viimeksi muokattu:
DNA:n ei tarvitse lähettää yhtään mitään jos hintavirhe on sellainen että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olleen hintavirhe, ja tähän sä voit halutessasi pyytää ratkaisua kuluttajariitalautakunnasta, jos kuluttajaneuvonta ei ole pystynyt ratkaisemaan asiaa.

Tuskin voi olla selvempää tapausta kuin että ilmainen tuote on hinta on hintavirhe. Luulis, että olis joku häpy ja raja sentään miten viranomaisia on suotavaa kuormittaa.
 
Jossain viestissä mainittiin kylkiäisiä, oliko ilmaisten tuotteisiin tarjottu jotain kylkiäisiäkin. Mitä ihmettä oikein on ostettu ?

Tässä vissiin oli kyseessä pelikonsolin ohjaimen telakka, jonka sai verkkokaupan virheellisten asetusten tai bugin takia ilmaiseksi jonkun muun tavaran kylkiäiseksi. Tämä oli Hyvät tarjoukset -ketjussa. Nyt sitten ollaan huuli pyöreenä.

Edit:

Tästä oli vissiin kyse. Joku tieto tuolla oli, että tuo oli ollut yksinäänkin ilmaiseksi korissa. Tiedä sitten.

Tuote: PS5 DualSense -latausalusta (ilmaiseksi DualSense-ohjainta tilatessa?)
Hinta: 0€ (ohjaimen kanssa ostettuna)
Kauppa: DNA
Voimassa: ?
Linkki: PlayStation 5 DualSense -latausalusta | DNA

Näyttökuva 2020-11-21 kello 14.36.57.png


Tilailin tässä äsken ohjainta ja latausalustaa DNA:lta, ilokseni kassalla huomasin että latausalusta tulee ilmaiseksi? Mitään mainintaa en löytänyt kyseisestä tarjouksesta, ilmeisesti ohjainta ostaessa saa kaupan päälle. Kassalta pääsin läpi, en tiedä tuleeko myöhemmin noottia perään.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä vissiin oli kyseessä pelikonsolin ohjaimen telakka, jonka sai verkkokaupan virheellisten asetusten tai bugin takia ilmaiseksi jonkun muun tavaran kylkiäiseksi. Tämä oli Hyvät tarjoukset -ketjussa. Nyt sitten ollaan huuli pyöreenä.
Ok, eli kyse ei ollut ilmaisesta, vaan jostain kylkiäsi , kaupanpäälis juttu.

Mikäs se toinen "ilmainen" tuote oli ?

No virhe oli kaikille ilmiselvä, siinä vain yritetty onnea, jos vaikka saisi, nyt tuli häslinkiä vähän enemmän kuin toivottu.

Edit,
Eli kaupanpäällisenä on tarjottu PS5 DualSense -latausalusta jos osti ohjaimen, eli ohjain 69€, telakka silloin 0€ ja maininta normaalihinta 29€ ja veloitukseton toimitus.

Eli n 30% alennusta.

Sitten oli joku toinen "ilmainen".

Edit
tällä pääsee kohdille
Kauankohan kestää, että tämän saamisesta ruvetaan vääntämään täällä ja ollaan yhteyksissä kuluttajaneuvontaan :think:
 
Viimeksi muokattu:
Selvennykseksi vielä että bugi oli verkkokaupassa sellainen että kun koriin laittoi yli yhden kpl latausasemia tai media remoteja, niiden yhteishinta muuttui tasan nollaksi. Tilaus ei kuitenkaan mennyt läpi ilman että korissa oli maksullinen tuote, niin otin mukaan myös yhden maksullisen tuotteen.
Okei, eli 59€ ostoksella sai kaupanpäälle mediasäätimen tai latausalustan ja niitä pysty lätkii tilaukseen useamman 0€ kpl hintaan.
Ja tilasti 5 kpl kumpaakin. (ja yksi kai jäi tulematta?)

Tuossa kai ihan asiallista, kohtuulista ja selkeintä palauttaa kaupanpäälliset.

Yhden kaupanpäällisen kanssa olisi mennyt hyvässä uskossa ostona.
 
Tuskin voi olla selvempää tapausta kuin että ilmainen tuote on hinta on hintavirhe. Luulis, että olis joku häpy ja raja sentään miten viranomaisia on suotavaa kuormittaa.
Kerroin vain hänen oikeudet.

Samaan lopputulokseen itsekin päädyin. Laitteet on edelleen kuitenkin pakkausmateriaaleineen laatikossa. Lähinnä odotin dnalta jotain kiitosta, kun ilmoitin että heillä on ongelmia verkkokauppansa kanssa. Kiitoksena joudun varmaan maksamaan tuon yhden puuttuvan tuotteen
Et joudu. Jos haluat, saat sen tehdä. Tietääkseni sinun ei tarvitse palauttaa mitään, jos et halua. Tilausvahvistuksessa lukee mitä olet saanut ja millä hinnalla. Ja kun kerran se tilauksesi toimitettiin, niin DNA ei enään voi mitään. Jos he lähettävät laskun, voit riitauttaa sen ja varmistaa kuluttajaneuvonnasta miten asiat on.

Eli DNA haluaa maksattaa sinulle heidän virheensä. Ja sinulla on oikeus kieltäytyä tästä kunniasta, mutta halutessasi voit maksaa ajankäytölläsi ja jopa rahallisesti heidän virheet.
 
Selvennykseksi vielä että bugi oli verkkokaupassa sellainen että kun koriin laittoi yli yhden kpl latausasemia tai media remoteja, niiden yhteishinta muuttui tasan nollaksi. Tilaus ei kuitenkaan mennyt läpi ilman että korissa oli maksullinen tuote, niin otin mukaan myös yhden maksullisen tuotteen.
Samaan lopputulokseen itsekin päädyin. Laitteet on edelleen kuitenkin pakkausmateriaaleineen laatikossa. Lähinnä odotin dnalta jotain kiitosta, kun ilmoitin että heillä on ongelmia verkkokauppansa kanssa. Kiitoksena joudun varmaan maksamaan tuon yhden puuttuvan tuotteen

Otit pakon edestä yhden maksullisen tuotteen, jotta sait tilattua yritykseltä 10 kappaletta ilmaisia tuotteita (arvo 290€) ja nyt odotetaan kiitosta? En oikein tiedä mitä ajatella tällaisesta tapauksesta, jossa tilataan kunnon nippu virheellisesti ilmaisena olevia tuotteita sekä esitetään samalla reilua ilmoittamalla virheestä. DNA olisi ehkä suhtautunut tuohon eri tavalla, jos siellä tilauksella olisi ollut esimerkiksi se ohjain ja yksi kappale ilmaisia telakoita. Toivottavasti tuon kadoksissa olevan tuotteen kohtalo selviää ja ehkä tapauksesta opitaan jotain.

Kerroin vain hänen oikeudet.


Et joudu. Jos haluat, saat sen tehdä. Tietääkseni sinun ei tarvitse palauttaa mitään, jos et halua. Tilausvahvistuksessa lukee mitä olet saanut ja millä hinnalla. Ja kun kerran se tilauksesi toimitettiin, niin DNA ei enään voi mitään. Jos he lähettävät laskun, voit riitauttaa sen ja varmistaa kuluttajaneuvonnasta miten asiat on.

Eli DNA haluaa maksattaa sinulle heidän virheensä. Ja sinulla on oikeus kieltäytyä tästä kunniasta, mutta halutessasi voit maksaa ajankäytölläsi ja jopa rahallisesti heidän virheet.

Niille ketkä tilasivat ohjaimen ohella yhden lataustelakan voi vielä sanoa noin mutta ei todellakaan 10 kappaletta ilmaisia tuotteita tilanneelle. Tuossa vaiheessa on jo selkeää, että on tietoisesti hyödynnetty järjestelmävirhettä. Ei se tilausvahvistus ja toimitus sido kauppaa, jos virhe katsotaan sellaiseksi että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää tilanne. Kyllä sillä kuluttajallakin on niiden oikeuksiensa ohella myös omaa vastuuta. Aina voi tietysti sanoa ettei nähnyt mitään epätavallista tilanteessa mutta kyllä kuluttajaneuvojaa varmaan hieman ihmetyttää kun on tilattu kamera ja saatu siihen "ilmaisena kaupanpäällisenä" 5 kappaletta peliohjaimien lataustelakoita ja 5 kaukosäädintä.
 
Viimeksi muokattu:
Selvä hintavirhe ei sido myyjää. Tämä tuntuu aina välillä unohtuvan. Voiko olla selvempää, kuin 100% alennus ilman mitään ilmoitusta tai mainosta? Missään ei oteta kantaa, että toimitus jotenkin muuttaisi tilannetta.
 
Ei niinkään rautapuolen vaivoja tällä kertaa.

Zalandolta tuli spostin ja kuvien kera kuinka eivät hyväksy palautusta koska kuulemma palauttamani housut on selvästi käytetyt.

Mitä helevettiä?

Kertaalleen kokeiltu päälle ja samantien pussiin ja pakettiin ja emäntäkin tuumi että miten ei väri täsmää ( tumma musta olikin ns. "kulahtanut" ja näyttävätkin käytetyiltä /kuluneilta mutta arvelin sen johtuvat housujen "tyylistä"

Hohhei kun jaksas ruveta tämmösistäkin vääntämään. :D
 
Selvä hintavirhe ei sido myyjää. Tämä tuntuu aina välillä unohtuvan. Voiko olla selvempää, kuin 100% alennus ilman mitään ilmoitusta tai mainosta? Missään ei oteta kantaa, että toimitus jotenkin muuttaisi tilannetta.
Jos myyjä toimittaa tilauksen, on se mielestäni selvä merkki, että myyjä on hyväksynyt tilauksen sellaisena, kuin se tilaisvahvistuksessa lukee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 653
Viestejä
4 480 435
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom