No onpa aika erikoista toimintaa, että jälkikäteen lähtevät tilausta muuttamaan.DNA lähti karhuamaan rahoja takaisin, kun olivat BF:n alla antaneet tilata PS5:n ohjaimen kylkiäisenä ilmaiseksi myös latausaseman. Hienoa toimintaa DNA:lta...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No onpa aika erikoista toimintaa, että jälkikäteen lähtevät tilausta muuttamaan.DNA lähti karhuamaan rahoja takaisin, kun olivat BF:n alla antaneet tilata PS5:n ohjaimen kylkiäisenä ilmaiseksi myös latausaseman. Hienoa toimintaa DNA:lta...
PS5 ohjaimen latausasema.
He lähtivät karhuamaan maksamiaan rahojaan takaisin, koska olivat antaneet myös latausaseman kaupanpäälle ohjaintilaukseen, jossa latausaseman piti tulla kaupan päälle?
Edelleen haluaisin vähän tarkennusta, kun en tapausta tiedä. Oliko tämä siis tarjous, joka mainostettiin "ohjain + latausasema" ja nyt laskuttavat latausaseman erikseen vai mitähän ihmettä?
Heiltä kun BF:n aikaan tilasi PS5:n ohjaimen ja samaan tilaukseen laittoi myös latausaseman niin latausaseman hinnaksi muodostui 0 euroa ostoskoriin sekä tilausvahvistukseen. Ja he siis lähettivät molemmat tuotteet asiakkaalle. Nyt vetoavat virheeseen ja lähettivät tästä laskun, että maksa tai lähetä tuotteet takaisin.He lähtivät karhuamaan maksamiaan rahojaan takaisin, koska olivat antaneet myös latausaseman kaupanpäälle ohjaintilaukseen, jossa latausaseman piti tulla kaupan päälle?
Edelleen haluaisin vähän tarkennusta, kun en tapausta tiedä. Oliko tämä siis tarjous, joka mainostettiin "ohjain + latausasema" ja nyt laskuttavat latausaseman erikseen vai mitähän ihmettä?
Oho! Laskunko laittoivat vai miten alkoivat karhuamaan? On kyllä posketonta meininkiä 29euron latausaseman takia vrt verkkokauppa.comDNA lähti karhuamaan rahoja takaisin, kun olivat BF:n alla antaneet tilata PS5:n ohjaimen kylkiäisenä ilmaiseksi myös latausaseman. Hienoa toimintaa DNA:lta...
Tännekin tuli lasku mailina, kuukauden DNA odotteli asian kanssa. Pahoittelevat asiasta aiheutuvaa vaivaa. Vaihtoehtoina maksa tai palauta tuote.Heiltä kun BF:n aikaan tilasi PS5:n ohjaimen ja samaan tilaukseen laittoi myös latausaseman niin latausaseman hinnaksi muodostui 0 euroa ostoskoriin sekä tilausvahvistukseen. Ja he siis lähettivät molemmat tuotteet asiakkaalle. Nyt vetoavat virheeseen ja lähettivät tästä laskun, että maksa tai lähetä tuotteet takaisin.
Tuote: PS5 DualSense -latausalusta (ilmaiseksi DualSense-ohjainta tilatessa?)
Hinta: 0€ (ohjaimen kanssa ostettuna)
Kauppa: DNA
Voimassa: ?
Linkki: PlayStation 5 DualSense -latausalusta | DNA
Tilailin tässä äsken ohjainta ja latausalustaa DNA:lta, ilokseni kassalla huomasin että latausalusta tulee ilmaiseksi? Mitään mainintaa en löytänyt kyseisestä tarjouksesta, ilmeisesti ohjainta ostaessa saa kaupan päälle. Kassalta pääsin läpi, en tiedä tuleeko myöhemmin noottia perään.
Joo, lasku tuli samassa uhkailuviestissä. Laskussa oleva myytävä nimike oli "Lyhytaikaiset saadut ennakot" ja kappalemäärä oli 1 eli mitähän hittoa tuokin muka tarkoittaa. En oikein edes tiedä onko DNA:lla tässä minkäänlaista oikeaa valtuutta lähteä lähettämään tekaistuja laskuja, koska mitään perustetta heillä ei tälle ole. Vähän sama kuin yrittäisi lähettää kauppiaalle laskun otsikolla "Käyttämättä jäänyt taloudellinen hyöty" kun missaa jonkun hyvän tarjouksen.Oho! Laskunko laittoivat vai miten alkoivat karhuamaan? On kyllä posketonta meininkiä 29euron latausaseman takia vrt verkkokauppa.com
En oikein edes tiedä onko DNA:lla tässä minkäänlaista oikeaa valtuutta lähteä lähettämään tekaistuja laskuja, koska mitään perustetta heillä ei tälle ole.
Varsinkin tuo vielä oli BF:n aikaan niin erittäin hankala vedota, etteikö tuollainen "osta ohjain ja saat lataustelakan kaupanpäälle" voisi olla ihan realistinen tarjous, vaikka sitä ei erikseen mainostettukaan.
Voi kyllä miettiä, mikä mainosarvo tälläkin on DNA:lle. Itse en ainakaan tule nyt enkä ikinä jatkossa tilaamaan tuolta yhtään mitään.
Kauppa on kauppa, kun maksu on suoritettu ja tilausvahvistus on saatu. Tässä tapauksessa myyjällä on ollut vielä aikaa varmistaa kauppahinta ennen tuotteen lähettämistä ja eikö se ole myyjältä aika selkeä kaupan hyväksyminen kun tuote lähetetään asiakkaalle. Miten se tuote palautetaan takaisin, jos se on erimerkiksi otettu jo käyttöön tai annettu lahjaksi jollekin? Kyllä DNA on todella heikoilla lähteä penäämään rahoja takaisin kuukausi sen jälkeen kun tuote on lähetetty. Eihän heillä ole minkäänlaista sopimusta johon edes vedota.Eikös perusteena ole tavallaan se, että järjestelmävirheen takia tuo tuote on jäänyt aiemmin laskuttamatta. En nyt siis oikein tiedä voiko laskua täysin tekaistuksikaan väittää. DNA antoi kuitenkin vaihtoehdon myös palauttaa se tuote.
Siis oletko maksanut sen valaisimen?Keissi:
* 2 viikkoa sitten tilattu netin valaisin-/sisustuskaupasta 400 euron valaisin 90% alennuksella. Maksutapana lasku. Ei mainintaa rajallisesta erästä tms.
* Sähköpostiin tulee tilausvahvistus yms. Valaisin on tilattavissa vielä seuraavanakin päivänä, mutta hinta palannut normaaliksi.
* Kahden päivän päästä tilauksesta tulee ilmoitus: ”Tilaamasi tuote on valitettavasti myyty loppuun, eikä ole enää saatavilla”. Nettisivulta tarkastus ja ei tosiaan ole enää tilattavissa.
* Ajattelin antaa asian olla, mutta tarkastinpa eilen tilanteen ja valaisin on taas saatavilla.
Vieläköhän tässä on jotain saumaa alkaa vaatimaan valaisinta tuolla alennushinnalla? Valitettavasti en tajunnut ottaa tuosta alkuperäisestä alennussivusta screenshottia.
Mun mielestä on säälittävää yrittää hyötyä tuollaisesta virheestä, jonka tiedät itsekin täysin selväksi hintavirheeksi. Mutta kukin tavallaan.En ole maksanut valaisinta, koska en koskaan laskuakaan saanut. Tilausvahvistuksessa ja peruutusviestissä on tuo alennettu hinta, joten sen suhteen ei pitäisi olla ongelmaa.
Minun mielestäni olet oikeutettu saamaan tuotteen siihen hintaan, joka lukee tilausvahvistuksessa, ellei myyjä vetoa hintairheeseen, ja tällöin jää kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi oliko hintavirhe niin suuri että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olleen hintavirhe.Miksi firma ei sitten vetoa hintavirheeseen? Varsin todennäköistä, että se sellainen oli, mutta ei myyjäpuolen selkeä valehtelukaan tunnu kovin asialliselta.
Mua vähän hymyilyttää tämmöinen asenne. Mutta onneksi varmaan teistä kukaan ei ole yrittäjä, tai ei varmasti ole, kun ei ole mitään ymmärrystä tuollaista virhettä kohtaan. Vähän tulee mieleen ne Nordean veronkiertojutut, kun porukka vauhkosi niistä. Kuitenkin moni näistä valittajista haki viinansa virosta, eli kiersivät ihan samalla tavalla veroja.Minun mielestäni olet oikeutettu saamaan tuotteen siihen hintaan, joka lukee tilausvahvistuksessa, ellei myyjä vetoa hintairheeseen, ja tällöin jää kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi oliko hintavirhe niin suuri että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olleen hintavirhe.
Eli itse ottaisin myyjään yhteyttä ja vaatisin toimittamaan sen valaisimen tilausvahvistuksen mukaisesti, ja samalla maksutietoja tilauksen maksamista varten. Jos ei tuota tulosta, niin ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
Jos myyjä puhuisi rehellisesti että nyt sattui hintavirhe, niin asenne olisi varmaan aivan toinen. Tuo saatavuudesta valittaminen, joka osoittautuu parissa päivässä valheeksi, on se joka ainakin itseä näissä tapauksissa ärsyttää.Mua vähän hymyilyttää tämmöinen asenne. Mutta onneksi varmaan teistä kukaan ei ole yrittäjä, tai ei varmasti ole, kun ei ole mitään ymmärrystä tuollaista virhettä kohtaan. Vähän tulee mieleen ne Nordean veronkiertojutut, kun porukka vauhkosi niistä. Kuitenkin moni näistä valittajista haki viinansa virosta, eli kiersivät ihan samalla tavalla veroja.
Mua vähän hymyilyttää tämmöinen asenne. Mutta onneksi varmaan teistä kukaan ei ole yrittäjä, tai ei varmasti ole, kun ei ole mitään ymmärrystä tuollaista virhettä kohtaan.
Kyllä minä pienmpien firmojen kohdalla saatan joustaa oikeuksistani, esimerkiksi olin ostanut tehoraudasta emolevyn ja tulin toisiin aatoksiin ja päädyin toiseen emolevyyn toisesta kaupasta. Olisin halutessani voinut palauttaa emoleyn heille ja saada rahat takaisin, mutta kun kyseessä oli pieni firma, ja ala, jossa katteet ei ole suuria, niin myin sen täällä eteenpäin eräälle toiselle saaden emolevystä n. 20 € vähemmän kuin itse maksoin, joten ei voi sanoa että en ymärtäisi yrittäjää.Mua vähän hymyilyttää tämmöinen asenne. Mutta onneksi varmaan teistä kukaan ei ole yrittäjä, tai ei varmasti ole, kun ei ole mitään ymmärrystä tuollaista virhettä kohtaan. Vähän tulee mieleen ne Nordean veronkiertojutut, kun porukka vauhkosi niistä. Kuitenkin moni näistä valittajista haki viinansa virosta, eli kiersivät ihan samalla tavalla veroja.
Ei se mikään oikeus ole jos kyseessä on täysin selvä hintavirhe mikä tuossa tapauksessa ei ole yhtään epäselvää järkevälle ihmiselle. Täällä lähinnä nämä ammattivalittajat(samat käyttäjät) aina vaan itkemässä, kun eivät saakaan sitä ja tätä vaikka asiassa ei ole mitään epäselvyyttä.Kyllä minä pienmpien firmojen kohdalla saatan joustaa oikeuksistani, esimerkiksi olin ostanut tehoraudasta emolevyn ja tulin toisiin aatoksiin ja päädyin toiseen emolevyyn toisesta kaupasta. Olisin halutessani voinut palauttaa emoleyn heille ja saada rahat takaisin, mutta kun kyseessä oli pieni firma, ja ala, jossa katteet ei ole suuria, niin myin sen täällä eteenpäin eräälle toiselle saaden emolevystä n. 20 € vähemmän kuin itse maksoin, joten ei voi sanoa että en ymärtäisi yrittäjää.
Isompien yritysten kohdalla pidän oikeuksistani tiukasti kiinni, sillä sillä kuluttajan oikeudet ovat kuluttajan suojaksi, sillä kuluttaja on lähtökohtaisesti se heikompi osapuoli
Jos kuluttajan oikeudet ovat mielestäsi liianvahvoja, niin paras tapa asiaan vaikuttaa on eduskuntavaalit. Ei että arvostelee keskustelufoorumilla sitä, kun toinen haluaa pitää lain suomista oikeuksistaan kiinni.
Sen mikä on täysin selvä hintavirhe, ja mikä ei määrittää vimekädessä kuluttajariitalautakunta, ja on lain kuuttajalle suoma oikeus valittaa kuluttajariitalautakuntaan kuluttajan ja yrityksen välisessä kaupanteossa ilmenneisiin erimielisyyksiin.Ei se mikään oikeus ole jos kyseessä on täysin selvä hintavirhe mikä tuossa tapauksessa ei ole yhtään epäselvää järkevälle ihmiselle. Täällä lähinnä nämä ammattivalittajat(samat käyttäjät) aina vaan itkemässä, kun eivät saakaan sitä ja tätä vaikka asiassa ei ole mitään epäselvyyttä.
Valittaa voi toki aina jos siltä tuntuu. Mitään lainvaltaa noiden päätöksillä ei vain ole eikä niitä ole pakko noudattaa. Kaiken valittamiseen tuhlatun ajan, kun käyttäisitte järkevästi niin voisitte elämässänne jotain saavuttaakin.Sen mikä on täysin selvä hintavirhe, ja mikä ei määrittää vimekädessä kuluttajariitalautakunta, ja on lain kuuttajalle suoma oikeus valittaa kuluttajariitalautakuntaan kuluttajan ja yrityksen välisessä kaupanteossa ilmenneisiin erimielisyyksiin.
Jos se kerran on niin selvää että kyseessä on hintavirhe, niin miksi ihmeessä myyjä ei sitä tiedä kertoa? Kuluttajille valehtelu on ihan vihoviimeistä paskaa.Ei se mikään oikeus ole jos kyseessä on täysin selvä hintavirhe mikä tuossa tapauksessa ei ole yhtään epäselvää järkevälle ihmiselle. Täällä lähinnä nämä ammattivalittajat(samat käyttäjät) aina vaan itkemässä, kun eivät saakaan sitä ja tätä vaikka asiassa ei ole mitään epäselvyyttä.
Jos ei kukaan koskaan valita niin aina viedään kun pässiä narussa. Lampaita teuraalle ja rahat pois tyhmiltä.Valittaa voi toki aina jos siltä tuntuu. Mitään lainvaltaa noiden päätöksillä ei vain ole eikä niitä ole pakko noudattaa. Kaiken valittamiseen tuhlatun ajan, kun käyttäisitte järkevästi niin voisitte elämässänne jotain saavuttaakin.
Mites tämmönen case pitäisi hoitaa kun Dna:n verkkokaupasta sai hetkellisesti tuotetta x ja y ilmaiseksi ja niitä muutaman itsekin tilasin, kun olin muutenkin sitä hankkimassa.
Tuotteet yllätyksekseni saapuivat kyllä minulle, paitsi että tuotetta x olikin yksi vähemmän kuin piti, eli pakkausvirhe. Ilmoitin kummastakin asiasta asiakaspalveluun, että heillä oli hintavirhe verkkokaupassa ja että tuotetta x puuttui paketista.
Nyt sitten dna vastasi laskulla, jossa selittelevät järjestelmävirhettä verkkokaupassa ja pyytävät joko maksamaan kaikki tilatut tuotteet täydellä hinnalla tai palauttamaan ne.
Vastasin heille jo että en voi palauttaa mitä en koskaan saanutkaan ja että miten toimitaan. Eikös postin tiedoissa ole pakettien painot, joita voisi verrata tuotteiden määrään ja saisin heidät vakuuttuneeksi, että yksi tuote x oikeasti puuttui. Otin kyllä paketissa kuvan heti kun virheen huomasin mutta ilmeisesti se ei vakuuttanut heitä.
Ei sun tarvitse maksaa yhtään mitään. Jos tuotteita ei tullut tilausvahvistuksessa mainittuja määriä, niin lähtökohtaisesti DNA:n pitäisi toimittaa puuttuvat tuotteet.Mites tämmönen case pitäisi hoitaa kun Dna:n verkkokaupasta sai hetkellisesti tuotetta x ja y ilmaiseksi ja niitä muutaman itsekin tilasin, kun olin muutenkin sitä hankkimassa.
Tuotteet yllätyksekseni saapuivat kyllä minulle, paitsi että tuotetta x olikin yksi vähemmän kuin piti, eli pakkausvirhe. Ilmoitin kummastakin asiasta asiakaspalveluun, että heillä oli hintavirhe verkkokaupassa ja että tuotetta x puuttui paketista.
Nyt sitten dna vastasi laskulla, jossa selittelevät järjestelmävirhettä verkkokaupassa ja pyytävät joko maksamaan kaikki tilatut tuotteet täydellä hinnalla tai palauttamaan ne.
Vastasin heille jo että en voi palauttaa mitä en koskaan saanutkaan ja että miten toimitaan. Eikös postin tiedoissa ole pakettien painot, joita voisi verrata tuotteiden määrään ja saisin heidät vakuuttuneeksi, että yksi tuote x oikeasti puuttui. Otin kyllä paketissa kuvan heti kun virheen huomasin mutta ilmeisesti se ei vakuuttanut heitä.
Tässä kai selkeää että hintavirhe, jos tuotteita sai ilman, eli 100% alennusta, eli ainakin täytyy monet prosenti rajat.Ei sun tarvitse maksaa yhtään mitään. Jos tuotteita ei tullut tilausvahvistuksessa mainittuja määriä, niin lähtökohtaisesti DNA:n pitäisi toimittaa puuttuvat tuotteet.
DNA:n ei tarvitse lähettää yhtään mitään jos hintavirhe on sellainen että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olleen hintavirhe, ja tähän sä voit halutessasi pyytää ratkaisua kuluttajariitalautakunnasta, jos kuluttajaneuvonta ei ole pystynyt ratkaisemaan asiaa.
sai hetkellisesti tuotetta x ja y ilmaiseksi ja niitä muutaman itsekin tilasin, kun olin muutenkin sitä hankkimassa.
Ilmoitin kummastakin asiasta asiakaspalveluun, että heillä oli hintavirhe verkkokaupassa ja että tuotetta x puuttui paketista.
lähes 400 grammaa,
kylkiäisinä tulleet tuotteet takaisin,
DNA:lta typerää muutenkin pyytää parin kympin käytettyä tuotetta takaisin
DNA:n ei tarvitse lähettää yhtään mitään jos hintavirhe on sellainen että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olleen hintavirhe, ja tähän sä voit halutessasi pyytää ratkaisua kuluttajariitalautakunnasta, jos kuluttajaneuvonta ei ole pystynyt ratkaisemaan asiaa.
Jossain viestissä mainittiin kylkiäisiä, oliko ilmaisten tuotteisiin tarjottu jotain kylkiäisiäkin. Mitä ihmettä oikein on ostettu ?
Tuote: PS5 DualSense -latausalusta (ilmaiseksi DualSense-ohjainta tilatessa?)
Hinta: 0€ (ohjaimen kanssa ostettuna)
Kauppa: DNA
Voimassa: ?
Linkki: PlayStation 5 DualSense -latausalusta | DNA
Tilailin tässä äsken ohjainta ja latausalustaa DNA:lta, ilokseni kassalla huomasin että latausalusta tulee ilmaiseksi? Mitään mainintaa en löytänyt kyseisestä tarjouksesta, ilmeisesti ohjainta ostaessa saa kaupan päälle. Kassalta pääsin läpi, en tiedä tuleeko myöhemmin noottia perään.
Ok, eli kyse ei ollut ilmaisesta, vaan jostain kylkiäsi , kaupanpäälis juttu.Tässä vissiin oli kyseessä pelikonsolin ohjaimen telakka, jonka sai verkkokaupan virheellisten asetusten tai bugin takia ilmaiseksi jonkun muun tavaran kylkiäiseksi. Tämä oli Hyvät tarjoukset -ketjussa. Nyt sitten ollaan huuli pyöreenä.
Kauankohan kestää, että tämän saamisesta ruvetaan vääntämään täällä ja ollaan yhteyksissä kuluttajaneuvontaan
Okei, eli 59€ ostoksella sai kaupanpäälle mediasäätimen tai latausalustan ja niitä pysty lätkii tilaukseen useamman 0€ kpl hintaan.Selvennykseksi vielä että bugi oli verkkokaupassa sellainen että kun koriin laittoi yli yhden kpl latausasemia tai media remoteja, niiden yhteishinta muuttui tasan nollaksi. Tilaus ei kuitenkaan mennyt läpi ilman että korissa oli maksullinen tuote, niin otin mukaan myös yhden maksullisen tuotteen.
Kerroin vain hänen oikeudet.Tuskin voi olla selvempää tapausta kuin että ilmainen tuote on hinta on hintavirhe. Luulis, että olis joku häpy ja raja sentään miten viranomaisia on suotavaa kuormittaa.
Et joudu. Jos haluat, saat sen tehdä. Tietääkseni sinun ei tarvitse palauttaa mitään, jos et halua. Tilausvahvistuksessa lukee mitä olet saanut ja millä hinnalla. Ja kun kerran se tilauksesi toimitettiin, niin DNA ei enään voi mitään. Jos he lähettävät laskun, voit riitauttaa sen ja varmistaa kuluttajaneuvonnasta miten asiat on.Samaan lopputulokseen itsekin päädyin. Laitteet on edelleen kuitenkin pakkausmateriaaleineen laatikossa. Lähinnä odotin dnalta jotain kiitosta, kun ilmoitin että heillä on ongelmia verkkokauppansa kanssa. Kiitoksena joudun varmaan maksamaan tuon yhden puuttuvan tuotteen
Selvennykseksi vielä että bugi oli verkkokaupassa sellainen että kun koriin laittoi yli yhden kpl latausasemia tai media remoteja, niiden yhteishinta muuttui tasan nollaksi. Tilaus ei kuitenkaan mennyt läpi ilman että korissa oli maksullinen tuote, niin otin mukaan myös yhden maksullisen tuotteen.
Samaan lopputulokseen itsekin päädyin. Laitteet on edelleen kuitenkin pakkausmateriaaleineen laatikossa. Lähinnä odotin dnalta jotain kiitosta, kun ilmoitin että heillä on ongelmia verkkokauppansa kanssa. Kiitoksena joudun varmaan maksamaan tuon yhden puuttuvan tuotteen
Kerroin vain hänen oikeudet.
Et joudu. Jos haluat, saat sen tehdä. Tietääkseni sinun ei tarvitse palauttaa mitään, jos et halua. Tilausvahvistuksessa lukee mitä olet saanut ja millä hinnalla. Ja kun kerran se tilauksesi toimitettiin, niin DNA ei enään voi mitään. Jos he lähettävät laskun, voit riitauttaa sen ja varmistaa kuluttajaneuvonnasta miten asiat on.
Eli DNA haluaa maksattaa sinulle heidän virheensä. Ja sinulla on oikeus kieltäytyä tästä kunniasta, mutta halutessasi voit maksaa ajankäytölläsi ja jopa rahallisesti heidän virheet.
Jos myyjä toimittaa tilauksen, on se mielestäni selvä merkki, että myyjä on hyväksynyt tilauksen sellaisena, kuin se tilaisvahvistuksessa lukee.Selvä hintavirhe ei sido myyjää. Tämä tuntuu aina välillä unohtuvan. Voiko olla selvempää, kuin 100% alennus ilman mitään ilmoitusta tai mainosta? Missään ei oteta kantaa, että toimitus jotenkin muuttaisi tilannetta.