• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Ei tuossa oikeastaan ole mitään missä kuluttaja-asiamies voi auttaa. Jos kyseessä on rajattu erä ja erän koko ilmoitetaan, niin silloin niitä tuotteita on vain se määrä ja that's it.

Rahat pois ja uutta matoa koukkuun.
 
Juu, tuossahan vähän sama kuin keväällä itsellä gigantin lämpöpumppu tarjouksen kanssa, rupesivat perumaan tilausta kun oli erä kuulemma myyty loppuun vaikka tarjous oli voimassa sen viikon loppuun asti, ja tulihan sieltä gigantin suunnalta useasta suunnasta viestiä ja syitä miksei voida toimittaa, ei ole maahantuojalla, tehtaalta ei saada lisää tmv. Pienen vääntämisen jälkeen ja kuluttaja-asiamiehen suosituksesta pumppu tulikin lopulta kotiinkuljetuksella perille.

Sulla on tilausvahvistus ym. vaadit vastaavan tuotteen tilalle.

Toki ei itsellä ymmärrys riitä näillä ilmiselvien virheiden hyödyntäjille ja näistä vinkujille jotka tietoisesti hyväksikäyttävät myyjän hintavirhettä tmv. mutta tuollaisissa tilanteissa pitää vähän vääntöä käydäkin. ;)
 
Ja kuluttaja-asiamieshän tulee sanomaan myös sen, että ostat sen muualta normi hintaan, Gigantin täytyy erotus maksaa. Jos eivät siis itse sitä voi toimittaa.
Juu näin sanoivat ja Giganttiin ilmoitin tämän. Odotan vielä heidän reagointia asiaan. Sanoi myös kuluttajaneuvonnassa, että aivan selkeä case, koska minulla on tilauvahvistus.
 
Tervehdys techiläiset,

Ystävälleni kävi seuraavanlaiset:

12/2018 ostanut iPhone X uutena Verkkokauppa.com. Nyt omena lopetti toimintansa totaalisesti. Puhelin heidän valtuutetulle huoltoliikkeelle MCarelle huoltoon ja siellä todetaan, että ei mene takuuseen, kun on avattu omatoimisesti ja sisältä puuttuu ruuveja sekä tiivisteitä revitty auki (??). Ystäväni on henkilö, joka ei todellakaan moista tekisi missään tilanteessa. Puhelin ollut hänellä uutena alusta saakka.

Vaihtoehdot:
Puhelin on myyty hänelle asiakaspalautustuotteena tai puhelin on ollut alusta saakka viallinen. Verkkokauppa.com pesi kätensä välittömästi, joten onkohan tässä mitään tehtävissä..? :btooth:
 
Tervehdys techiläiset,

Ystävälleni kävi seuraavanlaiset:

12/2018 ostanut iPhone X uutena Verkkokauppa.com. Nyt omena lopetti toimintansa totaalisesti. Puhelin heidän valtuutetulle huoltoliikkeelle MCarelle huoltoon ja siellä todetaan, että ei mene takuuseen, kun on avattu omatoimisesti ja sisältä puuttuu ruuveja sekä tiivisteitä revitty auki (??). Ystäväni on henkilö, joka ei todellakaan moista tekisi missään tilanteessa. Puhelin ollut hänellä uutena alusta saakka.

Vaihtoehdot:
Puhelin on myyty hänelle asiakaspalautustuotteena tai puhelin on ollut alusta saakka viallinen. Verkkokauppa.com pesi kätensä välittömästi, joten onkohan tässä mitään tehtävissä..? :btooth:
Onko puhelinta huollatettu tässä kahden vuoden aikana jossain?
 
Tervehdys techiläiset,

Ystävälleni kävi seuraavanlaiset:

12/2018 ostanut iPhone X uutena Verkkokauppa.com. Nyt omena lopetti toimintansa totaalisesti. Puhelin heidän valtuutetulle huoltoliikkeelle MCarelle huoltoon ja siellä todetaan, että ei mene takuuseen, kun on avattu omatoimisesti ja sisältä puuttuu ruuveja sekä tiivisteitä revitty auki (??). Ystäväni on henkilö, joka ei todellakaan moista tekisi missään tilanteessa. Puhelin ollut hänellä uutena alusta saakka.

Vaihtoehdot:
Puhelin on myyty hänelle asiakaspalautustuotteena tai puhelin on ollut alusta saakka viallinen. Verkkokauppa.com pesi kätensä välittömästi, joten onkohan tässä mitään tehtävissä..? :btooth:

Minä sain pari vuotta sitten HTC One M8 puhelimen virhevastuuseen vedoten vuoden takuuajan päättymisen jälkeen huoltoon Verkkokauppa.com kautta. Siitä oli flash-muisti mennyt rikki ja se olikin niissä ihan tunnettu tyyppivika. Ei kyllä tosiaan oltu sitä availtu mitenkään. Vaikea uskoa että huoltoliike alkaisi päästä keksimään jotain avausjälkiä, on kyllä erikoinen tilanne.
 
Tässä iPhone X:n tapauksessa on kyseessä selvä petos. Suosittelen olemaan yhteydessä kuluttajariitalautakuntaan ja antamaan uskottavan selvityksen siitä, ettei puhelinta ole huollatettu tai avattu omistajan toimesta sen omistusaikana.



Todennäköinen kuvio on ollut se, että verkkokauppa.com on myynyt palautetun käytetyn ja peukaloidun laitteen uutena. Todistustaakka tästä jää myyjälle.

Nyt vedettiin aika hyvin mutkat suoriksi syytösten kanssa. Vaihtoehtojahan on käytännössä monia ja mitään ei oikein voi sulkea 100% varmuudella pois: Verkkis on myynyt vahingossa väärin, valmistajalta on tullut sekundaa, huoltofirmassa on käynyt jokin moka tai se ystävä on unohtanut jonkun huoltoreissun tai koittanut itse korjailla. Jälkimmäisestä sen verran, että ei oikeasti olisi ensimmäinen kerta kun täällä on kysytty ystävän puolesta jotain ja sitten selviääkin, että ystävä oli joskus kikkaillut jotain tai muistaa jälkikäteen jonkun olennaisen asian. Siitä toki samaa mieltä, että jos puhelin on ostettu uutena ja sille ei ole oikeasti tehty mitään niin kuluttajaneuvojaan yhteys. Mistään petosrikoksesta en kuitenkaan lähtisi näillä näytöillä huutelemaan.
 
Tapaus Verkkokauppa.com ja kuulokkeiden huolto, kun vasen kanava oli mennyt pimeäksi. Palautin tuotteen alkuperäispakkauksessa kaikki piuhat ym. manuaalit mukana.

Huollon jälkeen kuulokkeiden molemmat kanavat toimivat moitteettomasti, mutta Verkkokauppa.com palautti ainoastaan pelkät kuulokkeet USB-piuhan kanssa, joten alkuperäinen pakkaus ja 3,5 mm kuulokejohdot ym. jäivät kateisiin. Huollon edustajan mukaan heille olisi muka toimitettu pelkät kuulokkeet ja laturin USB-piuha, joten pesevät kätensä asiasta. Todennäköisesti huollossa on heitetty koko setti roskiin (tai huoltohenkilön omiin tasakuihin), ja ovat kaivaneet varastosta asiakaspalautuksen tilalle.
 
Onko kokemuksia Verkkokauppa.comin kanssa asioidessa hintaerotuksesta black fridayn alla? Ostin la 21.11. Samsungin QE65Q80T -telkun hintaan 1179€ (normaalisti 1499€) ja tuolloin sitä mainostettiin mielestäni kampanjahintana, joka on voimassa marraskuun loppuun asti. Tänään tuo samainen telkkari on kuitenkin näköjään myynnissä hintaan 1099€, mutta missään ei näy edes mainintaa että olisi tarjous tai joku kampanja. Vertailuksi esim. Gigantissa normaali hinta oli samainen 1499€ ja BF-tarjous, joka julkistettiin 22.11. oli 1179€. Verkkiksen chatbot varoitteli heti alkuun ihan pyytämättä, että BF-tarjousten erotuksia ei korvata, jos tuotteen on ostanut aikaisemmin. Laitoin nyt kuitenkin aspaan vielä viestin perään, mutta tuli kieltämättä vähän koijattu olo, koska tuo kampanjahinta ainakin mielestäni antoi olettaa tämän jo olevan black friday -tarjous.

e. päivämäärä
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemuksia Verkkokauppa.comin kanssa asioidessa hintaerotuksesta black fridayn alla? Ostin la 23.11. Samsungin QE65Q80T -telkun hintaan 1179€ (normaalisti 1499€) ja tuolloin sitä mainostettiin mielestäni kampanjahintana, joka on voimassa marraskuun loppuun asti. Tänään tuo samainen telkkari on kuitenkin näköjään myynnissä hintaan 1099€, mutta missään ei näy edes mainintaa että olisi tarjous tai joku kampanja. Vertailuksi esim. Gigantissa normaali hinta oli samainen 1499€ ja BF-tarjous, joka julkistettiin 22.11. oli 1179€. Verkkiksen chatbot varoitteli heti alkuun ihan pyytämättä, että BF-tarjousten erotuksia ei korvata, jos tuotteen on ostanut aikaisemmin. Laitoin nyt kuitenkin aspaan vielä viestin perään, mutta tuli kieltämättä vähän koijattu olo, koska tuo kampanjahinta ainakin mielestäni antoi olettaa tämän jo olevan black friday -tarjous.
Jos nyt ei ihan mahdoton ajatus ole (jos eivät nyt tuohon lähde) niin vie telkkari takaisin ja osta halvemmalla uusi.
 
Jos nyt ei ihan mahdoton ajatus ole (jos eivät nyt tuohon lähde) niin vie telkkari takaisin ja osta halvemmalla uusi.

Tällähän siitä pääsisi, mutta en taida jaksaa alkaa säätämään ison telkkarin kanssa. Omaan autoon laatikko ei mahdu ja alunperinkin tilasin tämän kotiinkuljetuksella. Hyvä tarjoushan tuo oli noinkin ja muutenkin olen tyytyväinen telkkariin, eli ei kai se auta kuin tunnustaa tappionsa. Pienemmän tuotteen varmasti kiikuttaisinkin takaisin - kyllä tämä melko laskelmoidulta tarjousansalta vaikuttaa, kun moni ei varmaan uutta hintaa edes huomaa, saati sitten lähde palauttelemaan isoa telkkaria. Tiedä sitten kumpi hintaa laski ensimmäisenä tuohon nykyiseen, Gigantti vai Verkkis.
 
Tällähän siitä pääsisi, mutta en taida jaksaa alkaa säätämään ison telkkarin kanssa. Omaan autoon laatikko ei mahdu ja alunperinkin tilasin tämän kotiinkuljetuksella. Hyvä tarjoushan tuo oli noinkin ja muutenkin olen tyytyväinen telkkariin, eli ei kai se auta kuin tunnustaa tappionsa. Pienemmän tuotteen varmasti kiikuttaisinkin takaisin - kyllä tämä melko laskelmoidulta tarjousansalta vaikuttaa, kun moni ei varmaan uutta hintaa edes huomaa, saati sitten lähde palauttelemaan isoa telkkaria. Tiedä sitten kumpi hintaa laski ensimmäisenä tuohon nykyiseen, Gigantti vai Verkkis.
Sama kävi itellekkin lumilingon kanssa, ei ihan viitti.
 
Tällähän siitä pääsisi, mutta en taida jaksaa alkaa säätämään ison telkkarin kanssa. Omaan autoon laatikko ei mahdu ja alunperinkin tilasin tämän kotiinkuljetuksella. Hyvä tarjoushan tuo oli noinkin ja muutenkin olen tyytyväinen telkkariin, eli ei kai se auta kuin tunnustaa tappionsa. Pienemmän tuotteen varmasti kiikuttaisinkin takaisin - kyllä tämä melko laskelmoidulta tarjousansalta vaikuttaa, kun moni ei varmaan uutta hintaa edes huomaa, saati sitten lähde palauttelemaan isoa telkkaria. Tiedä sitten kumpi hintaa laski ensimmäisenä tuohon nykyiseen, Gigantti vai Verkkis.
Osta uusi, käy autolla ja palauta vanhana...
 
Tapaus Verkkokauppa.com ja kuulokkeiden huolto, kun vasen kanava oli mennyt pimeäksi. Palautin tuotteen alkuperäispakkauksessa kaikki piuhat ym. manuaalit mukana.

Huollon jälkeen kuulokkeiden molemmat kanavat toimivat moitteettomasti, mutta Verkkokauppa.com palautti ainoastaan pelkät kuulokkeet USB-piuhan kanssa, joten alkuperäinen pakkaus ja 3,5 mm kuulokejohdot ym. jäivät kateisiin. Huollon edustajan mukaan heille olisi muka toimitettu pelkät kuulokkeet ja laturin USB-piuha, joten pesevät kätensä asiasta. Todennäköisesti huollossa on heitetty koko setti roskiin (tai huoltohenkilön omiin tasakuihin), ja ovat kaivaneet varastosta asiakaspalautuksen tilalle.
Kannattaa aina varmistua, että saa kuitin tai vastaavan josta käy selville mitä heille annoit. Rikollisia on kaikkialla.
 
Yllättävää, että suostuivat edes huoltamaan laitteesi. Surullisen kuuluisa tämä verkkokauppa.comin huolto. Asiakkaassa on aina vika.
Vuosien aikana olen kymmenisen kertaa asioinut verkkiksen huollossa, eikä ole koskaan ollut pahaa sanottavaa. Aina olen lisäksi saanut uuden tuotteen suoraan hyllystä. Vaikea keksiä parempaa huoltoa.
 
Vuosien aikana olen kymmenisen kertaa asioinut verkkiksen huollossa, eikä ole koskaan ollut pahaa sanottavaa. Aina olen lisäksi saanut uuden tuotteen suoraan hyllystä. Vaikea keksiä parempaa huoltoa.

Täältä toinen anekdoottinen todiste. Olen asioinut Verkkokaupan huollossa kuusi kertaa. Kahdesti olen saanut suoraan uuden tuotteen, kerran lähti läppäri huoltoon, kolmella kerralla hajoaminen oli kuulemma mun vika ja mitään ei tehty. Näistä yhdellä kerralla nostin metelin kun kyse oli kuitenkin kalliista tuotteesta ja lopulta sain uuden prossun tilalle. Muutaman kympin kuulokkeista en ole jaksanut vääntää, onhan se hajoaminen voinut olla mun vika.

Näistä kaikista negakeisseistä on joka tapauksessa vuosia (10?), nuo hyvin pelanneet ovat lähivuosina.
 
Eikös Verkkokauppa.com laskuta asiakkaalta ns. huoltomaksun jos toteavat ettei vika kuulu takuun piikkiin?

Eikös tämä ole yleisempikin käytäntö? Esimerkiksi Jimms ja Gigantti puhuvat takuuehdoissaan myös aiheettomiin takuupalautuksiin liittyvistä käsittelykuluista.
 
Suurin osa kaupoista taitaa veloittaa tarkastusmaksun ei-takuu keisseissä, tai ainakin varaa ehdoissaan mahdollisuuden siihen. Tosin sitähän ei saa veloittaa kuin silloin, jos vika on niin ilmeisesti takuun ulkopuolinen että keskiverto sukankuluttajakin sen tajuaa. Lähinnä siis koskee tilanteita joissa laite on selvästi itse paskottu ja yritetään saada kuitenkin takuuseen.
 
Kysytään vähän täältä ajatuksia, että miten toimisitte itse tilanteessa.

Olen tilannut Telian verkkokaupasta varastossa olleen puhelimen Singles' Day-tarjouksesta (Xiaomi Mi 10 Pro, 599 €).
Saan sähköpostiini tilausvahvistuksen, jossa Telian oma seurantakoodi ja luvattu toimitusajaksi 1-2 päivää.
Odotin viikon ja puhelinta ei ole kuulunut, otin ensimmäistä kertaa Telian chat-aspaan (chatin avautuessa chatbotti ilmoitti verkkokaupan tuotteiden toimitusajaksi 2-4 pv). Esitin asiani ja aspa selvitti asiaa, josta infosi minua seuraavana päivänä.
Aspan infossa kerrottiin, ettei heillä ole ollut laitteita saatavilla koska laitetoimittaja ei ole voinut antaa arvioita milloin se saa laitetta toimitettua.

Olin aspaan yhteydessä vielä chatin kautta viime viikon loppupuolella ja hyvitykseksi tarjottiin 3 kk CMorea tilanteeseen
(allekirjoittanut on kuitenkin Telian liittymäasiakas ja hyödyntänyt asiakasedus CMore total+ -palveluun, joten hyvityksen sisällölle ei tarvetta, kun siitä jo tyytyväisenä maksan)

Nyt on kulunut jo kaksi viikkoa (huomenna) ja tilaus on edelleen Telian päässä käsittelyssä, vaikka tilasin Telian sivujen mukaan varastossa olevaa tuotetta.

Tilanne on sinänsä ongelmallinen, että tuo puhelin täytyisi tuolta saada, mutta koen tulleeni "kaltoin kohdelluksi", huijatuksi tms. Telian toimesta, kun he eivät pystykään nyt toimittamaan tuotetta antamiensa toimitusaikataulujen puitteissa. Maksutapana Telian oma rahoitus, mutta onhan se kovin ikävää alkaa lyhentelemään laitteen hintaa Telialle, jota et vielä ole edes fyysisesti saanut omaksesi.

Aspan mukaan myös takuu alkaa vastaanottoajankohdasta, ei ostopäivämäärästä (Mitenkäs tämän voin todistaa, kun siellä lappusilla on ostopvm:nä 11.11.2020).

Mitä tekisitte? Yhteyttä kuluttajansuojaan?
 
Kysytään vähän täältä ajatuksia, että miten toimisitte itse tilanteessa.

Olen tilannut Telian verkkokaupasta varastossa olleen puhelimen Singles' Day-tarjouksesta (Xiaomi Mi 10 Pro, 599 €).
Saan sähköpostiini tilausvahvistuksen, jossa Telian oma seurantakoodi ja luvattu toimitusajaksi 1-2 päivää.
Odotin viikon ja puhelinta ei ole kuulunut, otin ensimmäistä kertaa Telian chat-aspaan (chatin avautuessa chatbotti ilmoitti verkkokaupan tuotteiden toimitusajaksi 2-4 pv). Esitin asiani ja aspa selvitti asiaa, josta infosi minua seuraavana päivänä.
Aspan infossa kerrottiin, ettei heillä ole ollut laitteita saatavilla koska laitetoimittaja ei ole voinut antaa arvioita milloin se saa laitetta toimitettua.

Olin aspaan yhteydessä vielä chatin kautta viime viikon loppupuolella ja hyvitykseksi tarjottiin 3 kk CMorea tilanteeseen
(allekirjoittanut on kuitenkin Telian liittymäasiakas ja hyödyntänyt asiakasedus CMore total+ -palveluun, joten hyvityksen sisällölle ei tarvetta, kun siitä jo tyytyväisenä maksan)

Nyt on kulunut jo kaksi viikkoa (huomenna) ja tilaus on edelleen Telian päässä käsittelyssä, vaikka tilasin Telian sivujen mukaan varastossa olevaa tuotetta.

Tilanne on sinänsä ongelmallinen, että tuo puhelin täytyisi tuolta saada, mutta koen tulleeni "kaltoin kohdelluksi", huijatuksi tms. Telian toimesta, kun he eivät pystykään nyt toimittamaan tuotetta antamiensa toimitusaikataulujen puitteissa. Maksutapana Telian oma rahoitus, mutta onhan se kovin ikävää alkaa lyhentelemään laitteen hintaa Telialle, jota et vielä ole edes fyysisesti saanut omaksesi.

Aspan mukaan myös takuu alkaa vastaanottoajankohdasta, ei ostopäivämäärästä (Mitenkäs tämän voin todistaa, kun siellä lappusilla on ostopvm:nä 11.11.2020).

Mitä tekisitte? Yhteyttä kuluttajansuojaan?
Postin lappu kai on ainoa kun auttaa, joskaan eihän siinä näy mikä laite siellä on ollut. Ensimmäistäkään lyhennystä ei kannata maksaa ennen kuin laite on sinulla, sillä maksamalla sitoudut periaatteesss maksamaan loputkin vaikka laitetta ei ikinä tulisi
 
Olisiko antaa vinkkejä kuinka nyt toimia? Kauppa pesee kätensä täysin. Tosiaan bikeinn käski tekemään niille ensin reklamaation, mutta monen päivän jälkeen alla oleva vastaus. Paketti toimitettiin ovelleni ilman mahdollisuuksia tarkastaa sitä etukäteen:

Screenshot_20201126-212007.png


Paketti saapui näin ovelle:
IMG_20201123_095750.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko antaa vinkkejä kuinka nyt toimia? Kauppa pesee kätensä täysin. Paketti toimitettiin ovelleni ilman mahdollisuuksia tarkastaa sitä etukäteen

Jos netin kautta ostettu niin eikös tuossa ole joku XXpv palautusoikeus. Joten jos et ole edes ottanut tuotetta käyttöön niin kyllähän sen voi palauttaa ja rahat takaisin. "Palautan 100% samassa kunnossa kuin tuote saapuikin, haluan rahat takaisin / en maksa laskua koska en pidä tuotetta. En ole edes tarkastanut tuotetta vaan muutin mieleni ja lähetän paketin suoraan takaisin". Muistaakseni tuo palautusoikeus ei vaadi edes mitään perusteluja.

Tietysti tuosta voi tulla jotain polemiikkia jos esim. tuotteita puuttuu tms. mutta siinä on sitten sana sanaa vastaan ja varmaan oikeudessa jokin taho pyrkii kuulemaan kuljetuksen hoitaneita henkilöitä siihen saakka joudutaan menemään.

Nopeasti katsoen:
"
Verkkokauppaostoksen voi palauttaa maksutta, jos verkkokauppias tarjoaa tuotteilleen maksuttoman palautuksen. Jos paketin mukana ei ole tullut palautusosoitekorttia, voit tarkastaa Postin verkkosivulta osoitteesta posti.fi/palautapaketti, voiko lähetyksen palauttaa maksutta. Verkkokauppapakettien palautuskäytäntö posteissa uudistuu lokakuun alusta alkaen.

Ensisijaiset vaihtoehdot paketin palauttamiseksi on palautus joko lähettäjän antamalla palautusosoitekortilla tai Helposti-koodilla. Jos palautusosoitekorttia tai Helposti-koodia ei ole käytettävissä, palauttaja kertoo Postin palvelupisteen kassalle vastaanottavan yrityksen asiakaspalautustunnuksen. Palautustunnus on yleensä verkkokaupasta tilatun paketin lähetystietolistassa tai verkkokaupan sivuilla, tarvittaessa tunnuksen voi pyytää verkkokaupalta.

- Palautustunnuksen avulla varmistamme, että palautettavat verkkokauppaostokset ohjautuvat varmasti oikealle vastaanottajalle. Ostoksen palauttava henkilö saattaa muistaa vastaanottajatahon väärin, jolloin palautettava tuote lähetetään aivan väärälle yritykselle. Lisäksi palautustunnus varmistaa, että palauttaja saa palautuksesta rahansa oikein, sanoo Kati Nevalainen, Postin pakettipalveluiden kehityksestä vastaava johtaja.

Näin palautat verkkokauppaostoksen:
  • Paketin, jossa on valmiina palautusosoitekortti, voit jättää postiin.
  • Jos paketin mukana ei ole tullut palautusosoitekorttia, voit tarkastaa Postin verkkosivulta osoitteesta posti.fi/palautapaketti, voiko lähetyksen palauttaa maksutta. Jos maksuton palautus on mahdollinen, saat sieltä Helposti-koodin, jolla voit jättää palautuvan paketin Postin pakettiautomaattiin tai palvelupisteeseen.
  • Mikäli verkkokauppayritys ei tarjoa maksutonta palautusta, voit palauttaa ostoksen ostamalla lähettämiseen tarvittavan Helposti-koodin. Helposti-koodin saat ostettua Postin verkkosivuilta osoitteesta posti.fi/lahettaminen tai Postin mobiilisovelluksesta, OmaPostista.
  • Jos et tarvitse palautuksesta kuittia ja palautettava lähetys on pienempi kuin kirjeen maksimikoko (3 x 25 x 35,3cm, 2 kg), voit jättää lähetyksen kirjelaatikkoon. Kirjoita lähetyksen päälle vastaanottavan yrityksen asiakaspalautustunnus, palautusosoite ja teksti ”ASIAKASPALAUTUS”.

Kun verkkokauppaostoksen palauttaa pakettiautomaatin kautta, palautuksesta tarvittava tieto tallentuu automaattisesti Postin lähetysten seurantapalveluun.

Pakettiautomaateilta ei enää lokakuun alusta alkaen saa erillistä kuittia palautuksesta
"
 
Jos netin kautta ostettu niin eikös tuossa ole joku XXpv palautusoikeus. Joten jos et ole edes ottanut tuotetta käyttöön niin kyllähän sen voi palauttaa ja rahat takaisin. "Palautan 100% samassa kunnossa kuin tuote saapuikin, haluan rahat takaisin / en maksa laskua koska en pidä tuotetta. En ole edes tarkastanut tuotetta vaan muutin mieleni ja lähetän paketin suoraan takaisin". Muistaakseni tuo palautusoikeus ei vaadi edes mitään perusteluja.
Ongelma siinä, että palautus noille maksaa ja ovat netistä luettujen kokemusten mukaan todella ankeita maksamaan takaisin rahoja.

Lisättynä vielä että tilaus oli yhteensä 100e ja 2x36e arvoista rengasta tuli ja 2x 5e arvoista kiinnikettä jäi puuttumaan.

Harmillisesti luin vasta jälkikäteen tuon tradeinn/bikeinn nettikaupan ongelmista. Suomalaisilla foorumeilla oli lähinnä hyviä kokemuksia.

Asos on vissiin brittifirma, eli painavan tuotteen palautus on sitten ihan perkeleen kallista.
Kauppa siis tradeinn/bikeinn en tiedä mistä puhelin tuon Asos keksi.
 
Ongelma siinä, että palautus noille maksaa ja ovat netistä luettujen kokemusten mukaan todella ankeita maksamaan takaisin rahoja.

Lisättynä vielä että tilaus oli yhteensä 100e ja 2x36e arvoista rengasta tuli ja 2x 5e arvoista kiinnikettä jäi puuttumaan.

Harmillisesti luin vasta jälkikäteen tuon tradeinn/bikeinn nettikaupan ongelmista. Suomalaisilla foorumeilla oli lähinnä hyviä kokemuksia.

Maksoitko Paypalilla? Tee dispute.
 
Olisiko antaa vinkkejä kuinka nyt toimia? Kauppa pesee kätensä täysin. Tosiaan Asos käski tekemään niille ensin reklamaation, mutta monen päivän jälkeen alla oleva vastaus. Paketti toimitettiin ovelleni ilman mahdollisuuksia tarkastaa sitä etukäteen:
Millä maksoit tilauksen? Itse ainakin maksaisin vastaaviin kauppoihin luottokortilla, siitä vaan reklamaatiota kehiin sitten. Vaivaa siihen joutuu toki jonkun verran näkemään.
 
Maksoitko Paypalilla? Tee dispute.
Millä maksoit tilauksen? Itse ainakin maksaisin vastaaviin kauppoihin luottokortilla, siitä vaan reklamaatiota kehiin sitten. Vaivaa siihen joutuu toki jonkun verran näkemään.
PayPal käytin. Ei ole kyllä koskaan tullut näin paskaa kauppaan eteen, missä olisi näin vaikea asiakaspalvelu. Kannattaa välttää tämän tradeinn/bikeinn konsernin kaikkia nettikauppoja, vaikka ovatkin vissiin iso tekijä Espanjassa.


E: Voinko Paypal disputeen laittaa myös postikulut?
 
Viimeksi muokattu:
Taidanpa tehdä disputen, kauppa tuskin muuttaa mieltään ja kestää aina 4 päivää vastata. Antaa lisäksi aivan ristiriitaisia tietoja noiden asiakaspalvelu. Lisäksi postnordin sivuilla lukee näin "Mikäli et ole suoraan PostNordin asiakas, tulee korvausvaade osoittaa sille taholle, jolta olet tuotteen tai palvelun ostanut". Silti kauppa on sitä mieltä, että minun pitäisi heihin olla yhteydessä.

E: annoin vielä mahdollisuuden noiden aspalle, mutta näyttäisi olevan ikuinen limbo tehdä noiden kanssa yhtään mitään:
Screenshot_20201127-112923.png

e2: Sain vielä postnordiltakin materiaalia disputea varten, että ei ole kauppa ihan kaikkien sääntöjen mukaan pelaillut.
1606475212445.png


e3: Meni nyt reklamaatio paypalin kautta, homma sulkeutuu 17.12., koska olisi siis hyvä painaa tuota "Escalate issue to PayPal"?
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Veikon Koneesta black friday tarjouksesta SIEMENS SN457S06TS astianpesukoneen ja sieltä tuli tilausvahvistus sähköpostiin, kuluu tunti ja tulee toinen sähköposti:

"Hei,
Valitettavasti tilaamanne tuote on loppuunmyyty eikä sitä voida toimittaa.
Joudumme perumaan tilauksenne ja laittamaan maksun palautumaan takaisin."

Mitä kautta kannattaa lähteä viemään asiaa eteenpäin? Laitanko ensin sähköpostia suoraan Veikon Koneelle jossa vaadin tilattu tuotetta vai suoraan kuluttajaneuvonnan kautta?
 
Mitä kautta kannattaa lähteä viemään asiaa eteenpäin? Laitanko ensin sähköpostia suoraan Veikon Koneelle jossa vaadin tilattu tuotetta vai suoraan kuluttajaneuvonnan kautta?

Veikon Koneelle ensin ja sen jälkeen kuluttajaneuvontaan. Muistat sanoa että tilausvahvistus = sopimus.
 
Tuli odottamaton ongelma eteen uuden näytön kanssa. Olin jo koonnut sen pöydälle, kun huomasin että paneelissa oli tahroja, ilmeisesti sormenjälkiä. Löytyi myös pieni naarmu. Eikä näyttö tullut minkään suojakalvon kanssa. AOC CU34G2X siis kyseessä, tarkistetaan nyt vielä että eihän muille tullut suojakalvon kera?

Nyt on kaksi vaihtoehtoa, eli vaihtaa tuote tai ottaa tuotteen hintaan nähden aika vaatimaton lahjakorttikorvaus. Mitä itse tekisitte? Onko mahdollista että näyttöä on jopa kannettu paneelista ja voiko tämä aiheuttaa jatkossa jotain ongelmia?
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemuksia Verkkokauppa.comin kanssa asioidessa hintaerotuksesta black fridayn alla? Ostin la 21.11. Samsungin QE65Q80T -telkun hintaan 1179€ (normaalisti 1499€) ja tuolloin sitä mainostettiin mielestäni kampanjahintana, joka on voimassa marraskuun loppuun asti. Tänään tuo samainen telkkari on kuitenkin näköjään myynnissä hintaan 1099€, mutta missään ei näy edes mainintaa että olisi tarjous tai joku kampanja. Vertailuksi esim. Gigantissa normaali hinta oli samainen 1499€ ja BF-tarjous, joka julkistettiin 22.11. oli 1179€. Verkkiksen chatbot varoitteli heti alkuun ihan pyytämättä, että BF-tarjousten erotuksia ei korvata, jos tuotteen on ostanut aikaisemmin. Laitoin nyt kuitenkin aspaan vielä viestin perään, mutta tuli kieltämättä vähän koijattu olo, koska tuo kampanjahinta ainakin mielestäni antoi olettaa tämän jo olevan black friday -tarjous.

e. päivämäärä

Tähän keisiin päivityksenä, että nyt Verkkokauppa lupasi lahjakorttina tuon erotuksen. Ihan mukava yllätys, kun olin jo asennoitunut ottamaan tuon erotuksen takkiin ja puoliksi unohtanutkin koko homman. En tiedä vaikuttiko tässä päätökseen se, että hinnat oli tavallaan nurinpäin; ostin kampanjahinnoitellun telkun aikaisemmin ja hintaa laskettiin pari päivää myöhemmin ilman mainintaa mistään kampanjasta tai BF:stä. Joka tapauksessa Verkkikselle papukaijamerkki!
 
Taidanpa tehdä disputen, kauppa tuskin muuttaa mieltään ja kestää aina 4 päivää vastata. Antaa lisäksi aivan ristiriitaisia tietoja noiden asiakaspalvelu. Lisäksi postnordin sivuilla lukee näin "Mikäli et ole suoraan PostNordin asiakas, tulee korvausvaade osoittaa sille taholle, jolta olet tuotteen tai palvelun ostanut". Silti kauppa on sitä mieltä, että minun pitäisi heihin olla yhteydessä.

E: annoin vielä mahdollisuuden noiden aspalle, mutta näyttäisi olevan ikuinen limbo tehdä noiden kanssa yhtään mitään:
Screenshot_20201127-112923.png

e2: Sain vielä postnordiltakin materiaalia disputea varten, että ei ole kauppa ihan kaikkien sääntöjen mukaan pelaillut.
1606475212445.png


e3: Meni nyt reklamaatio paypalin kautta, homma sulkeutuu 17.12., koska olisi siis hyvä painaa tuota "Escalate issue to PayPal"?

Tosiaan AINA reklamoidaan lähettäjää kun on rahdista kyse, aivan joka ikinen kerta T: Rahtari
Sinä tilaat tavaran lähettäjältä, joten olet lähettäjän kanssa tehnyt sopimuksen, lähettäjä tarjoaa järjestämäänsä kuljetuspalvelua sinulle joten lähettäjä on tehnyt kuljetusliikkeen kanssa sopimuksen tavaran kuljettamisesta sinulle.
Joten sinä reklamoit lähettäjää ja lähettäjä reklamoi kuljetusliikettä heidänvälisten sopimustensa mukaan.
 
Tuli odottamaton ongelma eteen uuden näytön kanssa. Olin jo koonnut sen pöydälle, kun huomasin että paneelissa oli tahroja, ilmeisesti sormenjälkiä. Löytyi myös pieni naarmu. Eikä näyttö tullut minkään suojakalvon kanssa. AOC CU34G2X siis kyseessä, tarkistetaan nyt vielä että eihän muille tullut suojakalvon kera?

Nyt on kaksi vaihtoehtoa, eli vaihtaa tuote tai ottaa tuotteen hintaan nähden aika vaatimaton lahjakorttikorvaus. Mitä itse tekisitte? Onko mahdollista että näyttöä on jopa kannettu paneelista ja voiko tämä aiheuttaa jatkossa jotain ongelmia?

Ostin saman näytön jokin aika sitten eikä siinä ollut mitään suojakalvoa. Ainoastaan sellaisessa pehmeässä pussissa oli.

Eikö niistä tahroista näe ihan selvästi jos ois sormenjälkiä?
 
Tosiaan AINA reklamoidaan lähettäjää kun on rahdista kyse, aivan joka ikinen kerta T: Rahtari
Sinä tilaat tavaran lähettäjältä, joten olet lähettäjän kanssa tehnyt sopimuksen, lähettäjä tarjoaa järjestämäänsä kuljetuspalvelua sinulle joten lähettäjä on tehnyt kuljetusliikkeen kanssa sopimuksen tavaran kuljettamisesta sinulle.
Joten sinä reklamoit lähettäjää ja lähettäjä reklamoi kuljetusliikettä heidänvälisten sopimustensa mukaan.
Näinhän se, on vain tämän kaupan keino ilmeisesti yrittää huijata asiakasta, että ei ole heidän vikansa. Laitoin eilen Paypalin disputen Paypalin ratkaistavaksi ja tuli tällaista viestiä aamulla tuonne bikeinniin, saa nähdä mitä ne nyt oikein koittavat temppuilla.

Screenshot_20201203-112144.png
 
Laitoin eilen Paypalin disputen Paypalin ratkaistavaksi ja tuli tällaista viestiä aamulla tuonne bikeinniin, saa nähdä mitä ne nyt oikein koittavat temppuilla.
Muista, että et missään nimessä peru PayPalin disputea tai hyväksy ratkaisua ennen kuin rahat ovat tililläsi. Disputen voi tehdä vain kerran.
 
Muista, että et missään nimessä peru PayPalin disputea tai hyväksy ratkaisua ennen kuin rahat ovat tililläsi. Disputen voi tehdä vain kerran.
Jep en todellakaan ole tämän kaupan kansssa toimiessa perumassa Paypalin disputea, ovat kyllä sen verran epärehellisiä toimijoita.

E: Meni vain enemmän hämmentäväksi, nyt tulee jo suomeksi sähköpostia:
Screenshot_20201204-000229.png
E2: Nyt tarjoavat tuotteiden hintaa takaisin, pitäisikö tuo hyväksyä vai pyytää vielä puolia postikuluista(15€) takaisin? 2/4 tuotteista siis saapui perille.

1607348985664.png
 
Viimeksi muokattu:
Välistä hintavirheet päätyvät ostajan eduksi kuluttajariitalautakunnassa:


Testi- tai esittelykäytössä olleita tuotteita myydään joskus hyvälläkin alennuksella. Tällaisen tarjouksen innoittamana asiakas tilasi verkkokaupasta testikäytössä olleen käytetyn Kona Process 153 AL/DL 27,5 LG -maastopyörän.

Hintana oli 475 euroa. Hyvä tarjous, kun kyse oli lähes 4000 euron kulkupelistä.

Myyjä perui kuitenkin kahden päivän kuluttua kaupan vedoten väärään hintaan. ”Kyseessä on ollut teknisestä tiedonsiirtoviiveestä johtunut sivuilla hetkellisesti näkynyt väärä hinta”, myyjä selittää kuluttajariitalautakunnalle.

Lautakunnan käsiteltäväksi asia päätyi, kun ostaja ei ollut kaupan perumiseen lainkaan tyytyväinen. Hän vaati saada joko pyörän luvattuun hintaan tai sitten tuntuvan rahallisen korvauksen, jolla voisi ostaa vastaavan ajokin.

Myyjä selitti, että kyseessä on suositushinnaltaan 3999 euron pyörä, joka oli tarkoitus alentaa 2799 euroon. Ilmoitukseen oli kuitenkin pantu ”testipyörän pantti 475 euroa”. Myyjän mielestä ostajan olisi pitänyt ymmärtää 90 prosentin alennus virheeksi.

Lain mukaan esimerkiksi mainoksessa väärin ilmoitettu hinta ei ole sitova, jos ostaja tietää tai hänen pitäisi tietää erehdyksestä. Tähän myyjä siis vetosi. Ostaja taas katsoi, että virhe ei ollut selvä, koska hänen ei ollut mahdollista etukäteen tietää käytettynä myydyn pyörän todellista kuntoa.

Verkkokaupan sivulla luki: "Testipyörät ovat palvelleet hienosti kauden 2018 ja ne ovat nyt myynnissä hyvään hintaan!" Mitä tuosta olisi pitänyt päätellä hinnan oikeellisuudesta?

Kuluttajariitalautakunta päätyi ostajan kannalle ja suosittaa, että kauppa toimittaa tilausta vastaavan maastopyörän luvattuun 475 euron hintaan.

4000€ täysjoustofillari 475 eurolla ja "en tiennyt että kyse oli hintavirheestä". :D
 
Jep en todellakaan ole tämän kaupan kansssa toimiessa perumassa Paypalin disputea, ovat kyllä sen verran epärehellisiä toimijoita.

E: Meni vain enemmän hämmentäväksi, nyt tulee jo suomeksi sähköpostia:
Screenshot_20201204-000229.png
E2: Nyt tarjoavat tuotteiden hintaa takaisin, pitäisikö tuo hyväksyä vai pyytää vielä puolia postikuluista(15€) takaisin? 2/4 tuotteista siis saapui perille.

1607348985664.png

Et voi pyytää puolia postikuluista takaisin. Postikuluthan ovat samat riippumatta siitä tilaatko 2 vai 4 tuotetta.
 
Välistä hintavirheet päätyvät ostajan eduksi kuluttajariitalautakunnassa:




4000€ täysjoustofillari 475 eurolla ja "en tiennyt että kyse oli hintavirheestä". :D

Eikö se ole lähemmäs sääntö kuin poikkeus että päätyvät ostajan eduksi jos sinne asti jaksaa asian viedä?
 
Eikö se ole lähemmäs sääntö kuin poikkeus että päätyvät ostajan eduksi jos sinne asti jaksaa asian viedä?
Ei ole. Jos ostajan pitäisi ymmärtää että kyse on hintavirheestä, niin silloin se tuomitaan myyjän eduksi.

Tuossa artikkelissakin on tästä maininta:
Aina asiat eivät etene ostajan kannalta suotuisasti. Marraskuussa kirjoitimme tapauksessa, jossa hinnoitteluvirheen vuoksi asiakas oli rohmunnut pilahintaisia Aalto-maljakoita ja -laseja. Tuolloin lautakunta katsoi, että ostajan olisi pitänyt ymmärtää, ettei hinta voinut olla oikea.

Tuossa fillaritapauksessa oli mainittu ilmoituksessa että pyörä on ollut testikäytössä ja että se myydään "hyvään hintaan", joista ilmeisesti muodostui kuluttajariitalautakunnan päätelmä siitä, ettei asiakas voinut tietää kyseessä olleen hintavirhe.
 
Itsehän olisin moisen tarjouksen ohi marssinut ihan tietämättäni, koska polkupyöristä en mitään ymmärrä. Tuossakin olisi tosin ollut omaan budjettiini jotain 300 euroa liikaa hintaa, että olisin tuohon tarttunut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 491
Viestejä
4 554 123
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom