• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Itse ainakin uskalsin 374,08€ 2018 marraskuussa Acer XF270HUA ja taisi useampi muukin. Hyvin on toiminut ja käytössä nytkin.
 
Toisaalta amazoniin, tai mihin tahansa tuotteeseen ja toimijaan/toimittajaan kohdistuvissa arvosteluissa kannattaa yleensä huomioida se että usein ne on hiljaa jotka ovat tyytyväisiä tuotteeseen, vasta sitten tulee aihetta arvostella jos on mielipahaa syystä tai toisesta.. Siksi hyväkin tuote voi olla "täysin paska" ja toisin päin.

Miljoonasta näytöstä tuhannessa voi olla vika, liiketoimintaa kannattaa silti jatkaa :)
 
Suomalaisista verkkokaupoista ei saa Amazonin tasoista palvelua. Viallinen tuotekin hyvitettiin saman tien ilman mitään vänkäämistä.
Olen eri mieltä.
Löytyy yksittäisi suomalaisia verkkokauppoja joissa parempi palvelu kuin yksittäisessä ulkolaisessa (Amazon) verkkokaupassa.

Amazon kohdalla se reglamointi välttämättä ole ihan yhtä helppoa kuin hyvissä kotimaisissa.

Ja Amazonista ostaessa pitää olla tarkkana , siellä on ihan täysi vedätyksiä, eikä kaikkea asiallistakaan saa tilattua Suomeen, ja kielitaitokin olisi hyväksi, ainakin sen verran että ymmärtää sen kielen missä versiossa asioi.

Mutta jos viesti oli se että Amazon on paha kilpailia, niin sitä se on ja jos se joskus tulee Suomeen, niin sitä ennen pitää monen Suomessa toimivan verkkokaupan terästäytyä kunnolla jos meinaavat pärjätä ilman sitä, tai sitten liittoutua.

Palvelu on yksi millä kotimaiset voi kilpailla, mutta se on sitten eriasia löytyykö maksuhalukkuutta, hinta (kustannus) kilpailu onkin sitten vaikeaa, jos samoilla palveluilla meinaa kilpailla.
 
Paljonko koneelle tuli hintaa kun te saitte myös sen 100e lahkakortin?
 
Jaa-a oma konetilaus muuttui "lähetetty" tilaan tänään. Mitähän sieltä tulee :hmm:
Tänään noudettu oma peruutettu tilaus koneesta mitä ei ollut koskaan olemassakaan. Ei kuulemma ollut, eikä ole tulossa heille. Tänään kuitenkin kävin noutamassa juuri noilla spekseillä olevan koneen postista. Aika touhua etten sanos.

Mihin aikaan teitte tilauksen koneesta? Pitääkö tässä nyt ruveta nyt soittelemaan.
 
Mihin aikaan teitte tilauksen koneesta? Pitääkö tässä nyt ruveta nyt soittelemaan.
Kannattaa asentaa PostNordin sovellus ja lisätä sinne puhelinnumero + sähköposti. Itselle tuli sinne ainakin ilmoitus saapuvasta lähetyksestä monta päivää ennemmin vaikka Gigantin omilta sivuilta ei löytynyt mitään mainintaa asiasta.

Jatkokeskustelua koneesta voisi jatkaa vaikka täällä:
 
Paljonko koneelle tuli hintaa kun te saitte myös sen 100e lahkakortin?
-100€ : D
Paljastetaan nyt että kone tuli mullekin. En ole noutanut, enkä nouda ennenku rahat näkyy tilillä. Tai no sen jälkeen mietin mitä tehdä ja mikä on tilanne.
 
-100€ : D
Paljastetaan nyt että kone tuli mullekin. En ole noutanut, enkä nouda ennenku rahat näkyy tilillä. Tai no sen jälkeen mietin mitä tehdä ja mikä on tilanne.
Tuollahan pääsee hyvin tilille jos saa rahat takaisin, 100€ lahjakortin ja myy koneen eteenpäin.

Inb4 Gigantin työntekijä lukee tätä ja laittaa selvitykset tulille Gigantin päässä :D
 
Olisikohan kyseessä jo jonkin sortin petos jos tuon koneen pitää ilmaiseksi ja vielä lahjakortin saanut päälle? Kyseessä on kuitenkin selvä virheen hyväksikäyttäminen. On taas Gigantin puolelta niin uskomatonta toimintaa. Kannattaa varmaan jonkun kysyä sieltä Gigantilta miten pitää toimia. Toisaalta, miksi haluaisivat olematonta tavaraa takaisin, kun ei noita ole olemassa? :kahvi:
 
Paljonko koneelle tuli hintaa kun te saitte myös sen 100e lahkakortin?
533.9e

-100€ : D
Paljastetaan nyt että kone tuli mullekin. En ole noutanut, enkä nouda ennenku rahat näkyy tilillä. Tai no sen jälkeen mietin mitä tehdä ja mikä on tilanne.
On kyllä hyvä diili jos Gigantti sulle vielä maksaa 100e et haet ilmasen koneen postista :rofl::rofl:
 
Olisikohan kyseessä jo jonkin sortin petos jos tuon koneen pitää ilmaiseksi ja vielä lahjakortin saanut päälle? Kyseessä on kuitenkin selvä virheen hyväksikäyttäminen. On taas Gigantin puolelta niin uskomatonta toimintaa. Kannattaa varmaan jonkun kysyä sieltä Gigantilta miten pitää toimia. Toisaalta, miksi haluaisivat olematonta tavaraa takaisin, kun ei noita ole olemassa? :kahvi:
Kaipa tuo petoksen täyttäisi, mutta vaatii että Gigantti huomaa asian ja ostaja voi vedota tietämättömyyteensä, koska ei sinällään vastuussa siitä mitä toimittaja toimittaa.

Yksi kaveri tilasi saksasta rumpukalvoja ja sai n.500e arvoisen kiipparin tilalle. Ilmoitti tästä ja lafka pyysi palauttamaan omaan piikkiin. Dokumentaatiota ei kuulunut ja asia roikkuu edelleen, varmaan kohta sitten ottaa tuon itselleen kerta yritystä ei kinostele.

Eipä nämä vahingot Gigantin kokoisille lafkoille ole kuin pisara valtameressä.

Muoks. En itse siis tilannut konetta. En myöskään kehota ketään suorittamaan laittomuuksia koska laitonta. Kunhan höpöttelen teorian tasolla.
 
Jos olette hyväksyneet tilauksen peruutuksen ja saaneet rahat takaisin, niin silloin kyllä taitaa olla oikeudet heikommat saada pitää tuote enää tuossa tilanteessa. Logistiikka on tässä nyt sekoillut mielestäni (tuntuu Gigantin sisäinen viestintä pätkivän pahasti)...

Epäilen, että Gigantti kyllä saattaa ottaa yhteyttä asian suhteen ja pyytää palauttamaan tuotteen takaisin, taikka ehdottaa maksamista, jos tuotteen haluaa pitää.

Mutta, eiköhän kannata siirtää jatkokeskustelu tänne: Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)
 
Gigantin myynti lukee kyllä tätä ketjua, että siittä vaan petoksia tehtailemaan.
 
Gigantti pistää palautuskuittia sähköpostiin siinä vaiheessa, kun maksu niitten päästä lähtee takaspäin. Eli jos ei oo kuittia näkyny ja kone hallussa, niin tuskin kannattaa stressata.

Ei ne ainakaan aspan välityksellä pidä kiirettä noiden palautusten suhteen nimittäin. Ite jouduin soittelemaan kahdesti et sain palautuksen tehtyä, toisella soittokerralla vissiin älysivät et jäi homma kesken kun kaikki varmistukset perumisesta oli saapunu varastolta, mutta joku oli unohtanu painaa nappia et rahat lähtis.
 
Mulle ainakin klarnalta tuli lasku ja kuitti ostosta gigantilta tänään yöllä. En tiedä kuka meinasi koneen saada ilman maksua.

Itse ainakin maksoin laskun ja oletan saavani pitää tilaamani tuotteen?
 
Mulle ainakin klarnalta tuli lasku ja kuitti ostosta gigantilta tänään yöllä. En tiedä kuka meinasi koneen saada ilman maksua.

Itse ainakin maksoin laskun ja oletan saavani pitää tilaamani tuotteen?

Jep sama juttu mulla, ei tässä mitään väärää olla tehty. Se että Gigantti tuuppasi 100e lahjakortin päälle vielä voidaan laskea myyjän omaksi sekoiluksi.
 
Gigantin konesekoilusta:

En tarkoita jeesustella, mutta minusta on käsittämätöntä että kukaan lähtökohtaisesti oletti saavansa kaikki seuraavat:
1) rahat takaisin
2) 100 € lahjakortin
3) koneen itselleen.

Ykkönen sulkee pois kolmosen ja vaihtoehtoisesti kolmonen sulkee pois ykkösen sekä poistaa tarpeen kakkoselta, eli jos Gigantti tahtoisi perua lahjakortin toimitettuaan koneen, sekin tuntuisi OK:lta, vaikka luultavammin eivät niin tee. Mutta ei nyt vittu jos joku meinaa hakea koneen postista saatuaan rahat takaisin ja hihittelee onnistumistaan.
 
Gigantin konesekoilusta:

En tarkoita jeesustella, mutta minusta on käsittämätöntä että kukaan lähtökohtaisesti oletti saavansa kaikki seuraavat:
1) rahat takaisin
2) 100 € lahjakortin
3) koneen itselleen.

Ykkönen sulkee pois kolmosen ja vaihtoehtoisesti kolmonen sulkee pois ykkösen sekä poistaa tarpeen kakkoselta, eli jos Gigantti tahtoisi perua lahjakortin toimitettuaan koneen, sekin tuntuisi OK:lta, vaikka luultavammin eivät niin tee. Mutta ei nyt vittu jos joku meinaa hakea koneen postista saatuaan rahat takaisin ja hihittelee onnistumistaan.

Samaa mietin itsekin. Keskustelu lähti laukalle aika nopeasti ja päätyi äkkiä petoksen tekemiseen. Itsellä ainakin intressinä oli saada kone tilaamallani hinnalla, ei saada gigantin lahjakorttia tai konetta ilmaiseksi.
 
Onko kukaan ottanut yhteyttä Giganttiin tuon koneen suhteen? Vähäsen mietityttää mitä tän kanssa kannattas tehä.
 
Yritin chättäillä chatbotin kanssa 15min eri vaihtoehdoilla että voisin ottaa konepaketin sovitulla hinnalla, kun noita nyt tulikin, muttei ainakaan sen käyttämisestä tullut yhtään mitään. Ajattelin testata nopeasti ennen soittamista, mutta meni jo periaatteen puolelle. Jos noita ei nyt kaikille tulekaan, tuo rahojen palautus satavarmasti viivästyy. Sehän harmittaa raudanhimossa, kun kohta alkaa primedayt.
 
Yritin jo itse perua koneen ennen kuin gigantti sen yllättävästi perui. Olen todella tyytyväinen jos saa pitää satasen lahjakortin ja kone lähtee takaisin, ja rahat palautuu. Tuon -100€ sanoin vähän provomielessä, mutta se on periaatteessa mahdollista ainakin hetkellisesti. Kunnes Gigantti suuttuu ja haluaa rahat tai koneen takaisin. Saa nähdä onko rahat tulossa sittenkään takaisin. Minulle ne piti tulla jo kahdesti. Ainoastaan siinä tapauksessa olisin hakenut vielä lisäksi ilmaisen koneen jos kaikilla olisi käynyt näin, mitä en pitänyt todennäköisenä tai rehtinä.

Lisäksi tällä hetkellä tilanne on oikeastikin tuo. Rahat ovat tulossa takaisin (tilinumero on kysytty kaikilta), lahjakortti saatu ja kone on postissa. Onko se sitten reilu homma on toinen asia. Gigantilta varmaan kuuluu vielä. Koneet on ilmeisesti lähetetty ennen puheluita peruuttamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muita koneen tilaajia joilla on se 100€ lahjakortti vielä saamatta? Sähköpostiin sen käsittääkseni olisi pitänyt tulla mutta ei ole näkynyt. :confused:
 
Tuli heti tekstarina ja sähköpostiin. Vastasitko puheluun?

Joo vastasin silloin perjantaina torstaina kun soittivat, kysyi tilinumeron takaisinmaksua varten ja varmisti että s-posti on se mikä mulla Gigantin asiakastilin tiedoissa ja sanoi että olisi 100€ lahjakortti tulossa. Kehtaako sitä enää soittaa lahjakortin perään jos kone on jo postissa. :x3:
 
Joo vastasin silloin perjantaina torstaina kun soittivat, kysyi tilinumeron takaisinmaksua varten ja varmisti että s-posti on se mikä mulla Gigantin asiakastilin tiedoissa ja sanoi että olisi 100€ lahjakortti tulossa. Kehtaako sitä enää soittaa lahjakortin perään jos kone on jo postissa. :x3:
Kehtaa, koska muutkin sai. Ja sulla on se todisteena täällä foorumilla. Reilu peli kaikille.
 
Aikamoiseksi meni linkittämäni Gigantin koneen kanssa.

Jos joku tuosta nyt nappasi kunnon "profiitit" itselleen, esim. koneen + satasen lahjakortin, niin vinkkipalkkiota voisi kympin tai kaksi lahjoittaa. Osoitteena foorumin joulupatakeräys jos/kun sellainen taas parin kuukauden päästä on pystyssä. Hyvä kiertämään jne. :)
 
Lievä petoshan tuo on, että pitää koneen ja rahat. Ei tuossa voi vilpittömyyteenkään vedota luonnollisesti. Kuvitteleeko joku, että viimeistään inventaariota tai tilinpäätöstä tehtäessä ei huomata, että vaihto-omaisuutta on hävinnyt, mutta suoritusta ei ole saatu ja lisäksi vielä yritystililtä hävinnyt rahaa?

Edit: Gigantti ei myöskään ole velvollinen lahjakorttia pitämään voimassa, koska lahjakortti on myönnetty sillä edellytyksellä, että kauppa puretaan. Se, että muutkin sai ei ole peruste.

Toinen aihe taas on se, että oliko kyseessä selvä hintavirhe, joka kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää. Mielestäni ei.
 
Viimeksi muokattu:
lahjakortti on myönnetty sillä edellytyksellä, että kauppa puretaan. Se, että muutkin sai ei ole peruste.

Näinhän se sitten tosiaan meni ainakin omalla kohtaa. Soitin Gigantin aspaan ja kyselin lahjakortin perään niin asiaa hetken selviteltyään totesivat että lahjakortin saa vain jos perun tilauksen. Ei auttanut vaikka vetosin siihen että muut on saanut sekä koneen että lahjakortin, kuulemma siinä ollaan toimittu virheellisesti Gigantin puolelta. Vähän jäi asia ketuttamaan mutta ehkä pitäisi osata vaan olla iloinen uudesta halvasta pelikoneesta. :D
 
Onko kukaan lahjakortin ja koneen saanut sit kerinnyt jo lahjakorttia käyttämään, et toimiiko se vielä vai deaktivoiko ne niitä jo Gigantin päädyssä?
 
Gigantti soitti taas, vissiin vain kertoakseen että koneet tulikin (ja ne tietää siitä ja rahoja ei palaudu), näin ymmärsin. Kun en kuunnellut ihan loppuun asti kun sanoin haluavani perua. Sekin onnistuu. Lahjakortista en oo varma, ei kyllä sanonut että ne on kumottu.
 
Gigantti soitti taas, vissiin vain kertoakseen että koneet tulikin (ja ne tietää siitä ja rahoja ei palaudu), näin ymmärsin. Kun en kuunnellut ihan loppuun asti kun sanoin haluavani perua. Sekin onnistuu. Lahjakortista en oo varma, ei kyllä sanonut että ne on kumottu.

No mitä prkl. Missä mun kone on? Lahjakortti ja peruutus Gigantin puolesta tuli ja tosiaan mullekin sanottiin ettei tuolaisia koneita edes ole tarjolla. Mietin kieltäytyväni lahjakortista ja vaatia konetta mutta sitten ajattelin ettei ole sen arvoista mutta kyllä vähän outoa kun ne on sit kuitenkin osalle noita lähettänyt.
 
No mitä prkl. Missä mun kone on? Lahjakortti ja peruutus Gigantin puolesta tuli ja tosiaan mullekin sanottiin ettei tuolaisia koneita edes ole tarjolla. Mietin kieltäytyväni lahjakortista ja vaatia konetta mutta sitten ajattelin ettei ole sen arvoista mutta kyllä vähän outoa kun ne on sit kuitenkin osalle noita lähettänyt.
Tsekkaappa vielä PostNordin applikaatiolla, oisko tulossa.
 
Käsittämätöntä toimintaa tältä Cdonin kautta myyvältä Xstra Digital Storage nimiseltä lafkalta. Jo kohta kuukauden olen odotellut Intelin prossua. Aina on backorder muka myöhästynyt. Viimeisin selitys tuli eilen: "
I’m afraid our backorder has been delayed until the beginning of next week.

We are really sorry this happened, a logistics connection was missed, partly due to the Corona virus." :D Nyt on jo Covid-19 kortti kaivettu esiin. Voi morjes.
 
Käsittämätöntä toimintaa tältä Cdonin kautta myyvältä Xstra Digital Storage nimiseltä lafkalta. Jo kohta kuukauden olen odotellut Intelin prossua. Aina on backorder muka myöhästynyt. Viimeisin selitys tuli eilen: "
I’m afraid our backorder has been delayed until the beginning of next week.

We are really sorry this happened, a logistics connection was missed, partly due to the Corona virus." :D Nyt on jo Covid-19 kortti kaivettu esiin. Voi morjes.

Tyypillinen pienen firman ongelma, pistetään kunnon tarjous päälle niin tilauksia tulee 100000 mutta käsiä on vain perheen + kavereiden verran.

Ryzen 7 3700X:ssä meni reilu kuukausi, mutta mitään eivät ole jättäneet toimittamatta. En ole kuullut keltään etteikö ikinä tulisi.

Jos siis kiire jollekin tuotteelle niin suosittelen kivijalkaa, mutta jos aikaa venaa niin antaisin pisteet ko firmalle hintojen polkemisesta.
 
Kyllä 4 tonnin vehkeen odotettu käyttöikä(virhevastuu) ylittää tuon 2 vuoden takuun joka tapauksessa. Sitten toki voi päästä riitelemään käyttöhyödystä ja sellaisesta, takuussakin voi se olla mukana kuvioissa, tuollaisissa kalliimmissa vehkeissä.



BF:sta. Kyllä kai tuo Singles day myös Amazoniin tulee. Itse en kyllä ole tuosta edes aikaisempina vuosina kuullut.

Suomen kuluttajansuojan puolelta 3 vuotta on aktuaalinen "käyttöikä" ja käytännössä se todellinen takuuaika kodinkoneille ja useimmille elektroniikkalaitteille. Eli 2v- > 3v jatkosta ei kannata maksaa mutta pidemmäksi aikaa ehkä jos hinta on siedettävä.
 
Suomen kuluttajansuojan puolelta 3 vuotta on aktuaalinen "käyttöikä" ja käytännössä se todellinen takuuaika kodinkoneille ja useimmille elektroniikkalaitteille. Eli 2v- > 3v jatkosta ei kannata maksaa mutta pidemmäksi aikaa ehkä jos hinta on siedettävä.
Höpöhöpö. Kuten jo mainittiin, television oletettavissa oleva käyttöikä on vähintään 4 vuotta. Mm. OLED-ketjussa on keskusteltu tapauksista, joissa kalliin television hajoaminen 5 vuoden jälkeen on edelleen mennyt myyjän virhevastuun piikkiin.

Itselläni on tuossa juuri menossa sellainen tilanne, jossa vajaan 2000€ oled-television paneeliin on palanut kiinni merkittäviä jälkiä normaalissa käytössä ja paneelin keskellä on iso värivirhepallukka. Televisiolla on ikää vajaat 4 vuotta, mutta nämä kiinnipalaneet alueet ovat ilmaantuneet ensimmäisen kerran jo reilu vuosi sitten ja pahentuneet siitä sitten vähitellen koko ajan. Sekä myyjä, että valmistaja vetoavat surkuhupaisasti siihen että kyseessä on television ominaisuus, eivätkä siten suostu korvaamaan mitään.

Kuluttajaviraston kuluttajaoikeusneuvoja selvitteli asiaa ja oli sitä mieltä, että tähän kannattaa hakea ratkaisupyyntöä kuluttajariitalautakunnasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Höpöhöpö. Kuten jo mainittiin, television oletettavissa oleva käyttöikä on vähintään 4 vuotta. Mm. OLED-ketjussa on keskusteltu tapauksista, joissa kalliin television hajoaminen 5 vuoden jälkeen on edelleen mennyt myyjän virhevastuun piikkiin.

Itselläni on tuossa juuri menossa sellainen tilanne, jossa vajaan 2000€ oled-television paneeliin on palanut kiinni merkittäviä jälkiä normaalissa käytössä ja paneelin keskellä on iso värivirhepallukka. Televisiolla on ikää vajaat 4 vuotta, mutta nämä kiinnipalaneet alueet ovat ilmaantuneet ensimmäisen kerran jo reilu vuosi sitten ja pahentuneet siitä sitten vähitellen koko ajan. Sekä myyjä, että valmistaja vetoavat surkuhupaisasti siihen että kyseessä on television ominaisuus, eivätkä siten suostu korvaamaan mitään.

Kuluttajaviraston kuluttajaoikeusneuvoja selvitteli asiaa ja oli sitä mieltä, että tähän kannattaa hakea ratkaisupyyntöä kuluttajariitalautakunnasta.
En tiedä milloin valitit ruudustas, mutta jos "reilun vuoden" jälkeen ongelman ilmaantumisesta, niin ei tartte enää korvata. No, voihan sen korvattua tietty saada, kunhan ei tuota seikkaa mainitse. Mut varmaankin teit valituksesi jo aiemmin, jos KKV neuvoja oli tuota mieltä, muutoin en ymmärrä.
 
En tiedä milloin valitit ruudustas, mutta jos "reilun vuoden" jälkeen ongelman ilmaantumisesta, niin ei tartte enää korvata. No, voihan sen korvattua tietty saada, kunhan ei tuota seikkaa mainitse. Mut varmaankin teit valituksesi jo aiemmin, jos KKV neuvoja oli tuota mieltä, muutoin en ymmärrä.
Valitus on tehty tässä kuukauden sisällä, mutta ei sillä ole merkitystä. Televisio on edelleen sen ikäinen, että sen pitäisi toimia.
 
Valitus on tehty tässä kuukauden sisällä, mutta ei sillä ole merkitystä. Televisio on edelleen sen ikäinen, että sen pitäisi toimia.
noi virhevastuuhommat pitää reklata kohtuullisessa ajassa ongelman havaitsemisesta ja vuosi ei koskaan ole kohtuullinen, vaikka olisi millainen kuluttaja vs yrityskuvio.

EDIT: tai lisätään sen verran, että tietty jos firma on jotain hämäräjuttuja puuhaillut tai virheitä salailtu tms, mut ne on sitten eri juttuja.
 
Valitus on tehty tässä kuukauden sisällä, mutta ei sillä ole merkitystä. Televisio on edelleen sen ikäinen, että sen pitäisi toimia.
Mikä oled tv oli kyseessä? Itsellä 2v omalle oledille tilee, ja toistaiseksi ei ole kiinni palanut. Konsolipelikäytössä ollut, ja pelännyt että ea games logo palaa :)
 
oled-television paneeliin on palanut kiinni merkittäviä jälkiä normaalissa käytössä ja paneelin keskellä on iso värivirhepallukka. Televisiolla on ikää vajaat 4 vuotta, mutta nämä kiinnipalaneet alueet ovat ilmaantuneet ensimmäisen kerran jo reilu vuosi sitten ja pahentuneet siitä sitten vähitellen koko ajan. Sekä myyjä, että valmistaja vetoavat surkuhupaisasti siihen että kyseessä on television ominaisuus, eivätkä siten suostu korvaamaan mitään.

Kuluttajaviraston kuluttajaoikeusneuvoja selvitteli asiaa ja oli sitä mieltä, että tähän kannattaa hakea ratkaisupyyntöä kuluttajariitalautakunnasta.
Tämä mielenkiintoinen.
Merkittävää varmaan se kuinka tietoinen olet ollut tuosta ominaisuudesta , miten vakuuttavasti myyjä/maahantuoja sen pystyy esittää.
Lautakunta voi toki päättää liki mitä sattuu .

Pisä lukijat ajantasalla (onko se tuo kiistaketju), mitehän siitä saisi ilmoituksen.
 
Tämä mielenkiintoinen.
Merkittävää varmaan se kuinka tietoinen olet ollut tuosta ominaisuudesta , miten vakuuttavasti myyjä/maahantuoja sen pystyy esittää.
Lautakunta voi toki päättää liki mitä sattuu .

Pisä lukijat ajantasalla (onko se tuo kiistaketju), mitehän siitä saisi ilmoituksen.
se lautakuntakäsittely on periaatteessa ihan turha, ratkaisu ei velvoita mihinkään. jos toista osapuolta ei kauheesti kiinnosta koko asia lautakuntavaiheessa, se voi tulla ratkaistuksi "väärin" esim. puuttuvan lippulapun takia, joka sitten kyllä kaivetaan esille mahd.oikeudenkäyntiin, jos sellainen eteen tulee.

edit: tai no jos et noudata ratkaisua, niin joudut mustalle listalle, mut kuka sitä oikeasti seuraa? Musta lista - Kuluttaja.fi
 
Merkittävää varmaan se kuinka tietoinen olet ollut tuosta ominaisuudesta , miten vakuuttavasti myyjä/maahantuoja sen pystyy esittää.
Veikkaan ettei mistään OLED-esitteestä löydy tekstiä tyyliin "Ja kaupanpäälle kuvaan palaa kiinni suuri värivirheellinen mollukka parin vuoden käytön jälkeen!". Tai mainintaa "staattiset kuvat, kuten logot, palavat kiinni näyttöön".

Mutta kuulostaahan tuo ihan alkupään OLEDilta; työkaverilla sama ongelma kun HUDit paloi Destinystä kiinni ruutuun...
 
se lautakuntakäsittelyä on periaatteessa ihan turha, ratkaisu ei velvoita mihinkään. jos toista osapuolta ei kauheesti kiinnosta koko asia lautakuntavaiheessa, se voi tulla ratkaistuksi "väärin" esim. puuttuvan lippulapun takia, joka sitten kyllä kaivetaan esille mahd.oikeudenkäyntiin, jos sellainen eteen tulee.

Ei ne yritykset halua sinne mustalle listalle. Niitä lautakunnan ratkaisuja noudatetaan pääsääntöisesti oikein hyvin. Sieltä listalta voi käydä ihan itse arvioimassa että löytyykö jo ko. firma sieltä vai ei, eli isojen puljujen kohdalla käytännössä kertoo suoraan sen noudattavatko niitä ratkaisuja vai eivät. Pienempien kohdalla vaikeampaa arvioida, kun eivät volyymiensä takia ole välttämättä lautakunnan kanssa olleet tekemisissä aiemmin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 556
Viestejä
4 557 147
Jäsenet
74 999
Uusin jäsen
Roope12345

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom