Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Kyllä se pitäisi olla 8GB muistilla, eihän niitä ole edes tehty 4GB versioina. Tarkista GPU-Z ohjelmalla.Nyt vasta itse kerkesin asentamaan gigantilta saadun PNY 2060 Superin ja speccy kertoo kortin olevan: 4095MB NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER (PNY). Jotenkin elin uskossa, että tämä olisi 8gb malli. Mites muilla menee? Ajurit toki päivitettynä.
Kyllä se pitäisi olla 8GB muistilla, eihän niitä ole edes tehty 4GB versioina. Tarkista GPU-Z ohjelmalla.
Tässä oma.
Mikko teki kaupat Volkkarista 37 340 eurolla – sitten autokaupasta tuli yllättävä kysymys ja hinta oli noussut reilusti: ”Anteeksi mitä?”
Verkkokaupassa on usein vääriä hintoja. Pitääkö ostajan ymmärtää, kun myyjä mokaa?www.is.fi
Kummasti juuri verkkokaupoissa on näitä hintavirheitä. Eikö sen pitäisi mennä niin että se hinta mikä siellä on niin sillä tuote myydään eikä niin että myyjä laittaa sen asiakkaan vastuulle tarkistaa asia. Tämän voi vaikka ajatella niin että laittaa myydään palstalle tuote ja ostaja löytyy niin kertoo että kyseessä on hintavirhe ja oikea hinta onkin 50% enemmän. Ostajan olisi pitänyt tämä tajuta tai huuto.net tms. Se ei vaan voi mennä näin. Vastuu pitää aina olla myyjälle. Sillä hinnalla myydään joka on ilmoitettu tai tingityllä hinnalla mutta se hinta on maksimi joka ilmoitettu. Tällä perusteella ei kannata ostaa verkkokaupoista vaan käydä fyysisesti hakemassa tuote kaupasta.
Mutta milloin viimeksi olisit pystynyt hakemaan tuotteen? Esimerkiksi Dustinin ryzen 2600 prosessoria ei voinut noutaa.Mikko teki kaupat Volkkarista 37 340 eurolla – sitten autokaupasta tuli yllättävä kysymys ja hinta oli noussut reilusti: ”Anteeksi mitä?”
Verkkokaupassa on usein vääriä hintoja. Pitääkö ostajan ymmärtää, kun myyjä mokaa?www.is.fi
Kummasti juuri verkkokaupoissa on näitä hintavirheitä. Eikö sen pitäisi mennä niin että se hinta mikä siellä on niin sillä tuote myydään eikä niin että myyjä laittaa sen asiakkaan vastuulle tarkistaa asia. Tämän voi vaikka ajatella niin että laittaa myydään palstalle tuote ja ostaja löytyy niin kertoo että kyseessä on hintavirhe ja oikea hinta onkin 50% enemmän. Ostajan olisi pitänyt tämä tajuta tai huuto.net tms. Se ei vaan voi mennä näin. Vastuu pitää aina olla myyjälle. Sillä hinnalla myydään joka on ilmoitettu tai tingityllä hinnalla mutta se hinta on maksimi joka ilmoitettu. Tällä perusteella ei kannata ostaa verkkokaupoista vaan käydä fyysisesti hakemassa tuote kaupasta.
Aina kun maksaa tuotteen niin siinä pitää olla veroerittely eli paljon tuotteen verot on. Tässä tapauksessa se olisi autovero.Yksi asia tässä ihmetyttää, eikö verkkokaupassa tai tilausvahvistuksessa ole (auto)veroerittelyä?
Olisin tilannut sen sellaisesta liikkeestä jolla on kivijalkamyymälä. Viime vuonna tilasin pari verkkolaitetta verkkokauppa.comista. Ne kävin ihan hakemassa myymälästä niin että maksoin ne silloin. Näin myymälä ei pysty toimimaan kuten kyseisessä uutisessa toimittiin auton suhteen.Mutta milloin viimeksi olisit pystynyt hakemaan tuotteen? Esimerkiksi Dustinin ryzen 2600 prosessoria ei voinut noutaa.
Olisin tilannut sen sellaisesta liikkeestä jolla on kivijalkamyymälä. Viime vuonna tilasin pari verkkolaitetta verkkokauppa.comista. Ne kävin ihan hakemassa myymälästä niin että maksoin ne silloin. Näin myymälä ei pysty toimimaan kuten kyseisessä uutisessa toimittiin auton suhteen.
Tuote:Gigabyte 16GB (2 x 8GB) GIGABYTE Memory, DDR4 2666MHz, CL16, 1.20V, musta
Hinta: 49,00 €
Kauppa:jimms.fi
Voimassa:-
Linkki: Gigabyte 16GB (2 x 8GB) GIGABYTE Memory, DDR4 2666MHz, CL16, 1.20V, musta - 49,00€
Eikös tuossa olisi ihan hyvänhintaiset perusmuistit
Saatavuus avoinna.. Ehkä hyvä tarjous niille, joilla riittää kärsivällisyyttä odottamaan uutta mahdollista erää maahantuojalle tai vaihtoehtoisesti tilauksen peruuntumisilmoa Jimm'sin aspalta.
Tuotekoodi viittaisi 1x 8GB kittiin ja siitä varmaankin halpa hinta.
Silloin se kannattaa ostaa postiennakolla jolloin tuote lähtee ja se maksetaan vasta postissa. Tällöin verkkokauppa ei voi vedota siihen että se olisi hintavirhe. Tämä tapa on vähän kalliimpi mutta välttää sen että kauppa peruttaisiin ja etenkin työtön menettäisi nämä rahat koska Kela tulkitsee tämän tuloksi koska rahat palautuu tilille. Tosin en tiedä miten se menee palautusten ostalta. Todennäköisesti samalla tavalla.Mutta kun se oli muualla melkein 70 € kalliimpi
Ei toimi. Minun tapauksessa Dustin perui tilauksen ennen kuin se oli edes postissa ja postiennakko ei olisi muuttanut mitään, sillä he olisivat sen tilauksen peruneet jokatapauksessa. Ostin sen prosessorin muualta, kun edes kuluttajaneuvonta ei saanut dustinin päätä käännettyä ja vaikka heille oli kuinka kerrottu kuluttajariitalautakunnan päätöksistä ja lausumista, joissa pointi oli se että hintavirhe sitoo myyjää ja sitova sopimus on syntynyt silloin kun kuluttaja painaa verkkokaupan osta nappia.Silloin se kannattaa ostaa postiennakolla jolloin tuote lähtee ja se maksetaan vasta postissa. Tällöin verkkokauppa ei voi vedota siihen että se olisi hintavirhe. Tämä tapa on vähän kalliimpi mutta välttää sen että kauppa peruttaisiin ja etenkin työtön menettäisi nämä rahat koska Kela tulkitsee tämän tuloksi koska rahat palautuu tilille. Tosin en tiedä miten se menee palautusten ostalta. Todennäköisesti samalla tavalla.
Ei tarvitse laittaa. Kerroin postiennakosta juuri tästä syystä ettei rahat lähde tililtä ja palaudu kun kauppa perutaan. Postiennakko on turvallisempi etenkin työttömän kannalta niin kuin tuossa kerroin. Postiennakko vaan estää rahat liikkumisen siihen asti kunnes tuote on hallussa. Dustinin suhteen tämä olisi ollut hyvä tapa toimia ettei rahat mene ja tule. Etenkin työtön saattaisi menettää ne rahat kun Kela saattaisi katsoa ne tulona. Itse suosin usein tuota postiennakkoa mikäli myymälästä hakeminen ei onnistu.Ei toimi. Minun tapauksessa Dustin perui tilauksen ennen kuin se oli edes postissa ja postiennakko ei olisi muuttanut mitään, sillä he olisivat sen tilauksen peruneet jokatapauksessa. Ostin sen prosessorin muualta, kun edes kuluttajaneuvonta ei saanut dustinin päätä käännettyä ja vaikka heille oli kuinka kerrottu kuluttajariitalautakunnan päätöksistä ja lausumista, joissa pointi oli se että hintavirhe sitoo myyjää ja sitova sopimus on syntynyt silloin kun kuluttaja painaa verkkokaupan osta nappia.
Jos haluat, voin nämä uudestaan laitta tähän ketjuun ja linkin virallisille kkv:n sivuille josta löytyy samat lausumat.
Nyt tämä Dustin tapaus on kuluttajariitalautakunnassa ja vaadin dustinilta vajaan 70 € vahingonkorvausta siitä kun he eivät noudattaneet tekemäämme sopimusta tuosta prosessorista.
jos haluat voin tuon valituksen kuluttajariitalautakuntaan tuoda sulle luettavaksi. Kuluttaja neuvonnassa olivat sanoneet, että mulla on mahdollista saada hintojen erotus vahingonkorvauksena, tosin voi olla että ei mene läpi, mutta tuon prosessorin arvo 1,5 vuoden päästä ei ole enään se mitä siitä maksoin. Lisäksi mulla oli jo muut osat ostettu uutta tietokonetta varten, joten senkin puolesta ei tullut kysymykseen odottaa niin kauan kuluttajariitalautakunnan päätöstä.
Nyt ymmärrän mitä olet kokoajan ajanut takaa. Mulla kun on vakityöpaikka niin en edes ajatellut sen olevan ongelma, jos rahat lähtee ja tulee takaisin tilille. Mun näkökulma ja se mitä ajoin takaa oli se että miten saada firma toimittamaan se tuote sillä hinnalla millä olen sen ostanut. Ja siihen ei auta välttämättä mikään muu kuin kuluttajariitalautakunnan päätös, ja jos on oikein huono tuuri niin ei edes se, vaan asia pitää viedä oikeuteen.Ei tarvitse laittaa. Kerroin postiennakosta juuri tästä syystä ettei rahat lähde tililtä ja palaudu kun kauppa perutaan. Postiennakko on turvallisempi etenkin työttömän kannalta niin kuin tuossa kerroin. Postiennakko vaan estää rahat liikkumisen siihen asti kunnes tuote on hallussa. Dustinin suhteen tämä olisi ollut hyvä tapa toimia ettei rahat mene ja tule. Etenkin työtön saattaisi menettää ne rahat kun Kela saattaisi katsoa ne tulona. Itse suosin usein tuota postiennakkoa mikäli myymälästä hakeminen ei onnistu.
[offtopic]Silloin se kannattaa ostaa postiennakolla jolloin tuote lähtee ja se maksetaan vasta postissa. Tällöin verkkokauppa ei voi vedota siihen että se olisi hintavirhe. Tämä tapa on vähän kalliimpi mutta välttää sen että kauppa peruttaisiin ja etenkin työtön menettäisi nämä rahat koska Kela tulkitsee tämän tuloksi koska rahat palautuu tilille. Tosin en tiedä miten se menee palautusten ostalta. Todennäköisesti samalla tavalla.
Ihan normaalia. Kaikki firmat lähettää näytöt alkuperäisissä paketeissa esimerkiksi. Eikä Telia niitä lähetä vaan ne tulee joko suoraan tukkurilta tai sitten ulkoistetusta postin varastosta.Tilasin vähän aikaa sitten Telialta läppärin ja he postittivat sen ilman mitään suojausta. Ihan pelkkä tuotteen paketti oli pakettiautomaatissa joka oli ottanut jonkun verran osumaa, mutta läppäri tuntuu toimivan ihan ok. Laitoin Telian asiakaspalveluun viestiä että onko tämä ihan normaalia eikä koskaan vastannut mitään. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia ja uskaltaakohan tuolta Telialta enää tilata mitään kalliimpaa rautaa esim. näyttöä?
Tilasin vähän aikaa sitten Telialta läppärin ja he postittivat sen ilman mitään suojausta. Ihan pelkkä tuotteen paketti oli pakettiautomaatissa joka oli ottanut jonkun verran osumaa, mutta läppäri tuntuu toimivan ihan ok. Laitoin Telian asiakaspalveluun viestiä että onko tämä ihan normaalia eikä koskaan vastannut mitään. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia ja uskaltaakohan tuolta Telialta enää tilata mitään kalliimpaa rautaa esim. näyttöä?
Speccy raportoi monia asioita väärin. Yleisimmät on lämmöt ja näytönohjainmuisti. Se on hyvä yleistietoon kokoonpanosta mutta yhtäkään sen raportoimaa infoa en usko ennen kuin olen tarkistanut sen jollain järkevämmällä ohjelmalla.Nyt vasta itse kerkesin asentamaan gigantilta saadun PNY 2060 Superin ja speccy kertoo kortin olevan: 4095MB NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER (PNY). Jotenkin elin uskossa, että tämä olisi 8gb malli. Mites muilla menee? Ajurit toki päivitettynä.
Ei, mutta se on helppo ymmärtää niin varsinki tavikset tykkää siitä.Eihän tuollaisella ohjelmalla tee mitään, jonka hakemaan tietoon ei voi luottaa.
Eiköhän ongelma ole, ku sitä ei ole yli kahteen vuoteen päivitetty, mutta ei nykyään ihmiset tuollaisia asioita katso ja monessa paikkaa tiete suositellaankin tuota sen enempää miettimättä...Speccy raportoi monia asioita väärin.
Itsellä ainakin on 2600 case odottamassa kuluttajariitalautakunnan päätöstä. Tai en tiedä mikä on virallinen nimi seuraavalle vaiheelle, mutta kirjeenvaihto pitäisi olla taputeltu. Dustinhan ei ensimmäisten viestien jälkeen enää edes puhunut hintavirheestä, vaan vetosivat ehtoihinsa, että tilaus on vahvistettu vasta, kun tuote lähtee heiltä. Eli tarkemmin vetoaavat tähän heidän ehtoonsa: "Kun tilaus on tehty, asiakkaalle lähetetään “Kiitos tilauksestasi” -vastaanottovahvistus sähköpostitse. Tämä vastaanottovahvistus sisältää tietoa tilauksen sisällöstä. Siinä yhteydessä, kun tilaus lähetetään Dustinin varastosta, asiakas saa sähköpostitse tilausvahvistuksen ”Tilauksesi on matkalla.” Sitova sopimus syntyy, kun tilaus vahvistetaan asiakkaalle." Tässäkin mielenkiintoista on se, että tuossa mainitussa Kiitos tilauksestasi- viestissä mainitaan, että Dustin lähettää toimitusvahvistuksen (ei tilaus), kun tuote lähetetään. Uskoisin, että samanlainen reaktio tulee tämän suhteen, jos peruuvat tilauksen, joten en lähtisi vielä emoa ostamaan.Onko Dustinin 2600:sta kuulunut mitään? Minulla olisi tilausvahvistus toisesta prosessorista, joka oli kanssa hyvässä alessa ja nyt mietin, kehtaako tässä ruveta katselemaan H410-emolevyjä jo..
Kuluttajariitalautakunnassa voi mennä jopa 1,5 vuotta ja tämävuonna tuskin saadaan mitään päätöstä, joten ostin prossun muualta ja yritän saada Dustinin maksamaan niiden erotus. Ryzen 2600 on poistunut Dustinilta valikoimista, ja sen prossun arvo ei ole enään 70 € 1,5 vuoden päästä. Jos kiinnostaa voin laittaa koko hakemuksen tänne luettavaksiOnko Dustinin 2600:sta kuulunut mitään? Minulla olisi tilausvahvistus toisesta prosessorista, joka oli kanssa hyvässä alessa ja nyt mietin, kehtaako tässä ruveta katselemaan H410-emolevyjä jo..
Kuluttajariitalautakunnassa voi mennä jopa 1,5 vuotta ja tämävuonna tuskin saadaan mitään päätöstä, joten ostin prossun muualta ja yritän saada Dustinin maksamaan niiden erotus. Ryzen 2600 on poistunut Dustinilta valikoimista, ja sen prossun arvo ei ole enään 70 € 1,5 vuoden päästä. Jos kiinnostaa voin laittaa koko hakemuksen tänne luettavaksi
Aliexpressistä nyt muutamia kokemuksia rikkaampana voin sanoa, etten helvetissä tuolta tilaa enää jatkossa mitään.Toimitukset tuntuu olevan erittäin hitaita ja myyjätkin postaa tavaraa viikon viiveellä. Perkele mitä porukkaa!
Varmaan sujuvammin toimii, mutta ebayhin verrattuna tähän sakka 4x tilauskokemukset on täysin perseestä. Se että myyjät lähettää tuotteita viikon päästä tilauksesta on jotain ihan käsittämätöntä riippumatta siitä missä varasto sijaitsee. Ebayssä tavara lähtee aina viipymättä ja asiakas on kuningas, pikku dispute pistää vittumaisemmankin myyjän kuriin välittömästi.
Onko Dustinin 2600:sta kuulunut mitään? Minulla olisi tilausvahvistus toisesta prosessorista, joka oli kanssa hyvässä alessa ja nyt mietin, kehtaako tässä ruveta katselemaan H410-emolevyjä jo..
3. ääni: Älä jää odottamaan. Itse päädyin R3 3100:aan, joka oli alkukesästä Hyvissä tarjouksissa. Hyvä hinta oli Datatronicin 78e.
Dustinin kanssa vääntämisen otan nyt vain harrastuksena. Uusi käänne tapahtui tänään, kun Dustinin "kuluttaja-asiamies" Stef** Langhed** vastasi sähköpostiini! Hänen kuvansa löytyy dustinin sivuilta kohdasta Kuluttaja-asimies. Hänen sähköpostinsa löytyi googlesta. Oletan, että jäbä on ruotsin konttorilla töissä.
Mitään varsinaista sisältöä vastauksessa ei ollut, fiksuhko vastaus kuitenkin ja hän pahoitteli ettei voi auttaa. Hän ei perustellut miksi ei voi auttaa tai miksi asia ei kuuluisi hänelle. Pyysin häntä ottamaan vastuuta ja vastaamaan viestissäni kertomaani kuluttajakokemukseen ja Suomen kuluttaja-asiamiehen kannanottoon. Jos ei muuta niin hyvää englannin ja ruotsin harjoitusta tämä asiointi! Toistaiseksi tarina ei ole erityisen jännittävä tai vedä vertojaan mennävuosien murolegendoille, mutta ei tästä vielä tiedä, ehkä jokin yllättävä käänne vielä tapahtuu!
Tilasin Motonetin outletista tuotepaketin. Seuraavana päivänä ilmoittivat, ettei tuotetta ole toimitettavissa vaikka varastosaldoja oli tilaushetkellä ja sain tilausvahvistuksen sähköpostiini. Myös rahat veloitettiin. Tarkistin vielä asian ja vastaavia tuotteita on varastossa mitä tuotepaketissa. Motonet Porvoo ja Motonet asiakaspalvelu eivät ole kirjalliseen reklamaatiooni toistaiseksi vastanneet mitään. Reklamoin Porvooseen jo kuukausi sitten, jonka jälkeen välitin reklamaation myös erikseen valtakunnalliseen asiakaspalveluun.
Seuraavana ilmeisesti siirryttävä KKV:n kautta viemään asiaa eteenpäin. Surullista, että Motonet ei välitä noudattaa Suomen lakia. Varoituksen sananen siis tästä yhtiöstä on siis paikallaan jos ei halua tapella oikeuksiensa perään.
Onko kellään kokemusta kenkien vikaantumisen viemisestä virhevastuuseen alle kahden vuoden sisällä, ts. direktiivin antaman ajan kuluessa? Otin yhteyttä valmistajaan, en edes vaatinut korjausta/korvausta vaan tiedustelin yleisesti ko. mallin laadusta. Vastaus oli copy&paste firman sivulla olevista takuuehdoista, eli vuosi ostopäivästä. Kuluva tuote vaikka liian nopeasti menikin niin vähän mietin omaa aikaa ja vaivaa mutta toisaalta onneton asenne asiakaspalveluun houkuttaisi katsomaan miten käy
Onko kellään kokemusta kenkien vikaantumisen viemisestä virhevastuuseen alle kahden vuoden sisällä, ts. direktiivin antaman ajan kuluessa? Otin yhteyttä valmistajaan, en edes vaatinut korjausta/korvausta vaan tiedustelin yleisesti ko. mallin laadusta. Vastaus oli copy&paste firman sivulla olevista takuuehdoista, eli vuosi ostopäivästä. Kuluva tuote vaikka liian nopeasti menikin niin vähän mietin omaa aikaa ja vaivaa mutta toisaalta onneton asenne asiakaspalveluun houkuttaisi katsomaan miten käy
Ja takuu on EU-alueella käsittääkseni vähintään 2 vuotta, eikä siitä voi soppareilla viekastella eroon.
Niin hetkonen. Sinähän sanoit tilanneesi Outlet tuotteen. Ei outlet tuote ole sama asia kuin normaali tuotteen tarjous. Ne voi olla asiakaspalautuksia, tehtaan takuuvaihtoja, poistettavia eriä, huonolla parasta ennen päiväyksellä olevia tuotteita jne.Sillä ei ole asian suhteen mitään merkitystä onko kyseessä alennushintainen tuote vai normaalihintainen tuote.
Kuluttajan ja yrityksen välillä syntyy aina sopimus, kun kuluttaja ostaa yritykseltä tavaran tai palvelun. Sopimuksen solmimista on esimerkiksi se, kun kuluttaja maksaa tuotteen. Kuluttaja voi vaatia tuotetta verkkosivuilla tarjottuun hintaa sen jälkeen, kun hän on hyväksynyt tarjouksen tilaamalla tuotteen. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota tietojen paikkansa pitämättömyyteen ja vetäytyä kaupasta.
Mielestäni edellämainitussa virkkeessä ei ole asian suhteen epäselvyyttä. Mikäli Motonet olisi halunnut hoitaa asian mallikkaasti olisivat ilmoittanneet "Sori, mutta meillä pääsi tämä tilaamasi tuote loppumaan. Meiltä löytyy varastosta vastaavaa tuotetta ja toimitetaan se sinulle viipymättä.
Tähän tapaan toimii mm. Amazon. En ole koskaan joutunut Amazonin kanssa vääntämään näin naurettavista asioista. Suomalaisilla verkkokaupoilla tulee olemaan kovat ajat jatkossa jos eivät ymmärrä, että tavaran toimittamatta jättäminen on ihan yhtä vakava sopimusrikkomus, kuin tavaran maksamatta jättäminen. Yllämainitut tiedot on vahvistettu juristiltani.
Erityisen vakavaa, piittaamatonta ja minua kohtaan suorastaan nöyryttävää on olla vastaamatta reklamaatioon. Mutta ei siinä mitään, eivät taida tietää kenen kanssa ovat tekemisissä. On siinä yksi jos toinenkin kerta minulle suoraan toimitusjohtaja soittanut ja pyytänyt anteeksi kun on tipahtanut haaste käräjille.
Ei se kyllä ole yhdentekevää. Outlet on outlet. Ei normaali tuote mitä voit verrata ja vaatia normaali tuotteeseen.Luitkohan nyt edes koko alkuperäistä viestiä. Sopimuksen synnyttyä tuotetta ei toimitettu. On lainsäädännön näkökulmasta herttaisen yhdentekevää millä nimellä tai miltä osastolta myyjä on tuotteen myynyt, ihan samat säädökset niihinkin pätee. En odota saavani sitä tuotetta kummempaa minkä olen alunperin ostanut. Nyt Motonet ei ole viestinsä "sorry tuote on loppunut ja tilaus peruttu, heippa" viestinsä jälkeen reagoinut millään tavalla reklamaatiooni.
Motonetin myyntiehdoilla voit pyyhkiä takapuolesi. Ne ovat pätemättömät jos ovat ristiriidassa lain kanssa.Ei se kyllä ole yhdentekevää. Outlet on outlet. Ei normaali tuote mitä voit verrata ja vaatia normaali tuotteeseen.
Se on väärin etteivät ole reklamaation vastanneet, mutta ei outlet tuotteeseen päde samat ehdot kuin normaali tarjoukseen.
Edit: ja motonetin sivuilla tämä myös lukee selvästi. Ei siinä ole kahta sanaa, ei sulla ole mitään oikeutta vaatia normaali tuotetta outletin tavaran loputtua.
Motonet Outlet
Motonet Outlet -tuotteet myydään ensisijaisesti tavarataloista. Alle 20 € hintaisia Outlet-tuotteita ei siirretä tavaratalojen välillä eikä niitä voi tilata verkkokaupasta. Huom! Outlet-tuotteita ei saada enää lisää, joten tilaa vain saatavilla oleva määrä. Ei jälleenmyyjille.
Poikkeukset erikoiskampanjoissa
Erikoiskampanjoissa (kuten Kanta-asiakaspäivät, Järkipäivät, Työkalukiertue ja Black Friday) sovelletaan ao. poikkeusehtoja:
· Tarjous- ja kampanjatuotteita on rajoitettu erä
· Pidätämme oikeuden rajoittaa erikoiskampanjoissa tuotteiden kappalemääräistä myyntiä asiakaskohtaisesti
· Tarjous- ja kampanjatuotteita ei voi ennakkovarata tai tilata nouto tavaratalosta-toimitustavalla
· Jos valitsit maksutavaksi verkkomaksun on sinulla 20 minuuttia maksaa tilaus. Jos tilausta ei ole maksettu 20 minuutin kuluessa peruutamme tilauksen
· Suuren tilausmäärän vuoksi toimitusaika saattaa olla normaalia pidempi.
Ei se kyllä ole yhdentekevää. Outlet on outlet. Ei normaali tuote mitä voit verrata ja vaatia normaali tuotteeseen.
Se on väärin etteivät ole reklamaation vastanneet, mutta ei outlet tuotteeseen päde samat ehdot kuin normaali tarjoukseen.
Outlet-myymälöitä, tehtaanmyymälöitä ja muita vastaavia myymälöitä koskevat samat säännökset ja periaatteet kuin kaikkia muitakin vähittäiskauppoja.
Edit: ja motonetin sivuilla tämä myös lukee selvästi. Ei siinä ole kahta sanaa, ei sulla ole mitään oikeutta vaatia normaali tuotetta outletin tavaran loputtua.
Laki sanoo, että jos ilmoitetaan että rajoitettu erä, niin sen loputtua ei tarvitse toimittaa tilalle.
Otetaan esimerkiksi viime vuoden Elisan läppäri keissi. He joutuivat pulaan vain sen takia, että eivät ilmoittaneet niitä olevan tarjolla vain x määrä. Motonet ilmoittaa erikseen, että niitä on tietty määrä ja lisää ei tule. Siinä ei ole mitään epäselvyyttä.
Lisäksi outlet tuote on ”käytetty” (on se sitten ollut esittelytuote, asiakaspalautus tms), joten sitä ei yksinkertaisesti muutenkaan verrata normaali uuteen tuotteeseen.
Jep, siinä on kaupalla syytä miettiä tarkaan, miten tuon järjestää. Pitääkö kaikki tiskin takana vai eriyttää verkko/myymälävarastot, pitääkö verkkokaupassa olla joku puskuriaika ennen kaupan vahvistusta jne.Eikä tuohon tarvitse muuta kuin se, että asiakas 1 ehtii ottaa tuotteen ensin koriinsa turun myymälässä mutta palloilee edelleen myymälässä silloin kun joku ostaa saman tuotteen netin kautta.
Jos kommentoit jotain tiettyä viestiä niin helpottaisi jos lainaisi sitä, tai jos ei lainaa niin kertoisi mistä puhuu.Laki sanoo, että jos ilmoitetaan että rajoitettu erä, niin sen loputtua ei tarvitse toimittaa tilalle.
Otetaan esimerkiksi viime vuoden Elisan läppäri keissi. He joutuivat pulaan vain sen takia, että eivät ilmoittaneet niitä olevan tarjolla vain x määrä. Motonet ilmoittaa erikseen, että niitä on tietty määrä ja lisää ei tule. Siinä ei ole mitään epäselvyyttä.
Lisäksi outlet tuote on ”käytetty” (on se sitten ollut esittelytuote, asiakaspalautus tms), joten sitä ei yksinkertaisesti muutenkaan verrata normaali uuteen tuotteeseen.
Totta. Konsteja on, mutta mikä sitten järkevää, riippuu mihin järjestelmät taipuu, mikä kustannus/hyöty .Jep, siinä on kaupalla syytä miettiä tarkaan, miten tuon järjestää. Pitääkö kaikki tiskin takana vai eriyttää verkko/myymälävarastot, pitääkö verkkokaupassa olla joku puskuriaika ennen kaupan vahvistusta jne.
Ainakin Elisan läppärikeississä ei ois riittänyt se, että oli tilattavissa. Jos ne ehtii loppumaan ennen kun mun tilaus oli vuorossa, niin ois peruminen ollut kuluttaja-asiamiehen mukaan ok. Mutta kun ne ei ilmoittanut määriä, se ei ollut ok. Joten mun mielestä siinä ei ole mitään epäselvää, jos kerrotaan et vaikka kymmenen saa, 11 ehtii tilaamaan ennen kuin tekniikka pysyy perässä, niin se yksi jää ilman.Jos kommentoit jotain tiettyä viestiä niin helpottaisi jos lainaisi sitä, tai jos ei lainaa niin kertoisi mistä puhuu.
Jos mainos , rajaoitettu erä, jne , ja aidosti niin myös ollut saatavilla, ja sitten asiakas menee myymälään ja se on loppu, eikä siis sitä hänelle myydä, niin se on ok. (jos ei jotain muuta)
Mutta jos kommentoit tilannetta missä mainittu rajoitettu erä, asiakas menee myymälään ja hänelle kerrotaan että tuotetta on ja se hänelle myydään, mutta hän ei sitä myytyä tuotetta saakkaan, niin se on virhe, jonka myyjä korjaa.
Jos sinulle myydään(* se tuote , ja sitä ei voida toimittaa on se virhe. Rajattu erä on vähän toinen juttu ja se liittyy markkinointiin, eli jos menet kauppaan ja siellä ei myydäkkään mainostettua tuotetta "koska loppu", eikä mainonnassa ole puhutta rajatusta erästä.Ainakin Elisan läppärikeississä ei ois riittänyt se, että oli tilattavissa. Jos ne ehtii loppumaan ennen kun mun tilaus oli vuorossa, niin ois peruminen ollut kuluttaja-asiamiehen mukaan ok.