• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Jos sinulle myydään se tuote (esim tilaat ja saat tilaukselle vahvistuksen, ehkä rahat otetaan jne), ja sitä ei voida toimittaa on se virhe. Rajattu erä on vähän toinen juttu ja se liittyy markkinointiin, eli jos menet kauppaan ja siellä ei myydäkkään mainostettua tuotetta "koska loppu", eikä mainonnassa ole puhutta rajatusta erästä.

Laitatko linkkiä tuohon Kuluttaja-asiemihen laussuntoon mihin viittaat.
Ei ole mitään linkkiä kun puhuin puhelimessa silloin. Elisan keississä ei mainittu myynti määriä joten jatkoin taistelua ja sain toisen koneen.
 
Ei ole mitään linkkiä kun puhuin puhelimessa silloin. Elisan keississä ei mainittu myynti määriä joten jatkoin taistelua ja sain toisen koneen.
Oliko Kuluttaja-asiamies, vai jokin neuvoja toimistolta, vai ehkä kunnallinen ?

Saitko sinun Elisa keissisä tilausvahvistuksen (minkä sisältöisen), maksoitko sen ?
 
Täytyy vaan toivoa, että paketissa on myös i3-10100.
Myös itse tilasin tämän oikeastaan nolla odotuksilla, kun 2600 case on vielä muistissa ja muutenkin olin ryzeniä 3300x tai 3100 etsinyt omaan projektiin. Tämä ei kuitenkaan tällä hinnalla häpeä noille ja kaikeksi yllätykseksi tänään tuli ilmoitus, että paketti matkalla (muita tuotteita en tilannut). Eli oli hintavirhe tai ei, niin ainakin tällä kertaa Dustin laitto tuotteen matkaan.
 
Myös itse tilasin tämän oikeastaan nolla odotuksilla, kun 2600 case on vielä muistissa ja muutenkin olin ryzeniä 3300x tai 3100 etsinyt omaan projektiin. Tämä ei kuitenkaan tällä hinnalla häpeä noille ja kaikeksi yllätykseksi tänään tuli ilmoitus, että paketti matkalla (muita tuotteita en tilannut). Eli oli hintavirhe tai ei, niin ainakin tällä kertaa Dustin laitto tuotteen matkaan.

Sain omani jo käsiini :)
Kyllä sieltä myytiin tuohon hintaan.
Sitten hintavirhe- tai hyvätarjousemolevyä odottamaan.
 
When I bought an MSI Monitor, I got a $ 50 steam Wallet code for Redeem. My question is, Is that code can be used by anyone? ( Because I want to sell it)
Sorry if I posted it in wrong place, I was kind of confused with translation.
 
When I bought an MSI Monitor, I got a $ 50 steam Wallet code for Redeem. My question is, Is that code can be used by anyone? ( Because I want to sell it)
Sorry if I posted it in wrong place, I was kind of confused with translation.
I would guess anyone can use it (since I don’t think you had to give your Steam info to MSI..?) Anyways, if they just gave you the code and it’s not linked to your account in a any way, anyone should be able to redeem it.
 
Tuotteiden saatavuus
Motonet pidättää oikeuden perua tilauksen, mikäli tuotteen saatavuudessa esiintyy ongelmia. Motonet on tässä tapauksessa yhteydessä asiakkaaseen.

Tuolla tavalla lukee motonetin myyntiehdoissa. Eivät kuitenkaan olleet yhteydessä asiakkaaseen eli rikkovat omia ehtojaan tuossa tapauksessa. Miten nuo erilaiset oikeuksien pidätykset edes toimivat, ei kai niitäkään ihan vapaasti voi tehdä vaan pitää olla linjassa lain kanssa. Laissa ei tuollaisesta kuitenkaan mitään mainita, lähtökohtaisesti myyjän on toimitettava tuote paitsi jos maksua ei ole tullut.
 
Tuotteiden saatavuus
Motonet pidättää oikeuden perua tilauksen, mikäli tuotteen saatavuudessa esiintyy ongelmia. Motonet on tässä tapauksessa yhteydessä asiakkaaseen.

Tuolla tavalla lukee motonetin myyntiehdoissa. Eivät kuitenkaan olleet yhteydessä asiakkaaseen eli rikkovat omia ehtojaan tuossa tapauksessa. Miten nuo erilaiset oikeuksien pidätykset edes toimivat, ei kai niitäkään ihan vapaasti voi tehdä vaan pitää olla linjassa lain kanssa. Laissa ei tuollaisesta kuitenkaan mitään mainita, lähtökohtaisesti myyjän on toimitettava tuote paitsi jos maksua ei ole tullut.
Monet liikkeet yrittävät piiloutua noiden omien ehtojen taakse, vaikka ovatkin lainvastaisia, ja sillä verukkeella jättää toimituksia tekemättä. Kiven kovaan väittävät vastaan, vaikka asiakas olisi oikeassa ja usein vasta kuluttajariitalautakunnan päätös saa liikkeen myöntämään virheensä.
 
En ymmärrä miksi takerrut tähän outlet asiaan. Osoita lainsäädännöstä kohta mikä vapauttaa tai edes keventää myyjän vastuuta sillä perusteella, että tuote on alennuksesta tai sitä kutsutaan OUTLET tuotteeksi. Minä olen alkuperäisessä reklamaatiossani ilmoittanut että toimittakaa maksamani tuote tai korvatkaa vahinko. Kumpaakaan ei ole tehty. Minulle on herttaisen yhdentekevää toimittavatko jonkun palauttaman tuotteen vai uuden tuotteen.
Mistä lähtien käytettyä tuotetta mitä on rajoitettu määrä on koskenut samat ehdot kuin normaali kampanjoita? Vaikkapa SPR kontin on siis ostettava kuluttajalle uusi kun erä loppuu? Lisäksi jo normaali tuotteissa kappalemäärät kun ilmoitetaan, niin ei tilalle tarvitse muuta toimittaa. Ja tämä lukee kyllä niin kuluttajalaissa, kuten motonetin ehdoissa.
Eivät kuitenkaan olleet yhteydessä asiakkaaseen eli rikkovat omia ehtojaan tuossa tapauksessa.
olihan ne yhteydessä että tilaus peruttu.
 
Mun mielestä kaikista käsittämättömintä on, että jaksetaan itkeä, kun ei saada outlet-tuotetta. Näistä nipottajista _kukaan_ ei ole varmasti ikinä edes harkinnut yrittäjän hommia. Kaikki pitää kiskoa minkä irti saa. No kukin tavallaan, mutta ainakin mulla riittää ymmärrystä esimerkiksi hintavirhetapauksissa, joissa se on selkeä. Tai tulee suoraan tukkurilta. Ei kukaan firma sitä tahallaan tee, ja aiheuttaa heille älyttömästi vaivaa, jonka lisäksi mahdollista taloudellista tappiota. Mutta kun tuijotetaan vain omaa napaa, ja unohdetaan se vastapuoli.
 
Mun mielestä kaikista käsittämättömintä on, että jaksetaan itkeä, kun ei saada outlet-tuotetta.
Jep, suoraan sanottuna hävettäis vinkua käytettyyn rinnastetun tuotteen ostamisesta. Niitä on x määrä, nyt ei riittänyt. Voi voi. Mut ei ku täytyy saada uus.
Kyllä on moni kirpputori aivan kusessa jos käytetyn tavaran loputtua pitäis valittajille ostaa uusia tilalle..
 
Jep, suoraan sanottuna hävettäis vinkua käytettyyn rinnastetun tuotteen ostamisesta. Niitä on x määrä, nyt ei riittänyt. Voi voi. Mut ei ku täytyy saada uus.
Kyllä on moni kirpputori aivan kusessa jos käytetyn tavaran loputtua pitäis valittajille ostaa uusia tilalle..
Alkaa nyt vaikuttamaan siltä, että sinulla on vakavia puutteita luetun ymmärtämisessä, mutta yritetään nyt kuitenkin vielä. Ongelma @mineraalimies tilauksessa on se, että myyjä ilmoitti tuotteita olevan saatavilla, vaikka todellisuudessa näin ei ollut. Jos tuotteita on rajoitettu määrä, myyjän tehtävä on huolehtia, että ostotapahtumaa ei hyväksytä tuotteiden loputtua. Nyt näin ei käynyt. Nämä sinun kirpputorivertaukset nyt on aivan naurettavia...
 
Nämä sinun kirpputorivertaukset nyt on aivan naurettavia...
Millähän perusteella? Käytetty tavara vs käytetty tavara. Tässä kun yritetään verrata outlet tuotetta siihen, että normi liikkeen hyllykama on tarjouksessa. Nämä outlet kamat kun myydään ihan eri liikkeessäkin..
 
Väärin. Kappalerajoitettua erää ei saa enää myydä kun tavara on loppunut. Myyjän on varmistettava tämän vedenpitävyys teknisesti.
Ei tuokaan nyt ihan noin mustavalkoista ole. Kkv sivuilla kun lukee esimerkiksi näin:
” Käytännössä on kuitenkin tosiasia että myös Internetsivujen päivitys, varsinkin laajojen muutosten päivittyminen tietoverkkoon vie tietyn ajan. Samoin kuluttaja on saattanut jättää päivittämättä näkyvillään olevan sivuston. Silloin voi syntyä tilanne, jossa kuluttaja tilaa aiemman tiedon perusteella tuotteen ja uusi korjattu tieto ei ole vielä ehtinyt päivittyä hänen koneelleen. ”

Jos 11 tyyppiä tilaa kerralla tuotetta mitä on 10kpl, niin tuo skenaario on hyvinkin todennäköinen. Ja silloin se yhdestoista jää ilman ja tilaus perutaan. Kuten on tehtykin.
 
Ei tuokaan nyt ihan noin mustavalkoista ole. Kkv sivuilla kun lukee esimerkiksi näin:
” Käytännössä on kuitenkin tosiasia että myös Internetsivujen päivitys, varsinkin laajojen muutosten päivittyminen tietoverkkoon vie tietyn ajan. Samoin kuluttaja on saattanut jättää päivittämättä näkyvillään olevan sivuston. Silloin voi syntyä tilanne, jossa kuluttaja tilaa aiemman tiedon perusteella tuotteen ja uusi korjattu tieto ei ole vielä ehtinyt päivittyä hänen koneelleen. ”

Jos 11 tyyppiä tilaa kerralla tuotetta mitä on 10kpl, niin tuo skenaario on hyvinkin todennäköinen. Ja silloin se yhdestoista jää ilman ja tilaus perutaan. Kuten on tehtykin.
Nyt on kyllä kyse eri asiasta, koska tuossa edellämainitussa tapauksessa tilaus on nimenomaan vahvistettu ja veloitettu eikä peruttu. Peruutusta on yritetty vasta sitten jälkeenpäin. Se että saldo näkyy positiivisena käyttäjän koneella ei ole sama asia kuin se, että kaupasta tulee tilausvahvistus. Tilausvahvistus tulee kaupan ajantasalla olevan systeemin perusteella, jonka tekninen toteutus tulee olla sellainen, että tilausta ei vahvisteta, jos tuotetta ei ole. Jos ei ole valmis tekemään toimivaa systeemiä, ei kannata myydä verkossa tahi sitten varautuu korvaamaan asiakkaalle ongelmatilanteissa.

Ja suoraansanottuna pelkän verkkokaupan tapauksessa todella heikko esitys, jos toteutus päästää 11 tilausta läpi ja saldo on 10. Myymälä + verkkokauppa yhdistelmän toimivassa toteutuksessa on vähän enemmän mietittävää, jos halutaan myydä yhteistä saldoa molemmissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuokaan nyt ihan noin mustavalkoista ole. Kkv sivuilla kun lukee esimerkiksi näin:
” Käytännössä on kuitenkin tosiasia että myös Internetsivujen päivitys, varsinkin laajojen muutosten päivittyminen tietoverkkoon vie tietyn ajan. Samoin kuluttaja on saattanut jättää päivittämättä näkyvillään olevan sivuston. Silloin voi syntyä tilanne, jossa kuluttaja tilaa aiemman tiedon perusteella tuotteen ja uusi korjattu tieto ei ole vielä ehtinyt päivittyä hänen koneelleen. ”

Jos 11 tyyppiä tilaa kerralla tuotetta mitä on 10kpl, niin tuo skenaario on hyvinkin todennäköinen. Ja silloin se yhdestoista jää ilman ja tilaus perutaan. Kuten on tehtykin.
Sitova sopimus on syntynyt, kun kuluttaja on painanut verkkokaupassa osta nappia ja tehnyt tilauksen ja tilauksen maksu on mennyt läpi. Jos maksu ei mene läpi, sopimusta ei ole syntynyt.

Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Vastaava että sä menet kauppaan ostat sieltä vaikka television. Menet kassalle ja maksat sen television. Juuri kun olet maksanut ja saanut kuitin siitä televisiosta ja nostamassa sitä televisiota kassan hihnalta, myyjä sanoo ei käy, anna telkku takaisin, siinä oli hintavirhe(olit saanut 30% halvemmalla kuin toisesta kaupasta), perutaan puretaan kaupat.

Miten toimisit?
Minä en ainakaan suostuisi. Meillä on sopimus ja kuitti vahvistaa että se televisio on vaihtanut omistajaa.
 
Motonetin outletissa on valikoimasta poistuvia tuotteita alennetuin hinnoin. Siellä myymälähyllyissä ne muiden tuotteiden seassa ihan normaalisti. Joissain myymälöissä on lisäksi, joitain outlet-koreja ja -hyllyjä, vaikka suurin osa outlet-tuotteista on normaalisti hyllyillä. Siis uusia tuotteita eikä käytettyjä. Kaikissa outlet-tuotteissa ei ole edes mitään merkintään alennuksesta, on vain alennettu hinta hyllyn reunassa. Joten kaupasta ostaessa ei välttämättä edes tiedä ostaneensa outlet-tuotetta. Eiköhän noihin siis verkkokaupastakin ostaessa koske aivan normaalit kuluttajalainsäädännöt.
 
Nyt on kyllä kyse eri asiasta, koska tuossa edellämainitussa tapauksessa tilaus on nimenomaan vahvistettu ja veloitettu eikä peruttu. Peruutusta on yritetty vasta sitten jälkeenpäin. Se että saldo näkyy positiivisena käyttäjän koneella ei ole sama asia kuin se, että kaupasta tulee tilausvahvistus. Tilausvahvistus tulee kaupan ajantasalla olevan systeemin perusteella, jonka tekninen toteutus tulee olla sellainen, että tilausta ei vahvisteta, jos tuotetta ei ole. Jos ei ole valmis tekemään toimivaa systeemiä, ei kannata myydä verkossa tahi sitten varautuu korvaamaan asiakkaalle ongelmatilanteissa.

Ja suoraansanottuna pelkän verkkokaupan tapauksessa todella heikko esitys, jos toteutus päästää 11 tilausta läpi ja saldo on 10. Myymälä + verkkokauppa yhdistelmän toimivassa toteutuksessa on vähän enemmän mietittävää, jos halutaan myydä yhteistä saldoa molemmissa.

Pitäisikö myymälähenkilökunnan takavarikoida kassahihnalla ostajilta tuotteet, jos ne onkin ehditty ostaa netin kautta?
Varastosaldo päivittyy oman kokemuksen mukaan kyllä suht nopeasti, kassalta kun kävelee autolle ja tarkistaa tuotteen saldon uudelleen autossa niin se -1 näkyy jo.
 
Asiaton käytös. Henkilökohtaisuuksiin meneminen.
Mitään teknistä estettä tuohon ei toki ole sillä saldot ovat reaaliaikaisia. Onhan tuo nyt molemmissa tapauksissa märkä rätti ostajan naamalle olisipa kyseessä se kassalla ostosta yrittävä tai se joka oli jo tuotteen itselleen internetissä lunastanut. Toki tästäkin tilanteesta pääsisi kaikkien kannalta ilman jälkipyykkiä kun vain yksinkertaisesti toimittaisi sen puuttuvan tuotteen jälkikäteen tai hyvittäisi kärsityn vahingon.

Motonet ei ole kirjoitushetkellä reklamaatiooni vastannut, joka on jätetty 21.7. Tänään ilmoitin asian lähtevän eteenpäin KKV:n käsiteltäväksi. Motonet ei siis noudata kuluttajansuojalakia ja joutuu ainakin itselleni jatkossa mustalle listalle.

Mitäs jos menisit töihin ja hoitaisit lääkityksesi kohdalleen? Ei olisi aikaa riidellä jostain parin euron tuotteesta.

Seuraavaksi varmaan itket siitä kun sinulle ei suostuta myymään yhtään mitään.
 
Mitäs jos menisit töihin ja hoitaisit lääkityksesi kohdalleen? Ei olisi aikaa riidellä jostain parin euron tuotteesta.

Seuraavaksi varmaan itket siitä kun sinulle ei suostuta myymään yhtään mitään.
Tai jos yritykset alkaisi noudattaa lakia, pääsisi kaikki helpommalla. Jos ei pidä kiinni omista oikeuksista, ei niitä välttämättä kohta ole.

Jos yritykset tietää että kukaan ei ilmianna laitonta toimintaa tai kukaan ei vie sopimusrikkomuksia viranomaisten/oikeusistuimien käsiteltäväksi, yritykset voivat tällöin tehdä mitä tahansa ilman mitään pelkoa.

Lait ovat turvaamassa heikomman oikeuksia, vahvat kun voivat käyttää oman käden oikeutta.
 
Mun mielestä kaikista käsittämättömintä on, että jaksetaan itkeä, kun ei saada outlet-tuotetta. Näistä nipottajista _kukaan_ ei ole varmasti ikinä edes harkinnut yrittäjän hommia. Kaikki pitää kiskoa minkä irti saa. No kukin tavallaan, mutta ainakin mulla riittää ymmärrystä esimerkiksi hintavirhetapauksissa, joissa se on selkeä. Tai tulee suoraan tukkurilta. Ei kukaan firma sitä tahallaan tee, ja aiheuttaa heille älyttömästi vaivaa, jonka lisäksi mahdollista taloudellista tappiota. Mutta kun tuijotetaan vain omaa napaa, ja unohdetaan se vastapuoli.

Kyllä jotkut firmat ihan tahallaan viljelee noita "hintavirheitä". Kröhöm, CDON esimerkiksi. Ainakin viimeiset 5 vuotta niillä on ollut hienoja -90% alennuksia missä on otettu ovh hinta kruunuina ja alennushinta on ollut euroissa. Sillä saadaan kivoja alennuksia aikaan. Ei voi olla virhe enää kun sitä sattuu vuosittain. Muuten kyllä samaa mieltä jostain outlettien nipottajista.
 
Kyllä jotkut firmat ihan tahallaan viljelee noita "hintavirheitä". Kröhöm, CDON esimerkiksi. Ainakin viimeiset 5 vuotta niillä on ollut hienoja -90% alennuksia missä on otettu ovh hinta kruunuina ja alennushinta on ollut euroissa. Sillä saadaan kivoja alennuksia aikaan. Ei voi olla virhe enää kun sitä sattuu vuosittain. Muuten kyllä samaa mieltä jostain outlettien nipottajista.
No ehkä tuo alennusprosentti toimii ihmisiin, joilla ei ole mitään suhteellisuuden tajua. Väitän kuitenkin, että lähes kaikki ymmärtävät, että tuskin se tuote oikeasti on 99% alessa. Paljon pahempia ovat ne tilanteet, jossa vaikka 100e tuotteen normihinta laitetaan 150e, ja alennuksen jälkeen hinnaksi 75e. Siihen voi moni ei niin hintatietoinen haksahtaa, kun alennus on 50%.
 
Eiköhän tuohonkin ratkaisu löydy jos tarpeeksi valitellaan, eli "outlet" tuotteet vain myymälästä ja jos ei sittenkään kelpaa kenellekään niin lykätään roskiin.
 
No ehkä tuo alennusprosentti toimii ihmisiin, joilla ei ole mitään suhteellisuuden tajua. Väitän kuitenkin, että lähes kaikki ymmärtävät, että tuskin se tuote oikeasti on 99% alessa. Paljon pahempia ovat ne tilanteet, jossa vaikka 100e tuotteen normihinta laitetaan 150e, ja alennuksen jälkeen hinnaksi 75e. Siihen voi moni ei niin hintatietoinen haksahtaa, kun alennus on 50%.

Juu, mutta pointti oli se että niitä ei vaan kerta kaikkiaan kiinnosta. Samaa virhettä tapahtunut jo vähintään 5 vuotta. Ei ole mikään inhimillinen virhe enää tollainen.
 
Tilasin Motonetin outletista tuotepaketin. Seuraavana päivänä ilmoittivat, ettei tuotetta ole toimitettavissa vaikka varastosaldoja oli tilaushetkellä ja sain tilausvahvistuksen sähköpostiini. Myös rahat veloitettiin.
Mulle jäi epäselväksi tämän suhteen, että eikö Motonet siis edes palauttanut kauppasummaa vai palautti sen automaattisesti, mutta katsot tilanteessa silti syntyneen sulle vahinkoa, jonka haluat korvattavan?
 
Ja tässäkin vielä kun tuolle on oma myymälänsä, eli ne tuotteet ei ole myynnissä siellä normaali motonetissa. Tavallaan täysin oma kauppansa. Ja selkeästi ilmoitetaan et ne voi loppua kesken.
Mun mielestä tuossa ei ole mitään ihmeellistä ja tuote myös peruttu koska niitä ei ole enää ollut. Kuten se Elisa keissi aikanaan. Kuluttaja-asiamies silloin ainakin mulle sanoi, että kaikki ois ollut ok jos kappalemäärät ois ilmoitettu. Vaikka olikin tilattavissa kun minä tilasin. Se ainut miksi pysty jatkamaan taistelua oli juuri se ettei ilmoitettu määriä. Ei se yksistään ois riittänyt että oli silloin vielä tilattavissa ja maksu meni.
Missäs tälläinen Outlet Motonet sijaitsee?
 
ei vaan motonet outlet jossa se tuote on on jossain tietyssä myymälässä
Mutta tällä ei ole mitään merkitystä jos olet tehnyt tilauksen tuotteesta ja tilaus on mennyt läpi. Ainoastaan silloin voidaan kauppa myyjän puolelta perua, jos hintavirhe on ollut niin suuri että sinun olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olleen hinta virhe, esim PS4 alta 10€ uutena kaupasta.
 
Mulle jäi epäselväksi tämän suhteen, että eikö Motonet siis edes palauttanut kauppasummaa vai palautti sen automaattisesti, mutta katsot tilanteessa silti syntyneen sulle vahinkoa, jonka haluat korvattavan?
Minuakin kiinnostaisi tämä @mineraalimies. Mitä nyt pitäisi korvata sinulle jos kauppasumman olet jo takaisin saanut. Varmaan asianajajan kulut kun olet joutunut konsultoimaan?
 
Minuakin kiinnostaisi tämä @mineraalimies. Mitä nyt pitäisi korvata sinulle jos kauppasumman olet jo takaisin saanut. Varmaan asianajajan kulut kun olet joutunut konsultoimaan?
En ole mineraalimies, mutta Motonetin pitäisi pysyä sopimuksessa, jonka olivat tehneet mineraalimiehen kanssa. Eli toimittaa / antaa noudettavaksi tuote sovitulla hinnalla, jonka mineraalimies oli tilannut ja maksanut. Toinen vaihtoehto on maksaa maksaa uuden kyseisen tuotteen ja tilatun tuotteen hintojen erotus.

Tähän mineraalimiehellä on oikeus, sillä lain mukaan yrityksellä ei ole oikeutta yksipuolisesti purkaa sopimusta, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Jos tämä on mielestäsi/mielestänne kohtuuton vaatimus eikä tähän pidä olla oikeutta, niin silloin lakia ja oikeuskäytäntöä pitäisi muuttaa, ei niin että kuluttaja ei saa vedota lakiin ja viranomaisten päätöksiin.
 
En ole mineraalimies, mutta Motonetin pitäisi pysyä sopimuksessa, jonka olivat tehneet mineraalimiehen kanssa. Eli toimittaa / antaa noudettavaksi tuote sovitulla hinnalla, jonka mineraalimies oli tilannut ja maksanut. Toinen vaihtoehto on maksaa maksaa uuden kyseisen tuotteen ja tilatun tuotteen hintojen erotus.

Tähän mineraalimiehellä on oikeus, sillä lain mukaan yrityksellä ei ole oikeutta yksipuolisesti purkaa sopimusta, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Jos tämä on mielestäsi/mielestänne kohtuuton vaatimus eikä tähän pidä olla oikeutta, niin silloin lakia ja oikeuskäytäntöä pitäisi muuttaa, ei niin että kuluttaja ei saa vedota lakiin ja viranomaisten päätöksiin.

Eikös tässä tapauksessa kuitenkin ollut kysymys siitä, että mineraalimies osti outlet-tuotteen ja se oli loppunut, kun hänen piti se saada?
Olen samaa mieltä siitä, että hänen pitäisi saada tilaamansa tuote. En vaan ole 100% samaa mieltä, että hänen pitäisi saada uusi vastaava.
..mutta on hän jotain korvauksia vähintään oikeutettu saamaan ja jos tämä nyt menee tällaiseksi väännöksi, niin kyllä voi olla aiheellista, että hänelle annetaan uusi tuote samaan hintaan ihan napautuksena noille huonoille käytännöille.

--

Kun asiakas saa tilausvahvistuksen, kauppa on syntynyt. Tämä pitäisi kaikkien kauppojen ymmärtää. Poikkeuksena on hintavirhe, joka ei ollut tässä se ongelma. Käsittääkseni vaan myivät jollekin toiselle.

--

Toivottajasti tämä on viety vähintään kuluttajaneuvojalle. Voi tuntua pieneltä asialta, mutta loppujen lopuksi kyse on kuluttajan oikeuksista, niinkuin @Timo 2 sanoi. Ei niitä saa polkea.
 
En ole mineraalimies, mutta Motonetin pitäisi pysyä sopimuksessa, jonka olivat tehneet mineraalimiehen kanssa. Eli toimittaa / antaa noudettavaksi tuote sovitulla hinnalla, jonka mineraalimies oli tilannut ja maksanut. Toinen vaihtoehto on maksaa maksaa uuden kyseisen tuotteen ja tilatun tuotteen hintojen erotus.

Tähän mineraalimiehellä on oikeus, sillä lain mukaan yrityksellä ei ole oikeutta yksipuolisesti purkaa sopimusta, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Jos tämä on mielestäsi/mielestänne kohtuuton vaatimus eikä tähän pidä olla oikeutta, niin silloin lakia ja oikeuskäytäntöä pitäisi muuttaa, ei niin että kuluttaja ei saa vedota lakiin ja viranomaisten päätöksiin.
Joo ymmärrän tämän mutta jostain viesteistä tulee sellainen kuva että nyt on kärsitty ja kunnolla joten korvauksen pitäisi olla sen mukainen. Tosin voi olla että olen sekoittanut mineraalimiehen ja joidenkin toisten kirjoituksia sekaisin. Mai bääd. Pitäisi lukea uusiksi kaikien viestit.
 
Eikös tässä tapauksessa kuitenkin ollut kysymys siitä, että mineraalimies osti outlet-tuotteen ja se oli loppunut, kun hänen piti se saada?
Olen samaa mieltä siitä, että hänen pitäisi saada tilaamansa tuote. En vaan ole 100% samaa mieltä, että hänen pitäisi saada uusi vastaava.
..mutta on hän jotain korvauksia vähintään oikeutettu saamaan ja jos tämä nyt menee tällaiseksi väännöksi, niin kyllä voi olla aiheellista, että hänelle annetaan uusi tuote samaan hintaan ihan napautuksena noille huonoille käytännöille.



Kun asiakas saa tilausvahvistuksen, kauppa on syntynyt. Tämä pitäisi kaikkien kauppojen ymmärtää. Poikkeuksena on hintavirhe, joka ei ollut tässä se ongelma. Käsittääkseni vaan myivät jollekin toiselle.
Juu kyseessä oli outlet tuote, mutta koska tilaus siitä oli mennyt läpi myyjän järjestelmissä, toisin sanoen sopimus tästä outlettuotteesta oli tehty niin tätä pitää noudattaa.

Se on kaupan moka, jos myivät toiselle viimeisen tuotteen, joka piti tulla mineraalimiehelle. Ja tämän vuoksi, jos ei enään ole outlet tuotetta myydä sovittuun hintaan, niin silloin uusi sama tuote tai toinen samankaltainen tuote samalla hinnalla tai joku muu asiakkaan ja myyjän sopima korvaus myyjän yksipuolisesti purkamasta sopimuksesta (esim outlet tuotteen ja uuden saman tuotteen välinem hinta erotus jotta voi ostaa sovittuun hintaan muualta)

Tässä järjestyksessä kuuluu mennä myyjän yksipuolisesti purkaman sopimuksen bkorvausneuvottelut.
Joo ymmärrän tämän mutta jostain viesteistä tulee sellainen kuva että nyt on kärsitty ja kunnolla joten korvauksen pitäisi olla sen mukainen. Tosin voi olla että olen sekoittanut mineraalimiehen ja joidenkin toisten kirjoituksia sekaisin. Mai bääd. Pitäisi lukea uusiksi kaikien viestit.
Minä en huomannut mineraalimiehen kärsineen muuta kuin sen että ei saanut tuotetta vaikka olisi pitänyt ja tästä syystä uusi sama tuote koska outlet tuotetta ei enään ole.

Ai niin otti hän kuulema yhteyttä asianajajaansakkin, mutta tätä ei myyjän tarvitse eikä kuulu korvata.
 
Mistä lähtien käytettyä tuotetta mitä on rajoitettu määrä on koskenut samat ehdot kuin normaali kampanjoita? Vaikkapa SPR kontin on siis ostettava kuluttajalle uusi kun erä loppuu? Lisäksi jo normaali tuotteissa kappalemäärät kun ilmoitetaan, niin ei tilalle tarvitse muuta toimittaa. Ja tämä lukee kyllä niin kuluttajalaissa, kuten motonetin ehdoissa.
olihan ne yhteydessä että tilaus peruttu.
Jos SPR kontti markkinoi ja myy jotain mitä sillä ei tosiasillisesti ole, niin kyllä se muistuttaa jo vähän vakavampaa vedätystä.
Mutta ei ole ollut juttuja että SPR esim myisi järjestelmällisesti jotain keinuja tekisi niistä kauppoja, sopimuksia, ja sitten myöhemmin ilmoittaisi että sori, ei meillä olekkaan.

Outlet sana myymälässä on vain markkinointia, luo mielikuvaa edullisusta hinnosita, sen nimen alla myydään yksittäisiä tuotteita ja isompia eriä pidempiä aikoja, joissain liikkeissä myös ns palautustuotteita. Enemmän tai vähemmän käytettyjä tavaroita.

Jos jokin myyjä osaa myydä yksittäisi uniikkeja aisoita etänä, että paikallisesti ja joku toinen nuukuuttaan ei sitä osaa ja tietoisesti tekee sopimuksia joita ei voi noudattaa, ei edes yritä noudattaa. niin syntyyhän siitä jälkimmäiselle kilpailuetua, maksajana on he joita on vedätetty, ja jotka eivät ole edes siitä saaneet hyvitystä.


Virheitä sattuu, virheet korjataa, mutta järjestelmällinen suunnitteltu virhe on ihan jotain muuta.

En kannusta inhimillisten virheiden "rangaisemista", mutta allalla on toimijoita jotka tietoisesti toimii väärin, niin eikö silloin on kuluttajalla vähintää yhtä suuri moraalinen oikeus nyhtää moisesta toiminnasta kaikki lallinen irti itselleen.

Pitäisikö myymälähenkilökunnan takavarikoida kassahihnalla ostajilta tuotteet, jos ne onkin ehditty ostaa netin kautta?
Teit hyvän noston, niin ensin ostaneen se pitäisi saada, eli jos myöhemin kassalle tullut yrittää ostaa, niin eihän sitä jo kertallaan myytyä hänelle voi toistamiseen myydä.

Jos se tehdään ihan tietoisesti niin tuolla kai jo ihan oma nimikkeensäkkin.

Muutaman kympin jutut on toki eri juttuja kun ne missä vuokrataan kämppä useammalle, ja eka saa, tai myydään auto tai muuta arvokkaampaa kamaa ja eka noutaja saa.
 
Motonetin 100% hiljaisuus jatkuu edelleen, eli ilmeisesti ovat halukkaita odottamaan KKV:n suositusta tai vaihtoehtoisesti viimekädessä tuomiostuimen päätöstä. Enpä ole yhtä kusipäistä tapaa hoitaa asiakaspalvelua näinkin isolta ketjulta aiemmin nähnyt.

Toisessa reklamaatiossani eivät ymmärrä eroa tuotevirheen ja takuun välillä. Tämäkin asia on edelleen kesken. Päivitän tilannetta, kun asia etenee.
Hyvä että joku jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan. Tuo siten oikeuden meille muillekin.
 
Kappas.

Tänään ostin Outlet tuotteen X noudolla Motonetistä, tuota oli nettisivuilla halutussa myymälässä vihreänä.

Tilaus sisään ja max 10min tästä tuli tekstiviesti ”valitettavasti tilaamaasi tuotetta ei saada toimittajalta, joten tilauksesi on peruttu, pahoittelut toimituksen epäonnistumisesta. Jos kysyttävää ota yhteyttä asiakaspalveluumme” ja saldo meni punaiseksi.
 
Onko kukaan kiinnittäny huomiota asiaan, että kun Tokmanni julkaisee tarjoukset ei monia tarjouksia voi ostaa verkkokaupasta.
Oikea verkkokauppahan varaisi tavaraa myös verkkokauppaan, koska se tietää mitä tuotteita tullaan myymään tai antaisi mahdollisuuden ostaa ja toimitus olisi kun tavaraa verkkokaupassa on.
Jotenki koko Tokmanni on niin :facepalm: kuinka se yrittää kusettaa asiakkaita ostamaan pelkästään normaalihintaisia tuotteita. Toki siellä on tarjous tuotteitakin mutta jopa 50% tarjoustuotteista voi olla ettei pysty ostamaan. Kyse ei ole että niitä olisi menny paljon vaan että alunperinkää ei laitata ostomahdollisuutta.
 
No ehkä tuo alennusprosentti toimii ihmisiin, joilla ei ole mitään suhteellisuuden tajua. Väitän kuitenkin, että lähes kaikki ymmärtävät, että tuskin se tuote oikeasti on 99% alessa. Paljon pahempia ovat ne tilanteet, jossa vaikka 100e tuotteen normihinta laitetaan 150e, ja alennuksen jälkeen hinnaksi 75e. Siihen voi moni ei niin hintatietoinen haksahtaa, kun alennus on 50%.
Kyllähän noita näyttää olevan, varmaan en ole fiksu.
1599158336797.png
 
Onko kukaan kiinnittäny huomiota asiaan, että kun Tokmanni julkaisee tarjoukset ei monia tarjouksia voi ostaa verkkokaupasta.
Oikea verkkokauppahan varaisi tavaraa myös verkkokauppaan, koska se tietää mitä tuotteita tullaan myymään tai antaisi mahdollisuuden ostaa ja toimitus olisi kun tavaraa verkkokaupassa on.
Jotenki koko Tokmanni on niin :facepalm: kuinka se yrittää kusettaa asiakkaita ostamaan pelkästään normaalihintaisia tuotteita. Toki siellä on tarjous tuotteitakin mutta jopa 50% tarjoustuotteista voi olla ettei pysty ostamaan. Kyse ei ole että niitä olisi menny paljon vaan että alunperinkää ei laitata ostomahdollisuutta.
Jotenkin myös tuntuu, että osassa tokmanneista on sama hinta kuin netissä ja osassa hinnat kovemmat. Kovemmat nimeomaan pienemmissä toimipisteissä, vaikka niitä ei taida suomessa montaa ollakaan. Tänäänkin maksoin 50 centtiä ylihintaa öljystä vrt nettihintaan..
 
Onko kukaan kiinnittäny huomiota asiaan, että kun Tokmanni julkaisee tarjoukset ei monia tarjouksia voi ostaa verkkokaupasta.
Monesti noissa saattaa lukea että "ERÄ" ja jossain tarjouslehden sivulla on joskus pienellä että on myöskin liikekohtaisia eroja, eli kaippa ne vain on rajoitettuja määriä mitä ne saa tiettyihin liikkeisiin, eikä laisinkaan verkkokauppaan.
Ilkeetähän toi on ostajan kannalta, ku ei varmuutta, saattaako sitä ALE tuotetta löytyä edes paikallisesta toimipisteestäkään laisinkaan...

On myöskin ollut pari tapausta, että tuote vain katoaa verkkokaupasta, kun tarjouslehdessä sillä viikolla, ja sitten ilmestyy takas seuraavalla viikolla, eli ei ihan reilua meininkiä ole Tokmanninkaan toiminta.

Ja tällä hetkellä siellä on taas verkkokaupassa todella outoja hintoja, esimerkiksi:
Suihkusaippua 250 ml Rich Moisture Creme

Tarjouslehdessä on myöskin tuo tarjous 3 pulloa 5 eurolla, mutta verkkokaupassa alehinta onkin 1,17 kipale, eli saat sieltä reilu 4 pulloa tuohon tarjous 5 euron hintaan!
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän noita näyttää olevan, varmaan en ole fiksu.
1599158336797.png
Jippohan tässä on se, että noita -99% tuotteita saa vain yhden per tilaus. Eli saat yhden pienen namupussin "ilmaiseksi", mutta joudut ostamaan 35€ edestä muuta tavaraa, jotta saat ilmaiset postikulut. Jos taas ostat vain tuon namupussin.. noh maksat euron tuotteesta 6 euroa koska pkt.
 
Mitenkäs on kun tilasin kys näytön: AOC CU34G2X 34&quote; kaareva pelinäyttö - Näytöt
Ja tosiaan tilatessa tuossa luki että saapuu varastoon 1.10.20, no nyt tuo päivämäärä on pompannut jo marraskuun puoliväliin. Kuinka kauan tuota "kannattaa" odotella jos saapumispäivämäärä viivästyy edelleen?
tuo päivämäärän muutos voi hyvin johtua siitä että ovat myyneet koko seuraavaksi tulevan toimituksen ja seuraava on tulossa joskus marraskuussa.
 
Uskaltaako Amazon.de ostaa näytön? Miten onnistuu palautus jos on kuolleita pikseleitä yms? Joutuuko maksamaan kalliin postin Saksaan?
 
Uskaltaako Amazon.de ostaa näytön? Miten onnistuu palautus jos on kuolleita pikseleitä yms? Joutuuko maksamaan kalliin postin Saksaan?

Amazoonista ylipäätänsä kyllä uskaltaa ostaa mitä vaan. Varmasti toimii palautus, mutta en ehkä itte ostais näyttöä pitkän palautusprosessin kautta jos pelkäisin kuolleita pikseleitä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 557
Viestejä
4 557 254
Jäsenet
74 999
Uusin jäsen
Roope12345

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom