Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No kannattaa nyt silti olla tyytyväinen, että saa edes ne tavarat mitkä oli listattuna tuotesivulla ilman tappelua.Tänne tuli myös tuo "huonompi" viesti
Sama täällä, kiitos Gigantille, hyvin hoidettu tämä keissi.Samma här. Kyllä on vaan verraton kauppa tämä Gigantti
Alkaako myynti-osio tulvimaan näyttiksiä? /OT
Kyllä sieltä jo ensimmäinen löytyy, mistä säännöistä puhutaan?Luultavasti ei, kun säännöt estää niiden myynnin. Tietysti ihmiset myyvät vanhat näyttiksensä pois niin kuin minäkin ensi viikolla, kun 2060S saapuu.
Kyllä sieltä jo ensimmäinen löytyy, mistä säännöistä puhutaan?
Tarjous yms. tuotteita ei saa myydä yli ostohinnalla.mistä säännöistä puhutaan?
Näyttis maksoi 399, ja loput tuli kaupan päälle?Tietysti tuota voisi miettiä erilaillakin, mutta yli tuon 399 yli pyytäminen on väärin tai sääntöjen vastaista ainakin- Tarjous-, hintavirhe- ja erikoistuotteiden myyminen voitontekotarkoituksessa on kielletty
Tietysti jos tappiolla myy niin sitten
Jep mun ilmoitus siellä ja siitä jo valitettiin. Katsotaan mitä vastaa ylläpito. Ongelma on se, että näitä näyttiksiä ei voi tällä palstalla myydä ollenkaan, koska silloin aina tekee voittoa, koska näyttis oli periaatteessa ilmainen. Itsellä on vain yksi kone enkä kahta näyttistä saa mitenkään ängettyä yhteen koneeseen. Toinen jää siis turhaksi joka tapauksessa.Tarjous yms. tuotteita ei saa myydä yli ostohinnalla.
Ei toimi noin, on kyllä kokeiltu myös omalta osalta.Näyttis maksoi 399, ja loput tuli kaupan päälle?
Odottaisit että sulla on se näyttis edes käsissäs ennen ku laitat myyntiin! tänäänhän sait 1660S jos kävit hakemassa, mutta myyt tuota vasta tuloillaan olevaa 2060S. Btw, sun ilmon kuvassa on 1660S.Jep mun ilmoitus siellä ja siitä jo valitettiin. Katsotaan mitä vastaa ylläpito. Ongelma on se, että näitä näyttiksiä ei voi tällä palstalla myydä ollenkaan, koska silloin aina tekee voittoa, koska näyttis oli periaatteessa ilmainen. Itsellä on vain yksi kone enkä kahta näyttistä saa mitenkään ängettyä yhteen koneeseen. Toinen jää siis turhaksi joka tapauksessa.
Jep mun ilmoitus siellä ja siitä jo valitettiin. Katsotaan mitä vastaa ylläpito. Ongelma on se, että näitä näyttiksiä ei voi tällä palstalla myydä ollenkaan, koska silloin aina tekee voittoa, koska näyttis oli periaatteessa ilmainen. Itsellä on vain yksi kone enkä kahta näyttistä saa mitenkään ängettyä yhteen koneeseen. Toinen jää siis turhaksi joka tapauksessa.
Sitten väärä kuva on myös PNY:n omilla sivuilla: PNY GeForce® RTX™ 2060 SUPER 8GB Dual FanBtw, sun ilmon kuvassa on 1660S.
Ok, näemmä muualla oli väärin. Sori!Sitten väärä kuva on myös PNY:n omilla sivuilla: PNY GeForce® RTX™ 2060 SUPER 8GB Dual Fan
Näkyikö tuo paketti muuten seurannassa 1kg vai 1.2kg painoisena?Itselle ainakin tuli väärä näyttis. tilattu tosiaan 6.6. n. Klo 13. SSD kyllä 500GB
edit: ladataas vielä appi ja katotaan onko toinen paketti myös tulossa.
edit2: puhelinnumeron kun lykkäs PostNord appiin niin näkyy tosiaan toinen paketti myös olevan tulossa.
1,2kg.Näkyikö tuo paketti muuten seurannassa 1kg vai 1.2kg painoisena?
Minullakin luki tästä ensimmäisestä 1.0 ennen kuin oli päässy postnordille. Sitten päivitty 1.18kg. Uskoisin samankaltaista tapahtuvan myös toiselle, kunhan pääsee jakoon. Vai joko jollain on paketti lähtenyt Ruotsista?1,1kg näkyy mulla se alkuperäinen paketti ja uusi paketti (missä pitäisi olla RTX2060s) tasan 1kg.
Minullakin luki tästä ensimmäisestä 1.0 ennen kuin oli päässy postnordille. Sitten päivitty 1.18kg. Uskoisin samankaltaista tapahtuvan myös toiselle, kunhan pääsee jakoon. Vai joko jollain on paketti lähtenyt Ruotsista?
Jep mun ilmoitus siellä ja siitä jo valitettiin. Katsotaan mitä vastaa ylläpito. Ongelma on se, että näitä näyttiksiä ei voi tällä palstalla myydä ollenkaan, koska silloin aina tekee voittoa, koska näyttis oli periaatteessa ilmainen. Itsellä on vain yksi kone enkä kahta näyttistä saa mitenkään ängettyä yhteen koneeseen. Toinen jää siis turhaksi joka tapauksessa.
Nyt kaikki vetämään itkupotkuraivarit ja primitiivireaktiot, jos joku kehtaa laittaa myyntiin "ilmaiseksi" saamansa näyttiksen. **ttu, että kateus on hirveä asia. En tiedä onko tämä joku supisuomalainen ilmiö, vai mistä moinen katkeruus, jos jollain pieni munkki käy.Jep mun ilmoitus siellä ja siitä jo valitettiin. Katsotaan mitä vastaa ylläpito. Ongelma on se, että näitä näyttiksiä ei voi tällä palstalla myydä ollenkaan, koska silloin aina tekee voittoa, koska näyttis oli periaatteessa ilmainen. Itsellä on vain yksi kone enkä kahta näyttistä saa mitenkään ängettyä yhteen koneeseen. Toinen jää siis turhaksi joka tapauksessa.
Nyt kaikki vetämään itkupotkuraivarit ja primitiivireaktiot, jos joku kehtaa laittaa myyntiin "ilmaiseksi" saamansa näyttiksen. **ttu, että kateus on hirveä asia. En tiedä onko tämä joku supisuomalainen ilmiö, vai mistä moinen katkeruus, jos jollain pieni munkki käy.
Kävin tästä joskus keskustelua ylläpidon kanssa ja ei ole ok myydä voitolla erityisen halvalla ostettua tuotetta, vaikka kauppa olisi ostajallekin erityisen hyvä (käyttämätön tuote selvästi markkinahintaa halvemmalla). Omakustannehintaan myynti ok.
Aikanaan kun myin ylimääräisiä pelejä pois hintavirheisestä Nintendo Switch -bundlesta, niin ilmoitus poistettiin sääntöjen vastaisena. Avaamattomia pelejä myin siis käytettyjen hintatasolla - olisi pitänyt ilmeisesti antaa ilmaiseksi, sillä hinta kuitissa oli 0€ (bundle). Kyllähän nämä menee Torissakin kaupaksi.Mä meinasin kyllä laittaa sen 500GB SSD:n myyntiin kunhan se mulle saapuu, ja myydä ihan selvästi markkinahintaa halvemmalla. Paha mennä sanomaan mikä siinä on omakustannehinta kun kyseessä on bundle-tuote, mutta jos myynti-ilmoitus poistetaan niin sitten se poistetaan.
Aikanaan kun myin ylimääräisiä pelejä pois hintavirheisestä Nintendo Switch -bundlesta, niin ilmoitus poistettiin sääntöjen vastaisena. Avaamattomia pelejä myin siis käytettyjen hintatasolla - olisi pitänyt ilmeisesti antaa ilmaiseksi, sillä hinta kuitissa oli 0€ (bundle). Kyllähän nämä menee Torissakin kaupaksi.
Mä meinasin kyllä laittaa sen 500GB SSD:n myyntiin kunhan se mulle saapuu, ja myydä ihan selvästi markkinahintaa halvemmalla. Paha mennä sanomaan mikä siinä on omakustannehinta kun kyseessä on bundle-tuote, mutta jos myynti-ilmoitus poistetaan niin sitten se poistetaan.
Aikanaan kun myin ylimääräisiä pelejä pois hintavirheisestä Nintendo Switch -bundlesta, niin ilmoitus poistettiin sääntöjen vastaisena. Avaamattomia pelejä myin siis käytettyjen hintatasolla - olisi pitänyt ilmeisesti antaa ilmaiseksi, sillä hinta kuitissa oli 0€ (bundle). Kyllähän nämä menee Torissakin kaupaksi.
Siinähän tuo vastaus tulikin, kiitos linkeistä!Keskustelin itse aikanaan näistä samoista niin heitän avuksi parit linkit asian tiimoilta. TLDR versiona bundleista saa myydä osia, kunhan niiden pyynnit (myyntituotot) eivät ylitä bundlen kokonaishintaa. Eli nyt saa myydä esim. SSD:n vaikka parinkympin alennuksella uuden hinnasta. Hintavirheitä taas ei saisi myydä ollenkaan ja paha sanoa tulkitaanko sitten tuo 1660 tässä tapauksessa sellaiseksi. Pitäisin itse sitä hyvityksenä (vertaa esim. lahjakorttiin hyvityksenä huonosta kauppakokemuksesta) ja en näe miksei sitä saisi järjellisellä hinnalla myydä. Korjatkaa jos olen väärässä. (Lisäksi ilmoittakaa kuitenkin 1660 osalta mahdollisesta kuitittomuudesta/takuukuvioista, kun tuolle ei varmaan ilmaistuotteena nyt normaalit takuuehdot päde.)
Bundleista saa myydä osia: Tärkeä - Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet
Hintavirheitä ei saa myydä ollenkaan: Tärkeä - Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet
Keskustelin itse aikanaan näistä samoista niin heitän avuksi parit linkit asian tiimoilta. TLDR versiona bundleista saa myydä osia, kunhan niiden pyynnit (myyntituotot) eivät ylitä bundlen kokonaishintaa. Eli esim. nyt saa myydä SSD:n vaikka parinkympin alennuksella uuden hinnasta. Hintavirheitä taas ei saa myydä ollenkaan ja paha sanoa tulkitaanko sitten tuo 1660 tässä tapauksessa sellaiseksi. Pitäisin itse sitä hyvityksenä (vrt. esim. lahjakorttiin huonosta kauppakokemuksesta) ja en näe miksei sitä saisi järjellisellä hinnalla myydä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Eli jos kauppa lähettää sinulle vahingossa väärän tuotteen ja antaa sinun pitää sen, mielestäsi kaupalla on tuotteesta virhevastuu? Tässä on tärkeätä pointti, että tuo ei ole kaupanpäällistuote tai kylkiäinen, sillä sitä ei ole millään tavalla mainostettu. Kyseessä on ainoastaan kaupan hyvä ele, tuotetta ei ole myyty sinulle.Totta kai sillä kaupanpäällistuotteellakin on täysi takuu
Joo, olisihan tähän mukava saada ylläpidon kanta.
@Sampsa @Juha Kokkonen
Voisitteko ottaa kantaa Gigantin tarjousbundlessa tulleiden osien myyntiin?
Eikös osat voi tosiaan myydä siten, että kunhan yhteenlasketut pyynnit eivät ylitä hankintahintaa (399+4,90pk)? Entäs tuo Gigantin kaupan päälle antama bonus 1660s (joka ei tosiaan perustu hintavirheeseen tai vastaavaan, vaan gigantti antoi sen hyvityksenä)?
Varmisti asian vielä.Mä sain onneksi tuon kaupanpäällisnäytönohjaimen myytyä kaverille niin ei tarvi sen osalta sääntöjä miettiä. Kunhan vaan saan sen SSD:n täällä myydä rikkomatta sääntöjä.
Totta kai sillä kaupanpäällistuotteellakin on täysi takuu, tai vähintäänkin virhevastuu. Ei Gigantti voi EU:n säännöksiä kiertää.
Varmistus tuli vielä ihan Gigantin suunnalta liittyen ylimääräisen PNY-näyttiksen takuuasioihin, joista joku taisi aiemminkin mainita:
Eli kaikilla laitteilla on normaali takuu, vaikka jokin tuote onkin tullut "kaupan päällisinä". Toki mahdollisessa takuutilanteessa tarvitaan alkuperäistä kuittia bundlesta tai toimitusnumeroa, eli jonkinlainen maininta tästä lienee hyvä olla kauppoja tehtäessä.
Paketissakin luki 3v warranty, eli onko se nyt 1v vai 3v?
Ei sillä lautakunnalla mitään merkitystä ole, kun ne ei sido yhtään mitään. Joku noudattaa toinen taas ei. Oikeastaan ihan merkityksetön paikka ja osa arvoton siinä vaiheessa, kun joku päätös tulee.Case Dustin-Ryzen: kuluttajaneuvoja pisti mailia dustinille jossa viittasi legopakettikeissiin sekä hintavirhe-sitoo-myyjää -koosteeseen. Dustinilta tuli vastauksena suunnilleen sama litania kuin aiemmin, huvittavasti tosin tällä kertaa ruotsiksi. Neuvoja suositteli tutustumaan noihin keisseihin, totesi ettei sovitteluin päästä eteenpäin ja ilmoitti että nyt voin viedä asian kuluttajariitalautakuntaan.
Dustinille kyllä propsit siitä että vastaukset tuli nopeasti aiempiin reklamaatiokokemuksiini verrattuna, vaikka copypaste-kuraa olivatkin. Näillä eväillä huomenna askartelemaan ratkaisupyyntö, seuraava päivitys aiheesta tulee parin vuoden päästä.