• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Mulla näkyy Bomaker-tilaus laskutettuna luottokortilla vuorokausi peruutuksen jälkeen (siten että laskutustapahtuma on päivän myöhemmin kuin peruutusviesti). Arvatenkin refund tullee kestämään kauan.
 
Näppärästi peruivat minunkin tilaukseni, ja nyt Paypal-maksu on peruuntumisen sijaan muuttunut kortilla katevarauksesta maksuksi :facepalm:

No, Paypal kuitenkin ilmoitti eilen refundista, joten pitäisi sen tulla jossain vaiheessa.

Veikkaan ettei perumisten syy ollut varaston loppuminen, vaan oikeasti tuota -20$ alennusta ei pitänyt tulla kuin ehkä prosentille onnenpyörän pelaajista, nyt kun koodi lähtikin kiertoon niin peruivat kaikki tai menis tuhannet kuulokkeet paskalla katteella maailmalle.
 
Itse tilasin ensiksi ke aamuna 20OFF koodilla, sitten peruuttamisen jälkeen eilen illalla 15OFF koodilla. Jälkimmäisestä tuli n. 2 tunnissa peruutusilmoitus riittämättömään stockiin liittyen.

Laitoin heille myös sähköpostilla kyselyä että miten voi olla out of stock mutta edelleen myytte iloisesti tuotetta sivuillanne ja amazon.de:ssä? En odota henkeänipidätellen vastauksen saapumista.

Itselle tuli tänä aamuna mieleen myös sellainen skenaario siitä kun rahat paypalista lähtevät Sezhuan jäkäjäkä ltd. firmalle, että voiko peruminen johtua myös tuosta Corona-viruksen aiheuttamasta shutdownista. Jos ne kiinasta ovat lähdössä ja paikat on säpissä niin eihän niitä sieltä kukaan ole lähettämässä. Tosin en ymmärrä miksi sitä ei voisi peruutuksen syynä mainita, ymmärrystä varmasti löytyisi.
 
Yritin tilata Bomaker - kuulokkeet ensin tuolla -20$ koodilla, tuli peruutus ilman mitään syytä. Sitten tilasin perään sillä koodilla joka näkyy sivuston yläreunassa, olisiko ollut -10%, sama homma: peruttu. Olisiko sittenkin yllättänyt tilausten määrä toimittajan?
 
Tuohon Bomakerin kuulokkeisiin liittyen:


Dear customer,
We are sincerely sorry for the inconvenience caused to you.
Due to the impact of the Chinese epidemic, factory workers are unable to produce the goods, and logistics will be delayed, and a series of other factors, the goods can not be delivered temporarily, so we cancel your order.
Once again, thank you for your understanding and cooperation.
Have a good day!
Best wishes,
Bomaker Support Team
 
Tuohon Bomakerin kuulokkeisiin liittyen:


Dear customer,
We are sincerely sorry for the inconvenience caused to you.
Due to the impact of the Chinese epidemic, factory workers are unable to produce the goods, and logistics will be delayed, and a series of other factors, the goods can not be delivered temporarily, so we cancel your order.
Once again, thank you for your understanding and cooperation.
Have a good day!
Best wishes,
Bomaker Support Team

Kas, aavistus osui oikeaan :o
 
Napeista valittamiset varmaan voisi nyt siirtyä tuonne mielensäpahoittajien ketjuun. Itse en ainakaan enää odota että tilaus menisi läpi, ja tuskin menee muillakaan.

Pitää jatkaa uusien nappien metsästystä. Saksan Amazonissa näytti olleen samat napit flash-diilissä ~42€. Jospa Edifier TWS6 napsahtaisi jossain alennukseen.

Olet kirjoittanut tarjouskeskustelun viimeisimmälle sivulle viisi vittumaisen sävyistä viestiä. Valitusviestit olisi syytä kirjoittaa tänne samalla kun lainaa sitä offtopic-viestiä. Raporttinappulan käyttäminen on paljon parempi vaihtoehto kuin viiden viestin hermoilu offtopicista. Eikä tämä ole mikään mielensäpahoittajien ketju. Sinun kaikki viisi viestiä tarjouskeskustelussa oli mielen pahoittamista samoin kuin tämä minunkin viesti.
 
Noihin Bomakerin kuulokkeisiin liittyen sain refundin tänään mutta vain 27.39€ vaikka maksoin niistä 28.75€. o_O Mitä missaan? Ei mikään suuri menetys kylläkään :D
 
Noihin Bomakerin kuulokkeisiin liittyen sain refundin tänään mutta vain 27.39€ vaikka maksoin niistä 28.75€. o_O Mitä missaan? Ei mikään suuri menetys kylläkään :D

Olisiko valuuttakonversion syytä? Kurssit muuttuneet maksupäivän ja hyvityspäivän välillä, jolloin euromääräinen summa on eri, vaikka dollareina onkin sama summa.
 
Noihin Bomakerin kuulokkeisiin liittyen sain refundin tänään mutta vain 27.39€ vaikka maksoin niistä 28.75€. o_O Mitä missaan? Ei mikään suuri menetys kylläkään :D

Olisiko valuuttakonversion syytä? Kurssit muuttuneet maksupäivän ja hyvityspäivän välillä, jolloin euromääräinen summa on eri, vaikka dollareina onkin sama summa.

Jos maksettu PayPal niin se "vetää välistä" huonolla vaihtokurssillaan. Toki muillakin maksutavoilla vaihtokurssit syö summaa mutta yleensä vähemmän. Noin isoa heittoa tuskin EUR-USD kursissa on ollut lyhyessä ajassa.
 
Noihin Bomakerin kuulokkeisiin liittyen sain refundin tänään mutta vain 27.39€ vaikka maksoin niistä 28.75€. o_O Mitä missaan? Ei mikään suuri menetys kylläkään :D
Millä tavalla maksoit on se kysymys, jotkut käyttää omaa vaihtokurssia, joka sitten vaikuttaa enempi tälläisissä (esimerkiksi PayPal).
 
Jos maksettu PayPal niin se "vetää välistä" huonolla vaihtokurssillaan. Toki muillakin maksutavoilla vaihtokurssit syö summaa mutta yleensä vähemmän. Noin isoa heittoa tuskin EUR-USD kursissa on ollut lyhyessä ajassa.

Jos olisi käyttänyt PayPalin valuuttamuunnosta eli maksanut PayPalin omalla muuntokurssillaan laskeman eurohinnan, niin takaisin olisi tullut sama summa kuin menikin.

Sen sijaan jos on maksanut suoraan kohdevaluutalla, rahaa saa palautustilanteessa takaisin alkuperäistä vähemmän, koska pankin/kortin muuntokulut peritään toistamiseen, siis myös palautuksesta. Toki myös tavalliset kurssimuutokset vaikuttavat tällöin hieman suuntaan tai toiseen.
 
Jos olisi käyttänyt PayPalin valuuttamuunnosta eli maksanut PayPalin omalla muuntokurssillaan laskeman eurohinnan, niin takaisin olisi tullut sama summa kuin menikin.

Sen sijaan jos on maksanut suoraan kohdevaluutalla, rahaa saa palautustilanteessa takaisin alkuperäistä vähemmän, koska pankin/kortin muuntokulut peritään toistamiseen, siis myös palautuksesta. Toki myös tavalliset kurssimuutokset vaikuttavat tällöin hieman suuntaan tai toiseen.

Jepulista eli en käyttänyt PayPalia vaan vetäsin suoraan visalla. OP sit muuntanu valuutan dollareiks ja menny juurikin näin kun puhuitte.
 
Jos olisi käyttänyt PayPalin valuuttamuunnosta eli maksanut PayPalin omalla muuntokurssillaan laskeman eurohinnan, niin takaisin olisi tullut sama summa kuin menikin.

Sen sijaan jos on maksanut suoraan kohdevaluutalla, rahaa saa palautustilanteessa takaisin alkuperäistä vähemmän, koska pankin/kortin muuntokulut peritään toistamiseen, siis myös palautuksesta. Toki myös tavalliset kurssimuutokset vaikuttavat tällöin hieman suuntaan tai toiseen.
Kellään tietoa onko tämä muuttunut? Sain full refundin paypalin kautta ja käytössä on ollut kyllä paypal muunnos. Nyt paypal kuitenkin ottaa muunnoksen molempiin suuntiin ja väittävät että näin sen kuuluu mennä, kun aikaa on kulunut maksun ja refundin välillä yli 24h. Mitähän ihmettä? Voikohan luottoyhtiölle reklamoida?
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Kellään tietoa onko tämä muuttunut? Sain full refundin paypalin kautta ja käytössä on ollut kyllä paypal muunnos. Nyt paypal kuitenkin ottaa muunnoksen molempiin suuntiin ja väittävät että näin sen kuuluu mennä, kun aikaa on kulunut maksun ja refundin välillä yli 24h. Mitähän ihmettä? Voikohan luottoyhtiölle reklamoida?
Näyttäisi muuttuneen tuossa syyskuussa ainakin osittain systeemit, ties mitä muita muutoksiakin on tapahtunut. Harvemmin tulee itsekään luettua noita policy update posteja, vaikka pitäisi:

Last update: September 17, 2019

  • if the amount is returned within 1 day of the date of the original payment, we will use the transaction exchange rate applicable on the date of the original payment, so that you receive the original amount (including the currency conversion fee you paid) in the original currency you converted from for the original payment; and
  • if the amount is returned after 1 day of the date of the original payment, we will use the transaction exchange rate applicable at the time of the conversion of the returned amount.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Joo, niinpä on näköjään muuttunut. Tietämättäni olen siis levittänyt vanhaa tietoa, ja toiminut itsekin muutaman eBay-ostoksen kohdalla olettaen että vanha systeemi on yhä käytössä. :tdown:
 
Näyttäisi muuttuneen tuossa syyskuussa ainakin osittain systeemit, ties mitä muita muutoksiakin on tapahtunut. Harvemmin tulee itsekään luettua noita policy update posteja, vaikka pitäisi:

Last update: September 17, 2019

  • if the amount is returned within 1 day of the date of the original payment, we will use the transaction exchange rate applicable on the date of the original payment, so that you receive the original amount (including the currency conversion fee you paid) in the original currency you converted from for the original payment; and
  • if the amount is returned after 1 day of the date of the original payment, we will use the transaction exchange rate applicable at the time of the conversion of the returned amount.
Kiitos! Nyt tuli viimein syy olla käyttämättä koskaan paypalin omaa muunnosta tai ehkä edes paypaliakaan
 
Elisalta ei näköjään saa tilattua/ostettua mitään ilman ongelmia. Black Fridayn Asus-läppäri -taiston jälkeen ensimmäinen kerta kun olisin taas laitteen (Nokia 6.2 32Gt) sieltä ostanut, tarjous hävisi kesken päivän - oltaisiin käyty paikallisessa Elisa Kaupassa katsomassa ja varmaankin ostamassa 2kpl noita. No, eipä tarvitse sitten sinne lampsia, ja sama tarjoushan (149€) on edelleen verkkokauppa.comissa.

Onko Elisalla oikeasti homma lähtenyt käsistä vai onko meillä vain käynyt satumaisen huono tuuri, kun minkään tarjouksen kanssa asiat eivät toimi? Harvempi kauppa kai vetää tarjouksen pois kesken päivän?

Tuo oli siis vielä aamupäivällä 149€, mutta iltapäivällä 199€: Elisa - Verkkokauppa
Tätä kirjoittaessani 149€ tarjoushinta näkyy edelleen myös Google hakutuloksissa ja hintaseurannassa: Nokia 6.2 32GB 3GB RAM, puhelin hinta 149,00 €
 
Viimeksi muokattu:
Jimms.fi meni itselläni boikottiin jatkossa, ja vuodesta -99 jatkunut ongelmaton suhde Verkkokauppa.comin kanssa saa nyt uutta eloa. Pari tonnia menee vuositasolla ATK-kamaan, mutta ei Jimmsiin enää.

Ja syynä melko mitätön, mutta helvetisti ärsyttävä juttu.

Ostin 2018 kevättalvella sieltä emolevyn eli laitteessa on vielä takuu. Emossa oli yhdessä SATA-portissa ongelmia kovojen kanssa, joten uusiessani emon otin vanhan irti tarkastellakseni paremmin. Sata-portti näytti hapettuneelta, joskaan mikään kostea aine ei ole koskaan ollut kontaktissa kotelon, emon tai levyjen kanssa. Mainitsin myös, että emossa on ollut uudesta astio ongelmia USB-äänikortin virransyötön kanssa (jota uudessa emossani ei ole).

Tein RMA:n Jimmsille, otin kuvan ja kysyin, meneekö tämä takuun piiriin. Eivät osanneet sanoa juuta tai jaata, joten palautin postitse. Tiesin, että takuuehdoissa mainitaan "aiheettomasta takuupalautuksesta" veloitettavan 30€ valohoitomaksu.

Nyt tuli linjaus, että totta tosiaan on aiheeton reklamaatio tuon hapettumisen takia, ja että "Käsittelyssä huomattiin, että PCI-E väylän edessä on useita naarmuja, jotka kulkevat emolevyn kuparijohtimien päällä paljastaen kuparia." Joka ei liity nyt mitenkään mihinkään.

Vaihtoehtona nyt antaa mennä SER-jätteeseen (toimiva emo pl. SATA-portti) tai maksaa takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuksesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Jotakuinkin 130% arvioimastani laudan nykyisestä jälleenmyyntiarvosta.

Verkkokauppa.comin kanssa ei ole ollut vuosien varrella ainuttakaan ongelmaa takuun tai palautuksen suhteen. Jimmsin kanssa asioidessa tulee myös olla asiantuntijuutta tietää, että mikä kuuluu takuun piirin ja mikä ei.
 
Jimms.fi meni itselläni boikottiin jatkossa, ja vuodesta -99 jatkunut ongelmaton suhde Verkkokauppa.comin kanssa saa nyt uutta eloa. Pari tonnia menee vuositasolla ATK-kamaan, mutta ei Jimmsiin enää.

Ja syynä melko mitätön, mutta helvetisti ärsyttävä juttu.

Ostin 2018 kevättalvella sieltä emolevyn eli laitteessa on vielä takuu. Emossa oli yhdessä SATA-portissa ongelmia kovojen kanssa, joten uusiessani emon otin vanhan irti tarkastellakseni paremmin. Sata-portti näytti hapettuneelta, joskaan mikään kostea aine ei ole koskaan ollut kontaktissa kotelon, emon tai levyjen kanssa. Mainitsin myös, että emossa on ollut uudesta astio ongelmia USB-äänikortin virransyötön kanssa (jota uudessa emossani ei ole).

Tein RMA:n Jimmsille, otin kuvan ja kysyin, meneekö tämä takuun piiriin. Eivät osanneet sanoa juuta tai jaata, joten palautin postitse. Tiesin, että takuuehdoissa mainitaan "aiheettomasta takuupalautuksesta" veloitettavan 30€ valohoitomaksu.

Nyt tuli linjaus, että totta tosiaan on aiheeton reklamaatio tuon hapettumisen takia, ja että "Käsittelyssä huomattiin, että PCI-E väylän edessä on useita naarmuja, jotka kulkevat emolevyn kuparijohtimien päällä paljastaen kuparia." Joka ei liity nyt mitenkään mihinkään.

Vaihtoehtona nyt antaa mennä SER-jätteeseen (toimiva emo pl. SATA-portti) tai maksaa takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuksesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Jotakuinkin 130% arvioimastani laudan nykyisestä jälleenmyyntiarvosta.

Verkkokauppa.comin kanssa ei ole ollut vuosien varrella ainuttakaan ongelmaa takuun tai palautuksen suhteen. Jimmsin kanssa asioidessa tulee myös olla asiantuntijuutta tietää, että mikä kuuluu takuun piirin ja mikä ei.
Terveisiä, sillä ikävä kyllä et ole ainoa vastaavan kokemuksen jimssistä saanut. Kuluttajaneuvoja auttanee siinä, että saat "tarkastus" kulut poistettua ja emon takaisin. Takuu kyllä lienee mennyt jos emossa on tosiaan pcie väylän vierellä mekaanista vaurioita..

Esimerkiksi keissi
 
Terveisiä, sillä ikävä kyllä et ole ainoa vastaavan kokemuksen jimssistä saanut. Kuluttajaneuvoja auttanee siinä, että saat "tarkastus" kulut poistettua ja emon takaisin. Takuu kyllä lienee mennyt jos emossa on tosiaan pcie väylän vierellä mekaanista vaurioita..

Esimerkiksi keissi

Kiitos linkistä, pitääpä tutustua. Eli siis kuluttajariitalautakunnalle yhteyttä, vai ensin maininta Jimmsille, että aion viedä sen sinne?

Mainitsin heille edellisessä sähköpostissani, että halusin reklamoida tuon tarkastusmaksun. Vastaukseksi tuli sitä samaa, että valitettavasti valohoito olisi maksettava vain kiltisti, tai muuten jää 3kk päästä Jimmsin haltuun ja/tai SER-jätteeseen. Uskomatonta.
 
Kiitos linkistä, pitääpä tutustua. Eli siis kuluttajariitalautakunnalle yhteyttä, vai ensin maininta Jimmsille, että aion viedä sen sinne?

Mainitsin heille edellisessä sähköpostissani, että halusin reklamoida tuon tarkastusmaksun. Vastaukseksi tuli sitä samaa, että valitettavasti valohoito olisi maksettava vain kiltisti, tai muuten jää 3kk päästä Jimmsin haltuun ja/tai SER-jätteeseen. Uskomatonta.
Kuluttujaneuvontaan ensin yhteyttä, sitä kautta asia sitten jatkuu tarvittaessa kuluttaja-asiamiehelle ja kuluttajariitalautakunnalle.

Jos Jimm's ei tottele kuluttajariitalautakunnan päätöstä, niin sitten asian voi viedä käräjille. Usein kuunnellaan jo tuota kuluttajaneuvojan mielipidettä, missä ei mene kauhean pitkään. Kuluttajariitalautakunnalla käsittelyaika on sitten jo useita kuukausia.
 
Ongelmatilanteissa ite oon pyrkiny mahdollisimman asiallisesti ensin ilmottamaan, että en ole tyytyväinen lopputulokseen ja koska asia ei omin voimin etene, niin kuluttajana minun on pyydettävä tukea kuluttajaneuvonnasta.

Yleensä tuon jälkeen on homma toiminut.
 
Kuluttajariitalautakunnalla käsittelyaika on sitten jo useita kuukausia.
Kannattaa varautua 1-2 vuoden käsittelyaikoihin. Itsellä meni Verkkokauppa.com-jutun kanssa vähän yli vuosi ennen kuin tuli KRIL:stä päätös (oli minulle suosiollinen ja verkkis ei laittanut enää sen jälkeen hanttiin).
 
Compusat otti mielenkiintoisen lähestymistavan perus tapaukseen. Ostin enne joulua vanhemmilleni isompaa näyttöä vanhan tilalle, ainoa kriteeri koko. Laitoin Hinta.fi - Suomen rautaisin hintavertailu | Hinta.fi hakuun näytön ja kriteeriksi 27" ja ostin ensimmäisen. Rahat lähti tililtä ja koetin seurata tilausta seuraavana päivänä koska joulu kolkutteli kulman takana, mutta Compusat oli kaikessa hiljaisuudessa perunut tilaukseni. Kyselin tätä heiltä sähköpostitse (saldoa oli kaupassa hyvin) ja sain vastaukseksi hinnoitteluvirhe. Olin maksanut näytöstä postikulujen kanssa muistaakseni hieman alle 90€ ja nyt he olivat nostaneet hinnan johonkin 130-140€ tuntumaan. Yhteydenpito loppui siihen, eivät vastanneet viestiini mitenkään.

Laitoin kuluttajaneuvojalle viestiä ja he olivat kannallani, että hankala on kuluttajan käsittää tuollaista hintaa virheeksi, prosenttuaalisesti paljon isompia alennuksia alan liikkeissä. Mutta eipä Compusat vastannut mitään myöskään kuluttajaneuvojalle. Nyt homma on siirretty sitten kuluttajariitalautakunnan asiaksi. Joo, summa ei ollut iso, mutta ihan periaatteessa harmittaa kohtuullisen ison toimijan sikailu markkinoilla. Ei asioita noin hoideta.
 
Tuli tilanne vastaan kun meillä on turvaistuin mihin tuli vikaa, niskatuen jarru ei toimi. Laitoin reklamaation siitä, ja myyjältä tuli vastaus reklamaatioon että se pitää vaihtaa, tuottaja lähettää osan postissa ja tässä ohjeet.

Meneeks toi nyt ihan oikein että tuotteessa vikaa ja mun pitää itse se korjata?
 
Tuli tilanne vastaan kun meillä on turvaistuin mihin tuli vikaa, niskatuen jarru ei toimi. Laitoin reklamaation siitä, ja myyjältä tuli vastaus reklamaatioon että se pitää vaihtaa, tuottaja lähettää osan postissa ja tässä ohjeet.

Meneeks toi nyt ihan oikein että tuotteessa vikaa ja mun pitää itse se korjata?

Menee.
 
Tuli tilanne vastaan kun meillä on turvaistuin mihin tuli vikaa, niskatuen jarru ei toimi. Laitoin reklamaation siitä, ja myyjältä tuli vastaus reklamaatioon että se pitää vaihtaa, tuottaja lähettää osan postissa ja tässä ohjeet.

Meneeks toi nyt ihan oikein että tuotteessa vikaa ja mun pitää itse se korjata?
Luulis ton toisaalta olevan hyvä, niin sun ei tarvii lähettää sitä pariksi kuukaudeksi korjaukseen.
 
Meneeks toi nyt ihan oikein että tuotteessa vikaa ja mun pitää itse se korjata?

Ei ole pakko korjata itse, voit myös laittaa tuotteen myyjälle korjattavaksi ja he sitten joko korjaa sen liikkeessä tai laittaa maahantuojalle/valmistajalle korjattavaksi.

Tosin sitten tuote on sinulta pois käytöstä sen aikaa kun se on rundissa, mikä voi olla vähän hankalaa jos kyseessä on ainoan auton ainoa turvaistuin...

Kannattaa lukea KKV:n ohjeet jos on vastuista epäselvyyttä: Takuu ja virhevastuu
 
Jimms.fi meni itselläni boikottiin jatkossa, ja vuodesta -99 jatkunut ongelmaton suhde Verkkokauppa.comin kanssa saa nyt uutta eloa. Pari tonnia menee vuositasolla ATK-kamaan, mutta ei Jimmsiin enää.

Ja syynä melko mitätön, mutta helvetisti ärsyttävä juttu.

Ostin 2018 kevättalvella sieltä emolevyn eli laitteessa on vielä takuu. Emossa oli yhdessä SATA-portissa ongelmia kovojen kanssa, joten uusiessani emon otin vanhan irti tarkastellakseni paremmin. Sata-portti näytti hapettuneelta, joskaan mikään kostea aine ei ole koskaan ollut kontaktissa kotelon, emon tai levyjen kanssa. Mainitsin myös, että emossa on ollut uudesta astio ongelmia USB-äänikortin virransyötön kanssa (jota uudessa emossani ei ole).

Tein RMA:n Jimmsille, otin kuvan ja kysyin, meneekö tämä takuun piiriin. Eivät osanneet sanoa juuta tai jaata, joten palautin postitse. Tiesin, että takuuehdoissa mainitaan "aiheettomasta takuupalautuksesta" veloitettavan 30€ valohoitomaksu.

Nyt tuli linjaus, että totta tosiaan on aiheeton reklamaatio tuon hapettumisen takia, ja että "Käsittelyssä huomattiin, että PCI-E väylän edessä on useita naarmuja, jotka kulkevat emolevyn kuparijohtimien päällä paljastaen kuparia." Joka ei liity nyt mitenkään mihinkään.

Vaihtoehtona nyt antaa mennä SER-jätteeseen (toimiva emo pl. SATA-portti) tai maksaa takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuksesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Jotakuinkin 130% arvioimastani laudan nykyisestä jälleenmyyntiarvosta.

Verkkokauppa.comin kanssa ei ole ollut vuosien varrella ainuttakaan ongelmaa takuun tai palautuksen suhteen. Jimmsin kanssa asioidessa tulee myös olla asiantuntijuutta tietää, että mikä kuuluu takuun piirin ja mikä ei.

Sain vielä jälkimarkkinointipäällikköön yhteyden, jolta penäsin tuota valohoitomaksun poistoa. Hänen mukaansa asiakaspalvelun savolaistyyppinen vastaus: "suattaap männä takkuuseen, vuan suattaap olla mänemättäen. Eepä näestä vesjhommista ossoo sannoo" oli erittäin selkeä ja kattava opastus ennen palautusta (mahdollinen aiheeton palautus). Mitään korjauskustannuksen arviota en tosiaan kirjallisena ole saanut (nämä naarmut PCI-E-väylän edessä kiinnostavat etenkin, kun tällainenkin oli huollossa nostettu vauhdittamaan hylkäystä).

Mitä jos asiakkaana minulla ei olisi tämänkään vertaa ollut hajua mahdollisesta ongelman laadusta? Nythän tein jo puolet huoltomiehen duunista paikallistaen mahdollisen vian. Mielestäni tässä ulkoistetaan huoltoasiantuntijuutta asiakkaalle.
 
Sain vielä jälkimarkkinointipäällikköön yhteyden, jolta penäsin tuota valohoitomaksun poistoa. Hänen mukaansa asiakaspalvelun savolaistyyppinen vastaus: "suattaap männä takkuuseen, vuan suattaap olla mänemättäen. Eepä näestä vesjhommista ossoo sannoo" oli erittäin selkeä ja kattava opastus ennen palautusta (mahdollinen aiheeton palautus). Mitään korjauskustannuksen arviota en tosiaan kirjallisena ole saanut (nämä naarmut PCI-E-väylän edessä kiinnostavat etenkin, kun tällainenkin oli huollossa nostettu vauhdittamaan hylkäystä).

Mitä jos asiakkaana minulla ei olisi tämänkään vertaa ollut hajua mahdollisesta ongelman laadusta? Nythän tein jo puolet huoltomiehen duunista paikallistaen mahdollisen vian. Mielestäni tässä ulkoistetaan huoltoasiantuntijuutta asiakkaalle.

Joku toinen on hoitanut vastaavanlaista casea kuluttajaneuvojan kanssa. Ehkä sinunkin pitäisi?

On kyllä huonoa käytöstä, kun kirjoittamasi perusteella on vaan yritetty selvittää syitä, ettei tarvitse takuusta maksaa sinulle, eikä korjata sitä emolevyä tai testata sitä löytämäsi virheen kohdalta. Ottaisin tähän sen neutraalin kolmannen osapuolen, eli kuluttajaneuvojan. Ei maksa mitään ja voi säästää noi "valohoitomaksut".
 
Joku toinen on hoitanut vastaavanlaista casea kuluttajaneuvojan kanssa. Ehkä sinunkin pitäisi?

On kyllä huonoa käytöstä, kun kirjoittamasi perusteella on vaan yritetty selvittää syitä, ettei tarvitse takuusta maksaa sinulle, eikä korjata sitä emolevyä tai testata sitä löytämäsi virheen kohdalta. Ottaisin tähän sen neutraalin kolmannen osapuolen, eli kuluttajaneuvojan. Ei maksa mitään ja voi säästää noi "valohoitomaksut".

Ajattelin viimeisenä vaihtoehtona tosiaan laittaa kuluttajaneuvontaan. Ajattelin ehkä yltiöoptimistisesti niin, että Jimmsiä kiinnostaa parantaa asiakaskokemusta tulemalla vastaan. Olen pitänyt Jimmssiä "pienenä ja sympaattisena". Siksi ostoskoriinkin on tarttunut heinäkuun jälkeen tonnilla näyttistä yms. Ostohaluja rajoittaa tällainen jatkossa.
 
Ajattelin viimeisenä vaihtoehtona tosiaan laittaa kuluttajaneuvontaan. Ajattelin ehkä yltiöoptimistisesti niin, että Jimmsiä kiinnostaa parantaa asiakaskokemusta tulemalla vastaan. Olen pitänyt Jimmssiä "pienenä ja sympaattisena". Siksi ostoskoriinkin on tarttunut heinäkuun jälkeen tonnilla näyttistä yms. Ostohaluja rajoittaa tällainen jatkossa.
Osta jatkossa tietokonekauppa.fi:stä, niin saat pienen ja sympaattisen liikkeen. Kohdallani takuuasiatkin on hoituneet enemmän kuin hyvin!
 
Ostin Finnairilta liput tammikuussa alekampanjasta. Nyt tsekkasin niin samat liput saa reilusti halvemmalla, vaikka ei ole voimassa mitään alennuskampanjaa ja ajankohta on paljon myöhäisempi. Yleensähän hintakehitys menee päinvastoin. Piruuttani kyselin asiakaspalvelusta voivatko maksaa erotuksen takaisin tai muulla tavoin tulla vastaan. Ja eivät tietenkään tule.
Valitettavasti tuota erotusta ei voi saada tälläisessä tilanteessa takaisinmaksuna

Hinta muodostuu aina sen hetkisen paikkatilanteen mukaan, eli vaikka tuommoista harvoin tapahtuu, niin se on mahdollista jos kyseiseen lentoon on tullut paljon muutoksia tai peruutuksia ja lennon tilanne on muuttunut

minä: mikä noista on kyseessä tässä tapauksessa?

En valitettavasti näe tuota suoraan, mutta voi olla että juurikin noita peruutuksia ja muutoksia on nyt tapahtunut enemmän tuon koronan takia
Ihmetyttää että miten koronan takia porukka olisi peruuttanut jo maksamat lentonsa heinäkuun lennoille, kun niistä ei saa rahojakaan takaisin. Luulen että Finnair myy nyt vaan halvemmalla jos joku hullu sattuisi vielä loman varaamaan.

Finnairin ei monopoliasemassa tarvitse noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöksiä ja näin se ei myöskään tee, eli kuluttaja ei voi tässä käytännössä tehdä oikein mitään.
 
Ostin Finnairilta liput tammikuussa alekampanjasta. Nyt tsekkasin niin samat liput saa reilusti halvemmalla, vaikka ei ole voimassa mitään alennuskampanjaa ja ajankohta on paljon myöhäisempi. Yleensähän hintakehitys menee päinvastoin. Piruuttani kyselin asiakaspalvelusta voivatko maksaa erotuksen takaisin tai muulla tavoin tulla vastaan. Ja eivät tietenkään tule.

Ihmetyttää että miten koronan takia porukka olisi peruuttanut jo maksamat lentonsa heinäkuun lennoille, kun niistä ei saa rahojakaan takaisin. Luulen että Finnair myy nyt vaan halvemmalla jos joku hullu sattuisi vielä loman varaamaan.

Finnairin ei monopoliasemassa tarvitse noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöksiä ja näin se ei myöskään tee, eli kuluttaja ei voi tässä käytännössä tehdä oikein mitään.
Eikö Finnair juuri ilmoittanut että voi perua ilmaiseksi? Sitten vaan varaat uudelleen.
 
Onko Saksassa sama "hinta pitää mikä on sivuilla" systeemiä?
Tottakai pois lukien selkeät hintavirheet.
 
Kysytäänpä täältä jos löytyisi tietoa, eli miten takuut toimii pakettikoneesta irrotetun komponentin kassa? Eli olen hieronut kauppaa eräästä pakettikoneesta irrotetusta näytönohjaimesta, msi merkiltään jos on väliä. Kone on kuulemma alta puoli vuotta vanha eli sinänsä takuut olisi voimassa. Mietin vain onko tässä jotain sudenkuoppia sen suhteen? Vai meneekö se jostain valmistajan takuusta tai maahantuojan tms?
 
Kysytäänpä täältä jos löytyisi tietoa, eli miten takuut toimii pakettikoneesta irrotetun komponentin kassa? Eli olen hieronut kauppaa eräästä pakettikoneesta irrotetusta näytönohjaimesta, msi merkiltään jos on väliä. Kone on kuulemma alta puoli vuotta vanha eli sinänsä takuut olisi voimassa. Mietin vain onko tässä jotain sudenkuoppia sen suhteen? Vai meneekö se jostain valmistajan takuusta tai maahantuojan tms?
Osalla on se takuu mikä sille koneelle on annettu ja koneen valmistajan kautta se takuu toimii.
 
Ja välttämättä mitään erillistä takuuta komponenteilla ei ole jos kyseessä on HP/Dell/tms pakettikone koska se takuu on annettu koko koneelle. Eli jos näytönohjain menee rikki niin mahdollisesti koko kone lähtee takuuseen. Tilaustuotteena kootut (Jimms, Verkkokauppa jne) saattaa toki olla asia erikseen jos itse kasaamisella ja komponenteilla on erilliset takuut.
 
Hmm joo. Mietin vielä sitä, että voiko jo se riittää takuun purkautumiseen, kun se näytönohjain on irrotettu sieltä pakettikoneesta? Eli ajatuskulku mulla menee niin, että kyseessä on yksi kokonaisuus ja sitä kun menet sörkkimään on takuu lauennut. Vaikkei sinänsä olisi käyttäjä rikkonutkaan mitään.

Hemmetin tyhmää sinänsä, kun kortilla taitaa olla 3 vuoden takuu erikseen ostettuna ja tolleen todennäköisesti vuoden
 
Mistä valmistajan kone? Jos on joku OEM (Dell tms) niin valmistajilla on omat sopimuksensa komponenttivalmistajien kanssa niin melko turha verrata suoraan kuluttajamyynnissä oleviin komponentteihin.
 
Hmm joo. Mietin vielä sitä, että voiko jo se riittää takuun purkautumiseen, kun se näytönohjain on irrotettu sieltä pakettikoneesta? Eli ajatuskulku mulla menee niin, että kyseessä on yksi kokonaisuus ja sitä kun menet sörkkimään on takuu lauennut. Vaikkei sinänsä olisi käyttäjä rikkonutkaan mitään.

Hemmetin tyhmää sinänsä, kun kortilla taitaa olla 3 vuoden takuu erikseen ostettuna ja tolleen todennäköisesti vuoden

Jos se ei ole OEM-laite niin komponentin valmistajan takuu on erillisesti voimassa kuin olisit ostanut sen erikseen. Jos se on OEM-laitteen OEM-komponentti niin sillä ei ole mitään takuuta yksinään.

Sama koskee hyvin pitkälti konepaketin päivittämistä ja kasaustakuun saat monesti päivittäessä unohtaa eli vika pitää etsiä: itse (tai laittaa originelpalikat takaisin).
 
Oli tässä tapauksessa Veljekset Keskisen kasaama kone. Koneella näyttäis olevan kahden vuoden takuu, että uskoisin homman olevan sittenkin ihan ok.
 
Takuuhuoltoon liittyvä kysymys: jos valmistaja haluaa korvata nykyisen rikkinäisen tuotteen heidän takuukorjatulla tuotteella ("HP certified reconditioned unit with all the quality checks done"), tähän ei taida olla mitään sanomista vastaan?

Verkkokauppa.com sanoo tuotteen takuuajaksi 12kk, tuote ostettu alle 2 vuotta sitten.
 
Takuuhuoltoon liittyvä kysymys: jos valmistaja haluaa korvata nykyisen rikkinäisen tuotteen heidän takuukorjatulla tuotteella ("HP certified reconditioned unit with all the quality checks done"), tähän ei taida olla mitään sanomista vastaan?

Verkkokauppa.com sanoo tuotteen takuuajaksi 12kk, tuote ostettu alle 2 vuotta sitten.
Ei. Ja on usein jopa parempi kuin juuri sen oman yksilön korjaus. Ei tarvitse odotella korjausjonoa ja toisaalta ovat saaneet rauhassa korjata ja testata ehkä jopa omaa vikaasi pienemmän vian.
 
Takuuhuoltoon liittyvä kysymys: jos valmistaja haluaa korvata nykyisen rikkinäisen tuotteen heidän takuukorjatulla tuotteella ("HP certified reconditioned unit with all the quality checks done"), tähän ei taida olla mitään sanomista vastaan?

Verkkokauppa.com sanoo tuotteen takuuajaksi 12kk, tuote ostettu alle 2 vuotta sitten.

No ei varmaan kannattaisi ainakaan sanoa mitään, koska todennäköisesti tuo tilalle saatava tuote on paljon paremmassa kunnossa kuin nykyinen omasi korjauksen jälkeen.
 
Kirjoitellaas tänne omat kokemukset varoittavana esimerkkinä niin osaatte sit tehdä paremmin itse. Ostin AEG:n kuivaavan pesukoneen Gigantin myymälästä ja se onneton alkoi bugailemaan kosketusnäytön osalta. Ottaa virhepainalluksia sopivan satunnaisesti niin että vikaa ei voi muutaman minuutin ihmettelyllä todeta (ellei käy järkyttävä tuuri). Konetta korjailtiin muutama kerta ja joka kerta se oli työn ja tuskan takana saada huolto tilattua, koska AEG:n aspa niin kuormitettu, että unohtivat tehdä huoltopyynnön. Vaati siis monta soittoa muistutella heitä ennen kuin tekivät huoltopyynnön.

Tätä kun jatkui 5 korjauskertaa ja puolisen vuotta, niin alkoi vähän kyllästyttää ja soitin Gigantin asiakaspalveluun, josta osasivat kertoa että tuohan olisi pitänyt vaihtaa uuteen kolmannen korjauskerran jälkeen. No kiva, pyysin että vaihtavat. Selvisi että Gigantin asiakaspalvelu ei voi tehdä mitään, koska olen ostanut sen liikkeestä --> pitää soittaa liikkeeseen. No sinnehän ei ole suoraa numeroa vaan kaikki piti tehdä aina soittamalla Gigantin asiakaspalveluun ja pyytämällä tekemään soittopyyntö kyseiseen Giganttiin, mistä laittaan ostin. Vähän työlästä. Liikkestä sanoivat kuitenkin, että laite vaihdetaan whoop whoop! Tää oli kuitenkin vaan mainos ja kun huolto tuli paikalle heillä ei ollut uusi kone mukana, vaan jälleen varaosa.

Tässä kohtaa otin kuluttajaneuvontaan yhteyttä ja koitettiin heidän kanssaa saada laite vaihdettua tai kauppa purettua. Gigantti vissin tästä ärsyyntyi ja pyyhkivät kuluttajaneuvonnan ohjeilla persettä, väittävät ettei kone koskaan ole ollut rikki ja että huoltokäynnit eivät ole olleet korjauskäyntejä joten konetta ei vaihdeta. Kuulemma asentajan olisi pitänyt todeta vika, mutta tätä ei kyllä yksikään asentaja koskaan mulle sanonut. Olisi se mun puolesta saanut istua koneen edessä muutaman 6 tunnin pesuohjelman läpi odottamassa että kone alkaa bugittaa :D En myöskään ikinä nähnyt huoltoraportteja, joten en tiedä mitä niissä lukee, mutta ilmeisesti se ei ole sitten olevinaan korjauskerta jos koneeseen vaihdetaan osaa(?). 8kk tätä nyt koittanut saada hoidettua, mutta kisaväsymys vaivaa jo niin paljon, että tein vakuutusyhtiöön korvaushakemuksen ja kärrään laitteen kaatikselle kuhan tuo menee läpi.

Tehkää siis mua paremmin ja..
- Ottakaa kuluttajaneuvontaan yhteyttä heti kun asiat alkaa mennä vaikeeksi, mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään!
- Kaikki kommunikointi kirjallisena.
- Ostakaa nettikaupasta, koska siellä on oikea koulutettu asiakaspalvelu vs. elämäänsä kyllästyneet myyjät.
- Ostakaa sellaista merkkiä, jolla on todistetusti toimiva tuki.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 390
Viestejä
4 489 665
Jäsenet
74 151
Uusin jäsen
Malik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom