Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuohon Bomakerin kuulokkeisiin liittyen:
Dear customer,
We are sincerely sorry for the inconvenience caused to you.
Due to the impact of the Chinese epidemic, factory workers are unable to produce the goods, and logistics will be delayed, and a series of other factors, the goods can not be delivered temporarily, so we cancel your order.
Once again, thank you for your understanding and cooperation.
Have a good day!
Best wishes,
Bomaker Support Team
Napeista valittamiset varmaan voisi nyt siirtyä tuonne mielensäpahoittajien ketjuun. Itse en ainakaan enää odota että tilaus menisi läpi, ja tuskin menee muillakaan.
Pitää jatkaa uusien nappien metsästystä. Saksan Amazonissa näytti olleen samat napit flash-diilissä ~42€. Jospa Edifier TWS6 napsahtaisi jossain alennukseen.
Noihin Bomakerin kuulokkeisiin liittyen sain refundin tänään mutta vain 27.39€ vaikka maksoin niistä 28.75€. Mitä missaan? Ei mikään suuri menetys kylläkään
Aivannnn!Olisiko valuuttakonversion syytä? Kurssit muuttuneet maksupäivän ja hyvityspäivän välillä, jolloin euromääräinen summa on eri, vaikka dollareina onkin sama summa.
Noihin Bomakerin kuulokkeisiin liittyen sain refundin tänään mutta vain 27.39€ vaikka maksoin niistä 28.75€. Mitä missaan? Ei mikään suuri menetys kylläkään
Olisiko valuuttakonversion syytä? Kurssit muuttuneet maksupäivän ja hyvityspäivän välillä, jolloin euromääräinen summa on eri, vaikka dollareina onkin sama summa.
Millä tavalla maksoit on se kysymys, jotkut käyttää omaa vaihtokurssia, joka sitten vaikuttaa enempi tälläisissä (esimerkiksi PayPal).Noihin Bomakerin kuulokkeisiin liittyen sain refundin tänään mutta vain 27.39€ vaikka maksoin niistä 28.75€. Mitä missaan? Ei mikään suuri menetys kylläkään
Jos maksettu PayPal niin se "vetää välistä" huonolla vaihtokurssillaan. Toki muillakin maksutavoilla vaihtokurssit syö summaa mutta yleensä vähemmän. Noin isoa heittoa tuskin EUR-USD kursissa on ollut lyhyessä ajassa.
Jos olisi käyttänyt PayPalin valuuttamuunnosta eli maksanut PayPalin omalla muuntokurssillaan laskeman eurohinnan, niin takaisin olisi tullut sama summa kuin menikin.
Sen sijaan jos on maksanut suoraan kohdevaluutalla, rahaa saa palautustilanteessa takaisin alkuperäistä vähemmän, koska pankin/kortin muuntokulut peritään toistamiseen, siis myös palautuksesta. Toki myös tavalliset kurssimuutokset vaikuttavat tällöin hieman suuntaan tai toiseen.
Kellään tietoa onko tämä muuttunut? Sain full refundin paypalin kautta ja käytössä on ollut kyllä paypal muunnos. Nyt paypal kuitenkin ottaa muunnoksen molempiin suuntiin ja väittävät että näin sen kuuluu mennä, kun aikaa on kulunut maksun ja refundin välillä yli 24h. Mitähän ihmettä? Voikohan luottoyhtiölle reklamoida?Jos olisi käyttänyt PayPalin valuuttamuunnosta eli maksanut PayPalin omalla muuntokurssillaan laskeman eurohinnan, niin takaisin olisi tullut sama summa kuin menikin.
Sen sijaan jos on maksanut suoraan kohdevaluutalla, rahaa saa palautustilanteessa takaisin alkuperäistä vähemmän, koska pankin/kortin muuntokulut peritään toistamiseen, siis myös palautuksesta. Toki myös tavalliset kurssimuutokset vaikuttavat tällöin hieman suuntaan tai toiseen.
Näyttäisi muuttuneen tuossa syyskuussa ainakin osittain systeemit, ties mitä muita muutoksiakin on tapahtunut. Harvemmin tulee itsekään luettua noita policy update posteja, vaikka pitäisi:Kellään tietoa onko tämä muuttunut? Sain full refundin paypalin kautta ja käytössä on ollut kyllä paypal muunnos. Nyt paypal kuitenkin ottaa muunnoksen molempiin suuntiin ja väittävät että näin sen kuuluu mennä, kun aikaa on kulunut maksun ja refundin välillä yli 24h. Mitähän ihmettä? Voikohan luottoyhtiölle reklamoida?
Kiitos! Nyt tuli viimein syy olla käyttämättä koskaan paypalin omaa muunnosta tai ehkä edes paypaliakaanNäyttäisi muuttuneen tuossa syyskuussa ainakin osittain systeemit, ties mitä muita muutoksiakin on tapahtunut. Harvemmin tulee itsekään luettua noita policy update posteja, vaikka pitäisi:
PayPal
www.paypal.com
Last update: September 17, 2019
- if the amount is returned within 1 day of the date of the original payment, we will use the transaction exchange rate applicable on the date of the original payment, so that you receive the original amount (including the currency conversion fee you paid) in the original currency you converted from for the original payment; and
- if the amount is returned after 1 day of the date of the original payment, we will use the transaction exchange rate applicable at the time of the conversion of the returned amount.
Terveisiä, sillä ikävä kyllä et ole ainoa vastaavan kokemuksen jimssistä saanut. Kuluttajaneuvoja auttanee siinä, että saat "tarkastus" kulut poistettua ja emon takaisin. Takuu kyllä lienee mennyt jos emossa on tosiaan pcie väylän vierellä mekaanista vaurioita..Jimms.fi meni itselläni boikottiin jatkossa, ja vuodesta -99 jatkunut ongelmaton suhde Verkkokauppa.comin kanssa saa nyt uutta eloa. Pari tonnia menee vuositasolla ATK-kamaan, mutta ei Jimmsiin enää.
Ja syynä melko mitätön, mutta helvetisti ärsyttävä juttu.
Ostin 2018 kevättalvella sieltä emolevyn eli laitteessa on vielä takuu. Emossa oli yhdessä SATA-portissa ongelmia kovojen kanssa, joten uusiessani emon otin vanhan irti tarkastellakseni paremmin. Sata-portti näytti hapettuneelta, joskaan mikään kostea aine ei ole koskaan ollut kontaktissa kotelon, emon tai levyjen kanssa. Mainitsin myös, että emossa on ollut uudesta astio ongelmia USB-äänikortin virransyötön kanssa (jota uudessa emossani ei ole).
Tein RMA:n Jimmsille, otin kuvan ja kysyin, meneekö tämä takuun piiriin. Eivät osanneet sanoa juuta tai jaata, joten palautin postitse. Tiesin, että takuuehdoissa mainitaan "aiheettomasta takuupalautuksesta" veloitettavan 30€ valohoitomaksu.
Nyt tuli linjaus, että totta tosiaan on aiheeton reklamaatio tuon hapettumisen takia, ja että "Käsittelyssä huomattiin, että PCI-E väylän edessä on useita naarmuja, jotka kulkevat emolevyn kuparijohtimien päällä paljastaen kuparia." Joka ei liity nyt mitenkään mihinkään.
Vaihtoehtona nyt antaa mennä SER-jätteeseen (toimiva emo pl. SATA-portti) tai maksaa takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuksesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Jotakuinkin 130% arvioimastani laudan nykyisestä jälleenmyyntiarvosta.
Verkkokauppa.comin kanssa ei ole ollut vuosien varrella ainuttakaan ongelmaa takuun tai palautuksen suhteen. Jimmsin kanssa asioidessa tulee myös olla asiantuntijuutta tietää, että mikä kuuluu takuun piirin ja mikä ei.
Terveisiä, sillä ikävä kyllä et ole ainoa vastaavan kokemuksen jimssistä saanut. Kuluttajaneuvoja auttanee siinä, että saat "tarkastus" kulut poistettua ja emon takaisin. Takuu kyllä lienee mennyt jos emossa on tosiaan pcie väylän vierellä mekaanista vaurioita..
Esimerkiksi keissi
Kuluttujaneuvontaan ensin yhteyttä, sitä kautta asia sitten jatkuu tarvittaessa kuluttaja-asiamiehelle ja kuluttajariitalautakunnalle.Kiitos linkistä, pitääpä tutustua. Eli siis kuluttajariitalautakunnalle yhteyttä, vai ensin maininta Jimmsille, että aion viedä sen sinne?
Mainitsin heille edellisessä sähköpostissani, että halusin reklamoida tuon tarkastusmaksun. Vastaukseksi tuli sitä samaa, että valitettavasti valohoito olisi maksettava vain kiltisti, tai muuten jää 3kk päästä Jimmsin haltuun ja/tai SER-jätteeseen. Uskomatonta.
Kannattaa varautua 1-2 vuoden käsittelyaikoihin. Itsellä meni Verkkokauppa.com-jutun kanssa vähän yli vuosi ennen kuin tuli KRIL:stä päätös (oli minulle suosiollinen ja verkkis ei laittanut enää sen jälkeen hanttiin).Kuluttajariitalautakunnalla käsittelyaika on sitten jo useita kuukausia.
Tuli tilanne vastaan kun meillä on turvaistuin mihin tuli vikaa, niskatuen jarru ei toimi. Laitoin reklamaation siitä, ja myyjältä tuli vastaus reklamaatioon että se pitää vaihtaa, tuottaja lähettää osan postissa ja tässä ohjeet.
Meneeks toi nyt ihan oikein että tuotteessa vikaa ja mun pitää itse se korjata?
Luulis ton toisaalta olevan hyvä, niin sun ei tarvii lähettää sitä pariksi kuukaudeksi korjaukseen.Tuli tilanne vastaan kun meillä on turvaistuin mihin tuli vikaa, niskatuen jarru ei toimi. Laitoin reklamaation siitä, ja myyjältä tuli vastaus reklamaatioon että se pitää vaihtaa, tuottaja lähettää osan postissa ja tässä ohjeet.
Meneeks toi nyt ihan oikein että tuotteessa vikaa ja mun pitää itse se korjata?
Meneeks toi nyt ihan oikein että tuotteessa vikaa ja mun pitää itse se korjata?
Jimms.fi meni itselläni boikottiin jatkossa, ja vuodesta -99 jatkunut ongelmaton suhde Verkkokauppa.comin kanssa saa nyt uutta eloa. Pari tonnia menee vuositasolla ATK-kamaan, mutta ei Jimmsiin enää.
Ja syynä melko mitätön, mutta helvetisti ärsyttävä juttu.
Ostin 2018 kevättalvella sieltä emolevyn eli laitteessa on vielä takuu. Emossa oli yhdessä SATA-portissa ongelmia kovojen kanssa, joten uusiessani emon otin vanhan irti tarkastellakseni paremmin. Sata-portti näytti hapettuneelta, joskaan mikään kostea aine ei ole koskaan ollut kontaktissa kotelon, emon tai levyjen kanssa. Mainitsin myös, että emossa on ollut uudesta astio ongelmia USB-äänikortin virransyötön kanssa (jota uudessa emossani ei ole).
Tein RMA:n Jimmsille, otin kuvan ja kysyin, meneekö tämä takuun piiriin. Eivät osanneet sanoa juuta tai jaata, joten palautin postitse. Tiesin, että takuuehdoissa mainitaan "aiheettomasta takuupalautuksesta" veloitettavan 30€ valohoitomaksu.
Nyt tuli linjaus, että totta tosiaan on aiheeton reklamaatio tuon hapettumisen takia, ja että "Käsittelyssä huomattiin, että PCI-E väylän edessä on useita naarmuja, jotka kulkevat emolevyn kuparijohtimien päällä paljastaen kuparia." Joka ei liity nyt mitenkään mihinkään.
Vaihtoehtona nyt antaa mennä SER-jätteeseen (toimiva emo pl. SATA-portti) tai maksaa takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuksesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Jotakuinkin 130% arvioimastani laudan nykyisestä jälleenmyyntiarvosta.
Verkkokauppa.comin kanssa ei ole ollut vuosien varrella ainuttakaan ongelmaa takuun tai palautuksen suhteen. Jimmsin kanssa asioidessa tulee myös olla asiantuntijuutta tietää, että mikä kuuluu takuun piirin ja mikä ei.
Sain vielä jälkimarkkinointipäällikköön yhteyden, jolta penäsin tuota valohoitomaksun poistoa. Hänen mukaansa asiakaspalvelun savolaistyyppinen vastaus: "suattaap männä takkuuseen, vuan suattaap olla mänemättäen. Eepä näestä vesjhommista ossoo sannoo" oli erittäin selkeä ja kattava opastus ennen palautusta (mahdollinen aiheeton palautus). Mitään korjauskustannuksen arviota en tosiaan kirjallisena ole saanut (nämä naarmut PCI-E-väylän edessä kiinnostavat etenkin, kun tällainenkin oli huollossa nostettu vauhdittamaan hylkäystä).
Mitä jos asiakkaana minulla ei olisi tämänkään vertaa ollut hajua mahdollisesta ongelman laadusta? Nythän tein jo puolet huoltomiehen duunista paikallistaen mahdollisen vian. Mielestäni tässä ulkoistetaan huoltoasiantuntijuutta asiakkaalle.
Joku toinen on hoitanut vastaavanlaista casea kuluttajaneuvojan kanssa. Ehkä sinunkin pitäisi?
On kyllä huonoa käytöstä, kun kirjoittamasi perusteella on vaan yritetty selvittää syitä, ettei tarvitse takuusta maksaa sinulle, eikä korjata sitä emolevyä tai testata sitä löytämäsi virheen kohdalta. Ottaisin tähän sen neutraalin kolmannen osapuolen, eli kuluttajaneuvojan. Ei maksa mitään ja voi säästää noi "valohoitomaksut".
Osta jatkossa tietokonekauppa.fi:stä, niin saat pienen ja sympaattisen liikkeen. Kohdallani takuuasiatkin on hoituneet enemmän kuin hyvin!Ajattelin viimeisenä vaihtoehtona tosiaan laittaa kuluttajaneuvontaan. Ajattelin ehkä yltiöoptimistisesti niin, että Jimmsiä kiinnostaa parantaa asiakaskokemusta tulemalla vastaan. Olen pitänyt Jimmssiä "pienenä ja sympaattisena". Siksi ostoskoriinkin on tarttunut heinäkuun jälkeen tonnilla näyttistä yms. Ostohaluja rajoittaa tällainen jatkossa.
Ihmetyttää että miten koronan takia porukka olisi peruuttanut jo maksamat lentonsa heinäkuun lennoille, kun niistä ei saa rahojakaan takaisin. Luulen että Finnair myy nyt vaan halvemmalla jos joku hullu sattuisi vielä loman varaamaan.Valitettavasti tuota erotusta ei voi saada tälläisessä tilanteessa takaisinmaksuna
Hinta muodostuu aina sen hetkisen paikkatilanteen mukaan, eli vaikka tuommoista harvoin tapahtuu, niin se on mahdollista jos kyseiseen lentoon on tullut paljon muutoksia tai peruutuksia ja lennon tilanne on muuttunut
minä: mikä noista on kyseessä tässä tapauksessa?
En valitettavasti näe tuota suoraan, mutta voi olla että juurikin noita peruutuksia ja muutoksia on nyt tapahtunut enemmän tuon koronan takia
Eikö Finnair juuri ilmoittanut että voi perua ilmaiseksi? Sitten vaan varaat uudelleen.Ostin Finnairilta liput tammikuussa alekampanjasta. Nyt tsekkasin niin samat liput saa reilusti halvemmalla, vaikka ei ole voimassa mitään alennuskampanjaa ja ajankohta on paljon myöhäisempi. Yleensähän hintakehitys menee päinvastoin. Piruuttani kyselin asiakaspalvelusta voivatko maksaa erotuksen takaisin tai muulla tavoin tulla vastaan. Ja eivät tietenkään tule.
Ihmetyttää että miten koronan takia porukka olisi peruuttanut jo maksamat lentonsa heinäkuun lennoille, kun niistä ei saa rahojakaan takaisin. Luulen että Finnair myy nyt vaan halvemmalla jos joku hullu sattuisi vielä loman varaamaan.
Finnairin ei monopoliasemassa tarvitse noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöksiä ja näin se ei myöskään tee, eli kuluttaja ei voi tässä käytännössä tehdä oikein mitään.
Osalla on se takuu mikä sille koneelle on annettu ja koneen valmistajan kautta se takuu toimii.Kysytäänpä täältä jos löytyisi tietoa, eli miten takuut toimii pakettikoneesta irrotetun komponentin kassa? Eli olen hieronut kauppaa eräästä pakettikoneesta irrotetusta näytönohjaimesta, msi merkiltään jos on väliä. Kone on kuulemma alta puoli vuotta vanha eli sinänsä takuut olisi voimassa. Mietin vain onko tässä jotain sudenkuoppia sen suhteen? Vai meneekö se jostain valmistajan takuusta tai maahantuojan tms?
Hmm joo. Mietin vielä sitä, että voiko jo se riittää takuun purkautumiseen, kun se näytönohjain on irrotettu sieltä pakettikoneesta? Eli ajatuskulku mulla menee niin, että kyseessä on yksi kokonaisuus ja sitä kun menet sörkkimään on takuu lauennut. Vaikkei sinänsä olisi käyttäjä rikkonutkaan mitään.
Hemmetin tyhmää sinänsä, kun kortilla taitaa olla 3 vuoden takuu erikseen ostettuna ja tolleen todennäköisesti vuoden
Ei. Ja on usein jopa parempi kuin juuri sen oman yksilön korjaus. Ei tarvitse odotella korjausjonoa ja toisaalta ovat saaneet rauhassa korjata ja testata ehkä jopa omaa vikaasi pienemmän vian.Takuuhuoltoon liittyvä kysymys: jos valmistaja haluaa korvata nykyisen rikkinäisen tuotteen heidän takuukorjatulla tuotteella ("HP certified reconditioned unit with all the quality checks done"), tähän ei taida olla mitään sanomista vastaan?
Verkkokauppa.com sanoo tuotteen takuuajaksi 12kk, tuote ostettu alle 2 vuotta sitten.
Takuuhuoltoon liittyvä kysymys: jos valmistaja haluaa korvata nykyisen rikkinäisen tuotteen heidän takuukorjatulla tuotteella ("HP certified reconditioned unit with all the quality checks done"), tähän ei taida olla mitään sanomista vastaan?
Verkkokauppa.com sanoo tuotteen takuuajaksi 12kk, tuote ostettu alle 2 vuotta sitten.