• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Se ettei niitä sinulle toimiteta ei edellenkään tarkoita sitä ettetkö saisi niistä rahoja takaisin. Anna, kun arvaan niin olet ainoastaan pyytänyt tavaroiden toimitusta et rahoja takaisin.
Olen ehdottanut ensin puuttuvien tuotteiden toimittamista ja sitten kahteen kertaan vaihtoehtoisia tapoja korjata tilanne, laskelmineen paljonko minulta on liikaa rahaa peritty. Jos vastauksena saan ainoastaan, että toimituksen sisältö on muutettu vastaamaan maksamaani rahamäärää eikä asian suhteen olla siksi tekemässä mitään, mutta voin tehdä uuden normaalihintaisen tilauksen, niin eikö se ole aika yksiselitteisesti ymmärrettävissä, että ei ole tulossa? Kun sitten pyysin laskelmaa miten tähän tulokseen on päädytty loppui keskustelu siihen eikä tokmannilta ole enää tullut vastausta.
 
Tässä herää kysymys, paljonko olisi postikulut? Jos ne olisivat 5€ sinun pitäisi saada rahaa vielä takaisin 16 centtiä, koska jos tuotteita ei toimitettu niin he ovat ilmeisesti kuitenkin ottaneet postikulut paketista. Tosin siitä olisi pitänyt ilmoittaa erikseen (esim. kaikkia tuotteita ei ollut saatavilla, lisäsimme 5€ postikuluja + vähensimmen tuotteet mitä ei ollut. TAI esim. normaalisti postikulut 6€, saatte alennusta 34centtiä)

Toki voidaan kysyä olisiko silloin pitänyt ottaa asiakkaaseen yhteyttä että lähetetäänkö tuotetta ollenkaan jos postikulut tulevat maksettavaksi.
2,90 eli ei mene sekään "oikein". Todellisuudessa paketista on poistettu tuotteita ihan vaan mutulla ilman laskutoimituksia. Varmaan olettaneet niiden kusetustilausten perusteella, että kaikki tuplat ovat muissakin tilauksissa olleet ilmaisia eivätkä katsoneet asiaa sen tarkemmin tilaus tilaukselta. Ja tuollaisessa tilanteessa pitäisi ehdottomasti ottaa ensin asiakkaaseen yhteys, muutenhan sitä voisi vaan ilmoittaa kasuaalisti vähän tilausrajan ylittävissä tilauksissa, että joku kahden euron tuote onkin loppu, mutta laitetaan sulle sen tilalle 3 euroa toimitusmaksua.
 
Olen ehdottanut ensin puuttuvien tuotteiden toimittamista ja sitten kahteen kertaan vaihtoehtoisia tapoja korjata tilanne, laskelmineen paljonko minulta on liikaa rahaa peritty. Jos vastauksena saan ainoastaan, että toimituksen sisältö on muutettu vastaamaan maksamaani rahamäärää eikä asian suhteen olla siksi tekemässä mitään, mutta voin tehdä uuden normaalihintaisen tilauksen, niin eikö se ole aika yksiselitteisesti ymmärrettävissä, että ei ole tulossa? Kun sitten pyysin laskelmaa miten tähän tulokseen on päädytty loppui keskustelu siihen eikä tokmannilta ole enää tullut vastausta.
Aika rankka yleistys kyllä Tokmannilta. Toivottavasti muuttavat kantaansa kohdallasi ilman kuluttaja-neuvojan yhteydenottoa
 
Kerran on puuttunut kaksi brio:n lelua paketista. Rahat tuli takasin Tokmannilta ihan mukisematta. Jäi itseä ihmetyttämään se kuinka asia hoidettiin. Myymälästä soitettiin varastolle josta oli sanottu "antakaa tuote jos on myymälässä, meillä kyseistä tuotetta täällä ei ole. Jos ei ole niin palautamme rahat". Myymälässä ei ollut ja kassa ihmetteli miten olen onnistunut tilaamaan tuotteen jota heillä ei ole. No kyseiset tuotteet ovat edelleen myynnissä verkkokaupassa, mutta ongelma taisi olla liian halpa hinta jonka sain koodilla alennushinnan päälle. Tästä viisastuneena olen jokainen kerta avannut laatikon sen vastaanotettuani ja tarkastanut onko kaikki mukana.
 
Olisiko jo hyvä aika perustaa tälle Tokmannille oma lanka? Alkaa olla joka päivä täällä keskustelua tämän yrityksen aleista/toilailuista/muista/yms :)
 
Hienoa Tokmanni. Tilaus noudettu, sisässä vähennetyt määrät tavaraa mutta listalla täydet määrät. Ei olisi itseäni haitannut jos peruvat tilauksen, en olisi mitään ollut vaatimassa. Mutta onhan nyt perseestä että toimittavat eri määrän tavaraa kuin toimituslähetteeseen kirjaavat. Saa nähdä miten palauttaminen onnistuu kun tuotteita ei ole sitä mitä listoilla lukee. VMP.

Eipä tarvinnutkaan alkaa setvimään Tokmannin kanssa palautuskuvioita. Asiakaspalvelun puoli halusi lähettää puuttuvat kamat perässä, vaikka tarjouduin myös palautukseen. Keräilyvirheestä vaan pahoittelivat, ei mitään mainintaa tai vänkäystä "liian vähän maksetusta" siis minulle. Eli keräilyhommasta lampaanperse Tokmannille, mutta asiakaspalvelulle iso peukku :tup:
 
Liekö Clasun koptereiden ja Tokmannin tuplien takia kuluttajaneuvojan numero niin tukossa, ettei läpi pääse?o_O
Olen yrittänyt soittaa kuluttajaneuvojalle 3 eri päivänä ja maksimijonotusaika kun on se 20 minuttia, niin monta kertaa ehtii soitella päivässä. Kyseessä on automurheet ja n.1000 euron kulut. Kerran läpipääsy oli jo lähellä, olin 5. jonossa kunnes jonotusaika loppui :cigar2:
 
Eipä tarvinnutkaan alkaa setvimään Tokmannin kanssa palautuskuvioita. Asiakaspalvelun puoli halusi lähettää puuttuvat kamat perässä, vaikka tarjouduin myös palautukseen. Keräilyvirheestä vaan pahoittelivat, ei mitään mainintaa tai vänkäystä "liian vähän maksetusta" siis minulle. Eli keräilyhommasta lampaanperse Tokmannille, mutta asiakaspalvelulle iso peukku :tup:
Tuntuu ettei puljulla ole mitään yhteneväistä käytäntöä ja ohjeistusta sen enempää keräilyssä kuin tuossa asiakaspalvelussakaan. Ihan täysin randomilla menee mitä asiakas saa ja miten sitä kohdellaan.
 
Löytyisikö nopea vastaus/varmistus, koskeeko Verkkokaupan myymälästä ostettua tuotetta myös 32 päivän palautusoikeus?
 
Liekö Clasun koptereiden ja Tokmannin tuplien takia kuluttajaneuvojan numero niin tukossa, ettei läpi pääse?o_O
Olen yrittänyt soittaa kuluttajaneuvojalle 3 eri päivänä ja maksimijonotusaika kun on se 20 minuttia, niin monta kertaa ehtii soitella päivässä. Kyseessä on automurheet ja n.1000 euron kulut. Kerran läpipääsy oli jo lähellä, olin 5. jonossa kunnes jonotusaika loppui :cigar2:
Mikset täytä netissä lomaketta? Sillä saa yhteyden niihin nopeasti.
 
Joo-o. Eilen Tokmannilta tuli sitten viesti, että palauttavat tuplista rahat. Namukkapussien osalta ilmoittivat, että ollaan sujut näin, ovat kuulemma ihan kilpailu- ja kuluttajavirastoon olleet yhteydessä asian suhteen. No minä virastoteknisesti hieman huvittuneena tämän ajatustasolla hyväksyin, lähetin tilinumeron urlin kautta maksunpalautusta varten ja totesin itselleni mielessäni, että en minä näitten kanssa kyllä enää jaksa asioida, kun homma on tällaista sekoilua ja säätämistä.

No tänään sitten on kilahtanut sähköpostiin ilmoitus, että kyseessä on ollut keräilyvirhe ja ovatkin lähettäneet perässä ne tuotteet, jotka ollaan hyvittämässä.

never_stop_the_madness.jpg
 
Noniin, nyt on ennen joulua tilattu 65C9 postin kyydissä. Peruin tilauksen Elisalta abaut heti kun selvisi ettei sitä ennen joulua saa ja kävin hakee Powerista. On se kumma kun ne ei saa sitä viestiä eteenpäin perutusta tilauksesta, täytyy postin kanssa olla juttusilla että laittavat vaan takasin.
 
Ja nyt tuli peruutusviesti Monitor Audion kaiuttimista. Tuote on muka loppuunmyyty.

Sama täällä. Soitin asiakaspalveluun ja sanoin etten hyväksy tätä peruutusta. Eivät osanneet sanoa muutakuin että pitäisi tehdä reklamaatio heidän sivuillaan.
Kävin sen sijaan täyttämässä kkv:llä lomakkeen.
 
Ostin vuosi ja kymmenen kuukautta sitten kuulokkeet, joista nyt on katkennut oikeasta luurista äänet kokonaan pois. Aiemmin ennen tapahtumaa kysyin myyjältä miten huolto pelaa, ja myyjä ohjasi minut valmistajalle. Kävin tänään toimittamassa valmistajalle kuulokkeet, ja he totesivat että vaihtoonhan nämä menevät. Korjausta ei pysty suorittaa, ja saman mallisia ei ole enää (poistunut tuote). Olin ostanut alkuperäiset kuulokkeet hintaan 400e. Valmistaja tarjosi vaihdossa 100e halvempia kuulokkeita, jotka eivät myöskään ole alkuperäisten over-ear kuulokkeiden kaltaisia, vaan ovat on-ear. Kysyessäni mahdollisuutta vaihtaa toisiin over-ear mallisiin joita tällä hetkellä myydään hintaan 400e, myyjä totesi tämän maksavan vaihdossa 120e.

Voisiko joku auttaa ja kertoa, kuuluuko homman toimia näin? Käsityksenäni oli, että vikaantunut tuote lähtökohtaisesti korvattaisiin samanhintaisella.
 
Vuosi ja kymmenen kuukautta on aika kauan. Itse aavistuksen in ear:hin perehtynyt niin toki samanhintaiset haluaisi tilalle mutta uusia malleja tulee. Hinta nyt huono peruste siinä mielessä jos tietynlaiset pitää olla.
Samantyylisissä kannattaa pidättäytyä toki.
Oliko ne paremmat mitä ajattelit vaihdossa?
 
Kyllä minusta tuossa pitäisi saada joko samanlaiset, selkeästi vastaavat/paremmat tai sitten täysi myyntihinta takaisin. Mutta mikään lakimies en ole.
 
Ostaisitko kaksi vuotta vanhan tuotteen julkaisuhintaan?

En tiedä, mutta parikin kertaa olen palauttanut vialliset kuulokkeet takuuajan sisällä mutta yli vuoden jälkeen ja myyjäliike on näissä palauttanut täyden myyntihinnan takaisin, kun samaa tuotetta ei enää ollut myynnissä. Mutta en osaa sanoa, onko tuo kuinka yleistä saati pakollista.
 
En tiedä, mutta parikin kertaa olen palauttanut vialliset kuulokkeet takuuajan sisällä mutta yli vuoden jälkeen ja myyjäliike on näissä palauttanut täyden myyntihinnan takaisin, kun samaa tuotetta ei enää ollut myynnissä. Mutta en osaa sanoa, onko tuo kuinka yleistä saati pakollista.
Rahat vaan takas jos ei sopuun päästä
 
Tohtiiko Multitronicista tilata näytön noin tuotepalautuspolitiikan suhteen?
 
Vuosi ja kymmenen kuukautta on aika kauan. Itse aavistuksen in ear:hin perehtynyt niin toki samanhintaiset haluaisi tilalle mutta uusia malleja tulee. Hinta nyt huono peruste siinä mielessä jos tietynlaiset pitää olla.
Samantyylisissä kannattaa pidättäytyä toki.
Oliko ne paremmat mitä ajattelit vaihdossa?

Paremmathan (tai kalliimmat) ne oli mielessä, sillä over-ear mallisia olen aina tottunut käyttämään. Tässä ajassahan toki kuulokkeiden hinta on roimasti tippunut alkuperäiseen verrattuna, en tosin tiedä millä perusteella nämä jutut aina toimivat. Myöskään sitä, voiko valmistajalta kysyä rahoja takaisin vs. myyjältä.
 
Viimeksi muokattu:
Harvoin olen kuullut että valmistajalta saa rahaa joten varmaan että tuote valmistajalta tai myyjältä rahat takaisin.
 
"Elisagatelle" vähän jatkoa, kun nyt katsoin tuon M570:n hinnan laskutuksessa. Sovittu hinta oli 449€, laskussa näkyikin sitten olevan 499€. Ei tämä konkurssiin aja ja on kyseisestä koneesta varsin käypä hinta (olisin ostanut, jos hinta olisi ollut vaikka max. 600€), joten en nyt ala hirveästi valittamaan, kunhan huomautin tarkkuudesta.
 
"Elisagatelle" vähän jatkoa, kun nyt katsoin tuon M570:n hinnan laskutuksessa. Sovittu hinta oli 449€, laskussa näkyikin sitten olevan 499€. Ei tämä konkurssiin aja ja on kyseisestä koneesta varsin käypä hinta (olisin ostanut, jos hinta olisi ollut vaikka max. 600€), joten en nyt ala hirveästi valittamaan, kunhan huomautin tarkkuudesta.

Siis mitä? Et ajatellut "hirveästi valittaa" siitä, että kaiken muun jälkeen firma yrittää vielä kusettaa sinulta 50€ enemmän kuin mitä sovittu hinta koneesta oli? Melko suomalainen meininki, vaikkei tietysti minun rahojani olekaan :rolleyes:
 
Hienoa Tokmanni. Tilaus noudettu, sisässä vähennetyt määrät tavaraa mutta listalla täydet määrät. Ei olisi itseäni haitannut jos peruvat tilauksen, en olisi mitään ollut vaatimassa. Mutta onhan nyt perseestä että toimittavat eri määrän tavaraa kuin toimituslähetteeseen kirjaavat. Saa nähdä miten palauttaminen onnistuu kun tuotteita ei ole sitä mitä listoilla lukee. VMP.
Itselläni oli sama tilanne, hain tilauksen viime viikon torstaina. Tilausvahvistuksessa, tilauksen noudon jälkeen lähetetyssä noutoviestissä sekä pakkauslistassa oli alkuperäiset tuotemäärät. Sisällä taas vähemmän tavaraa kuin mitä merkitty.

Eipä tarvinnutkaan alkaa setvimään Tokmannin kanssa palautuskuvioita. Asiakaspalvelun puoli halusi lähettää puuttuvat kamat perässä, vaikka tarjouduin myös palautukseen. Keräilyvirheestä vaan pahoittelivat, ei mitään mainintaa tai vänkäystä "liian vähän maksetusta" siis minulle. Eli keräilyhommasta lampaanperse Tokmannille, mutta asiakaspalvelulle iso peukku :tup:
Tänään saapui Tokmannin asiakaspalvelun vastaus kyselyyn. Asiakaspalvelu oli kuulemma saanut tiedon verkkokaupasta, että minulle oli lähetetty viesti "Olemme korjanneet virheen ja muuttaneet tuotteiden määrät vastaamaan tilauksen maksua". Kyseistä viestiä en ole kuitenkaan koskaan saanut tai muutakaan tietoa tuotteiden määrien muutoksesta.

Asia olisi ihan fine, jos olisivat peruuttaneet tilauksen tai ilmoittaneet muutoksesta minulle. En kuitenkaan ole saanut mitään tietoa asiasta, vasta kun paketin avauksen jälkeen.
 
Mr Tokmannin kaikki tilaukset myös minulla puutteellisia noiden tuplien osalta. Osa tuplista oli kuitenkin ns maksullisia eli niistä tuli maksettua.
Ensimmäiset viestit olivat tyyliä "tuotteiden määrät vastaamaan tilauksen maksua", jonka jälkeen tiedustelin kahteen kertaan lähettävätkö puuttuvat tuotteet minulle jälkitoimituksena vai hyvittävätkö veloitetut summat tililleni.
Viimein tänään tuli asiallinen viesti, että veloitetut maksut tilitetään tililleni. Ei ollut isosta summasta kiinni eli puhutaan hieman alle 20 euron summasta.

Aika käsittämättömän tökerösti kuitenkin yritetään moneen kertaan saada asiakkaalta nuokin rahat ja varmaankin iso osa asiakkaista "ei viitsi hirveästi valittaa", joten tälläinen toiminta menee läpi...Yksikään Mr Tokmannin ensimmäisistä viesteistä ei ollut asiallinen vaan ihan muuta.


 
Kohtalontovereita case monitor audio? Onko kellekkää lähetetty kyseisiä kaiuttimia vai onko suoraan peruutettu tilaus? Itsellä vielä ei ainakaan ole tapahtunut yhtään mitään ruskeiden kaiuttimien tilauksessa.
 
Sain perjantaina peruutusmailin Hobby hallilta jossa sanottiin että kaiuttimet oli loppuunmyyty (tilasin valkosena). Hauskaa tässä on se, että olin soittanut perjantaina ennen tätä mailia hobbarin aspaan josta mulle sanottiin, että kaiuttimia ei ole varastossa, mutta on tilattu ja toimitetaan sitten eteenpäin jahka saapuvat varastolle. Ja että tilaus on muuten ok.

Soitin sit peruutusmailin jälkeen uusiks aspaan ja kysyin että mikäs juttu tämä on. Ei osannu sanoa enempää kuin että laittaa viestin eteenpäin heille jollekkin tiimille joka hoitaa asiaa. Mailia pitäs tulla sit jossain kohtaa. Jos ei ala kuulumaan pian, niin soitan uusiks ja sen jälkeen yhteyttä kkv:n kautta.

Tuntuu vähän siltä että ovat miettineet 5päivää mitä tekevät tilauksille ja keksineet että ne oliki loppuunmyyty.

Ei voi toimia näin. Sain tilausvahvistuksen ihan normaalisti yms.
 
Paremmathan (tai kalliimmat) ne oli mielessä, sillä over-ear mallisia olen aina tottunut käyttämään. Tässä ajassahan toki kuulokkeiden hinta on roimasti tippunut alkuperäiseen verrattuna, en tosin tiedä millä perusteella nämä jutut aina toimivat. Myöskään sitä, voiko valmistajalta kysyä rahoja takaisin vs. myyjältä.

jos tuote on yli vuoden vanha voi myyjä vähentää tuotteen ostohinnasta käyttöhyödyn. Myyjän ei tarvitse samanhintaisia antaa mitä olet maksanut mutta toki vastaavat jos tuote on selvästi parempi voi siitä välisummaa myös pyytää. Valmistaja/tukkurit ei yksityishenkilölle maksa mitään, toki voivat lupautua hyvittämään tuotteen myyjälle jolloin myyjä voi palauttaa rahat asiakkaalle.
 
Siis mitä? Et ajatellut "hirveästi valittaa" siitä, että kaiken muun jälkeen firma yrittää vielä kusettaa sinulta 50€ enemmän kuin mitä sovittu hinta koneesta oli? Melko suomalainen meininki, vaikkei tietysti minun rahojani olekaan :rolleyes:

Kuten mainitsin, oma kipurajani olisi ollut 600€ ja vaikka siihen päästäkseen tälle koneelle olisi saanut huonomman alennuksen kuin alunperin tilatulla M509:llä oli (150€ vs. 200€, tai prosenteissa koneiden normaalihintaan nähden 20% vs. 40%), se olisi ollut silläkin hinnalla tyydyttävä ratkaisu. 300€ pois alkuperäisestä hinnasta oli euromääräisesti mielestäni tarpeettoman suuri alennus, mutta kun on asioista sovittu ja se läppäritaistelu meni alkujaan muutenkin KKV:n kautta, niin Elisa kyllä korjasi eilen tuonkin laskutusvirheen.
 
Joo-o. Eilen Tokmannilta tuli sitten viesti, että palauttavat tuplista rahat. Namukkapussien osalta ilmoittivat, että ollaan sujut näin, ovat kuulemma ihan kilpailu- ja kuluttajavirastoon olleet yhteydessä asian suhteen. No minä virastoteknisesti hieman huvittuneena tämän ajatustasolla hyväksyin, lähetin tilinumeron urlin kautta maksunpalautusta varten ja totesin itselleni mielessäni, että en minä näitten kanssa kyllä enää jaksa asioida, kun homma on tällaista sekoilua ja säätämistä.

No tänään sitten on kilahtanut sähköpostiin ilmoitus, että kyseessä on ollut keräilyvirhe ja ovatkin lähettäneet perässä ne tuotteet, jotka ollaan hyvittämässä.
No eipä näistä sitten koskaan mitään kuulunutkaan, mikä ei nyt enää suoraan sanottuna yllätä yhtään, koska Tokmanni.
 
jos tuote on yli vuoden vanha voi myyjä vähentää tuotteen ostohinnasta käyttöhyödyn. Myyjän ei tarvitse samanhintaisia antaa mitä olet maksanut mutta toki vastaavat jos tuote on selvästi parempi voi siitä välisummaa myös pyytää. Valmistaja/tukkurit ei yksityishenkilölle maksa mitään, toki voivat lupautua hyvittämään tuotteen myyjälle jolloin myyjä voi palauttaa rahat asiakkaalle.

Kyselin tosiaan uteliaisuuttani kuluttajaneuvonnasta ja samaa sanoivat. Tuli asia selväksi, auttaa tulevaisuudessa ja hämmästys katosi. Ostin lopulta vaihdossa siis nämä halutun malliset kuulokkeet ja pärjäilen varmasti uudella takuullakin sitten. +1
 
No eipä näistä sitten koskaan mitään kuulunutkaan, mikä ei nyt enää suoraan sanottuna yllätä yhtään, koska Tokmanni.
Itselläni Tokmanni sanoi kahteen otteeseen, että ei korvata puuttuvia tuotteita eikä lähetetä niitä. Sanoivat olleen yhteydessä KKV:hen ja pyysivät olemaan sinne yhteydessä.

Otin yhteyttä ja seuraavana päivänä Tokmannilta tuli viestiä, että hyvittävät puuttuvien tuotteiden maksun.
 
Heh, tulee mieleen topicia lukiessa vanha case Elisa.

Asuin Helsingissä, ja silloin opiskelijana oli fiksuinta ostaa netti Elisalta ja käydä Verkkokaupan "romuosastolta" poimimassa sopiva modeemi. Jotain 20-25€/kk tuo taisi maksaa. Tällä ruksuteltiin, mutta Elisan markkinoinnin kieltäminen olisi maksanut ekstraa, joten puhelimeen pommitti tasaisin väliajoin joku myyjä kauppaamassa Elisa Viihdettä - jota en ottanut.

Jossain vaiheessa sitten myöhemmin tuli nykyään ajateltuna hyvin tyypillinen ukotussoitto. Eli on nyt meidän hyville asiakkaille superhyviä uutisia, hyvää hyvyyttään ollaan tässä tuplaamassa nopeus sun 100 megaseen, ja samalla tulis tää Elisa Viihde mukaan. Ei ei ei sun tarvitse koskaan sitä Viihdettä käyttää, mutta se laatikko nyt tulee kuitenkin. Sano vaan joo niin pistellään. Hinta pysyy samana, tää on sulle pelkkää plussaa hei.

...no, tähän hairahduin. Joku kk myöhemmin tulee sopparipaperit ja heti pistää silmään, että tämä on kokonaan uusi liittymäsopimus, joka on samalla muuttunut määräaikaiseksi muutaman vuoden sopimukseksi. Ärsyynnyn, mutta ajattelen kuitenkin, että no samapa tuo nyt sitten, enköhän mä tässä kaksi vuotta asu ja pääsee tästä eroon sitten myöhemmin. Elisan viihdelaatikko menee ensin hyllyyn pölyttymään, sitten vanhemmille kun keksivät että saavat toiseen televisioonsa hyötykäytettyä sen.

Kuinka ollakaan, vuosi myöhemmin oli muutto edessä Espoon puolelle. Katselen uuteen asuntoon nettiä. Tarjolla on taloyhtiö hintaan Telialta 50/10 5€ tai 100/10 10€. No mitäs tältä Elisalta, kun on se määräaikainen. Hmm 50 meganen ja ~50€ kuussa eikä ole Elisa Viihde. No eipä tässä, irtisanon siis Elisan koska eivät tarjoa nykyistä turhan kallista liittymää... Menen myymälään, jonotan. "Ei mulla ole valtuuksia irtisanoa tätä, soita tähän numeroon". Soitan numeroon. "Et voi irtisanoa". Miten niin en? "Et voi irtisanoa, tää on määräaikanen. Me vaan vaihdetaan tämä sun soppari vastaavaan." No minkäslainen se vastaava on, kun ei sinne saa Viihdettä? "No se on tää sama hinta mutta sillä nopeudella mitä sieltä saa".... eli nyt ihan tosissanne sanotte, että minulla ei ole irtisanomisoikeutta, mutta Elisalla on yksipuolinen valtuus vaihtaa minun soppari täysin uuteen, eri tuotteeseen, jossa maksan samaa hintaa puolet huonommasta? "Joo näin se menee". Paskapuhetta, kysynkö kuluttajansuojalta? "No näin se menee, voi voi." En muista että koskaan olisin ollut yhtä tuohtunut mihinkään asiakaspalveluun yhtä paljon. Muistelisin vielä, että tuohon asiakaspalvelupuheluunkin kuului sekä jonotus, että vielä siirto palvelijalta toiselle ja uusi jonotus tässä kohtaa. Mitään sympatiaa ei tietenkään löytynyt myös tilanteelle, kun kerroin ettei minulle koskaan edes etukäteen mainittu sitoutumisesta määräaikaiseen sopimukseen ja koen nyt tulleeni huijatuksi.

Seuraavana päivänä sitten takaisin Itäkeskukseen myymälään. Törmään ensin mites-noi-sun-liittymäasiat jantteriin, jolla selitän tilanteeni (vielä suht asiallisesti) ja kysyn että voiko tää olla näin. Hänen mielestään ei tietenkään. No voitko irtisanoa? "No ei mulla riitä valtuudet, mee tohon liikkeeseen"... jossa viimeksi jonotin eikä ollut valtuuksia. Kuulemma pitää kysyä jotain isompaa kihoa paikalle siltä myyjältä. Näin tein, jonottelin taas joku 1+h ja kassalle, jolle jälleen selitin tilanteen jo sen verran vittuuntuneen oloisena että vissiin näki jo naamasta että nyt on parempi vaan pyytää se irtisanomiseen valtuutettu esimies paikalle ja valmiin toimintaohjeen mukaan pahoitella tätä "yksittäistapausta".

Tällä alkoi sitten toimimaan... paitsi niin, emme voi irtisanoa tätä koska sulla ei ole sitä Viihde-laitetta mukana joka me sulle väkisin ängettiin vaikket halunnut. Että tuo se tasan siinä paketissa missä lähetettiin se, kaikkine tavaroineen, muuten ei irtisanota koska sulla on meidän laitteet. Näitä sitten kävin seuraavan viikon päästä etsimässä jostain häkkivarastosta ja vanhemmilta, että löytyy se oikea laite.

...ja kolmannella jonotuksella sitten onnistui. Tämä opetti, etten ole suhtautunut enää minkään liittymämyyjän puheisiin luottavaisesti. Enkä osta Elisalta enää koskaan mitään, ja muistan aika usein viitata tähän keissiin jos joku miettii ottaisiko se Elisalta jotain määräaikaista. Nykyiseltä Telialta varmistin, että onhan se markkinointikielto sitten varmasti merkitty (ja tästä huolimatta minulle on jotain kautta Telian nimissä soiteltu ainakin kerran).

Voisiko vielä saada jonkun pinssin tai tatuoinnin tai näkyvän lähestymiskiellon, että nuo liittymämiehet eivät edes katsoisi kohti, kun niitä on nykyään asennettu jo Citymarketteihinkin vaanimaan hyväuskoisia.

(ei kyllä nyt liittynyt tietokonerautaan oikein mitenkään)
 
Heh, tulee mieleen topicia lukiessa vanha case Elisa.

Asuin Helsingissä, ja silloin opiskelijana oli fiksuinta ostaa netti Elisalta ja käydä Verkkokaupan "romuosastolta" poimimassa sopiva modeemi. Jotain 20-25€/kk tuo taisi maksaa. Tällä ruksuteltiin, mutta Elisan markkinoinnin kieltäminen olisi maksanut ekstraa, joten puhelimeen pommitti tasaisin väliajoin joku myyjä kauppaamassa Elisa Viihdettä - jota en ottanut.

Jossain vaiheessa sitten myöhemmin tuli nykyään ajateltuna hyvin tyypillinen ukotussoitto. Eli on nyt meidän hyville asiakkaille superhyviä uutisia, hyvää hyvyyttään ollaan tässä tuplaamassa nopeus sun 100 megaseen, ja samalla tulis tää Elisa Viihde mukaan. Ei ei ei sun tarvitse koskaan sitä Viihdettä käyttää, mutta se laatikko nyt tulee kuitenkin. Sano vaan joo niin pistellään. Hinta pysyy samana, tää on sulle pelkkää plussaa hei.

...no, tähän hairahduin. Joku kk myöhemmin tulee sopparipaperit ja heti pistää silmään, että tämä on kokonaan uusi liittymäsopimus, joka on samalla muuttunut määräaikaiseksi muutaman vuoden sopimukseksi. Ärsyynnyn, mutta ajattelen kuitenkin, että no samapa tuo nyt sitten, enköhän mä tässä kaksi vuotta asu ja pääsee tästä eroon sitten myöhemmin. Elisan viihdelaatikko menee ensin hyllyyn pölyttymään, sitten vanhemmille kun keksivät että saavat toiseen televisioonsa hyötykäytettyä sen.

Kuinka ollakaan, vuosi myöhemmin oli muutto edessä Espoon puolelle. Katselen uuteen asuntoon nettiä. Tarjolla on taloyhtiö hintaan Telialta 50/10 5€ tai 100/10 10€. No mitäs tältä Elisalta, kun on se määräaikainen. Hmm 50 meganen ja ~50€ kuussa eikä ole Elisa Viihde. No eipä tässä, irtisanon siis Elisan koska eivät tarjoa nykyistä turhan kallista liittymää... Menen myymälään, jonotan. "Ei mulla ole valtuuksia irtisanoa tätä, soita tähän numeroon". Soitan numeroon. "Et voi irtisanoa". Miten niin en? "Et voi irtisanoa, tää on määräaikanen. Me vaan vaihdetaan tämä sun soppari vastaavaan." No minkäslainen se vastaava on, kun ei sinne saa Viihdettä? "No se on tää sama hinta mutta sillä nopeudella mitä sieltä saa".... eli nyt ihan tosissanne sanotte, että minulla ei ole irtisanomisoikeutta, mutta Elisalla on yksipuolinen valtuus vaihtaa minun soppari täysin uuteen, eri tuotteeseen, jossa maksan samaa hintaa puolet huonommasta? "Joo näin se menee". Paskapuhetta, kysynkö kuluttajansuojalta? "No näin se menee, voi voi." En muista että koskaan olisin ollut yhtä tuohtunut mihinkään asiakaspalveluun yhtä paljon. Muistelisin vielä, että tuohon asiakaspalvelupuheluunkin kuului sekä jonotus, että vielä siirto palvelijalta toiselle ja uusi jonotus tässä kohtaa. Mitään sympatiaa ei tietenkään löytynyt myös tilanteelle, kun kerroin ettei minulle koskaan edes etukäteen mainittu sitoutumisesta määräaikaiseen sopimukseen ja koen nyt tulleeni huijatuksi.

Seuraavana päivänä sitten takaisin Itäkeskukseen myymälään. Törmään ensin mites-noi-sun-liittymäasiat jantteriin, jolla selitän tilanteeni (vielä suht asiallisesti) ja kysyn että voiko tää olla näin. Hänen mielestään ei tietenkään. No voitko irtisanoa? "No ei mulla riitä valtuudet, mee tohon liikkeeseen"... jossa viimeksi jonotin eikä ollut valtuuksia. Kuulemma pitää kysyä jotain isompaa kihoa paikalle siltä myyjältä. Näin tein, jonottelin taas joku 1+h ja kassalle, jolle jälleen selitin tilanteen jo sen verran vittuuntuneen oloisena että vissiin näki jo naamasta että nyt on parempi vaan pyytää se irtisanomiseen valtuutettu esimies paikalle ja valmiin toimintaohjeen mukaan pahoitella tätä "yksittäistapausta".

Tällä alkoi sitten toimimaan... paitsi niin, emme voi irtisanoa tätä koska sulla ei ole sitä Viihde-laitetta mukana joka me sulle väkisin ängettiin vaikket halunnut. Että tuo se tasan siinä paketissa missä lähetettiin se, kaikkine tavaroineen, muuten ei irtisanota koska sulla on meidän laitteet. Näitä sitten kävin seuraavan viikon päästä etsimässä jostain häkkivarastosta ja vanhemmilta, että löytyy se oikea laite.

...ja kolmannella jonotuksella sitten onnistui. Tämä opetti, etten ole suhtautunut enää minkään liittymämyyjän puheisiin luottavaisesti. Enkä osta Elisalta enää koskaan mitään, ja muistan aika usein viitata tähän keissiin jos joku miettii ottaisiko se Elisalta jotain määräaikaista. Nykyiseltä Telialta varmistin, että onhan se markkinointikielto sitten varmasti merkitty (ja tästä huolimatta minulle on jotain kautta Telian nimissä soiteltu ainakin kerran).

Voisiko vielä saada jonkun pinssin tai tatuoinnin tai näkyvän lähestymiskiellon, että nuo liittymämiehet eivät edes katsoisi kohti, kun niitä on nykyään asennettu jo Citymarketteihinkin vaanimaan hyväuskoisia.

(ei kyllä nyt liittynyt tietokonerautaan oikein mitenkään)

Sinuna olisin tyytyväinen. Elisan ei olisi ollut mikään pakko purkaa määräaikaista sopimusta, eikä edes tarjota toista tilalle, sekin on plussaa. Myös se että yrittää irtisanoa palauttamatta laitteita samalla on nyt oma moka.

Liittymäsopimuksen kesto ja irtisanominen
 
Elisan ei olisi ollut mikään pakko purkaa määräaikaista sopimusta

Omasta linkistäsi:

Tällainen tilanne voi syntyä esimerkiksi ulkomaille muuton takia tai silloin, kun uudella paikkakunnalla ei ole mahdollista käyttää samaa palvelua. Tällöin joudut maksamaan liittymäsopimuksen päättymiseen saakka kertyneet maksut.

...ja tähän ei tosiaan saanut sitä samaa palvelua ja liittymää - tämän myönsi Elisa itsekin. Mitä kohtaa tästä on vaikea ymmärtää? Samaan tapaan olisin voinut toki valittaa eteenpäin ettei minulle puhelinmyynnissä ole myyty määräaikaista, mutta tässä olisi vain sanaa sanaa vastaan, koska Elisan alihankkimalta puhelinmyynniltä tuskin olisi saanut mitään puhelintalletuksia (jos niitä edes oli) hankittua, eikä Suomen systeemi nyt muutenkaan hirveästi tue tämmöisen pikkuasian viemistä johonkin eteenpäin. Olen näissä jyrkkä, koska kaikenlainen paskan myynti ja mainostus on yksi tässä maailmassa eniten ärsyttäviä asioita.

Laitteen palautus oli oma moka, mutta nosti vitutusta koska ainoa tapa palauttaa se oli jonottaa jälleen saman kaavan kautta asiakaspalveluun ilman mahdollisuutta skipata turhia vaiheita.
 
Viimeksi muokattu:
Omasta linkistäsi:

Tällainen tilanne voi syntyä esimerkiksi ulkomaille muuton takia tai silloin, kun uudella paikkakunnalla ei ole mahdollista käyttää samaa palvelua. Tällöin joudut maksamaan liittymäsopimuksen päättymiseen saakka kertyneet maksut.

...ja tähän ei tosiaan saanut sitä samaa palvelua ja liittymää. Mitä kohtaa tästä on vaikea ymmärtää?

Laitteen palautus oli oma moka, mutta nosti vitutusta koska ainoa tapa palauttaa se oli jonottaa jälleen saman kaavan kautta asiakaspalveluun ilman mahdollisuutta skipata turhia vaiheita.
Sori taisi olla moka. Luin huonosti. Itsellä oli vähän vastaava. Silloin tosin sama palvelu toimi uudessakin paikassa ja en saanut purettua.
edit: olisin saanut purettua maksamalla sopimuskauden loppuun asti, en irtisanomisen loppuun (käytännössä samat maksut kun ei sano irti)
 
Omasta linkistäsi:

Tällainen tilanne voi syntyä esimerkiksi ulkomaille muuton takia tai silloin, kun uudella paikkakunnalla ei ole mahdollista käyttää samaa palvelua. Tällöin joudut maksamaan liittymäsopimuksen päättymiseen saakka kertyneet maksut.

...ja tähän ei tosiaan saanut sitä samaa palvelua ja liittymää - tämän myönsi Elisa itsekin. Mitä kohtaa tästä on vaikea ymmärtää? Samaan tapaan olisin voinut toki valittaa eteenpäin ettei minulle puhelinmyynnissä ole myyty määräaikaista, mutta tässä olisi vain sanaa sanaa vastaan, koska Elisan alihankkimalta puhelinmyynniltä tuskin olisi saanut mitään puhelintalletuksia (jos niitä edes oli) hankittua, eikä Suomen systeemi nyt muutenkaan hirveästi tue tämmöisen pikkuasian viemistä johonkin eteenpäin. Olen näissä jyrkkä, koska kaikenlainen paskan myynti ja mainostus on yksi tässä maailmassa eniten ärsyttäviä asioita.

Laitteen palautus oli oma moka, mutta nosti vitutusta koska ainoa tapa palauttaa se oli jonottaa jälleen saman kaavan kautta asiakaspalveluun ilman mahdollisuutta skipata turhia vaiheita.

Tässä kannattaa muistaa se että Elisa viihde -palvelu ei ole (pelkkä) liittymäsopimus. Se on viihdepalvelu jonka osana tässä tapauksessa Elisa toimittaa laajakaistayhteyden. Pääasiallinen tuote on operaattorin tulkinnan mukaan se viihdepalvelu ja siihen liittyvä päätelaite. Näissä viihdepalveluiden sopimuksissa ei ainakaan elisalla (ja tuskin muillakaan operaattoreilla) laajakaistalle ole palvelusopimuksessa erikseen määritelty hintaa. Sen vuoksi operaattorit tulkitsevat asiaa niin, että sopimus jatkuu koko 24kk ja he, omasta mielestään ystävällisen asiakaspalveluhenkisesti, ovat valmiita vaihtamaan sopimukseen sellaisen littymän jonka uuteen osoitteeseen pystyvät toimittamaan. En tiedä onko tätä tulkintaa kukaan oikeudessa mittauttanut. Hyvin monihan noita tilaa kun samaan hintaan tai jopa halvemmalla saa kuin pelkän nettiyhteyden, mutta eivät ymmärrä millaisiin sopimusehtoihin ovat sitoutumassa.
 
Kiitos kattavasta raportista. Onko mitään tarkennusta asiaan vai saammeko arvata loput?

Ole hyvä vain, ei tarvitse arvailla. Alla oleva kuva parin ensimmäisen ja etenkin viimeisen kohdalla saanee selittää asian =) Anteeksi kun tästä kerkesi muutama mieli jo pahoittua! Kyseessä siis "Hyvät tarjoukset"-ketjussa pyörineet kuulokkeet, jotka oli tieten peruttu jokaiselta.
Screenshot_2020-01-30 Hyvät tarjoukset -keskustelu.png
 
Miten monitor audion tilaukset, saiko kukaan koskaan kaiuttimia? Mulle kkv ltä sanottiin että ei auta jos he puuttuu tilanteeseen. Eipä ollu apua heistä sit.
Hobby hall vain pahoitteli, että oli näin päässyt käymään, että ne myytiin loppuun. En usko että on loppuunmyyty missään vaiheessa.
 
Miten monitor audion tilaukset, saiko kukaan koskaan kaiuttimia? Mulle kkv ltä sanottiin että ei auta jos he puuttuu tilanteeseen. Eipä ollu apua heistä sit.
Hobby hall vain pahoitteli, että oli näin päässyt käymään, että ne myytiin loppuun. En usko että on loppuunmyyty missään vaiheessa.
En usko itsekään, että kaiuttimet olisivat loppuunmyyty. Senverran eri värejä oli tarjolla varastosaldolla. Sittenkun laitoin hobbyhallille viestiä niin eivät edes vastannut mitään asiakaspalvelusta. Ja jos kkv sanoi noin niin eipä siinä sitten auta kuin unohtaa.
 
Jäi nyt kyllä kiinnostamaan menikö kenenkään Bomaker-kuuloke tilaus läpi vai peruttiinko kaikkien tilaus ihan järjestään? Tuo varaston loppuminen kuulostaa aivan puhtaalta tekosyyltä. Miksi ei annettu edes mahdollisuutta odottaa, että tuotteita tulisi takaisin varastoon? Itse olisin ainakin ollut valmis odottamaan vaikka pari-kolme kuukautta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 390
Viestejä
4 489 665
Jäsenet
74 151
Uusin jäsen
Malik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom