• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Kirjoitellaas tänne omat kokemukset varoittavana esimerkkinä niin osaatte sit tehdä paremmin itse. Ostin AEG:n kuivaavan pesukoneen Gigantin myymälästä ja se onneton alkoi bugailemaan kosketusnäytön osalta. Ottaa virhepainalluksia sopivan satunnaisesti niin että vikaa ei voi muutaman minuutin ihmettelyllä todeta (ellei käy järkyttävä tuuri). Konetta korjailtiin muutama kerta ja joka kerta se oli työn ja tuskan takana saada huolto tilattua, koska AEG:n aspa niin kuormitettu, että unohtivat tehdä huoltopyynnön. Vaati siis monta soittoa muistutella heitä ennen kuin tekivät huoltopyynnön.

Tätä kun jatkui 5 korjauskertaa ja puolisen vuotta, niin alkoi vähän kyllästyttää ja soitin Gigantin asiakaspalveluun, josta osasivat kertoa että tuohan olisi pitänyt vaihtaa uuteen kolmannen korjauskerran jälkeen. No kiva, pyysin että vaihtavat. Selvisi että Gigantin asiakaspalvelu ei voi tehdä mitään, koska olen ostanut sen liikkeestä --> pitää soittaa liikkeeseen. No sinnehän ei ole suoraa numeroa vaan kaikki piti tehdä aina soittamalla Gigantin asiakaspalveluun ja pyytämällä tekemään soittopyyntö kyseiseen Giganttiin, mistä laittaan ostin. Vähän työlästä. Liikkestä sanoivat kuitenkin, että laite vaihdetaan whoop whoop! Tää oli kuitenkin vaan mainos ja kun huolto tuli paikalle heillä ei ollut uusi kone mukana, vaan jälleen varaosa.

Tässä kohtaa otin kuluttajaneuvontaan yhteyttä ja koitettiin heidän kanssaa saada laite vaihdettua tai kauppa purettua. Gigantti vissin tästä ärsyyntyi ja pyyhkivät kuluttajaneuvonnan ohjeilla persettä, väittävät ettei kone koskaan ole ollut rikki ja että huoltokäynnit eivät ole olleet korjauskäyntejä joten konetta ei vaihdeta. Kuulemma asentajan olisi pitänyt todeta vika, mutta tätä ei kyllä yksikään asentaja koskaan mulle sanonut. Olisi se mun puolesta saanut istua koneen edessä muutaman 6 tunnin pesuohjelman läpi odottamassa että kone alkaa bugittaa :D En myöskään ikinä nähnyt huoltoraportteja, joten en tiedä mitä niissä lukee, mutta ilmeisesti se ei ole sitten olevinaan korjauskerta jos koneeseen vaihdetaan osaa(?). 8kk tätä nyt koittanut saada hoidettua, mutta kisaväsymys vaivaa jo niin paljon, että tein vakuutusyhtiöön korvaushakemuksen ja kärrään laitteen kaatikselle kuhan tuo menee läpi.

Tehkää siis mua paremmin ja..
- Ottakaa kuluttajaneuvontaan yhteyttä heti kun asiat alkaa mennä vaikeeksi, mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään!
- Kaikki kommunikointi kirjallisena.
- Ostakaa nettikaupasta, koska siellä on oikea koulutettu asiakaspalvelu vs. elämäänsä kyllästyneet myyjät.
- Ostakaa sellaista merkkiä, jolla on todistetusti toimiva tuki.

Ylipäätään se ensimmäinen yhteydenottotaho virheen sattuessa pitäisi olla se tavaran myyjä. Nythän skippasit alkuun Gigantin kokonaan eikä heillä ole ollut edes mahdollisuutta hoitaa asiaa kuten pitäisi.

Mutta ihmeelliseltä vaikuttaa kyllä jos sitä uutta tavaraa ei tule tilalle sen Gigantinkaan "korjaajan" jäljiltä jos ongelma jatkuu.
 
Ylipäätään se ensimmäinen yhteydenottotaho virheen sattuessa pitäisi olla se tavaran myyjä. Nythän skippasit alkuun Gigantin kokonaan eikä heillä ole ollut edes mahdollisuutta hoitaa asiaa kuten pitäisi.

Mutta ihmeelliseltä vaikuttaa kyllä jos sitä uutta tavaraa ei tule tilalle sen Gigantinkaan "korjaajan" jäljiltä jos ongelma jatkuu.
Gigantti ohjeistaa nimenomaan ottamaan yhteyttä suoraan valmistajaan. Heillä on sellainen joku puhelinrobotti, jolle pitää huudella mitä asia koskee, eikä se päästä Gigantin asiakaspalveluun edes läpi kun sille lipsauttaa että AEG:n laitteesta kyse. Mutta tosiaan Gigantin asiakaspalvelu on niin paljon nopeampi, että AEG:n hitailuun kyllästyneenä koitin hoitaa asiaa sitä kautta.
 
Philipsin tv:ssä vikaa ohjelmistossa tjsp. Toimii satunnaisesti.
Tein huoltopyynnön 29.3, eikä vielä ole tullut mitään vastausta.
Philipsin puhelintuki on suljettu koronan takia ja chattissa olen kaksi kertaa saanut saman Joonaksen kanssa kyseltyä, mutta mitään ei voi vastata kunnolla.
Suurimman osan ajasta chatti suljettu.

Ostopaikkana Veikon Kone mistä ei apuja saanut.
Eilen otin yhteyden kuluttajaneuvontaan, kun ei tämmöinen mitenkään hyväksyttävää ole.
Viimeinen Philips minkä ikinä ostan!
 
Onko jollain tietoa, että miten nämä operaattoreiden antamat ”3 vuoden takuut” toimivat käytännössä? Ehdoissa mainitaan, että on voimassa ainoastaan liittymäasiakkaille, jolla on voimassa oleva sopimus. Käsittääkseni luvatun takuun pitäisi kuitenkin olla laite, eikä asiakaskohtainen, niin miten tuo sitten toimii esimerkiksi myynnin yhteydessä?
 
Kyllä, mutta voiko tuota takuuta tosiaan rajoittaa erillisellä sopimuksella vain alkuperäiseen omistajaan?
 
Kyllä, mutta voiko tuota takuuta tosiaan rajoittaa erillisellä sopimuksella vain alkuperäiseen omistajaan?

Miksei myyjä saisi asettaa itse myöntämällensä ylimääräiselle ja täysin vapaaehtoisuuteen perustuvalle edulle vapaasti ehtoja? Tuohan on siis lisätakuu, kyllä sillä laitteella on kuitenkin myös se ihan normaali erillinen lakisääteinen takuu.
 
No onhan tuo hieman hämäävää, että laitteella on kaksi erillistä takuuta, joilla molemmilla on erilaiset ehdot.
 
No onhan tuo hieman hämäävää, että laitteella on kaksi erillistä takuuta, joilla molemmilla on erilaiset ehdot.

Eihän siinä nyt mitään erikoista ole. Monella voi olla vaikka hirvi, palo, seisonta, kasko, tuulilasi ja ties mitä vakuutusta autossakin. Eri asioita korvaavat ja ehkä osittain jopa päällekkäinkin.

Itse esim. monesti saatan kallistua tuotteeseen missä on onsite takuu vaikka hinta olisi vähän enempi kuin se muuten 100% samanlainen tuote (tai jopa sama tuote) eripaikasta. Ihan siksi että saan erikseen kotiin tuotuna (ja vanhan hajonneet kotoa vietyä) uuden laitteen jos vanha sattuu tuon onsite takuun aikana hajoamaan. Sen lisäksi on tietysti ihan normaalit takuut ja mahdollisesti esim. 14pv tai 30pv palautustakuut jos tuote ei vaan mielytä ja postitse tilasin.
 
kotoa haettu/palautettu on pickup/return takuu, onsitessä tullaan ihan varaosien kanssa säätämään keittiön pöydän ääreen pariksi tunniksi ;)
 
Ongelma siis tuossa lähinnä itsellä se, että sitä ei myydä 2+1v tai Applen tapauksessa 1+2v takuuna, vaan juuri 3 vuoden takuuna. DNA:lta en ainakaan tuosta nähnyt erikseen mainintaa, että olisi mitään rajoituksia.
 
Tuli kirjoitusvirhehinnasta päätös (ei siis oma tapaus)


KH osti 25.12.2018 verkkokauppasivustolta etäkaupalla LEGO Star Wars 75212 -tuotteen hintaan 29,90 euroa. Verkkokauppa peruutti kaupan vedoten hintavirheeseen.

KH:n mukaan Verkkokaupan myymälässä on ollut tuotteita myynnissä vastaavanlaisilla tarjouksilla. Verkkokauppa ei kiistä asiaa. Vaikka kyse on tuotemerkkituotteesta, lautakunnan käsityksen mukaan lastentavaroissa ja myös legotuotteissa alennusprosentit voivat olla suuret. Lautakunta toteaa myös, ettei kuluttajalla ole tosiasiallista mahdollisuutta todeta jonkin tietyn tuotteen kohdalla kyseessä olevan hintavirhe, jos elinkeinonharjoittaja on samanaikaisesti tarjonnut muita tuotteita vastaavanlaisin alennuksin.

Edellä mainituilla perusteilla lautakunta katsoo, että verkkokauppa on sidottu sopimukseen kyseisen tuotteen tilaamisesta ja näin ollen velvollinen toimittamaan tuotteen KH:lle sovittuun 29,90 euron hintaan.
 
Kyllä, mutta voiko tuota takuuta tosiaan rajoittaa erillisellä sopimuksella vain alkuperäiseen omistajaan?

Ei voi. Takuu on laitekohtainen.

Takuusitoumus annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta.

 
Paitsi että kyseessä ei ole puhtaasti takuu, vaan lisäpalveluna tarjottava takuun pidennys koskemaan vain kolmatta vuotta. Ensimmäiset 2 vuotta on normaali laitekohtainen takuu.
 
Eli periaatteessa takuuta varten tulisi riittää, että puhelimen alkuperäisellä ostajalla on tuo ehdoissa mainittu liittymä/palvelu edelleen käytössä. DNA:lla ei sitten ilmeisesti ole tuollekkaan tarvetta
Ilmeisesti ei DNA:lla, ellei piilotettu jonnekin yleisiin ehtoihin, mutta on niilläkin koira haudattuna eli ikävähennys joka on 3. vuoden alussa jo 50%.

https://kauppa4.dna.fi/3v-takuu
 
Ilmeisesti ei DNA:lla, ellei piilotettu jonnekin yleisiin ehtoihin, mutta on niilläkin koira haudattuna eli ikävähennys joka on 3. vuoden alussa jo 50%.

https://kauppa4.dna.fi/3v-takuu
Sama enintään 50% on kaikilla Telia, Elisa ja DNA, mutta ensisijaisesti tuolla takuulla saa ilmaisen huollon takuun alaisiin vikoihin. Hyvitys, jota ikävähennys koskee, on toissijainen ratkaisu, joskin operaattorin mielivaltaisesti päätettävissä kumman valitsevat.
 
Itselläni oli ensimmäinen ja viimeinen kokemus jimssin rma käsittelystä. Tilasin headsetin ja heti saadessa toinen kuuloke vaimeni mikin piuhan kytkiessä, muuten toimi ilman mikin piuhaa ok, paitsi jos johtoa liikutteli sai kanavat pätkimään. Tuli kokeiltua eri piuhoilla, koneilla, laitteilla, eri henkilön toimesta ym. ja joka kerta sama vika. Sit on kyl omaa tyhmyyttä etten palauttanut tuotetta, mutta se headsetin pahvipaketti repes avatessa. Kysyin jimmsistä miten tehdään ja sanoivat et rma ilman muuta. Laitoin headsetin sinne ja muutaman viikon jälkee aloin kyselee perään niin sanoivat että vikaa ei saada toistettua ja vähä vaille 50€ turhasta pitäs heille maksaa. Tämän jälkeen vaihdeltiin kymmenkunta viestiä (jimssihän vastaa kerran päivässä ja sekin aamuyöllä sähköpostiin) Lopputulemana se että kauppa peruuntui MUTTA, veloittivat sen tarkastusmaksun ja pahvilootan hinnan kuitenkin.
 
Paljon on tullut Jimmsiltä tilattua, mutta nyt perseilevät kunnolla niin katsotaan loppuuko asiakkuus tähän.
Itselleni tuli väärä tuote, siis ihan eri kun mitä olin tilannut. Samassa tilauksessa oli tullut muutakin tavaraa mitkä olin ottanut käyttöön heti, mutta tuokyseinen tuote joli jäänyt odottamaan sopivaa käyttöönotto hetkeä pahvilaatikon pohjalle. Vasta kun se piti ottaa käyttöön, huomasin tuon virheen. Olin saanut kalliimman tuotteen kuin mitä tilannut.
Ilmoitin tästä spostilla heti kun tilanteen huomasin, mutta siitä alkoi aspan sähköpostittelu, missä pyydeltiin valokuvia väärästä tuotteesta jne. Kun vinkkasin, että voisin kelpuuttaa tämän vääränkin tuotteen niin lisälaskua tarjottiin heti. Kun sanoin palauttavani ja haluavani rahani takaisin, muistuteltiin tuon RMA prosessin ehdoista yms.
Nyt kun siis jouduin usean emailin jälkeen tuon RMA lapun tekemään, niin palattiin ruutuun yksi ja nyt tuli pyyntö lähettää jälleen valokuvia siitä väärästä tuotteesta... voi v..tu sanon minä,. .. wish myyjät haluavat kuvan saamattomasta tuotteesta, samaan suuntaanko se Jimms kehittyy näillä kuva pyynnöillään.
 
Paljon on tullut Jimmsiltä tilattua, mutta nyt perseilevät kunnolla niin katsotaan loppuuko asiakkuus tähän.
Itselleni tuli väärä tuote, siis ihan eri kun mitä olin tilannut. Samassa tilauksessa oli tullut muutakin tavaraa mitkä olin ottanut käyttöön heti, mutta tuokyseinen tuote joli jäänyt odottamaan sopivaa käyttöönotto hetkeä pahvilaatikon pohjalle. Vasta kun se piti ottaa käyttöön, huomasin tuon virheen. Olin saanut kalliimman tuotteen kuin mitä tilannut.
Ilmoitin tästä spostilla heti kun tilanteen huomasin, mutta siitä alkoi aspan sähköpostittelu, missä pyydeltiin valokuvia väärästä tuotteesta jne. Kun vinkkasin, että voisin kelpuuttaa tämän vääränkin tuotteen niin lisälaskua tarjottiin heti. Kun sanoin palauttavani ja haluavani rahani takaisin, muistuteltiin tuon RMA prosessin ehdoista yms.
Nyt kun siis jouduin usean emailin jälkeen tuon RMA lapun tekemään, niin palattiin ruutuun yksi ja nyt tuli pyyntö lähettää jälleen valokuvia siitä väärästä tuotteesta... voi v..tu sanon minä,. .. wish myyjät haluavat kuvan saamattomasta tuotteesta, samaan suuntaanko se Jimms kehittyy näillä kuva pyynnöillään.

Miksi laitoit sähköpostia jos kalliimmalle tuotteellekkin oli tarvetta? Jospa ne asiat selviäis, mutta eihän tuo nyt kovin katastrofaaliselta kuulosta.
 
Nyt kun siis jouduin usean emailin jälkeen tuon RMA lapun tekemään, niin palattiin ruutuun yksi ja nyt tuli pyyntö lähettää jälleen valokuvia siitä väärästä tuotteesta...
No eikö tuo ratkea kun pidät tuotteen ja lopetat viestittelyn. Jos tuote on suunnilleen sama, mutta esim kiintolevyissä isompi versio, sitä voi pitää korvaavana tuotteena eikä kuluttajan asia tulkita sitä vahingossa lähetetyksi. Tuskin on pokkaa lähteä karhuamaan jos eivät viestien perusteella tahdo edes ymmärtää mistä kyse.
 
Miksi laitoit sähköpostia jos kalliimmalle tuotteellekkin oli tarvetta? Jospa ne asiat selviäis, mutta eihän tuo nyt kovin katastrofaaliselta kuulosta.
EIköhän tuossa ole takana tarve sille mitä on tilannut, moraali ja lisäksi vielä mahdolliset ongelmat takuusta väärin toimitetun tuotteen kanssa. Ihme hölmöilyä kyllä firmalta.

Homma hoituisi kunnialla kun heti olisi vastattu suoraan tyylliin
"Voit lähettää virheellisesti toimitetun tuotteen meille maksutta takaisin asiakaspalautuksena ja lähetämme sinulle tilaamasi tuotteen. Pahoittelemme tapahtunutta" +ehkä vielä pieni korvaus aiheutuneesta vaivasta, vaikkapa muistitikku, hiirimatto taikka karamellejä.
@Jimm's Vastaustani saa vapaasti käyttää, myös ilman lähdeviitettä ;)

Edit. Kerrotaan nyt oma kokemukseni aikanaan IT myymälävastaavana toimiessani. Tilasin 2kpl ergonimisia pystyhiiriä asiakkaalle, sisäänostohinta oli ehkä n.50€/kpl tms. Kuten yleensä, tilaus ja toimitus oli suoraan tukkurilta liikkeeseen, mutta sieltä tulikin 2 laatikkoa hiiriä(15kpl/ltk) eikä 2 kpl. Arviolta siis n. 1400€ edestä liikaa tavaraa. Soitin heti tukkuun tunnollisena työntekijänä/asiakkaana, että miten halaisitte nämä ylimääräiset palautettavan. Sieltä vastattiin, että palautatte tietenkin omalla kustannuksellanne -Olin vähän että hä? ja totesin "Onhan tämä yritystoimintaa mutta silti. Jos hiiriä ei maksutta saa liikkumaan sinne, niin sitten ne jäävät tänne.". Seuraavana päivänä rahtikuski haki ylimääräiset yskilöt kuluitta pois, mutta eipä mistään suunnalta kuulunut pahoitteluja tai kiitosta...
Ne on ne kunnolliset ihmiset ja hyvät käytöstavat kun tämän maailman pelastaa, väitän mä :) Ja pisteet @HeadCase :lle oli motiivi mikä vaan :kippis:
 
Viimeksi muokattu:
EIköhän tuossa ole takana tarve sille mitä on tilannut, moraali ja lisäksi vielä mahdolliset ongelmat takuusta väärin toimitetun tuotteen kanssa. Ihme hölmöilyä kyllä firmalta.

Homma hoituisi kunnialla kun heti olisi vastattu suoraan tyylliin
"Voit lähettää virheellisesti toimitetun tuotteen meille maksutta takaisin asiakaspalautuksena ja lähetämme sinulle tilaamasi tuotteen. Pahoittelemme tapahtunutta" +ehkä vielä pieni korvaus aiheutuneesta vaivasta, vaikkapa muistitikku, hiirimatto taikka karamellejä.
Ne on ne kunnolliset ihmiset ja hyvät käytöstavat kun tämän maailman pelastaa, väitän mä :) Ja pisteet @HeadCase :lle oli motiivi mikä vaan :kippis:

Tuo sinun mallivastauksesi oli jotain sellaista mitä itsekin odotin. Laitoin yhdessä spostissani lähes sanasta sanaan samanlaisen esimerkin Jimmsille jo tässä muutama päivä aiemmin :kippis:
Kirjoitin tänne vasta kun tuo toiminta alkoi vaikuttaa jo naurettavalta (tulee itkettävyyden jälkeen).
 
Tuo sinun mallivastauksesi oli jotain sellaista mitä itsekin odotin. Laitoin yhdessä spostissani lähes sanasta sanaan samanlaisen esimerkin Jimmsille jo tässä muutama päivä aiemmin :kippis:
Kirjoitin tänne vasta kun tuo toiminta alkoi vaikuttaa jo naurettavalta (tulee itkettävyyden jälkeen).

Onhan se niin, että kun omaat selkärangan ja teet niin kuin pitäisi, niin ei siitä saa kuin harmia ja lisästressiä itselleen.

Ostellut Jimmsiltä vuosien varrella paljon tavaraa, ja kyllä se asiakaspalvelu on vaan vuosien varrella muuttunut huonompaan suuntaan. Tosin melkein joka firmalla on.
 
Tavallaan ei tule hyvin kiisteltyä mutta koskaan ei varmaan liian myöhäistä aloittaa, eli 29.4 tilasin gigantista aikaisin aamusta Mitsubishin ilmalämpöpumpun, tuli samantien tilauksen seurantakoodit kynnykselle, tilaus toimitetaan 4.5. 8-16. Keskusvarastolla oli tässä vaiheessa reilusti +50.

Iltapäivästä vielä näytti saldoja +5 puolenpäivän jälkeen.

Tilauksen toimitus siirtyi 6.5 8.5, 11.5 ja tänään 11.5 sitten tuli aamulla pahoittelu puhelu gigantilta että tilauksen toimitus viivästynyt, uusi toimitus päivä 14.5 8-16. Korostettiin vielä että ei hätää, tuotetta kyllä on, kaikki ok.

Äsken tuli sitten viesti että valitettavasti tuotetta ei ole saatavilla eikä valmistaja voi sitä meille lähettää. Pumppuja on vielä ainakin 3 liikkeessä saatavilla, näistä ei kuulemma toimitus onnistu.

Korvaava tuotetta tarjottiin +100e hintaan, merkki eri tähän tarjoukseen en tarttunut.

Tilausvahvistus löytyy, ja screenit varastotilanteesta.

Pitääkö tässä tyytyä kohtaloonsa vai mitä?
 
Viimeksi muokattu:
Seuraavanlainen episodi alkamassa:

Pyysin tarjouksen veneestä ja sain tarjouksen sähköpostiin:

Silver Fox BR + Honda 50 samoilla varusteilla netto 19100:- FOXia
löytyy jo kotoa.

Tiedustelin vielä paljonko maksaisi sama vene 60 hv koneella ja sain tiedoksi lisähinnan 580 €.

Hyväksyin tarjoukset ja pyysin toimittamaan tarvittavat paperit maksun suorittamista varten. Papereita ei kuulunut ja pistin viestiä sitten uudestaan. Muutaman päivän hiljaisuuden jälkeen soitin liikkeeseen ja myyjä ilmoitti, että ALV oli hänellä unohtunut ja tiedusteli miten edettäisiin. Lupasin palata asiaan.

Mutta mielestäni verrattain selvä tapaus ja tässä nyt ei sinänsä taida olla kummempia ulospääsyjä myyjäliikkeellä? Itsekin joskus työelämässä tehnyt kuluttajalle alv 0% tarjouksen, enkä sinänsä ole kyllä koskaan oikeastaan edes kehdannut alkaa asiakkaalle narisemaan asiasta, vaan toimittanut tuotteen / palvelun mukisematta.
 
Mutta mielestäni verrattain selvä tapaus ja tässä nyt ei sinänsä taida olla kummempia ulospääsyjä myyjäliikkeellä? Itsekin joskus työelämässä tehnyt kuluttajalle alv 0% tarjouksen, enkä sinänsä ole kyllä koskaan oikeastaan edes kehdannut alkaa asiakkaalle narisemaan asiasta, vaan toimittanut tuotteen / palvelun mukisematta.
Itsekin olen tehnyt ko. virheen ja laskenut alv 0 hinnan vaikka tarjouksen piti sisältää verot. Alv 24 luki kuitenkin tarjouspaperissa, joten myin tuotteen pienellä tappiolla (IT kamoja) ilman rutinoita.

Eikös muuten yleensä näissä hintavirheissä kauppa ole sitova vasta kun tilaaja on saanut tilausvahvistuksen?

Mikäli alvia ei ole eritelty tarjouksessa, niin tuskin tuosta väkisin vääntämällä kauppoihin pääsee. Voihan toki silti olla, että kuluttajana ostaessa "hinnan voi olettaa sisältää alv:n" kaltaista varaumaa käyttämällä voi vaatia kauppaa toteutettavan. Eipä muuta kuin tarkemmin lukemaan keskustelu läpi ja tarvittaessa kuluttajaneuvojan konsultointi.
 
Tavallaan ei tule hyvin kiisteltyä mutta koskaan ei varmaan liian myöhäistä aloittaa, eli 29.4 tilasin gigantista aikaisin aamusta Mitsubishin ilmalämpöpumpun, tuli samantien tilauksen seurantakoodit kynnykselle, tilaus toimitetaan 4.5. 8-16. Keskusvarastolla oli tässä vaiheessa reilusti +50.

Iltapäivästä vielä näytti saldoja +5 puolenpäivän jälkeen.

Tilauksen toimitus siirtyi 6.5 8.5, 11.5 ja tänään 11.5 sitten tuli aamulla pahoittelu puhelu gigantilta että tilauksen toimitus viivästynyt, uusi toimitus päivä 14.5 8-16. Korostettiin vielä että ei hätää, tuotetta kyllä on, kaikki ok.

Äsken tuli sitten viesti että valitettavasti tuotetta ei ole saatavilla eikä valmistaja voi sitä meille lähettää. Pumppuja on vielä ainakin 3 liikkeessä saatavilla, näistä ei kuulemma toimitus onnistu.

Korvaava tuotetta tarjottiin +100e hintaan, merkki eri tähän tarjoukseen en tarttunut.

Tilausvahvistus löytyy, ja screenit varastotilanteesta.

Pitääkö tässä tyytyä kohtaloonsa vai mitä?

Pienen vänkäämisen jälkeen Matkahuollon kuljetuksessa pumppu tarjoushintaan :tup: :cigar2:
 
Tuote: AMD Ryzen 5 2600 (YD2600BBAFBOX)
Hinta: 71,30 € (+ 5,99 € pk)
Kauppa: Dustinhome.fi
Voimassa: Ei tietoa
Linkki: AMD Ryzen 5 2600 W Stealth 3.4GHz Socket AM4 | Dustinhome.fi

Nyt on uusi 169e hinta ilmestynyt ja ei saatavilla status. Saas nähä kuinka tilauksien käy (eiköhän ne peruta).
Alennus oli siis -58%. Väittäisin, että jos tuosta muutaman kerran ölähtää, niin prossun tulee saamaan. Vaikka alennus on vähintäänkin kohtuullinen, niin verkkokaupassahan kuluttajan pitää pystyä luottamaan annetun hinnan oikeellisuuteen. Varsinkin, kun tuolla on tuotakin alennusprosenttia kovempia kampanjoita käynnissä.
 
Viimeksi muokattu:
Alennus oli siis -58%. Väittäisin, että jos tuosta muutaman kerran ölähtää, niin prossun tulee saamaan, sillä vaikka alennus on vähintäänkin kohtuullinen, niin verkkokaupassahan kuluttajan pitää pystyä luottamaan annetun hinnan oikeellisuuteen. Varsinkin, kun tuolla on tuotakin alennusprosenttia kovempia kampanjoita käynnissä.
Ja jos tuotteen hintakehitystä vähän seuraisi on kyllä kumma jos tuote olisi ollut tarkoitus palata samoihin hintaluokkiin kuten samoihin aikoihin vuosi sitten.
 
"Hei,
Tilausnumero:

Olemme teihin yhteydessä, sillä tilaamallanne tuotteella 5011072044 - AMD RYZEN 5 2600 3.9GHZ 19MB AM4 WRAITH STEALTH on ollut hintavirhe tilausta tehdessänne. Tästä syystä johtuen tilauksenne perutaan. Jos haluatte ostaa tämän tuotteen normaalihintaan, voitte tehdä uuden tilauksen tai olla yhteydessä meihin.
Pahoittelemme tapahtunutta ja toivomme, että tästä ei aiheutunut teille liikaa vaivaa.

Ystävällisin terveisin,
Dustin"
 
Olemme teihin yhteydessä, sillä tilaamallanne tuotteella 5011072044 - AMD RYZEN 5 2600 3.9GHZ 19MB AM4 WRAITH STEALTH on ollut hintavirhe tilausta tehdessänne. Tästä syystä johtuen tilauksenne perutaan. Jos haluatte ostaa tämän tuotteen normaalihintaan, voitte tehdä uuden tilauksen tai olla yhteydessä meihin.
Pahoittelemme tapahtunutta ja toivomme, että tästä ei aiheutunut teille liikaa vaivaa.

Ystävällisin terveisin,
Dustin

No kukas koittaa asianajajalla pelottelua?
 
Hohhoijaa jotenkin jaksoi uskoa että lähettäisi, lueskelin kylläkin asiasta joltakin tanskalaiselta foorumilta ja ilmeisesti kaikkien pohjoismaiden Dustineilla ollut saman tyylistä alennusta ja hyvin skeptisiä oltiin sielläkin. Olivat kuulemma soitelleetkin Dustinille mutta asiakaspalvelu oli sanonut vaan en tiedä tyyppisiä vastauksia ja sanoneet että lähetys on epävarma. Noh tätä oli kiva odotella se muutama päivää ja tehdä käyttäjätunnukset kauppaan jota en käytä muuten ikinä. Alennus oli erittäin kova mutta on sitä saman ellei paremmankin luokan tarjouksia nähty poistomyynneissä joten en ainakaan itse olettanut tätä heti miksikään hintavirheeksi ja "laittanut lottoa vetämään". Eipä jäänyt hyvä maku koko puljusta.
 
Itsekin hintavirhe-prossun tilanneenna mietinkin... Onko koittanut aika laittaa uusi kuluttajariitalautakunta keissi vireille? t. Komplettin hintavirhe-soundbarin tyytyväinen omistaja :kahvi:
 
Ilmaisten pleikkareiden tilaukset on peruttu;
"Valitettavasti olit poistanut tilaukselta Sony PlayStation 4 (PS4) 1 TB PRO + 2 PELIÄ pakettituotteet, joten tällä tilauksella ei ole toimitettavaa"

edit. Erikoista kuitenkin että yhdestä hinnoitteluvirheestä on perustettu oma lanka :think:
Ketjusta PS4 Pro ilmaiseksi VPD:ltä

Edit.Pisteet kaupalle, sillä kysyivät kuitenkin asiallisesti toimittavatko joka tapauksessa muut maksulliset/tilatut tuotteet
 
Taitaa olla melko turhaa pelotella millään, kun ihmiset huutelevat täällä "Vaikuttaa olevan hintavirhe, mutta tilaan silti". Dustinilla kun tajuavat katsoa mistä tilausten liikenne on saapunut ja selaavat tätä ketjua, ei jää kovin epäselväksi uskoiko tilaaja hinnan olevan aidosti alennus.
Dustinin mielipiteellä ei ole sinällään merkitystä, vaikka täällä ei olisi viestin viestiä, tottakai he väittävät hintavirheen olleen selkeästi näettävissä. Yksittäisten henkilöiden huutelu keskustelufoorumilla ei pitäisi vaikuttaa yleiseen näkemykseen onko kyseessä ollut selkeä hintavirhe kuluttajalle. Omasta mielestä ei, luulin vain hyväksi poistomyynti tarjoukseksi.
 
Dustinin mielipiteellä ei ole sinällään merkitystä, vaikka täällä ei olisi viestin viestiä, tottakai he väittävät hintavirheen olleen selkeästi näettävissä. Yksittäisten henkilöiden huutelu keskustelufoorumilla ei pitäisi vaikuttaa yleiseen näkemykseen onko kyseessä ollut selkeä hintavirhe kuluttajalle. Omasta mielestä ei, luulin vain hyväksi poistomyynti tarjoukseksi.
Ei mitenkään räikeä hintavirhe, 10€ kuulostaisi hintavirheeltä.
 
Olemme teihin yhteydessä, sillä tilaamallanne tuotteella 5011072044 - AMD RYZEN 5 2600 3.9GHZ 19MB AM4 WRAITH STEALTH on ollut hintavirhe tilausta tehdessänne. Tästä syystä johtuen tilauksenne perutaan. Jos haluatte ostaa tämän tuotteen normaalihintaan, voitte tehdä uuden tilauksen tai olla yhteydessä meihin.
Pahoittelemme tapahtunutta ja toivomme, että tästä ei aiheutunut teille liikaa vaivaa.

Ystävällisin terveisin,
Dustin
Uskoin tämän kyllä aidosti olevan alennus. On muiden maiden putiikeissa tuollaisia tyhjennysmyyntejä nähty ja tännehän samat käytännöt ajan kanssa valuvat.

Prosessori on ollut markkinoilla jo yli 2 vuotta, ja tyypillisesti mallit poistuvat myynnistä kolmessa. Kun alennusprosenttikaan ei ollut mikään älytön, niin kyllä tässä mahdollisuuksia kuluttajariitalautakunnassa olisi, vähemmänkin selviä on ratkaistu kuluttajan eduksi:
Lego-tuotteen hintavirhe verkkokaupassa - Kuluttajariitalautakunta

Dustinin myyntiehdoissa lukee, että noudattavat Kuluttajariitalautakunnan suosituksia.
Ongelmana tietysti on 1v 4kk ostosta lautakunnan päätökseen, minkähän arvoinen se Ryzeni silloin on?
 
Hyväksyin tarjoukset ja pyysin toimittamaan tarvittavat paperit maksun suorittamista varten. Papereita ei kuulunut ja pistin viestiä sitten uudestaan. Muutaman päivän hiljaisuuden jälkeen soitin liikkeeseen ja myyjä ilmoitti, että ALV oli hänellä unohtunut ja tiedusteli miten edettäisiin. Lupasin palata asiaan.
Omaan vene-caseeni tilannepäivitys:

Soitin kuluttajaneuvontaan ja heidän näkemyksensä myyjäliikkeen tulee yksiselitteisesti noudattaa syntynyttä sopimusta, koska hyväksytty tarjous on yksilöity ja eivät voi vedota hintavirheeseenkään. Muotoilin liikkeelle asiallisen viestin, jossa vaadin saamiani tarjouksia noudatettavaksi ja pyysin heitä jälleen toimittamaan tarvittavat tositteet maksun suorittamista varten ja ilmoittamaan milloin vene tarjouksen mukaisesti varusteltuna on noudettavissa.

Henkisesti olen varautunut, että liikkeestä ei taaskaan kuulu mitään, niin kai se pitää pistää verikoira (juristi) asialle sitten tulevalla viikolla.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin hintavirhe-prossun tilanneenna mietinkin... Onko koittanut aika laittaa uusi kuluttajariitalautakunta keissi vireille? t. Komplettin hintavirhe-soundbarin tyytyväinen omistaja :kahvi:
itsekkin olin ostanut tuon halvan ryzen 2600 dustinilta.
Itse laitoin jo kuluttajaneuvontaan viestiä. Ja tämän jälkeen tarvittaessa kuluttajariitalautakuntaan. Luin että tämä asia on hyvä kierrättää kuluttajaneuvonnan kautta, ennen kuin tekee valituksen kuluttajariitalautakuntaan. Itse ainakin vien tämän periaatteen vuoksi niin pitkälle kuin halvalla saa vietyä. Asianajajan hankkiminen tuskin tulee edes harkinnan asteelle. Sen verran hyviä ovat tuossa laillisessa ryöstössä.
 
Ottaako tuo peruskuluttajaneuvoja kantaa ruotsalaiseen (Kitchentime.fi) yritykseen ollenkaan? Suomalainen y-tunnus kyllä löytyy 2716106-6
Peruivat yhden tilauksen "Käännösvirheeseen vedoten" 26€ pomppasi 36€, en kyllä tiedä miten käännösvirheellä tuollaisen saa aikaan, mutta se nyt ei ole se pointti :)
Ei ollut perus cdonin kruunut suoraan euroiksi.
 
Ottaako tuo peruskuluttajaneuvoja kantaa ruotsalaiseen (Kitchentime.fi) yritykseen ollenkaan? Suomalainen y-tunnus kyllä löytyy 2716106-6
Peruivat yhden tilauksen "Käännösvirheeseen vedoten" 26€ pomppasi 36€, en kyllä tiedä miten käännösvirheellä tuollaisen saa aikaan, mutta se nyt ei ole se pointti :)
Ei ollut perus cdonin kruunut suoraan euroiksi.
Jos niillä on suomalainen y-tunnus niin miksi ei. Jos taas kyse ulkomaan kaupasta niin voi mennä eu:n vastaavan hommiksi.
 
Kyselin Dustinilta, että miten voitte perua 2600:n tilauksen noin vaan. Tähän vetoavat:

”Kun tilaus on tehty, asiakkaalle lähetetään “Kiitos tilauksestasi” -vastaanottovahvistus sähköpostitse. Tämä vastaanottovahvistus sisältää tietoa tilauksen sisällöstä. Siinä yhteydessä, kun tilaus lähetetään Dustinin varastosta, asiakas saa sähköpostitse tilausvahvistuksen ”Tilauksesi on matkalla.” Sitova sopimus syntyy, kun tilaus vahvistetaan asiakkaalle.”

Ei kai se ihan nyt näin mene, jos esim rahatkin lähtee tilatessa?
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista toimintaa dustinilta. Eilen ilmoittivat peruneensa tilauksen, tilauksessa oli r5 2600 + emo. Tänään tuli viesti, että emo on lähetetty vaikka aikaisemmassa viestissä kerrottiin tilauksen olevan peruttu...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 289
Viestejä
4 486 425
Jäsenet
74 133
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom