Kirjoitellaas tänne omat kokemukset varoittavana esimerkkinä niin osaatte sit tehdä paremmin itse. Ostin AEG:n kuivaavan pesukoneen Gigantin myymälästä ja se onneton alkoi bugailemaan kosketusnäytön osalta. Ottaa virhepainalluksia sopivan satunnaisesti niin että vikaa ei voi muutaman minuutin ihmettelyllä todeta (ellei käy järkyttävä tuuri). Konetta korjailtiin muutama kerta ja joka kerta se oli työn ja tuskan takana saada huolto tilattua, koska AEG:n aspa niin kuormitettu, että unohtivat tehdä huoltopyynnön. Vaati siis monta soittoa muistutella heitä ennen kuin tekivät huoltopyynnön.
Tätä kun jatkui 5 korjauskertaa ja puolisen vuotta, niin alkoi vähän kyllästyttää ja soitin Gigantin asiakaspalveluun, josta osasivat kertoa että tuohan olisi pitänyt vaihtaa uuteen kolmannen korjauskerran jälkeen. No kiva, pyysin että vaihtavat. Selvisi että Gigantin asiakaspalvelu ei voi tehdä mitään, koska olen ostanut sen liikkeestä --> pitää soittaa liikkeeseen. No sinnehän ei ole suoraa numeroa vaan kaikki piti tehdä aina soittamalla Gigantin asiakaspalveluun ja pyytämällä tekemään soittopyyntö kyseiseen Giganttiin, mistä laittaan ostin. Vähän työlästä. Liikkestä sanoivat kuitenkin, että laite vaihdetaan whoop whoop! Tää oli kuitenkin vaan mainos ja kun huolto tuli paikalle heillä ei ollut uusi kone mukana, vaan jälleen varaosa.
Tässä kohtaa otin kuluttajaneuvontaan yhteyttä ja koitettiin heidän kanssaa saada laite vaihdettua tai kauppa purettua. Gigantti vissin tästä ärsyyntyi ja pyyhkivät kuluttajaneuvonnan ohjeilla persettä, väittävät ettei kone koskaan ole ollut rikki ja että huoltokäynnit eivät ole olleet korjauskäyntejä joten konetta ei vaihdeta. Kuulemma asentajan olisi pitänyt todeta vika, mutta tätä ei kyllä yksikään asentaja koskaan mulle sanonut. Olisi se mun puolesta saanut istua koneen edessä muutaman 6 tunnin pesuohjelman läpi odottamassa että kone alkaa bugittaa En myöskään ikinä nähnyt huoltoraportteja, joten en tiedä mitä niissä lukee, mutta ilmeisesti se ei ole sitten olevinaan korjauskerta jos koneeseen vaihdetaan osaa(?). 8kk tätä nyt koittanut saada hoidettua, mutta kisaväsymys vaivaa jo niin paljon, että tein vakuutusyhtiöön korvaushakemuksen ja kärrään laitteen kaatikselle kuhan tuo menee läpi.
Tehkää siis mua paremmin ja..
- Ottakaa kuluttajaneuvontaan yhteyttä heti kun asiat alkaa mennä vaikeeksi, mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään!
- Kaikki kommunikointi kirjallisena.
- Ostakaa nettikaupasta, koska siellä on oikea koulutettu asiakaspalvelu vs. elämäänsä kyllästyneet myyjät.
- Ostakaa sellaista merkkiä, jolla on todistetusti toimiva tuki.
Ylipäätään se ensimmäinen yhteydenottotaho virheen sattuessa pitäisi olla se tavaran myyjä. Nythän skippasit alkuun Gigantin kokonaan eikä heillä ole ollut edes mahdollisuutta hoitaa asiaa kuten pitäisi.
Mutta ihmeelliseltä vaikuttaa kyllä jos sitä uutta tavaraa ei tule tilalle sen Gigantinkaan "korjaajan" jäljiltä jos ongelma jatkuu.