• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Vieläkö voi viedä kuluttajariitalautakunnalle tuon Komplettkin keissin soundbarista kun en aikanaan vienyt ja varsinkaan kun saanut edes hyvitysalennuskoodilla tilattua tuotettakaan ennen kuin sulkivat Suomen verkkokauppansa? ;)

Elisalta soiteltiin perjantaina M509DA:sta, kun KKV:sta oli kyselty, että mitä ihmettä touhuatte. Pari tuntia ennen puhelua joku toinen laittoi Elisan asiakaspalvelusta sähköpostia että jos Vivobook 14 tai 50 euroa alennusta ei kelpaa niin voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan niin tarvittaessa he ottavat Elisaan yhteyttä. Hyvin kuvaa kyllä Elisan toimintaa miten vähän sinnepäin tätä asiaa hoidettiin.
 
Niinhän se komplettkin sanoi että tekee 200k tappiot,jos myy ne soundbarit 250€. Mutta toimitti sitten kuitenkin.

Varmaan olisivat voineetkin tehdä 200k€ tappiot jos olisivat kaikille toimittaneet. Todellisuudessa kun toimittivat vain asiasta KKV:n kautta tapelleille niin hyvässä lykyssä noita soundbareja myytiin tuohon hintaan lopulta ehkä 10-20kpl.

Suomen Kuvalehdessä oli ihan mielenkiintoinen artikkeli mm. siitä CDONin tapauksesta (Suuri verkkokauppa myi elektroniikkaa rajulla Black Friday -alennuksella ja yritti perua kaupat – asiakkaiden sinnikkyys kannatti - Suomenkuvalehti.fi). Tuon artikkelin mukaan niitä Acerin X34 näyttöjäkin toimitettiin lopulta n. 10 kappaletta (ulkomuistista heitetty arvio, tuossa artikkelissa nyt joku tilauslukko mitä ei aiemmin ollut). Hyvin harvat loppupeleissä vievät noita asioita eteenpäin ja osittain tuonkin takia varmasti niitä KKV:n päätöksiä lopulta kuunnellaan, tuskin tuotteen toimittaminen muutamalle ihmiselle aiheuttaa niin suuria tappiota että kannattaa sinne mustalle listalle mennä.
 
Oulussa, Valkean Clasun myyjä oli näin sanonut. 3000 ihmistä.

Täytyy myöntää etten odottanut 3000 ihmisen tehneen tilausta koodeja ketjuttaen. Summa on moninkertainen jos lasketaan tilauksia, esim itse tein niitä 7 joista sain 6.
On toki mahdollista, että Clasu maksoi kalliit oppirahat. Jotenkin silti epäilen sitä, koska päätös jättää perumatta tilaukset kesti päivän tai kaksi.
 
Täytyy myöntää etten odottanut 3000 ihmisen tehneen tilausta koodeja ketjuttaen. Summa on moninkertainen jos lasketaan tilauksia, esim itse tein niitä 7 joista sain 6.
On toki mahdollista, että Clasu maksoi kalliit oppirahat. Jotenkin silti epäilen sitä, koska päätös jättää perumatta tilaukset kesti päivän tai kaksi.

Minulle puhuttiin "melkein 3000:sta".
 
Joko joku on saanut Sony HT-ST5000?

Itse tein keissin kuluttajariitalautakuntaan aikoinaan heti, mutta en ollut vastannut heidän kuvakaappauskyselyyn niin keissi jäi kellumaan. Kun täältä sitten kantautui viestiä että ovat voittaneet keissin, niin pistin äkkiä kuvakaappaukset ja muutama päivä sitten tuli mullekkin viestiä että voitin keissin. Nyt sitten tuli komplett.se viestiä missä kyselivät osoitetta.

Kyllä vein prosessin loppuun.

Ton mukaan vain muistelin,mutta sori off topic.
 
Niinhän se komplettkin sanoi että tekee 200k tappiot,jos myy ne soundbarit 250€. Mutta toimitti sitten kuitenkin.
SULJETTU
kfi_finlandfinish_q418_frontbrd.png

Joku tietty väittää ettei tuollaisilla tempauksilla ollut mitään tekemistä sen kanssa että komplett päätti vetäytyä suomen markkinoilta. Tai kuten mikrobitti asian uutisessaan ilmaisi "Huolimatta lukuisista tarjouskampanjoista Suomen liiketoimintaa ei ilmeisesti saatu vuoden aikana kannattamaan toivotulla tasolla."
 
SULJETTU
kfi_finlandfinish_q418_frontbrd.png

Joku tietty väittää ettei tuollaisilla tempauksilla ollut mitään tekemistä sen kanssa että komplett päätti vetäytyä suomen markkinoilta. Tai kuten mikrobitti asian uutisessaan ilmaisi "Huolimatta lukuisista tarjouskampanjoista Suomen liiketoimintaa ei ilmeisesti saatu vuoden aikana kannattamaan toivotulla tasolla."
No ei varmasti ainakaan soundbar-gatella ollut mitään tekemistä asian kanssa kun "tappiot" realisoituvat vasta alkuvuodesta 2019. Vai oliko Kompletilla muitakin tarjousmokia?
 
No ei varmasti ainakaan soundbar-gatella ollut mitään tekemistä asian kanssa kun "tappiot" realisoituvat vasta alkuvuodesta 2019. Vai oliko Kompletilla muitakin tarjousmokia?

Kyllä se aika moneen kertaan myi mm. powereita alehintaan (ainakin coolermasteria ja fractal desingia), myös koteloita ja cuulereita oli sikahalvalla. Tuskin se sounbargate sitä Suomesta lopetti.Tuli tuolta monta näytönohjainta ostettua ihan normihintaan. Eli oikeastikin hyviä tarjouksiakin oli. Ei tainnut vaan riittää.
 
Suomessa on aika paljon hinta tietoisia ihmisiä nykyään varsinkin elektroniikasa, niin sen takia noilla kauppiailla on aika kusiset oltavat Suomessa nykyään.
 
Noni vihdoin mäkin sain clasun tilauksen ulos liikkeestä. Chatin kautta kyselin että missä se lähetys menee perjantaina ja vastaus oli 3-6 arkipäivää noissa menee, kyllä se sieltä tulee. Tänään kysäsin uudelleen chatissa että oliskoha se mahdollista ennen joulua noutaa, johon tälläkertaa vastattiin että se tilaus onki nyt peruttu. Kerroin että mulla on tilausvahvistukset ja tilauksen lähetys sähköposti tullut. Aspa sanoi tähän sitten että hae liikkeestä se tilaus alkuperäisen tilausvahvistuksen hinnalla. Sieltähän se kokotilaus rahtikirjoineen löytyi kassalta.
 
Kävin tänään hakemassa klasusta jo kertaalleen perutun tilauksen,kun luulin että edellisestä lähetyksestä puuttunut puukkosaha saapuisi. Ihmetys oli suuri,kun tulikin pieni paketti,jossa oli partakone ja otsalamppu.Aika sekavaa,kun juuri ilmoitin klarnalle,etteivät eräätyneet tavarat ole saapuneet.
 
Case Elisa, soitin tänään aspaan pitkästä aikaa että missäs läppärini viipyy. Pitkän puhelun jälkeen minulle tarjottiin VivoBook 14:ta ja saatteeksi tuli alla oleva sähköposti:

Hei ---!

Keskustelimme hetki sitten puhelimitse ja lupasin laittaa sinulle kirjalliset tiedot laitteesta jota suosittelemme Asus M905 tilalle. Valitettavasti emme saa enää laitevalmistaja M509DA laitteita, mutta saimme Asukselta asiakkaillemme korvaavaksi tuotteeksi Asus VivoBook 14.

Asus VivoBook 14? on pienempi kuin alkuperäinen M509 (15,6?) mutta siinä on parempi näyttö, tuplasti enemmän tallennustilaa, se on pienempi ja kevyempi ja lisäksi yhteensopiva sähköisen ylioppilaskirjoitukseen (Digabi testattu).

Tässä vielä teknisistä ominaisuuksista ero:

Näyttö:
M509DA 15.6? FHD
X411 14? FHD IPS, (IPS näyttö on parempi kuin normaali paneeli)

Tallennustila:
M509DA 256Gt
X411 512Gt (eli tuplasti enemmän)

Käyttömuisti:
8Gt molemmissa eli ei eroa

Prosessori:
M509DA AMD Quad Core R5-3500U Processor, 2.1 GHz (2M Cache, up to 3.7 GHz)
X411 - AMD QC A series A12-9720P (2,7-3,6 GHz) (perusnopeus suurempi, kellotuksessa 0,1 hitaampi mutta tämä vaatii jo käyttäjää tekemään sen eikä ole vaikuttava asia)

Näyttöohjain:
M509DA AMD Radeon 8
X411 AMD Radeon 7 (ei suurempaa eroa näissä kahdessa)

Mitat:
M509DA
36.0(W) x 23.5(D) x 2.29(H) cm
1.9kg

X411
32,6 x 22,6 x 2,04 cm
1,43 kg

Tarjoamme korvaavana laitteena Asus VivoBook 14? samaan hintaan kuin M509DA laitteen eli 299 ?.


Pahoitteluni että tästä on aiheutunut sinulle harmia. Toivottavasti tämä korvaava laite olisi teille myöskin sopiva.
 
Case Elisa, soitin tänään aspaan pitkästä aikaa että missäs läppärini viipyy. Pitkän puhelun jälkeen minulle tarjottiin VivoBook 14:ta ja saatteeksi tuli alla oleva sähköposti:

Hei ---!

Keskustelimme hetki sitten puhelimitse ja lupasin laittaa sinulle kirjalliset tiedot laitteesta jota suosittelemme Asus M905 tilalle. Valitettavasti emme saa enää laitevalmistaja M509DA laitteita, mutta saimme Asukselta asiakkaillemme korvaavaksi tuotteeksi Asus VivoBook 14.

Asus VivoBook 14? on pienempi kuin alkuperäinen M509 (15,6?) mutta siinä on parempi näyttö, tuplasti enemmän tallennustilaa, se on pienempi ja kevyempi ja lisäksi yhteensopiva sähköisen ylioppilaskirjoitukseen (Digabi testattu).

Tässä vielä teknisistä ominaisuuksista ero:

Näyttö:
M509DA 15.6? FHD
X411 14? FHD IPS, (IPS näyttö on parempi kuin normaali paneeli)

Tallennustila:
M509DA 256Gt
X411 512Gt (eli tuplasti enemmän)

Käyttömuisti:
8Gt molemmissa eli ei eroa

Prosessori:
M509DA AMD Quad Core R5-3500U Processor, 2.1 GHz (2M Cache, up to 3.7 GHz)
X411 - AMD QC A series A12-9720P (2,7-3,6 GHz) (perusnopeus suurempi, kellotuksessa 0,1 hitaampi mutta tämä vaatii jo käyttäjää tekemään sen eikä ole vaikuttava asia)

Näyttöohjain:
M509DA AMD Radeon 8
X411 AMD Radeon 7 (ei suurempaa eroa näissä kahdessa)

Mitat:
M509DA
36.0(W) x 23.5(D) x 2.29(H) cm
1.9kg

X411
32,6 x 22,6 x 2,04 cm
1,43 kg

Tarjoamme korvaavana laitteena Asus VivoBook 14? samaan hintaan kuin M509DA laitteen eli 299 ?.


Pahoitteluni että tästä on aiheutunut sinulle harmia. Toivottavasti tämä korvaava laite olisi teille myöskin sopiva.
Hienosti kyllä koittavat aivan surkeaa prossua (A12-9720P) esittää saman tehoisena kuin tuo 3500U.
 
Case Elisa, soitin tänään aspaan pitkästä aikaa että missäs läppärini viipyy. Pitkän puhelun jälkeen minulle tarjottiin VivoBook 14:ta ja saatteeksi tuli alla oleva sähköposti:
...

Elisa sanoi:
VivoBook 14 on se virallinen korvaava tuote ja mitää muuta ei tulisi tarjota korvaavana tuotteena.

Tuollaisen viestin tiivistettynä sain itse kun kysyin muita mahdollisia korvaavia tuotteita. Aloin olla suhteellisen vittuuntunut niin tein KKV:lle pyyntöä samalla kun selvittelin Elisan kanssa asiaa. KKV:stä oltiin yhteydessä Elisaan ja yllättäen heiltä löytyikin 512GB-mallia minkä lähettivät minulle. Elisan puolelta ensimmäinen joka pahoitteli koko asiaa oli tämän KKV:n yhteydenoton jälkeen asian hoitanut henkilö, joka hoiti todella ystävällisesti asian loppuun.

Elisalta taidettiin mainita, että jos ei ole tyytyväinen Vivobook 14 niin kannattaa olka yhteydessä kuluttajaneuvojaan josta sitten tarvittaessa ollaan heihin yhteydessä. Joten KKV:lle viestiä, jos haluaa asian etenevän.
 
Olipas Elisan toiminta asian suhteen niin ala-arvoista, että päätinkin tänään perua heille tekemäni 1300€ tilauksen ja noutaa sen muualta.
Tämähän Elisalle käy. Ei heitä kiinnosta yhden asiakkaan menettäminen pätkääkään, eikä edes kaikkien läppärin tilanneiden. Siksi just pitäisi jokaisen pitää puoliansa.
 
Case Elisa, soitin tänään aspaan pitkästä aikaa että missäs läppärini viipyy. Pitkän puhelun jälkeen minulle tarjottiin VivoBook 14:ta ja saatteeksi tuli alla oleva sähköposti...

Prosessori:
M509DA AMD Quad Core R5-3500U Processor, 2.1 GHz (2M Cache, up to 3.7 GHz)
X411 - AMD QC A series A12-9720P (2,7-3,6 GHz) (perusnopeus suurempi, kellotuksessa 0,1 hitaampi mutta tämä vaatii jo käyttäjää tekemään sen eikä ole vaikuttava asia)

Näyttöohjain:
M509DA AMD Radeon 8
X411 AMD Radeon 7 (ei suurempaa eroa näissä kahdessa)

Tulee ihan Gigantin ynnämuiden pakettikonemyyjien valehtelut mieleen tilanteissa, joissa saavat käsiinsä tietokoneista tietämättömän asiakkaan. Varsin vastenmielistä toimintaa.
 
Tulee ihan Gigantin ynnämuiden pakettikonemyyjien valehtelut mieleen tilanteissa, joissa saavat käsiinsä tietokoneista tietämättömän asiakkaan. Varsin vastenmielistä toimintaa.

Vaihtoehtoisesti tällaisten liikkeiden myyjät eivät yksinkertaisesti ymmärrä tietokoneiden teknisiä ominaisuuksia ja rautaa, kun kyseessä ei ole mikään alaan erikoistunut liike kuten vaikkapa Jimms on. En yhtään ihmettelisi jos vähemmän tietokoneista tietävä kuvittelisi kellotaajuuksien kertovan suoraan prossun tehokkuudesta. Monesti ytimet ja threadit noiden kellotaajuuksien päälle lisättynä tuntuvat menevän jo yli ymmärryksen.
 
Clas ohlson sai toimitettua laskun jo viikkositten, tavara tulee joskus kun se annetaan luovutettavaksi.
Saa nähdä onko tuloksena pelkkä lasku.
 
Ihan jees, mun tili oli ilmeisesti poistettu kokonaan Clas Ohlsonilta.
Yritin luoda samalla postilaatikolla uuden tilin, niin meni läpi :D

Muuten mitään väliä, mutta oli yksi aikaisempikin tilaus siellä..

Itsellä täysin sama homma, hävisi nyt johonkin joulupyhien aikana.

"Tiliä ei tosiaan ole enää jäljellä. Tilaukset kyllä löytävät tilausnumeroilla mutta yhteystiedot on kaikki anonymisoitu.
Pahoittelut tästä aiheutuneesta vaivasta."
 
Mulle soittivat Elisasta tänä aamuna töihin. En ehtiny vastaamaan. Soitin hetken päästä perään, eri tyyppi vastasi. Katsoi mun keissin läpi ja totesi, että voimme tarjota M509DA teille hintaan 299? Totesin että kiitos, pistä tulemaan.
Saas nähä mikä versio sieltä nyt sit tulee?
Olen usean eri viestimen ja tekniikan kautta yrittänyt tapella kauppoja maaliin, jokainen sähköposti vastaus Elisalta on tarjonnut 50€ hyvitystä tai sitä Vivobookia. Olen jokaiseen vastannut kieltävästi ja vedonnut tasavertaisuuteen ja alkuperäiseen myynti-ilmoitukseen.
Vihdoin sit tänään lopettivat vedättämisen ja lähettävät ton koneen.
On kyllä soppa?!

Vieläkö moni odottelee omaansa?

Tänään (tai siis eilen) vihdoin saapui tämä Elisa-gate läppäri kotiin. Asentelin lapselle valmiiksi ja kokeilen tässä nyt tätä käyttöä.

Kone joka tuli oli juuri tuo BF-mainoksessa mainittu m509da-ej024t, 512Gb SSD, ilman taustavaloa näppäimissä(mikä olisi tosi kiva ominaisuus). Tämä kone toimii mielestäni ihan hyvin. Sylissä viileä, eikä huuda/pöhise liikoja nettisurffaus käytössä.
Näyttö on aika kehno. Katselukulmat on oltava juuri kohdillaan, että saa kontrastin ja värit toimimaan. Toisaalta kone tulee lapsen koulukäyttöön, niin minunhan ei tarvisekaan tästä tykätä;)
Tällä hetkellä on sellainen olo, että on saanut rahoilleen vastinetta.
Kannatti taistella Elisan kanssa ja pysyä tiukkana, vaikka he sinnikkäästi tarjosivat vain 50e lahjakorttia tai sitä 14" Vivobookia.

Tsemppiä kaikille, jotka vielä(kin) taistelevat. Älkää luovuttako!!
 
Toimiiko Kasuplanin ja CompuSatin kanssa palautuskäytännöt monitoreissa jouhevasti ja joutuuko niille selitellä palautuksen syitä?
 
Edit: Ilmeisesti määräalennukset saattavat toimiakin vielä.



Tokmannilla taitaa olla positiivinen bugi hinnoittelussa. Jos on tarjous n kpl x eurolla, esim. 5 kpl / 9,90 euroa, niin tuotteita voi laittaa ostoskoriin 1 vähemmän (9kpl) kuin 2x setti (10kpl) samaan hintaan kuin 1x setti (5kpl) eli 9,90 euroa. Sekavaa? Ehkä kuvat aukaisee paremmin tilannetta:

2 x 5 = 10 vessapaprua:

5E67B228-6ADF-4A63-8F32-C58E081A1502.jpeg


...ja sitten yksi pois:

8E270BC1-77AF-4BEC-B431-EF0FB36ED294.jpeg



Ja kiinnittäkää huomionne oikean reunan loppusummaan, se siirtyy maksettavaksi.


Samaa kikkailua näyttäisi pystyvän käyttämään kaikissa, missä on n kpl / x eurolla.

Tän hetkiset viikkotarjoukset. Ja tässä perinteisen mallinen tarjouslehtinen.

Myös esim.
19 kpl Tupla-patukoita 5 euroa
7 kpl Pantteri Mix tai muita karkkipusseja 4,5 euroa

Pystyy ilmeisesti mixaamaankin saman tarjouksen sisällä:
2181724A-1979-4C39-A705-9938521E0B33.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Edit: Ilmeisesti määräalennukset otettu pois käytöstä eli ei toimi enää.



Tokmannilla taitaa olla positiivinen bugi hinnoittelussa. Jos on tarjous n kpl x eurolla, esim. 5 kpl / 9,90 euroa, niin tuotteita voi laittaa ostoskoriin 1 vähemmän (9kpl) kuin 2x setti (10kpl) samaan hintaan kuin 1x setti (5kpl) eli 9,90 euroa. Sekavaa? Ehkä kuvat aukaisee paremmin tilannetta:

2 x 5 = 10 vessapaprua:

5E67B228-6ADF-4A63-8F32-C58E081A1502.jpeg


...ja sitten yksi pois:

8E270BC1-77AF-4BEC-B431-EF0FB36ED294.jpeg



Ja kiinnittäkää huomionne oikean reunan loppusummaan, se siirtyy maksettavaksi.


Samaa kikkailua näyttäisi pystyvän käyttämään kaikissa, missä on n kpl / x eurolla.

Tän hetkiset viikkotarjoukset. Ja tässä perinteisen mallinen tarjouslehtinen.

Myös esim.
19 kpl Tupla-patukoita 5 euroa
7 kpl Pantteri Mix tai muita karkkipusseja 4,5 euroa

Pystyy ilmeisesti mixaamaankin saman tarjouksen sisällä:
2181724A-1979-4C39-A705-9938521E0B33.jpeg
Tämä bugi oli jo ennen joulua ja tilasin tuolloin vessapaperia. Ja toimittivat kyllä vessapaperit nopeasti.

Nyt tilasin talouspaperia, tonnikalaa ja paristoja. Näistä nyt ei isoa säästöä saanut. Jätin ilmaiset A4-mapit ja Tuplat tilaamatta. Bugi on nyt yleisemmin tiedossa, joten saa nähdä perutaanko tilauksia.

E: Tilaaminen väärillä hinnoilla onnistui ainanin tänään klo 15
 
Serlan 240 hiekkapaperia ei kyl pysty käyttämään ainakaan aunarinpyyhkimisiin. En tiedä spurgumpaa tuotetta kuin tuo, tai no, Kilta-sätkäpurut. :kahvi:
 
Tilasin 19 x TUPLA Double Layer Mint. 0€ + 2,90€ toimituskulut. Lupaan olla vänkäämättä jos eivät toimita :vihellys:
 
Ilmeisesti tilaukset mitä ei ollu lähetetty ennen maanatai aamua peruttiin, mutta vain patukoiden osalta.
Aiemmin tilattu vaikuttaa lähteneen.
upload_2020-1-8_5-24-43.png
 
Sopivasti omat tilaukset lähetettiin maanantaina klo 02.00-04.00. Melko ajattelematon tuli oltua Tupla-hommissa. Eipähän pääse työkavereitten verensokerit laskemaan. Kaikki muut tuotteet tulee sentään tarpeeseen.

Ja ei ainakaan kuvan mukaan tienannut vaan ihan normaalisti hyvitetään :o
 
Taitavat peruutella tilauksia, joissa pelkästään näitä kikkailtuja tuotteita. Oma tilaus lähti eilen varastolta, mukana 19 patukkaa ainakin Tokmannin oman sivuston mukaan. Ei ole tullut tuollaisia peruutusviestejä. Mukana tilauksessa oli ihan muutakin normaalia tavaraa itsellä.
 
Yritin käydä lauantaina Asuksen Chromebook C523-mallia ostamassa Gigantista ja vaihdossa olisin antanut vanhan miniläppärin, josta Trade In- tarjouksen mukaan saisi -100€. Olin koneen varannut netin kautta ja mainitsin myyjälle että minulla on kone antaa vaihdossa. Hän kävi koneen varastosta ja kyseli saisiko olla muuta. Mainitsin uudemman kerran että minulla oli tämä kone tässä vaihdossa tulossa. Myyjä tuumasi että tuskin onnistuu, sillä kone on niin vanha (n.9v.). Konetta ei löytynyt Trade In-järjestelmästä, joten kysyin mistä löytyy maininta, että koneen täytyy olla niin uusi,että se heidän järjestelmästään löytyy. Hänen mukaansa löytyy nettisivuilta jostain pienellä präntillä, jota en löytänyt.


Olin tiistaina yhteydessä Gigantin asiakaspalveluun chatin kautta. Ystävällinen mies lupasi selvittää asiaan ja olisivat puhelimitse yhteydessä. Soitti vielä heti perään ja varmisti etteikö konetta edes testattu toimivaksi ja olihan virtajohto mukana. Vastasin näin olleen ja lupasi olla yhteydessä, kun asia selviäisi. Oli yrittänyt keskiviikkona tavoitella, mutta en ollut puhelimen äärellä. Viestiäkin oli tullut ettei vaihdettavaan koneeseen tosiaankaan ole rajoituksia, mutta vaihtoportaali ei hyväksy kaikkia koneita. Myöskin Trade In- kampanja on päättynyt, joten vaihtoa ei pystytä enää tekemään.


Pitäisiköhän kysyä kilpailu- ja kuluttajavirastosta miten asiaan tulisi suhtautua vai jäikö minulta nyt tarjous käyttämättä myyjän antaman virheellisen tiedon vuoksi?
 
Yritin käydä lauantaina Asuksen Chromebook C523-mallia ostamassa Gigantista ja vaihdossa olisin antanut vanhan miniläppärin, josta Trade In- tarjouksen mukaan saisi -100€. Olin koneen varannut netin kautta ja mainitsin myyjälle että minulla on kone antaa vaihdossa. Hän kävi koneen varastosta ja kyseli saisiko olla muuta. Mainitsin uudemman kerran että minulla oli tämä kone tässä vaihdossa tulossa. Myyjä tuumasi että tuskin onnistuu, sillä kone on niin vanha (n.9v.). Konetta ei löytynyt Trade In-järjestelmästä, joten kysyin mistä löytyy maininta, että koneen täytyy olla niin uusi,että se heidän järjestelmästään löytyy. Hänen mukaansa löytyy nettisivuilta jostain pienellä präntillä, jota en löytänyt.


Olin tiistaina yhteydessä Gigantin asiakaspalveluun chatin kautta. Ystävällinen mies lupasi selvittää asiaan ja olisivat puhelimitse yhteydessä. Soitti vielä heti perään ja varmisti etteikö konetta edes testattu toimivaksi ja olihan virtajohto mukana. Vastasin näin olleen ja lupasi olla yhteydessä, kun asia selviäisi. Oli yrittänyt keskiviikkona tavoitella, mutta en ollut puhelimen äärellä. Viestiäkin oli tullut ettei vaihdettavaan koneeseen tosiaankaan ole rajoituksia, mutta vaihtoportaali ei hyväksy kaikkia koneita. Myöskin Trade In- kampanja on päättynyt, joten vaihtoa ei pystytä enää tekemään.


Pitäisiköhän kysyä kilpailu- ja kuluttajavirastosta miten asiaan tulisi suhtautua vai jäikö minulta nyt tarjous käyttämättä myyjän antaman virheellisen tiedon vuoksi?
Ei siinä mitään häviä jos kuluttajaneuvojaan on yhteydessä.
 
Käväisin juuri hakemassa Tokmanni-paketin. Kaikki "normaalihintaiset" tuotteet paketissa oli, mutta tuplia oli 22 kappaleen sijaan 0 kappaletta ja salmiakkipusseja 7:n sijaan 4 kappaletta pakattuna. Kyrpii. Nettikauppa ei toimi ja kun toimii niin kaksi viimeistä tilausta on tulleet vajaina.
Just hain oman paketin tänään ja siellä oli 19kpl patukoita kyl nätisti pakattuna mukana muiden tavaroiden kanssa. Itsellä ei ole ainakaan vielä (*koputtaa puuta*) ollut mitään ongelmia Tokmannin tilauksien kanssa. Tullut säästettyä kyl hyviäkin summia välillä...
 
Tilaus käsittely ilmoituksessa pitäisi selvitä mitä tulee ja kuinka paljon.
Hiukan jännittää että myös paperin kohdalla lukee uusi määrä, mutta luku on silti alkuperäinen.
Juu kyllä ne siinä oli, paketista vaan jätetty kylmästi pois.

Aika suht törkeitä hyväksikäyttöjä täällä jengi on näemmä kuitenkin saanut ihan normaalisti perille asti. Ite sentään tilasin kahdellakympillä ihan normihintaistakin krääsää kylkeen. Mutta joo, ei noi ilmaisia olleet vaikka halpoja olivatkin, joten sinne jäi melkein kympin edestä makeisia, joista kuitenkin maksoin.

Jonkinlaiset virheet paketoinnin yhteydessä on helppo ymmärtää. Sitä ei, että kolme eri tuotetta joita jokaista on useampi kappale jätetään toimituksesta kokonaan ja yhden tuotteen kohdalla laitetaan pakettiin neljä kappaletta tilatun seitsemän sijaan.
 
Sain noutoviestin klo 8.49. Kaksi tuntia myöhemmin tuli viesti, että määrät on korjattu tilauksen maksua vastaaviksi.. Myymälässä vähennystä ei ole tehty.

Noudettaessa tavaraa sain pienemmät määrät, mutta kaikissa Tokmannin papereissa luki nuo isommat määrät. Törkeää toimintaa, että tilaukselta vain jätetään tuotteet pois, vaikka kaikissa papereissa on isompi määrä. Myyjät ovat nyt selvittäneet puoli tuntia asiaa...


EDIT: Myyjä haki myymälästä puuttuvat tuotteet.
Screenshot_20200110-122804.png



Hei,

Olet tilannut Tokmanni.fi verkkokaupasta tilauksen. Ikävä kyllä tilaukselle oli päässyt käymään tekninen virhe. Olemme korjanneet virheen ja muuttaneet tuotteiden määrät vastaamaan tilauksen maksua.


Pahoittelut aiheutuneesta harmista ja vaivasta.


Mukavaa viikonloppua!
 
Viimeksi muokattu:
Minulle tuli aivan sama viesti. Ovat kuitenkin ottaneet kympin rahaa näistä tuotteista, jotka jättivät mielivaltaisesti lähetyksestä pois. Todella hienoa toimintaa.
 
25.12. tilasin Gigantista 3 niitä Norton-virustorjuntoja.
27.12. soitin Giganttiin ja peruin tilauksen, kuulemma ok koska eivät ehtineet mennä keräilyyn.
9.1. tuotteet kuitenkin tuli postissa kotiin.

Soitin uudestaan ja sanoivat että vie myymälään niin hyvittävät.

Ei nyt kovin iso asia, mutta ärsyttää kun pitää 2 puhelua + myymäläkäynti käyttää omaa aikaa 10€ tilauksen perumiseen. Gigantin sivuilla ei ollu mitään chat-palvelua tai sähköpostilomaketta, mihin olisi voinut viestin lähettää. Ainut vaihtoehto maksullinen numero.
 
Sama homma tokmannin kanssa. Joku kuitenkin siitä valittelee ihan virallisen näköisellä viestillä niin viitsiskö postaa viestin tännekin että siitä saa valmiin pohjan jolla asiaata lähdetään tappelemaan. Itsehän haluan ne vitun hernekeitot, purukumit ja tuplapatukat mistä maksoinkin
 
Sain noutoviestin klo 8.49. Kaksi tuntia myöhemmin tuli viesti, että määrät on korjattu tilauksen maksua vastaaviksi.. Myymälässä vähennystä ei ole tehty.

Noudettaessa tavaraa sain pienemmät määrät, mutta kaikissa Tokmannin papereissa luki nuo isommat määrät. Törkeää toimintaa, että tilaukselta vain jätetään tuotteet pois, vaikka kaikissa papereissa on isompi määrä. Myyjät ovat nyt selvittäneet puoli tuntia asiaa...


EDIT: Myyjä haki myymälästä puuttuvat tuotteet.
Screenshot_20200110-122804.png



Hei,

Olet tilannut Tokmanni.fi verkkokaupasta tilauksen. Ikävä kyllä tilaukselle oli päässyt käymään tekninen virhe. Olemme korjanneet virheen ja muuttaneet tuotteiden määrät vastaamaan tilauksen maksua.


Pahoittelut aiheutuneesta harmista ja vaivasta.


Mukavaa viikonloppua!

Johan on erikoista toimintaa, saa nähdä mitä oma tilaus sisältää kun käyn tänään noutamassa.

EDIT: Mulla oli kaikki kunnossa tilauksen kanssa. Mitään yllätyksiä ei tullut, muuta kun tilauksen varastolta lähtiessä tuli tiedote että tuplat lähtee pois ja saan hyvityksen niistä. Ei siinä, rahat tuli jo takasin ja kaikki muuten kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 897
Viestejä
4 560 248
Jäsenet
75 059
Uusin jäsen
EugeN

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom