• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Olisi kiva tietää, että onko tietyt paikkakunnat joissa kieltäytyvät luovuttamassa tuotteita tai peruuttavat sähköpostilla? On tosiaan käsittämättömän kuuloista, että toiset liikkeet luovuttavat tavarat ja toiset ei. Pitäisi saada Clas Ohlsonilta joku viesti jota näyttämällä kaikki saa tuotteensa, jos myyjä kieltäytyy.

Kukaan onnistunut Clas Ohlsonin chatissa saamaan vahvitusta, että olisi tullut uusi ohjeistus siitä, että tilauksia ei enää peruta/tuoteet luovutetaan jatkossa?

Clasun chatti on auki ma-pe 9-18, la 10-18 ja su 12-16

Lahden Karismasta ei ainakaan saanut aamu 10 aikaan enään. Ohjattiin normikassalta multimediapuolen kassalle,joka sitten antoi pakit tilaukselle.Ilmeisesti oli ollut ysin aikaan hiukan härdelliä siinä normikassalla,niin enään ei haluttu selvitellä ikäviä asioita ohimenevän kansan nähden.
 
Monet viimeaikaiset tapaukset (näytöt, soundbar jne) osoittavat, että kuluttajat voittavat tämän tyyppiset asiat aika hyvällä prosentilla. Siksi on melko outoa, että joillaki riittää aikaa ja kiinnostusta tulla lyttäämään niitä, jotka vaativat oikeutta itselleen.

Minun tulkinnan mukaan tämäkin on päivänselvä tapaus kuluttajien hyväksi. Todella moni on saanut tuotteensa ja osan kohdalla vedotaan virheeseen. Eihän se nyt herttinen vietä noin voi mennä.

Ehkä tämän voi laskea kuluttajien kannalta yhtä kyseenalaiseksi toiminnaksi kuin tuo tiettyjen kauppojen alennuskusetukset. Monesti on joku älytön normaali hinta ja juuri nyt säästää alunperin tonnin tuotteesta 500e. Tai sitten annetaan soundbarin kohdalla 750e:n alennuskoodi, mutta unohdetaan nostaa tuotteen hintaa 750e:lla ennen kuin koodi otetaan käyttöön.

On ihan oikein, että paska osuu välillä tuulettimeen jatkuvia koodeja ja jättialeja käyttäville firmoille. Sen verran paljon ovat varmasti kusettaneetkin noitten avulla, että "pieni" napautus kynsille on ainoastaan hyvä asia.
 
nyt kun eletään vahvaa nettitilaus buumi aikaa, niin kyllä kauppojen päisi varmistaa, että tilaussysteemit ovat sellaisia, että esim useampien koodien ketjuttaminen ei onnistu tai sit olla jakamatta koko koodeja. En nää että ostajan pitäisi näö kaikki säännöt tietää ennen tuotteet tilausta.
IMO
 
Huomautus
Kkv päätöksellä ei vaan ole mitään virkaa eikä sitä tarvitse noudattaa se on vain suositus.

Kummasti kuitenkin 80 prosenttia yrityksistä noudattaa lautakunnan päätöstä. Ihan ulkomaita myöten ;)

Etkö itse ehtinyt tilaamaan kun näin kiukuttaa? Vai oletko näitä kavereita, jotka ilomielin maksaa 100€, että naapuri ei saa 50€?
 
Monet viimeaikaiset tapaukset (näytöt, soundbar jne) osoittavat, että kuluttajat voittavat tämän tyyppiset asiat aika hyvällä prosentilla. Siksi on melko outoa, että joillaki riittää aikaa ja kiinnostusta tulla lyttäämään niitä, jotka vaativat oikeutta itselleen.

Tämä. Luulisi tämänkin ketjun autistisimpienkin "firmammiehien" älyävän että Suomessa on kuluttajalla aivan älyttömän kattavat oikeudet.

Se on sitten kokonaan toinen asia onko se hyvä vai huono asia noin yleisesti yrittämisen ja kansantalouden näkökulmasta.
 
Kyllä tästä kannattaa ilmoitus tehdä ja uskon, että KKV puoltaa myös kuluttajaa tässä(kin) tapauksessa...

Kyllä täällä on jutut aika monella lähteny laukalle.

Aika harva voi rehellisesti väittää, ettikö ymmärtänyt kyseessä olevan virheellinen hinta aloituspostauksessakin mainitulla tavalla (muutenkin mielestäni aloituspostauksessa ihan fiksu alustus):

Virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.

Tuossa tapauksessa siis tehty kauppa ei sido myyjää, koska on tapahtunut virhe. Se, että saako tavarat on yrityksen tahdosta kiinni (ainakin ennen käräjiä). Saattaa olla fiksua toimittaa osa tuotteista pitääkseen kiinni asiakkaista, mutta saattaa olla olemattakin. Esimerkiksi jos on tilattu jotain niin kallista, että mainehaitta on pienempi kuin suora rahallinen menetys. Tuosta määritelmästähän voi vääntää vaikka kuinka tietenkin, mutta kyllähän tämä oli taas täälläkin todettu poikkeukselliseksi tilanteeksi.

Erityiseti vähän ihmetyttää myyjien parjaaminen siitä, että eivät luovuta lähetyksiä siinä tilanteessa, että epäilevät tapahtuneen virheen hinnoittelussa. Hyvän työntekijänhän tehtävä on hyödyttää yritystä ja varjella sitä vahingoilta.

En sisänsä kritisoi sitä, että vaaditaan yrityksiä noudatamaan lakeja. Lakien noudattaminen on ihan hyvä yleisperiaate. Lähinnä pidän erikoisena sitä, että periaattessa anonyyminäkin heittäydytään tietämättömäksi näin selkeässä virhetilanteessa. Eikö voisi myöntää, että tajuaa virhetilanteen tapahtuneen, mutta haluaa (lain puitteissa) hyötyä tilanteesta?

Itse saan ainakin enemmän nautintoa mammonasta mitä kuluttajariitalautakuntavalituksilla saan. Olen voittanut jo teltta-gaten ja soundbar-gaten. Huomattavia summia kotiinpäin :greedy: :tup: Soundbar on päivittäisessä käytössä ja teltat myin eteenpäin hyvään hintaan.

:tup:

Edit:

Ja jottei tulisi liikaa jeesustelun vaikutelmaa, niin itsekin tilasin työkaluvaunun. Sen hinta oli noin kympin halvempi kuljetuksineen kuin edeltävän noin pari vuotta sitten Black friday -tarjouksesta ostetun (sisältäen myös kuljetuksen). Juuri tuli viesti, että se on lähtenyt kuljetukseen. Onhan toki vielä mahdollisuus, että se perutaan.
 
Viimeksi muokattu:
Lahjakortit kadonneet verkkokaupasta. JBL Flip3 loppunut päivän aikana omasta myymälästä, vaikka oli varastossa reilusti kun tein eilen tilauksen. Vieläkin tilauksen statuksena "poiminta aloitettu".
 
3 tilausta tein eilen ja juuri äsken tuli viestiä, että 2 niistä on "matkalla" (PostNord). Lahjakorttitilaus peruttiin iltapäivällä, perusteena useamman alennuskoodin käyttö.
 
Perusteletko tummenetun kohdan vähän tarkemmin? En ymmärrä kannanottoasi ollenkaan.
Oletteko laittaneet kuluttajaneuvontaan lahjakorteista reklamaatiota?
Suositus on suositus ja määräys on määräys. Voihan niistä halutessaan omalla rahalla vääntää oikeudessa jos siltä tuntuu.
 
Tämä ketju on malliesimerkki, mikä tässä maassa ja ”oikeuksissa” on vialla. Jokaikinen tietää, ja tiesi jo tilatessaan, että kyseessä on hintavirhe. On aika naurettavaa sitten ”loukkaantua” ja tehdä kiusaa kun ei onnistukaan. Kyynel.

Ps. Minunkin tilaus peruttiin, mutta ei kiinnosta. En ole persaukinen.
 
Tämä homma taisi kääntyä siinä kohtaa ostajia vastaan kun porukka alkoi tilaamaan lahjakortteja puoleen hintaan.

Musta tämä alkoi kääntymään siinä kohtaa myyjää vastaan,kun alkoivat joissain paikoissa luovuttamaan tänään tavaraa. Kaikki myyjät ei näköjään olleet sitoutuneet ohlsoniin, vaan olivat vain töissä siellä.
 
Tämä ketju on malliesimerkki, mikä tässä maassa ja ”oikeuksissa” on vialla. Jokaikinen tietää, ja tiesi jo tilatessaan, että kyseessä on hintavirhe. On aika naurettavaa sitten ”loukkaantua” ja tehdä kiusaa kun ei onnistukaan. Kyynel.
Niin tiesin olevan virhe. Silti tahdon hyväksikäyttää tilannetta ja imeä itselleni mammonaa koska minulla on mahdollisuus siihen.

Ps. Minunkin tilaus peruttiin, mutta ei kiinnosta. En ole persaukinen.
En minäkään ole persaukinen. Mutta tahdon silti lisää.
 
Turhaa saivartelua, joko yritys

a) tehnyt virheen, toiminut väärin tai 'lain henkeä' vastaan ja saa siitä aiheellisen huomautuksen / asiakkaat tavaransa, jos siis tehnyt väärin tai
b) Virhettä ei tapahtunut, tuotteet/valitukset perutaan, kiekko keskiviivalle, carry on, nothing to see here

Porukka haluaa moralisoida ja trollailla, että onko virhe tarpeeksi selkeä tai ei, onko tulkinnanvaraa, kuka väärinkäyttää ketä, kuka ajattelee lapsia, menettääkö viaton yritys nyt rahaa ja kuka saalistaa ketä. Ihan sama, mutta ei Clasu nyt aivan hirveän hyvin tämän kanssa ole toiminut, kun on sekoillut oman sisäisen tiedotuksensa kanssa, osa myymälöistä toimittaa tuotteet, osa perutaan, vihjaillaan "epärehellisestä toiminnasta kuluttajan toimesta" jne. Ollaan IMO menty sen puolelle, että nyt saakin ihan ansaitusti näpeilleen tästä härdellistä. Noi koodithan on myöskin vähän kusetusta, koska muuten hinnat on yleensä korkeammat Clasulla, nyt vain devaajille kävi kämmi :tup:
 
Niin tiesin olevan virhe. Silti tahdon hyväksikäyttää tilannetta ja imeä itselleni mammonaa koska minulla on mahdollisuus siihen.

En minäkään ole persaukinen. Mutta tahdon silti lisää.

Tämä on tosiaan virkistävä kannanotto.

Uteliasuudesta kuitenkin kysyn, että vedätkö rajan johonkin? Jos kaupan kassalla jää ostoksistasi joku viivakoodi lukematta, niin kerrotko myyjälle? Entä isommissa kaupoissa?
 
Clas chat vastaus:
”Valitettavasti emme ole pystyneet perumaan kaikkia useamman alekoodin tilauksia sillä osa tilauksista on käsitelty ennen kun vika on huomattu. Olemme toki peruneet kaikki mahdolliset tilaukset vian selvittyä. Pahoittelut aiheutuneesta vaivasta.”
 
Tämä on tosiaan virkistävä kannanotto.

Uteliasuudesta kuitenkin kysyn, että vedätkö rajan johonkin? Jos kaupan kassalla jää ostoksistasi joku viivakoodi lukematta, niin kerrotko myyjälle? Entä isommissa kaupoissa?
Rikoksiin en sorru.
 
Niin tiesin olevan virhe. Silti tahdon hyväksikäyttää tilannetta ja imeä itselleni mammonaa koska minulla on mahdollisuus siihen.
No sentään sulla aikaa menee kun päivystät täällä katsomassa mahdollisia yritysten kusetuskeinoja päivästä toiseen.
 
Hohhoijaa miten te jaksatte...

Itselläkin tilaus peruttu, mutta ei kiinnosta oikeastaan yhtään. Persaukiset itkee..

Tämä ketju on malliesimerkki, mikä tässä maassa ja ”oikeuksissa” on vialla. Jokaikinen tietää, ja tiesi jo tilatessaan, että kyseessä on hintavirhe. On aika naurettavaa sitten ”loukkaantua” ja tehdä kiusaa kun ei onnistukaan. Kyynel.

Ps. Minunkin tilaus peruttiin, mutta ei kiinnosta. En ole persaukinen.
Voitko vielä toistaa, että olitko persaukinen vai et? Ja peruttiinko sun tilaus?
Mäkää en oo persaukinen ja mitä tekemistä sillä edes on koko tämän jutun kanssa, mitä vittua nyt :D
 
Turha näistä on jeesustella, sitähän jo murossa aikanaan 2012 tms. exploitattiin mm. cdonilta läppäreitä, ulkoisia kovoja, laukkuja, tulostimia jne.
Hauskanpitoa lähinnä ja jos ei omaan moraaliin/mentaliteettiin mahdu niin ei ehkä kannata näissä ketjuissa viihtyä [emoji51]
 
Täällä ruokaketjunpohjalla enemmän nauratti, etenkin kun seurannut tapahtumaa eilisestä saakka :) Tiedä sitten millaiset paperisodat on ollut tuolla korkeammalla taholla.

Siellä vasta etsitään syyllistä kenen pää voidaan pudottaa =)
 
Tänne on tulossa Cocraft työkaluvaunu ja työkaluvaunun ylälaatikko + lahjakortti. Nyt siis lähetetty tilassa ja seurantakoodi sähköpostissa. Todella kallis rahti noille, mutta eipä tuota reilua 100kg:ta olisi oikein muutenkaan saanut kotia roudattua.
Sama työkaluvaunu täällä, mutta ilman lisävarusteita. Rahti 57,80 € :nb: Viesti "Tilauksesi on matkalla" tuli juuri hetki sitten. Kaikki kolme alennuskoodia käytössä.
 
Kummastuttaa miten amatöörimeno voi olla, vaikka kyseessä on iso, monessa maassa toimiva ketju. Miten on mahdollista, että alennuskoodit ei ole defaulttina ei-stäkkäytyviä? Miten on mahdollista, että eivät osaa tehdä simppeliä querya, jolla löytyisi kaikki useamman alennuskoodin tilaukset? Mutta ei kai sitä passaa valittaa, varsinkaan kun omaa tilausta ei ole peruutettu.
 
"Vähän" offtopic mut täytyy kyllä vain ihmetellä tällaista mentaliteettia. t: Clasun Henkilökunta :)

#Voimia, nyt voit throwawayn turvin avata tosiaan vähän tunnelmia. Itse en tosiaan yksittäisiä myyjiä suosittele kenenkään kiusaavan tämän tyyppisillä asioilla liikaa esim myymälöissä, seuraavat vain annettuja ohjeita ja yleisesti ottaen hoitavan omat hommansa hyvin. Ylhäältäpäin ne ohjeistukset ja päätökset tulevat. Sivuhuomiona, ihmettelin kun myymäläpäällikkö antoi vain etunimen, kun kysyin kenen kanssa olin jutellut jos vien asiaa eteenpäin. Surullista tosiaan, että porukka joutuu jotenkin pelkäämään, että aletaan maalittamaan tai jotain. Tarjousten seuraaminen on ihan kivaa puuhaa, mutta ei nää toivottavasti ole mitään niin vakavia juttuja kenenkään mielestä, että tarvitsee perään soitella.
 
Haluan vain muistuttaa ettei me myyjät olla syypäitä että ettehän meille tule purkamaan pahaa mieltä :)
Riippuu vähän, jos teidän asiakaspalvelija käy vittuilemaan epärehellisestä toiminnasta, niin vaikea siinä on pokkaa pitää. Sain kuitenkin pidettyä, mutta tilauksen voisitte nyt kiltisti toimittaa :)
 
Huomautus
Voitko vielä toistaa, että olitko persaukinen vai et? Ja peruttiinko sun tilaus?
Mäkää en oo persaukinen ja mitä tekemistä sillä edes on koko tämän jutun kanssa, mitä vittua nyt :D

Jos jaksaa nostaa tästä haloon täytyy olla joko persaukinen, tai elämäntapvalittaja vailla muuta tekemistä. Hohhoijaa.
 
broidi käveli just myymälään ja sai kaikki tilatut tuotteet. Myyjä vain sanoi, että heidän moka.
Miten voi olla näin erilainen toimintaa chat vastuakset / eri myymälät?
 
Mavic ministä tuli juuri ilmoitus että on kuriirin kyydissä, ai että ku pääsee tuuhean halvalla lentelemään [emoji1305]
Tänne tuli myös toimitusilmoitus. :cigar:

Tää on vähän sellaista peliä, että voittajia on vähän ja häviäjiä paljon. :vihellys:
 
Onko Oulun Valkean liikkeestä kukaan tänään saanut tilaustaan? Tekstari saapui jokunen tunti sitten että olisi noudettavissa, mutta saakohan mukaan.
 
Onko Elisan Asus M509 läppäriepisodista kellään mitään uutta tietoa? Itselleni tarjottiin tilalle Vivobook 14 läppäriä, en suostunut koska spekseiltään (ainakin cpu & gpu) selkeästi huonompi. Ja taitaapa olla listahinnaltaan myös selkeästi halvempikin.
 
^^ no jos tuo viesti tullut, niin eiköhän. Tai ainakin bensakulut takaisin.
 
Onko Elisan Asus M509 läppäriepisodista kellään mitään uutta tietoa? Itselleni tarjottiin tilalle Vivobook 14 läppäriä, en suostunut koska spekseiltään (ainakin cpu & gpu) selkeästi huonompi. Ja taitaapa olla listahinnaltaan myös selkeästi halvempikin.

Ilmeisesti se on kuluttajariitalautakunnan keissejä tuossa vaiheessa.
 
Onko Oulun Valkean liikkeestä kukaan tänään saanut tilaustaan? Tekstari saapui jokunen tunti sitten että olisi noudettavissa, mutta saakohan mukaan.

Veli kävi hakemassa minulle Apple Tv 4k 64gt. Antoivat mukaan 32Gt mallin 64gt sijaan. Kun meni vaihtaa tuotetta oikeaan niin päättivät ottaa takasi tuotteen eikä tehdä asialle enempää. 1.5t hukkaan kulunutta aikaa ja parkkimaksut etc.

On hieno kauppa, suosittelen.
 
No jos on noin urpoa toimintaa, että tässä vaiheessa eivät enää suostu luovuttamaan kamaa mukisematta niille joille on tullut saapumisilmoitus tai tilaukset poiminnassa/hyväksyttyinä, kun virhe ollaan huomattu aikoja sitten, niin pakkohan se laittaa asiaa eteenpäin. Henkilökunta ihan itse sählännyt homman...
 
Veli kävi hakemassa minulle Apple Tv 4k 64gt. Antoivat mukaan 32Gt mallin 64gt sijaan. Kun meni vaihtaa tuotetta oikeaan niin päättivät ottaa takasi tuotteen eikä tehdä asialle enempää. 1.5t hukkaan kulunutta aikaa ja parkkimaksut etc.

On hieno kauppa, suosittelen.

- Eli kertaalleen maksettu ja luovutettu tuote.
- Asiakas tulee vaihtamaan oikeaan tuotteeseen, mistä siis maksanut, niin liike ottaa tuotteen vastaan ja lupaa korjata asian
- Liike huomaa, että hei, tämä myytiin liian halvalla tai väärälle jannulle joten takavarikoi / varastaa (?) asiakkaan maksaman tuotteen
- Asiakas lähetetään kotiin parkkimaksujen kera

Tässä varmaan tehtiin pohjat, en tiedä miten olisin ylläolevan ottanut vastaan, toivottavasti sait edes rahat takaisin :facepalm:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 295
Viestejä
4 508 365
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom