• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Ihan jees, mun tili oli ilmeisesti poistettu kokonaan Clas Ohlsonilta.
Yritin luoda samalla postilaatikolla uuden tilin, niin meni läpi :D

Muuten mitään väliä, mutta oli yksi aikaisempikin tilaus siellä..
 
Ihan jees, mun tili oli ilmeisesti poistettu kokonaan Clas Ohlsonilta.
Yritin luoda samalla postilaatikolla uuden tilin, niin meni läpi :D

Muuten mitään väliä, mutta oli yksi aikaisempikin tilaus siellä..
Mä tilasin tyhmästi ilman tilin luomista. Nyt vähän pimennossa kun mitään ei ole kuulunut tilausvahvistuksen jälkeen, eikä tilausta näy tilillä vaikka nyt jälkeenpäin siis accountin loin. Kiinnostaisi kyllä ostaa yksi noista tuotteista ihan pelkällä 25% koodillakin, joten toivottasti kohta tulee peruutusviestit jos on tullakseen.
 
Tilasin moccamasterin turun Hansan liikkeeseen noudolla, tuli tekstari tunti sitten ja 20min sitten kävin hakemassa. Ilman ongelmia sain tilauksen, vähän naureskelivat, että sain hyvään hintaan eli näyttäs olevan liike/myyjä kohtaista.
Ryobin porakoneen tilasin myllyn liikkeeseen noudolla, siitä ei ole tullut vielä viestiä, mutta sivuilla lukee että tilaus on hyväksytty. Joku yleinen clasun viesti tuli että tilaus on peruttu, mutta tekstarissa ei ollut tilausnumeroa tai mitään, niin en tiiä oliko vaan yleinen viesti ja vaikuttaako se siihen että tulenko saaman ryobia vai en. Saas nähdä.
Moccamasteriin oon tyytyväinen jokataupauksessa
 
Mistäs ajattelit jaksaa vääntää, kun jaetuissa etukupongeissa lukee selvällä suomenkielellä että ei voi yhdistää muihin alennuksiin?
Edelleenkään sellaisiin ehtoihin ei ole voinut antaa suostumustaan joita ei ole ostohetkellä ollut saatavilla, mikäli koodin on saanut jostain muualta tietoonsa. Viimekädessä se on verkkokaupan vastuu varmistaa että ehdot näytetään viimeistään maksutapahtuman yhteydessä ja asiakkaalle kerrotaan mikäli jotain ei voi tehdä. Koska toimitusehdoissa ei mainita järjestelmävirhettä, ei kauppaa voida perua järjestelmävirheeseen vedoten, esimerkiksi jos järjestelmä on sallinut tuotteen myynnin jollain muulla hinnalla kuin on ollut tarkoitus. Ainoa yleisehto näyttää toimitusehdoissa olevan ” Selvästi virheellisesti hinnoiteltujen tuotteiden kohdalla Clas Ohlson Oy pidättää oikeuden tilauksen peruuttamiseen.” mutta -50% ei ole vielä selkeä virhehinnoittelu toisin kuin vaikka -90%.
 
Eipä antanut ohlssonin täti mulle JBL:n luureja, vaikka aamulla tuli tekstari että maksettu.
Vetosi järjestelmä virheeseen.


Itse hain eilen illalla omat JBL kuulokkeet ja tänään päivällä Air 1 napit. Jälkimmäinen nouto aiheutti kysymysmerkkejä noutotiskillä, mutta jokatapauksessa antoivat tilaukseni.:tup:
 
Täällä peruttiin kaikki (lahjakorttitilaus testinä ja joku kahvinkeitin - pitikin kopioida idea lahjakorteista täältä foorumilta ..). Mihinhän kellon aikaa tuo on eilen alkanut tuo koodi toimimaan, nimittäin olisi ollut saatavilla kyllä (noudolla) niitä tuotteita illasta.
Noh, oma virhe eikä sen enempää.
 
Nyt yksi oma noutoa (tekstari tullut) odottanut tilaus merkattiin asiakaspalautukseksi, lieneeköhän oikea tapa lähteä perumaan kauppaa :kahvi:
 
Ite tilasin Clasusta Matkahuollolla vain muutaman Switchin first-party-pelin, joita ei ole juuri missään koskaan kunnon alennuksessa. En erityisemmin odota niitäkään saavani, mutta ihan hyvä pikkusaalis jos tulisi. Ainakin aito 50 % säästö, kun niiden hinnat on kaikkialla mitä on.
 
Täällä peruttiin kaikki (lahjakorttitilaus testinä ja joku kahvinkeitin - pitikin kopioida idea lahjakorteista täältä foorumilta ..). Mihinhän kellon aikaa tuo on eilen alkanut tuo koodi toimimaan, nimittäin olisi ollut saatavilla kyllä (noudolla) niitä tuotteita illasta.
Noh, oma virhe eikä sen enempää.
Sen takia oli järkevää tehdä jokainen tilaus yksittäisenä, myös lahjakortit. Näin mulle tuli ainakin osa noudettavaksi ja osa peruttiin.
 
Teidän joiden tilaus on peruttu tai tuotetta ei ole luovutettu vaikka maksettua tuotetta olette olleet noutamassa kannattaa laittaa www.kkv.fi lomakkeella tai sähköpostilla viestiä, koska neuvojan mukaan kaikki ostajat ovat samanarvoisia, eli jos jollekin on luovutettu tuotteita niin kaikilla on oikeus saada.

Eritelkää siis tuote ja ostoajankohta yms.
 
Teidän joiden tilaus on peruttu tai tuotetta ei ole luovutettu vaikka maksettua tuotetta olette olleet noutamassa kannattaa laittaa www.kkv.fi lomakkeella tai sähköpostilla viestiä, koska neuvojan mukaan kaikki ostajat ovat samanarvoisia, eli jos jollekin on luovutettu tuotteita niin kaikilla on oikeus saada.

Eritelkää siis tuote ja ostoajankohta yms.
Myös lahjakortit? :think:
 
Teidän joiden tilaus on peruttu tai tuotetta ei ole luovutettu vaikka maksettua tuotetta olette olleet noutamassa kannattaa laittaa www.kkv.fi lomakkeella tai sähköpostilla viestiä, koska neuvojan mukaan kaikki ostajat ovat samanarvoisia, eli jos jollekin on luovutettu tuotteita niin kaikilla on oikeus saada.

Eritelkää siis tuote ja ostoajankohta yms.

Kysyitkö tämän, vai onko oma mielipide?
 
Adjustments.JPG


Systeri oli äsken hakenut oman tilauksensa [emoji848]

Edit: oma Mavic mini fly more muuttunut juuri tilaan poimittu
 
Kysyin, jokaisen peruutetun tilauksen saaneen tulee nyt laittaa meiliä tai täyttää lomake. Sinne sitten myyjä väittää virhettä verkkosivuilla, kieltäytyy myymästä ja luovuttamasta tuotetta. Silti on henkilöitä, jotka ovat saaneet tuotteen. Näin ymmärsin neuvojan puheista. Mitä nopeammin tuota infoa kkv:lle laittaa niin ehkä ovat yhteydessä jo tänään clasuun.
 
Itse kävin tuossa reilu tunti sitten hakemassa oman tilaukseni. Tosin en muuta tarvinnutkaan kuin hyvin edullisen ja laadukkaan termarin ja onebladen. Jälkikäteen mietittynä ois voinut laser-tulostimia katsella.
 
kaks tilausta aamulla peruttu ja kahdesta ei mitään viestiä. Tarkoittaako, että mahikset noi kaksi saada?
 
Ainakin Clas Ohlsonin asiakaspalvelijan kanssa vänkääminen yhtä tyhjän kanssa, ei mitään mielenkiintoa heillä edes selvittää. Oli laitettava KKV:lle yhteydenottolomake.
Ja kierrellään vastausta, että muille tuotteet toimitettu "koodeja levitetty sivustoilla (ei meidän toimesta) viittaa epärehelliseen toimintaan."
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös
Hohhoijaa miten te jaksatte...

Itselläkin tilaus peruttu, mutta ei kiinnosta oikeastaan yhtään. Persaukiset itkee..
 
parasta olisi että clasu luovuttaa nyt kaikille ostaneille tilauksensa. ei voi olla niin että osa saa tuotteet ja osalla perutaan ja perustelut on mitä erinäisempiä ja osa ihan ontuvia eikä perustu mihinkään tilauksen yhteydessä mainittuun sääntöön.
 
Itse sain eilen noutamalla ekat tilaukset, lopuissa lukee "poiminnassa". Emännällä peruuttivat tilaukset ja luki että asiakaspalautus.
 
Itselle tuli vain peruutus ilmoitus, ei perusteluja. Varmasti alan vänkäämään :D
 
Itse sain eilen noutamalla ekat tilaukset, lopuissa lukee "poiminnassa". Emännällä peruuttivat tilaukset ja luki että asiakaspalautus.
Aika kyseenalainen tuo asiakaspalautus. Tuotahan voisi sanoa jo epärehelliseksi toiminnaksi, kun mulle väittivät koodien käyttöä siksi :D
 
Kyseenalaistahan tuo on, katsotaan mitä sanovat myymällä kun koitan saada vielä loput maksetut tuotteet.
 
Hain tänään tilaukseni Palokan Clasulta vähän ennen puoltapäivää, myyjät päivittelivät pakettien määrää. Noudossa ei mitään ongelmaa, luovuttivat paketin asiallisesti mitään ihmettelemättä tai kiertelemättä suoraan varastosta kätösiini. Mutta kajarista ei ole vielä kuulunut mitään, ei hakuilmoitusta tai peruutuskirjettä. Seuraillaan.

edit. vaikutti siltä ettei ko. myyjät olleet varmaan saaneet vielä tietoa asiasta tai sitten toimivat kuten myyjän kuuluu
 
Onhan tämä nyt jäätävän epämääräistä toimintaa Clasulta. Osa saa vielä tänäänkin paketteja ja toiset perutaan?
Yritys tekee pelkästään Suomessa yli 100 miljoonan euron liikevaihtoa ja voittoa miljoonia.
Olisi nyt niellyt virheen sivuillansa ja laittanut kaikille paketit matkaan.
 
Soitin asiakaspalveluun ja loput poiminassa olevat tuotteet ovat edelleen tulossa minulle ja tilauksia ei peruta, olivat vain myymälästä loppu ja tuotteet tulee ruotsin varastolta.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Mavic ministä tuli juuri ilmoitus että on kuriirin kyydissä, ai että ku pääsee tuuhean halvalla lentelemään [emoji1305]

Minulla edelleen poiminnassa, mutta toimitus myymälään, jossa todennäköisesti kieltäytyvät luovuttamasta, jos ikinä lähteekään. Prkl, olisi pitänyt ottaa kotiin toimitus.
 
Mavic ministä tuli juuri ilmoitus että on kuriirin kyydissä, ai että ku pääsee tuuhean halvalla lentelemään [emoji1305]

Ilmeisesti mavic 2 zoom oli liian kallis, kun sitä ei ilmeisesti tule. Paha sanoa, kun tili poistettiin eikä mitään ilmoitusta tullut. Klarnan palvelusta katsoin, että oli peruttu lasku.
 
Mulla tuli äsken iRobot Roomba 675:sta tekstari, että noudettavissa. Pitää iltapäivällä käydä hakemassa, katsotaan antavatko. Alkuperänen hinta oli 299e, josta lähti 50% weks

Just kävin hakemassa ja myyjä vaan naureskeli, että nyt lähti halvalla

670fa9b9-a37a-42fb-96f1-d0641293e9e0.jpeg
 
Itselläni on Mavic 2 Zoomista tilaus Klarnalla. Tilausvahvistus tuli, muita viestejä ei ole tullut.
 
Nyt lukee tilauksessa lähetetty ja seurantakoodikin löytyy. Mm. 2x Oral-B Genius 10200 69,50 kpl ja siitäkin saisi vielä cashbackiä 20e.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi kiva tietää, että onko tietyt paikkakunnat joissa kieltäytyvät luovuttamassa tuotteita tai peruuttavat sähköpostilla? On tosiaan käsittämättömän kuuloista, että toiset liikkeet luovuttavat tavarat ja toiset ei. Pitäisi saada Clas Ohlsonilta joku viesti jota näyttämällä kaikki saa tuotteensa, jos myyjä kieltäytyy.

Kukaan onnistunut Clas Ohlsonin chatissa saamaan vahvitusta, että olisi tullut uusi ohjeistus siitä, että tilauksia ei enää peruta/tuoteet luovutetaan jatkossa?

Clasun chatti on auki ma-pe 9-18, la 10-18 ja su 12-16
 
Aikamoista sekoilua kyllä Clasun puolelta, osalle tuotteet myydään ihan normaalisti, osalta tilaukset perutaan, osaa syytetään huijauksesta ja epärehellisestä toiminnasta, hienoa asiakaspalvelua :D

Yritin vielä hakea iltapäivällä ostamani tuotteen uudestaan, koska mitään peruutusviestejä ei ollut tullut ja pienen ihmettelyn jälkeen iltamyyjä tarkisti uusimmat tiedotteet, sanoi, että niistä ei ota mitään selvää ohjeistuksen suhteen eli jotain uutta varmaan tullut ja lähti hakemaan tuotetta. Tuli kuitenkin takaisin ilman tuotetta ja oli selkeästi saanut 'harjauksen' pomoltaan ja pahoitteli, että ei voi luovuttaa ostosta tähän hintaan. Olisi edes esimies tullut selittelemään. Jäädään siis vielä odottelemaan, KKV:lle olen jo tiedot laittanut.

Sinänsä ihmisille tuntuu olevan vähän epäselvää miksi KKV on edes olemassa tai miksi kuluttujansuojaa/oikeuksia edes valvotaan. Myyjiä kuten asiakkaitakin sitoo ihan sopimusehdot, verkkokaupassa tai etämyynnissä vielä tarkemmin, markkinointia ja mainontaa valvotaan ja jotain sanktioita pitääkin olla yrityksille tai ainakin varoituksia/huomautuksia annetaan herkästi, että yritykset ei ihan koko ajan perseile näiden asioiden kanssa (Masku etc). Jos vedetään mutkat suoraksi, niin yritys X myynyt tuotteen Y tai tehnyt kauppakirjat ja pitävän sopimuksen asiakkaan kanssa (etämyynti). Kun asiakas kävelee kauppaan hakemaan ostamansa ja maksamansa tuotteen, niin myyjä kieltäytyy luovuttamasta tuotetta pärstäkertoimen mukaan, koska syy Z ja sanoo palauttavansa rahat joskus, ehkä. Viittaa epämääräisesti kuunkiertoon ja sanoo, että olisit lukenut heidän taukohuoneen ilmoitustaulun tarkemmin 2 viikkoa sitten ennenkuin teit ostoksen ja oikeastaan, syyttää nyt asiakasta epärehellisestä toiminnasta, kun on yrittänyt jotenkin huijata kaupanteon yhteydessä laittamalla rahaa tilille. Viereiselle kaverille myy kuitenkin mitään sanomatta samaa tuotetta tarjottuun hintaan ja antaa vain 'tonnin seteli' ilmeen. Kyllä tästä kannattaa ilmoitus tehdä ja uskon, että KKV puoltaa myös kuluttajaa tässä(kin) tapauksessa...
 
Tänne on tulossa Cocraft työkaluvaunu ja työkaluvaunun ylälaatikko + lahjakortti. Nyt siis lähetetty tilassa ja seurantakoodi sähköpostissa. Todella kallis rahti noille, mutta eipä tuota reilua 100kg:ta olisi oikein muutenkaan saanut kotia roudattua.
 
Aikamoista sekoilua kyllä Clasun puolelta, osalle tuotteet myydään ihan normaalisti, osalta tilaukset perutaan, osaa syytetään huijauksesta ja epärehellisestä toiminnasta, hienoa asiakaspalvelua :D

Yritin vielä hakea iltapäivällä ostamani tuotteen uudestaan, koska mitään peruutusviestejä ei ollut tullut ja pienen ihmettelyn jälkeen iltamyyjä tarkisti uusimmat tiedotteet, sanoi, että niistä ei ota mitään selvää ohjeistuksen suhteen eli jotain uutta varmaan tullut ja lähti hakemaan tuotetta. Tuli kuitenkin takaisin ilman tuotetta ja oli selkeästi saanut 'harjauksen' pomoltaan ja pahoitteli, että ei voi luovuttaa ostosta tähän hintaan. Olisi edes esimies tullut selittelemään. Jäädään siis vielä odottelemaan, KKV:lle olen jo tiedot laittanut.

Sinänsä ihmisille tuntuu olevan vähän epäselvää miksi KKV on edes olemassa tai miksi kuluttujansuojaa/oikeuksia edes valvotaan. Myyjiä kuten asiakkaitakin sitoo ihan sopimusehdot, verkkokaupassa tai etämyynnissä vielä tarkemmin, markkinointia ja mainontaa valvotaan ja jotain sanktioita pitääkin olla yrityksille tai ainakin varoituksia/huomautuksia annetaan herkästi, että yritykset ei ihan koko ajan perseile näiden asioiden kanssa (Masku etc). Jos vedetään mutkat suoraksi, niin yritys X myynyt tuotteen Y tai tehnyt kauppakirjat ja pitävän sopimuksen asiakkaan kanssa (etämyynti). Kun asiakas kävelee kauppaan hakemaan ostamansa ja maksamansa tuotteen, niin myyjä kieltäytyy luovuttamasta tuotetta pärstäkertoimen mukaan, koska syy Z ja sanoo palauttavansa rahat joskus, ehkä. Viittaa epämääräisesti kuunkiertoon ja sanoo, että olisit lukenut heidän taukohuoneen ilmoitustaulun tarkemmin 2 viikkoa sitten ennenkuin teit ostoksen ja oikeastaan, syyttää nyt asiakasta epärehellisestä toiminnasta, kun on yrittänyt jotenkin huijata kaupanteon yhteydessä laittamalla rahaa tilille. Viereiselle kaverille myy kuitenkin mitään sanomatta samaa tuotetta tarjottuun hintaan ja antaa vain 'tonnin seteli' ilmeen. Kyllä tästä kannattaa ilmoitus tehdä ja uskon, että KKV puoltaa myös kuluttajaa tässä(kin) tapauksessa...
Kkv päätöksellä ei vaan ole mitään virkaa eikä sitä tarvitse noudattaa se on vain suositus.
 
Kkv päätöksellä ei vaan ole mitään virkaa eikä sitä tarvitse noudattaa se on vain suositus.

Se on totta, mutta se onkin se kanava mitä kautta yritystä pitää lähestyä, yksittäiset valitukset asiakaspalveluun tai myyjille on ihan tyhjän kanssa, mutta KKV:n huomautus onkin sitten isompi juttu ja yleensä yritykset haluaa noudattaa päätöksiä/huomautuksia. Ja huom, vaikka porukka pitääkin tätä ihan turhana nillittämisenä, niin jos KKV puoltaa päätöstä tai antaa suosituksen/huomautuksen, niin eikö se tarkoita, että kuluttaja oli ns. oikeassa? Maineriski, tratta/protestilistoille joutuminen, huomautusten saaminen jne. ei ole minkään yrityksen intresseissä. Tai ei ainakaan pitäisi olla.
 
Näitä trolleja pesii näihin ketjuihin joka kerta kun tulee uusi gate. En jaksa ymmärtää mitä nautintoa siitä saa. Itse saan ainakin enemmän nautintoa mammonasta mitä kuluttajariitalautakuntavalituksilla saan. Olen voittanut jo teltta-gaten ja soundbar-gaten. Huomattavia summia kotiinpäin :greedy: :tup: Soundbar on päivittäisessä käytössä ja teltat myin eteenpäin hyvään hintaan.
 
Clasun asiakaspalvelija vain perui mun Ryobit akkuporakone tilauksen kysymättä multa mitään, eivätkä edes pahoitelleet ja sitten laittoivat asiakkaan syyksi, kun "käytin alennuskoodeja tarkoituksella epärehellisesti". En todellakaan jätä tätä enää kesken, todella törkeetä ja olen mieleni tarpeeksi pahoittanut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 396
Viestejä
4 489 757
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom